Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: MárkaLánc
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- GoodSpeed: Így lettem telekomos, mégsem lettem telekomos, és vagyok telekomos...
- lezso6: Frutiger Aero
- Meggyi001: Vegán? Nem vegán?
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- kenand: Star Wars KOTOR I és II Android és iOS ingyen + magyarítás felrakása
Új hozzászólás Aktív témák
-
LK
addikt
válasz
molnarpeter #11991 üzenetére
Köszi az infót.
-
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
Benzines vonalon a régebbi konstrukciókat érdemes keresni, a MultiAir javítása könnyen drágább lehet. Villany szervó általánosan egy felújítást igényel már ilyen korban, illetve toronycsapágy, lengéscsillapító, stabpálca, és féltengely szokott felmerülni, digit klímás példányoknál terelőlap állító motorok térdelnek le. Talán a Panda 100HP, Grande 1.4 T-Jet 120 felelne meg legjobban így a leírtak alapján, nézz meg egyet-kettőt szerintem.
-
slett27
addikt
válasz
molnarpeter #11987 üzenetére
Nem is igazán az a baj hogy elromlik, hanem itt a közelben nincs aki megtudja csinálni. Amely helyeken voltam, tipikus alkatrész cserélgetések voltak.
Nem értenek a típushoz. Bezzeg ha Skodát vagy Opelt vagy VW-t vinnék csukott szemmel is.
-
LK
addikt
Sziasztok!
Nézegettem teszteket,de azért bekérdeznék ide is. 2011-13 közötti Puntókról a 100hp Pandáról és a hasonló korú Bravoról mi a véleményetek, van-e valakinek? Tudom, volt egy váltás is közben Grande-ból Evo lett. Ezekről kérdeznék. Érdekel a márka, mert volt Fiat Unó-m (1.5 ie.) régen és nagyon szerettem, ment mint a meszes és megfizethető volt az alkatrész és a javíttatás is. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
slett27 #11986 üzenetére
Nem utólag okos akarok lenni, ne vedd rossz néven stb, csak Punto szemüvegen keresztül nézve gondolkodom - Grande bódé ha elég volna, abban létezett 5 gangos, viszonylag elég megbízható váltóval 1.4 T-Jet. Bár én azért a kiváló 1.3 Multijetet is számításba venném, ugyanaz a váltó van rajta ha jól emlékszem, 90 lovasnál párhuzamosan a nyűgös M20(=M32 kistesó) 6-os mellett. De legalább a villany szervó rossz ezekben is mindben, esélyesen az újkori alacsonyabb ára miatt bőven lesz egy vödör hitvány alkatrész ami Bravo-hoz képest megkeseríti a mindennapokat
nincs igazság a Földön.
Nézd meg a váltókart, mozog-e ráadott-elvett gáznál.
VAG is hajlamos légzsák és övcsat jelzés nyűgökre[ Szerkesztve ]
-
slett27
addikt
-
slett27
addikt
válasz
Directors #11981 üzenetére
Eddig hibátlan, közben megtudtam hogy az előző tulaj akkut cserélt benne. Csatlakozók megtisztítva OBD-n keresztül szervo kalibráció. Most egy napja nem csinálja. Fura....
Feleségem Puntojában viszont sípol a biztonsági öv kontroll pedig be van kötve. Mit lehet ilyenkor tenni ? Ezek a hibák te jó ég ! (Azért a 2006-os Seat Leon-unkban ilyen dolgok nem voltak.
) Na mindegy....
-
Directors
senior tag
válasz
slett27 #11978 üzenetére
Grande puntoról tudok nyilatkozni.
A Grande-ba az van hogy elején csak néha, aztán később egyre sűrűbben előjöhet hogy nem lesz szervo.
A hibakódod arra utal hogy egy ilyen [link] cucc pusztult el benne, vagy a végét járja. Ezt kell cserélni minden bizonnyal. Aztán pedig kalibrálni kell programmal. pl. MES programmal. Én azzal csináltam az enyémet.
-
slett27
addikt
A szervo problémámmal kapcsolatban, DELPHI-vel ki lett olvastatva a hibakód :
C1117 - Vezérlés szög érzékelő - szakadt
U1717 - Vezérlés szervó - szakadtEz most tényleg azt jelentheti hogy a szervónak annyi ? Hibajelenség továbbra is az hogy random elmegy, aztán magától visszaáll.
Ha a szervo tönkremegy, akkor az nem azt jelenti hogy megszűnik működni és "zsiguli" szervo lesz ? Nem tudom....kérdezem.
-
repvez
addikt
válasz
gipsztigris #11975 üzenetére
ha igy van akkor mi a menete a légtelenitésnek, vagy hol lehet cserélni olyajat benne és milyen olaj a jo , mert sztem az nem lett benne cserélve.
Még nem volt idöm kiprobálni, hogfy a pumpálásra mit reagál. -
repvez
addikt
válasz
gipsztigris #11973 üzenetére
azért a vajpuha és a nulla ellenállás között van különbség.
van egy másik kocsim amit ujonnan hoztam el, annál is van ellenállása a kuplungnak és van fogáspont érzet, meg ahogy a könyvben kb az elso harmadnál kezd fogni a pedál, de a Puntonál, meg kinyomom a kuplungot beteszem egyesbe engedem fel a pedált és már azonnal indul is a kocsi a pedál ut kb 1-2cm tehát ezen a kis távon kell azzal játszani, hogy csusztatod vagy teljes kapcsolat van, egy emelkedön megállás sokkal nagyobb kihivás vele mint volt amikor nagyobb volt ez az ut a pedálnak. -
gipsztigris
addikt
válasz
repvez #11972 üzenetére
"de amióta ki lett cserélve a kuplunk szerkezet és tárcsa, azóta a kuplung pedál olyan könnyu lett mintha egy papirlapot nyomnék be és szinte azonnal indul a kocsi ahogy elkezdem felengedni a pedált."
Szia!
Ez a dolga, így kell működnie ha jó.Ahogy kopik a súrlódótárcsa, a kuplungszerkezet geometriájából adódóan egyre keményedik. Új tárcsa beszerelése után van a vajpuha érzés, és mire elkopik ismét a tárcsa, újból kemény lesz a pedál.
-
repvez
addikt
2006-os 1.4es benzines 8 szelepes grande puntorol kérdeznék. valaki tudja, hogy hol és hogyan lehet állitani a kuplungon?
Mert ugy tudom, hogy automatikus állitásu, ha kopik, de amióta ki lett cserélve a kuplunk szerkezet és tárcsa, azóta a kuplung pedál olyan könnyu lett mintha egy papirlapot nyomnék be és szinte azonnal indul a kocsi ahogy elkezdem felengedni a pedált.
De nem csuszik vagy bármi egyéb csak egyszerüen ahhoz képest mint amilyen volt a régebbi ahhoz képest nagyon furcsa. nincs ellenállása a pedálnak nem érzem a fogáspontot és nagyon könnyu lett a pedál, ezen szeretnék változtatni ha lehet.
180ezer km után lett cserélve benne kuplung.A másik ami még furcsálok, hogy mintha ellustult volna a kocsi, amikor megvettem akkor ha nyomtam a gázt akkor azzal arányosan érezni lehetett a ygorsulást is lehetett dinamikusan vezetni már amenynire egy 75LE autoval lehet, de most meg , ha nyomom a gázt akkor csak lomhán kezd gyorsulni, még ha a fordulat megy is fel rendesen mintha a kocsi nem akarna haladni ugy.
-
slett27
addikt
válasz
z0d1@Ku$ #11961 üzenetére
Igen, ennyi legyen a legkevesebb. Egyre nehezebben található "patent" Bravo 2 (120/150LE) Multiar modulost amúgy sem vállalnék be, 90LE-ből viszont rengeteg van.
Nem is tudom ha új FIAT-ot vennék melyiket választanám. 95LE-s szörnyeket vagy az 998 ccm-es 100LE-et.
Hát mi történik a Fabbrica Italiana Automobili Torino-val.
[ Szerkesztve ]
-
slett27
addikt
válasz
tboy93 #11956 üzenetére
+Integrale : belüről nyílik. Akárhogy forgatom a feketét úgy marad.
A fehérnél ha elzárom akkor belülről sem.
z0d1@Ku$ : voltam, beindítottam, alánéztem (rohadás, kipufogó), karter gáz, olaj színe, mennyiség, hűtővíz tiszta, motortérben nincs gányolás tákolás, fékolaj tiszta, motor szépen jár, elektromos tükrök, elektromos ablak, klíma, fűtés, kormány, váltó. A hátsó ajtók kimaradtak.
Lövök majd képeket de eddig nem volt időm.
-
z0d1@Ku$
senior tag
válasz
Integrale #11953 üzenetére
Én nem adtam meg belépéskor. Most csak egy képet kell feltölteni, különben a rendkívül szimpatikus hölgy admin kérdés nélkül bannol.
slett27: nem voltál ott megnézni az autót? Vagy csak a kapuból ránéztél és lefoglalóztad? Azért ezeket meg kellene nézni rendesen mikor elmész autót vásárolni
[ Szerkesztve ]
-
slett27
addikt
válasz
sagesz93 #11950 üzenetére
Az előző forgalmi ugye megvan. Neszmélyi volt az illető az meg innen Tatától egy köpésre van. Ez is egy opció lehet igen.
Jah még valami ami amit nem mondtam. A két hátsó ajtót nem lehet kinyitni. Nem a zár ragad be, nem tudni mitől nem nyílik. Azt mondták gyerekzár.
Úúúristen ki ez a lány ???
Azt mondták nem néztem meg alaposan foglalás előtt így ez "kishibának" számít. Ez van. Kell egy lakatos. 5e Ft.
Valóban én voltam a hibás hogy nem vittem 3 karosszériást, 2 autószerelőt, 4 autóvillamosságist a vásárláskor.
Ki a t..köm gondol arra hogy a hátsó ajtók nem nyílnak.
-
Integrale
veterán
válasz
slett27 #11941 üzenetére
Akkor menj vissza, és kérd a javíttatást, kompenzációt. Gondolom kicsit sem gyanús, hogy ráírják a típushibáját, majd hopp, be is következik, tudtak róla, ilyen egyszerû. Egyébként Bravonál és társainál nem annyira gyakori.
Az, hogy megtekintett állapotban hoztad el, nem jelent semmit, vagyis de, azt, hogy amit làtsz, az olyan. Na de amit nem látsz?
Írj nekik e-mailt, fogyasztóvédelem és társai legyenek benne megemlítve, Google értékelés kisarkítva arra, hogy nem jogszerûen járnak el, aztán menj vissza.
-
gipsztigris
addikt
válasz
molnarpeter #11944 üzenetére
Azért valljuk be, elégé szokatlan az ilyesmi! Nem azt mondom, hogy elítélendő, de az autókereskedések 90%-a nem a korrektségről híres.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
gipsztigris #11943 üzenetére
Olyan helyen dolgoztam, ahol a foglalót is visszaadták. Jó, nem hagyományos értelemben kereskedés, újat vettek csak igazából, kereskedés meg a használtak kiárusítása volt.
[ Szerkesztve ]
-
gipsztigris
addikt
válasz
molnarpeter #11942 üzenetére
Kíváncsi lennék, hogy hány kereskedő fogadna el tőled előleget a foglaló helyett!
Valahol a nulla és a zéró között.
-
slett27
addikt
válasz
sagesz93 #11940 üzenetére
Ez a kerekedés direkt ráíratta az adás-vételire hogy ennek a kocsinak "szériahibája" a szervo meghibásodás, valamint megtekintett állapotban működőképesen hoztam el az autót. Mondtam hogy így nem viszem el. Akkor bukom a 100.000,- foglalót. Éreztem már hogy ebből nem jövök ki jól. És valóban mikor elhoztam nem volt ilyen gond( rejtett hiba ? ). Ettől kezdve mehet a pereskedés.
Ez a Győri FEMOL. Ízig-vérig kamugyárosok. Istenem....hurkatöltők.
Tudjátok autókereskedő szintek : rossz, rosszabb, még rosszabb.Integrale: 55Ah-ás van benne. Akku saruk nem oxidálódtak.
molnarpeter : már keresés alatt.
[ Szerkesztve ]
-
slett27
addikt
válasz
Integrale #11936 üzenetére
Budaörs Gyár u. kihajtó 10 perc pöfögés mire kijutok az M1-re.
Hát srácok 55Ah-ás akku van a kocsiban, a szervo reggel mindig megmakacsolja magát. Először egy sárga lámpa villan ki, aztán a piros kormánykerék. Az előző lehet az ESP kontroll lámpa talán. Itt elektromos szervo csere lesz. Kérdés az vehetek-e ebből bontottat vagy új gyári ?
-
slett27
addikt
De fizetik km-enként 15Ft-al. Hurrá !
Ráadásul a kopás nincs benne, évi majd 30e km. Sajna ezt dobta a gép. Lehet egy OMV-t meg kellene próbálnom, vagy MOL-t. Tudom MOL, Shell egy kutya csak az adalékolás más, de lehet ez is számít.
-
426os
őstag
válasz
z0d1@Ku$ #11928 üzenetére
Sorry, Slett27nek ment.
Huh, hát napi 120km-re én tuti dízelt vettem volna, de semmiképp t-jet-et, ha fontos a fogyasztás. Amúgy szerintem is sok.
Nekem 8+-0,5l a fogyasztásom attól függően, hogy mennyi város/országút van benne (nagyrészt mindig pálya). Pályán gps szerinti 130al (néha előzéskor 140-150) kerek 8at fogyaszt rátankolások alapján. Klímával, de az max pár decit számít. Tjet 120 Eu5, gyári minden. Ésszel és előrelátóan közlekedem, de autópályán gyakran padlózom 5-6-ban, ha előzöm. A computer most 1300km-es túra után 7,6-ot ír. Ez szintén végig pálya tempomat 130al domborzati viszonyoktól függetlenül.[ Szerkesztve ]
-
slett27
addikt
Az normális szerintetek hogy 9L a fogyasztásom ?
Napi 120km ebből 5 km városi forgalom. 8.7l alá még nem tudtam levinni. Ez mitől lehet ? Nem sok egy kicsit ? E10-es Shell ment bele.
-
z0d1@Ku$
senior tag
válasz
gipsztigris #11921 üzenetére
Oké, köszi, akkor majd körbe nézek a motortérben
-
z0d1@Ku$
senior tag
válasz
gipsztigris #11918 üzenetére
és azt melyik végében kéne keresni? vagy hogy tudom azt meglesni?
-
z0d1@Ku$
senior tag
Arra van amúgy valami ötlet, hogy a hátsó ablaktörlő csak az után induljon el, hogy az ablakmosó folyadék kikerült az ablakra? Elég gyász, hogy törör 3-4-et mire a fúvókából bármi is jönne... Delta az alany. Másnál is ilyen?
-
mekker
őstag
Kicsit visszaolvastam a keresővel, és már nem vagyok benne biztos, hogy ez ugyanaz a tünet, mint másoknál. A váltó nem mindig veszi be rendesen a 3-as fokozatot, ilyenkor súroló hangot ad ki. 159 1.9 jtdm 8v
Korábban se vette olyan simán a 3-ast, mint a többit, viszont még ennyire látványosan, mint amikor legutóbb vezettem, nem csinálta.
Még az is lehet, hogy a kuplunghoz van köze, bár a többi fokozatnál nem csinálja azt hiszem. -
Directors
senior tag
Sziasztok!
Fiat Panda 2. generáciòs mennyire ajánlott kocsi ? 1.3 mjet motorral.
Munkába járòsnak kellene. Illetve mire érdemes odafigyelni nála ? -
korpas15
tag
Sziasztok!
2014es Giulietta 2.0jtdm 150lovas motorja mennyire megbizható? -
426os
őstag
-
LógaGéza
veterán
válasz
HussarF #11897 üzenetére
Eredeti terv 330as volt, de a fentebb vázolt okok miatt nem ragaszkodom hozzá, elég lesz a "kis-Brembo" is, ráadásul ahogy nézem, a 166 fékje is elég könnyen felrakható.
Lenne még opciónak az, hogy nyári felnire veszek téli gumit, de nem akarok télen 19-es felnivel járni...
Új hozzászólás Aktív témák
- Óra topik
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- Autós topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: MárkaLánc
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- MWC 2025: A ThinkPad notebookokról sem feledkezett meg Lenovo
- További aktív témák...
- Eszpresszóképes kávéfőző 15 bar nyomással
- Használt Heinner szabadonálló, kombinált hűtő eladó (hibátlan)
- Használt Stadler Form hideg párásító ingyenes szállítással
- Bebetto Luca 2in1 babakocsi - mózeskosár és sport résszel
- Hatalmas szerszámcsomag Új!!!!!!!! Továbbértékesítésre is!+néhány ajándék CSERE IS!
- Új hangfalkábel OFC 2x4 mm2 réz hifi hangszórókábel hangfal vezeték
- Új digitális forrasztó állomás PTC hőfokszabályzós trafó 24V 110W
- Új digitális forrólevegős hőlégfúvó műanyag hegesztő Hotair 959D BGA
- Új digitális forrólevegős műanyag hegesztő hőlégfúvó smd forrasztó
- Kukirin G2 pro csere beszámítás
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest