Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Jackal2

    senior tag

    válasz MaTpr0F #16106 üzenetére

    Azért nem ajánlanék, mert nem tudom, mennyire akarsz szerelgetni. Mindenki kapásból a Turnigy 9-et fogja neked mondani, de akkor modolni kell (Open Tx, háttévilágítás, szar elemtartó miatt átszerelés akkura, kicserélni az adómodult a hátán stb.) és alapból nagyon pénzfüggő. Amiért mindenki oda van most az a Radiolink AT9-AT10, de pl. láttam tegnap egy Flysky FS10-et, az is jó volt.

    A csúcs meg a Taranis 77.000-ért:DDD

    A verseny akku alatt az alábbit értem: azzal a teljesítménnyel arányban van, amit te ki akarsz belőle venni. Vagyis:
    - nem túl nehéz
    - illenek a méretei a géphez, amit szeretnél
    - elég árammal látják el a motorokat
    - nem túl sok árammal hogy leégjenek (3S vs 4S)
    - elég magas C érték, de nem túl magas hogy ne legyen nagyon drága
    - megfelelő csatlakozója van

    Ehhez viszont számolni kell. Bornieval erről beszéltünk ma, abból idevágok egy részletet:

    "Térjünk át az akksira, két fontos paramétere van (az árat nem számítva:D):
    - kapacitás
    - C érték
    Első a repülési időt, második a teljesítmény leadást határozza meg. Értelemszerűen a kapacitás növelésével nő a súly, ami rontja az általános teljesítményt. 280-as vázon 1800-2200 mAhval repülök, de csak azért mert nem versenyzek. 250-es gépeken 1200-1400-al repülnek a versenyzők, de egy 1800-as még jó eséllyel ráfér
    A C érték azt mondja meg, hogy az akkumulátor mennyi áramot tud kitolni. Ez elég bonyolult téma, itt egy cikk róla, szerintem ebben elég jól bemutatom. Lényeg az: kapacitás*C-vel= egyszerre kiadható áram mennyisége, pl. én ezzel repülök: Turnigy 1800mAh 40C =1800*40=7200= 72 Amper . Ennél többet nem vehetnek fel a motorok ebből az akksiból. 72/4=18A, de mivel az ESC-m csak 15A-t bír max, nem is kell több. HQ 6045 prop fogyasztása 3S akksinál 15A körül van, szóval ez tudja etetni őket.
    Ezért szar pl. az Eachine Racer akkuja, mert 1500mAh 25C =37,5 A, na ez már nem tudná kiszolgálni az 5045-ös propokat sem, mert azoknak 10A körül van az áramfelvételük. Vagyis már "benyakal" az ESC.
    Kameraplatformnál a fentiek nem annyira fontosak, ott az a lényeg hogy bazi nagy legyen a kapacitás. Pl. 5000mAh 10C = 100A, ez már elég sok, kb. semmi nem vesz fel ennyit, ami lassan forog. Én most olcsójánossági okokból ugyan azzal repülök a DJI F330-on is, mint a raceremen, de ha átkerül 360-as vázra kap majd 3000+ mAhs akksikat, de alacsonyabb C értékkel, hogy ne legyen annyira agresszív. Olyat is szoktak, hogy a kamera platformoknak adnak két db bemenetet akkumulátor oldalon és pl. 2x3000mAhval repülnek, így kitolva az üzemidőt. Ez ugye kapacitás és C oldalon is összeadódik, sok, nagyon olcsó akksit lehet így üzemeltetni. Persze ha megnöveled a motorszámot (pl. hexa, okto) mindent újra kell számolni és ahhoz is új vezérlők kellenek, mert nem mindegyik kezeli."

    Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés