Hirdetés

Keresés

Aktív témák

  • PaladiN

    aktív tag

    válasz #105 üzenetére

    Uppppp
    Az ilyen eladókról volt szó eddig. Ezeket kellene továbbképezni hogy ne csináljanak kárt az üzletnek azáltal hogy:
    1. Lehurrogják az ügyfelet
    2. Hülyeségeket állítanak szent meggyôzôdésbôl.
    Nyilvánvaló módon ezeket az embereket is meg lehet érteni, mivel vmilyen alapos oka lehet annak hogy ne ilyet hanem olyat ajánljanak még akkor is ha ránézésre meg lehet mondani vkirôl hogy nem véletlenül tért be az üzletbe. Velem is elôfordult már hogy egy túlzott aktivitást mutató eladó megpróbált rábeszélni vmire amikor én úgy mentem be hogy tudtam mit akarok, és neki csak kiszolgálni kellett volna.
    Az hogy eladóként mihez mit ajánlasz egy felelôsséggel járó foglalkozásra utal. Ehhez, mármint a felelôs ajánláshoz, fel kell nôni. Ez azt jelenti az én olvasatomban hogy nem elég érteni a vevôhöz (mert hogy azt is kellene), de érteni kellene a hardverhez és a naprakészségre is figyelmet kellene fordítani.
    Az eladó(-skodás) egy szakma, amit lehet jól-rosszul vagy sehogy sem csinálni.
    A jóhoz nem kell hozzátenni, legfeljebb csak érdemes :D
    A rosszhoz kell hozzátenni, fejleszteni mind az emberekhez való hozzáállást, mind a hozzáértést, mind a naprakészséget, máskülönben semhogysem érdemes csinálni. :(

  • McJames

    senior tag

    válasz #75 üzenetére

    Miért ne lenne egyszerű? Hallottál már olyan kérdésekről is, hogy:
    - mire szeretnéd használni?
    - mennyi pénzed van?
    - milyen egyéb alkatrészeid vannak/alkatrészeket szeretnél vásárolni (gy.k.: pl. kompatibilitás...)?

    Ugye, hogy mennyit segítenek ezek is!

    Röviden, ha egy boltvezetőtől mottóként azt hallom, hogy sok a dolgom és sem én sem az alkalmazottaim nem érnek rá a szakma fejlődésével foglalkozni, mer' az nem az én/mi dolgom/dolgunk, na ilyen esetben ott tanácsot biztos nem kérek arra vonatkozólag, hogy mégis mit vegyek meg. Ettől még lehet ott vásárolni, ha jók az árak... mégha keserűbb szájízzel is. :(
    (És közben arra gondolok, hogy mit szólna tcomp, ha ő vagy a családja - ha van - valamely tagja olyan orvoshoz lenne kénytelen menni szükség esetén, aki hasonló állásponton van, merthogy azt a szakmát sem fizetik meg manapság rendesen...)
    Na most hagyom abba, mielőtt jobban belegondolok...

  • up

    senior tag

    válasz #75 üzenetére

    Senki sem mondta, hogy mindenre tudni kell válaszolni, hiszen erre nem is lenne képes senki. Ami lényeges:

    - korrekt hangnem (igen, a kekeckedő vagy buta vagy akármilyen vevőt korrektül is el lehet küldeni. Ez néha szükséges, a lehetőséget és a jogosságot senki nem vitatja el a boltosoktól)
    - ha a vevő nem ért hozzá, nem használom ki (rátukmálás)
    - ha én nem értek hozzá, beismerem!! (ez hibádzik legtöbbször) És mondjuk megkérdezem valakitől, vagy elirányítom a prohardverre... :)
    - stb. Szóval az irányvonalat talán látjátok :)

Aktív témák