Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Amiga A500 - A régi barátnő
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Digitális Állampolgárság Program
- Miért ne vegyél gagyi kínai LED izzósort...
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- AuraSync kibeszélő topic
- eBay-es kütyük kis pénzért
-
LOGOUT.hu
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
sifarr
senior tag
Nem etikátlan szerintem, de jogilag minimum szürke zóna.
És ACE:
ne misztifikáljuk már túl egy szerződéses kötelezettség megszegését.
ad 1. A jog hátterének, alapjának egy részér az etika adja.
ad 2. Mindig igaz: az etika > jog.
Axioma véleménye annyi volt, hogy "nem etikus".
A szerződés jogon alapuló megállapodás. A hétköznapi életben bárkivel (nem jogi alapon) megállapodsz valamiről (pl. ki mosogat el), és a másik eleve nem akarja betartani a megállapodás egy részét, az bizony etikátlan. Lehet, hogy jogilag nem számonkérhető, de ettől még nem etikus.
És a konkrét esethez egy példát hozva. Az akciós bankszámlák (Unicredit, CIB) 2-3 évre szerződésileg tartalmaznak kedvezményeket. De ezek határozatlan idejű szerződések! Azaz a bankok - akár indoklás nélkül is - bármikor rendes felmondással megszüntethetik. Semmi jogszerűtlen nem lenne benne!
De minden érintett ügyfél etikai alapon lenne felháborodva, ha ezt a bank mondjuk 1 év után megtenné vele. -
ACE-
addikt
válasz axioma #21098 üzenetére
De a szerződésnek nincs sok köze a joghoz. Maximum a szerződés megszegése, de az meg max. polgári jogi következményekkel járhat. Az ilyen használatból eredő károkat nyilván magad fogod viselni. Max. ennyi történhet, kész.. pont mint a családban más nevére szóló kártya használatánál... Szóval max. szerződés bontás meg kár áthárítás, kész... ne misztifikáljuk már túl egy szerződéses kötelezettség megszegését.
Revolut (7000 Ft azonnal) Curve (1% visszatérítés 30 napig mindenre)
-
RR-13
őstag
-
Veron
addikt
Nem etikátlan szerintem, de jogilag minimum szürke zóna.
Amiért nekem nem tetszik az az, hogy nem tudunk a mobilappban mindketten vásárlást hitelesíteni a saját kártyánkra. Csak a főkártyát lehet appból, a társkártyát SMSsel. Nem kényelmes így."Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
RR-13
őstag
válasz axioma #21093 üzenetére
Ez kicsit fura volt, hogy nem etikusnak minősíted kb. ugyanazt, mint amit pont az a Tag írt másnak, amit ma én írtam neki... szóval én nem hirdettem semmit itt, csak tapasztalatot írtam le, és megerősítettem a korábban általa leírtakat.
Nincs ezen sem semmi etikátlan, főleg egy fórumon.
Amennyiben az összefoglalóba teszem be, akkor azt lehet "hirdetésnek" nevezni. -
sifarr
senior tag
válasz windlord #21088 üzenetére
... a terminálból való be -ki rángatáskor pattan meg.
Mert igen, sem ennek sem a másiknak sem volt jó a PayPass modulja.
Akkor kérj cserét chip-hibára hivatkozva. Megúszhatod akár ingyen is.
Utána pedig használd az új CIB-es kártyát GPay-en keresztül, és nem lesz többet kirángatás. Kp-felvételnél az ATM-eknél pedig ez nem gond, "kirezegtetik" a kártyát, nem kell rángatni. -
axioma
veterán
Ez egy megoldas de nem tul etikus hirdetni. Egy user egy belepes, ennek nem veletlen van oka (pl. kockazatkezelesnel 1 v 2 emberre szamolva mar nem ugyanaz).
Raadasul meg tudjak oldani mashol, lehet hogy itt is meg fogjak, de egyelore ez valoban hianyossag. Ahogy a limitallitas a Raiff-ben, bar en pont nem foglalkozom vele. -
RR-13
őstag
Nem értem, hogy miért nem tudjátok használni ketten.
Mi a családban egy azonosítóval használjuk a másik bankot 2 éve kb., ami senkit nem érdekelt.
És családon belül megbízunk egymásban, hiszen családon belül van a pénz.
Családon belül kb. mindegy, hogy ugyanazzal az azonosítóval léptek be a netbank vagy az alkalmazás felületre, ráadásul a netbank és a mobilapp párhuzamosan használható, nem léptet ki, ha belépsz a másik felületen.[ Szerkesztve ]
-
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
windlord
őstag
Köszönöm a CIB -es kártya tanácsokat.
Próbáltam másik helyen tárolni, de a terminálból való be -ki rángatáskor pattan meg.
Mert igen, sem ennek sem a másiknak sem volt jó a PayPass modulja.Szólók nekik, PayPass tényleg nem megy.
Nyílván a repedés user error gyanús, főleg, úgy, hogy nem a farzsebemben tartom a kártyát.Van GPay, van Curve is, de kellene a fizikai kártya is.
-
Veron
addikt
azt a büdösk*rva mekkora demagóg, tudománytalan shitet hánytál ide, ez nem semmi. hány doktorid van virológiából? Meg amúgy is hogy veszed a bátorságot, hogy pálcát törj mások felett fotelorvosként? Beszarás komolyan mondom, hogy 0 hozzáértéssel lehet osztani az észt manapság.
[ Szerkesztve ]
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
válasz pictigjis #21083 üzenetére
Szerinted a terminált egy nap alatt mennyien tapogatják végig? Ennyi erővel szájon is csókolhatnád mindegyiket.
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
válasz sifarr #21080 üzenetére
Nekem még CIB-es kártyatartóm is van kettő Pénztárcában tartom, és nincs gond. Mondjuk most meg már elő sem veszem
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
sifarr
senior tag
válasz windlord #21069 üzenetére
A Cib -es bankkartyam masodjara reped el a magnescsiknal.
Ez nekem erősen user error gyanús. Nem próbáltad, hogy a CIB-es kártya tárolási helyét megváltoztatod? Pl. megcseréled valamelyik másik bankkártya/személyi/jogsi tárolási helyével.Az elsonel kertem uj kartyat, de a masodiknal mar nincs kedvem megfinanszirozni.
A chip/mágnescsík hiba esetén díjmentes, de egyéb esetekben (repedés) van díja (1624/1791), de ez érthető a bank oldaláról.Van erre valami trukk?
Nem nagyon. A Curve/Revolut fizikai kártyái helyettesíthetik a CIB-es fizikai kártyát. Mögé teszed/feltöltöd a fizikailag rossz, de élő CIB-es kártyáról. Esetleg Wise, ha ingyen utalsz.
De abban igazad van, hogy a kártyalimitek miatt (5 millió napi maximum) nem árt a fizikai CIB-es.
Ha újat kérsz újra, akkor annak megint díja lesz, és átmenetileg kártya nélkül maradsz.
Egy trükk van a folyamatos használatra.
Kérsz egy másikat, de az más típusú legyen, mint az előző. Tehát pl. vésett van, helyette dombornyomottat. Amikor megérkezik az új, akkor lemondod az előző, megrepedt kártyát. A régi díját időarányosan visszakapod, de az új lelentősen drágább. Viszont félév múlva a "visszacserélésnél" nyereséges a csere.
De azért ez macerás, pénzbe/fáradságba kerül. Inkább a tároláson kellene változtatni. -
Még nem olvastam utána, hogy a CIB-nél milyen frissítések vonatkoznak az ECO-ra, de az ATM kp befizetés (mondjuk én eddig kétszer éltem vele), akkor is durva
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
RR-13
őstag
válasz GoodSpeed #21075 üzenetére
Sajnos a CIB nálam már nem nyerő, mert igaz csak január végén járna le a 2 év BM ECO kedvezmény, de október 01-től az ATM kp. befizetés díjköteles lett, és mivel én főleg így fizettem be a pénzeket, ezért e-miatt már nem előnyös nekem, hogy díjat számolnak fel, és nem is keveset.
Viszont azt sajnálom, hogy elvesztem a CIB rendkívül ügyfélbarát jóváírás hozzáállását.
Példátlan, hogy mennyi mindent jóváírnak a CIB-nél, amíg az Erste kb. semmit, a Budapest Bank meg soha semmilyen panaszban nem ír jóvá semmit.
Szerintem az ügyintézők csak azért vannak a BB-nál, hogy a panaszokat elutasítsák...Szóval sajnálom, hogy megválok a CIB-től, de sajnos ez üzleti döntés kellett, hogy legyen.
Viszont az UniCredit Push értesítése sem az igazi, mert tegnap a PayPal-tól érkezett jóváírásról nem kaptam Pusht, ami remélem csak egyedi eset.
-
"Viszont ha jól emlékszem, kb. 2 éve az Erste MobilePay-nél még volt olyan, hogy a Postai csekkbefizetésnél az NFC-s fizetés ellenére a POS terminál kérte a PIN kódot."
Erről most az jutott eszembe, hogy - lehet ez nem feltétlen bankfüggő is, bár inkább azé, mint a Tescoé -, hogy a Tescoban, még kártyával fizettem nálam random kérte a PIN kódot, tehát volt olyan, hogy 28xx Ft-nál PIN kódot kért, még máskor 15 000 alatt sem.
Na most ugye pandémia idején azt látom, hogy a Tescóban szépen lefertőtlenítik időről időre, a bevásárló kosarakat. Ez szép és jó, de a POS terminálnál bukó van logikailag, mert egyik vásárló éri a másikat, és a kis ujjacskáival szépen pötyögi be azon a PIN kódot, amelyen én is kénytelen voltam. Utána persze kézfertőtlenítőt használtam, de nem mindenkinél van. Amúgy már alig várom, hogy minél több helyen kipróbáljam a Google Pay-t ,mert nyilván csak ott van jelentősége ahol nem online vásárolok. Kihagytam pár napja az okosóra vásárlásnál az Euronicsban, egyszerűen még nem volt belém rögzülve, pedig az jóval meghaladt a 15 000 Ft-os limitet. Már odatartottam a kártyát, amikor eszembe jutott, bántam is, így egyelőre nem tudom megmondani, hogy 15 K felett mi a helyzet, mert bár az UVC fertőtlenítő is afelett van, de az meg online lett vásárolva
A CIB-et miért váltod le?
Nem tudom írtam e, de múltkor az OTP-vel megszívtam, 4000 Ft-omat szedett be az ATM (oké én voltam elsőnek a hibás, mert véletlen elfelejtkeztem róla beszaladtam a Tescóba mire visszamentem a lóvét visszavette az ATM, és nem tudta visszautalni a CIB-hez) egy hónap múlva kaptam vissza a pénzem, mert a CIB addig cseszegette őket, ameddig vissza voltak kénytelenek fizetni. Plusz így kicsúsztam a havi 2 db kp felvételből, amiért 862 Ft többletem keletkezett, a CIB azt is jóváírta
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
RR-13
őstag
válasz GoodSpeed #21071 üzenetére
Igen több esetben, és alkalmazásban valóban a telefon kódját kell megadni, ha esetleg mégis kérné az okostelefonos NFC-és fizetés a kódot. Illetve a kódot most már kiváltja az ujjlenyomatolvasás, akinek az van.
Viszont ha jól emlékszem, kb. 2 éve az Erste MobilePay-nél még volt olyan, hogy a Postai csekkbefizetésnél az NFC-s fizetés ellenére a POS terminál kérte a PIN kódot.Illetve jelenleg is kéri a PIN kódot a Budapest Bank NFC-és fizetésnél, ha több mint 15 ezer az összeg.
Tehát nem minden alkalmazásnál váltja ki a telefon kódja (és a biometrikus azonosítás) sajnos a kártya PIN kódját.
Lényeg, hogy a GPay igen... csak én meg nem merem telepíteni többet, mondjuk attól még tudnám használni a CIB VISA kártyával, mert a Google app része is már a digitalizálás, nem kell telepíteni a GPay appot hozzá.
Viszont 1 hónap múlva megszüntetem a CIB számlámat, így várom az UniCredit NFC fizetés bevezetését. -
Köszi
Igen, csak nem mertem általánbosítani, hátha van eltérés. Na meg nekem ujjlenyomatolvasós mindt a két telefon (Samsung Galaxy A50 - ez a rollerezős telefon , illetve Xiaomi Mi 11 Lite 5G ), viszont akiknek nincs biometrikus azonosítás a készülékükben, ott csak kell PIN kódot megadni, csak itt jön képbe, hogy PIN kód és PIN kód között is van különbség duplán is.
Egyrészt mert nem a POS terminálon kell bepötyögni, hanem a mobiltelefonon, másrészt nem a kártya PIN kódját, hanem a telefon feloldóját
#21069
windlord: Google Pay nem játszik nálad?be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
windlord
őstag
A Cib -es bankkartyam masodjara reped el a magnescsiknal.
Az elsonel kertem uj kartyat, de a masodiknal mar nincs kedvem megfinanszirozni.Nem extrem korulmenyek kozt tartom, tobb kartyam is van, de egy even belul 2x reped el mindket kartya...
Van erre valami trukk?
Kerjek egy masik kartyat a lejarat elott?Persze, van curve meg gpay, de azert a kartya sem artana..
-
RR-13
őstag
-
Igen. Most már nem kell a pénztárcámhoz nyúlnom, mert a bankkártyát sem kell elővennem. Nagyon megörültem, hogy a CIB Banknál is elérhetővé vált a Google Pay. Szerencsére a telefonom is NFC-s, és most fog érkezni hozzám pontosan ez a típusú UVC sterilizáló: 59S S2 UVC LED Sterilizáló Doboz, ezzel egyébként a bankkártyát is fertőtleníthetném, de mivel az nem igen lesz elővéve, így csak kulcs, okosóra, okostelefon A harmadik oltást meg nem sokára megkapom.
A Google Pay egyik nagy előnye, hogy teljesen kiváltja a PIN kódot is, mert a telefon biometrikus azonosítását használja!
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
El voltam havazva
Imádom ezt a G Pay-es dolgot, már október 11-én megcsináltam róla a videót is, de csak ma próbáltam ki élesben, mert a Tescóban elfelejtettem, illetve kiszállításnál nem próbáltam vele, így meg a Pennyben, mivel a fizikai kártyám helyett már digitális van, így elő kellett vennem a mobilomat, és akkor már egyből rákészültem hogy így fogok fizetni
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
RR-13
őstag
válasz INGJOKE #21046 üzenetére
Uhh az nem igazán tetszik, hogy a számlamegszüntetési eljárásban elkérték (amit nem Te végeztél el) az állandó utalási megbízás törlésének a "nem kevés" díját..., ami kb. minden banknál díjmentes amúgy, ahhoz képest nem kevés.
Főleg azért is, mert a keretszerződés megszüntetésével megszűnne az utalási megbízás is magától..., ha logikusan működne a rendszerük.
Aztán lehet, hogy nem engedte a rendszer neki megszüntetni a számlát, amíg az utalást nem törölte. -
RR-13
őstag
válasz pinnacle #21048 üzenetére
Akkor Neked is +2 munkanap volt, mint nekem, amit fentebb mutattam példát.
Ez a Refund jóváírás elég lassú folyamat...
Pl. ahhoz képest is, hogy a PayPal-hol társított, új Uni számlaszámra, tegnap késő este, 23 óra után küldtem az egyenlegemről több mint 100 GBP-nek megfelelő Forintot, és ma reggel 9 kor már jóvá is írták az UniCredit számlán.
Ez a CIB-nél 2 munkanap volt fél éve kb. Aztán lehet, hogy most is annyi lett volna, mert felgyorsult a folyamat, vagy a CIB volt lassú.[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
Köszi RR-13, MasterMark! Utolsó 3 számmal sem ment. Bementem az OTP-be, azt mondták új kártya esetén nem változik a PIN, Telekód, Újra megadtam a régit, most már működik.
nem értik mi a gond. Lehet tényleg újra meg kell változtatni, de ilyet szerintem nem írtak a melléklet levélben.
Erstére megérkezett a refund. Érdekes módon SMS-t nem kaptam. 3 munkanap után.[ Szerkesztve ]
-
cocka
veterán
Arra nincs valakinek ötlete, hogyan lehet prepaid mobilegyenleget valahogy számlapénzzé konvertálni? Azt hittem, hogy a Barion tárcát lehet mobilegyenleggel tölteni, de ahogy olvastam csak bankkártya, kp. befizetés vagy átutalás opciók vannak.
-
veterán
Nah sikerült megszüntetni a cibes számlát. Nem kértek havidíjat, mint anno az ersténél. Az egy állandó megbízás törlését kellet kifizetni (363 ft), de az automata is bedöglő és a pénztáros csaj is elment a kötelező szünetére így nem vártam semmire átutaltam az Unicredites appból a régi számlámra és így már simán lezárták. Egyébként durva volt, hogy az Alléban a cibbe betérő emberek 6-ból 5 a pénztárba akart menni ami nem volt nyitva.
A lényeg a lényeg ha beérkezik az adott hónapban a megfelelő összeg a számlára, akkor nem kérnek semmit a megszüntetésre. Megkérdezte a srác, hogy miért akarom megszüntetni, mondtam hogy lejárt a kedvezményes időszak, nem volt több kérdése. -
pinnacle
nagyúr
Új bankkártyámnál nem működik a régi Telekód, de az utolsó 3 számmal sem megy. Mi lehet a gond?
-
RR-13
őstag
Átírtam, és átszerkesztettem az összefoglaló szövegét. Módosult a banki ajánlási sorrend, mert bekerült a BM UniCredit Partner Zéró új csomagja, és 4. helyen ismét látható a Gránit Bank is ajánlottként.
Mostantól az új összefoglalót láthatjátok.
-
oszi666
őstag
sziasztok megint a csodálatos CIB nevű 60as évekbeli gittegyletről szeretnék kérdezni
hol lehet beállítani csoportos beszedést az online felületen?It is not birth, marriage, or death, but gastrulation, which is truly the most important time in your life.
-
RR-13
őstag
válasz Palesztin994 #21034 üzenetére
Igen, lényegében az.
Itt van a Hsz-em ezzel kapcsolatban, itt tudod megnézni, meg a BM oldalán, majd csinálhatsz egy kalkulációt is, és akkor ha beküldöd az igényt, akkor felhívnak egyeztetni, aztán küldik az online nyitáshoz a linket.A fenti Hsz-ben csak az alsó link működik!
Az viszont már a 0 Ft-os kalkuláció, tehát semmihez nem volt beírva semmilyen összeg, ezért újat kellene csinálnod, de akkor is felhozza majd másodiknak az UniCredit Bankot. -
RR-13
őstag
válasz Palesztin994 #21030 üzenetére
Csak a napi limit lehet akadály az utalásnál, ami nem hiszem, hogy gond lesz Neked sem.
Sehol semmit nem vonnak le utalásnál, mindegy az összeg, és az irány is.Miért nem választod az UniCredit Bankot, mert ott 3 év a garantált kedvezmény, pl. díjmentes utalás appban, és a MC kártyának "örökre" díjmentes az éves díja.
CIB BM ECO "csak" 2 év kedvezményt ad fentiekre.
-
RR-13
őstag
-
dptrsk
addikt
-
RR-13
őstag
válasz Palesztin994 #21025 üzenetére
Igen ingyenes lesz 2 évig.
Van megtakarítási számla, ami könnyen nyitható az alkalmazásban is -withSave néven.
Ez díjmentes teljesen, és az ide-oda átvezetés is róla. -
Dinter
addikt
Az jó, ha úgy "zárom le" a CIB ECO-mat, ha egyszerűsített bankváltást indítok az UniCredit-nél?
Olyan előfordulhat ilyenkor, hogy már lezárult a régi számla, de még új nincs, vagy nem kaptam hozzá bankkártyát?
-
veterán
Nem csinál valaki az összefoglalóba Unicredites leírást is, hogy mit lehet ingyen és mit nem?
-
Palesztin994
aktív tag
Sziasztok! A bankmonitoros CIB echo számlához lenne pár kérdésem.
1. bármekkora összeget utalsz bármennyiszer, ingyenes lesz?
2. lehet nyitni mellé egy megtakarítási számlát? Ott milyen díjakkal lehet kalkulálni (pl. számlák közti utalás)?
3. 3.évtől mi várható? (Igaz, gondolom be lehet csukatni a 2. év vége fele és lehet váltani díjtalanul.)2 évig ez tényleg, totál full 0 Ft (ha nem lépem át a kp felvétel limitjeit)?
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz eron009 #21022 üzenetére
Bármikor elkezdheted a folyamatot online, mert bármikor menthető ott amiket már kitöltöttél.
A mentés 30 napig érvényes, tehát azon belül kell ismét folytatni, de több esetben is menthető, ha éppen tovább haladsz de nem fejezed be.
Lényeg, hogy online kezd el, és vidd végig addig, amíg az azonosítás részig el nem jutsz, aztán eldöntöd, hogy azt választod, vagy a fióki számlanyitást, aláírást.Tehát a banki számlanyitást az összes adat kitöltése után, a videóhívás megkezdése helyett lehetett kiválasztani, és kiválasztani a fiókot, és az időpontot.
Amennyiben ezt választod, akkor a végén csak annyit ír ki, hogy az időpont egyeztetés miatt felhívnak majd.
Engem következő munkanapon hívott is a fiók, és velük pontosabban lehet az időpontot egyeztetni pl. 14:45 stb..Mutatom a folyamat egyes részeit:
[ Szerkesztve ]
-
eron009
tag
Sziasztok
Pénteken megkaptam a Bankmonitortól a linket a Unicredit partner aktív zéró csomaghoz.
Nem találtam rejtett költségeket (kivéve az sms díj, netbank belépés havi 1x kötelező és mobilappból kell utalni, de ezek rendben vannak részemről) így emellett döntöttem.
A BM-es ügyintéző elmondta, hogy számlanyitásra 9:30 és 16:30 között van lehetőség, online. Hasonló idősávban vannak nyitva a bankok is, szóval emiatt a jövőheti szabadnapom során ütném nyélbe a számlanyitást.
Volna pár kérdésem azokhoz, akik már megnyitották innen:
1, olvastam itt,hogy lehet személyesen is nyitni. Ezt mikor/hol kell kiválasztani? Online számlanyitási felület során rákérdez?
2, ha nem találok a közelembe lévő bankba időpontot az időpontfoglalás során, akkor félbe lehet hagyni és máskor folytatni a számlanyitást? Holnap este, 7óra után próbálnék vidéki baknba időpontot foglalni péntekre.
3, ha online nyitom, akkor az adatok kitöltése után mennyi idővel jelentkezik videóhívásban a banki ügyintéző? azonnal, vagy ott is rugalmasak és időpontot lehet egyeztetni? (Szóval muszáj 9:30 és 16:30 között intézni, vagy kitölthetem este is, aztán a videochat részt meglehet csinálni pl másnap is?) -
RR-13
őstag
Igen ezt én is tudom, hogy van ez a tranz. sorszám megadás megoldás a visszavonásra, de arra példát még soha nem láttam a gyakorlatban egy eladótól sem, mert sokan azt sem tudják, hogy lehet visszavonni vásárlási tranzakciót, nemhogy a zárás előtti visszavonásra van lehetőség.
Ahogy sokan azt sem tudják, hogy egyáltalán vissza lehet vonni a terminálon a fizetést.Egyébként én az "egy gombnyomás" miatti visszatérítés okán reagáltam fentebb a Tagnak, az automatikus folyamatban történő visszavonással hogy az utolsó tranzakciót lehet visszavonni lényegében egy gombnyomással + stornó kártyával.
Viszont nem írtam oda, hogy az egy gombnyomásos dolog miatt írom ezt, mert azt csak a fenti hsz-ben írtam.[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz Gedeon31 #21017 üzenetére
Egy bank kártya cseréhez menjek be a bankba ,mert neki nincs kedve megcsinálni.
Azért az nem mindegy, hogy mi a csereigényed oka. Meglehet, az telecenteres csak abban hibázott, hogy nem magyarázta el, miért lehet ezt csak fiókban intézni.
Ugyanis, ha a kártya meghibásodása miatt kértél cserét, azt valóban fiókban lehet intézni. Ilyen esetben az "új" kártya ugyanazzal a névvel, számmal, pin-kóddal készül el, a CVV/CVC kód lesz új, esetleg a lejárat is hosszabbodik. A régi, hibás kártya pedig nem lesz letiltva, viszont bevonják. Tehát az új megérkezéséig az ügyfélnek nincs kártyája. Nerm használhatja akkor se, ha pl. chip-hiba esetén még a mágnescsíkkal működhetne. A meghibásodás miatti csere ingyenes.
Azt a CIB nem engedi, hogy az ügyfélnél egy ilyen csere miatt 2 fizikai bankkártya legyen, és mindkettő még bőven lejárati időn belül. Ez csak a lejárat miatti cseréknél lehetséges, de akkor a "régi" kártya pár héten belül egyébként is lejárttá válik.
Azt nem tudom, hogy engedi-e rendszerük, hogy a meghibásodott kártyát letiltsd és kérj egy újat. Értelemszerűen ekkor az új a néven kívül minden más adatban más lesz (kártyaszám, pin, stb.). Viszont ha ezt engedné, akkor az évi kártyadíjat is kellene fizetni (és a régi időarányos része visszajár). -
Gedeon31
addikt
Eddig a Cib bank telefonos ügyfélszolgálatával soha semmi gondom nem volt. Csak annyi hétköznap nehezen lehet elérni őket. Erre most telefonáltam ,de bárcsak ne tettem volna , ugye hétvége és boldog-boldogtalan dolgozik ,hát így is lett . Egy bank kártya cseréhez menjek be a bankba ,mert neki nincs kedve megcsinálni. Ilyen hozzáállás mellett rögtön elköszöntem.
-
RR-13
őstag
válasz pinnacle #21015 üzenetére
Amennyiben 2-3 nap múlva mentél vissza, akkor az csak Refund lehetett, mert a vásárlás visszavonására csak a POS terminálon történő fizetés után van lehetőség addig, amíg másik kártyával nem fizettek rajta, vagyis az utolsó tranzakciót lehet stornózni a terminálon.
Ezért is írtam fentebb, hogy bármilyen kártyát oda adhatunk a Refundnál, ugyanis ténylegesen "nincs köze" a Refundnak a korábbi vásárlási tranzakcióhoz (csak az összegnek), ugyanis nem a korábbi tranzakciót vonják vissza, hanem azonos összegben küldenek visszatérítést arra a kártyára, amit oda adunk.
-
pinnacle
nagyúr
Igen, az utóbbi volt. 2-3 nap múlva mentem vissza. Szerintem is az azonos POS, kártya miatt jött vissza azonnal, csak gondoltam, hogy sztornózni is lehet napok múltán és azzal gyorsabb a visszatérítés. Mindegy, megtanultam, csak azonos esetben kérem vissza kártyára, egyébként inkább kp-t, ha lehet.
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz pinnacle #21013 üzenetére
Amennyiben a fenti hsz-edben az egy gombnyomás alatt azt értetted, hogy visszavonták a tranzakciót, akkor azért kaphattad vissza azonnal az összeget igen.
Az nem Refund, hanem vásárlás visszavonása (stornó) pár üzletben arról is adnak POS nyugtát, de nem mindenhol.
Viszont, ha vásárlás visszatérítésként, vagy kártya jóváírásként érkezett meg, akkor az Refund volt, és ez az OTP terminál és az OTP kártya miatt lehetséges lehetett, akár azonnal is.[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
Köszönöm mindenkinek a segítséget! Majd beírom mikor kaptam vissza a pénzt. Egyébként lehet, hogy az MM-nél, Edigitalnál sztornóztak és azért jött vissza azonnal a pénz? Annak gyorsabb elszámolás járna az ő tévedésük miatt, mint a refundnak, ami az én "hibám". Volt már rá példa, hogy 1 nullával többet ütöttek be, de még időben észrevették, csúnya lenne, ha erre is napokat kellene várni. Szerintem idáig nem kaptam ilyen Visszavét - Refund slipet, mint most. Mondjuk én inkább az azonos POS, kártyára gondolnék.
INGJOKE tőlem is kérdezték, hogy kp-t kérek vagy kártyára vissza. Eddigi tapasztalatok alapján kártyára kértem.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
A legdurvább a Tesco. Ott fizetsz kártyával odasétálsz a vevőszolgálathoz, hogy nem kell és visszaadják kp-be. Konkrétan ez a pénzmosási törvény megsértése, de ha elfogyott az adott hónapban a kp felvételi limited...
-
RR-13
őstag
Lehet, hogy te így csinálod, én viszont ez miatt nem utazom fel vidékről Pestre.
Egy születésnap miatt viszont felmentem...
Megjegyzem, hogy nem kell ahhoz sétálni sehol. Álltam én már el a vásárlástól 3 perccel a fizetés után a helyszínen, amikor kibontottam, és megláttam mit adtak el... -
ACE-
addikt
-
RR-13
őstag
válasz pictigjis #21004 üzenetére
Egyik sem. Láthattad az idő különbséget (47 perc volt), nem azonnal vetettem vissza, így alakult az ajándék vásárlás, közben más is vett ugyanolyat.
Tudom, hogy ezt csinálják pár boltban, így a H&M -ben is ezzel okoskodnak, de én akkor is a VISA kártyát adom oda mindenhol ilyen esetben, mert a telefonban lévő Digitalizált kártyát nem lehet.
Egyébként sem látják, hogy milyen kártyával fizetek a telefonnal, így nem szokták összevetni sem.
Sok boltban nem ismerik a fogalmakat, és a folyamatokat, ugyanis az azonnali STORNO-val keverik össze a Refundot, amikor ugyanazt a "kártyát" kérik, az azonnali vásárlás stornóhoz, ott ugyanis azt a kártyát kell adni, amit utoljára használt, olvasott a terminál, és ha jól emlékszem a digitalizált kártyát is elfogadja
STORNO-nál a terminál.
Ide viszont Manager (POS storno, vezetőnél lévő) kártya szükséges, és lényegében törli az utolsó POS fizetési folyamatot, és törli az azonnal a zárolást is a banknál, ezért visszakerül azonnal az összeg.[ Szerkesztve ]
-
Veron
addikt
Valaki tudja biztosra, hogy Gránit Bajnoknál működik a két külön felhasználón keresztüli mobilbankolás?
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
RR-13
őstag
válasz pinnacle #20991 üzenetére
Szia.
Akkor konkrét Edigitalos, személyes vásárlás (rendelés kifizetése) utáni aznapi Refund esetet írok le:Edigital vásárlás Erste Hitelkártyával 18:04 -kor 87.990 Ft.
Edigital Refund CIB VISA Debit kártyára 18:51-kor 87.990 Ft
Ugyanazon POS terminálon történtek.(mivel a telefonban lévő NFC-t használjuk Erste Hk. vásárlásnál, ezért azt nem tudja lehúzni, vagy bedugni a POS terminálba, kell egy fizikai kártya a Refundhoz, ezért is volt a CIB VISA)
A fenti Edigitalos vásárlás, és a Refund is egy napon belül, hétfőn történt pár hónapja, az OTP-és terminálon lehúzta a kártyát, és elindította a visszaküldést.
Az összeg szerdán, vagyis +2 munkanappal később íródott jóvá CIB folyószámlán, így másnap még nem jött meg, és bankkártya jóváírásként érkezett.Marhaságot beszélt az Erste, soha nem szokott 15 nap lenni, de 5 sem.
Lehet, hogy neked csak +1 nap lesz a jóváírása, ha ugyanarra a számlára indították a Refundot, ahonnan a fizetés történt, ugyanis akkor nincs benne annyi bank a folyamatban mint nálunk.
Mert nálunk lényegében 3 bank is benne volt.Tévhit egyébként, hogy csak arra a kártyára lehet a Refundot kérni, vagy elindítani, amelyikről vásároltunk, nem csak arra lehet, ugyanis ez egy "régi" fajta utalási automatikus folyamat, annyi különbséggel, hogy nem manuálisan pötyögik be a rendszerbe az adatokat, hanem csak a terminálba az összeget, és ahhoz a bankhoz megy a Refund, ahova tartozik a lehúzott kártya.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!
- Új Lenovo Yoga 7 ProX Gamer Tervező Ultrabook -50% Ryzen 7 6800HS 32/1TB AMD 4GB + 3050 4GB 3K 120Hz
- HP EliteBook 840 G6 Fémházas Tartós Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS
- Eladó JURA ENA 5 Svájci Kávéfőző gép
- AOC CU34G2X 34" 144Hz 21:9, ivelt Gaming monitor, monitorváltás miatt eladó!!
- Logitech G Pro X Superlight + Corepad Skatez PRO & Soft Grips
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest