"Azt kell látni, hogy a premier (időben) érezhető hardveres gyorsítás rendereléskor csak az intel integrált vga-ival tud."
Ezt nem teljesen értem. Tehát amit a skylake sorozattól tudnak az intel procik?
http://www.flickr.com/photos/12131426@N03/
"Azt kell látni, hogy a premier (időben) érezhető hardveres gyorsítás rendereléskor csak az intel integrált vga-ival tud."
Ezt nem teljesen értem. Tehát amit a skylake sorozattól tudnak az intel procik?
http://www.flickr.com/photos/12131426@N03/
Igen. [link] Itt a hivatalos honlap.
Kiválóan összefoglalja, magyarul még nem láttam ezt az oldalt.
Sajna rosszul mondtam, a hevc rendererhez 7. generációs Intel cpu ajánlott.
Nem mélyedtem el a témában, de azért a fix funkciós egységek állítólag nem ugyan azt a végeredményt adják, mint a szoftveres renderer. 1200-as celeron óta nem volt intelem, szóval én nem próbáltam.
A mac gépekről és a final cutról szoktak ódákat zengeni, hogy mennyivel gyorsabb rendererben mint a windows-os társaik. Persze, mert ott ez a fix funkciós hardware van használva állandóan. Akárkit kértem, hogy premierben hasonlítsuk össze meg sem hallotta a kérésem.
[ Szerkesztve ]
A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!
Sziasztok! 2018-as Premiere Próban teljesen beálltak a videók, lejátszáskor a videó se indul el, a számláló se pörög. Feltettem a 2020-ast, semmi változás. I7-8750H, GTx 1050 Ti legfrissebb driverrel. Mi lehet a gond? Előre is köszi a segítséget.
Megoldva, Audio Hardware-t ASIO-ról MME-re állítva működik.
Üdv!
Még új vagyok ezen a területen és az lenne a kérdésem, h ennél a forrásnál milyen render beállítás lenne az ideális?
Igazából az is érdekel, h minden forrásnál más értékeket kell megadni vagy van egy általános beállítás ami jó? Gondolom főleg az befolyásolja, h mit szeretnénk célnak. Én most éppen beszélgetésekből vágok ki, ami nem a legjobb minőségű de most nem is kell annak lennie. Viszont szeretnék egy kicsit javítani rajta. Ez jó lehet? Köszi előre is.
[ Szerkesztve ]
ELADÓ D3 ROS CE 15k
Same as source pipa. Persze ha vegyes a forrás, felbontás és képkockasebesség... akkor választasz magadnak egy kedvenc felbontást és FPS-t.
A végtermék lehet h.264 (MP4) AAC/AVC
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
Nem tudom. Ritkán használom, fura is volt, hogy legutóbb még működött, most meg kampec, pedig nem lett elpiszkálva, és hardveres változás sem történt. Bár a notim hadilábon áll a hangeszközökkel, ha feltolom rá a gyári vagy a Windows Update-es hangkártya drivert, akkor a hangkártya még az eszközkezelőből is eltűnik. De emlékeim szerint ilyen bibi se volt mostanában.
Arra mondjuk nem válaszoltál, van-e ASIO-eszközöd. Mert ha van, és be van állítva, hogy legyen alapértelmezett, akkor természetesen magától átáll. Ha nincs, akkor pedig az ASIO drivernek nem is lenne szabad fent lenni a gépen, így inaktívnak kellene lennie a kiválasztásnak.
Tehát újra: Van egyáltalán ASIO hangeszközöd a gépre csatlakoztatva? Ha nincs, akkor ASIO drivernek sem szabadna lenni telepítve (alapból nincs is a Windowshoz telepítve, csak MME). Ha mégis kóborol egy ASIO driver ott a rendszeren anélkül, hogy eszköz lenne hozzá, az magyarázat lehetne az összes anomáliára, amivel nyűglődsz.
Javaslat: a Fájlelőzményekből állítsd vissza azt az állapotot, mielőtt az ASIO driver felkerült volna rá. De rá is kereshetsz. Ha bármit ASIO-val kapcsolatban kidob a kereső (asiolinkpro, asiolinkpatcher, asio4all), akkor azokat a szemeteket takarítsd le a gépről, és csak ahhoz legyen illesző feltelepítve, amelyhez fizikai eszköz is tartozik.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
Ha az idővonalon a felszabdalt anyagok közül egy egész sort, mondjuk 10db-ot ki szeretnénk jelölni, a szokásos SHIFT-el közrefogást hogyan lehet megoldani?
Mert nálam a három command bill. közül bármit nyomva, csak egyesével tudom kijelölgetni.
Rendezvényfotózás, kerékpárversenyek: https://nutrixxion.hu/tirszinfoto Fb.: https://www.facebook.com/tirszin.foto
Bekeríted egérrel, amelyeket ki akarod jelölni. Ha nagyon ki kell zoomolni hozzá, akkor csinálsz a bekerítésnek helyet a Track Select Forwart toollal.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
Ohh, basszus! Már nyomkodtam mindent, de az egérre nem gondoltam.
Köszönöm szépen! Tényleg működik.
Rendezvényfotózás, kerékpárversenyek: https://nutrixxion.hu/tirszinfoto Fb.: https://www.facebook.com/tirszin.foto
Sziasztok
2019-es Adobe premier pro használok, 4k anyagokkal( fotó és video ) hobby szinten.
A problémám az, hogy akadozik a video a vágólapon a programban.
A vágás közben minden effektet leveszek róla, még a minőséget is butítom ( 1/4 - 1/8 ).
Szeretném megkérdezni, hogy mi lehet a probléma ?
A gép:
Operációs rendszer neve Microsoft Windows 10 Pro
Processzor Intel(R) Core(TM) i7-8700K CPU @ 3.70GHz, 3696 Mhz, 6 mag, 12 logikai processzor
Alaplap gyártója ASRock
Alaplaptermék B360M Pro4
Telepített fizikai memória (RAM) 16,0 GB
Teljes fizikai memória 15,9 GB
Szabad fizikai memória 9,08 GB
Teljes virtuális memória 18,9 GB
Szabad virtuális memória 9,76 GB
Lapozófájl mérete 3,00 GB
Videokártya :GEOFORCE GTX 1050 2GB
Köszönöm szépen a segítségeteket.
4K-hoz a 2Gb grafikus memória elég szűk. Lehet amiatt akadozik.
Ugye a proxyt vágod, még véletlenül sem a full resolutiont?
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
Lehet
Köszönöm
Inkább az, hogy ez a proci kevés a 4K-hoz. (A premierben a vágáshoz a plusz videókártya mintha benne sem lenne.)
Használj inkább proxit 1280*720 felbontásban, azzal szépen fog működni!
Nagyon egyszerű a használata, könnyen utána tudsz nézni.
Rendezvényfotózás, kerékpárversenyek: https://nutrixxion.hu/tirszinfoto Fb.: https://www.facebook.com/tirszin.foto
Üdv!
Azt szeretném kérdezni, h ha egy adott minőségű videóból vágok ki részeket, és ezekből csinálok egy új videót, akkor elég az utolsó exportálásnál figyelni a video tulajdonságaira vagy a részeknél is érdemes?
ELADÓ D3 ROS CE 15k
A kérdés értelmetlen. Ha van egy régi, 480p videó, bedobod csinálsz egy szekvenciát belőle, akkor a PP úgy paraméterezi a szekvenciát, hogy annak a videónak megfeleljen. A metaadatokat kiolvassa, a felbontás, a képkockasebesség az eredeti klip adatain alapul. Rendernél is default módban a végeredmény be van pipálva, hogy azonos legyen a forrással, tehát egy 480/25-ös videót totál fölösleges 1080/60-ba renderelni, mert egyrészt csak a fájlméretet meg a renderidőt növeled vele. A képkockasebesség-különbségekre figyelj viszont oda, hogy lehetőleg a natív sebességen renderelt. 30 FPS-t 25-re vagy 24-re konvertálni frémdobálást okoz, tehát valamiképpen szaggatni fog a kép. 24-est vagy 25-öst ugyanígy fölösleges 30-ban (vagy urambocsá 29,97-be) konvertálni, mert akkor meg az interpolálással megy el egy csomó renderidő.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
"AMD radeon sorozatból az RX 500-as széria a minimum belép ide.
(Az általad említett vga GCN2 architektúra az nem lesz jó.)"
Tudnék megfelelő áron 480-ast szerezni, érdemes megvennem, vagy mindenkép rx 500-as széria kell a hardveres gyorsításhoz? A 480-as nem sokban különbözik az 580-tól, ha jól tudom.
http://www.flickr.com/photos/12131426@N03/
Emlékeim szerint a konkrét igényednek megfelelőt írtam, ha nem változott az igényed, akkor a 480 nem lesz elegendő
A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!
Kipróbáltam a 480-at, jobb lett sokkal a preview, de azért be tud állni így is, de proxyval már tökéletes. Egészen jól lehet így már használni.
http://www.flickr.com/photos/12131426@N03/
Grat
A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!
Aki esetleg hozzám hasonlóan most ismerkedik a pp-val annak nagy segítség lehet ennek a srácnak a tutorialja: [link]
ELADÓ D3 ROS CE 15k
Első checkbox: Match seq..
De csak akkor fog sikerülni, ha a timeline preset a forrás file-nak megfelelő volt.
[ Szerkesztve ]
A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!
Az pontosan mit jelent? Most kezdtem el használni a programot.
Húzd be a videót az idővonalra, akkor átveszi annak a beállításait. A végén pedig az exportnál, egész lent, be tudod állítani a kívánt bitsűrűséget. Ennél még lejjebb, mert ezen a képen még nem látszik.
Írja is fent, itt most 35MB/s volt beállítva. Ja és sztem h264-be kódolj! Annak jól is fog jönni az 50 Mbps legalább.
[ Szerkesztve ]
Rendezvényfotózás, kerékpárversenyek: https://nutrixxion.hu/tirszinfoto Fb.: https://www.facebook.com/tirszin.foto
A szekvencia beállításaival megegyező beállításokat fog használni.
Szekvencia = idővonal (ebben a példában).
tirszin: azt szeretné, ha nem kellene újrakódolnia, ha kodeket módosít és állítja is a bitrátát, akkor ettől igen messzire kerül.
A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!
Ezt hol tudom beállítani?
Az export beállításaival feltöltöttél egy képet. Azon az első pipálási lehetőség. Match sequence settings a neve.
[ Szerkesztve ]
A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!
Azt megcsinâltam, de akkor csak mpeg-ben enged menteni mp4-ben nem.
Gondolom csak akkor lehet a legmagasabb bitrátában exportálni, ha az összes felhasznált fájl így került rögzítésre...
[ Szerkesztve ]
Gyanítom eleve nem jól beállított sequence-ben dolgozol. Sequence settings mit ír, milyen beállításokat?
A legbiztosabb, hogy a legkevésbé térj el a forrástól, ha import után jobb egér a clip-en és new sequence from clip.
Amit létrehoz abban dolgozol. Majd exportnál match sequence settings és lejjebb még beállítod a bitrate-t is arra ami az eredeti volt, ha nem azon áll.
Nem úgy van, ha exportálsz valamit, akkor az már eleve egy újrakódolást jelent? Akkor is, ha a Match sequence settings-et választod.
Rendezvényfotózás, kerékpárversenyek: https://nutrixxion.hu/tirszinfoto Fb.: https://www.facebook.com/tirszin.foto
Amennyire én tudom nem.
A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!
pedig néhány ritka kivételtől eltekintve de.
teljesen felesleges arra rámenni, hogy ugyanakkora legyen a bitráta, a h264 mindenképp újra lesz tömörítve. innentől az az érdekes csak, hogy ránézésre jó legyen, viszont ehhez nem kell annyi bit, mint eredetileg, mert nem kell valós időben megoldani.
[ Szerkesztve ]
istálló? gazemberség? hupákolás?
Tehát a premierbe, ha berakok 4 egymás utáni schnittet, ugyan azzal a készülékkel, beállítással, kompatibilis timeline settings-szel, és match... akkor újra fogja tömöríteni exportkor?
Nem akarom elhinni (ettől persze lehet így van), ha adoka schnittek közé átmenetet, akkor azt a részt újrakódolja, de a többit akkor sem.
A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!
akkor újra fogja tömöríteni exportkor?
igen.
istálló? gazemberség? hupákolás?
Próbálj meg különböző kamerákkal készített klipeket dobálni a sequence-be. Az elsőnek veszi fel a tulajdonságait, aztán a többi, ha eltérő, az már sárga helyett rögtön vörös vízszintes sávval jelölődik az idővonalon. Már előnézetben is kódol.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
Igen, de a felvetés arról szólt, hogy egyformák és megfelelőek a timeline beállítsok.
A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!
Ha egyetlen snittet teszel be azt is konvertálni fogja. Pl a Pinnacle studio, Corel video studio van/voltak olyan szerkesztők amik csak a változtatott (illesztések, szín, kontraszt módosított snittek) részt kódolták újra. Feltételezem amikor az újrakódolt vált a meghagyott eredetire ott akár látható is lehet a váltás, ami biztos, hogy két különböző gyártmányú h264 vagy másmilyen kodek más eredményt ad azonos beállítások mellett.
Igen, Premier sajátosság, hogy a h264 esetén nem tudja ezt megcsinálni. Érthetetlen, de nem képes erre.
A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!
hogy pontosak legyünk, szinte csak dv-nél tudja. egyébként a gyakorlatban erre nem is sűrűn van szükség, és a (gyakorlatilag) veszteségmentesség máshogy is elérhető, az MrChris által említett kockázatok nélkül is.
istálló? gazemberség? hupákolás?
Sziasztok, az alábbi beállítás szerintetek jó?
Itt Fx paraméterek beállítása nélkül, így néz ki a forrás fájl (D-logban lett felvéve) színskálája:
[link]
Itt pedig modósításokkal:
(nemtudom hogy ez most jó vagy rossz beállítás)
Basic setup:
[link]
RGB setup:
[link]
Ha vkinek van kedve, itt a néhány másodperces forrásfájl amit ha beállítana és elküldené a beállításokat az fain lenne
[link]
szerintem nagyon buknak az árnyékok, de ez ízlés dolga is.
az elegáns megoldás az, hogy ráhúzol egy d-log lutot, és abból alakítod tovább, de ez nincs kőbe vésve.
istálló? gazemberség? hupákolás?
Hogy érdemes kezdeni a színezést, előbb rárakod a Lutot és utána állítod be a paramétereket vagy fordítva?
Neten láttam mindegyik verziót.
Szóval mi lenne a lut nélküli optimális beállítás, és ugyanez luttal?
Egyébként kettő Lut van ami tetszik:
- Mavic_2_Pro_5500K_10_Bit_h265_-_CineTeal4
- W-ARAPAHO-33-LOG
Ti/te mit használtok, melyek a népszerű layerek?
Esetleg privátba tud vki küldeni néhányat?
felraksz egy lutot, amivel kb visszakapod az eredeti kontrasztot stb (tehát ezzel még nem színezed sehova), és ahhoz képest állítod be a színeket úgy, ahogy neked tetszik.
istálló? gazemberség? hupákolás?
Na és melyik lut játszik ilyenkor?
Ebben a Nature kategóriában mit kellene ráraknom?