Hát nem teljesen.
Régen megszóltak érte.
undefined
Hát nem teljesen.
Régen megszóltak érte.
undefined
(#20552) Taknyoshal válasza ludsimon (#20549) üzenetére
Húú, ez tényleg hasznos dolog. Hányszor kerestem kutat és nem találtam.
Köszi. Igaz nem Symbian-os a telóm, de hamarosan beújítok egyet.
(#20553) ludsimon válasza Taknyoshal (#20552) üzenetére
Örülök, hogy segíthettem.
undefined
Rá van írva.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
még egy szavazat a merevvillára (és nem azért mer nekem is az van az összes bicajomon ) de sokat lehet könnyíteni egy bicajon a teló-->merevvilla cserével, mint azt többen is írták előttem. igaz, hogy egy aluvilla azért elég messze esik komfortban a telótol, az acélvilla meg nehezebb (bár még mindig jóval könnyebb mint a teló)
mit ad isten, éppen van egy acélvillám elfekvőben
igaz, hogy megváltozik a váz geometriája is egy kicsit, lejjebb kerül az eleje, de azt meg lehet szokni, mint ahogy a könnyebb bicajt is (főleg cipekedésnél
)
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
aki megszólt érte az biztos lajtoskocsit húzott magaután köszi
"ha már nyakig benne vagy a szarban,ne bosszankodj,hanem adj hálát az Istennek:Köszönöm uram,hogy legalább nem hullámzik..
Nem.
Én voltam hülye. Egymás után offoltam, ráadásul nem offba. Most már mindegy.
Szívesen!
undefined
2 hónapja használom a zefal tömlővédőjét, azóta nem volt defektem.
Az erdőben járkálások alkalmával sajnos többször összeszedtem előtte. Persze a 100-as szögtől ez sem véd meg, de tüskéktől hatékonyan véd.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
Vannak eek a folyadékok, amit be kell nyomni a tömlőbe, és ahol szökik a nyomás oda megy. Ezek mennyire hatékonyak? Én attól félek, hogy ha mondjuk le kell eresztenem a kereket, mert külsőt akarok cserélni, akkor nem foltozza be a szelepet is?? Mert az szívás lenne
ludsimon: Most is offoltál, ráadásul nem offba.
[ Szerkesztve ]
aprx: 11kg +/- 100gr
Védd a fákat, egyél hódot!
Mit találtam! És milyen olcsón!!
Szerintem ez megéri. Első villa 40k körül van.
A tárcsaféken gondolkodok... Azt írták, hogy nyikorog. Ez igaz? Meg hogy túlhevül. ( vörösen izzik )
Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak
Wow, ez szép, fullynál, hűha.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
(#20563) venember83 válasza Dirtyz (#20560) üzenetére
Találtál megfelelő áron fehér Foxot, vagy teló nélkül ennyi? A haver fehér Rebája nem illik túlságosan az alumínium szürke alu 96-hoz, lőhetnél egy képet a tiedről, kíváncsi vagyok az összhatásra.
A gyári adatok 9.5kg (pedál nélkül), a váz taggal 1.918kg, mindezt 20"-os méretben. Mégha kicsit fenntartásokkal is kell kezelni a "gyári" értékeket, ill. én nem a gyári felszerelést használom, kb. jól adtam meg a súlyt (konyhai mérleg)
Gyári adatok
[ Szerkesztve ]
Védd a fákat, egyél hódot!
Ilyen bringád van?
undefined
(#20566) Dirtyz válasza venember83 (#20563) üzenetére
Nagyon vicces, hehe...
Maradt a fekete Fox, csak kicsit megnőtt. Képeket akkor teszek fel, ha megjött a nyeregcsövem is hozzá, most egy szar WCS van benne, de jön már az új
Védd a fákat, egyél hódot!
Aha , ill a váz ilyen, 1-2 cucc más rajta.
Tárcsafék: szerinted, ha olyan szar lenne, miért használná mindenki? 10-ből 9-en az van.
Nyikorogni szokott, ha vizes a tárcsa de akkor már "V" fékkel nem állsz meg. Vörösen izzani max raliautón, vagy forma1-en láttam eddig...
Védd a fákat, egyél hódot!
Szép bringa.
undefined
Lehet ezt megveszem
Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak
szépek ezek a kcnc cuccok (mondjuk egy nyeregcsövön pont nincs ami túl szép legyen, bár a fokozatmentes dőlésszög-állítás tök jó dolog) és elég egyediek is.....
vajon a lánckerekeik jók shimano hajtóműhöz is?
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Az avatarjuk ugyanaz, de a tárcsaféket Fecogame kérdezte, nem Ludsimon.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Na, a fentebb linkelt vázat és első telót megveszem összesen 50-ért. Jajj, de sokba lesz ez nekem És akkor még van a többi rizsa.
Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak
Hali!
Megint lenne egy kis gondom. Zsírozás céljából szétkaptam a hátsó tengelyt, és ez a látvány fogadott:
Tengely elgörbült, két oldalt valami elkezdte megenni (kép1), kónusz (?) oldalán kopásnyomok, felső kúpos részéből hiányzik egy darab (kép2).
Az a para, hogy jól emlékszem, nem sokkal a bicaj megvétele után volt hasonló gond (kb 10 éve), akkor a boltban megcsinálták. Kicsit pattogtak azon, hogy csak 70 kilóig lehet használni a biciklit a gari leírása alapján, de akkor még 60 se voltam. Most viszont majdnem 90 vagyok, lehet egyszerűen nem bírt el a gép? Pár hete használom újra 5 év pihentetés után, azóta max 100km-et mehettem vele...Szerintetek mi lehet a baj? Ha kicserélem a tengelyt egy újra, mire figyeljek összerakás közben? Én úgy terveztem, hogy csapágyakat bezsírozom, tengelyt középre állítom, kónuszokat (így hívják?) addig tekerem a tengelyen a csapágyak felé, míg már nem lötyög de még nem is szorul a kerék, aztán távtartó, alátét, csavar és kész.
Előre is kösz a helpet
[ Szerkesztve ]
Beauty is pain
Ehh.., mostmámind1
Védd a fákat, egyél hódot!
nemtom volt-e szó azóta róla, de a Mrgit hídon csak a déli oldalon, a járdán lehet közlekedni, mind keróval, mind gyalogosan.
a critical mass ki is tett egy felhívást, melyben kérik a kerósokat, hogy ne csöngessenek ott a gyalogosokra, mert az hivatalosan most mindenképp járda.
a jenlegi állás most az,m hogy nem lesz keróút, és az EU meg vissza is veszi az erre adott támogatást 7-8 milliárdos támogatást?
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
(#20576) Hasaggymeg válasza Narancs (#20573) üzenetére
Ha így néz ki a tengelyed,akkor lehet már nem elég ha csak azt cseréled! Nézd meg a csészét is (melyben szaladnak a golyók) és ha az is berágódott vásárolj egy új kereket.Ha nem akkor csak egy új tengely kell(ne a lególcsóbbat vedd!)+selétgolyók+jó sok zsír.Kónuszok beállítása igényel némi gyakorlatot,egyik oldalon állítsd rá fixre az ellenanyával a kónuszt majd a másikat addig próbáld húzni/ellenanyával rögzíteni amíg könnyen de még minden kotyogás nélkül forog a kerék.Nem hiszem,hogy 70kg-ra gyártanak egy biciklit,az szerintem baromság,érvényesíteni kellene a garanciális jogokat!
Gúdlákk!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Ez bizony kuka.
Valószínűleg a tengely meghajlása miatt tört le a kónuszból egy darab. Sajnos ezeknek az olcsóbb kerékagyaknak az a hátránya, hogy kónusz (és így a tengely alátámasztása) messzire esik a másik befogási ponttól, a villapapucsoktól. Ezért könnyen hajlik. Vagy merevebb tengely kell, vagy pedig olyan kerékagy, ahol a csapágyazás kijjebb esik (felsőbb kategóriás kónuszos, vagy ipari csapágyas kerékagyakkal kellene próbálkozni).
[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
Kezdd el hozzáadni a többi cuccot, mielőtt belevágsz!
- két kerék, ha nagyon gyalázatos, akkor 25k
- hajtómű 10k
- monoblokk 4k
- váltók 6k
- váltókarok 4k
- fékek 6k
- fékkarok 3 k
- fogsor, lánc 6k
- pedál, kormány, stucni, csapágy, markolat, nyeregcső, nyereg, bovdenek, bovdenházak 20k
Ott vagy, hogy 135k, és kb a legalja alkatrészekből raktad össze, és a váz sem az a kifejezetten király darab. Ha megnézed, amit linkeltem neked, 125k-ból egy épkézláb felszereltségű gépet kapsz (melyen az alkatrészek jelentős része új), ráadásul ugye az egy Kona Hoss, nem pedig egy Mali, ha már a márka is számít vmit.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Ahogy Jorus, meg miden topiklakó írta, nem ajánlatos bringát építeni, vegyél inkább egész biciklit, az össze van rakva, indulásra kész, és sokkal olcsóbb, mellesleg minőségibbek az alkatrészek is rajta!
Tárcsafék: Ez olyan dolog, hogy rá kell szánni a pénzt. A Wheeleremet Promax mechanikus tárcsafékrendszerrel szerelték, és az emltésre sem méltó, még féknek sem nevezném. Bármely V-fék jobban fog ennél, még a legalapabb B+ is. Mellesleg ez nyikorgott is mint az állat. Tegnap viszont ezt lecseréltem egy Avid BB7-re, ami állítólag A legjobb mechanikus t.fék! Miután bekopott, ez valami istenkirály cucc, vagyon ott van! Hangja semmi, mondjuk bekopás előtt kegyetlen hangos volt, de bekopott, és eszméletlenül jól fog és jól adagolható, hang nélkül! Egyéb iránt a 13000 Ft nem pénz érte, pláne nem a 203-asért. Ne vegyél Hayes Stroker Rydeot, Tektro Auriga-t, mert ez sokkal, de sokkal jobb, mint az alaphidraulikus fékek.
Avid BB7
[ Szerkesztve ]
azért ez a legalja kijelentés kicsit erős 8k egy alivió vagy duro hajtómű kétlem,hogy tesco minőség
truvativ négyszögtengejes m.blokk sem a legalja és 3.5k,altus hátsó váltó 5k és az sem tesco,sram lánc2.5k nem tesco,sram váltókar 4.5k az sem tesco,avid v-fék és az sem tesco.bár ezek nem ugrálgatásra való cuccok tudom csak miheztartás képpen irtam.a legalja gondolom a tesco és ehhez viszonyitottam..pedál, kormány, stucni, csapágy, markolat, nyeregcső, nyereg, bovdenek,az tényleg nudli minőség 20k-ért amit linkeltél abban igazad van az jobban megéri--halgass a többiekre és vegyél egyben bringát vagy ha rád szakadt a bank akkor darabonként
[ Szerkesztve ]
"ha már nyakig benne vagy a szarban,ne bosszankodj,hanem adj hálát az Istennek:Köszönöm uram,hogy legalább nem hullámzik..
MIndenki a saját kárán tanul
Egyértelműen a konat érdemesebb venni. Ha valaki nem ért annyira a dolgokhoz még nagyobb "szívás" kerót építenie, de ő tudja.
Dirtyz: szép binyigli, majd várjuk a képeket Én is most egy két KCNC cuccal szemezgetek , illetve már tavaly óta.
[ Szerkesztve ]
Hajtóművet lehet átrakom az előző bringámból. A váltó részt is átrakom, marokváltót veszek. A hátsó "fogsorok" is maradhatnak. Nyerget is szerintem átrakom, a mostani egész jó, nyeregcső minősége nem fontos, ugratásnál úgy sem azon fogok ülni. Ez utóbbi ~1k. A középső tengelyt szerintem cserélem, az plusz 2-3k, kb. Lánc is maradhat. Talán a kormány is. Szóval akkor csak ezek kellenek:
- Váz - 30k
- Első teleszkóp - 20k
- Kerekek ( agyak, külső, belső, küllők ) 42k
- Tárcsafék ( előre 5k, hátra 8k ) 13k
- Fékkarok + váltókarok 6k
- Pedál 3k
Összesen: 115k
( a kerekeknél valamit nagyon elszámoltam... )
Kb. ennyi.
[ Szerkesztve ]
Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak
Na azért ezt így nem mondanám, hogy jobb, mint az alap hidrás fékek. Te csak a mechanikus tárcsafék oldalt ismered, és elégedett vagy. Én meg csak a belépő szintű hidrós tárcsaféket, de én is elégedett vagyok, teljesen tökéletes. Szóval majd valaki, aki használt mindkét félét, megmondja a tutit.
mod: Fecogame: Ha ez volt az előző, és ebből teszed át a cuccokat, hát, az finoman szólva is nem lesz tartós megoldás, ez a minimum.
Mindenki ezt mondja, nem is tudom, olvasod-e egyáltalán a hszeket vagy csak írsz - szóval inkább összeraknál egy ilyen gyenge gépet egy korrekt és köztudottan erős vázú Kona helyett? Ez butaság, már bocs...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
Sztem úgy értette, hogy a márkák low-end alkatrészei. Nem tudom, mikor hiszi el Fecogame, hogy egyben jobban megéri bringát venni...
Ha már van vkinek 200k fölös lóvéja, akkor is jobban megéri egyben venni a cuccot, mert ennyiből nem építesz egy jót az életben sem.
Ariadne: szerintem ha veszel egy high-end mechásat, az azért jobb, mint egy low-end hidr., mert felrakod, befűzöd a bowdent, és mehetsz vele! Hidrával meg sok a nyűg, olajcsere, légtelenítés, stb. Egyébként azt nem tudom, hogy hogy a francba tud levegő menni a rendszerbe? Ez nem fér a fejembe...
De igazad van, majd aki használta mind2-t megmondja. Amúgy neked van Juicy 3-ad? Vki írta tegnap...
[ Szerkesztve ]
Bocs, ha félreérthető volt, természetesen a felhasználási területhez viszonyítva írtam, hogy legalja, vagyis ugrálás, kezdő DH, dirt témakörben való alkalmazásra, amit ugye a kolléga megcélzott. Ez nem zárja ki azt, hogy mondjuk egy kezdő montin ugyanezek az alkatrészek már alsó-középkategóriát képviselnének, de ugye másra használnak egy kezdő montit, mint egy direkt durvulásra (még, ha csak kezdő durvulásról is van egyelőre szó) épített gépet.
A Tesco-szintű alkatrészeket nem veszem számításba.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Nem tudom most milyen keród van, de ha tesco gazdaságos, akkor nem hiszem hogy kazettás hátsó agyad lenne azon, így a fogaskereket máris kilőheted a lánccal együtt. Valószínűnek tartom, hogy menetes hátsó agy van hozzá itt a racsni és a fogaskerék egyben van, míg kazettás agynál a racsni az agyra van szerelve és lehúzható a fogaskerék ( kazetta) róla.
Nyeregcső meg hááát, az van egy rakás méretben nem biztos hogy pont olyan lesz mint a régi. Lehet hozzá csinálni hézagolót, de kérdés ér e annyit, egy üléscső nem olyan nagy tétel valami olcsóbb alut már kapsz 1k-ért
Hajtóművet szintén nem ajánlom ha a tescós fajta. Még az is megeshet hogy olasz menetes nem angol, akkor máris nem tudod átrakni a régi monoblokkot/középcsapágyat, illetve a tengely miatt lehet a láncvonal is rosszul jönne ki az új vázzal.
[ Szerkesztve ]
a nyeregcső minősége hidd el számit,ha rosszul érkezel ugratásnál képes 90 fokot leirni(saját tapasztalat)..pláne ha eggyáltalán méretes lessz az új vázadba de ha nem akkor minimum 4-5k az új
juros-oké
..ahányszor összedobtam kerót magamnak mindig 15-20k-val több jött ki mint amit a fejembe bepötyöktem én teljesen nem értelek téged,linkelt juros neked egy fa@a kis binyót és te inkább összedobsz egy másikat egyszerűbb alkatrészekből??a szerelés megy tutira??jópáran segiteni akarnak hidd el és fogadd is el a segitségüket mert hozzáértőek,de te tudod nekem mindegy
[ Szerkesztve ]
"ha már nyakig benne vagy a szarban,ne bosszankodj,hanem adj hálát az Istennek:Köszönöm uram,hogy legalább nem hullámzik..
A nyeregcső nagyon sokat számít! A faterom a maga 115 kilójával lejött egy lejtőn úgy, hogy nem fogta a kormányt, belement egy kb 6 cm mély kátyuba és a nyeregcsöve a nyereg csatlakozásánál eltört! Az eredmény egy kurvanagy esés volt, hajtókar hajlás, fékkar törés. Ő karcolásokkal megúszta, nem lett semmi baja. (A lejtőn nem hegyet értek, hanem gátoldalt.)
[ Szerkesztve ]
Aha, nekem van. Idén ugye nem sokat jutottam oda, hogy használjam is, de tavaly egész évben nyűttem és a fék most is olyan, mint volt. De azt persze készséggel elhiszem, hogy házilag könnyebben kezelhető, szervizelhető egy mechanikus, nem kell az olajjal pepecselni soha. Viszont kíváncsi lennék, hogy erőben, használatban mi a különbség. Mert árban azért egy Juicy 3 ahogy láttam kb. 30k, ami azért nem kevés pénz. Mondjuk nekem a bicóval jött, úgy ugyebár olcsóbb.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
Közben Manitou megelőzött, ehh...
Attól eltekintve, hogy számos alkatrészt kihagytál (kormánycsapágy, bovdenek, bovdenházak, stucni, féktárcsák, stb.) Nem tudom, milyen bringád van, de biztos vagy benne, hogy:
- a régi fogsor passzolni fog az új agyhoz? (Kazettás, menetes? 6-os, 7-es, 8-as sor?)
- a régi nyeregcső passzol az új vázhoz?
- a hajtóműveddel sikerül épkézláb láncvonalat fabrikálni az új vázban?
- a hajtóműved passzol a vázhoz? (Nem mindegyik vázra mennek fel SIS hajtóművek a láncvilla miatt)
Stb. Plusz, ha minden igaz, nem magad fogod összerakni, szal fűzésre egy 4k-t, a teljes összeépítésre egy 5-7k-t megint csak felszámíthatsz.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Na, azért nem veszek egybebringát, mert azon nem Dirt Jump teleszkóp, és a linkelt váz van ( vagy hasonló ).
Találtam egy ilyent, ez még akár jó is lenne
[ Szerkesztve ]
Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak
Hát 2 db 32k, darabja 16k. Asszem tárcsával együtt, full rendszer. (Forrás: eBike.hu) A BB7 13k/db.
Ember, a Kona egy nagyságrendekkel jobb, márkás, strapabíró váz...
mod: Érdekes, hogy tanácsot kérsz, itt próbál segíteni mindenki, de te meg se hallod, csak mész a magad feje után, és teljesen logikátlanul linkelsz mindenféle bringát. Legelőször is dönteni kellene pár dologban (mit, mennyiért, _milyen célra_), és aztán esetleg el is olvasni, meghallgatni, amit tanácsolnak, akiket kérdezel. Különben felesleges kérdezni...
picur220: Hümm, érdekes, akkor nincs is sok árkülönbség a kettő között.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
Áruld már el légyszi, hogy konkrétan:
1. Milyen bringád van most?
2. Mennyi pénzed van az újra?
3. Hogy akarod összerakni? Te csinálod, vagy csináltatod?
4. Milyen alkatrészeid vannak külön?
A tárcsafék, ami rajta van, z kb kukába lesz jó nehezéknek. A többi alkatrsz alapfelhasználásra jó, talán valameddig bírja az ugratásokat.
[ Szerkesztve ]
Városba 3 helyen tudok víz lelőhelyet, 2 elég messze van egymástól de a 3. pár kilóméterre a 2.-tól Már csak egy okos telefon kéne
Olvasd el a véleményeket róla
Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak
csoda,hogy faterod annyival meguszta biztos mellette volt a kerósok védőszentje
"ha már nyakig benne vagy a szarban,ne bosszankodj,hanem adj hálát az Istennek:Köszönöm uram,hogy legalább nem hullámzik..
(#20598) venember83 válasza spartan1 (#20587) üzenetére
Jorus, nem Juros.
A linkelt Scott-on fényévekkel gyengébb felszerelés van, a rendkívül alap telóról nem is szólva.
Mondjuk, ha a Testbike-ot, mint mértékadó oldalt hozod elgondolásod bizonyításához, és pusztán azért veszel Dirt Jump teleszkópot, mert az a neve, akkor úgy érzem kár minden további szóért.
Venember83:
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
1., Megmutatnám, ha végre fel tudnám tölteni a képet a telómról.
2., Olyan 80-100k körül
3., Faterom segít
4., semmi sincs, csak a mostani bringám
Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak