Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cucka

    addikt

    válasz Ba cy lus #63525 üzenetére

    Azért mikrofonoznak közelről, mert nem akarják felvenni a szobát. Több sávos felvételnél sokkal könnyebb így dolgozni, kevesebb a hibalehetőség, te kontrollálod, hogy mire raksz reverb-et és mennyit, stb.

    A legtöbb esetben közleről mikrofonoznak. Amikor dobot vesznek fel, akkor a bőrtől 3 centire van a mikrofon. Az énekes közelről énekel bele a mikrofonba. A klasszikus gitárnál a hanglyuk elé rakják a mikrofont. Stb.

    Ezzel szemben
    Doboknál is van overhead mikrofon. Klasszikus nagyzenekart is "egyben" veszik fel. Kórusokat is. Koncertfelvételnél kiraknak mikrofonokat, amik a színpadot-közönséget veszik, hogy belekeverjék a felvételbe.

    Sőt, képzeld, voltak idők, amikor nem létezett több sávos felvétel. Berakták a mikforont a stúdióba, a zenekar játszott. Ha kiderült, hogy nem elég hangos a bőgő, megmondták a bőgősnek, hogy álljon közelebb a mikforonhoz és újra felvették.
    Ebben a témában a kedvenc videóm, amikor a (amúgy zseniális) Chris Buck zenekara megcsinálta ezt: [link]

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz Ba cy lus #63525 üzenetére

    Hogy keverhető legyen a felvétel, de ez egy studioban feljátszott gitárnál irreleváns, ott magában szól a láda. Vagy hogy a zenész mozgása miatt ne változzon a hangerő.

    Mindemellet pl egy szimfonikus zenekart nem hangszerenként mikrofonozva vesznek fel, max hangszercsoportonként van mikrofon.

    Egyébként javaslom tölts le egy rendes IR packot (York audio, OwnHammer, Otto) és próbáld ki mennyit változik azonos láda-mic párosnál is a hang attól függően, hogy hány inch a mic-cab távolság. Messze nem csak a hangerő változik hanem a hang is és nem is kicsit.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés