Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- Kalandor: Habemus papam
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gerner1
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
-
LOGOUT
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Tamoo
nagyúr
válasz
venember83 #199 üzenetére
Láttam, de nem költök rá... nem érdemlem meg
-
venember83
nagyúr
Ha megvannak az alkatrészeid, ilyen X5 vázat árul az egyik kereskedő újonnan, garanciával a bikemag aprón. Tán láttad is.
mephi666: Exhez kár annyit tekerni.
Ariadne: Ugyan, számos kocsmán ott van, hogy jogában áll megválogatni a vendégkörét, mégse háborognak az emberek. Amerika is pontosan ugyanezt teszi. Csak kicsit más léptékben. Amúgy az ujjlenyomatos meg biometrikus adatokkal felvértezett személyi és útlevél is ugyanezt a cél szolgálja.
-
ludsimon
veterán
Tanárnő biztos nem kamuzna ilyet. Főleg 50 év körüli nem...
"Az viszont elképzelhető, hogy valami büntető ügye volt valakinek, vagy akár egy személyi sérüléses közlekedési baleset, amiről viszont elképzelhető, hogy lehet elérhető infó számukra"
Akkor ez lehetett.
Nem ment bele a részletekbe, mivel nem az ismerőse ügyéről kellett beszélni az órán."eleve nem megyek oda, ahol kvázi bűnözőnek néznek mindenkit és ujjlenyomatot vesznek a határátlépés előtt"
Így van!"Brüsszel, München és Madrid"
Akkor látom összejött a meló. Gratula! -
mephi666
nagyúr
nem tudom, engem nyugtatott
egyébként volt, hogy 0:00-2:00 között indultam átlagban haza 20-25km-ről és ilyenkor nemhogy látnivaló nem volt, látni is alig láttam
...de végtére szerettem akkor is... valahogy nyugtatott és teljesen kikapcsolt mindig a bicajozás... rengetegszer volt, hogy céltalanul elindultam és csak tekertem, egyszer pedig visszafordultam... jobb szeretném egyébként, ha nem a városon kellene átbicajoznom a munkahelyig, hanem szántóföldek vennének körül... sógorom mesélte még régebben, hogy ő exéhez 160km-t tekert egyszer... persze győr környékén, ahol nincs hiány szintkülönbségben... rendesen elfáradt... egy ekkora táv itt az alföldön kicsit lazább lenne
-
-
tzimash
őstag
válasz
mephi666 #190 üzenetére
"...alföldön azért könnyebb tekerni, mint mondjuk a hegyek között... "
Az lehet, de 100x unalmasabb is
Legalábbis amikor még ott laktam semmi kedvem nem volt 30-40km-nél többet menni. a települések távol vannak egymástól, közte semmi látnivaló, max szántóföld.
Lehet, hogy nem kell felmászni a "hegyre", de ebből kifolyólag a lejtőn sem lehet pihenni, viszont tekerhetsz állandóan
2001-ben egy haverommal hazamentünk Zalaegerszegről Törökszentmiklósra, a Dunáig nem volt semmi bajunk, de a Solt-Kecskemét durván 50km-es táv kicsinált minket, nyílegyenes unalmas rész, az ellenségemnek sem kívánnám. -
Ariadne
őstag
Ja és mellékesen: nicsak, új topik.
-
mephi666
nagyúr
válasz
ludsimon #186 üzenetére
volt nyár, amikor napi szinten megvolt exhez a 2x22km körüli... mondjuk heti szinten 5 alkalommal számolva így 1000km simán kijön (főleg, hogy a faluban - ahol laktam - is mindenhova bringával jártam)
nem titok... kunszálláson laktam: volt, hogy kunszállás-kiskunfélegyháza-tőserdő-cserkeszőlő-kunszentmárton távot is oda-vissza leküldtem... kb 60-65km az út és 5:00 -> 7:30 teljesítettem oda... vissza pedig 19:00 -> 21:30-ra... de kunszállás-bugac-móricgát-jásszentlászló-kiskunfélegyháza-kunszállás kört is lenyomtam egy délelőtt alatt... alföldön azért könnyebb tekerni, mint mondjuk a hegyek között... egyszer fogadásból meg akartam csinálni, hogy győrújbarátig áttekerek 1nap alatt nővéremékhez... na, ez már kemény lett volna, de 10éve egyik ismerősöm sem volt hajlandó belemenni, mert tudták, hogy egy 20ezresért simán megcsinálnám, vagyok olyan idióta
(kiszámoltam: kb. 5:00 -> 22:00 időszakban sikerülhetett volna... persze több megállással és utána döglöttem volna nővéreméknél napokig s*ggáztatással)
ui: na, most tekerés haza... szembeszélben
-
Ariadne
őstag
Bocs, de ez kamu...
Az USA vízumhoz sok mindent megnéznek, de azt nem tudják, hogy kinek milyen pere volt (pláne ha polgári), mivel nemes egyszerűséggel nem létezik olyan naaagy adatbázis, ahol ezek meglennének... Az viszont elképzelhető, hogy valami büntető ügye volt valakinek, vagy akár egy személyi sérüléses közlekedési baleset, amiről viszont elképzelhető, hogy lehet elérhető infó számukra, sajnos sok mindent kiadnak feléjük. Többek között ezért sem akarok a tengerentúlon arrafelé menni, eleve nem megyek oda, ahol kvázi bűnözőnek néznek mindenkit és ujjlenyomatot vesznek a határátlépés előtt.
Jó nekem az öreg Európa is, itt egy szál személyivel röpködhetek, amerre kedvem tartja. Sőt most leteszteltem, az utóbbi két hétben Brüsszel, München és Madrid viszonylatban is simán átmentem minden reptéri ellenőrzésen egy szál on-line check in után otthon kinyomtatott beszállókártyával, nem is kérték a személyimet...
-
koshmar
addikt
válasz
Xantomas #173 üzenetére
Én azt utáltam a cantilever-ben, hogy nagy szögben törte a bowdent...és az nagyon nem szereti...ergo hetente egy bowden el is szakadt.
V-fék-nél egy bowden simán húzza évekig, ha mondjuk kened is.Szerintem a V-féket iszonyat jól be lehet állítani.
Haverom pl. úgy megcsinálta, hogy 3 mm-re kellett behúzni 1 ujjal, és bárki előre esett vele.Persze azért ennyire nem kell.
Hasaggymeg:
Így van, szerintem érdemes egy 300 ezret rászánni egy normális össztelósra. -
rétisün
veterán
válasz
Hasaggymeg #179 üzenetére
ha tényleg olyan régi bicaj, akkor évi 5 ezerrel számolva 8-10 év alatt megvan.....az olyan sok? főleg napi használatban.....
Ludsimon: még elfutok a postára csomagfeladni, aztán usgyi bicajozni
itt is fúj egy kicsit a szél, de úgy döntöttem, nem érdekel.
-
-
mephi666
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #179 üzenetére
éreztem, hogy valaki belém fog kötni...
amikor vettük a bicajt, akkor olyan km/h-órát kaptam, ami csak 999.9-ig mért... kb. havonta 1-szer átfordult... általános sulis koromban is 10-esével "ettem" a kilómétereket... középsuli alatt meg kb. napi szinten 22km-t tekertem exhez meg vissza... plusz a városban is mászkáltam... jópárszor meg körutakat tettem a környéken: nem egy nap volt, amikor 100km fölött zártam... az elmúlt 1.5évben ezzel járok munkahelyre is: napi 8-10km a minimum (nem mindig nyílegyenesen haza megyek... élvezem, hogy mobilisebb vagyok, mint más kocsival)
ha 50ezer km-t számolunk, akkor 17 év alatt évi 3000-t kellett volna lenyomnom... ez napi 10km alatt van... nem olyan sok: aktívabb koromban többszöröse is megvolt átlagban
#182: 1-2szer volt egyik ismerősömnél a bringa "nagyszervízen": racsnizást tuti, hogy cserélt... talán láncot is... mást meg passz (egyébként időnként ugrik 1-1-et a lánc és a jobb pedál meg néha "kopog"), ezért is akarok már fullos nagyszervízt
-
ludsimon
veterán
válasz
Hasaggymeg #179 üzenetére
Én csak azt tartom kizártak az egészben, hogy 40-50e km-t ment és még csak most koptak el az alkatrészek.
Főképp a láncra gondolok. Meg a fogsorra.
Fogaskoszorú akármilyen régi 10-15- max. 20 ezer km amit bír aztán ugrál rajta az új lánc mint a kis majom.
Kissé én is kételkedem ebben a 40-50 ezer km-ben. -
-
ludsimon
veterán
Nem igaz, hogy elcseszi a napomat a szél.
[link]
30-40 km/h-s szelet nem igazán láttam errefelé mostanában.
Inkább nem is próbálok vele küzdeni mert értelmetlen 10-15km/h-val menni.Idén a széllel kell leginkább küzdenünk, nem is az esővel?
-
beci
őstag
Hát azt hiszem van mit gyúrni a kondin igy 6-7 év biciklizés nélküli év után.
Kimentem a Parkerdőig, kb 5km emelkedős út,ott tettem az erdőbe kb ugyanennyit,a lábam remeg,a hátsó fertályom sajog.
Fene se gondolta ilyen tápos vagyok. -
mephi666
nagyúr
válasz
Xantomas #173 üzenetére
#+172: köszönöm... hát kicsit elkeseredtem, mert nem szívesen válok meg ettől a bicajtól... csomó emlék fűz hozzá és számomra emiatt érték még mindig
...mellesleg ez volt az első "komolyabb" biciklim... előtte egy több évtizedes valami 26-os ruszki bringám volt... ég és föld volt már itt a különbség... amúgy, ha a váz kivételével majdnem mindent lecserélnék, akkor milyen pontokon kellene kopástól tartani? elég idióta lennék más szemében, az már biztos, ha tízezreket költenék erre, de szeretném megtartani ezt a gépet részben...
végülis teljes felnicserét bele tudnék kalkulálni, fékcserét, hajtóművet+pedálokat is... talán még váltót is... új biciklitől félek és félteném, mert rengeteg bicajt lopnak
-
Tamoo
nagyúr
Belinkelem, biztos van akit érdekel:
Állóképességi sportolók táplálkozása - 1. rész
Állóképességi sportolók táplálkozása - 2. rész -
Xantomas
őstag
Egy jó kanti, jó fékkarral is van olyan, mint egy közepes V-fék, de tény, hogy ár/érték arányban a V-fék jobb, mert kialakításából adódóan merevebb.
Mivel a mostani féke teljesen műanyag, így a legolcsóbb, teljesen alu v-fék is 1000x jobban fog fogni, de a nagyobb fékerő miatt a felnit is jobban meg fogja enni, ami egy ilyen korú gépnél, nem hiszem hogy nincs elkopva.mephi666 (#169)
Hát... nem tartozol a túl igényes bringások táborába, de ez még jó, nem fog elszállni veled a ló
Igazából a képet a másik, a hajtás oldaláról is le kellene fotózni, hogy lássuk milyen váltószet van a biciklin, de az eredeti vételárát belőve, nem hiszem, hogy nagyon a TX/TY széria felett lenne, talán még az se.Nem érdemes ebbe a biciklibe pénzt ölni :S Ha nekiállsz lecserélgetni az alkatrészeket, akkor hamar eljutsz oda, hogy szépen sorjában mindent cserélni kell, mert a régi kopott alkatrészek megeszik az újakat, bőven idő előtt. (amellett, hogy amíg nem kopik össze az új a régivel, addig nem is fog jól működni)
Inkább amortizáld le teljesen, és gyűjtögess, de egy biztos, hogy a mai biciklik, csak a felsőbb kategóriákban tudnak olyan tartósságot produkálni, amilyet anno ezek a belépő kategóriás alkatrészek.
-
koshmar
addikt
válasz
mephi666 #169 üzenetére
Hát ez tényleg régi egy gép. Húha.
Látom, ezen még a Cantilever fék van...fuhh, iszonyat szar egy fék.
Enyémen is ez volt gyárilag.
Mióta V-fék van rajta, bitang. Első fék régebben olyan volt, hogy egy ujjal fejre álltam.Én mindenképpen a V-féket ajánlom, egy 18 éves bringára nem sűrűn raksz tárcsaféket.
/Ahhoz új villa kéne, meg olyan agy/.Egy V-fék szett sztem 3-4000 lehet (én anno még 2500 forintért vettem/.
Azt felrakod, minden sarkon fejre állhatsz.
Sokáig nem fog még kimenni a divatból.Szerintem egy jól beállított V-fék néhány bowdenes tárcsaféktől is jóval erősebb.
-
mephi666
nagyúr
én szerintem ebbe 40-50ezret simán beletekertem... az elmúlt 1.5 évben (főleg munkahelyre járva, napi 8-10km-el) is belement kb. 2-3ezer... előtte pedig napi 40-50km-ek lazán megvoltak majdnem minden nap...
lefotóztam a bringát most gyorsan telefonnal... kicsit koszos, mert nemrég kaptam jókis esőt a nyakamba és nem volt még időm megtakarítani... a giant matrica ne tévesszen meg: azért ragasztották fel rá a boltban, mert volt 1 minimális sérülés a festésen és ne rozsdásodjon... még talán kedvezményt is adtak a vételárból ('94-ben került 18.500-ba, ha nem csal az emlékezetem)
tényleg megszolgálta már az árát
hajtókar, pedál, fékek szerintem tuti cserére szorulnak... meg ráfér egy alapos átkenés is (amit tudtam, azért megcsináltam én is otthon időszakosan) nem tudom, milyen árban jönnék ki, ha minden lényegest lecseréltetnék a gépen... egyedül a vázhoz ragaszkodok: nehéz, mint a dög, de legalább masszív... és annak idején is elsősorban emiatt tetszett meg... képen nem nagyon kivehető, de fekete alapon zöld "áram-mintás" (vagy hogy mondják)
fékből mit lenne érdemes rátenni? fontos, hogy jól fogjon, ritkán kelljen állítgatni... de ha kell, szépen finoman is lehessen vele fékezni (télen, jégen-hóban is ezzel járok és kellemetlen tud lenni ilyenkor a satuzás)
-
koshmar
addikt
mephi666:
Szerintem 10-15 ezret már én is tekertem eddig, csak nem ugyanabba a gépbe.
Volt egy Altrix teleszkóposom is, mint kiderült utólag, ugyanolyan semmirevaló...
40 ezerért senki ne vegyen összetelósat.Én szerencsére értek hozzá valamennyire- bowdent kicseréltem, megzsírozom, féket-váltót beállítom, defektet elhárítom, stb.
Szóval én nem viszem senkihez, inkább hozzám szoktak hozni.
Ja, egyébként fasza lehet a síneken nyargalászni.
Az acélvázasok tényleg dögnehezek- az enyém Cro-Mb, ami nem tudom, miért jó, de hogy nagyon könnyű, az biztos. -
Jofi81
őstag
Ha valaki jönne a Balatonkörre, április 1-ig lehet 2500-ért előnevezni online, ebben az esetben jár névreszóló rajtszám is.
-
dqdb
nagyúr
válasz
venember83 #158 üzenetére
A Casco Viper a kialakításából adódóan a többi sisak között is különösen nagynak tűnik.
-
venember83
nagyúr
Engem lázba tud hozni még kicsit, de nem ez a környék, itt a dombokon valahogy nincs semmi érdekes.
Mondjuk melóba azért bringával járok, mivel olcsó és gyors. Amúgy igen, én is gondolkodtam, hogy eladom az egészet a francba, mondjuk más megfontolásból, de sajnos problémamentes újra akkor se lenne pénz, használtat meg ki tudja, milyet kapnék, milyen új problémákkal és nyűgökkel... A bringázást abba nem hagyhatom, mert akkor megbolondulnék a semmittevésben.
-
tr00p3r
addikt
válasz
venember83 #117 üzenetére
Nájsz!
A baj ott van, hogy én is csak 1x voltam hegyen a HeiHei Supreme-el eddig.
A villám 2010-es SID Team, 2009 végén véve. 3x volt hegyen
Néha elgondolkodom rajta, hogy meg kellene szabadulni az egész hóbelevanctól, amíg még kb. árában el tudom adni.... A TACX ergométerben is kb. 170 km van és lassan 3 éves lesz. Lehet, hogy már nem tud lázba hozni a bringázás?!?!? Motiváció nulla, pedig 2-3 éve ilyenkor már nagyban jártam a várost melóba és vissza. Biztos velem van a baj.....
-
ludsimon
veterán
Itt mi történt?
-
flash-
veterán
ez a bringa megéri az árát?
http://www.probike.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=117&category_id=24&option=com_virtuemart&Itemid=71Cross bringát keresek kíváncsi vagyok ez ár érték arányban mennyire jó
-
-
Misály
addikt
válasz
venember83 #140 üzenetére
A maszas dologban egyetertunk, habar en mar felhagytam az xc-vel. Lejtozesben nagyobb az elvezeti faktor
Versenyezni nem versenyzek ezert az ido sem szamit.
Ha jol tudom ennek ugyanolyan a felfuggesztese mint a Merida Missionnek de gondolom azert valamivel merevebb, kollegamnak sikerult a meridajat parszor majdnem hazavagnia erosebb farolassal meg a ferde erkezeseket se kedveli.
Hozzatennem ez a szin szebb barmilyen feher csodanal
-
venember83
nagyúr
-
Misály
addikt
válasz
venember83 #138 üzenetére
Hat 10 km/h-val minden tuleli, de annak sok ertelme nincsen
Amugy oldaliranyban mennyire merev? Meggyozni meg lehet, de eleg szkeptikus vagyok.
-
ludsimon
veterán
válasz
venember83 #135 üzenetére
Ne mondj ilyeneket.
Majd miután lejöttél vele egy jó meredek, technikás leejtőn utána bántsad szegényt. -
tekeyagd
aktív tag
válasz
venember83 #133 üzenetére
próbálj meg bele 2 kulacsot rakni egyszerre.
az a 2-2 furatot bökhették volna úgy,hogy be is férjen 2 kulacs... -
venember83
nagyúr
válasz
Xantomas #132 üzenetére
Tudom, vele már példálóztál.
Kipróbálnék egy 29est, de egyből beleugrani nagy lutri, abból meg nem kérek. Kicsiből sem.
lorcsi: Sajnos a másikat se azért nem tettem oda, nem száguldoztam vele, mert féltettem a vázat. Francokat, mást féltettem, de ezen megpróbálok szépen fokozatosan túllépni. A bringa arra van, hogy használják, ha ez festékleverődésekhez és karcolásokhoz vezet, ez van.
Kulacstartó: kettőt kaptam, feltettem mindkettőt. Valószínűleg csak az alsócsövön lévőt fogom meghagyni. Amúgy ez eddig a kb. egyetlen pont ennél a Specinél, amire azt mondom, hogy zseniális. Rendkívül könnyű kivenni belőle és visszatenni bele a kulacsot. Mérnöki műremek!
-
Xantomas
őstag
válasz
venember83 #128 üzenetére
Kicsi és gyenge... Erre csak úgy tudok reagálni, hogy Willow Koerber
Én se azért téptem le a váltóm, mert erős voltam, hanem mert gyenge volt a vas (alu).(#130) rétisün
650c? elírtam 650B-t akartam.
Az az új deviant, mert már mindenki 29-er kerékpárral nyomul, és így az már nem annyira deviant.Lényegében a középút a 26er, és a 29er között. Megvan a tank érzés, de nem olyan nehéz.
Nem hülyeség, de hűen mutatja, hogy nem igazán tudnak már újat kitalálni. -
lorcsi
veterán
válasz
venember83 #128 üzenetére
jó a keród !
szerintem nincs ezzel semmi gáz, frankón különösebb féltés nélkül lehet terepen használni
mert lássulk be gyönyörű volt a cube váz..de azért egy keményebb sár, kavics stb. megsértése után biztos nagyon fájt volna a szíved (nem tudom valójában törént e iylen)
ezt meg kicsit jobban odateheted terepen, nem hiszem hogy nagyon látszana a sérülés rajta
nekem is fekete van piros márkajelzéssel és fehér villával...nagyon tetszik hogy a sérülés nem látszik oylan feltűnően mintha rikító színe lenne a váznakui.: 2 darab kulacstartó?
ennyi ital kell az útra ? -
rétisün
veterán
válasz
venember83 #128 üzenetére
legyek a pszichomókusod? akarsz beszélni róla?
Xantomas: 650c-s bringa? azmiaz? lemaradtam valamiről....
-
ludsimon
veterán
válasz
venember83 #128 üzenetére
Lóf*szt vagy Te gyenge.
Beképzeled csak. -
venember83
nagyúr
Nem is az. De ez nem panasz topik, szóval erről ennyit.
Xantomas: Igen, ez nem is volt kérdés, hogy a kocka szebb volt. Sokkal. Ez olyan... inkább nem írok semmit, mert most nem tudok objektívan írni se. Remélhetőleg jó lesz, aztán a kinézet másodlagos. A következő lépés meg valószínűleg vagy szénszálas merevfarú (ha teljesen elegem lesz a tagokból és forgáspontokból) vagy 12-14 centit mozgó AM gép lesz. 29er valószínűtlen, kicsi és gyenge vagyok én ahhoz, ilyen korban meg már nem dédelgetek álmokat arról, hogy lényegesen megerősödök.
-
rétisün
veterán
válasz
-=Vacsek=- #125 üzenetére
testbike, bikemag apró....
-
Meme
aktív tag
válasz
GhostLead #121 üzenetére
tudomásom szerint már nincs, de ők foglalkoztak vele. dobj egy mail-t nekik, hátha tudnak segiteni, aztán tudasd itt velünk is!
Xantomas: ezt a 7-esre 8/9-es sor bulit szerintem hagyd ki...esetleg egy régi bontható sorral meg lehetne csinálni a legnagyobb lánckerék kihagyásával, de ilyen már nincs...inkább szedd szét, nézzük meg milyen kapcsolatos kazettatested van, hátha tudunk rábugázni egy 9-es kazettatestet
-
-=Vacsek=-
senior tag
Hali!
Ha van 1 pár új gumim eladó ez hova rakjam fel, hol hirdessem meg?
-
Xantomas
őstag
válasz
venember83 #120 üzenetére
Csak hogy érezd magad rosszabbul, a Cube vázad szebb volt
(ez viszont letisztultabb, elegánsabb)
Nézd a jó oldalát, olyan mint egy új lánnyal randizni. Mire megunod, csomó közös emléketek lesz, utána jöhet a következő, ami úgyis egy 29er lesz, vagy egy 650c-s bringa. -
rétisün
veterán
válasz
venember83 #120 üzenetére
mintha nem lenne felhőtlen az örömöd
-
GhostLead
tag
Help me! HOPE cuccokat Mo.-n forgalmazza valaki???
-
Xantomas
őstag
válasz
venember83 #117 üzenetére
Szép.
Megcsaltad a tejesasszonyságot? (vagy kimaradt nálam valami) -
Misály
addikt
válasz
venember83 #117 üzenetére
Emberek a Janos hegy felszaradt, lehet csapatni, megvolt az elso normalis tesztkor az uj masinaval
Hat ez a rovid tengelytav felelmetesen jo
-
TriackFeri
aktív tag
Van köztetek borsodi? Érdekelne hogy Bánkútról Szilvásváradra el tudok e jutni országutival. Bánkút és Olasz kapu közti rész nem tiszta nekem.
-
Xantomas
őstag
válasz
venember83 #110 üzenetére
Jaja, a Fehér Gyárban nem igazán van ami fehér ember számára elérhető áron van.
Viszont egy ilyenre beneveznék. [link] Érdekes lenne, megfogdosnék egy ilyennel szerelt koskormányt, pláne, ha több bandázst is kibír, nem lapul ki, és keményedik be, és kiszolgál 4-5 évet minimum.
Válaszoltam már a PM-re vagy csak akartam?
-
Xantomas
őstag
válasz
ludsimon #108 üzenetére
Voltam én is
Jól esett. Megfuttattam mindkét kicsikét. Utána le is mostam a 29est, ill újraolajoztam a láncot.Most 3/38-os 16 fogas racsnit keresek, 1500-2000Ft-os árkategóriában, de úgy néz ki nem lesz. Jó ez a Dicta ami most van, nem kell a Shimano, csak iszonyat nehéz keríteni a nikkelezett, körmös kulccsal leszedhető változatból.
A 700 ft-os, hornyok nélküli meg nem jó, azt kb 1000 km alatt legyaktam. Ő az
De lehet hogy a végén a shimano lesz, de annak az ára nagyon el van szállva. [link]
Ok, mondjuk ehhez képest nincs elszállva : [link] -
ludsimon
veterán
-
Kloden
senior tag
-
Tamoo
nagyúr
Ha valakinek lesz kedve első hozzászólást szerkeszteni, ennyivel hozzájárulnék:
-
MarioAna
senior tag
Ha megjön a láncom (KMC Z82, elvileg patentszemes), a lánchossz beállításánál kell majd nekem láncbontó vagy nem? Mert összerakni oké, hogy össze lehet a patentszemnél, de ha esetleg hosszú lenne a lánc és ki kell venni 1-2 szemet akkor azt csak bontóval tudom igaz?
-
Xantomas
őstag
Jelentem, cirka 10E km-t bírt a nikkelezett dicta ss racsni. Már annyira elkopott, hogy a csúcs-csúcs kitérése elérte a fél centit, annyira imbolyog. Előbb kopott szét a belseje, mint a fogak
Itt az ideje újat venni, meg újrazsírozni a hátsó agyat. -
latyak17
tag
Nyugat Mo-n megérett az idő a bringázásra még szerncs hogy úgy tettem el a bringámat, hogy kicsit eltört a felni
-
-
DemonDani
addikt
szél szél szél...
25km/h, komolyan mondom szélerőmű kéne a kertbe16km után ráuntam
amúgy a 8sebes kazetta helyére minden gond nélkül bemegy a 9es mert ott közelebb vannak a fokozatok, és ezért kell hozzá vékonyabb lánc is ugye?
-
Xantomas
őstag
válasz
Hasaggymeg #91 üzenetére
Ok, de a 8/9 sebességes kazetta adott hosszúságú, és fél hivatalosan hézagolóval rátehető a 7 sebességes sor, míg a 7 sebességes agy, az elvileg 4,5mm-rel keskenyebb.
-
Hasaggymeg
veterán
válasz
don pardon #89 üzenetére
Bizony ki kell deríteni nyúlott-e a lánc,12 külső/belső láncszem hossza csapszegtől-csapszegig 30,48cm.1,6mm nyúláson felül cserélni kell a láncot.
(#90) Xantomas...igaz nem pont olyan de nálam a 8 soros kazetttára 7 tányér van téve kihézagolva és tökéletesen müxik.
-
Xantomas
őstag
Ok, kerékpáros kérdés:
Miben más a Shimano 7 sebességes, ill 8/9 sebességes kazetta teste, ill maga a lánckeréksor?
Azt tervezem, hogy egy 9 sebességes lánckeréksort dobok fel 7 sebességes agyra, úgy, hogy az utolsó lánckereket leveszem, és kihézagolom. Eleve halott ötlet, vagy megoldható? Vagy hagyjam a gányolást, és menjen rá 7 sebességes sor?Adva van egy ingyen szerzett, régi 7 sebességes XT agy, egy 9 sebességes deore hajtómű alu tányérokkal, azt akarom összepárosítani a crossomra.
-
tr00p3r
addikt
válasz
don pardon #86 üzenetére
Az ilyen cseréknél lánc csere is dukál. Lánc és sor mindig együtt! Kopott a lánc, ezért ugrál az új soron.... Extrém esetben a lánckereket (fogaskerék a hajtóművön) is cserélni kell.
-
tr00p3r
addikt
Szia!
Bizony jó ár! Nekem marad a jólbevált CS600 és a RS800 CX Bike. A szóbanforgó CS500 ajándék volt.
Meg vagyok. Lehetnék jobban, nem is nagyon tekertem tavaly. 2x ha ültem bringán.... Inkább túráztam gyalog kutyával. Verseny sem volt. A Balatonkör is csak a kisebb lesz. Erőnléten és a motiváción van mit dolgozni. 35 lettem nemrég és bizony az egészségem sem a régi......
-
don pardon
aktív tag
Sziasztok!
Remélem bepofátlankodhatok egy kérdéssel.
Az lenne a gondom, hogy kicseréltem a hátsó kerekem (fogaskeréksorral együtt) és azóta ugrik a lánc. Ami fura nekem, hogy csak minden második fogaskeréken történik ez. Tudtok valami ésszerű magyarázatot adni erre? (A fogaskerekek nekem jónak tűnnek, de mondjuk nem vagyok túl tapasztalt ilyen téren) Meg hogy mit kéne cserélnem? láncot, fogaskeréksort vagy mind2őt.Köszi szépen
-
ludsimon
veterán
Jó ár érte! UP!
Csóványos túra jó lenne, de megfogadtam amíg nem lesz használható terep bringám maradok outin.Tavaly nagyon (teljesen?) el voltán tűnve.
Örülök, hogy látlak!
Remélem az egészség is meg van, de ha bálatönkőrről írsz akkor valószínűleg azzal nincsen probléma.Most milyen órád van?
Neked is jó tekerést!
-
tr00p3r
addikt
Sziasztok,
Elsősorban teljesítmény orientált bringások figyelmébe ajánlanám a következőket!
Volna egy Polar CS500 pulzusmérős kilométerórám eladó. Garancia természetesen van rá, de a doboza már nincs meg. Aki nem ismerné a márkát vagy a típust, itt tájékozódhat bővebben. Az óra teljesen új 0 kilométeres, W.I.N.D.-es (2,4 GHz) rendszerű.
A bolti ára 69.900.-
Nálam most 55.000.- Ft-ért elvihető. Ez az egy darab van és nem is lesz a közeljövőben.
Akit érdekel írjon privátot. Felrakom a BikeMag-ra is, de ha innen jelentkezik vki az előnyt élvez.
Ezenkívül van egy fehér Syncros 110 stucnim és egy fekete egyenes alu kormányom eladó. Ezek is újak, nem voltak beépítve. Az árban megegyezünk.
A közeljövőben egy Csóványos túrára vki?
Április 16.-án Balantonkör, én megyek. Még vki?
Jó tekerést és edzést!
tr00p3r -
DemonDani
addikt
kicsit több mint 65000 (
) előző hozzászólás van, lehet böngészni, ennyi után, jó hogy nincs már miről írni csak beszélgetünk a téma körül
de hogy kicsit megtörjem:
Mit gondoltok?
első fék:
-gyenge fékerő
-iszonyatosan hangos nyekergés éles idegesítő hangon
-leginkább 10km/h alatt jön meg a hang, addig fogni próbálmi a gond?
valami kenőanyag kerülhetett a betétre? -
Nyugdíjas
nagyúr
válasz
DemonDani #69 üzenetére
Igen ezt kifogásoltam énis, hogy ha nem látszik rajta, hogy rendőr, akkor nem tudom megadni a szerinte nekik alanyi jogon kijáró tiszteletet (ebbe ne menjünk bele hogy az alanyi jogon járó bármiről mi a véleményem), de kezdett kicsit elfajulni a dolog (megemlitette, hogy ha szeretném bevisz), igy hagytam... A bírságot a piros figyelmen kivül hagyásáért kaptam, a szemtelenkedést csak a helyszinen forszírozta, ilyenért nem büntethet szerencsére.
-
Muton
addikt
81 hsz-ből eddig 22 full OFF, de a maradékban is van rendesen
Egy jó első hsz mellé jól jött volna, ha legalább az első 100 hsz-t ésszel küldjük, mert ez így lehet, h elrettenti a nem törzsfórumozókat -
Tamoo
nagyúr
Pár összeválogatott hasznos linkkel hozzá tudok járulni én is.
-
dqdb
nagyúr
De akkor az első hsz-be azt is bele kellene írni az egyes alapvető fogalmakat mint pl. XC, DH, Országúti, stb.
Meg arra gondoltam, hogy egy olyat is kellene, hogy mit érdemes magaddal vinni egy hosszabb úton.
Illetve melyik kerékpárbolt / szaküzlet javasolt és melyikkel voltak fenntartások illetve problémák.
Akkor hajrá, örömmel fogadjukÉn a KRESZ + KÖHÉM részt összedobom a hétvégén, többet nem tudok vállalni.
-
ludsimon
veterán
Az szerintem elég jó ötlet lenne!
De akkor az első hsz-be azt is bele kellene írni az egyes alapvető fogalmakat mint pl. XC, DH, Országúti, stb.
Meg arra gondoltam, hogy egy olyat is kellene, hogy mit érdemes magaddal vinni egy hosszabb úton.
Illetve melyik kerékpárbolt / szaküzlet javasolt és melyikkel voltak fenntartások illetve problémák. -
DemonDani
addikt
(#74) dqdb
köszi a linkelést!
az hasznos lenne!Ennek pont ez a lényege ahogy végigolvastam!
De elhatároztam h tesztelem, ma bejárom a várost, és megszámolom a szabályos bringákat!
Ez vicc!Nem elfogadható a több funkciós lámpa vagy hogy kéne értelmezni azt az 1ki/1be kapcsolhatót??
-
dqdb
nagyúr
Ha lesz egy kicsit több időm, akkor összeszedem ennek a KÖHÉM rendeletnek és a KRESZ-nek a bringásokra vonatkozó részét, és szépen megformázva összeállítok egy első hozzászólást, mert lassan fejből tudom a rendeletek számát
Nem erőteljesen javasolt, hanem egy hivatalos, immáron 21 éve érvényben lévő 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet írja elő, azaz kötelező
Íme az első bekezdés:
A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvényben, valamint a közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter feladatáról és hatásköréről szóló 37/1989. (IV. 30.) MT rendeletben kapott felhatalmazás alapján - az ipari miniszterrel, a kereskedelmi miniszterrel és a hatáskörét érintő kérdésekben a környezetvédelmi és vízgazdálkodási miniszterrel egyetértésben - a következőket rendelem:
-
Tamoo
nagyúr
Engem is megbüntethetnek végülis akármikor. Nem vagyok hajlandó se küllőprizmát se csengőt feltenni. De végülis bárkit megbüntethet ha akar... Mindennek úgy se lehet megfelelni.
-
amargo
addikt
válasz
Nyugdíjas #49 üzenetére
Gyalogosként éltem meg, hogy egy taxis behajtott a gyalogosok közé - már rég piros lámpája volt csak elaludt vagy mi -, barátnőmmel elugrottunk, de egy srácnak még arra is volt ideje, hogy visszakézből lecsapja a visszapillantóját. Nem tisztem az erőszak, de nem tudtam elítélni. A taxis egy pillanatra megállt, de akkor a gyalogosok közül - én is - elindultunk felé. Így inkább benyelte azt a nem kevés kárt.. ha jól sejtem 100e közeli volt ez az akciója.
-
DemonDani
addikt
-
dqdb
nagyúr
válasz
DemonDani #64 üzenetére
Az első fék meg sem lep? nekem az volt a meglepőbb, minek egy kontrás 20éves csepelre első fék? van rajta 1 fék miért kell 2 fék? ez vmi kreszben benne lenne?
Nem KRESZ, hanem KÖHÉM rendelet:116. § (1) A kerékpárt fel kell szerelni
b) két, egymástól függetlenül működtethető fékszerkezettel, melyek közül az egyik az első, a másik a hátsó kerékre hat,Update: Most látom, hogy önmagamat lassan tudom linkelni
Nyugdíjas: ez a TIJ esete
Nem szoktam átmenni piroson (kivéve ha többen bringázunk, hogy ne maradjak le, mert a többiek átmentek előttem előttem a piroson, khmm), most már látom, hogy jól teszem.
-
Nyugdíjas
nagyúr
Hátő.... szóval átmentem egy piroson egy picikét
Mellékutca volt amugy, egy teremtett lélekkel sem a környéken, szóval nem veszélyeztettem én semmit, ettől még szabálytalan, amit amugy el is ismertem. A gond az volt, hogy a civilből rámdudált a -mint utóbb kiderült- rendőr, én meg beszóltam neki, hogy miért fáj, hogy átmentem
Na akkor jött utánam, és mivel nem tudtam még mindig, hogy rendőr, nem értettem miért akar leszoritani, és miközben ő megállásra akart engem késztetni, végig ordibáltam vele viszonylag minősíthatatlan hangnemben, hogy miért akar ezért megölni engem
Szóval igazából a dolog kulcsa az volt, hogy ciil ruhás rendőr, civil gépjárműben, aztán én meg jól besz.ptam
-
DemonDani
addikt
gondolom nem is volt nála lámpa, dehát ha én elmegyek hogy körbe kerázzam a várost, mjuk 12:00kor és tom h 1 óra mulva már otthon leszek, mert meg sem állok, akkor miért vigyek villanyt? fölösleges súly...
Az első fék meg sem lep? nekem az volt a meglepőbb, minek egy kontrás 20éves csepelre első fék? van rajta 1 fék miért kell 2 fék? ez vmi kreszben benne lenne?
-
ludsimon
veterán
válasz
venember83 #62 üzenetére
Az igen!
Hitelesítettnek mi számít?Akkor mondjuk hiába tökéletesen kristály tisztán látszik egy 1080p-s GO Pro kamerával akkor az se hitelesített egy esetleges balesetnél bíróságon?
Amúgy vállalkozásismereten tegnap tanultuk ha bárkinek bírósági ügye van az bekerül a nagykönyvbe.
Mesélte a tanárnő, hogy az egyik családtagja bírósági peren nyerte az ügyet.
Mikor Amerikába kapott volna munkát akkor megnézték az előéletét is és ez miatt nem vették fel mert volt pere!!!! Lényegtelen, hogy nyerte vagy nem!!!! Az számít, hogy volt e vagy sem.
VIGYÁZZATOK EZZEL MERT AKÁR AZ EGÉSZ ÉLETETEKRE KIHAT A DÖNTÉSETEK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Én próbálok mindig úgy közlekedni ahol elsőbbségem is van megköszönöm, hogy máskor másik bringást is szívesen engedjen át. Ne gyorsan még 'átlibbenek' előtte típusú legyen mert ezt a típust utálom a legjobban... és akkor nekiáll szép lassan csorogni a bringaúton keresztbe...
Próbálom nem zavarni a közlekedést, próbálok 'észrevétlen' maradni. Persze ettől függetlenül ugyan úgy látszódok ha korlátozott látási viszonyok vannak de szerintem érthető volt a mondanivalóm. -
ludsimon
veterán
válasz
DemonDani #43 üzenetére
Egyébként az nem elég, hogy nálad van a lámpa és felteszed sötétedéskor?
Szerintem ezért nem büntethet, hogy nincs 0/24 lámpa a bringán, mert nálad van és ha felteszed lesz rajta lámpa...
Nem?
Misály:
Mások az elvárások.
Én alapból nem nagyon szeretem 720p alatt nézni a videókat. Az meg kizárt, hogy az a videó 720-as lenne. Csak 480-ról lett felkonvertálva, hogy jobbnak látszódjon. Láttam már ilyet, de nem 720-ban hanem 1080p-ben.Nyugdíjas:
Az állítólagos tiszteletlenség mellett volt még valami kihágásod?
Miért állított egyáltalán meg?
Autóból/val állított meg?Hasaggymeg:
Nem akarom senki szívét fájdítani de halkan megjegyzem.
Én már tekerhetek mert nem kell a héten mennünk dolgozni.De ettől függetlenül jó lenne ha jó idő lenne most már egy darabig.
Én meg bepótolom a hétvégi szar időt. -
Muton
addikt
Szerintem a sisak is az, amit próbálni kell. Attól, hogy a kerülete megfelelő, még nem biztos, h jó is. Én is próbáltam anno olyan sisakot, ami oldal irányba tötyögött, bármennyire is szorítottam meg. Szóval az én méretem volt, de nem az én fejformámra való.
szerk: ahogy dqdb már írta is
-
beci
őstag
A sisak méretet hogy lehet megállapitani próba nélkül?
Mert lenne egy patent állapotú Casco Viper sityak,de nem merem megrendelni. -
Hasaggymeg
veterán
Reménykedjünk,hogy később érkezik.Szakmai okokból figyelem az időjárást és ilyenkor megtörténhet,hogy (ez a gyakoribb) lassabban ill. (ritkábban) gyorsabban érkezik a beígért front,legalábbis ide Pest megyébe.Így van esély,hogy szombat délutánig-estig még,vagy vasárnap délután már lehet tekerni.
-
rii
nagyúr
válasz
Nyugdíjas #49 üzenetére
aszittem, hogy már mindenféle barommal volt dolgom ... )))-: de ez durva
nekem távolsági busz ment el kva közel ... de télleg közel. pirosnál beérem, balhjézok, röhög, szóváltás, majd a végén ennyit mond röhögcsélve: " ... dehát elfértünk nem? ... " )))-: persze .... csak én ijedtemben "átugrottam" a jobbszélső lekanyarodó sávba .... )))-:
helyi buszos is csulkóssal szintén kva közel ment el. megállóba beérem. odamegyek mellé. nyár. lehúzot ablak. már-már könöyrgő esdeklő hangon megkérdezem szó szerint így: " ... maga szerint ez nem volt túl közel...." Rám néz unott arcal. Megvonja a vállát. Majd vissza az ajtókra. ))))-:
nem találok szavakat. Beszarás. Vitáig vinni meg nincs értelme. Úgyse ismeri el, h ő volt a fsz. Jó eséllyel még tettelegességig fajunlnak a dolgok, én meg nem szeretnék idegeskedni rajtuk, megváltoztatni gondolkodáukat nem lehet. 1000 ből 100 amúgy is ilyen retardált, ha találkozol ezek közül 1-2-t, és lerendezed nyugodt hangnben, elmgyarázod higgadtan, megkéred.... , ottvan még mindig a 95-98 másik )))-: akik közül eggyel szintén találkozhatsz, és megint minden előről. Ez meg felőrli az embert.
haver mondta, ha vett 6000 ft-ér tolyan kamerát, ami SD card-ra rögzít. ha van ilyen felvételem, amin látszik a veszélyeztetés, a rendszám, az nem bizonyító erejű veszélyeztetésre? saját felvétel nem felvétel?
Ba cy lus: az a baj, hogy a kocsisok kizárólagos jogot éreznek az úttest használatára, )))-: ha véletlen lassabban megy át valaki az úton, már túraztáatják a motort, a kerósokat inzultálják, veszélyeztetik. Ha a járdáól megyek zenrán, akkor az a baj, ha az úttestnen az a baj, ha van keróút, akkor miért nem parkoló az a baj. Bezzeg ők ráállhatnak a zebrára, a járdára. Nekem tettlegességig fajult a múltkor egy szitáció, .... mert úgy parkoltak mint írtam,... 2 autó, a 2 m széles járdán....... de nem az a baj, hanem hogy még 2 napig szín ideg voltam utána. Úgyhogy én már igyekszem nem észrevenni.
veszélyeztetés esetén meg komolyan mondom, a kormánynak kellene az autósok felé egy oktató kisfilemt csinláni, aki meg veszélyzetet keróst, azt egy hónapig arra itélni, hogy a váci-andrássy-budafokin tekerjen ____egy hónapig minden nap____!!!!!! nem pénz, nem börtön, nem közmunka. egye meg a szart amit főzött. (aki meg elüti, ne'aggy'isten, az meg több évig évig)
-
beci
őstag
válasz
venember83 #33 üzenetére
Szerintem jó kis film.
Na nem csak a tekerések miatt,hanem a kidolgozás,zene,hangulat...stb. -
GhostLead
tag
Help me! Hope cuccokat Mo.-n forgalmazza valaki???
-
Nyugdíjas
nagyúr
Jelentem én már begyűjtöttem egy 25k-s csekket idén.
Na az szép sztori volt
Aszonta a forma, hogy tiszteletlen vagyok a hatósággal szemben. Hát... lehet volt benne valami,de mentségemre szóljon civilben volt, mondjuk miután megtudtam, hogy rendőr sem tiszteltem túlzottan. Nem nagyon adnak mostanában erre okot.
Egyébként én nemrégiben konfrontálódtam egy taxissal, aki miután beállt mögém a pirosnál (nem csorogtam előre, én voltam az első) elkezdte lökdösni a hátsókerekemet pici gázfröccsökkel. Komolyan nem hittem el énsem,de megtörtént. Mondom, öreg, mi a para? Aszongya, ne álljak elé, és ne is biciklizzek itt. Mondom dehát a járdára nem mehetek fel. Aszongya,dehogynem, vagy neki tökmindegy hova megyek,de előtte ne legyek, mert rosszuljárok.
Komolyan annyira meglepődtem az egészen, hogy semmit nem is mondtam, csak elindultam mert zöld lett,de nem jártam rosszul, csak egy picit megcentizett előzés közben. -
#56474624
törölt tag
Ma felháborodott egy autós, mert volt merszem lelépni a zebrára, és átmenni. Pedig nem két méterrel előtte tettem, egyszerűen el vannak kényelmesedve, mert a gyalogosok többsége úgy sem mer nagyon átmenni, ők meg már oda sem figyelnek igazán, csak mikor már előtte vagyok. Holott tudtommal az az előírás, ha lelépek a zebrára, akkor fékeznie kell. De ők ezt kurvára nem veszik figyelembe, talán minden 5-6. autós. Elég siralmas arány. A többiek fontos emberek, rohanniuk kell.
-
-
KaraDani
addikt
válasz
venember83 #33 üzenetére
Egyetértek a filmet végig se néztem végül, nekem unalmas volt, na meg a zenék... A vágások meg hát, na nem ilyen témájú filmet nézek, ha épp ez érdekel
-
rii
nagyúr
válasz
DemonDani #43 üzenetére
rebesgették, hogy rá fognak szállni a kerósokra ... )))-:
de a járdán parkoló kocsik mellett meg elmennek
szerintem ez egy koncepció része. )-: hogy elvegyék az emberek kedvét a kerótól.
mint ahogy az is, hogy miért nincs kialakítva normális keróút bp-en (se)
1. mert a kerékpárút kiadásokkal jár
2. ha lenne, akkor több autós térne át bicajra
3. keróból viszont nuku adó ami befolyik .... nincs benzin, nincs súlyadó, nincs kötelezőmiért fizetne a város, hogy kevesebb bevétele legyen? ))))-:
a sünök meg sündörgözzek a s*ggükbe fel sünöket ))))-: barmok
-
DemonDani
addikt
Elég köcsögök most a környéken a Sündőrök, azt beszélik fényes nappal büntettek első lámpa hiánya miatt 5k, másik esetben meg első fék!!! hiánya miatt egy 20éves kontrás 28"as csepel tulajdonost 10k-ra...
nincs jobb dolguk... éjszaka meg a fél város végiglopják...
-
rétisün
veterán
válasz
venember83 #38 üzenetére
pedig valamikor kaptok képet a kelly's-ről
egy éves lesz
tzimash: ha van rá lehetőség, mindenképpen nézd meg, legalább jobban képben leszel a megfelelő vázméretet tekintve.
whiskey: időkép szerint vasárnap már nem lesz front, meg szeles idő....az nekem már jobb idő
-
whiskey
tag
Vasárnap már kicsit jobb idő?
Melyik portál ígéri a jó időt, mert akkor inkább azt nézegetem... -
tzimash
őstag
válasz
venember83 #38 üzenetére
Persze fully-s videókat lehet...
Bocsi.Amúgy Kellys ugrott, mert 80cm az átlépője, már túl magas, még leérne a lábam, de okozna kellemetlen/kényelmetlen pillanatokat. De ha már úgy is a városban van, személyesen kéne csekkolnom.
-
rétisün
veterán
ezeknél a bringáknál ráadásul vízszintes a felsőcső, ami még jobban elősegítheti a "fennakadást"
a kelly's az egy 2009-es modell. alu-karbon villával, újan volt 153.000 ft, ehhez lehetne viszonyítani a mostani árát, nem tudom mennyire mennek le a használt bicaj árak az évek során.
a treket csak mint márkát ismerem, ezt a kokrét típust nem. felszereltség talán kicsit gyengébb, bár nem tudom, a bontrager cuccok milyenek. -
venember83
nagyúr
Ne linkelgessétek itt az országútikat, mert csak a szívemet fájdítjátok.
-
tzimash
őstag
Én is attól félek, hogy fennakadok, ill bizonyos testrészeim fennakadnak
Írtam a srácnak, hogy mérje már le legyen olyan szíves az átlépő magasságot.
Erről van szó
Ja, egyenes kormányost keresgéltem, Pesten találtam is, de nem válaszolt a hirdető... Pedig még nem is alkudoztam...
Meg ebben a Kellysben az a jó, hogy közel van
Ára szerinted rendben van a felszereltségéhez képest?
Másik jelölt -
fpeter07
veterán
válasz
Hasaggymeg #15 üzenetére
Volt szerencsém a C1-es busszal párbajt vívni. Nem érzem magam biztonságban, mikor elmegy mellettem egy bazi nagy sárga doboz.
Mai fail letudva: egy kiálló gyökér megdobta a hátsó kereket, a pedálnak meg sikerült sarkon ütnie.
-
lorcsi
veterán
válasz
venember83 #33 üzenetére
a hangulata így is megvan
valahogy megpróbálok kimenni tekerni a 7 végén...jó időt kívánok midnenkinek és nyomás tekerni !!!
-
dqdb
nagyúr
válasz
venember83 #33 üzenetére
Pont most akartam beírni, hogy az élő díszletek 720p-ben is határozottan jól mutattak
-
venember83
nagyúr
Nekem is vérzik a szívem, de valahogy nem a bringások fogtak meg leginkább a klipben.
Bringásfilmnek gyenge, ellenben az összekötő montázsok tartalmaznak pár érdekes részletet.
dqdb: Így van, itt már az a pár pixel nem nagy különbség. Viszont HD és IRL között azért kézzel fogható különbség lenne.
-
rétisün
veterán
rövidebb stucnival lehet kompenzálni, ha nagyobb a bicaj egy mérettel, mint kellene. ha leér a lábad rendesen, ha közé veszed a bicajt (nem akadsz fenn a vázon
) akkor nem annyira nagy. legfeljebb kicsit furán néz ki a rövid stucni, de annyi baj legyen.
de te egyenes kormányost akartál, nem? akkor meg lehet is a váz eggyel nagyobb, mert outi kormányhoz való geometriánál a kormány előrenyúlása is beleszámít, ami nincs egyenes kormánynál. -
tzimash
őstag
Francba, hogy miért nem nőttem nagyobbra 3 napon belül a 2. 56-os outit teszik fel földieim a bikemagra... itt lenne a számban, jó ára is van én meg kicsi vagyok...
-
Jofi81
őstag
Király, új topik!
Megvolt ma az idei 3. tekerésem. Még mindig elég rövid táv, de legalább az emelkedőket már majdnem úgy vettem, mint tavaly. A távolságra még lehet gyúrni, már csak három és fél hét a balatonkör, remélem nem halok meg féltávon (vagy hamarabb...).
-
rétisün
veterán
-
dany27
őstag
Eddig nem volt ilyen :S
Multkor leküldtünk haverral 60km-et olyan 22-23as átlaggal és akkor nem volt ilyen gondom.
Sőt soha sem találkoztam ilyennel bicajozás közben, úszás közben már volt....
Ha még előfordul akkor lehet hogy beszerzek egy adagot!
Remélem nem ba**ik ki velem jobban(az időjárás éppen elég), pont most mikor jön az új keró. Már tűkön ülök!Kössz a tippet!
-
dany27
őstag
Hű milyen gyorsan megtelt az ezelőtti topic.
Am igen ezen én is dühöngtem mikor reggel elemezgettük haverral, hogy most hétvégére is meg jövő hétvégére is esőt mond.. De utánna elvileg jó idő lesz elvileg elég huzamos ideig.. Bár kitudja mennyire jön be amit az időjósok összeírnak...
Épp ezért ma elmentem egy kicsit tekerni, 30km kicsit több mint egy óra alatt teljesítve, mivel többre nem volt időm ma így gondoltam megyek egy kis tempót. De a jobb vádlim többször is közbeszólt sajnos :S
Először csak egy kétszer kicsit görcsölt be, majd vissza fele amikor jöttem a vasút átjárónál lekell raknom lábam h át tudjak menni az akadály pályán, de ekkor olyan színten begörcsölt h megkellett állnom kicsit lenyújtani... Utána tudtam folytatni az utam.
Ilyennel még sohasem találkoztam
Ez mitől lehet?? -
rétisün
veterán
könyvjelzőkből hamarabb megvan, mint előzményekből, sztem (operám van)
igen, itt is jó idő volt, aztán majd csak csütörtökön tudok bicajozni
bár elvileg még akkor se lesz rosszabb (sőt, ha a vasárnapi időben képes voltam bicajozni
) de persze hétvégére megint jön valami front
-
ludsimon
veterán
Üdv!
Ma egész jó idő volt hazafelé.
Fel kellett dobnom félúton a lámpákat mert attól még, hogy világos volt azért a közérzetem nem volt túl jó lámpa nélkül az autósok már világítottak, úgyhogy félúton feldobtam én is.Muton, rétsün:
A sok PH! függő.
Nekem egy sincs a könyvjelzőbe, ha köll' valami ott az előzmények. -
rii
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #5 üzenetére
hát jobb mint ha elkap a HÉV
-
Muton
addikt
Új topik, király
Lehet szerkeszteni a könyvjelzőtNem tudom, h mi történt ez évben, de az utóbbi tekeréseim során mindig kétszer akartak elütni. Pont kétszer. Érdekes
-
Tomi_Sci
őstag
Olyan mint a sima gyorszár, csak vastag. Vékony átütőtengely
Azért gondoltam, hogy kompatibilis, mert ugye az agy mérete ettől még nem változik (ugye ?) , szóval ha nem nagyon különleges kialakítású a papucs, akkor át kell férnie.Amúgy itt lehet technikai kérdéseket is feltenni, vagy ez off?
-
beci
őstag
Egy jó kis videó,de a zene se kutya.
-
Dirtyz
őstag
Hopsz, új topic
-
gery03
senior tag
Vastaggyorszár? Ezt még nem hallottam. Csavaros zárásra gondolsz? Ha igen, akkor tudja azt is, ha nem, akkor passzolom.
Szerk: Közben már tudom mire gondolsz. Meg kell nézni, hogy a papucs milyen széles, de nekem úgy rémlik, hogy bele kell férnie a 10mm-es vastag gyorszárnak is éppen.
-
Tomi_Sci
őstag
Hali!
Lenne egy elég láma kérdésem. Ha van egy bringám, amiben hátul jelenleg gyorszáras agy van, akkor az tud fogadni 9mm-es vastaggyorszáras agyat is ugye? Tehát a papucs csak átütőtengelynél eltérő.
Volt egy hasonló kaliberű kérdésem, de azt elfelejtettem
Köszi -
fpeter07
veterán
Nem tudtam miért nem tudok kommentet írni. -
macikos
addikt
válasz
Hasaggymeg #3 üzenetére
Meg ahogy egyre több füves van...
"megyek, tekerek egyet..."
bocsi
-
szatocs
őstag
Gyorsan megtelt.
-
Thrawn
félisten
Kerékpárosok, bringások ide! Archívum I.
Kerékpárosok, bringások ide! Archívum II.
Kerékpárosok, bringások ide! Archívum III.
Kerékpárosok, bringások ide! Archívum IV.Tartalomjegyzék:
1. Vásárlási segédlet
1.0 Használt vagy új biciklit?
1.1 Stílusok, felhasználási területek
1.2 Vázanyagok
1.3 Kerékpár márkák
1.4 Hajtás
1.5 Külső gumik
1.6 Teleszkópok és rugóstagok
1.7 Fékek
1.8 Boltok, webshopok, apróhirdetési oldalak2. Karbantartás
2.0.1 A kerékagy
2.0.2 A kormánycsapágy
2.0.3 A hajtómű
2.0.4 Defektjavítás
2.0.5 Fékbeállítás
2.0.6 A váltóbeállítás
2.0.7 Kerékfűzés
2.0.8 Nyeregszerelés
2.0.9 Lánccsere esedékessége
2.1.0 Kenőanyagok (olajok, zsírok)
2.1.1 Apró kiegészítő3. Egyéb hasznos dolgok
3.0.1 Grammánia
3.0.2 Táplálkozás, tekerés közben és utána
3.0.3 Mit vigyek magammal biciklizéshez?
3.0.4 Defektvédelem
3.0.5 SPD pedál
3.0.6 Nyereg kiválasztása és beállítása
3.0.7 Jogszabályok és KRESZ, avagy büntetések és balesetek elkerülése
3.0.8 Sebesség, pulzus és egyéb mérő eszközök
3.0.9 Zárak
3.1.0 Kerékpár beállítás
3.1.1 Új kerékpárok beállítása
3.1.2 TérképekA bicikli felépítése:
A kép forrása: holkerekparozzak.hu
1. Vásárlási segédlet:
1.0a Használt vagy új biciklit?
A használt előnye, hogy általában jobb felszereltségű biciklit lehet venni a boltival azonos áron, csak az állapotra kell odafigyelni, alaposnak kell lenni vásárláskor. Állapot ellenőrzéshez leírás egy fórumtárstól: [link]
Újat csak akkor érdemes venni, ha annyira le van akciózva, vagy már alapvetően olyan alacsony az ár, hogy a használt társánál csak minimálisan kerül többe, ugyanazzal a felszereltséggel.
1.0b Min lehet spórolni egy bicikli vásárlásánál?
Nem annyira fontos alkatrészeken spórolunk pl.: belső gumi, kormányrúd, stucni, pedál, nyeregcső stb. Igaz, ezekkel sokat nem tudunk megtakarítani, de pár ezer forintot mégis és a felhasználói élmény nem befolyásolja olyan szinten, mint más alkatrészek.
1.1 Milyen stílusú biciklit vegyek?
Mountain Bike (MTB):
A masszív felépítés, és a vastag, tipikusan 26"-os (ritkán 29"-es) kerekek alkalmassá teszik a terepen való biciklizésre, de hosszú távú országúti közlekedésre ezek a kerékpárok nem optimálisak. Az egyik legelterjedtebb kerékpárfajta.Országúti (Outi):
A legkönnyebb és leggyorsabb kerékpár. Vékony gumija, a váz és a kormány kiképzése, minimális légellenállása az országúton való gyors haladást teszik lehetővé. A versenybicikli" szón általában ezt a típust értik, bár természetszerűleg nem csak versenyre használják, illetve más biciklitípusokkal is rendeznek versenyeket.Downhill (DH):
A downhill a hegyikerékpár sport extrém ága, ahol technikás, kövekkel, ugratókkal, letörésekkel tarkított, erősen lejtős terepen kell bringázni. Ennek megfelelően a downhill biciklire az összteleszkópos gépezet, sok helyen megerősített váz, 180 mm-es rugóúttól kezdődik és duplavállas átütőtengelyes első villa (ami erősíti a stresszpontokat a fejcsőnél) a jellemző. Elöl egy lánctányér rockringgel vagy bashguardokkal, láncvezetőkkel, hidraulikus 4-6 dugattyús fékek 203-as tárcsákkal. Bár a súly kordában tartása a DH gépeknél is nagyon fontos, hiszen a DH versenyeken gyakran tizedmásodpercek döntenek, a nehéz terep miatt ezek a speciális kerékpárok akár 18-24 kg-osak is lehetnek. Komfort- vagy városi tekerésre, vagy egy meredek hegyre felmenni alkalmatlanok.Továbbá egy fórumtársunk hasznos írása ebben a kategóriában: [link]
Cross country (XC vagy CC):
Az angol cross country kifejezésből származó rövidítéssel az elsősorban hegyikerékpár versenyzésre szánt gépeket jelölik. Az XC kerékpároknál a kényelemmel szemben elsődleges szempont aminél kisebb tömeg, a meghajtás hatékonysága és a gyors mászást lehetővé tevő versenygeometria. Leggyakrabban első teleszkóppal használják, tipikusan 80-100 mm rugóúttal, de előfordul merevvillás és összteleszkópos kiépítésben is.Enduro/All Mountain (AM):
A hegyikerékpár egyik változata, amely átmenetet képez az MTB és a könnyű freeride gépek között. A durvább körülményeket és biciklizési stílust is elviselő kialakításból következően valamivel nehezebbek, mint a tipikus MTB bringák, de a technikás és gyors ereszkedés mellett egy-egy könnyebb ösvény is megmászható velük. Gyakori az összteleszkópos kivitel, jellemzően 140-180 mm rugóúttal.Trekking:
Túrakerékpár. A terep és az utcai gépek között helyezkedik el. 28"-os kerékátmérője az aszfalton vagy közepes nehézségű terepen (erdei ösvény, földút) állja meg a helyét. Kényelmes és könnyű, így hosszú távú kirándulásokra igen alkalmas. Rendszerint csomagtartóval, sárvédővel szerelik gyárilag.További stílusok: [link]
1.2a Milyen vázméret a nekem való?
A vázméret a vázon a felső cső hosszát jelenti, ez a táblázat foglalja össze az ajánlott méreteket:
Ezek az adatok tájékoz tatú jellegűek. Vétel előtt mindennéképp érdemes kipróbálni.
1.2b Vázanyagok és tulajdonságaik:
röviden: [link]
részletesebben: Link
1.3 Milyen márkákat érdemes nézegetni?
Kona, Haibike, Corratec, Simplon, KTM, Merida, Cube, Kellys, Hauser, Giant, Specialized, Cannondale, Caprine, Schwinn-Csepel , Decathlon stb.
1.4 Milyen hajtás felszereltség való nekem?
1.4a Shimano felszereltségek összefoglaló táblázata:
1.4b Sram felszereltségek összehasonlítása:
(Kéne egy ilyen, vagy hasonló Sramból is.)
1.5 Milyen gumit vegyek?
Terep 0% Aszfalt 100%
pl. CST C1384 Traveller City Classic
Minél vékonyabb és simább felületű külsőt érdemes nézni az alacsony gördülési ellenállás miatt. Aszfatlon gyorsabb a haladás, de terepen minimális tapadást nyújtana.
Terep 20% Aszfalt 80%
Még mindig vékony de már bordázott, kissé érdes felület miatt aszfalton jól gördül, de földúton sem jön zavarba a külső:
pl. Schwalbe Road Cruiser
Terep 50% Aszfalt 50%
All-Terrarian, avagy minden terepre való külső lesz megfelelő. Mélyebb barázdák, de még mindig vékony futófelület.
pl. Schwalbe Land Cruiser:
Terep 80% Aszfalt 20%
Erősen bordázott, de még határozott futófelülettel rendelkező külső.
pl. CST C1391 Traction
Terep 100% Aszfalt 0%
Minél szélesebb és nagyobb fogakkal rendelkező külső az ideális, gördülési ellenállása magas, ezért aszfaltra nem optimális, de terepen harapja a talajt.
pl. Specialized Clutch SX
1.6 Milyen teleszkópot és rugós tagot vegyek?
Elsősorban a Fox és a Rock Shox termékei ajánlhatók teleszkópokból és rugós tagokból, mivel ezek elsősorban a minőségibb, használhatóbb (és ezért drágább) termékek piacán képviseltetik magukat, de az alsóbb kategóriás Rock Shox termékek is használható minőségűek. A Marzocchi és Manitou termékekből ugyancsak ki lehet fogni jó darabokat, de a kevésbé jó szervizhálózat és alkatrészellátás miatt annyira nem tekinthetők jó vételnek. A piac folyamatosan változik, most már a Suntour is készít jó teleszkópokat, valamint az X-fusion is feltörekvőben van, de régebbi modellek nem tekinthetők túlságosan minőséginek. Érdemes lapozgatni a revomag és bikemag teszteket vásárlás előtt, tájékozódásnak nagyszerűek, és naprakész információt szolgáltatnak, ami egy első hozzászólás képességein túlmutat.
A használható teleszkópok körülbelül húsz-harmincezer forintnál kezdődnek, körülbelül a Rock Shox Dart szintjén, aztán minőségi ugrás a Rock Shox Tora, ami már elég jól mozog, erős, de nehéz. Kicsit drágábban (negyven-ötvenezerért beszerezhető apróhirdető oldalakon) a Rock Shox Recon ami arany középút. Sajnos a Fox csak magasabb régiókban képviselteti magát. A Recon fölött már versenyzésre is használható teleszkópok vannak, ilyen a Rock Shox Reba, amely 8-12 centiméter rugóúttal rendelkezik, könnyű, merev és személyre szabható, a nagyobb rugóutas gépekbe a Rock Shox Revelation, Fox Talas szerelhető. Utóbbiak 12 centinél nagyobb rugóúttal bírnak, és sok esetben állítható menetközben a rugóútjuk, hogy könnyebb legyen mászni velük. Árban ezek fölött következnek a valóban versenyszintű teleszkópok, amik bőven százezer forint fölött szerezhetők be, ilyen az XC versenyzésre használható Rock Shox SID vagy Fox 32-es család, esetleg az álomkönnyű DT XRC
Pár ajánlott márka: Fox, Rock Shox, Marzocchi, Manitou, SR Suntour, RST
1.7a Milyen márkájú féket vegyek?
Shimano, Formula, Magura, Hayes, Avid
1.7b Tárcsa fék vs V-fék:
V-fék: Olcsó, könnyű, viszont kevésbé adagolható és kisebb fékerő a tárcsához képest, viszont karbantartást nem igényel, ha elkopik a fékbetét, akkor csere és ennyi.
Tárcsaféknek két fő fajtája van:
- Mechanikus: A fékpofával az érintkezőfelület nem a felni, hanem a kerékagyra rögzített féktárcsa, a fékpofákat pedig normál V-fékkarok húzzák bovdenekkel a féktárcsához. Sajnos ezekből sok olyan van, ami inkább csak kinézet miatt kerül a biciklikre, de fékteljesítményben nem hozzák egy jó V-fék teljesítményét. Határozottan ajánlott ezek közül az Avid BB5 és Avid BB7, ezek már megfelelően és megbízhatóan teljesítenek. Továbbá még a Hayes MX-2. Egy munkahengeres, egyszerű, de brutális fékerővel rendelkezik.
- Hidraulikus: Itt egy az olaj nyomásával lehet lehet változtatni a fékerőt. A fékkar meghúzásával az olaj a fékvezetéken keresztül a dugatyúkat kezdi el nyomni a tárcsához. Fő előnye a bowdenes fékekkel szemben, hogy nem nyúlik, mert az olajat nem lehet összenyomni. A karbantartása nehezebb és költséges.
Hidraulikus tárcsafékek összerakása, légtelenítése: Link
A tárcsafék nagy előnye még a V-fékkel szemben, hogy nem befolyásolják a működését a környezeti hatások, mint például eső, sár stb, mint a V-fékek esetében, ami kis nedvesség után is sokat veszít a fékerejéből, és hamar el is kophat esőben. A tárcsafékek azonban hátulütővel is rendelkeznek, ilyen a bonyolultságuk (amit részben nélkülöznek a mechanikus tárcsafékek), a puha fékpofa esőben, nagyon homokos, vizes poros körülmények között hamar elkophat, illetve a tárcsafékek érzékenyek a minél kisebb nyolcassal rendelkező tárcsára.
1.8a Hol találok használt kerékpárokat?
Testbike
Bikemag
Bringapiac
Revomag
Vatera
Express
Jofogas.hu
kerekparpiac
hasznaltbiciklik.hu1.8b Hasznalt kerékpárok boltból:
crazybiker.hu
retrobringa.hu
rocketbikes.hu - felújított régi gépek1.8c Pár ajánlott megbízható bolt:
Crazybiker's (Vác)
luongo BP XIII - Raoul Wallenberg u.
wilker - III. ker Komjádi uszoda mellett, Margit hídtól nem messze
hercehurca – Bajnok – BP, Szív utca, Oktogontól nem messze.1.8d Magyar webshopok
eBike
http://www.homasita.hu/product/22701
http://www.zedbike.hu/1.8e További budapesti bolt:
http://reciklibicikli.blogspot.hu/
http://www.somakerekpar.hu/hajtomu.html
http://akerekparbolt.hu/
http://www.bike-shop.hu/
http://www.velvartbmx.hu/index.php1.8f Kerékpárbolt kereső és értékelésük:
2. Karbantartás:
2.0.1 A kerékagy
2.0.2 A kormánycsapágy
2.0.3 A hajtómű
2.0.4 Defektjavítás
2.0.5 Fékbeállítás
2.0.6 A váltóbeállítás
2.0.7 Kerékfűzés
2.0.8 Nyeregszerelés
2.0.9 Mikor cseréljünk láncot
2.1.0 Milyen olajat/zsírt vegyek link1 link2
2.1.1 Apró kiegészítőEgyéb hasznos dolog:
3.0.1 "Grammánia" Van e értelme, avagy számít, hogy milyen nehéz a biciklim?
Számít. De a grammok lefaragása inkább a szívet (vagy más szervet) melengetnek, de racionális értelme nincs, ha már grammokról, száz grammokról van szó. Természetesen sokat számít, hogy az ember egy 15 kilós biciklivel mászna fel a hegyre vagy egy 11 kilóssal, azonban a legfontosabb tényező az ember, aki hajtja, irányítja a gépet. Általánosan elmondható, hogy körülbelül középszintű (Shimano Deore, Sram X7) felszereltségtől kezdve már rendkívül jól használható bicikli építhető, ahol már nem a bicikli lesz a korlátozó tényező, hanem inkább az ember. Középszint fölött viszont nagyon drágán mérik a plusz teljesítményt és kisebb tömeget, így érdemes alaposan meggondolni, hogy mire adjuk ki a pénzt, mert könnyen meglehet, hogy több élménnyel fog szolgálni egy több napos kirándulás, mint egy új hiperkönnyű hátsó váltó vagy teleszkóp
3.0.2a Étkezés: Mit együnk és hogyan?
Maratonozás: hogyan táplálkozzunk?
3.0.3 Mit vigyek magammal biciklizéshez?
Szerszámokból célszerű imbuszkulcsokat venni, lehetőleg azokat a méreteket, amely a kerékpáron megtalálhatóak, gumileszedőt, amennyiben drótperemes a külsőnk, csavarhúzókat váltóbeállításhoz, illetve villáskulcsot, amennyiben nem gyorszárasak a kerek.
Pótalkatrészt is célszerű vinni, talán a legfontosabb a belső tömlők, esetlesen láncot, ha hosszabb túrára megy az ember.
Jó ha van nálunk minipuma, opcionálisan teleszkóppumpa illetve kerékpárolaj is, ha hosszabb útra megy az ember. Inni leginkább a víz javasolt, abból is az ásványvíz.
Enni ne vigyünk túl nehéz ételt, inkább pár könnyebb szendvicset, illetve olyan ételeket amik pótolják az elvesztett ásványi anyagokat pl.: ropi, szőlőcukor stb.
3.0.4 Defektvédelem:
- Defektvédő folyadék:
Általában belső nélküli külsőkhőz ajánlott, de tölthető a belsőbe is. A működése a következő: a belsőbe vagy a belső nélküli külsőbe tölött folyadék, ha valahol nyomáskülönbséget érez, "odamegy" és betömi azt. Ilyenkor megszilárdul és nem fog szivárogni többet a levegő. Vigyázni kell, mert csak akkor működik, ha forog a kerék, vagy ha pont ott a folyadék ahol a lyuk.
- Defektgátló szalag:
A külső és a belső közés kell tenni. Arra szolgál, hogy a külső futófelületéről jövő éles tárgyak behatolását meggátolja a belsőbe. Az oldalirányú defektek ellen nem véd.
- Defektvédelemmel ellátott külső:
Olyan külső köpeny, amelyben eredetileg van valamilyen megerősítés, ami meggátolja azt, hogy az éles tárgyak áthatoljanak a külső gumin.
3.0.5 SPD pedál vs. platform:
Az SPD pedálnak a lényege, hogy a speciális biciklis cipő alján van egy fémlemez (stopli), amit az SPD pedálba akasztva a bringás és a bringa összekapcsolódik, és sokkal jobban uralható a bringa, például lejtőn lefelé nem csúszik le az ember lába a pedálról, mászáskor húzni is tudja a pedált, így besegítve az éppen lefelé nyomó lábnak. Az SPD rendszer hátulütője, hogy megszokást igényel, mivel a ki- és becsatolás nem a lábfej fel-le mozgatásával történik, hanem a lábfej vízszintes síkban történő elmozdításával. Azonban ez a dokkolás hamar elsajátítható és reflexként működik pár SPD-s bringázás után. Sokak viszont nem érzik magukat biztonságban összekötve a bringával, nekik jobb megoldás a platformpedál (normál pedál). Egy másik probléma az SPD-vel, hogy érzékeny a sárra, tehát ha a cipőtalp megtelik sárral, nehezebbé válik a dokkolás, és előfordulhat, hogy meg kell állni megtisztogatni a cipő talpát a stopli környékén.
3.0.6a Milyen nyerget vegyek?
Ez az a kérdés, amire senki nem fog konkrét választa adni. Egyedül csak pár megjegyzést tudunk adni, amire jobb ha odafigyel az ember.
Nem érdemes túl puha, se túl kemény nyerget venni, egyik véglet sem jó, meg kell találni az embernek a legoptimálisabb keménységet.
Fontos az nyeregnél, hogy a pálcák milyen anyagból vannak. Általában Cro-mo pálcákat használnak, amik jól rugóznak és erősek, de megtalálhatóak már titánból készült pálcák, amelyek könnyebbek, mint a Cro-mo társaik.
3.0.6b Hogyan állítsam be helyesen a kerékpáromat ülőpozícióját?
3.0.7 Mi szükséges a bringára ahhoz, hogy a rendőr ne tudjon belénk kötni?:
3.0.8 Milyen kilóméter órát ajánlotok?
Kilométeróránál nem az árat, inkább a gyártót kell nézni. Amik a legtöbb árkategóriában ajánlhatók, azok a Sigma, VDO és Cateye termékei. Vezetékesből érdemes azt venni, ami tudja azokat a funkciókat, amikre szükségünk van, a márkán kívül másra nem is nagyon kell figyelni. Vezeték nélküli óráknál azonban érdemes minőségibb példányokat venni, amiknek a jeladói digitális kódolással továbbítják a jelet a fejegységhez, ezeket kevésbé zavarják meg a magasfeszültségű vezetékek.
3.0.9 Milyen zárat vegyek?
Az olcsó lakat a legdrágább
Ódzkodjunk a spirállakattól. Ezek a többnyire hipermarketekben vagy kerékpárboltban beszerezhető, olcsó, könnyű zárak sajnos a játék kategóriába esnek. Mindösszesen pár szál drót alkotja őket, mely egy erővágóval még egy kisgyermeknek sem jelentene akadályt, nemhogy egy erre specializálódott tolvajnak. Érdemes tudni, hogy a vastagnak tűnő hurokzárak, illetve úgynevezett. görgőslakatok belsejében többnyire szintén mindössze pár szál drót biztosítja kedvencünk védelmét. Ezek legfeljebb elrettentésül szolgálnak, de megijedni csak az fog tőlük, aki nem is akar bringát lopni? Ezen lakatok elégségesek lehetnek addig, amíg egy ismert, és biztonságos környéken beszaladunk a boltba a reggeliért, de fél szemünk mindig legyen a bringán, hosszabb időre pedig soha ne hagyjuk ott a kerékpárt. Ha huzamosabban kint szeretnénk hagyni a kerékpárunkat, mindenképpen érdemes egy U lakatba, vagy láncba befektetni. Ezek védelemtől függően különféle árszinteken mozognak. Éjszakára, egész napra ezekből is csak a legmasszívabb példányokban bízzunk meg, az áruházi szintet pedig itt is hanyagoljuk. Megbízható, komolyabb gyártók, a teljesség igénye nélkül: Abus, Kryptonite, Citadelle.
Láncos vagy U lakat?Mindkét típusnak megvannak a maga előnyei és hátrányai. Egy hosszú lánccal sokkal könnyebb lezárási pontot találni, viszont ezek tömege sokkal nagyobb mint egy U lakaté. A legbiztonságosabb megoldás egy minél kisebb U lakat, mivel ezeket nehezebb felfeszíteni. Egyes U lakatokhoz ráadásul még színes burkolatok is kaphatóak, így azon kívül hogy ott találjuk a bringát, ahol hagyjuk, már messziről látszik milyen übertrendi a tulaja. Átmeneti megoldás az Abus Bordo, amely összehajtogatható, de ugyanolyan masszív mint egy kerékpár U lakat.
3.1.0 A kerékpár helyes beállítása:
Link1, Link2 (itt egy kis angol tudás is szükséges)
3.1.1 Kell e valamit állítani egy újonnan vásárolt kerékpárnál? [link]
3.1.2 Térképek
http://www.bikemap.net/
http://turistautak.hu/Amennyiben, ha valamire nem találtad meg a választ nézz körül itt is: ebike GYIK
Ha még mindig lenne kérdésed, írj be a fórumba és megpróbálunk segíteni
[ Módosította: Erasmus ]
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Spórolós topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Nintendo Switch 2
- OLED TV topic
- EarFun Air Pro 4 - a cél a csúcs
- Milyen okostelefont vegyek?
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- További aktív témák...
- Sony A7III + 28-70mm FE 3.5-5.6 Zoom objektív
- Eladó egy használt MSI RTX 3060 Ti Gaming X videókártya
- Macbook Pro 13" - 2020, 4 mag i7, 32/512GB, touchbar - garancia ( 901)
- Macbook Air 15" M3 - 2024, 16/256GB, bontatlan, Apple garancia ( 101)
- Macbook Air 15" M2 - 2022, 8/256GB, 1 ciklus, Apple garancia ( 103)
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 2000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14600KF 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- PS5 konzolod megvásároljuk: Budapest, Kecskemét, Szeged, Debrecen vagy akár GLS futárt küldünk!
- Magyarország piacvezető szoftver webáruháza
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest