Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Kalandor: Habemus papam
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
-
LOGOUT
Új hozzászólás Aktív témák
-
ACAB95
tag
Még nézegettem a Autoglym Super Resin Polish, Meguiars Ultimate Compound, Sonax extreme 3 polish and wax... ezek érnek valamit?
-
ducati113
csendes tag
válasz
WestBam #28193 üzenetére
"Ha nem szedik le a kárpitot akkor nem tudnak mindenhová befújni "
Itt a pont!! Megkérdezném,hogy az alvázvédelem alatt ha rozsdásodik valami azt igazából látjátok?
Nem hiszem.Tudom,hogy nehéz beszerezni de ezért a legjobb az Anticorit [link] De még a fáradt motorolajat gázolajjal is többre tartom mint akármilyen alvázvédelmet.Kérdezzétek z123456789 kollégát ő már ismeri.
-
ACAB95
tag
Üdv
Milyen polír pasztát tudnátok ajánlani kézi polírozáshoz? Adott kocsi egy grafit szürke Skoda Superb, egyszerűen a kocsinak nincs olyan fénye és apró karcolások vannak rajta. Olyan polír kellene, amivel nem tudok kárt okozni a fényezésben. Köszönöm -
WestBam
senior tag
válasz
Pardise #28191 üzenetére
Ha nem szedik le a kárpitot akkor nem tudnak mindenhová befújni -szerintem.
Illetve az ajtó valahogy így néz ki ha leugrik a kárpit:Na ha ebbe belefúj, akkor a fólia ragasztása és a lemez belső fele közt szépen telenyomja, kis zárványok jönnek létre. Én ettől nem lennék kifejezetten boldog.
Főleg akkor nem, ha valamit szerelni kellene a későbbiekben az ajtóban, mikor meg leveszed a fóliát akkor tiszta trutymó lesz minden tőle. Akkor a családodból sokan fognak csuklani, mert a szerelő nem lesz rád tekintettel, ezt garantálom, mivel neki kell lemosni onnan mindent
Az ablakemelő is szeretni fogja, hogy a kis sín amin csúszkál fel-le jó ragacsos lesz. Persze nem baj, meg tud vele küzdeni, fél év alatt valószínűleg le is koptatja róla teljesen. De ettől függetlenül én így nem csinálnám. Nyilván nyernek vele időt és anyagot is, mert így csak cső bedug, telefúj, aztán 'jóvanazúgy, jöhet a következő. No de kérem hogyan ellenőrzi? Vagy valami baromi nagy nyomással dolgozva szinte gőzzé tudja porlasztani az üregvédőt -meglepődnék? Esetleg sima spray-ből nyomja bele? Mert azt meg te is meg tudod tenni otthon, magadnak, igaz tudni kell hozzá, hogy hová nyúlj, hogy jusson a szükséges/kritikus helyekre -
Formaster
addikt
A pre-washban biztos nem csalódsz, azt próbáltam már. Arra figyelj, hogy ne meleg.
-
jozsi252
veterán
Megjött a Slimes pakk amit hárman rendeltünk, maximálisan megbízható bolt részemről is! Vasárnap este adtam le a rendelést, és ma délbe hozta a futár. A doboz jól meg volt erősítve, ki volt belül bélelve, szóval nem sérült meg egyik cumó sem, pedig a valet pro-s cuccok nem valami vastag falú kannába vannak benne, kicsit tartottam tőle hogy nehogy megrepedjen, de szerencsére semmi sem történt.
2 liter citrus pre wash előmosónak a habosítóhoz
car pro perl műanyagápoló
chemical guys citrus wash and gloss sampon amit rengetegen dicsérnek hogy nagyon jó
illetve auto finesse-es flakonok a perl-nek illetve a fabric clean-nek.a perl-t 1:3-ba fogom hígítani, elvileg ez az arány jó lesz mindenhova
citrus wash and gloss-ból pedig 1 uncia kell 5 gallon vízhez, szóval ha betartom a hígítást akkor a 10 literes vödörbe amibe szoktam engedni a vizet, akkor 15ml környékét fogok rakni.
citrus pre wash-t pedig 1:10-be próbálom ki a habosítóbaRészemről ez jött, kíváncsi vagyok nagyon rájuk hogy milyenek.
-
WestBam
senior tag
válasz
Pardise #28185 üzenetére
Az üregvédelem hosszú távon fontos, felesleges 1 éven aggódnod, ha jövőre tutira megcsináltatod.
Ha csak a gyári gumidugóknál fújnak be az viszont nem feltétlenül előnyös, mert fentebb írtam is: sok helyen van gyárilag több lemez összeillesztve, vannak belül olyan helyek, pl. a küszöbnél, ahol csak az egyik feléhez férsz hozzá, a másikhoz ha tetszik, ha nem meg kell fúrni a karosszériát. A lengőkarokkal ne foglalkozz, addigra mire azok elrohadnak már a műanyagok is elporladnak az autódban. Az a másik fele, hogy mostanság az alsó talpascsapszeget előszeretettel gyártják a lengőkarral egybe, az meg nem bír ki annyit, hogy legyen ideje a rozsdának jelentősen megdolgozni a lengőkart. Alapvetően magát a szigorúan vett alsó lemezeket kell védeni, azokat is első sorban az illesztéseknél, nagyon ritka, hogy a semmi közepén kezdjen el rohadni. Az ilyenek oka általában valami sérülés.
A gyári védelemre visszatérve: alapvetően mindenhol csak annyit használnak, amit a tervezőmérnök előír és az őt ellenőrző mérnök is jóváhagy, se többet, se kevesebbet. Minden fillért megfognak, és az alapvető feladata annyi, hogy a garancia időt kibírja, utána már jelzés értékkel dolgozhat a rozsda is, venni kellene újat helyette. -
Sza_Sa
senior tag
válasz
z123456789 #28180 üzenetére
Ok, nem sürgős, ráér a jövő héten is.
Ez az alvázvédelem egy mocskos munka, nem lesz tőle patika az autó, de azért 150e-ért elvárom, hogy kitakarjanak mindent ami nem alváz. -
Pardise
senior tag
Sziasztok!
Az imént mentem el és beszéltem a helyi AutoDucko-val alváz és üregvédelemmel kapcsolatban. Egy idősebb férfival beszéltem, jó fej volt és értette a dolgát. Megmutattam neki a rozsdás lengőkarokat, ő is benézett a kocsi alá. Véleménye szerint, ezek a lengőkarok csak esztétika, nem kell vele foglalkozni, hamar lekopik, homokszórással vagy mivel fedik le, külön nincsenek lekezelve. Ha megcsináltatnám és hamar lekopna ott a festék. Valamint mondta, hogy ezek az tuók gyárilag la vannak kezelve alvázvédővel, így olyan hamar nem fog rozsdálni. Megnézte az autó ajtajait és látta, hogy mindenhol le van dugózvva, melyről kifejezettem jó véleménnyel volt, hogy üregvédelemnél csak be kell fújni és nem kell szédszedni az ajtókat. Árakat is kérdeztem: Alvázvédelem 50k, üregvédelem 50k, tehát egy teljes alváz és üregvédelem 100k. Mondta, hogy érdemes jó időben elvinni. 2-3 nap alatt kész van, rendesen megcsinálják, nem sajnálják a cumót belőle, alaposan lekezelik mindenhol. Inkább az üregvédelmet tartotta fontosnak, alvázvédelem ráér. Kérdésem lenne, hogy ezeket a dugókat kiszedve itthon házilag érdemes lenne befújni valamit, hogy valamilyen szinten lelegyen kezelve? Egy komplett alváz és üregvédelmet meg valamikor jövőre csináltatnék.
-
WestBam
senior tag
válasz
z123456789 #28180 üzenetére
Igen, ez az egyik legszemetebb meló az iparban, nem csak koszos és büdös, a felhasznált anyagok, a belőlük kipárolgó gőzök kellően károsak is az emberre.
A 120e körüli ár reálisabban hangzik, mondjuk ha 4 nap alatt készen lettek vele akkor még talán sok is, figyelembe véve, hogy mint írtam a program kb. így néz ki:
1. nap: szétszerelés (kárpitok is), alvázmosás, száradás.
2. nap: alváz kezelése amennyiben szükséges (nyilván új autónál ez nem releváns, mert ott nincs felületi rozsda sehol), alapozás, száradás, maszkolás a teljes karosszérián. Ha már valahol nagyon gázos akkor karosszéria javítása, ez akár több nap is lehet állapottól függően, mivel akár a teljes belső kiszerelése is szükségessé válhat, ha a padlólemezen van gond. Ha ez megvan akkor ott is alapozás, száradás és utána a maszkolás.
3. nap: alvázvédelem, üregvédelem. Az egyik alulról történik, a másikhoz le kell engedni az autót mert csak akkor férsz hozzá és úgy folytatni. Alátálcázni, a kifolyó üregvédőt fel is kell fogni, mert rengeteg visszafolyik a forró viaszból.
4. nap: csöpögés, mellette el lehet kezdeni a maszkolás lebontását, ilyenkor illik leszedni a nem kívánt melléfújásokat is, mert ekkor még könnyen lejön némi lakkbenzinnel.
5. nap: összeszerelés, ellenőrzés, után javítás amennyiben szükséges. Ha belefér, mert ügyes voltál és nem azt a két speckó patentet törted el akkor tudsz is vele végezni, nem kell alkatrészt rendelgetni és érte menni. Utána a kasztni teljes tisztítása, mosása, üvegek ellenőrzése, a még kifolyt trutyi eltávolítása.A technloógiai sorrend az anyagtól is függ.
Üregvédőről nem tudok extráról, szóval azt csak be kell fújni, kibamagas nyomással, hogy tényleg bejusson az utolsó kis sarkocskába és illesztéshez is. Fontos, hogy az anyag szinte forró legyen, mert minél inkább folyós, annál jobban bejut az illesztések közé is, márpedig az egyik legfontosabb az, hogy ezek közé jusson anyag, mert ott könnyebben nekiáll rozsdásodni, ha gyárilag nem megfelelően kezelték az illesztéseknél, vagy a ponthegesztéseknél. Az ilyen flakonos verziók általában túl vannak hígítva illékony oldószerrel, jó is, meg nem is. Jó, mert legalább folyékony mikor kifújod, rossz, mert kifizetsz egy csomó cuccot ami eltűnik belőle, nem túl gazdaságos nagyobb tételben. Nyilván ez is sokkal jobb megoldás, mint a semmi! Biztos láttatok már zsírspray-t, az is ilyesmi elven működik.
Az alvázvédő más tészta, sokféle módon lehet felvinni, van aminek nincs szüksége semmire, csak tiszta felületre, van aminek kell saját alapozás, szóval ebben nem tudok nyilatkozni, mert nem ismerem mik vannak most piacon. Én egyikre sem mondanám, hogy jobb, mint a másik, mert mindnek megvan az előnye-hátránya. A dinitrol egy összefüggő, gumis felületet képez. Jó, mert tényleg véd alulról. Rossz, mert ha nem lett jól előkészítve, mint írtam is fentebb feltáskásodhat, alatta ha víz vagy levegő jut be akkor szépen rejtve kezd rohadni, mert nem látszik az összefüggő felülettől.
Egyébként ha jó minőségű "rücsit" fújsz az autód aljára megfelelően tiszta felületre azzal is sokat segíthetsz, mert az is megvédi. A lényeg a megfelelően előkészített felületben rejlik alvázvédelem esetén is. Ha tisztességesen le van tisztítva akkor odatapad rendesen a festék és onnan kezdve már csak a festék minőségén múlik, hogy mennyi ideig fog megfelelően hozzátapadni és meddig bírja repedezés nélkül.
A bitumen bázis azért terjedt el, mert még télen is megtartja rugalmasságát, nem köt ki teljesen, nyáron a melegben egészen fel is tud puhulni. Nyilván sokat fejlődött a technika és az üzemek újabb és újabb kémiai összetételeket képesek gazdaságosan előállítani. Mi a sika anyagaival nagyon elégedettek voltunk, azokat használtuk és azok bizonyítottak is nálunk sok-sok éven keresztül.Most néztem mit talál a net faterról. 1981-ben már 4 év garit adott az alváz-üreg védelemre. A 10 év lehet csak utólagos sárvédő dobbetét beszerelésével együtt volt érvényes, mikor azok is gyártásra kerültek itthon.
Egyébként ti lehet nem is hallottatok még a vegyszermentes alvázvédelemről: werling.hu
Ma már széria minden autóban a kerékjárati dobbetét, de régen ilyen nem létezett, érdemes megnézni ezt a videót, hogy honnan is ered az egész. -
ducati113
csendes tag
Ez most komoly
1 éves autó és alvázvédelem
Azt tudom,hogy egyre szarabb és olcsóbb alapanyagokból készülnek az autók!
Egy autóm sincs alvázvédőzve és nem is lesz soha.
83 as Renault Alpin Turbo a legrégebbi, még karosszériázni sem kellett.
Fáradt olaj és gázolaj keveréke,minden nyári időszakban megfújom.
Ez volt régen,most persze az Antikoloritot használom ilyen tevékenységre.
Kárpitokat is lebontom és az ajtó éleket mindent átitatok.
Amióta meg galvánozva vannak az autók nem is értem
Nekem a rozsdával nincsen semmi problémám.
Új hozzászólás Aktív témák
- Nintendo Switch 2
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Bluetooth hangszórók
- Xbox Series X|S
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Egérpad topik
- Assassin’s Creed Shadows teszt
- Hard Disk Sentinel: S.M.A.R.T., okosan
- Formula-1
- További aktív témák...
- Jó állapotú Kona Shred / Pike 454 dual-air 110mm-140mm / Shimano Deore felszereltség!
- Abus Viantor sisak
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Eladó Woom Up 5 szuperkönnyű elektromos mountain bike
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- AKCIÓ! GIGABYTE AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Dell Latitude 5420 - i5-1145G7 I 16GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- AKCIÓ! Dell Optiplex 5060 TWR számítógép - i5 8500 16GB DDR4 256GB SSD 500GB HDD UHD630 WIN10
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R7 1700 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700 XT Rampage SHIVA Zalman 500W
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest