Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bb0t: Ikea PAX gardrób és a pokol logisztikája
- GoodSpeed: A RAM-válság és annak lehetséges hatásai
- GoodSpeed: Márkaváltás sok-sok év után
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- ldave: New Game Blitz - 2025
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- Gurulunk, WAZE?!
Aktív témák
-
Pé
senior tag
válasz
Godfather
#114
üzenetére
Hát ez az ... ''bunkón'' elvileg nem kérdez senki ... Illetve ...hogyan is magyarázta ki nekem az Árpi .... mindenkivel meg kell taláni a szót mert lehet hogy a ''bunkón kérdező ügyfél'' viszi el a bolt fél havi cuccát. :D
Ez egy ilyen játék .. hozzá kell szokni...
Én élveztem.. mindenesetre nincs sok üzlet benne.. :( -
Tuib
aktív tag
válasz
Godfather
#114
üzenetére
Boztos, hogy eladokent sem konnyu...
Mondjuk en sem ertem azokat az embereket, akik keszulnek elkolteni 100-200 e huf-ot, esetleg meg tobbet, es megis abszolut felkeszuletlenul mennek be egy boltba... En mar a discman-emnel kiolvastam az osszes szoba joheto szerkezet oldalat, specifikacioit, teszteket stb... pedig az kb 50e huf-os tetel volt.
Biztos vannak olyan vasarlok is, akik azt mondjak, hogy mondjal valamit, aztan barmit is mondasz, beledkot... :))
Szoval biztos lehet kategorizalni a vasarlokat is. Jomagam, mint olvashattad a '' ha megmondom mi kell, azt adjad, csak akkor beszelj, ha megkerlek'' tipushoz tartozom. Persze a legtobb dolog vasarlasanal igy vagyok.
Neha persze becsapodok, de ez ezzel jar...
Tuib -
Godfather
aktív tag
Kicsit vastagra sikerült a vége...
-
Godfather
aktív tag
Néha azon filózok, hogy kéne nyitni egy olyan topicot, ahol a vásárlókat kezdjük kitárgyalni...
Nem egyszerű a pult ''másik'' oldalán se az élet. Mert sajna van sok láma user is. Nemcsak az eladókkal lehet a gáz, és valaki megemlítette elöttem, hogy ne várj sok jót vevőként az eladótól, ha ''bunkón'' kezdesz. Azért, mert számtech boltban dolgozik, még nem integrálódott bele a gépbe, ő is ember.
És ez fordítva is igaz, természetessen.
Elég gáz, amikor bejön a júzer, és közli, hogy kell egy gépnyi alkatrész neki.
Ilyenkor jön a kérdés: Kicsit bővebben?
És a válasz. Hááát, nem tudom...
Vagy: kéne valamilyen vga... (ettől kapok laposgutát...Valamilyen valamit....Mégis, milyen?Én találjam ki?Nem én vagyok a vevő, könyörgöm!)
Kérdés: kicsit bővebben?mert van 3500ft-tól 90000ft ig.
Válasz:Ja!?
Na, ilyenkor legyen türelmes az ember... :S Ez ilyenkor kicsit nehéz eset, néha 3/4 órán keresztül tart, mire összeállítunk egy gépet.Alapvetően nem azzal van gond, hogy gépet akar venni, hanem elmegy úgy vásárolni, hogy sejtése sincs, mit is akar, és azt se tudja, adott boltban milyen márkák vannak. Pedig ott a kezében az árlista.
A másik kellemes júzer, aki elmagyarázza nagy büszkén, hogy neki az i815-ös lapba 768 mega memória ment hibátlanul, és az intel specifikáció hülyeség, mert neki sikerült, és még sok hasonló okos dolgot mond, de olyan alapeset dolgok nem sikerülnek neki soha, mint egy floppykábel bekötés. -
mspike
tag
VAn némi igazság a mondandódban, de ha valaki ezt a melót válllalja csinálja úgy hogy elkülöníti a magánéletttől, persze ez nem egyszerű de ez van az ovónőse rugja meg a gyerkőcöt ha xar a napja... a fizuszerzés nem egyszerű... és igaz hogy idegesítő mikor a láma vevő kérdezget... de ez is a meló része, ha nem tetszik mennyjen el alaszkába szervert felügyelni ott senki nem ba***ogat. :) De nagy részben igazad van...
-
Tuib
aktív tag
Sziasztok!
No, akkor szeretnek en is hozza szolni a temahoz, habar szerintem mar valaki biztos leirta ezeket, de:
A seggnyalas. Ha nekem ki akarjak nyalni a seggem akkor ideges leszek, es felb@szom az agyam. Csak akkor elmelkedjen nekem az elado, ha megkerem. Pl: voltam egy nagy szam tech boltban, es akartam venni egy ECS K7S6A alaplapot. Erre az elado: hu, az mar elevult, inkabb vegyel inkabb XY termeket, igaz az 20 ehuf, de az bovitheto, jobb stb... Ez mondjuk ertheto is reszerol, es el is fogadom, mivel biztos jobb stb... de folytatta: ebbe (marmint ECS) csak markas memoriamodulok mennek, ami viszont akkor hulyeseg, mint a haz.... No mindegy a lenyeg az, hogy 5-6 percet kellet magyarazni, hogy adjon egy rohadt alaplapot...
Egy masik helyen, (ez kisebb, 2 metromegallora az elsotol) mondom kell ez ez meg ez, jo tessek itt van. Kerdezem, hogy mi a velemenye a neluk kaphato CD irokrol: ekkor elmondta, hogy az LG nem az igazi, a masik mar jobb szerinte, de azt ad, amit akarok.
Szoval azt akarom elmondani, hogy csak akkor magyarazzon nekem az elado, ha megkerem, ha pontosan mondom mi kell, akkor ne pofazzon bele, meg akkor se, ha jot akar.
A masik: ha normalisan viselkedek az eladoval, akkor nagy valoszinuseggel o is normalis lesz.
A harmadik: Ha bunkozol az eladoval, akkor ne vard el, hogy o normalis maradjon.
Tuib -
PaladiN
aktív tag
Utoljára uppolok egyet...
aztán mehet a temetôbe. :O -
PaladiN
aktív tag
Gondoltam erre is válaszolok hátha mégsincs lezárva a téma.
''Egy-két emberke, gondolom olyanok mint a ''hogyan tehetem tönkre a monitoromat, hogy a fater újat vegyen'', elég szépen lehúzták a topicot, miközben se üzleti, se élet tapaszataltuk nincsen, csak vagdalkoznak a ''vásárló a szent'' szlogennel.''
Talán az az emberke nem véletlenül írkálja azokat a dolgocskákat.
Félre ne értsd nem akarom megvédeni ôket, mivel ahhoz hogy bármilyen értelemes vitaalap is létrejöhessen sztem kölcsönös alap szükséges és a másik vmilyen szintě elismerése, tisztelete.
AZ EU-ban tapasztalható dolgokról majd beszélgessünk 1 év múlva... addig sztem ne akarjunk elôrevetíteni semmilyen rémképet (Példaként egyes magyar autóforgalmazó cégek nemrégiben kijelentették hogy a csatlakozást követôen 10-15 %-al drágulni fognak az új autók, mire mostanában kiderült hogy inkább 30%-al olcsóbbak lesznek mivel szabályozzák, egységesítik az EU autópiacát, és itthon ennyivel magasabbak az árak :DDD)
Sztem azt vedd ki ezekbôl a hozzászólásokból hogy neked is tenni kellene vmit annak érdekében hogy fennmaradj, avagy ha minden jó ahogy van akkor egyfajta önigazolás is lehet ez a topic a számodra. Ellenben a sértôdött hozzászólásodnak sztem semmi értelme. Én nem akartalak +bántani és arra sem vágytam hogy azt halljam tôled hogy na majd akkor meglátod hogy mi lesz mert én megmondtam elôre. Építô kritikával próbáltam élni, méga ha nem is sikerült... :( -
PaladiN
aktív tag
Uppppp
Az ilyen eladókról volt szó eddig. Ezeket kellene továbbképezni hogy ne csináljanak kárt az üzletnek azáltal hogy:
1. Lehurrogják az ügyfelet
2. Hülyeségeket állítanak szent meggyôzôdésbôl.
Nyilvánvaló módon ezeket az embereket is meg lehet érteni, mivel vmilyen alapos oka lehet annak hogy ne ilyet hanem olyat ajánljanak még akkor is ha ránézésre meg lehet mondani vkirôl hogy nem véletlenül tért be az üzletbe. Velem is elôfordult már hogy egy túlzott aktivitást mutató eladó megpróbált rábeszélni vmire amikor én úgy mentem be hogy tudtam mit akarok, és neki csak kiszolgálni kellett volna.
Az hogy eladóként mihez mit ajánlasz egy felelôsséggel járó foglalkozásra utal. Ehhez, mármint a felelôs ajánláshoz, fel kell nôni. Ez azt jelenti az én olvasatomban hogy nem elég érteni a vevôhöz (mert hogy azt is kellene), de érteni kellene a hardverhez és a naprakészségre is figyelmet kellene fordítani.
Az eladó(-skodás) egy szakma, amit lehet jól-rosszul vagy sehogy sem csinálni.
A jóhoz nem kell hozzátenni, legfeljebb csak érdemes :D
A rosszhoz kell hozzátenni, fejleszteni mind az emberekhez való hozzáállást, mind a hozzáértést, mind a naprakészséget, máskülönben semhogysem érdemes csinálni. :( -
Pé
senior tag
''Miért ne lenne egyszerű? Hallottál már olyan kérdésekről is, hogy:
- mire szeretnéd használni?
- mennyi pénzed van?
- milyen egyéb alkatrészeid vannak/alkatrészeket szeretnél vásárolni (gy.k.: pl. kompatibilitás...)?
Ugye, hogy mennyit segítenek ezek is!''
Először is .. én is dolgoztam ilyen boltban kb. 2 évet, úgyhogy tudom hogy nem könnyű.
Hallottam ilyen kérdésröl. Ez kb. annyit ér mint halottnak a csók. Mert ugye ha pl. játékra kell, ugyanúgy lehet játszani AMD-n, és intelen ... nVidian és Ati-n stb.
Kb. 3 hónapja vettem a gépem, majdnem minden boltban kitört a vita az eladók között. Én konkrét elképzeléssel mentem be, miszerint : epox 8rda, xp2100, r9500.
Mi volt az eladó első reakciója ? Huuuu nehogy már AMD-t vegyel ! Az egy szar!
És én még értek is hozzá... most mivan azzal aki nem ?
Személyes preferenciák vezérelnek nagyon sok eladót. Igy nem lehet megmondani a tutit....
Pénzben nincs tul nagy eltérés általában. Egy 200 ezres gépnél a +/- 5000 általában nem gond ( persze van amikor az, de szvsz nem jelentős )
Egyéb alkatrészek ... Hát egy slotA-s athlonom volt, sdrammal, tnt videokartya ... most ezen mit fejlesztek szerinted ? :)) -
kamikaze boci
őstag
Két dolog jutott eszembe, míg olvastam a topicot:
-előbb-utóbb úgyis be kell menned egy számtek bótba vásárolni, és ha nem dobod fel a talpad idő előtt, kikerülhetetlen, hogy belefuss valami selejtbe. Szóval ezen (a tényen) csak az töprengjen, aki k****ra ráér. Megint más kérdés, hogyan kerülhető el vagy csökkenthető az esélye annak, hogy átverjenek.
-ha Bécsben olcsóbban lehet majd winchestert venni, akkor lesz olyan kereskedő, aki elgondolkodik, hogyan lehet ez, és meg fogja találni a módját, hogy nálunk se legyen drágább. Ilyen a szabadpiac. Addig meg az ország egyharmada, akiknek közelebb van Bécs mint Budapest, kimegy vinyót venni, oszt kész. -
tcomp
tag
Sirámokról nincs szó.
Nem ezért irkáltam ide.
Nem ''megértésre'' vágyakoztam, a koromtól fogva sem ez vezérelt.
Nekem arra nincs szükségem.
Egy-két emberke, gondolom olyanok mint a ''hogyan tehetem tönkre a monitoromat, hogy a fater újat vegyen'', elég szépen lehúzták a topicot, miközben se üzleti, se élet tapaszataltuk nincsen, csak vagdalkoznak a ''vásárló a szent'' szlogennel.
Az eu-ról annyit, hogy a csatlakozás után, majd lehet menni Bécsbe, vagy Frankfurtba egy vincsiért, mert itt olyan ára lesz, hogy mindenki sirni fog.
80-as évek szindróma...
A fizetések meg maradnak ott ahol most.
És akkor a számtech 10%-kal senki nem tud mit kezdeni.
Akkor majd lehet kardoskodni...
Részemről lezártnak tekintem a témát. -
PaladiN
aktív tag
Egy kicsit érintve érzem magam a topic indítását illetôen, ezért úgy gondoltam én is hozzászólok.
Sztem tcomp sirámai többnyire magán jellegě problémákat takarnak, amihez a vevônek nincs köze, és ilyen módon nem is értem hogy miért kell ezt a labdát felkínálni itt, ahol többnyire azért a vevôk irogatnak. De ô tuggya. (Télleg miért kínáltad fel a labdát tcomp? Esetleg megértésre vágyakoztál? A korod alapján azt tippelném hogy ennyire már nem vagy fiatal...)
A kiszolgálást illetôen itthon valóban egy kicsit el vagyunk maradva, azaz ebbôl azt érdemes kivenni hogy merre is van az elôre. Azt szemelôtt tartva érdemes fejleszteni, embert felvenni, kritériumokat megállapítani. Ha ott a példa akkor már nem kell kitalálni, csak követni. ( Ha esetleg vki elkezd példálózni azzal hogy a körülményeket is nézzem mielôtt ilyet írnék, akkor annak az a válaszom hogy az innováció nem úgy müxik hogy elôször sokat kaszálunk aztán fejlesztünk...)
Naprakézség:
Kis hazánkba eléggé megkésve érkeznek bé általában az új cumók.
Mire bérkezik hozzánk addigra rendszerint már szinte mindent lehet róla tudni a külföldi tesztek alapján. Ha vki csak ennyire naprakész akkor ott már nem érheti szó a ház elejét (nem is az a fô baj hogy ha az ember ilyennel tkozik, hnem ha olyan sötét lyukkal aki nem tudja megkülönböztetni az 5400-as meg a 7200-as winyót), bár a hozzáértés nélkül semmi értelme sincs naprakésznek lenni. Ehhez sztem nem kell többet hozzátenni.
És a végére még annyit hogy érdemes azért az eladóknak felvenni azt a szemléletet hogy AVEVÔNEKMINDIGIGAZAVAN. Mert abból élnek, mármint a vevôbôl.
Létezik egy nagy igazság: ha vkinek van egy jó tapasztalata akkor azt egy-két embernek mondja el (tehát nem érdemes jót csinálni!? :O), viszont ha vkinek van egy rossz tapasztalata akkor azt 10 embernek fogja elmondani (tehát NEM érdemes rosszat csinálni!)
Ha esetleg vki találva érezné magát akkor attól elôre is elnézést kérek, de a jó szándék vezett. -
Polesz
addikt
Szerintem itt Te félreértelmezed a naprakészség fogalmát. Az, hogy megjelenik egy új termék és mondjuk a PH! ír róla egy cikket, az még nem azt jelenti, hogy nekem vágnom kell, hogy éppen hova melyik kategóriába esik. Lehet, hogy sok a lúzer számteches, de ez nem a naprakészség jele. Az, hogy én a számtech egy területe után érdeklődöm az természetes, mint az is, hogy Te pl proci vásárlás előtt az összes teszted végignézed a hozzászólásokat átnyálazod, sőt még kérdezel is. Az, hogy én olvasom ezeket ez így szép és jó és ha bejössz a boltba akkor talán még jól el is diskurálhatunk erről a témáról is. De pl ha azzal jössz, hogy melyik proci végez hamarabb a divx-el, mert neked az az első rangú, utána meg hogy a game min 67fps legyen, ja és ne vegyen fel 86W-nál többet erre mit mondjak? Semmit. Ha utána olvastál akkor tudod. De ha mint egyszerű vevő bejössz és felvázolod, hogy szeretnék filmet tömöríteni, játszani és nem akarom, hogy a villanyszámla az egekik nőjön akkor tudok segíteni és fogok is. Kb ennyit a naprakészségről.
-
Plumpy
aktív tag
muuuu véleményét én is tekjesen osztom... Most mint vásárló beszélek....
-
thord
tag
Szerintem az alapvető probléma, hogy iszonyat rendezetlen számtech téren Magyarországon a helyzet. A nagykerek azt csinálnak, amit akarnak, senki sem szabályozza őket. Lentebb Tcomp említette a legszembetűnőbbet, a garanciális ügyintézést. Erre persze lehet azt mondani, hogy hivatalos disztribnél kell vásárolni, de azt pl tudjátok, hogy a hiv disztrib néha még a kiskernél is drágább?
Azt ugye nem is kell mondanom, hogy mi történne azzal a kiskerrel, aki csak ilyen helyről vásárolna...mikor nagyon sokan azzal dicsekednek, hogy nettó nagyker áron vásárolgatnak...
Szal rendezetlen a helyzet, remélem az EU-ba történő belépésünkkel elindul egy pozitív folyamat, ideje lenne már.
Ja és Gesuz kedvéért: ez nem sírás volt. csak tényközlés:) -
micro
addikt
Ha már mindenki elsírja itt a baját... én is elmondom mi az, ami engem a legjobban.
Van Bp-en kismillió számtech bolt. Ha bemegyek, akkor kezeljenek vevőként (ez igaz más boltokra is)
Az eladó közönjön, kérdezze meg mit szeretnék. Ne az legyen hogy nekem kelljen ''megzavarnom'' őt a ''munkában''. Pl: Bemegyek, mondom ''Jó napot kívánok!'', erre ő fel sem néz max egy ''helló''. Aztán mikor már 2 perce ott állok a pultnál, mondem ''elnézést'', mire ő ''egy perc'', és még becimkézi az aznapi összes új árut. Na ettől megyek falnak. És ez nem egy nagy mega bolt volt, és akivel beszéltem egy tulaj lehetett.
A kapcsolat a vevővel az egyik legfontosabb. Ugyanzt megy tudom venni máshol is, max fizetek 2% többet azért, hogy kinyalják a se*gem.
hirtelen felindulásból most egyelőre ennyi. -
tcomp
tag
Hogy elmozduljunk a holtpontról, érdekes, hogy az 57-es irásomra nem reagált senki olyan hevesen, mint a másikra.
Pedig tanulságos :( -
gesuz
senior tag
Nekem különösabb bajom nincs a pesti számtech boltokkal. Szerencsére egyiknél sem komolyabb problémát. Vidéken dzsindzsább a helyzet.Pl: Eddig a legnapra készebb nekem a U*ers volt. Ob*lionban voltak a legsegítőkészebek. A 3te*tőr beszerző sráca mentett ki egyszer. De itt Tcomp barátunk hozzáállása a témához ami nagyon nem tetszet. Sajnáltatta magát mintha másnak semmi baja nem lenne. Ez volt ami felhúzott:(
-
tcomp
tag
Örülök, hogy tegnap este óta ilyen sok embert érdekel a téma.
A lényeget, akármeddig is lovagolunk rajta, UP irta le fentebb.
Naprakész ember pedig tényleg nincs, egyik szakmában sem.
:P -
Plumpy
aktív tag
Most, hogy végigolvastam az egész topicot a legutolsó hozzászólásom után, már nem tudom mit kéne mondanom... Mint ember iszonyat ideges vagyok, hogy nem késpesek egyes emberek fölfogni, mire gondolok. NEM VAGYOK BUNKÓ SOHA EGY VÁSÁRLÓVAL SEM. Legfeljebb már belülről öl a düh az emberi butaság miatt, de nem kerül felszínre. Ezt próbálom magyarázni. És ha ez nem tetszik valakinek (szegény eladó, ó-ó, sajnáljuk... ) akkor gondolkodjon már el, hogy ő mindig kedves és nyájas mindenkivel? Őt nem szokták felhúzni a munkahelyén? Nehogy azt mondja valki, hogy nem, mert nem hiszem el!!!!!!
Gesuz! Te biztosan még soha senkin nem húztad föl magad, még soha senki nem hozott ki a sodrodból, és még soha senkiből nem volt eleged...
Ja és kurvára nem sajnáltatni akartam magam, vagy úgy általában az eladókat. -
McJames
senior tag
Miért ne lenne egyszerű? Hallottál már olyan kérdésekről is, hogy:
- mire szeretnéd használni?
- mennyi pénzed van?
- milyen egyéb alkatrészeid vannak/alkatrészeket szeretnél vásárolni (gy.k.: pl. kompatibilitás...)?
Ugye, hogy mennyit segítenek ezek is!
Röviden, ha egy boltvezetőtől mottóként azt hallom, hogy sok a dolgom és sem én sem az alkalmazottaim nem érnek rá a szakma fejlődésével foglalkozni, mer' az nem az én/mi dolgom/dolgunk, na ilyen esetben ott tanácsot biztos nem kérek arra vonatkozólag, hogy mégis mit vegyek meg. Ettől még lehet ott vásárolni, ha jók az árak... mégha keserűbb szájízzel is. :(
(És közben arra gondolok, hogy mit szólna tcomp, ha ő vagy a családja - ha van - valamely tagja olyan orvoshoz lenne kénytelen menni szükség esetén, aki hasonló állásponton van, merthogy azt a szakmát sem fizetik meg manapság rendesen...)
Na most hagyom abba, mielőtt jobban belegondolok... -
up
senior tag
Senki sem mondta, hogy mindenre tudni kell válaszolni, hiszen erre nem is lenne képes senki. Ami lényeges:
- korrekt hangnem (igen, a kekeckedő vagy buta vagy akármilyen vevőt korrektül is el lehet küldeni. Ez néha szükséges, a lehetőséget és a jogosságot senki nem vitatja el a boltosoktól)
- ha a vevő nem ért hozzá, nem használom ki (rátukmálás)
- ha én nem értek hozzá, beismerem!! (ez hibádzik legtöbbször) És mondjuk megkérdezem valakitől, vagy elirányítom a prohardverre... :)
- stb. Szóval az irányvonalat talán látjátok :) -
Pé
senior tag
Nem értem ez miért ennyire meglepő... Kb. egy hete láttam 40Gigas 5.25-os SCSI360-as vinyot. Attol hogy valami nagy, még nem biztos hogy szar. Abban egyebkent igazad van hogy sokszor atverik az embert, de nem mindig direkt..
MÁS
Azok akik itt vitatkoznak a hozzáértésről, segítőkészségről, és a naprakészségről, gondoljanak bele a következőkbe.
Nagyjából minden boltban ugyanazok a cuccok vannak ( proci, videokartya, stb )
Namost.. te állsz a pult mögött, bejön a vevő és segítséget kér:
- Bocs... melyik a jobb kártya a Gigabyte 9500-ös, vagy a Hercules 9500-ös ?
- Bocs .. milyen procit vegyek Intelt vagy AMD-t ? ( :)) )
- Bocs .. jatszani akarok a gépemmel ... milyen kártyát vegyek GF4 4600-ast 23-ért vagy R9700-ast 28-ért ( most csak mondtam valamit .. )
- Elnézést .. melyik nForce2-es alaplapot vegyem meg ?
stb. stb. stb ... ugye hogy nem is könnyű ... -
Arpi
csendes tag
Sziasztok!
Végigolvasva a véleményeket csak egyet érteni tudok gesuzzal. Nem tudom sajnálni és megérteni a siránkozó eladókat és boltosokat. Véleményem szerint vannak alapvető kritériumok amelyeket minden szolgáltatónak teljesítenie kell.... a vevői elégedettség pedig a legfontosabb. A képlet egyszerű: vevő=forgalom => profit. Nem indítanék könyvelő céget, mert nem értek hozzá, és ha indítanék akkor nem esztergályosokat foglalkoztatnék, hanem könyvelőket. Ez is egyszerű.
Ezért az indító topikkal nagy áltlánosságban nem értek egyet - csak kirívó esetekben, ami ritka. Az üzlet az üzlet. Vele jár a stressz a kevés alvás és a feszített munkatempó, de a döntés mindenki kezében ott van. Csinálom vagy nem.
Mostanában sok szám.tech. boltban megfordulok.Talán hozzáértőnek nevezhetem magam és általában célirányos kérdéseim vannak. Nagyon-nagyon vegyes képet mutat a kiszolgálás a hozzáértés és természetesen az ár. Egy biztos. Ott ahol nem megfelelő a kiszolgálás és azt látom, hogy csőbe akarnak húzni nem megyek vissza. Természetesen ezt nem az első benyomás alapján teszem. Többször is próbálkozom. Hátha csak rossz napot - rossz embert fogtam ki. Van ilyen mindenkinél. Ám többszöri kétes, nem megfelelő kiszolgálásnál nem eröltetem tovább.
Ha a mai nagy magyar körképet nézzük akkor még csak kevés fejben gyulladt világosság, hogy a kiszolgálás minősége egyre többször lesz fontosabb, mint az ár.
Szasztok. -
TomLion
tag
Mindenki ember, még a számtech bótos is.
Mi emberek meg sokfélék vagyunk.
Nekem a következő problémám van a ''hozzánemértés'' fogalomzavarral.
-Tessék mondani, milyen Dx 8.1-es videókártya van eladó?
-Hát vannak itten ezek a Gef4Mx440 kártyák...
-Nem, kérem, olyat keresek, ami Dx 8.1-es..
-Az az, igen.
-Bocsánat, ne tessék már mondani, hát TUDOM hogy nem az.
-De igen!- és most jön a ''ha nem tetszik, már nem is akarok foglakozni veled, kispajtás'' című tekintet.
Hozzánemértés?:)
Kis hazánkban nagyon elterjedt az ilyesféle eladási módszer a számtec bótokban...
De van igazi dilettantizmus is..
A múltkor pl procihűtőt szerettem volna venni...hogy ez milyen bonyolult...melyik socketra milyen hűtő illik...
Én nem várnám, h. olyan szinten profik legyenek a minimálbéren tengődő srácok, mint a hardverőrültek, de van egy minimális szint, amit szerintem meg kéne ütni azért..
Egyébként aláírom: nem fenékig tejfel az itthoni piaci helyzet, az már biztos! -
hahaha
tag
4 Gb, nem volt azzal semmi gond.
Csak volt vmi vastag fémboritas a tetejen, amitol ugy nezett ki, mint egy kisebb páncélkazetta. :)
De ua a pasas generalozta az illeto masik gepet is. Abba belekerult egy 800 megas (!) merevlemez, amire pont rafert a w2k. Cipőkanallal. Ismeros meg csak most szolt, h mindig visit a win, h keves a hely.
:((
hahaha -
gesuz
senior tag
Nem bántani akartunk titeket félre ne érts, de a topic nyitó barátunk olyan természetesnek vett dolgokat amik nekem nagyon nem tetszetek, hogy teljesen elborult az agyam. Pl.: szegény számtech boltos mert neki van a legtöbb problémája és igazából senki másnak nincs semmi baja csak ők szenvednek és még azt is elvárják tőlünk, hogy mégtudjuk is mit csinálunk ez más szakmában nincs igy. meg adót is kell fizetni. pedig mi olyan szentek vagyunk és mindenkinek a legjobbat akarjuk akár saját anyagi kárunk árán is és még itt a prohárdveren is csak minket bántanak a csúny agonosz vásárlók akik csak ott vásárolnak ahol olcsó és nem lent a kis boltban ahol tisztességesen bánának vele és nem próbáljnak meg senkire semmit rásózni
-
peches
csendes tag
Hmmm... Laikusként nekem is az a véleményem, ha már az eladókról volt szó, h igenis azért ül ott, h jó pofával minden hülye kérdésére válaszoljon. Ugyanis a közigazgatásban dolgozó emberek-szüleimről beszélek- 15 éves tapasztalattal keresnek havi nettó 65 e-t, és tőlük mindenki elvárja, h segítőkészek legyenek, napra készek az új szemcsi igazolványban, jogsiban,xyz problémácskában stb. és érdekes módon az még kínaibb egy átlag ember számára, mint a számtech. Szóval ilyenkor azért illene elgondolkodnia a sok siránkozó eladónak, h milyen jó is a munkája, ugyanis -egy okmányirodával ellentétben-egy számtech boltban szinte soha nincsen 3-8 vásárlónál több egyszerre (elnézést ha tévedek, ez saját tapasztalat), míg egy okmányirodában ennek sokkal többszöröse fordul meg, szinte állandó a teltház. Csak hát ugye az egyik közigazgatás, a másik versenyszféra, de mégis, nem pont a verseny miatt kellene itt színvonalasabbnak lennie a kiszolgálásnak? (Tisztelet a kivételnek) Szóval, szerintem ezen érdemes elgondolkozni, és az sem véletlen, h sokan a técsóban vagy osanban vesznek gépet, mert ott ''kipróbált'' gépeket lehet venni, igaz jókora felárért, de ha gáz van a garancia intézése jóval egyszerűbb, és ez az ami baromi fontos egy átlag vásárlónak...
-
Plumpy
aktív tag
Mellesleg tök jól beindult ez a topic, jó, hogy kitalátad a témát... Szeretem az ilyet.
-
Plumpy
aktív tag
Hi!
Hozzáértésről: Én speciel utálom, ha valaki megpróbál valamit rásózni egy hozzá nem értő emberre. Én pl sosem teszem. Meg sem próbálom. Mindig próbálom megtudni a vevő igényét, és az szerint neki a legjobbat javasolni. Még ha szentül meg van győződve, hogy a drágább neki jobb (mellesleg nekem is jobb lenne), akkor is elmondom neki, hogy szerintem neki elég az olcsóbb... Aztán majd dönt ő. Próbálok informálódni, nap mint nap. Újságokat olvasok, neten utánanézek mindennke. Minden nap nézem a prohardvert, és sok más hozzá hasonló oldalt is. Legjobb tudásom szerint próbálom kiszolgálni a vásárlókat....
Hozzáállásról: Szeretem ezt a munkát, szeretek az embereknek segíteni, de sajnos van egy-két olyan ember, aki ki tud akasztani. Ilyenkor azért nem grimaszolok, nem beszélek vele ingerülten (próbálkozok legalábbis), és nem küldöm el az édesanyjába. Nem általánosságban mondtam az árlistás példát, az egy konkrét eset volt, a minap történt. És igenis lepakoltatta valam az egész plocot, megkérdezte az alaplapok, hangszórók, egerek, hangkártyák, videókártyák, joystickok, processzorok, memóriák és monitorok árát. Mindent. Pedig mind fel van árazva, jól láthatóan, és nagyrészük az árlistában is benne van. Nem azt mondom, hog yne kérdezzen,, mert kérdezzen, az a dolgom, hogy segítsek neki, csak azért valamennyire tudjuk már mit akarunk (PS/2-es vagy soros egeret... De nem tudta. Görgős vagy ne görgős legyen, vagy esetleg optikai, vagy nem optikai, ezt se tudta eldönteni)... No. Ez nem sűrűn fordul elő, de sajnos előfordul. Ha valakinek van valami apró elképzelése, akkor lehozom neki a csillagokat is az égről, ha azt kéri, de ne az egész informatikai piacról akarjon már átfogó jelentést, és tapipróbát... Na most érzem, meg fognak kövezni néhányan... De ők gondoljank bel. Nincs nekik sosem olyan, mikor egy ember a halálba kergeti őket a kérdéseivel? (Ja az említett vevő közléskényszeres is volt... Csak az a baj, hogy minden olyat közölt, aminek semmi köze a számítástechnikához.) Na mára ennyit.
Ja igen. A raktár-árúkészlet kérdés: Ez tényleg szívás. Nálunk van még egy webkamera... Szép fekete, párhuzamos portos Logitech. Olyan ereklyeszerűség a boltban. 30900 Ft. Tudjuk, hogy senki nem fogja elvinni, de mégsem megy lejjebb az ára. Ez a legnagyobb poén az egész üzletben. Mellette meg ott van 8000-ért a vadi új USB-s. A másik vicces téma egy Windows NT 4.0 95000 Ft-ért. Az is ilyen ereklye. Nálunk egyébként úg yműködik, hogy ha nincs valami raktáron, akkor ha 11-ig szól a vevő, hogy neki kell olyan, akkor délután 3-ra ott van. Mindegy mit kér... Azt hiszem ez nem olyan kibírhatatlan idő...
Na pá mindenkinek. És nem vagyok gonosz. :( -
hahaha
tag
Udv!
Sajna a hozza nem ertoket atrazzak.
Egy ismerosomnek vmi gondja volt a merevlemezzel, amit egy paculak komoly penzert 2-3 eve szerelt bele a gepebe.
'Hozd el, majd megnezem.'-mondtam.
Gondoltam, h mobil rack keretbe bele, aztan max fel ora alatt vegzek. Lo***rt!
Lattatok ti mar 5.25 huvelykes HDD-t?! Majdnem beszartam, amikor elovette!:(
hahaha -
gesuz
senior tag
-
-
cadaver
tag
DrSoulnak is igaza van meg Plumpy nak is :) amikor en monitort akartam venni, mar egy hettel azelott kineztem, lattam h 47K ft+afa, odamegyek, h akkor kernek egyet. csak igy h biztos legyek benne, megkerdeztem h akkor mennyi is lesz? 55+afa! bóóóóóóóó! mostakkor? ilyet szol az elado: hat bocs de az az uj ara tegnaptol. oke, koszonom :*. szoval azert...
masreszt viszont en is voltam mar fultanuja olyannak, h a ''bacsi'' ott nezegette az arlistat, latott mindent, erre rakerdezett h az pontosan mennyi is, az eladon meg latszott h nem az elso es nem is az utolso ien emberrel van dolga [akar aznap] es bizony elegge elege volt. [becsuletere legyen mondva egy grimasz nelkul siman elmondta ugyanazt az arat ami az arlistan is szerepelt]
na csicsi.pá :> -
tcomp
tag
Mégegy kérdés, csak nem állom meg:))
Kiváncsi vagyok a hozzászólásokra. -
DrSoul
őstag
Sziasztok!
Előre is elnézést kérek minden eladótól, senkit se akarok megsérteni.
Az eladó (még számtech botban is) ne felejtsük, eladó, egy szolgáltatást nyújt, kiszolgálja a vevőket. Bármelyiket is, még az idiótát, és azt nem érzékeltetheti vele, mert ő se örülne, ha egy más helyzetben (amihez ő nem ért)őt is ''hülyének néznék''. Magyarországon a kiszolgálásban sokszor még egy kicsit a kommunista felfogás van, mely szerint nem fontos ''megfelelni'' a vevőnek, ha akar valamit, megveszi, ha nem, akkor semmi.
Ezért nem értek egyet Plumpyval, amikor néha gonoszabban néz... Akkor bocs, de legyél szervizes, vagy amit akarsz, de ne eladó. Te számtech boltban vagy, akkor mit mondjon az, aki ruha boltban van, mindent lepakoltatnak vele (naponta 50x), majd nem vesznek semmit? Neked számtech boltban azért nem kell ilyet csinálnod. De a ruhaboltosnak is az a dolga, tehát ő sem háborodhat fel.
Én nem vagyok eladó, de sokat éltem Olaszországban, nyaranként pincérkedtem, és azért a vendégek között van sok hülye, aki rosszab, Plumpy, mint a te vevőid, mert sokszor elvárták, hogy soroljam fel a fagyiízeket (volt kb 30). Nem mondtam, hogy ''Menj be azt nézd meg!'' vagy ilyesmi. Az volt a dolgom, hogy kiszolgáljak, mosolyogva tettem, és záróra akkor volt, amikor az UTOLSÓ VENDÉG ment el! De Magyarországon még messzi van az ilyen mentalitás!
Csak mellékesen megjegyzem, hogy ha egy vevő böngészi az árlistát, majd rákérdez, nem biztos, hogy hülyeségből van, mert sokszor nem stimmelnek a dolgok, velem is már előfordúlt! Tehát ÉN IS PONT ILYEN VAGYOK!
Amúgy Bagollyal értek egyet!
A Házigazdának is mellékesen megjegyezném, hogy egy tanitó bruttó 60e-t keres, és neki mindig fel kell készülnie másnapra... És azért az eladók sokszor tudnak netezni a mh-en, mikor pangás van... Van idő informálódni! -
gesuz
senior tag
tcomp:''számtech cég ha csak forgalmazással foglalkozik, a mai világban ne is nyisson ki, ha nem tud mellette szolgáltatni.''
Remélem nem netet szolgáltatok
nem köködsz,nem köködsz,nem köködsz,nem köködsz,nem köködsz,
nem köködsz,nem köködsz,nem köködsz,nem köködsz,nem köködsz,
nem köködsz,nem köködsz,nem köködsz,nem köködsz,nem köködsz,nem köködsz, -
tcomp
tag
Megyek, mert a voda egyre lassabb:))
-
Bagoly
senior tag
Én semennyire. Ha olvastad az első hozzászólásomat, akkor látnád, hogy az a típus vagyok aki képtelen megbecsülés nélkül dolgozni (és ebbe beletartozik az anyagi megbecsülés is). Ezért is írtam, hogy itt van a kutya elásva. Kis pénzért kis ''hozzáértés''.
''Semmi egyebet nem tudok mondani. Kapcsolja ki legyenszíves'' ;] -
gesuz
senior tag
Egyébként nem azokat a szerencsétleneket sanálom, hisz ez ''az élet rendje'' csak ne állítsuk már be a boltokat szentnek
-
Polesz
addikt
Hát érdekes helyekre jársz vásárolni. Ha én nem tudok valamit azt bevállalom. Nem tudhatok mindent. Arra ott az internet a szakkönyvek. Ha olyan kérdése van a vevőnek, amire nem tudok 100%-os válaszd adni, akkor azt megmondom és azt is, hogy holnapra utánanézek. Vidkarit meg nem szokás úgy eladni, hogy biztos jó lesz vigyed, mert ha mégsem úgyis a fejemen vered szét és akkor megint nem volt értelme a bótolásnak.
-
tcomp
tag
válasz
kovacsson
#33
üzenetére
Boccs de mivel te ''csak'' joghallgató vagy, majd az életben másként éled meg a dolgokat.
Én már túl a 4, x-en találkoztam pár emberrel, ügyvéddel is aki konkrétan a cég alapitásban súlyos hibákat követett el!!!
Utóbbi 100 rugomba került!
Ennyit erről, meg a naprakészségről :( -
gesuz
senior tag
Hogy a jó égbe vegyen magának gépet a tök nem hozzá értő két éve megkértek rakjak össze egy gépet( mert ugye nem bizunk az eladóban) azt mondták nem kell velük menni mert megoldják 240eFt vettek egy gépet ami megért akkor 70eFt szal azóta a segítséget kérnek megyek velük vagy én veszem meg.
-
tcomp
tag
A hozzáértést nem firtatja senki.
Az árakról:
A felhasználók nagy többsége előveszi az ''aktuális'' szines négyest, pestmegyei infot, meg egyéb inkorrekt tájékoztató lapokat és abban szemezgetve próbálja megtalálni a neki legmegfelelőbb árú terméket.
Ez nem is baj, csak a gond a következő:
senki nem gondolt még abba bale, hogy vajon milyen áron occsóó az a termék?
Én például egy! egy helyen vásárolom a termékeket, mostmár négy éve, igaz nem M....rál áron, de a garanciális reklamációk nem érik el az éves forgalom 2! százalékát!
Elgondolkodtató.
Nekem ez sokkal kellemessebb, mint esetleg naponta hallgatni az ügyfelek jajongását.
Nem tudom azon az áron adni a terméket mint a ....., meg a .... ''nagy'' cég, de nem is akarom, aki eddig nálam vásárolt, nem volt gondja.
Kivéve annak a kb 2%-nak, azt meg korrekten, azonnal elintéztem.
Szóval ennyi.
Hajtsák az árakat, rohangáljon mindenki szanaszét, az okos meg más kárából tanul.
Ugyanaz a termék ha 10ezer ft-ot alapul véve 3 ezer forinttal olcsóbb valamelyik nagy cégnél, nem feltűnő?
És semmi köze hozzá, hogy nagy tételben rendeli, hidjétek el!
:t -
gesuz
senior tag
Probáltálmár kis üzletben segítséget kérni?
Figyú itt ez a mx200 fajin megy vele a doom3 is ut2003 is há hogyne menne vele. milyen prockéne hozzá o hát ez a duron tutti választás fullra passzol a videokareszhez. és alaplap ó itt ez a lepke meg vlami csumpi mem. ezeket a cuccokat egy éve tartogatom egy ilyen jó vásárlónak mint te -
kovacsson
tag
szerintem teljesen igaza van gesuznak.
neki az az egyetlen dolga abban a napi 8 órában, hogy a vevőkkel foglalkozzon és hogy naprakész legyen.
én pl. joghallgató vagyok - vajon mondhatom-e majd azt, hogy azért nem ismerem a jogszabály-módosításokat, mert sok üggyel kell foglalkoznom? nyilvánvalóan nem, mert akkor nem érek semmit jogászként. azt meg pláne nem mondhatom, hogy azért nem tudok valamit, mert otthon elromlott a mosógép... szóval vagy én sem tudok a sorok között olvasni, vagy tényleg abszurd, amit mondasz. -
Bagoly
senior tag
''Na jó, de az építőipar azért nem változik folyamatosan'' ;]
Voltál már CONSTRUMA-n? (amúgy szinte semmi közöm az építőiparhoz)
''...hogy itt is, egy otthoni felhasználásra szánt gépet jó eséllyel össze tud rakni ilyen is''
Ha up to date tud lenni a fejlődésben, akkor ott a helye, bár én azért úgy gondolom, hogy kell egy ''kis'' alap, hogy értse az ember mi mitől jó, vagy rossz, amit ''műkedvelő'' szinten a legritkább esetben ismernek.
''Attól függ mire lesz a gép szánva. Irodába, v. ismeretlennek, v. bármi olyan helyre, ahol komolyabb gond lehet belőle, ha valami gázos, nem vállalok be úgyse semmit megcsinálni.''
Na ez az, amit egy sztboltban nem lehet megcsinálni. (''Ja nem doomozni fogsz rajta? Akkor menj a konkurenciához, mert nem garanálom, hogy ez menni is fog.)
Ehhez kell az a felkészültség (sok-sok év tanulás), amivel már fel tudod vállalni, hogy amit ajánlasz az arra a célra amire kell a lehető legalkalmasabb. -
bdav
őstag
Na jó, de az építőipar azért nem változik folyamatosan. Meg egy ház nem feltétlen lesz rosszabb attól, hogy pl. 1-2 évvel korábbi technológiával készül (random szám, nemtudom mennyi a csereidő ott), de egy számítógép gyakorlatilag már elavult, ha féléves-éves alkatrész van benne (átlagos játszó - filmező usernek, irodai cucc más tészta). szoval azért jóval nehezebb informáltnak maradni.
'' a tizenéves, csillogó szemű bütykölő kiscsóka''-ról (aki valószínű ''műkedvelő'') meg annyit, hogy itt is, egy otthoni felhasználásra szánt gépet jó eséllyel össze tud rakni ilyen is (gondolok pl. magamra, pár ismerősnek raktam már össze gépet). Attól függ mire lesz a gép szánva. Irodába, v. ismeretlennek, v. bármi olyan helyre, ahol komolyabb gond lehet belőle, ha valami gázos, nem vállalok be úgyse semmit megcsinálni. -
tcomp
tag
Ez igy van, ahogy irtad, csak hogy még mindig ''divik'' a gazdaságos T...CO számitógép, meg a nagy cégek...
Ezért mertem én is azt irni, hogy én még igy is megélek a ''nagyok'' mellett.
Egy kisebb vállalkozás sokkal többet tesz meg az ügyfelekért, mert náluk az az első!
Van itt olyan valaki, aki próbált már egy ''nagy'' bevásárló központban segitséget kérni, milyen gépet, hangkártyát, cd irót, stb vegyen???
Én sokszor voltam fültanuja ilyen beszélgetésnek:O
Asszem mindenki érti. -
tcomp
tag
Bocsesz, de a voda miatt nem biztos, hogy tudok válaszolni, reagálni, mert nagyon gyatra ma este itt, azért a kétszeres üzenet is :(
-
Bagoly
senior tag
Nem tudom írták-e már máspk, de nekem az a véleményem, hogy ha ilyen nehéz ebből megélni, akkor nem ebből kell megélni. Nem értem miért akar mindenki számtech-boltot nyitni. Annyi van, mint a franc (Köztük jó sok vacak), de azért az az überfrankó, ha a mi sarkunkon is nyílik egy?
Az eladónak igenis informáltnak kéne lennie a témában. Te mit csinálnál, ha egy épitész vályogból építené fel a házad tégla helyett, csak azért, mert a sok építkezés miatt nem jutott ideje az olyan ''modern'' anyagokkal foglalkozni, mint a tégla. A baj inkább ott van, hogy aki ért hozzá, nem csak ''műkedvelő'', az meg is kéri az árát, mert ez nem olcsó tudás. Ilyenkor van az, hogy olcsóbb a tizenéves, csillogó szemű bütykölő kiscsóka, azt el se hiszem, hogy beszólt a vevőnek, hogy: ''The matrix has you''.
Talán a családi vállalkozások kivételt épezhetnek, hiszen ott a saját kerekét hajtja a mókus és a fizetésén se problémázik. Azért csak talán, mert ha nem értenek hozzá, akkor ennek a konstrukciónak is lőttek.
(Nem véletlenül az én kedvenc boltom is egy ilyen családias vállalkozás.)
A vásárló meg idővel rájön, hogy nem csak az ár számít (sőt). -
bdav
őstag
egyrészt a dolog működhet visszafele is (ez ritkább), pl. pár éve volt valami földrengés tajvanon, és a memóriák ára megduplázódott valami 2 hét alatt... Másrészt egy élelmiszerboltban is ha túl nagy készleted van kenyérből, akkor nem tudod mind eladni, ugyhogy mehet a kukába, ha túl kicsi, akkor elveeszíted a vásárlóid egy részét (mert ugye akar kenyeret venni, de nincs, szal elmegy máshova). Meg kell találni azt az optimális helyzetet, amikor pont jó a dolog. Ez nem csak a számtech. boltokra érvényes, minden másra is.
-
Polesz
addikt
Én is számtech üzletben dolgozom és nem cserélődök. Viszont az ideg sokszor megesz az idióta vásárlók miatt.
Remélem te nem leszel a vásárlónk :( -
tcomp
tag
Lehet, hogy nem jó időpontban inditottam a topicot, boccs mindenkinek, hagyjuk hétfőre:P
-
lesaux
veterán
Hú, de jó, hogy így összejöttünk. Egy dolog nem hagy nyugodni. Ha raktáron van egy alkatrész, az egyre inkább elértéktelenedik. Pl. egy proci 2-3 hét alatt simán veszíthet vagy 20%-ot az értékéből, nemde?
Ha pedig megmarad mégtöbb ideig, akkor mind a 100%-ot elveszíti.
Tehát elvileg minél nagyobb a raktár, és minél több cucc van raktáron, annál nagyobb lehet a veszteség.
Ha meg nincs raktáron semmi, akkor a vevők nagy ívben elkerülnek.
Na, ezért nem nyitnék én számtechboltot. :DDD -
9CS
senior tag
Most nem tudom miért vagy ilyen ''állat'', mint kretenallat is. Mi a bajotok? Teljesen normális két üzenet volt Ti meg ''emberkedtek'' persze nem kell nézni semmit csak, hogy titeket kiszolgáljanak, így igaz. De had mondja már el a másik fél is a vélaményeét anélkül, hogy beszolnátok. Idítsatok inkább egy jujj de faja vagyok az üzeltekben topicot, mert... meg egy suxx boltok listáját is bár ilyen már azthiszem van... Nem számtech üzletben dolgozom, így nem is magamat védem, de nekem lehet ugrani, de minek...
-
venember
tag
Azt elmondaná nekem, egysejtűnek valaki, hogy mi is itten a probléma?
Holnap is benézek, mert kíváncsi vagyok... -
kretenallat
senior tag
ha felnovok en is egy szamtech boltban akrok dolgozni! :))
-
Plumpy
aktív tag
Hali! Teljesen tökéletesen egyet értek! Én ugyan csak alkalmazott vagyok egy üzletben, mint eladó, vagy ritkán mint szervízes, de átlátom annyira a dolgokat, hogy neked őszintén igazat adhassak. Nálunk nem cserélődnek túl sűrűn az emberkék, úgyhogy ezzel nincs gond, de annyit még a garis témához szeretnék hozzáfűzni, hogy sokszor nem az üzleten múlik a dolog. Nem mi vizsgáljuk a garis cuccokat, hanem a hazai forgalmazó, vagy a gyár. Ha nem cserélik a dolgot nem minket kell szidni...
Ja igen. Kedvesség. Az a helyzet, hoyg próbálok mindig mindenkivel kedves lenne, de sajnos ez nem mindig sikerül. Ez viszont leginkább a kedves vásárló hozzáállásán múlik. Mikor fél órán keresztül böngészi az árlistát az orrom előtt, és utána végigkérdez mindent, hogy mi mennyibe kerül... Nekem meg mosolyogva mondanom kell. Nem mondhatom, neki, hogy b+, mit néztél eddig az árlistában. Meg ha konkrét kérdése lenne. De iylenek: '' Mennyibe kerülnek a hangszórók?'' De milyen? Azt nem tudja, csak úgy általában. És a Hangkártyák? Na de milyen? Nem tudja. Egerek? De milyen? Nem tudja. Na ilyenkor kicsit gonoszabban nézek...
Ennyi lett volna.... -
kretenallat
senior tag
kivancsi vagyok mi lesz a topic sorsa...
-
tcomp
tag
Kedves barátaim, prohardveresek!
A topicot kizárólag segitő szándékkal inditottam, mivel az elmúlt hónapokban igen sok olyan véleményt, hozzászólást olvastam, ami az üzletekkel kapcsolatban taglalt sok-sok problémát.
Nem célom senkit mgbántani, egy céget sem akarok reklámozni, sőt általánositani sem akarok.
Pusztán egy-két dolgot szeretnék figyelmetekbe ajánlani, mielőtt bárki ''billenytűt ragadna'' és irná a magáét ebben a témában.
Sokfajta számtech üzlet van, van olyan ahol több tiz ember dolgozik, van olyan ahol egy-két ember, esetleg családi vállalkozásban csinálják és vannak a ''nagyok'', ahol 2-3 havonta cserélődik a gárda.
A nagy cégeknél az a gond, hogy általában átmeneti emberekről van szó, aki a pult mögött áll, vagy a szervizben ''dolgozik''.
Nagyon kevés hely van, ahol fix emberekkel dolgoznak.
Sajnos az előbbi esetekben vannak a legtöbb problémák, garis dolgok, meg az emberi hozzáállással is.
Tévhit, hogy minnél nagyobb egy cég, annál megfelelőbb kiszolgálást kap az ember és segitőkészek.
A nagy többségben ez nem működik, sajnos azért mert ugymond átmeneti emberekkel dolgoznak.
Ezek az emberek nem igazán érdekeltek abban, hogy a cég mindig becsületesen és maximálisan kiszolgálja a vevőket, mert nem érdeke, a fizetését igy is ugy is megkapja.
Igy ne csodálkozzon senki, ha olyan topicok születnek, mint a leégett tápos és társai, ami mellett nem akarok állást foglalni, nem tisztem.
A kisebb üzletekben is lehet korrekt a kiszolgálás, meg a garis dolgok intézése, pláne ha azt saját vállalkozásban csinálják.
Az árharcról nekem külön véleményem van, ami megérdemelne egy külön topicot, mert a felhasználók nagy többségének fogalma sincsen mit jelent egy ilyen üzletet vinni, úgy, hogy valami nyereséget is hozzon.
Minden vállalkozásnak kikell termelnie a következőket:
Sztk, TB járulék, Adó(személyi, társasági,stb), telefon költségek, gépjármű, üzemanyag, könyvelő, bérleti dij, és egyéb sarcok amit az államnak fizetni kell.
Na most ezt igen kemény harcok árán kell illetve lehet csak teljesiteni, egy számtech cég ha csak forgalmazással foglalkozik, a mai világban ne is nyisson ki, ha nem tud mellette szolgáltatni.
Csakis kizárólag a kereskedelemből nem lehet fentartani egy ilyen céget!
Akik ezt próbálják, azoknál járnak rosszul a vevők, mert olyan szoros árréssel kell dolgozni, amiből nem lehet kitermelni a fent leirt költségeket!
Számtalan olyan anyagi vonzattal járó kérdés van még, amit nem akarok itt taglalni, igy is lehet, hogy sokak el sem olvassák irásomat.
A technikai kérdésekkel kapcsolatban pedig csak röviden:
Te mint vásárló szeretnéd a vasadat bőviteni, fejleszteni, nyilván mindent megteszel annak érdekében, hogy jól döntsél, jó cuccot válasszál.
De!
Ehhez neked napok, esetleg hetek állnak a rendelkezésedre, mig Te elvárod az üzletben dolgozó embertől, hogy ugyanezzel a tudással rendelkezzen, nem csak a processzorok, video kártyák, alaplapok, stb terén, napra készen, amikor neki nap mint nap az üzlet menetével kapcsolatban is meg az ügyfelekkel is foglalkoznia kell.
Ráadásul mellette még ha van családja, ott is álljon helyt, meg az autója közben behallt, azt is intéznie kell, meg számtalan más dolgot, miközben még a főnöke is b...gatja!
Szóval nem tisztességes elvárás, bár én is azt mondom, amit lehet tegyen meg mindent egy ilyen üzletben dolgozó, ami tőle elvárható.
Csak hát az elvárhatóság kérdése nem áll arányban a teljesithetőséggel.
De az biztos, hogy nagyon sokat számit ha az eladó legalább kedves és udvarias és a hiányos tudását nem pökhendi stilusu kioktatással kendőzi.
Végezetűl csak annyit, hogy tényleg csak is jószándékkal próbáltam részletesebben taglalni a kérdés körüli problémákat, nyitott vagyok a kérdésekre, de csak ha nem a fikázás kategóriába fullad ez is.
Végezetül csak annyit, hogy én 14 éve viszem kis cégemet, amit saját magunk épitettünk fel és még mindig megélek a ''nagyok'' között :))
Aktív témák
- 159 - Lenovo LOQ (15APH8) - AMD Ryzen 7 7840HS, RTX 4060
- Shining3D EinScan Pro 2X 3D szkenner
- BESZÁMÍTÁS! 10TB WD Purple Pro SATA HDD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 12700E / RTX 3070Ti / 32GB DDR5 / 1 TB SSD
- Samsung Galaxy A33 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

