Hirdetés
Aktív témák
-
ludsimon
veterán
-
rétisün
veterán
válasz Ariadne #20547 üzenetére
még egy szavazat a merevvillára (és nem azért mer nekem is az van az összes bicajomon ) de sokat lehet könnyíteni egy bicajon a teló-->merevvilla cserével, mint azt többen is írták előttem. igaz, hogy egy aluvilla azért elég messze esik komfortban a telótol, az acélvilla meg nehezebb (bár még mindig jóval könnyebb mint a teló)
mit ad isten, éppen van egy acélvillám elfekvőben
igaz, hogy megváltozik a váz geometriája is egy kicsit, lejjebb kerül az eleje, de azt meg lehet szokni, mint ahogy a könnyebb bicajt is (főleg cipekedésnél )war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
amargo
addikt
2 hónapja használom a zefal tömlővédőjét, azóta nem volt defektem.
Az erdőben járkálások alkalmával sajnos többször összeszedtem előtte. Persze a 100-as szögtől ez sem véd meg, de tüskéktől hatékonyan véd.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
picur220
veterán
válasz amargo #20558 üzenetére
Vannak eek a folyadékok, amit be kell nyomni a tömlőbe, és ahol szökik a nyomás oda megy. Ezek mennyire hatékonyak? Én attól félek, hogy ha mondjuk le kell eresztenem a kereket, mert külsőt akarok cserélni, akkor nem foltozza be a szelepet is?? Mert az szívás lenne
ludsimon: Most is offoltál, ráadásul nem offba.[ Szerkesztve ]
-
Fecogame
veterán
Mit találtam! És milyen olcsón!!
Szerintem ez megéri. Első villa 40k körül van.
A tárcsaféken gondolkodok... Azt írták, hogy nyikorog. Ez igaz? Meg hogy túlhevül. ( vörösen izzik )
Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak
-
Dirtyz
őstag
válasz Ariadne #20562 üzenetére
A gyári adatok 9.5kg (pedál nélkül), a váz taggal 1.918kg, mindezt 20"-os méretben. Mégha kicsit fenntartásokkal is kell kezelni a "gyári" értékeket, ill. én nem a gyári felszerelést használom, kb. jól adtam meg a súlyt (konyhai mérleg)
Gyári adatok[ Szerkesztve ]
Védd a fákat, egyél hódot!
-
Dirtyz
őstag
válasz venember83 #20563 üzenetére
Nagyon vicces, hehe...
Maradt a fekete Fox, csak kicsit megnőtt. Képeket akkor teszek fel, ha megjött a nyeregcsövem is hozzá, most egy szar WCS van benne, de jön már az újVédd a fákat, egyél hódot!
-
Dirtyz
őstag
válasz ludsimon #20565 üzenetére
Aha , ill a váz ilyen, 1-2 cucc más rajta.
Tárcsafék: szerinted, ha olyan szar lenne, miért használná mindenki? 10-ből 9-en az van.
Nyikorogni szokott, ha vizes a tárcsa de akkor már "V" fékkel nem állsz meg. Vörösen izzani max raliautón, vagy forma1-en láttam eddig...Védd a fákat, egyél hódot!
-
Fecogame
veterán
Lehet ezt megveszem
Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak
-
rétisün
veterán
válasz Dirtyz #20566 üzenetére
szépek ezek a kcnc cuccok (mondjuk egy nyeregcsövön pont nincs ami túl szép legyen, bár a fokozatmentes dőlésszög-állítás tök jó dolog) és elég egyediek is.....
vajon a lánckerekeik jók shimano hajtóműhöz is?
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
-
Narancs
őstag
Hali!
Megint lenne egy kis gondom. Zsírozás céljából szétkaptam a hátsó tengelyt, és ez a látvány fogadott:Tengely elgörbült, két oldalt valami elkezdte megenni (kép1), kónusz (?) oldalán kopásnyomok, felső kúpos részéből hiányzik egy darab (kép2).
Az a para, hogy jól emlékszem, nem sokkal a bicaj megvétele után volt hasonló gond (kb 10 éve), akkor a boltban megcsinálták. Kicsit pattogtak azon, hogy csak 70 kilóig lehet használni a biciklit a gari leírása alapján, de akkor még 60 se voltam. Most viszont majdnem 90 vagyok, lehet egyszerűen nem bírt el a gép? Pár hete használom újra 5 év pihentetés után, azóta max 100km-et mehettem vele...Szerintetek mi lehet a baj? Ha kicserélem a tengelyt egy újra, mire figyeljek összerakás közben? Én úgy terveztem, hogy csapágyakat bezsírozom, tengelyt középre állítom, kónuszokat (így hívják?) addig tekerem a tengelyen a csapágyak felé, míg már nem lötyög de még nem is szorul a kerék, aztán távtartó, alátét, csavar és kész.Előre is kösz a helpet
[ Szerkesztve ]
Beauty is pain
-
rii
nagyúr
válasz Ariadne #19908 üzenetére
nemtom volt-e szó azóta róla, de a Mrgit hídon csak a déli oldalon, a járdán lehet közlekedni, mind keróval, mind gyalogosan.
a critical mass ki is tett egy felhívást, melyben kérik a kerósokat, hogy ne csöngessenek ott a gyalogosokra, mert az hivatalosan most mindenképp járda.
a jenlegi állás most az,m hogy nem lesz keróút, és az EU meg vissza is veszi az erre adott támogatást 7-8 milliárdos támogatást?
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Hasaggymeg
veterán
válasz Narancs #20573 üzenetére
Ha így néz ki a tengelyed,akkor lehet már nem elég ha csak azt cseréled! Nézd meg a csészét is (melyben szaladnak a golyók) és ha az is berágódott vásárolj egy új kereket.Ha nem akkor csak egy új tengely kell(ne a lególcsóbbat vedd!)+selétgolyók+jó sok zsír.Kónuszok beállítása igényel némi gyakorlatot,egyik oldalon állítsd rá fixre az ellenanyával a kónuszt majd a másikat addig próbáld húzni/ellenanyával rögzíteni amíg könnyen de még minden kotyogás nélkül forog a kerék.Nem hiszem,hogy 70kg-ra gyártanak egy biciklit,az szerintem baromság,érvényesíteni kellene a garanciális jogokat! Gúdlákk!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
becuszabi
aktív tag
válasz Narancs #20573 üzenetére
Ez bizony kuka.
Valószínűleg a tengely meghajlása miatt tört le a kónuszból egy darab. Sajnos ezeknek az olcsóbb kerékagyaknak az a hátránya, hogy kónusz (és így a tengely alátámasztása) messzire esik a másik befogási ponttól, a villapapucsoktól. Ezért könnyen hajlik. Vagy merevebb tengely kell, vagy pedig olyan kerékagy, ahol a csapágyazás kijjebb esik (felsőbb kategóriás kónuszos, vagy ipari csapágyas kerékagyakkal kellene próbálkozni).[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
nagyúr
válasz Fecogame #20572 üzenetére
Kezdd el hozzáadni a többi cuccot, mielőtt belevágsz!
- két kerék, ha nagyon gyalázatos, akkor 25k
- hajtómű 10k
- monoblokk 4k
- váltók 6k
- váltókarok 4k
- fékek 6k
- fékkarok 3 k
- fogsor, lánc 6k
- pedál, kormány, stucni, csapágy, markolat, nyeregcső, nyereg, bovdenek, bovdenházak 20kOtt vagy, hogy 135k, és kb a legalja alkatrészekből raktad össze, és a váz sem az a kifejezetten király darab. Ha megnézed, amit linkeltem neked, 125k-ból egy épkézláb felszereltségű gépet kapsz (melyen az alkatrészek jelentős része új), ráadásul ugye az egy Kona Hoss, nem pedig egy Mali, ha már a márka is számít vmit.
[ Szerkesztve ]
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
picur220
veterán
válasz Fecogame #20572 üzenetére
Ahogy Jorus, meg miden topiklakó írta, nem ajánlatos bringát építeni, vegyél inkább egész biciklit, az össze van rakva, indulásra kész, és sokkal olcsóbb, mellesleg minőségibbek az alkatrészek is rajta!
Tárcsafék: Ez olyan dolog, hogy rá kell szánni a pénzt. A Wheeleremet Promax mechanikus tárcsafékrendszerrel szerelték, és az emltésre sem méltó, még féknek sem nevezném. Bármely V-fék jobban fog ennél, még a legalapabb B+ is. Mellesleg ez nyikorgott is mint az állat. Tegnap viszont ezt lecseréltem egy Avid BB7-re, ami állítólag A legjobb mechanikus t.fék! Miután bekopott, ez valami istenkirály cucc, vagyon ott van! Hangja semmi, mondjuk bekopás előtt kegyetlen hangos volt, de bekopott, és eszméletlenül jól fog és jól adagolható, hang nélkül! Egyéb iránt a 13000 Ft nem pénz érte, pláne nem a 203-asért. Ne vegyél Hayes Stroker Rydeot, Tektro Auriga-t, mert ez sokkal, de sokkal jobb, mint az alaphidraulikus fékek.
Avid BB7[ Szerkesztve ]
-
spartan1
aktív tag
azért ez a legalja kijelentés kicsit erős 8k egy alivió vagy duro hajtómű kétlem,hogy tesco minőség truvativ négyszögtengejes m.blokk sem a legalja és 3.5k,altus hátsó váltó 5k és az sem tesco,sram lánc2.5k nem tesco,sram váltókar 4.5k az sem tesco,avid v-fék és az sem tesco.bár ezek nem ugrálgatásra való cuccok tudom csak miheztartás képpen irtam.a legalja gondolom a tesco és ehhez viszonyitottam..pedál, kormány, stucni, csapágy, markolat, nyeregcső, nyereg, bovdenek,az tényleg nudli minőség 20k-ért amit linkeltél abban igazad van az jobban megéri--halgass a többiekre és vegyél egyben bringát vagy ha rád szakadt a bank akkor darabonként
[ Szerkesztve ]
"ha már nyakig benne vagy a szarban,ne bosszankodj,hanem adj hálát az Istennek:Köszönöm uram,hogy legalább nem hullámzik..
-
Manitou
veterán
MIndenki a saját kárán tanul
Egyértelműen a konat érdemesebb venni. Ha valaki nem ért annyira a dolgokhoz még nagyobb "szívás" kerót építenie, de ő tudja.Dirtyz: szép binyigli, majd várjuk a képeket Én is most egy két KCNC cuccal szemezgetek , illetve már tavaly óta.
[ Szerkesztve ]
-
Fecogame
veterán
Hajtóművet lehet átrakom az előző bringámból. A váltó részt is átrakom, marokváltót veszek. A hátsó "fogsorok" is maradhatnak. Nyerget is szerintem átrakom, a mostani egész jó, nyeregcső minősége nem fontos, ugratásnál úgy sem azon fogok ülni. Ez utóbbi ~1k. A középső tengelyt szerintem cserélem, az plusz 2-3k, kb. Lánc is maradhat. Talán a kormány is. Szóval akkor csak ezek kellenek:
- Váz - 30k
- Első teleszkóp - 20k
- Kerekek ( agyak, külső, belső, küllők ) 42k
- Tárcsafék ( előre 5k, hátra 8k ) 13k
- Fékkarok + váltókarok 6k
- Pedál 3kÖsszesen: 115k
( a kerekeknél valamit nagyon elszámoltam... )
Kb. ennyi.
[ Szerkesztve ]
Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak
-
Ariadne
őstag
válasz picur220 #20579 üzenetére
Na azért ezt így nem mondanám, hogy jobb, mint az alap hidrás fékek. Te csak a mechanikus tárcsafék oldalt ismered, és elégedett vagy. Én meg csak a belépő szintű hidrós tárcsaféket, de én is elégedett vagyok, teljesen tökéletes. Szóval majd valaki, aki használt mindkét félét, megmondja a tutit.
mod: Fecogame: Ha ez volt az előző, és ebből teszed át a cuccokat, hát, az finoman szólva is nem lesz tartós megoldás, ez a minimum.
Mindenki ezt mondja, nem is tudom, olvasod-e egyáltalán a hszeket vagy csak írsz - szóval inkább összeraknál egy ilyen gyenge gépet egy korrekt és köztudottan erős vázú Kona helyett? Ez butaság, már bocs...[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
picur220
veterán
válasz spartan1 #20580 üzenetére
Sztem úgy értette, hogy a márkák low-end alkatrészei. Nem tudom, mikor hiszi el Fecogame, hogy egyben jobban megéri bringát venni...
Ha már van vkinek 200k fölös lóvéja, akkor is jobban megéri egyben venni a cuccot, mert ennyiből nem építesz egy jót az életben sem.
Ariadne: szerintem ha veszel egy high-end mechásat, az azért jobb, mint egy low-end hidr., mert felrakod, befűzöd a bowdent, és mehetsz vele! Hidrával meg sok a nyűg, olajcsere, légtelenítés, stb. Egyébként azt nem tudom, hogy hogy a francba tud levegő menni a rendszerbe? Ez nem fér a fejembe...
De igazad van, majd aki használta mind2-t megmondja. Amúgy neked van Juicy 3-ad? Vki írta tegnap...[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz spartan1 #20580 üzenetére
Bocs, ha félreérthető volt, természetesen a felhasználási területhez viszonyítva írtam, hogy legalja, vagyis ugrálás, kezdő DH, dirt témakörben való alkalmazásra, amit ugye a kolléga megcélzott. Ez nem zárja ki azt, hogy mondjuk egy kezdő montin ugyanezek az alkatrészek már alsó-középkategóriát képviselnének, de ugye másra használnak egy kezdő montit, mint egy direkt durvulásra (még, ha csak kezdő durvulásról is van egyelőre szó) épített gépet.
A Tesco-szintű alkatrészeket nem veszem számításba.[ Szerkesztve ]
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Manitou
veterán
válasz Fecogame #20582 üzenetére
Nem tudom most milyen keród van, de ha tesco gazdaságos, akkor nem hiszem hogy kazettás hátsó agyad lenne azon, így a fogaskereket máris kilőheted a lánccal együtt. Valószínűnek tartom, hogy menetes hátsó agy van hozzá itt a racsni és a fogaskerék egyben van, míg kazettás agynál a racsni az agyra van szerelve és lehúzható a fogaskerék ( kazetta) róla.
Nyeregcső meg hááát, az van egy rakás méretben nem biztos hogy pont olyan lesz mint a régi. Lehet hozzá csinálni hézagolót, de kérdés ér e annyit, egy üléscső nem olyan nagy tétel valami olcsóbb alut már kapsz 1k-ért
Hajtóművet szintén nem ajánlom ha a tescós fajta. Még az is megeshet hogy olasz menetes nem angol, akkor máris nem tudod átrakni a régi monoblokkot/középcsapágyat, illetve a tengely miatt lehet a láncvonal is rosszul jönne ki az új vázzal.[ Szerkesztve ]
-
spartan1
aktív tag
válasz Fecogame #20582 üzenetére
a nyeregcső minősége hidd el számit,ha rosszul érkezel ugratásnál képes 90 fokot leirni(saját tapasztalat)..pláne ha eggyáltalán méretes lessz az új vázadba de ha nem akkor minimum 4-5k az új
juros-oké
..ahányszor összedobtam kerót magamnak mindig 15-20k-val több jött ki mint amit a fejembe bepötyöktem én teljesen nem értelek téged,linkelt juros neked egy fa@a kis binyót és te inkább összedobsz egy másikat egyszerűbb alkatrészekből??a szerelés megy tutira??jópáran segiteni akarnak hidd el és fogadd is el a segitségüket mert hozzáértőek,de te tudod nekem mindegy
[ Szerkesztve ]
"ha már nyakig benne vagy a szarban,ne bosszankodj,hanem adj hálát az Istennek:Köszönöm uram,hogy legalább nem hullámzik..
-
picur220
veterán
válasz spartan1 #20587 üzenetére
A nyeregcső nagyon sokat számít! A faterom a maga 115 kilójával lejött egy lejtőn úgy, hogy nem fogta a kormányt, belement egy kb 6 cm mély kátyuba és a nyeregcsöve a nyereg csatlakozásánál eltört! Az eredmény egy kurvanagy esés volt, hajtókar hajlás, fékkar törés. Ő karcolásokkal megúszta, nem lett semmi baja. (A lejtőn nem hegyet értek, hanem gátoldalt.)
[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
válasz picur220 #20584 üzenetére
Aha, nekem van. Idén ugye nem sokat jutottam oda, hogy használjam is, de tavaly egész évben nyűttem és a fék most is olyan, mint volt. De azt persze készséggel elhiszem, hogy házilag könnyebben kezelhető, szervizelhető egy mechanikus, nem kell az olajjal pepecselni soha. Viszont kíváncsi lennék, hogy erőben, használatban mi a különbség. Mert árban azért egy Juicy 3 ahogy láttam kb. 30k, ami azért nem kevés pénz. Mondjuk nekem a bicóval jött, úgy ugyebár olcsóbb.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
nagyúr
válasz Fecogame #20582 üzenetére
Közben Manitou megelőzött, ehh...
Attól eltekintve, hogy számos alkatrészt kihagytál (kormánycsapágy, bovdenek, bovdenházak, stucni, féktárcsák, stb.) Nem tudom, milyen bringád van, de biztos vagy benne, hogy:
- a régi fogsor passzolni fog az új agyhoz? (Kazettás, menetes? 6-os, 7-es, 8-as sor?)
- a régi nyeregcső passzol az új vázhoz?
- a hajtóműveddel sikerül épkézláb láncvonalat fabrikálni az új vázban?
- a hajtóműved passzol a vázhoz? (Nem mindegyik vázra mennek fel SIS hajtóművek a láncvilla miatt)
Stb. Plusz, ha minden igaz, nem magad fogod összerakni, szal fűzésre egy 4k-t, a teljes összeépítésre egy 5-7k-t megint csak felszámíthatsz.[ Szerkesztve ]
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Fecogame
veterán
Na, azért nem veszek egybebringát, mert azon nem Dirt Jump teleszkóp, és a linkelt váz van ( vagy hasonló ).
Találtam egy ilyent, ez még akár jó is lenne
[ Szerkesztve ]
Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak
-
Ariadne
őstag
válasz Fecogame #20591 üzenetére
Ember, a Kona egy nagyságrendekkel jobb, márkás, strapabíró váz...
mod: Érdekes, hogy tanácsot kérsz, itt próbál segíteni mindenki, de te meg se hallod, csak mész a magad feje után, és teljesen logikátlanul linkelsz mindenféle bringát. Legelőször is dönteni kellene pár dologban (mit, mennyiért, _milyen célra_), és aztán esetleg el is olvasni, meghallgatni, amit tanácsolnak, akiket kérdezel. Különben felesleges kérdezni...
picur220: Hümm, érdekes, akkor nincs is sok árkülönbség a kettő között.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
picur220
veterán
válasz Fecogame #20591 üzenetére
Áruld már el légyszi, hogy konkrétan:
1. Milyen bringád van most?
2. Mennyi pénzed van az újra?
3. Hogy akarod összerakni? Te csinálod, vagy csináltatod?
4. Milyen alkatrészeid vannak külön?
A tárcsafék, ami rajta van, z kb kukába lesz jó nehezéknek. A többi alkatrsz alapfelhasználásra jó, talán valameddig bírja az ugratásokat.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Fecogame #20591 üzenetére
A linkelt Scott-on fényévekkel gyengébb felszerelés van, a rendkívül alap telóról nem is szólva.
Mondjuk, ha a Testbike-ot, mint mértékadó oldalt hozod elgondolásod bizonyításához, és pusztán azért veszel Dirt Jump teleszkópot, mert az a neve, akkor úgy érzem kár minden további szóért.Venember83:
[ Szerkesztve ]
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Aktív témák
Hirdetés
- Sigma 150-600mm Sports objektív ( Nikon ) -Újszerű-
- MICROSOFT SURFACE LAPTOP 2 - MEGKÍMÉLT ÁLLAPOTBAN (ajándék tok + USB hub)
- Újszerű Asus TUF F15 FX506HE - 15,6"FHD IPS 144Hz - i5-11400H - 8GB -512GB - RTX 3050 Ti - 2 év gar
- AMD Ryzen 7 5700X3D 3.0GHz (96MB Cache, up to 4.1GHz) OEM AM4 Processzor!
- Samsung Galaxy Buds 2 Pro, vadonatúj, bontatlan, 2026.03.07.-ig garis
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest