Hirdetés
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- leslieke farmerzsebe
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
-
LOGOUT.hu
iPhone-t használók OFF topikja
Új hozzászólás Aktív témák
-
FET-MEN
veterán
válasz szentkuti11 #29996 üzenetére
Audi A7 feher bor belsovel legalabb 3 liter es tdi pls rendel
Iphone 7
-
-
Blyan
félisten
válasz Bling95 #29995 üzenetére
Azt magadnak kell sugároznod, nem a járműnek.
(#29996) szentkuti11
Nekem sok álom verda van, de az általad említett, első S4-es, a V6-os Biturbos cucc, arra nagyon csorgott anno a nyálam.
[ Szerkesztve ]
The ability to destroy a planet is insignificant next to the power of the Force.
-
szentkuti11
addikt
Kinek mi az álomverda?
Nekem egy 2003-4-5 körüli Audi S4 a 4,2 V8 Quattroval. De a régebbi S4-et is elfogadnám, a 2,7 V6 BiTurbo-val. Vagy valami BMW, az legalább jó helyen hajt.
-
Bling95
őstag
Ezek mind gyonyoruek imadnam mindet de vmiert a suvok a gyengeim , erot sugaroznak
Tenyleg az X-el ML-ek XC-k es range roverek amig nalam ranezesre mindent visznek
-
Bling95
őstag
válasz szentkuti11 #29991 üzenetére
Izlesek es pofonok legalabb jol atlatod beloluk a forgalmat
-
Bling95
őstag
válasz szentkuti11 #29988 üzenetére
Nagy alatt suv-okat ertem ( x3, x5, x6 , ml merci stb)
-
Blyan
félisten
válasz sunahunter #29976 üzenetére
Juan Pablo Montoya, ez ugrott be elsőnek. Sorry!
The ability to destroy a planet is insignificant next to the power of the Force.
-
-
nord_
veterán
válasz sunahunter #29976 üzenetére
Amikor sorkatona voltam, ilyen parancsnoki UAZ-t meg dobozost is vezettem a tűzszerészeknél.
-
nord_
veterán
A céges autó azt jelenti, hogy a rendőr csak szolgálati autóban mehet öv nélkül. Attól, hogy rendőr, a saját kocsijában köteles bekötni. Visszaolvasva a vessző kicsit megtévesztő, de sajnos nyelvtanilag adta magát.
Hülyékkel sajnos mindig lehet találkozni: egy nő előttem a körforgalomban véletlenül túlfutott azon a kihajtón, ahol ki akart menni. Erre mit csinál a drága jó asszony? Ááá, nem megy egy kört, hanem elkezd tolatni! Amikor rádudálok, hogy nehogy nekem jöjjön, mert olyan hévvel indult meg hátrafelé, illetve mutatom, hogy menjen inkább egy kört, még neki áll feljebb.
-
Xero
nagyúr
válasz sunahunter #29976 üzenetére
Tudtommal a Siemens PD-kkel volt csak gond, bár 2005-től ezek voltak elsöprő többségben. Addig tudtommal csak Bosch és 2005-től ezekből alig-alig.
-
FET-MEN
veterán
válasz sunahunter #29976 üzenetére
Újonnan vettük 2006-os. 1.6 mpi. Most mennek alá a 17-es platinfelnik nagyon megbízható vas
Iphone 7
-
bobooo
addikt
válasz sunahunter #29972 üzenetére
Szép
-
sunahunter
senior tag
-
Ragnar95
félisten
válasz FET-MEN #29974 üzenetére
Ne izgulj, éles helyzetben úgyis jobban végiggondolod, nem lesz gond Én itthon 5 perc alatt csináltam végig 1-1 tesztet és úgy lett meg, ott azért 20 perc volt, mert mindent végiggondoltam 2x Mondjuk egy 3 pontosnál ígyis sikerült félrenyomnom véletlenül...
Én egy Passat 2.0 TDI kombi, illetve egy S40 2.0D közül válogathatok, Passatot jobban szeretem, az jobban is húz, meg több benne a kényelmi funkció (automata kézifék, auto hold, tolatóradar kijelzővel...)
Viszont egy '98-as G Astrán tanultam, na az katasztrofális volt az az autó, a kuplungot térdből kellett benyomni, nem csak bokából, volt benne 400 000km, úgyhogy recsegett a váltó is, kormányszervo se volt az igazi és még sorolhatnám... Bár legalább így tudom értékelni a mostani helyzetet...[ Szerkesztve ]
Privátot privátba, fórumtémát fórumba. Aki ezt nem képes betartani, ne csodálkozzon, ha nem kap privátra választ.
-
Xero
nagyúr
válasz sunahunter #29972 üzenetére
Az finom lista.
-
sunahunter
senior tag
válasz bobooo #29960 üzenetére
Sorban: Hf Integrale16V, 307 2.0hdi, Octavia RS, Passat 1.9tdi, Accord Type-S, Legend 3.2i, Mazda6 2.2GTA, Superb 1.8tsi, Tipo 1.9td, Accord 2.0i, +kisteherekből szinte minden.
Mostani:
Xero:
X-el kapcsolatban igazad van. Nagy buta autó. Kollegával cseréltem, egy hétig jártam az X5-el, ráadásul télen. Hát csúszik mint a takony, kanyarsebessége nulla. Megfontolt öregemberek autójának tartom. Egy előnye amit kisteherautóknál is szeretek, hogy kilátsz belőle mindenfelé a magas üléspozíció miatt. Ez kifejezetten jó esőben éjjel sokat vezetve.
[ Szerkesztve ]
-
SÖ
addikt
Amit még rohadtul utálok autópályán, hogy 130-al ott lohol a seggembe, és nem kerül ki 100km-en keresztül. A visszapillantóból látom, hogy ezek buta koca autósok. Ilyenkor nekem kell még nagyobb féktávot hagynom, hogy véletlenül se kelljen nagyot fékeznem. Ez ellen a legjobb gyógyszer ha lelassítasz addig hogy megunja és megelőz. De van amelyik akkor sem
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz Bling95 #29968 üzenetére
Az X5 megy mint a barom, abban nincs hiba, viszont elég buta is az úton. Dől jobbra balra. Kanyarsebességre kb azt tudja mint a 206-osom, viszont nem érzem annyira komfortosnak benne azt a sebességet.
Nyilván a kanyar végén megindul ahogy a nagy könyvben meg van írva, de a 2t az sajnos 2t.szerk: Meg vegyen rá hátsó gumit az akinek két anyja van (315...).
[ Szerkesztve ]
-
SÖ
addikt
válasz Ragnar95 #29958 üzenetére
Mondjuk van ismerősöm, aki 220-al megy tempomattal, ha siet, de motorversenyző volt a srác, úgyhogy asszem ő tudja, mit csinál
Nem a 145-el van baj, hanem havas esős téli úton, ráadásul amikor a többi járműhőz képest nagy sebesség különbséggel. Volt WV GTi-m, PuntoGT-m tudom miről beszél. Én is mentem, és törvényszerűen nekem is voltak meleg helyzeteim. Azon kívűl, hogy rohadt jól vezetek, nagy adag szerencse is kellett, hogy egyszer sem történt baj. Úsztam már meg szakadó esőben, homokon, motorosokat toltam le az útról, kamionosok réme voltam, stb.
szerk. na megelőztek
[ Szerkesztve ]
-
sunahunter
senior tag
Ha a mostani pályás balesetet nézzük példának, pont azért ment egymásba vagy negyven autó mert lefosták, hogy esik a hó és nincs látótávolság, a féktáv meg ausztriáig tart olyan hosszú. Én évi százezret biztos megyek teharautóval meg személlyel vegyesen. Sokat láttam már. Van rutinom nem kicsi, mégis hóban és esőben óvatos vagyok. Olyan, hogy havas a pálya és 130-al megyek, nálam nem fordul elő. Pedig nagy az autóm, biztonságos, nem is régi. Lengyelbe is járok sokat, még május végén is havas a táj. Hozzászoktam a téli viszonyokhoz, az itthoni havas utak csak rutinpályának számítanak egy kinti ezer km-es úthoz. Egyszer csússzon meg havas úton bármi miatt a jármű, nincs tudás ami úton tartja, csak a szerencse.
-
Xero
nagyúr
válasz bigdady #29962 üzenetére
Saját: Peugeot 206 1.4 benzin 2001 (Weitec futómű, Brembo/Textar 1-el nagyobb fék, 205/45R16 gumi)
Amit még néha szoktam, de már nem jellemző: X5 4.4i, Hyundai H200 2.5TDA 206-ba sajnos elférne egy 1.6-os motor (ez az ideális hozzá fogyasztás és tempó szempontjából is), de születése óta a családban volt, így ennek tudtam az előéletét biztosra és nem lutriztam.
szerk: Jah és néha néha egy 1000-es Suzi, de ez sem saját még sajnos.
(#29967) sunahunter: A vázolt távolságig csont száraz volt az M6, de mindenki tötymörgött, mivel a hírekben már várták az apokalipszist. Ha hóra vagy csúszós felületre érek, az első dolgom pár fék teszt és egy kis kormány cibálás, hogy mennyi az annyi. Nyilván havas úton hülye aki 130-al végig zörget.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz vadászcsiga #29959 üzenetére
Úgyis letollak.
-
bobooo
addikt
Ha már így bele keveredtünk a KRESZ-be és az autózásba, beírhatná (aki akarja), hogy milyen autóval nyomatja. Engem például érdekelne
Kezdem én. Életkorom miatt még nem tarthatok autót és jogosítványt se, de fater kocsijai: 2001-es Passat kombi 1,9 TDI, Audi A6 kombi Quattro 2,5 TDI.
-
vadászcsiga
félisten
Hagy szúrjam ide. Sokat vezetek ausztriai autópályákon, soha senki nem akar letolni még A8-assal sem, nincs sressz, nincs idegeskedés
(#29956) Xero
Úgy legyen, csak mögém ne kerülj[ Szerkesztve ]
-
Ragnar95
félisten
145-el kb alig nagyobb a kockázat, mint 130-al, én is 140 körül szoktam menni autópályán, mivel annyiért még nem büntetnek Viszont utálom azokat, akik 100-al tökölnek a belső sávban és képtelenek lehúzódni, mert azt hiszik, ők a királyok...
Mondjuk van ismerősöm, aki 220-al megy tempomattal, ha siet, de motorversenyző volt a srác, úgyhogy asszem ő tudja, mit csinálPrivátot privátba, fórumtémát fórumba. Aki ezt nem képes betartani, ne csodálkozzon, ha nem kap privátra választ.
-
bigdady
nagyúr
válasz vadászcsiga #29954 üzenetére
Én is "letolok" 145-tel (viccesen hangzik) akit lehet de sosem pampogok senkire aki megengedett sebességgel megy előttem és nem is megyek a seggébe, viszont ha visszasorol kielőzöm ennyi.
Amúgy ez nekem az évek alatt alakult ki egyszerűen veszélyes 130-cal menni, mert mindenki azzal megy és folyton csak előzgetés és besorolás megy közben jönnek a 145-ösök a seggembe.
Simán megengedhető sebesség lenne szerintem ha felemelnék 150-re. A 80-90-vel pályán döcögőket viszont büntetném, na az balesetveszélyes[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
Kaptam már durr defektet kanyarban 110-nél. Megfogtam. Vágtak már ki elém. Megoldottam. Dobott már el úthiba úgy, hogy keresztbe ment az autó. Szóval ezeken túl vagyok.
Viszont a legtöbb szitura a már vázolt módokon felkészültem és próbáltam reflex szerűvé tenni a megoldásokat (defektnél pl egyből vissza egyet és padló, majd szép fokozatosan egyenesbe és lassítani). Nyilván csak egy úrvezető vagyok, de nem hiszem, hogy a pályán a 145-ös tempó gondot okozna.A németeknél pedig valóban jó a közlekedés, de a pálya minősége vagy szélessége nem jobb/nagyobb mindenhol, az itthonihoz képest. Sőt. Mentem én München felé elég ocsmány minőségű korlátlan szakaszon nem is olyan régen.
(#29954) vadászcsiga: A letolás nem 145-nél kezdődik. Én ugyan nem dühöngök. A düh csak akkor jön elő, amikor a belső sávos hadmozdulatot 90-es tempóval adják elő, majd véletlenül sem sorolnak vissza.
De inkább azt mondom meglátjuk. Eddig lement kb 200e km gond nélkül. Bízom benne, hogy 10 év múlva leírhatom, hogy megvolt a fél millió ugyan így.
[ Szerkesztve ]
-
Ragnar95
félisten
válasz FET-MEN #29886 üzenetére
Hajrá
Én 38fokos lázzal vizsgázhattam, de szerencsére simán meglett Azóta mondjuk már vígan autózgatok (jogsival ), a kresz vizsga szerencsére már a múlt eseményei közé tartozik nálamA zenei kérdéshez meg csak annyit, hogy szerintem fölösleges erről vitatkozni, hogy melyik zene jó és melyik nem, hiszen ízlés dolga az egész. Gyakran nehéz megindokolni, hogy miért az tetszik, ami, hiszen az ízlés nem annyira racionális dolog, inkább ösztönös De én pl dance, meg house fan vagyok, bár a pop se áll tőlem messze, illetve van 1-2 rap előadó is, akiket szívesen meghallgatok Ami nálam sokat számít, az az alap, illetve a ritmus, ha az jó, akkor már nagy eséllyel jön be a szám, de szeretem, ha van szövege, hogyha az értelmes, illetve van mondanivalója is, az már csak hab a tortán
Most ez a nagy kedvenc De ez, illetve ez is bejövősPrivátot privátba, fórumtémát fórumba. Aki ezt nem képes betartani, ne csodálkozzon, ha nem kap privátra választ.
-
SÖ
addikt
válasz bigdady #29946 üzenetére
Pontosan Xerot csak egy karambol fog begyőzni, de akkor már késő lesz. A rutin ide már kevés, mert kivágnak elé, defektet kap, megdobja egy úthiba, széllökés, megcsúszik stb. Minden esetben a gyorshajtót fogják kihozni hibásnak. Ugyan is lehet menni pályán akár 240-el is, de aki kijön elé az nem tudja felmérni mekkora sebességgel közeledik ezért megy ki. Németeknél, azért van 4-5 sáv, de ott autók közlekednek, tele vezetést segítő asszisztenssel. A lényeg, hogy még ott is nagy adag szerencse kell hozzá, nem elég a rutin.
-
bigdady
nagyúr
Amikor én vizsgáztam egy csaj azért dobtak ki, mert a 120-as skodán azt mondták cserélje ki az olajat majd felnyitotta az elejét és azt mondta: "dehát ebből kilopták a motort"
Ha nem látom nem hiszem elAmúgy én általában a traffipax mérési határ alatt megyek mindig 1 kmH-val vagyis pályán 149-cel és ha rendőrt látok amennyiben lehetséges sávot is váltok mert azt nem szeretik mert elvesztik a jelet a traffipax-szal és mire beméri már 130-ra mérsékelek
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz Bling95 #29949 üzenetére
Beleférne 190 is (ez spec Német pálya), de az emberek nem tartanak még ott, hogy ezt le tudják kezelni. Az autók már réges régen túlhaladtak technológiailag ezeken a korlátozásokon.
Furcsa módon Németországban pl egyszer sem hajtottam a megengedett sebesség fölött. Viszont ott ha ki van téve egy 120-as vagy kisebb tábla, akkor az okkal van kint.
(#29947) vadászcsiga: Az pedig lemaradt, hogy azért merem bármikor túllépni értelmes keretek között a sebesség korlátozást, mert tudom, hogy az autó mit tud. A futóműve betonkemény, ergo ha akarnám a gyárihoz képest másfélszeres kanyarsebességet is el tudnék érni bármikor, a fékek túlméretezettek, ahogy a gumik is. Gumiból ha csak lehet prémium (Michelin, Conti, Pirelli, Bridgestone) van rajta, szóval az én lelkem tiszta.
(#29947) vadászcsiga: Persze, hogy nem 20-30 óra. Mondom. Semmit nem ér a rendszer a jelenlegi formájában. Én voltam vezetéstechnikai tréningen saját és idegen autóval is. Ezt pl kötelezővé tenném. De legalább arra rávenni a szerencsétlent, hogy menjen ki valami nagy üres területre és ismerje meg legalább minimálisan az autója és a saját korlátait. Ne akkor jöjjön rá, hogy hopp nem tudja megfogni, amikor már régen mindegy. Ugyan így szép dolog, hogy bebiflázzák a kresz-t, de tanulják meg azt is hogyan kell rugalmasan kezelni, hogy ne csak prédák legyenek az utakon.
(#29952) bigdady: Azigen.
[ Szerkesztve ]
-
Bling95
őstag
válasz vadászcsiga #29947 üzenetére
Azert 145 meg belefer egy jo muszaki allapotu kocsival
-
Xero
nagyúr
válasz vadászcsiga #29945 üzenetére
De rá lehet vezetni.
(#29946) bigdady: 2004-ben, amikor a B jogosítványt szereztem a kresz oktatás során csak a kötelezőt mantrázták. A gyakorlati oktatóval némileg szerencsésebbnek mondhattam magamat, mert ő is próbálta az életre készíteni. Nála is a mindenki hülye, védd magad elv érvényesült. Viszont a vizsgán már a kettőt kell egyesíteni, különben repeta.
Volt olyan ismerősöm akit egy darab záróvonal érintés miatt vágtak ki forgalmi vizsgáról. Az az érintés pedig pusztán azért született, mert egy kamion teljes nyugalommal elkezdte ráhúzni magát. Na most vagy bedarálódik a traktor és a pót közé, vagy elhúzza kicsit. Elhúzta. Kivágták.
(#29947) vadászcsiga: Ez tény. Én ezt mindenhol le is írom. A sebesség határokat fentről közelítem. Az objektív felelősségvállalás alsó határát lövöm be. Balesetem sosem volt, gyorshajtás büntetésem egy darab, de ott nagyon elgurult a gyógyszer és szedtem a lábamat.
Viszont aki mereven tartja magát a korlátokhoz, az is ugyan olyan veszélyforrás. Aki BP-en óra szerint (ami ugyebár az esetek jelentős hányadában felfelé csal) alulról súrolja a korlátozásokat és azt állítja, hogy nem tartja föl sok esetben a forgalmat, az egyszerűen hazudik.[ Szerkesztve ]
-
vadászcsiga
félisten
válasz bigdady #29946 üzenetére
Jól beszélsz, én ugyanez vagyok, pont ugyanígy vezetek
Xero te saját bevallásod szerint is folyamatosan megszeged a kreszt.
Én mentem végig 130-145 közötti szokásos tempómban hol lehet Mo-n ennyivel menni?
60-as tábla nem viccből van kint, szóval max 80-9020-30 óra alatt? Te sem hiszed el
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz vadászcsiga #29940 üzenetére
A kresz a záróvonalat és a forgalomtól elzárt területet szent grálként kezeli és ezt neveli bele a diákokba. (Az oktatóm szavajárása volt: Záróvonal = betonfal)
Viszont ha egy olyan szituba kerülnek, hogy el kell kerülni egy balesetet, akkor pont ebből kifolyólag, nem az lesz az első gondolatuk, hogy átkapják az orrát a dupla zárón, inkább csak beleállnak a fékbe. De ez fordítva is igaz. Nem készülnek arra, hogy jön a parasztja és tojik a záró vonalra, vagy tojik a pirosra.
Ugyebár ott van az a fránya bizalmi elv. Na én pl nem bízom senkiben, csakis magamban és az autómban. Nem számítok arra, hogy lehúzódik, beenged, kikerül, megáll, megadja az elsőbbséget.[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
Na pontosan ezért nem ér egy kalap szamócát sem a jelenlegi oktatás. Nem a valós helyzetekre készítenek fel. Egy idealista kis világban lehet, hogy működne, de a valóság mást diktál. A gyakorlati oktatás pedig ugyan ilyen hitvány. Az emberek nagy részének halvány lila elképzelése sincsen a saját és az autója korlátairól. Aztán ha leesik pár centi hó, akkor megy a szerencsétlenkedés és megáll az élet.
Az idei kedvencem az volt, amikor december elején mentem Pécs irányába az M6-oson, és akkor jajveszékelt minden TV-Rádió, hogy világvége-havazás. Én mentem végig 130-145 közötti szokásos tempómban egészen Szekszárd előtt 15km-ig. Ott azért már volt jócskán hó az úton, és be is ragadtunk két hókotró mögé.
Viszont a többi autós 50-75%-a (mondjuk az M6 nem túl sűrűn járt pálya) úgy tötymörgött, hogy öröm volt nézni. Aztán meglepődnek, ha mérges vagyok amikor kiesnek elém 90-el a belső sávba úgy, hogy egy pillanatra sem láttam a szemüket a tükörben.
A másik véglet meg az önjlelölt Fittipaldi. Dormánd és Heves között van egy szakasz ami valami bődületesen rossz út évről évre bármit csinálnak vele. Évente 5-6x járok arra, így tudom, hogy a 60-as tábla nem viccből van kint, szóval max 80-90 ami belefér. Én ha nem sietek ott beállok 70-re és kész. Elég kemény a futómű ahhoz, hogy így is szétrázza a lelkemet. Na ott találkoztam egyszer egy kemény legénnyel, aki úgy gondolta a Fabia-ja a 165-ös gumikkal és a gyári égben járó felfüggesztéssel jobban be fog tapadni a pattogós kanyarban mint én. Erősködött, aztán elhúzott, szemre olyan 110-120-as tempóig ment. Öt kanyarral később az árokban kuksolt. Lassítottam, kiszóltam, hogy minden ok-e? De csak kurvaanyázott. Megkínáltam egy balfasz vagy barátommal és egy gázfröccsel.Egy szó mint száz, akárki akármit mond, a jelenlegi vizsga és oktatási rendszer kb köszönő viszonyban sincsen azzal, amit a valós élet megkíván. Első sorban azon kellene faragni, mert így bizony a friss jogosítványos kb a nulláról kezdhet mindent ha kiszabadul a forgalomba, és ne feledjük, hogy szemben a motoroknál relatív jobban felépített fokozatossággal, a B-s jogsival, akár azonnal több száz lóerős tömegpusztító fegyverbe is ülhet akárki akinek van elég pénze hozzá.
szerk: Bele sem merek gondolni, hogy egy hivatásos sofőr, vagy területi képviselő miket élhet át. Én az évi 15-20e km-emmel is látok sok csodát, de ők kaphatnak a jóból bőven.
(#29916) Möhe: Ezt a céges autó dolgot én sem tudtam hova tenni.
Azt mondjuk nem is igazán értem, hogy az embereknek mi kínjuk van az övvel. Nyilván bizonyos szituban és munkakörben marhaság, de én mint mezítlábas úrvezető meztelennek érzem magamat nélküle.[ Szerkesztve ]
-
Bling95
őstag
Az enyem mindig becsatolta
-
SÖ
addikt
válasz bigdady #29930 üzenetére
a) a hátramenetben közlekedő gépkocsi vezetőjének;
b) a taxi gépkocsi vezetőjének, ha taxi üzemmódban utast szállít;
c) a mentő gépkocsi betegellátó terében utazóknak, ha a becsatolás a beteg állapotának romlását okozhatja, a betegellátást akadályozza;
d) a lakott területen menetrend szerinti személyszállítást végző autóbuszban;
e) a lakott területen kívül menetrend szerinti személyszállítás végző autóbuszban, ha álló utasokat is szállíthat;
f) az autóbuszban szállított 3. életévét még be nem töltött gyermeknek;
g) annak, aki külön jogszabályban meghatározott orvos által kiállított igazolással rendelkezik.Így jó?
-
bigdady
nagyúr
Gyerünk gyerünk
Segítek kicsit: eléggé kapcsolódik a témához(#29931) BoboDJ nem, és nem is meleg
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz vadászcsiga #29898 üzenetére
Szerintem félre értettél.
Sok olyan kitétel és szabály van a kresz-ben, amit ha az ember mereven betart a valós forgalomban akkor ön és közveszélyes is tud lenni.
Nyilván ha valaki leáll gondolkozni alap dolgokon, annak nem szabad vezetnie. Ugyan úgy, akinek gondot okoz az autó megfelelő uralása, annak szintén valami eldugott helyen, de még inkább vezetés technikai tréningen a helye és nem az utakon.
A kedvencem ilyen szempontból a Karácsony előtti időszak. Minden egyes évben mióta vezetek legalább 1-2 alkalommal évente összetalálkozom a hétvégi autósokkal. Ezek jellemzően az egyirányú utcában törnek előre rossz irányba, és rémesen meg vannak sértődve, amikor letessékelem őket. De volt már olyan is, hogy a körforgalomban jött velem szemben a középkorú hölgyemény vagy az öreg úr. Azokon mondjuk erősen pilláztam.
[ Szerkesztve ]
-
nord_
veterán
válasz vadászcsiga #29915 üzenetére
Nem tudom, amikor még én tanultam, nem volt a kreszben. Híradóban hallhattam vagy az interneten olvastam.
-
Bling95
őstag
válasz szentkuti11 #29923 üzenetére
Apam aztmondja aztmondja felejtsem el a feleves jogsimmal nezzek csak hatra
Feleves .... 4 honapos
[ Szerkesztve ]
-
SÖ
addikt
válasz vadászcsiga #29915 üzenetére
Még sehol sem hirdettem, várom a tavaszt. ..és megy bele a PLC programozó mérnöki projektbe, és hussss.
-
bigdady
nagyúr
válasz vadászcsiga #29915 üzenetére
Ez egy tavalyi vizsgakérdésben láttam, én is meglepődtem pedig 98 óta van jogsim. Onnan emlékszem és azóta szivatok vele mindenkit ha szóba kerül de nagyon kevesen tudják a legutolsót. Na ki tudja?
[ Szerkesztve ]
-
Bling95
őstag
válasz szentkuti11 #29906 üzenetére
Taxist taxiuzemmodban alapvetoen meg sem allit a rendor ....
Sztem nem a kresz rezet hanem amit vezetesnel tanulsz azt kell elfelejteni rogton , egyszeruen folyamatosan kozlekedesre alkalmatlan az orakon valo tokeletes vezetes.
Kresznek sztem kb a felet am kukazni lehet amit oktatnak , a masik felet viszont gondolkodas nelkul mindig tudni kell ...pl. nemerzem szuksegesseget annak hogy tudjam hogy a lassu jarmunek nem minosulo traktor potkocsit vontatva milyen sebesseggel haladhat ( vagy vmi ilyen kerdes kaptam vizsgan )
Na persze ezcsak velemeny , meg feleve sincs jogsim szoval total kezdo vagyok
[ Szerkesztve ]
-
SÖ
addikt
Ez most remélem vicc. Nem hogy felesleges, de még hiányos is. Sok olyan fogalom, szituációs cselekvés nincs benne, amit csak gyakorlat útján tudsz elsajátítani. Na ezek óvják meg az életedet. Amikor úgy hajtasz be egy kereszteződésbe, hogy tudod neked van elsőséged, de mégis, benézel balra is. Vagy piros/sárgáról zöldre váltva nem lősz ki, mert tudod, hogy a másik irányból beeshet a hovány piroson egy másik autó 90-en, mert az még nyomta is hogy átérjen. ..és rengeteg ilyen szituáció van ami szabálytalan a közlekedésben résztvevők között, és csak úgy védheted ki, ha felkészülsz rá. Ehhez kell a tapasztalat, mert a Kresz csak a szabályos közlekedést tanítják, a szabálytalant sajnos nem, pedig hasznos volna.
A KRESZ-t nem csak megtanulni, de alkalmazni is tudni kell - és nem elfelejteni. Ehhez jön az évek során kialakult rutin, és a személyes tapasztalat. Két féle barom van az utakon, a tudatos, és a béna. Ezeket nem lehet 100% kivédeni, de nagymértékben csökkenthető a kockázat, ha az ember tudja mire számíthat, és ezt nem tanítják. [link]
[ Szerkesztve ]
-
FET-MEN
veterán
-
bigdady
nagyúr
És van még egy. Na ki tudja?
(én sokat töprengtem rajta )(#29906) szentkuti11 taxisnak azért nem kell, mert ha megtámadják tudjon védekezni
[ Szerkesztve ]
-
domi007
őstag
Sziasztok,
Nem tudtok esetleg nekem segíteni, nincs olyan ismerősötök, akinek van?
[link]köszi szépen,
DOMy"̶d̶e̶ ̶a̶ ̶t̶u̶d̶o̶m̶á̶n̶y̶ ̶m̶a̶i̶ ̶á̶l̶l̶á̶s̶a̶ ̶s̶z̶e̶r̶i̶n̶t̶ ̶a̶z̶ ̶i̶p̶a̶r̶i̶ ̶m̶é̶r̶e̶t̶e̶k̶b̶e̶n̶ ̶i̶s̶ ̶h̶a̶s̶z̶n̶á̶l̶h̶a̶t̶ó̶ ̶S̶H̶A̶1̶ ̶c̶o̶l̶l̶i̶s̶i̶o̶n̶t̶ ̶g̶e̶n̶e̶r̶á̶l̶ó̶ ̶e̶s̶z̶k̶ö̶z̶..." - 2017. február 23. óta már létezik
-
bobooo
addikt
válasz vadászcsiga #29903 üzenetére
De már tudtommal van olyan szerkezet, ami lehúzza az öv alsó részét, így nem nyomja a hasat
-
bigdady
nagyúr
Akkor egy gyors vizsgakérdés:
Ki tudja kinek nem kötelező bekapcsolnia a biztonsági övet?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- World of Tanks - MMO
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Ukrajnai háború
- Politika
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- PH!otósok beszélgetős, offolós topikja
- 2024 - Békés, boldog karácsonyt kívánunk minden olvasónknak!
- LG LCD és LED TV-k
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
- 32GB 3600MHz hűtőbordás DDR4 kit (2x16GB)! Számlával, garanciával! ÁRON ALUL! BONTATLAN!
- GAINWARD GHOST RTX 4060 Ti eladó! RGB-s! Garanciával, számlával!
- Új Lenovo L0Q Gamer Tervező Laptop 15,6 -30% AMD Ryzen 7 8845HS 16/512 RTX 4060 8GB FHD 144Hz
- ASUS TUF GAMING B760M-PLUS (DDR5) - Keveset futott - Garanciális
- NEXTLEVELRACING RACER Szimulátor állvány + Shifter mount
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest