- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Gyere el a 9. BRSZK-ra!
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
- WhrlpoolMind: Az eredeti lemez utánozhatatlan illata
- bobalazs: Alulfeszelt GPU profilok FPS teljesítményének összehasonlítása 10 játéknál
-
LOGOUT
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
gregory91 #87578 üzenetére
Ez tipikus hazudós kínai cella lesz, jó esetben 1000-1500mAh, rosszabb esetben 5-800mAh. Jelen pillanatban a legjobb minőségű asszem LG li-ion cellák 3500mAh-t tudnak, de azoknak az árát is megkérik. A 18650-es cellának a fizikai méreteibe nem fér bele több lítium alapú varázslat.
Hacsak nem 1S li-polimer akku, akkor vissza az egész. Ott nem korlátoz a méret. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
gregory91 #87553 üzenetére
(most látom Li-ion oooh shiiii)
Igen, kicsit keverednek a dolgok, "elemtöltésről" beszéltél, ami az én fogalmaim szerint a laikusok AA / AAA eltévelyedései. Mármint az, hogy "elemnek" nevezik. Angolban persze van a primary és secondary battery, ők utóbbi alatt értik az akkut.
Mi a magyarban akkunak nevezzük, ugyanakkor én még magyar irodalmon nőttem fel, ezért is viszolygok / viszolygom talán ilyen "oooh shiiii" típusú nyálasságoktól. Nincs ennek különösebb értelme, ez is csak egy magyar fórum.
A Li-ion akkuk CC / CV jellegű töltése meg kicsit más műfaj, mint említettem is korábban:
https://prohardver.hu/tema/hobby_elektronika/hsz_86441-86441.html
A Ni-Cd / Ni-MH celláknál egyik lehetőség a kisáramú töltés, amit említettem. Közepes áramon időzítős lekapcsolást alkalmaznak (16 órás töltők), nagyobb áramon a -dU lekapcsolás elterjedt. Utóbbi azt használja ki, hogy jól megküldjük az akkut, amitől egy ponton telítődik és túlmelegszik az elektrolit, emiatt csökken a belső ellenállás, emiatt kicsit letörik a feszültség, áramgenerátoros meghajtást feltételezve. Ezt a lehajlási szintet érzékeli a töltő és befejez, illetve fenntartó csepptöltésre vált.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
gregory91 #87539 üzenetére
Lényeges érezni a különbséget áram és feszültség között, illetve szakmailag a magyarban nem elem, hanem akku.
Eleve a standard töltést is úgy tüntetik fel némelyik AA / AAA akkun, hogy 0,1C árammal 14-16 óráig. Tehát ez 140-160 % töltés bevitele, a veszteségek miatt. Továbbá ez érvényes akkor is, ha az akku nem volt még teljesen* lemerülve, mivel a felesleget képesek elfűteni ezek a cellák (ha nem túl nagy az áram).
Ha van egy kis napelem, annak van belső ellenállása, hiába nagyobb jóval a feszültség, ha ráterhelsz az akkuval, lehúzza a saját szintére. De a töltőáram közben folyik.
Például ezért sem kifejezhető az ügy, tisztán feszültséggel.
*Teljes lemerülést is félreértik néha, de itt szakszerű lemerítésre gondolok, azaz nem 0 V-ra. Csak addig, míg elfogy az ereje / energiája, ami 0,8-0,9 V üresjárási feszültségnél áll elő.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
gregory91 #85003 üzenetére
A porvédő szigetelésen át lehet dugni egy megfelelő méretű műszerész csavarhúzót, ami a trimmerhez illeszkedik. Noha inkább műanyag eszköz kellene, mert a fémmel, ha túlnyomod, vagy oldalra hajtod, leér a motor fémrészéhez, ami zárlat. Bár a gyakorlatban emiatt nem szokott tönkremenni, csak felpörög egy pillanatra.
De erre nem szabad adni, mert lehet, hogy neked véletlenül mégis tönkremegy.
Van olyan is, amikor nem a motor házában van a szabályzó áramkör, de ez a ritkább, mint ahogy röpsúlyos szabályzóval sem hinném, hogy össze lehet még futni, ezek már régen is elavultnak számítottak.
Amikor nekiálltunk motort javítani (alkatrészhiány vagy takarékos javítás miatt), a fenéklemezt óvatosan lefeszegettem általában, esetleg ki lehet reszelni a gyári beütési pontokat is, ha van.
Amikor a panel mellett oldalról, egy lapos csavarhúzóval befeszítünk, ez egy kritikus művelet, sérülhet a panel, de azért sikerülni szokott, kellő óvatossággal.
Utána a külső házon belül van a motor, azt is szétszedni, de a kefére vigyázva, hogy ne sérüljön. Majd tisztítás, a kommutátorszeletek között is tűvel, kefebeállítás, összerakás.
-
gregory91
senior tag
válasz
gregory91 #84728 üzenetére
#84732,#84733,#84735
Rááldoztam egy mai napot:szétszedtem,meg van a két lyuk de potinak semmi nyoma.De azért köszi a tippet nektek(illetve annak is aki ajánlotta de nem találtam a kommentjét).Ami történt még:van egy "Mekosonic music centre"(nem "center") szintén hasonló kazetta problémával.Itt is van két lyuk de a gumiszigeteléstől nem látom,de tovább nem tudom szétszedni mert a motor hátsó borítására(ahol a lyuk van) mintha rá lenne "szorítva" a motor kör alakú burkolata.
-
válasz
gregory91 #84728 üzenetére
Nem jó.
A mezei vezérlő figyeli a motoráramot és a kimenőfeszültséget, még játszik az motorba ébredő ellen elektromotoros erő is ebből saccolja a fordulatszámot, ezt igyekszik tartani, és eléggé kicsi a tartomány.
Ezekbe van trimmer, valamennyit lehet állítani az alapjelen.
Ha meg olyan a motor amibe benne a centrifugál szabályzó, akkor sehogyse. -
válasz
gregory91 #84728 üzenetére
Van egy magnó aminek a motorja az örök vadászmezőkre pörgött, találtam egy másikat amit épp "felgyorsít"(nincs ráírva de sejtem hogy kisebb lesz neki) ezért egy másik fogyasztót(kis égőt) teszek rá(soros kapcsolással) - így összekötve a kellemest a hasznossal.
Kazettás magnók "capstan" motorjai esetében fontos nagyon pontos fordulatszám, azokon általában van hátul egy kis lyuk, ami mögött egy kis trimmer poti van, amivel tudod állítani a fordulatszámot. Ha nincs rajta lyuk, akkor a motor vezérlőáramkörén keresd a potit.
Ha az eredetin volt lyuk, de az újon nincs, akkor passz, nem hiszem, hogy egy-az-egyben használható a régi helyett, módosítani kell hozzá a vezérlést.
Ha nem capstan motor, akkor a pontos fordulatszám nem érdekes, akkor kb. mindegy, hogy hogyan állítod a fordulatszámot.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
gregory91 #84728 üzenetére
A kazettás magnók DC-motorjának drivere nem egyszerű feszültségstabilizátor és nem is áramgenerátor:
https://www.precisionmicrodrives.com/ab-026
DC motorok gyorsulása-lassulása.pdf
https://www.digchip.com/datasheets/download_datasheet.php?id=961318&part-number=TDA7275A
A motorban ébredő visszaható elektromotoros erő által indukált ellenirányú feszültséget figyeli a driver, ami arányos a fordulatszámmal, erre stabilizál a negatív visszacsatolás. A motorral izzót sorba kötni nincs értelme, elromlik a stabilitás. Az ellenállásosztót kell módosítani, a trimmer környékén.
#84729 aujjobba
https://elektrotanya.com/fahrenheit_28003_sch.pdf/download.html
Ez meg egy másik trükkös megoldás, noha nem egyedüli a pákák világában. Nincs a pákában külön hőelem vagy termisztor, hanem a fűtőszál hőfokfüggő ellenállását figyeli, arra stabilizál. Konkrétabban a fűtéssel soros R3 ellenálláson eső feszültség alapján a fűtőáramot méri, ami hőfokfüggő.
#84720 MasterMark
Ahogy írja, 3840 W és 240 V, eszerint egy 16 A-os relé lehet benne, ami elbír ennyi ohmos terhelést.
Induktív fogyasztók megszakításkor ívet húznak, amitől hosszabb távon beéghet az érintkező, ezért abból inkább kisebb terhelést érdemes használni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Samsung Galaxy A35 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Nothing Phone 2 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Új Apple iPhone 16 Pro 256GB, Kártyafüggetlen, 3 Év Garanciával
- PHONELIST.EU - Használt Apple Nagykereskedés Cégeknek. Iphone 12 PRO
- PHONELIST.EU - Használt Apple Nagykereskedés Cégeknek. Iphone 12 Széria
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X270 - i7-7G I 16GB I 512GB SSD I 12,5" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070 GAMER PC termékbeszámítással
- Sennheiser Momentum True Wireless 3 (2222132) (ELKELT)
- AZONNALI SZÁLLÍTÁS Eredeti Microsoft Office 2019 Professional Plus
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch SE/Apple Watch SE 2 (2022)
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest