-
LOGOUT
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
válasz
DonThomasino #26597 üzenetére
A hátsó váltó beállításánál mindig az legyen az első, hogy hátulról belenézel a váltó síkjába, és megnézed, hogy teljesen függőlegesen áll-e. Ugyanis, ha a papucs el van ferdülve kicsit, és ezért a váltó nem áll függőlegesen, akkor sehogy sem fogod tudni rendesen beállítani. Ha ez a probléma, akkor szervizben vissza tudják egyengetni egy célszerszámmal, ne próbáld meg a váltónál fogva egyenesbe hozni.
A problémát az is okozhatja, ha el van koszolódva a lánc, vagy épp már kopott, stb., át kell nézni a hajtásláncot. Nekem volt, hogy a nagytányéron elgörbült egy fog minimálisan, amikor odavertem valamibe, és ezért néha felkapta a láncot, de csak hátrafelé tekerésnél.
-
D.Orion
veterán
válasz
DonThomasino #26594 üzenetére
Szerintem a határolókon állíts. Ha az nem jön be, még mindig könnyebben vissza tudod állítani a kezdeti állapotra, mint a bovden-t.
-
D.Orion
veterán
válasz
DonThomasino #26592 üzenetére
Akkor rosszul van beállítva a váltó.
-
#68216320
törölt tag
válasz
DonThomasino #26588 üzenetére
Ha közben nem mozdul jobbra-balra a bringa akkor szerintem nem kéne ugrania. Valószínűleg (szerintem) a váltón a két kicsi kereket tartalmazó fém van elferdülve. Legalábbis nekem pár éve amiatt csinált hasonlót. De hallgass meg az ügyben másokat is még. Amúgy nem hiszem h sokat fogod hátrafelé tekerni
-
válasz
DonThomasino #26588 üzenetére
Ha elöl egy tányér van és nincs láncvezető, vagy rosszul van beállítva a hátsó váltó és/vagy az átdobó, akkor igen. Egyébként nem.
-
DonThomasino
veterán
Ha hátra fele tekerem a bicajt menet közbe vagy állva
és van hogy néha elvált vagy ugrik a lánc az normális jelenség? -
-
#68216320
törölt tag
-
Franklin
addikt
Ez vótmá?
-
sghc_toma
senior tag
Ez egy jo kerdes. 50MB tarhelye van, a manual szerint erre nagyjabol 180 oranyi adat fer, az akksi meg egy feltoltessel 18 orat bir. Mas limitrol nem irnak.
Most felrakom toltore, kikapcsolom az auto pause-t, aztan holnap nem allitom le a track-et, mikor beerek meloba. Meglatjuk, mennyit bir -
-
Digital
addikt
válasz
sanzi89 #26568 üzenetére
Pont egy hete cseréltem a 26x2.00 méretű gumikat Schwalbe Marathon Racer 26x1.5-ös külsőkre. Én is sokat megyek betonon, az új gumik 4bar-ra fújva tökéletesek!
Betonra én az 1.5-ös méretet javasolnám! Sokat hezitáltam én is az 1,75 vs 1.5 kérdésen! Nem bántam meg!
Ha gondolod rakok fel képet! -
sghc_toma
senior tag
válasz
Nyugdíjas #26576 üzenetére
ja, ok, akkor felreertettem ezt az e-bay dolgot
amugy DC Rainmaker blogjan erdemes elolvasni a review-kat, eleg reszletesen kivesez jopar GPS-es kutyut..
-
D.Orion
veterán
válasz
D.Orion #26441 üzenetére
Hazafele átjöttem a full sötét parkolón. Nagyjából a biciklitől 2.5 méterre volt a lámpa fénye a földön, hogy észrevegyem az akadályokat. Messzebbre már gyengült, plusz a szög miatt ott már nagy az árnyjáték is. Szerintem városba normális tempónál ha az ember odafigyel, akkor ez a világítás elég lehet.
-
Vasinger!
nagyúr
válasz
sanzi89 #26573 üzenetére
Szerintem ez a gumi jó választás. Minőségi márka, valószínűleg kis gördülési ellenállás.
Ha ne adjisten letérnél a betonról nem fogsz csúszkálni vele annyira, mint egy sclick-kel, tapasztalatból mondom az én gumim is hasonló mintázatú.
szerk:
Itt is jókat írnak róla.Ha ma kéne slick gumit vennem ezt venném.
-
sghc_toma
senior tag
válasz
Nyugdíjas #26570 üzenetére
ebay miert nem jatszik? nemreg vettem egy Garmin Edge 500-at innen: [link]
213$ sebesseg/pedalfordulatszam-merovel.. a csomagot gift-kent adtak fel, es 30$ volt irva a dobozra, igy nem is zaklattak vammal meg afaval
persze ha navigalni is akarsz, nem csak trackelni, akkor nem ezt a kutyut keresed.. -
Nyugdíjas
nagyúr
Merre keresgéljek, ha jót akarok magamnak (azon kivül, hogy ebay
), ha valami GPS kütyüt szeretnék hosszabb túrákhoz? A telefonom nem igazán alkalmas erre, mert kb 3 órát bir ki ha fut valami sport tracker app...
-
sanzi89
addikt
Nincs valakinek egy fotója, amin hasonló kialakítású külső van 1.95, 1.75 és 1.5-ös méretben? Most 1.95-os Maxxis Ignitor van, de mivel 80%-ban aszfalton megyek, így valami simábbra/vékonyabbra cserélném, és nem tudom, hogy 1.75 vagy 1.5.
-
-
sghc_toma
senior tag
-
hoffman_
nagyúr
Én is aprózok, non-stop, betegség sajna
Lakatot szívesen, ha úgy alakul, hogy kelleni fog és szimpi ez enyém, akkor meg is taperolhatod, ha összegurulunk a városban - az tény, hogy a mérete miatt ügyesen kell lakatolni. Papucsolást megértem
Nyugdíjas, rii:
Köszi a válaszokat áttétel ügyben
Ugyanakkor...
Ugyanakkor javíthatatlan vagyok
Igazából egy olyasmi gép a szívem vágya, ha már városi suhanóról beszélünk, mint a Tiétek. Viszont az nagyon nagy pénz, nincs az az isten, hogy bárhol is otthagyjam. És minél többet látom a barátom leharcolt(nak tűnő), régi(de durván jól karbantartott) KTM outiját bullhorn-nal és kormányvég-fékkarokkal, egyre jobban beleesek
Basszus
Ráadásul figyelembe véve, amellett, hogy nagyon szép szvsz, sokkal olcsóbbnak tűnik ránézésre, mint az enyém, lopás miatt ez jobb ugye, ráadásul hosszabb túrákra is tökéletes lenne, amit tervezek. Szóval bármennyi munkám is van a mostani gépben, még élvezem nagyon, de lehet, hogy csak egy darabig, mert ilyen érvek és vonzódás miatt lehet, hogy egy régi outira váltok
Kicsit buknék valószínűleg a dolgon, de legkevésbé sem érdekel. Bár, ha ügyesen választok, és nem sietek + jó áron megy el az enyém, akkor akár olyan jól is kijöhetek, hogy egy SPD pedál is kijön(a cipő plusz pénz persze)
Más: kis DH, hogy "rendes" vizekre is evezzünk
Nagyon komoly cucc!
ui.:
20 óra alatt termeltetek 130+ hsz-t, gyorsak vagytok
-
Syd69
aktív tag
Sziasztok!
TdP-n van valami szervezett parkoló vagy mindenki ott áll meg kocsival ahol tud?
Sehol nem leltem infót
-
dqdb
nagyúr
válasz
Vasinger! #26551 üzenetére
Megírni úgy, hogy te magad fel tudd paraméterezni és tudd használni, nem sok idő. Megírni úgy, hogy bárki tudja kényelmesen használni, rengeteg idő. Ez van sajnos, a programozás 99%-a arról szól, hogy az 1%-nyi lényeget a felhasználó által is emészthető formába öntse.
Ha érdekel egy teljesen fapados szöveges módú program, ami az offszetelést végrehajtja, és amit parancssorból kell felparaméterezni, akkor összedobom neked, mert megvan maximum 1 óra alatt az egész.
-
Vasinger!
nagyúr
Aha, szóval kb. reménytelen. Nincs kedvem tökölni ezzel, inkább majd ha lesz esetleg mobilnetem, akkor feltöltöm avval. Csak azt hittem, hogy van valami módszer rá, hogy könnyen kijavítsam, de ez nem sűrűn az. Úgy is lassan lesz új telóm, aztán legközelebb már úgy is azzal megyek, ha minden jól megy.
-
dqdb
nagyúr
válasz
Vasinger! #26545 üzenetére
Egy GPX fájlban található track (trk node) több szegmensből (trkseg node) épülhet fel. Elvileg az autopause funkció magától több darabra osztja szét a tracket, azaz több trkseg node keletkezik. Ha az exportált fájlban több trkseg node-ot látsz, akkor az import oldalon van a hiba. Ha csak egyet, akkor az export oldalon.
Ilyenkor az lehet a megoldás, hogy megkeresed a megállások helyét, és onnantól kezdve az összes trkpt/time node értékét eltolod a megállás idejével, természetesen több megállás esetén a későbbi pontoknál összeadódnak ezek az offszetek. Célprogram nélkül sok sikert*
* amúgy egy programozni valamit is tudó embernek ez csak időt igényel, kihívásnak nulla. Amúgy simán elképzelhető, hogy találsz rá a neten színes-szagos GPX editor programot, amivel ugyanezt el tudod érni.
-
rétisün
veterán
válasz
Vasinger! #26545 üzenetére
melyik program .gxp fájlja? tudja a program az auto start/stopot?
én úgy vettem észre, hogy a szünetetket csak akkor számítja bele, ha a program saját oldalára, a telefonról töltöd fel, .gxp-nél már nem látja valamiért.
ndonál maradva: én a mytracks progi .gxp-it töltöm endo oldalra. a telefonban szépen írja a program, mennyi a tényleges idő, amit bringázással töltöttem, mennyi ennek az átlagsebessége, de ha feltöltöm a .gxp-t az endo oldalára, ott egy teljes menetidőt kapok (összesen, szünetekkel együtt) ehhez tartozó kisebb átlagsebességgel.
sportypal viszont a mutatja a megállásokat is (illetve úgy számolja az átlagot is), ha a telefonról a sportypallal töltöm fel a saját oldalára. -
Vasinger!
nagyúr
Az mitől van, hogy akár Endomondo-ra, Sportypalra vagy Sports Trackerre töltöm fel a .gpx file-t nem látja azt, hogy hol volt autopause, tehát amikor megálltunk. Mert csak annyit szed ki a file-ból hogy mennyi az út, az idő és ebből készít átlagot, azt nem nézi, hogy csomó helyen megálltunk és akkor pauseolta is a program. Telefonon jó az átlagsebesség, de a neten sokkal kevesebbet mutat, mint a valós.
Sports Tracekerrel készítettem a file-t, de több formátumba is lehet exportálni. Lehet, hogy másba kéne?
5let?
-
tzimash
őstag
Grat! Szép munka!
-
ludsimon
veterán
válasz
salieri. #26540 üzenetére
Ez kérlek szépen egyedi kigondolás alapján készült (nem felújított darab) díszmarások, illetve az összeforgatott furnértól kezdve, a furnérozott, T lécezett forgácslap, ajtó, fiók, MINDENt én csináltam rajta. Elég sokáig tartott mivel nem lehetett folyamatosan csinálni ami engem borzasztóan idegesített, de hát ez is a cég hibája... Na mindegy, az a lényeg, hogy elkészült és nagyon büszke vagyok a végeredményre, hogy az én saját kezemmel ilyet is tudok készíteni.
Szerk.:
Javítottam első mondatot mert félreérthető volt.#26543:
Ez egy jó kérdés.
Mivel nincs saját műhelyem így saját megrendelésem se lehet.
Sajnos.
Most baszták meg a céget is ez(ek) miatt, nem engem, a többieket.... Ilyen 1,5millió rezsiköltség volt és ilyen szar 1-2 milliós bevétel, amiből nem csak a rezsit kell fizetni hanem a munkások fizetését is ki kell fizetni...
Na mindegy, erről nem szeretnék beszélni. -
ludsimon
veterán
Hölgyek és urak, befejeztem amit be kellett.
-
raczger
őstag
Mai tekerésem - elég nehéz hosszú távra edzeni, leginkább az idő kevés hozzá, 5-6 órákat kéne menni az edzések felé, félek ez így kevés lesz az olasz Alpokba.
Volt egy kisebb tűz az erdőben, már csak a tűzoltás végére jártam épp arra:
Kicsit feldühített, hogy az erdészet és a környezetvédők nem szeretik a bringásokat, merthogy rombolják a természetet... Bezzeg az irtásokat eléggé trehány módon csinálják meg, nem takarítják ki rendesen utána az aljnövényzetet, aztán az be is gyullad. Az baj, ha a bringás véletlenül áthajt a dózer vagy turistaúton egy hóvirágon, de az nem baj, ha a fél erdő leég a trehány fakitermelés miatt... -
Vasinger!
nagyúr
Mitől csinálhatja azt a km órám, hogy össze-vissza ugrál rajta a sebességem? Szóval 15-25 km/h óra között váltakozik random? Szóval a valós sebességhez képest +- 10 km/h órát eltér, ez másodpercenként változik, egyszer 15-öt máskor meg 20-at.
Vezeték nélküli az órám.
Igazából szerintem az első logikus magyarázat az, hogy kimerült belőle az elem. Lehetséges ez? Lehet az elem gyengeségétől ilyen?
-
Vasinger!
nagyúr
Ha gépen van .kml (ez a google maps formátuma elvileg) és .gpx file-om azt hogyan tudnál feltölteni valahova ahol látom az adatokat belőle? Telóról nem tudom feltölteni, ezért kiexportáltam.
-
válasz
rétisün #26530 üzenetére
Megrendeltem már a 12-23-at. Majd a következő már 11-23-as lesz. Még nem mertem azt bevállalni. Bár már az emelkedőkön is a 39/ 19-21 -el fel tudom magam küzdeni. 2hónapja még keményen küzdöttem a 39/23 -al is.
Lehet hogy jó lenne már a 11-21 is csak szembe 40-50km/h-ás szél ne legyen sohasem!, mert ott elvérzek még a 39/23-on is.
-
rétisün
veterán
úgy egy évig, előtte 52-es volt, mindig is outi hajtóművem volt, az összs bicajomon. de végül is hiába cseréltem (már az 53-ast) 51-re, nem pörgettem jobban (pedig az lett volna a cél) csak olyan áttételeket használtam, amivel az addig megszokott pedálfordulattal mentem ugyanazt a (kényelmes) tempót, mint 53-al.
ha az a cél, hogy jobban ki tudd hajtani, akkor cseréld 53-ra, ha még nincs fogaskoszorúd, akkor meg 11-23-at vegyél
-
-
Vasinger!
nagyúr
-
szki
őstag
válasz
rétisün #26518 üzenetére
Köszi. 52-42 sok nekem a 48-38(-28) után
Illetve hátul is nagyobb lánckerekek kellenek akkor. Szóval hajtómű mellé kell még egy új fogaskoszorú, és lánc is. Egy picit lusta vagyok most szerelgetni, pedig muszáj lesz...
Ki tekeri el azt az 53-as tányért?!(#26523) Bagira01 : Le kellene mérni, hogy 622, v 630 mm az kerék átlója. Nem a teljes felni kerékátló kell, hanem ahova a gumi drótpereme kerül. Régi orosz versenybicónál a 630 esélyesebb
Egyéb info: [link]
(#26521) Vasinger!: Én már csoki barna vagyok.
-
-
rétisün
veterán
válasz
Bagira01 #26520 üzenetére
régi orosz bicaj? azon akkor a 27x1 1/4 valószínűbb, a 32-630, feltéve, hogy az eredeti kerekek, gumik vannak.
akkor viszont furcsa a 32-622 a gumin
na most aztán már jól nem tudom, mi van
csak mert az ebike-on pl. a 27x1 1/4 mint egyéb méret szerepel, 32-630-ként. link
-
Vasinger!
nagyúr
Na túl vagyok ma egy túrán, 80 km lett a vége kb. pontos adatom nincs, mert odafele nem kapcsoltam be a GPS-t véletlenül, csak elindítottam a SportsTrackert....
Jól leégtem a napon, nem gondoltam volna, hogy ilyen ereje van már a napnak. A bicó jól teljesített, annak ellenére, hogy a 2.3-as Nobby Nic külső erősen visszafogott a tekerésben.
Gondolkozom, hogy lecserélem egy Racing Ralph-ra, az aszfalton talán jobban gurul, mert a Nobby Nic-nek semmi futó felülete nincs, a nagy barázdák és kész. Persze nem is betonra lett kitalálva, de ha nincs más épp akkor.... -
-
rétisün
veterán
válasz
Bagira01 #26514 üzenetére
na várjál, asszem belekeveredtem
a 32-630, ez általában régebbi outikon használatos méret.
a 32-622, másképpen 700x32C viszont nem ugyanaz, ez a manapság elterjedt pl. trekingeken, szóval félrevezettelek a korábbi válaszomban. elnézést.
a második hsz-edben linkelt külső és belső lesz a jó.
mod: kicsit megkavart, hogy tudtommal a 27x1 1/4 a 32-630, a régi bringámon nekem is ilyen gumik voltak....
-
szki
őstag
Csak 280 km az a szombat. Még nem dőlt el, hogy ott leszek-e. Jó lenne
A felkészülést megcsináltam becsülettel
Nekem meg mostanra kopott el a Schwalbe Lugano hátul. Azt hiszem a szombatot már nem bírná ki. Van itthon 2 másik gumi is, de azok 32 mm szélesek, és nem slick egyik seA hajtásnak is annyi
(#26514) Bagira01 : Ez a 2. jó lesz, azaz 32/622. A 32/630 viszont nem.
-
Én pl. azt számolgattam hogy havi 20-25-ezer a zsebembe marad, hogy bringával járok battáról a BP. XI. kerületbe. Ez azért igen jó érzéssel tölt el engem is. Igaz most kicsit szépítgetem is belőle az outimat. Most kapott egy szett EASTON CIRCUIT EA70 -es kerék szettet, ma hoztam el az új SCHWALBE LUGANO gumikat egy kiskerből. Valamint még várom a teljes hajtáscseréhez tartozó motyókat.
Más.
Amióta egyszer 120km-en keresztül esős időben tekertem azóta pattog valami a bringámon. Az összes forgó alkatrészeket átnéztem és most már csak a kormánycsapágy maradt. Olyan hangot ad mintha repedt repedt lenne a váz. Minden pedál fordulatnál pattan egyet valami. Remélem a kormánycsapágy lesz, mert hétvégére nem lenne jó ha 300km-en keresztül boldogítanám vele az embereket akik körülöttem lesznek
Nagyon remélem, hogy bírni fogja a jobb lábam a 300-ast.De végül is ezért jó hogy körözés lesz, mert bármikor ki lehet állni
Csak az idő legyen hozzánk kegyes!
-
Bagira01
veterán
Sziasztok!
A bicajom kerekén 27X1 1/4 (32-622) van akkor most milyen külsőt illetve belsőt vegyek hozzá? Erre a külsőre 27X1 1/4 (32-630) van írva, nem 32-622 akkor ez most jó hozzá? -
asuspc96
senior tag
asuspc96
-
-
bimbilla09
tag
sziasztok, egy kérdéssel fordulok hozzátok.
le szeretném tölteni samsung monte-ra az endomondo-t. beírom a telefonszámomat, kapom is a linket SMS-ben, rámegyek a linkre és azt írja ki, hogy 'Certificate error. Expired or invalid validity.'
valami tipp, hogy mit csináljak?
a válaszokat előre is köszi.
-
válasz
venember83 #26502 üzenetére
Hát nem.
Itt még fiatalok voltunk és optimisták.
-
válasz
Cathfaern #26500 üzenetére
Mivel a MÁV is használja ezt a terminust, ezért én is bátorkodom alkalmazni.
#26492-ben be is linkeltem a hivatkozott oldalt, ahonnan idéztem. Egyébként érdekes, hogy eddig még nem sokan tiltakoztak a peron szó alkalmazása ellen, amikor a vagon előteréről van szó, ellenben itt, gyorsan kettőtöknek is szemet szúrt.
Aktív témák
Hirdetés
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Házimozi belépő szinten
- Okos Otthon / Smart Home
- Xbox Series X|S
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Futás, futópályák
- Facebook és Messenger
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- További aktív témák...
- 15,6" Dell Latitude laptopok: E6540, E5550, E5570, 5580, 5590, 5500, 5501, 5510/ SZÁMLA + GARANCIA
- BESZÁMÍTÁS! 1600W Corsair AX1600i Titanium tápegység garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Dell Latitude 7280 - i5-7GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB AIO Enigma XL Seasonic 650W
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B450 R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Zalman Z1 Seasonic 650W
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest