Pont ezt beszéltük a múltkor itt. Minél szegényebb vidékre mész, az emberek úgy lesznek egyre emberségesebb a nagy átlag.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
Pont ezt beszéltük a múltkor itt. Minél szegényebb vidékre mész, az emberek úgy lesznek egyre emberségesebb a nagy átlag.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
Nálad az a probléma gyökere, hogy vállalkozó vagy, a jövedelmed függ az elvégzett munka mennyiségétől. Nálam nincs ilyen stressz. Ha egy probléma megoldása nem az én feladatom, akkor az irányítómnak a hazamenős napomig van ideje megoldani.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Nem vagyok, már írtam.
A probléma gyökere nálam az, hogy haladni szeretnék, nem pöcsvakarni, mert azzal senki nem jut előrébb, ráadásul utálom amikor valaki szarik a munkájára és a "majd a buzi sofőr megoldja" felkiáltás közben kiadja a kezéből a moslékot.
Miközben pont ugyanannyi időbe telne normálisan továbbítani az infókat.
Ez ba..za a csőröm.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
Nálunk az a mondás hogy melóban arra kell figyeljünk, hogy az idő meg ne álljon. Avagy, nem a munka a cél, hanem a pénzkeresés. Azt mondta a főnök, hogy nincs differenciált fizetés, nálunk mindenki egyforma. Mivel aki csak gyengén tud teljesíteni az nem tud belehúzni, ezért nekem kell visszavennem az ő teljesítményszintjére, hogy teljesülhessen a főnöki direktíva.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Beszarok rajtad
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
Itt találtam egy jó parkolót, ami nem hátrány, mert ezen az úton kis túlzással nincs egy sem...
[kép]
Boltok a közelben, néznivalók vannak, kivilágított, kamerázott is részben.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
Sok sikert, hozzá, hogy a tróger cég, diszpó egyebek helyett te oldjad meg a problémát; totál ingyen.
Pár jelző beugrott erről...
Lassan majd csak kapsz egy idegösszeomlást, szélütést, infarktust, akármit.
Aztán majd rájössz; ha túléled, meg lesz még annyi eszed, hogy fel is fogjad.
Ezen meg is sértődhetsz, de sajnos nem egy embert láttam akivel nem foglalkoztak a balesete után, hiába csinált meg mindent is...
" Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
Mindig azt a lovat ütik amelyik a legjobban húz
Anno egy ismerős is mondta, hogy nem mindegy mennyit kell dolgozni az adott összegért.
Inkább dolgozik 1800-ért kényelmesen, mint 2200-ért mindig futva.
" Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
Motorosok, hogy-hogy munkában és nem itt vagytok?
Tegnap már jó sokan jöttek Ausztria felől.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
Attól függ, hogy hol az az "itt". Én most itthon vagyok és sanszos, hogy többet közlekedek Harley -val Budapesten, mint ők.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Nagyon helyes!
Amikor újra kezdtem (6 éve) a nemzetközizést, akkor két hónap után megkérdeztem, hogy mennyire felel meg, amit, s ahogy csinálom?
-Csillagos ötös! Nagyon jó, stb...
S, mivel nem gőzerővel még bizonyítási vággyal toltam, így ez a tempó nekem is megfelel. Azóta még lazábbra vettem. Francnak hiányzik agyér görcs!
[ Szerkesztve ]
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
Hát, ezen a találkozón.
Már letelt a két heted? Basszus, Rohan az idő!
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
Rohan bizony és nagyon odafigyeltem, hogy meló közben meg ne álljon. Már harmadik napja itthon vagyok.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Hiába futnék, egy centtel sem kapnék többet. Akkor meg minek? Nem értem, hogy ez miért jó a főnöknek. Sőt! Elhúzom 9 óra fölé a vezetőidőt, meg 10:50 pihenőnél bekezdem a napokat, hogy péntekre csak 9/13 maradjon. Még azt is felzabáltatom, hogy minél több vezetés maradjon szombatra. Ebben az etapban 10 óra szombati vezetést írtam az elszámolásba. Az 150 Euro. Ha csak így lehet plusz lóvéhoz jutni, ám legyen!
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Mennyi V vel indul még el a volvo ?
Nem tudom hány aksis de az egyik fixen szar.
Utolsó csík nem tökt fel az akksiból még 4.5 óra vezetés alatt sem.
Szervíznek jelezve de csak kövi hétvégén lesz cserélve.
Ha 4 akksis, akkor nincs mitől tartanod, mert a két kis akksi csak az indításhoz van.
Ha a hűtő még zöld, akkor sincs gond, mert azt állítja le hamarabb.
De, hogy a kérdésedre is válaszoljak: 23V-tal még tuti beindul, nekem legalábbis indult még annyival.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
Bordeaux -Angouleme-Bellac-Gueres-Montlucon-Besancon úton megyek, spórolok a gyereknek némi lóvét, had örüljön... van hova, a csehes büntit nem akarja senki kifizetni, a sofőr felteszi a kezét, a VW dettó, a cég meg nem akar belemenni ebbe.
Szerintem a sofőr sara nagyrészt (látta a tengelysúlyt) kisebb részben meg a targis/VW a hibás súlyadatok miatt.
Én meg ilyen vagyok. Mint az úttörő, ahol tudok, segítek... :/
Hozzátenném, hogy eléggé el vagyok már fáradva, 10 hónapja tolom, meleg is van, elég rosszul alszom mostanában. Minden szarra felkelek, kinézek, nem-e a tankot lopják. Vagy az árut. Ezt még betetézi az éjszakázás, ez a qrva nemtudommicsípés, üldöznek a hűtősök (olyan néha mint az Adams Familyben a csóka akinek mindig ott volt az esőfelhő a feje felett csak nekem hűtővel) meg az idő szorítása.
Aztán ilyenkor már, havi 12-14ezrek után, 28-29 nap kintléttel már könnyebben szakad a cérna..
Nézzétek el nekem.
Sütis nem fog kimaradni, tervben van.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
Elvileg 30-35 százalék töltöttségnél már lekapcsolja a szivargyújtót, hűtőt, mindent. Akkor még (ha nincs -10 fok) el fog indulni.
A négyakksis megint más kérdés.
Nagyjából ebből a táblázatból indulj ki.
Jobb oldaliból a jó, persze kettővel szorozva.
De a hideg nagyon eszi a terhelhetőséget, de most nyár van, szóval nincs baj.
Ezek az adatok kb fél óra állás után relevánsak.
Azt ne felejtsd el, hogy ha 20nál indítasz, az már olyan áramfelvétellel jár, ami meghúzhatja az akksiban az ólmot. Ha nagyon nehezen indult be, az már az a szint, ami ártott az akkunak. Ezt párszor eljátszod, és rotty.
[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
2 akkuval egyébként az állóklíma, vagy egy állófűtés kibírja (jó állapotú akku esetén) a 9-es, vagy 11-es pihenőt?
Ha nem, akkor a motor járatásáért nem szekszuálják meg az embert? Mert ha az első kérdésre nem, a másodikra igen a válasz, akkor az oboa.
Egyébként megvolt az első pihenésem hűtő mellett. A hang egy dolog, de arra nem gondoltam, hogy rázza a fülkét és az zavart. Főleg mikor start/stopban beröffent-leállt-beröffent.... Szoktak olyat csinálni a hűtősök, hogy leengedi a gólyalábat és szétakasztja annyira, hogy ne legyen fizikai kontakt a pót és a traktor között? Nekem így hirtelen ez jutott eszembe, ha huzamosabban benne kellene aludnom, hogy ezt csinálni, talán segít a rezonancián.
[ Szerkesztve ]
Fűtés ki. Állóklíma attól függ. A régi szar vizes említést sem érdemel, a tetőklíma az kibírja, igaz elég harmatosa hűtése, ami viszont kis villanymotorral az AC kompresszort hajtja, az jó cucc. Viszont az 4 óra ha meleg van. Max öt, és indítani kell.
Indításért senki nem szól. Melegben van, hogy kétszer indítasz, van aki háromszor is.
Ezért jó a négy akksi, meg a tetős napelem.
Ha saját pótom lenne, még ott is lenne rajta Pv elem, rákötve az akksira, had töltse.
Ha megtermel 4-500 wattot, az már elég.
Van egy kis napelemem, az ilyen 25 wattot tud. Kb két A4es papír mérete van.
Szerintem simán megoldható 150 watt a traktoron, de a "pótra is kerül" megoldással 4-500 is. Arról meg szerintem elfut a klíma egész nap indítás nélkül, így nem fűtöd alulról a fülkét.
Meg lehetne ezt jól csinálni, csak szándék nincs rá. Se lóvé, mert az összes szállítmányozást rendelő/szervező cég a saját anyját is két forintért.
Erről van megint egy jó sztorim, majd leírom.
Szokták
Meg most van valami új megoldás, hogy már nem a kétliteres dízelmotor hajtja az aggregátot, hanem valami kisköbcentis hajt egy villanyt, és arra van kötve a hűtőkompresszor. Az állítólag szinte zajtalan.
Arról nem beszélve, hogy a hűtőkön 0, azaz nulla környezetvédelem van, az simán tolja fullba a tüdődbe a mocskot ha úgy jár a szél...
Amúgy az újabb scmitz hűtők már egész jók, de a régi 1014es (ha jól rémlik) carrierek, na az világvége... A sokat futott az még a párnádat is láthatóan rázza.
[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
Az állófűtés símán, a klíma nem. Hétvégén 10 -körül járatok egy órát, majd két óra állóklíma. Három ilyen körrel elvagyok estig és egy járatós klímázással fejezem be. Este nyolc után már elvagyok úgy, hogy szúnyogháló, leengedett ablakok, ventillátor. Legalábbis Németországban. Persze, lehetőleg a délutáni napnak háttal állok és egy szétnyitott kartondoboz a szélvédő előtt is sokat számít.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Hőtükrös cuccban gondolkodom, tapadókoronggal kintre a szélvédőre rakva. Egy kétezer forint, de az árnyékol frankón.
[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
Kamionszélvédő méretben hol lehet kapni 1-2 ezerért? Truckshop -ban több, mint 10 rugó.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Bemész az obiba, veszel sima hőtükrös polyfoam-ot, meg 4 tapadókorongot a sarkaihoz.
Hazaérek csinálok egyet, aztán majd letesztelem szeptemberben.
A lényeg, hogy kintre lehessen rakni a szélvédőre.
[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
"A lényeg, hogy kintre lehessen rakni a szélvédőre."
Onnan könnyebben leszedik, elviszi a szél?
Inkább belülre tenném.
" Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
Persze, sokan talpalnak le, van akile is akaszt és kicsit előrébb megy.
Tüzi & Somatom: Az előző turnusomhoz vettem bubifóliás hőtükröt, belülre téve is érezhető a hatása, a tetőablaknál is megtartottam a fóliát, csak akkor veszem ki, ha ott is szellőztetni kell.
Nappal próbálom szellőztetéssel elviselhető szinten tartani a hőmérsékletet, viszont éjszakára indítom be a klímát 21-22°C fokon. Eleinte nagyon megy, de pár perc után szép finoman keveri a levegőt és kibírja reggelig.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
Convoyon 7k [link]
Néztem polifoam árakat, az sem 1-2 ezer. A kartondoboz anyagában levegő van, az is szigetel. Nemtom mihez használják a raktárosok, de mindíg van belőle egy halommal és kb. szélvédő méret. Úgyhogy nálunk mindenki azt használja. A Dafon felül be lehet tolni a napellenző alá, csak alul kell rögzíteni a kapaszkodókhoz. További nagy előnye, hogy ingyen van.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Szerény véleményem szerint azért érdemesebb kívülre rakni, mert a fényben az uv a legfőbb energiaszállító.
Ez simán átmegy az üvegen, beleütközik az akármibe, ott az energiája egy részét leadja, ettől megnyúlik a hullámhossz (eltolódik infra felé) aki viszont már nagyrészt beleakad az üvegbe. Nyilván segít, hogy egy eleve fényes felületre jön a fény, és nem a fekete függönyre, de ha már át sem tud jönni az ablakon, az a legjobb.
Már arra is gondoltam, hogy valahogyan az egész fülkére hosszirányban hogyan lehetne rágörgetni egy fóliaréteget amikor megállsz.
Fülke mögé fel lehetne csévélni, aztán amikor hétvégézel, akkor kigörgeted az ablak aljáig, ahol rögzíted. Tetőablakon tud járni a levegő, oldalt dettó, viszont nem tud felizzani a fülke.
Ez fehérnél nem akkora para, de sötét fedtésnél kellemetlen tud lenni a nap fénye
[kép]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
Mondjuk ha a konvoynál 7k, akkor már én sem szórakoznék vele.
Karton az olyan... mehh...
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
Lehet, hogy mehh, de bevált. Ilyen tapikorongos fóliát a személyautómban használok, hogy ne süsse a nap a műszerfalat, amíg két hétig áll az autó a telephelyen. Nem vagyok vele teljesen elégedett. Pl. vackok a tapadókorongjai, símán elengednek. Ha kívűlre raknád, akkor előtte minimum egy szélvédőtakarítás. A karton merev, alulról fel lehet tolni. Ahhoz, hogy ezt rögzítsd, minden tapikorongnál fel kell mászni a szélvédő tetejéig. Küzdelmes project. A szél is lekaphatja.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Meglássuk. Próbát megér, ha más nem, kettőbe vágom, oldalsó ablakokra jó lesz.
Párszáz forintért lehet venni normális korongokat
[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
"Szerény véleményem szerint azért érdemesebb kívülre rakni, mert a fényben az uv a legfőbb energiaszállító.
Ez simán átmegy az üvegen, beleütközik az akármibe, ott az energiája egy részét leadja, ettől megnyúlik a hullámhossz (eltolódik infra felé) aki viszont már nagyrészt beleakad az üvegbe. Nyilván segít, hogy egy eleve fényes felületre jön a fény, és nem a fekete függönyre, de ha már át sem tud jönni az ablakon, az a legjobb."
Ebben igazad van, de inkább csak akkor érdemes kívülre tenni ha a napi vagy a hétvégés pihenőre állsz meg. Amikor otthagyod a személykocsit 2-3 hétre a telepen akkor nem olyan jó megoldás.
Előfordult, hogy a második hétvégén én szedtem össze valakinek a fóliát a telep másik sarkából, mert elvitte a szél. Az autó felső részét takaró ponyvával hasonló a helyzet, azt is le tudja szedni a szél.
[ Szerkesztve ]
" Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
Nekem is van valahol, de azt vettem észre, hogy a peremén az a fekete valami lemorzsolódott, és tiszta retek lett a műszerfal.
A tapadókorong még nem is annyira érdekes, mert beraktam a napellenző mögé.
" Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
Az enyémnek bazi nagy szélvédője van. Ha nem fogja a korong, akkor összerogyik a takaró. A két végét be szoktam hajtani 90 fokban, hogy tartása legyen.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
A korong a legkevesebb, benyálazod kicsit aztán általában nincs gond; de ez a fekete vacak ami potyog róla egy idő után az idegesítő.
" Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
A balos korong pont a matricákra esik.
Mindegy, kis dolgok ezek. A kamionon kívülről viszont tuti, hogy az ablaktörlő holtterébe esik, úgyhogy azt mindenképpen takarítani kell felrakás előtt. Ahhoz van toldós törlő, de hogyan lehet rányomni a korongot a szélvédő tetejére mejdnem 4m magasan? Valami spaniferes rögzítéssel próbálkoznék.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Van nálam egy vészhelyzeti lepedő. Mondom félig széthajom, és ilyen tessék lássék módon feldobom a tetőre, majd otthon kimosom.
Fülke felső légrétege minimum 10 fokot csökkent, és lent is vagy öttel hűvösebb lett, pedig telibe süti a nap a dobozt fentről/ oldalról.
Ezt innentől javaslom mindenkinek.
[kép]
[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
" Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
Ez működőképes megoldásnak tűnik. Persze akkor borul az egész, ha mondjuk úgy jön ki a lépés, hogy nappal kellene aludni és éjjel indulni.
Gondolom akkor marad a folyamatos alapjáraton ketyegés.
HoTaZo: A kicsit előrébb állás abban az esetben nem gond, ha halszálkában teszi ezt a hűtős? Lévén hosszabb lesz a szerelvény és vajon ki tudnak-e állni mellőle.
csibe1: Nekem is minden ilyenen porladt egy idő után az a fekete szegély. Szóval nálam már motorikus mozdulat, hogyha veszek egy-egy újat, akkor az első dolgom, hogy azt a fekete hülyeséget leszedem róla. Nem sok szerepe van a koszoláson kívül.
Mivel max. 1 métert kell előrébb mennie, így egy autószállító hosszát sem éri még el. De, ilyen leakasztott változatot inkább a halszálkák mögé parkolva láttam.
----
Én azért döntöttem az Obis fólia mellett, mert nem volt lehetőségem a Convoyba elmenni, viszont pont eszembe jutott az Obiban, hogy jól jönne és vettem 3-at.
Belülre, meg lustaságból tettem. Össze kellett volna ragasztani, keresni gumipókot, hogy a tükrökhöz feszítve lefogja a fóliát.
Persze, szerintem is hatásosabb lenne kívül, de mint írtam, így is érezhető volt a hatása.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
Osztrák nekiállt túrni A1et Bécs után.Ez szép lesz ..
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
Egy új dolog lesz nekem megint. 4 kezesben megyek Németországba egyet, szóval felfrissítettem kicsit az ismereteket, hogy ilyenkor hogyan néz ki a dolog.
Már azonnal adódik is egy kérdésem...
A sofőr, akivel megyek, az el fog menni a magyarországi felrakóra és nekem a főnök azt mondta, hogy majd menjek oda éjjel 1-re, mert annál előbb úgysem rakodnak, addig meg minek ülni ott ketten, nézni egymást. De én meg az imént azt olvastam, hogy négykezes járat esetén a 2. sofőrnek legkésőbb 1 órán belül be kell ülnie. De ő úgy tudom, hogy este 9 körül indul el a felrakóra, ahová nekem 01:00-ra kell menni.
Ha ugyanazon a munkanapján belül indul tovább, akkor bizony az első órán belül neked is be kell dugnod a kártyádat.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
beteheted a kártyád később is, mint 1 óra, vezethetsz is, de úgy a négykezes szabályok nem érvényesek a következő napi pihenő végéig.
Tehát ha este 9-kor kezd, akkor a műszak vége délelőtt 10 vagy 12 lesz mindkettőtöknek. Ha ezután letelt közösen a 9/11h, mehettek rendesen a négyzetes szabályok szerint.
Közben míg ezt megkérdeztem tőletek visszahívott a sofőr is, akit előtte nem értem el. Kiderült, hogy változott a dolog, egy másik sofőr viszi az autót a felrakóra, oda fog menni éjjelre az, akivel megyek, szóval egyszerre kezdünk, probléma megoldva.
Annyi, hogy én ahogy megfordultunk nem a telephelyen szállok majd ki, hanem kb fél órával előtte a ma éjjeli felrakónál, mert nekem ott lesz a személyautóm, a másik sofőr meg megy tovább a telephelyre. Akkor gondolom emiatt a "szétülés" miatt figyelni kell, hogy ne a 30, hanem a 24 órás ciklusba férjünk bele? Hiszen az utolsó kb fél órás utat már nem négykézben teszi meg.
[ Szerkesztve ]
Ezzel az a gond, hogy menet közeben nem veheted ki az egyik kártyát, tehát egyszerre kell kivenni mindkét kártyát, egyszerre kell műszakot zárni.
Hivatalosan egyszerre szállhattok csak ki a kocsiból.
Kollégáimnak ebből már volt többször vitájuk Osztrák hatósággal, jól nem jöttek ki belőle, büntivel zárták a vitát
[ Szerkesztve ]