Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
hacki87
senior tag
válasz Integrale #8899 üzenetére
Igazából neki szántam csak véletlenül neked válaszoltam. :) de persze te is tarthatsz fenék próbát! :) bár te már vezették cromat. :)
Lybra-ról juttatta eszembe apunak vettünk flotta multipla-ra tető csomagtartó. A szerelési papírra ugye a multi flotta előtti utáni típusai voltak ráírva de a rajz ami szemből "felülről" Mutatta hogy kell elhelyezni a lábakat azon egy Lybra volt. :D
[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
Hali!
A 3.0 V6 az tisztan olasz motor, nem Daimler.
En Cromara ugranek ra. Jobb anyagok, nagyobb, igenyesebb, es ad sok olyat, amit a Tipo sosem. (Ket zonas klima pl)
Mentem 150 lovas Cromaval olaszorszagon keresztul, kenyelmes, kulturalt, halk utazoauto. 2.4-gyel lenne az igazi a reszemrol.
"Bad reklám is reklám too"
-
LZs?!
aktív tag
Az előzőhöz szőrmentén kapcsolódva, de külön téma.
Annak örülök, hogy remélhetőleg az utolsó emlékeim az GT-ről mégiscsak pozitívak lesznek (kopp-kopp-kopp)...ending on a high note and shit.
A Nissan is megy, és ahelyett veszek egy robogót.
Ugyanakkor a cserealanyok 'kedvelési' sorrendben:
1) Fiat Croma 1.9 TáDé
2) Fiat Tipo Kombi 1.6 TáDé
3) Fiat Freemont 2.0 TáDé
Esetleges vélemények?
A Freemont sokáig 'titkos dobogós' volt, de egyre inkább lebeszélem magam róla, mivel annyira nem praktikus, mint amennyire elsőre tűnik (tér, ergonómia, stb.), illetve utánaolvasva ezt a leginkább körülményes/drága üzemeltetni (gumiméret, hülye akksi, stb.).
A Tipo az aranymetszés, már anno részleteztem.
A Croma az a szomszéd szende lány, akit mindenki ismer és mindenki jó véleménnyel van róla, de te mindig csak odaköszöntél, amikor összefutottatok, soha nem néztél még csak utána sem, mert 'nemgyerebe'. Aztán időnként csak-csak megállsz egy percre, váltotok egy-két szót, majd idővel beszélgettek is valami banális semmiségről...és rájössz, hogy egyre jobban érzed magad a társaságában. Ránézésre nem túl körülményes, nem tűnik a drámázó fajtának...és az sem elvetendő, hogy jól érzi magát akkor is, ha csak kisétáltok a főtérre egy fagyira, nem kell két nappal megelőzően foglalást intézni a Trattoria Toscana-ba, mert múltkor az Aranyszarvas a Várkertben sem volt rossz, csak kissé 'provinciális'.
Röviden: a Croma némileg autószerűbbnek tűnik a Tipo-nál, és gyártás végi darabok egy-két olyan szarral felszerelve, ami nekem kell (és mellette rengeteg olyan szarral kitomve, ami nekem nem kéne) harmad/fele áron vannak, mint egy használt Tipo.
HaHu: 1,5M körül OK, 2M-val bezárólag Great. Pl. [link]
PS: Mindentől függetlenül (na, jó...majdnem függetlenül): a C300-ra ráhúzott Lancia Thesis vállalható, illetve a 3 literes TáDé az még Daimler-Chrysler örökség?
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
LZs?!
aktív tag
Na, szóval megvolt a hétvégi kirándulás.
Csak én, az autó, a zene és az út...meg a sok idióta, aki csak útban van, mert nem tud otthon maradni...
Viccet félretéve: teljesen járható volt az út. Bagnál lementem az M3-asról, és onnan 3-as. Igazából itt kijött a kocsi erőssége; vagy inkább úgy fogalmaznék: itt volt elemében, t.i. ez az autó városi forgalomba nem való (kilátás, manőverezhetőség, motor + váltó, stb.), autópályára sem ideális (kéne egy chill-out 6. fokozat, illetve hangos)...de országúton fasza: 100-120kmph között haladni komfortos és ha előzni kell (mert mindig kell... ), akkor a pörgős motor + hosszú váltó piszok jól adja. 70-80 között vitorlázik egy 2-4 szereplős konvoj: vissza-három-padló, és mire húznád a negyediket 140 körül, már túl is vagy rajta, így mehet is inkább rögtön az ötödik, oszt tempomat reset és hagyni, hogy kigurulja magát...és 110-re állítva hallgatni tovább zenét, miközben bambulod a tájat és gyönyörködsz abban, ahogy a távolban az dombok, erdők, mezők találkoznak a bárányfelhős égszinkék boltozattal (yup, it's gay as shit, but I like it).
Kedvencem a 89 és 109 között szédelgők csoportja, de itt már elég a negyedik fokozat is a kikerüléshez, ha nincs hirtelenkedés...egyébként ez ugyanaz a mókagyáros tagozat lehet, mint pályán a folyamatos haladáskor 125-145 között álmodozók közössége.
Ez ment oda-vissza 2x3 (+1) órán keresztül. A bor még mindig finom; egy évtizede a Hudácskó (Hangavári) pincészetből hozok (néha hozatok) minden tavasszal egy szeretetcsomagot, ami aztán nyár végéig kitart. Onnan 15p Tokaj (a város); ott megebédeltem, aztán irány vissza haza.
Mindenféle csuklástól mentesen tekert a gép, egy szavam nem lehet: légkondival is húz, mint a barom, rettentően kényelmes órákon át is (oda-vissza egy-egy megállót tartottam, hazafelé csak a tankolás miatt), és országúti tempónál még nem zavaróan zajos.
Elvileg megjártam volna egy tankkal is oda-vissza (500km), de én félállástól nem hiszek a kijelzőnek, így akkor rátankoltam Miskolcon. A BC egyébként hunyorítva pontosnak tűnik: a kijelző szerint is kb. 3/4 tank fogyott, a blokk szerint is kb. 40-45l ment el, így a papíron sacc-per-kábé 9l/100km fair.
Ma reggel megnéztem: az olajszint is rendben van. Ez fontos.
Hosszú évek után végre először megint élveztem a kocsit, annyira, hogy pénteken innen folytatjuk: reggel a háznép után megyek a déli partra, de rafkósan északról, az 1-es felől közelítve - ott van egy-két jó útvonal, amit ajánlott egy kollégám, aki az északi parton érdekelt.
Nevermind...
-
molnarpeter
nagyúr
Nemrég volt egy hír, hogy a Sevel gyárban mintha nem készülne több furgon, de Ducato érdekes módon nem szerepelt benne. A Boxer, Jumper, Movano gyártása a lengyelekhez kerül, viszont a Fiatról nem szólt a hír
[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
Igen, ez a hir valahol olvashato vol, de ez egy baromsag. (Nagy modell nem epitheto a Giorgiora).
Alapvetoen egy modularis platformrol van szo, es ugy is lett fejlesztve, hogy kerul ra egy nagy Alfa szedan (166 utod) es egy nagyobb SUV is (Q7 meret).
Nagy V8 fogadasara viszont allitolag nem alkalmas, igy az amerikai modellek valoszinuleg kiesnek, vagy valtoztatnak a platformon egy keveset.
"Bad reklám is reklám too"
-
Más márkából is építhetnek autót erre a platformra, max az egy kisebb modell lesz
A kínaiakat, meg nem az emissziós szabályok tartják távol, hanem a biztonsági előírások (főként). Ide nem hozhatnak papírkocsit. USA sincs tele kínai kocsikkal, pedig nincsenek eszement emissziós szabályok.
-
mekker
őstag
válasz HussarF #8876 üzenetére
Amorén vagy valahol azt mondták, hogy Charger, meg Maserati alá nem való ez a platform, mert azok nagyobb autók. (bár nem néztem méreteket)
(#8877) Integrale
Nemrég írták, hogy a Fiat átnyergel az egyterűekről a SUV-re, ebből nem tudom mennyi igaz.
A Centoventi jó irány, azt hittem, hogy elkaszálják. Lancia meg ki fog jutni külföldi piacra is? Lesz egy Ypsilon fl, meg egy hibrid suv?@EU-s szabályozások
Lehet, hogy ezek nélkül már rég a Linglong autókat vennénk. Ez is egyfajta protekcionizmus, ha úgy vesszük.@más
Most volt Portfólión hír, hogy június 17-ig véleményezheti az EU versenyügyi hivatala, hogy milyen feltételek mellett lesz fúzió.Данное сообщение (материал) создано и (или) распространено иностранным средством массовой информации, выполняющим функции иностранного агента, и (или) российским юридическим лицом, выполняющим функции иностранного агента.
-
AttyVin
aktív tag
Biztos volt ilyesmiről szó, de nem néztem vissza az össze hozzászólást...
Van a családban egy eddig nagyon keveset használt ("nyugdíjasoké volt") régi Lancia Ypsilon (1998), amit most újra munkába kellene állítani.
Ebben egy 1.2-es, nyolcszelepes FIAT "FIRE" motor van.Ha jól olvastam, akkor ez Euro II-es, így az E10-es benzinek nem ajánlottak hozzá.
Most akkor mi lenne a teendő, hogyan lehetne "biztonságosan" üzemeltetni még egy darabig?
Köszönettel.
[ Szerkesztve ]
Üdv, Vino
-
gipsztigris
addikt
válasz marton.m #8874 üzenetére
Pont annyira vállalhatók mint a többi 12-13 éves autó. Ha a vételáron felül van még elrakva cca. 500-600 eFt, -és adott esetben nem sajnálod rákölteni, akkor vállalható járművek. Ha nem kell annyit költeni az talált pénz, de az a biztos, ha úgy kalkulálsz, hogy kellhet az a plusz pénz.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
hobizoli
nagyúr
válasz HussarF #8885 üzenetére
azert turbomotor, direkt befecsi meg a EGR meg katalizator DPF tema boven-boven volt tizensok meg akar huszon+ evvel ezelott is
CR dizel technika is az 1990-s evek vege...
DI benzinmotok is akkortol voltak szeriaban, bar tobbnyire csak szivok
turbomotorok 80-s 90-s evekben siman voltak szinte minden EU-s gyartonal
azota ECU-k sokkal okosabbak lettek, sokkal precizebben tudnak adagolni uzemanyagot, szenzorok is pontosabbak
egy turbomotortol vki elajul, ha literenkent 100loerot tud, mikozben ezelott 25evvel is voltak ilyen autok gyarilag, egy akkoris hokinak szamito 8bit-s ECU-kkal filleres 32kByte-s 27c256-s EPROM IC-ben letarolt sw-l es evekig mentek hiba nelkul
es abban sem volt akkor ehhez kovacsoltdugos technika (bar pl az Audi az S2/RS2-ben azt hasznalt)több drón kell ;P
-
válasz hobizoli #8884 üzenetére
E6D és a rákövetkező egyre több technika, amit a valóságtól egyre inkább elrugaszkodó EU-s szabályzások pár éven belül megkövetelnek és valahonnan pénzt kell rá szerezni. Pl. úgy, hogy nem költik el többféle modell kifejlesztésére. Ami persze ördögi kör, az lesz a vége, hogy az EU autógyártók eljelentéktelenednek/tönkremennek. Az EU-ból ki kéne rúgni a németeket, aztán egész jó kis hely lenne ez. Talán még az eurót is megérné utána bevezetnünk. Meg lehet, hogy a UK is visszatérne
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Miskolcon tudtok esetleg korrekt, hozzáértő Alfa Romeo szerelőt? A Google csupán a Fiat márkaszervizt dobta ki, thx előre is. Az elérhetőség jöhet privátban is.
-
-
hobizoli
nagyúr
en rohadtul nem ertem, hogy 15-20 eve egy sima alsokategoriaras autonak is volt kupe, sedan, kombi, kabrio bodevaltozata is, ma mar jo ha van ketto
mert aszondja "draga"
kozben olyan faszsag extrak kifejlesztesere koltenek csilliardokat, hogy telibe belefosik mindenki, benne van-e vagy nincs-e, de legalabb megjelenik az arban az is[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
Amióta meghalt Marchionne, azóta kb. beleszarnak az Alfába. Letettek az asztalra valami tutit, aztán magára hagyták. Nem tudom mi lesz. Ez a Giorgio platform drága volt és nagy durranás is, szóval lehetne használni, de tán a Maserati fogja, meg talán majd ha összekaparják kicsit a válság után az autógyártók, majd a PSA-FCA fúzióban érvényesülhet.
Szerintem az USA-ba akartak berobbanni, azért nem csináltak kombit, csak aztán ott nem jött össze és két szék közül a földre.Egyébként van már német árlista Q-ra (25. oldaltól). Ami info ebből levonható ránk nézve, kb, hogy az Akrapovic kipuff lépett elő a 2. legdrágább extrának, de még mindig magasan a karbonfék a legdrágább. Az új zöld és a kolbászzsír, akarom mondani arany pedig a gyöngyházfényű színekkel van egy árban.
[ Szerkesztve ]
-
mekker
őstag
Mennyibe kerülne egy kombi Giulia gyártását beindítani? A jelenlegi álláspont az, hogy "vegyél SUV-ot. paraszt". Tipóból akkor miért éri meg 3 karosszériaváltozatot fenntartani, amikor egy alfán megkeresik több Fiat árát? Meg mi lett azzal a tervvel, h lesz valami amerikai pony car erre a platformra?
Másik kérdés, szerintetek bővülni fog alulról a paletta a PSA-fúzióval? Nagyon furcsa ez az egész kisautós piac tekintve, hogy pl. a Hyundai vagy a PSA vígan bővítgeti ezt a szektort is. A jövőbeli kisautós kínálat mai tudásom szerint: 500, Ypsilon, 500X, Renegade, Tipo (szedén, 5ajtós, kombi), Compass. Tonale. Ez így elég szegényes tekintve, hogy 4 márkából lett összeválogatva ez a kínálat.
Данное сообщение (материал) создано и (или) распространено иностранным средством массовой информации, выполняющим функции иностранного агента, и (или) российским юридическим лицом, выполняющим функции иностранного агента.
-
marton.m
tag
Sziasztok!
Már régóta imádom a Bravo 2 formáját, most jutottam el oda, hogy szeretnék is vásárolni egyet magamnak.
Mit gondoltok, 1,1 - 1,2 millió körül lehet kapni normális állapotút 1.4 t-jet motorral? Ha felcsapom a hahu-t, akkor látom hogy vannak ebben az ársávban 2007-2009 közötti példányok, de fogalmam sincs hogy ezek már bevállalhatóak-e. -
Integrale
veterán
válasz CharlieDrop #8871 üzenetére
De van, USA-ban pl az osszes turbos 500 Multiair. Raadasul a TwinAir is Multiair.
[link][ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
Patrick
addikt
Egy kis erőmérő.
A kommentek jók. Mindig meglepődöm, valakiknek mennyire beszűkült a látáskörük... és persze vannak a trollok.
Most már több, mint 4 év telt el és jól bírja a Giulia. 2021-ben jön majd a frissítés. 2022-ben pedig két új modell.
Viszont, mivel kevés az eladás, kevés a használt Giulia is, benzines csak 7,5-től van kint, itthon meg 9+. Akkor már lehet újat kéne vennem... nehéz ez.
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
TnS
újonc
Alfa Romeo 159 Sportwagonra váltott esetleg valaki BMW E46 Touringról? Mik a tapasztalatok? Mire lehet számítani?
-
LZs?!
aktív tag
Ma reggel úgy döntöttem, hogy beülök a GT-be és letekerek Tokajra pianóban a 3-ason; hozok pár palack bort...
Wish me luck!
Nevermind...
-
Integrale
veterán
-
mekker
őstag
[link]
Egy kis marketingДанное сообщение (материал) создано и (или) распространено иностранным средством массовой информации, выполняющим функции иностранного агента, и (или) российским юридическим лицом, выполняющим функции иностранного агента.
-
LZs?!
aktív tag
válasz molnarpeter #8856 üzenetére
Az OG Abarth elvileg egy 'túlfújt' T-Jet (más turbó, szerelékek, etc.); a MultiAir 2009/2010-től jött be, nem?
Nevermind...
-
LZs?!
aktív tag
Abarth Grande Punto Esseesse || 1.4 16V 170Le
Így 9-12 éves korában szerintetek érdemes lehet venni egyet?
Random merítéssel a mo-i kínálatból, és a FL verzió(k) nem játszanak, mert sajnos nem tetszenek.
Érzek némi nosztalgiát a GP-m után, de nem a 8V aggregát hiányzik...
Nevermind...
-
kisza25
félisten
válasz Feketelaszlo #8852 üzenetére
Jó kis motor volt, jó sok mindenbe szerelték
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
LZs?!
aktív tag
válasz Feketelaszlo #8852 üzenetére
RIP
Mármint nem egy nagy nüansz konstrukció (ugye a mozaiknév a gyártástechnológiára utal), de nekem mindhárom benzines Fiat-omban a FIRE valamelyik variánsa volt/van, és megfelelő törődéssel agyonverhetetlen, fakocka egyszerűségű darabok. Évtizedeken át bevált, és csak reszelgetni kellett...persze, hogy a láncos vezérlést miért kellett lereszelni róla, azt nem tudom (Seicento-ban, Punto II-ben még emlékeim szerint az volt).
Nevermind...
-
Feketelaszlo
senior tag
Végleg leállt a FIRE motorok gyártása.
Utolsó 1.2/1.4 motoros autók kb. ősszel vagy télen gyártódhatnak, addig dél-amerikai import motorokkal és a meglévő készlettel készülnek, miközben az európai motorgyártó üzemek átszerszámozásával és helyi gyártás felfuttatásával foglalkoznak.
-
kisza25
félisten
válasz HussarF #8848 üzenetére
elütöd, akkor még nem lesz a tied, sőt elviszed az lopásnak minősül (tudom csak vicc volt)) sőt, ha olyan helyen teszed ahol kint van a tábla még perkálhatsz is, elég összetett dolog ez a vadgázolás
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
Holnap viszem a Fiat-ot honosíttatni, tegnap majdnem le is zúztam. Gondoltam meghajtom egy kicsit, mert mostanában csak 1-2 km-eket ment. Gyorsítok ki épp egy erdőszéli úton, erre egy őz rohan át az úton mint az állat. Na mondom, eljött az igazság pillanata.
Szerencsére elég gyorsan mentem és nem tudott elém kerülni, fejjel rohant neki a kocsi oldalának. Egy picit meg is nyomta a lemezt, bár csak nagyon közelről nézve, meg simogatva érződik. Lehet valami vákumos horpadásjavítóhoz elviszem, hogy kihúzzák, de nem biztos, hogy érdemes vele foglalkozni.
Ritka buta állat az őz, jön a zajos gépsárkány, de nemhogy a másik irányba rohanna, felé szalad... -
Patrick
addikt
Vajon R33Z az Amore-n mennyiért adja a használt Giulia-ját?
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
LZs?!
aktív tag
válasz Integrale #8840 üzenetére
Bevallom, nekem az a felhozatal sohasem volt a szívem csücske; kivéve a Brava-t, azt nagyon szépen eltalálták, illetve mai fejjel a Marea Weekend-et tudnám értékelni: rendes csomagtér túlnyúlás, nagy üvegfelületek.
A Brava design-ja lehetne tananyag arányokról és formákról; a hátsó lámpák szegmentált megvalósítása fergeteges. Gyerekkoromban ő volt a szép, a háromajtósat rusnya kiskacsának tartottam; akkor még valahogy sohasem tudtam megjegyezni, hogy melyik a Brava és melyik a Bravo.
Később húgomnak volt egy 1.2 EX (?) Bravo-ja (akkor 6-7 éves), amit néha vezettem...és hiába hajtottam én akkor Uno-t, majd Punto II/B-t, a Bravo-ba beleülve mindig elfogott egyfajta vonakodás: a konzol feleslegesen monumentális, tapintásra kellemetlen, és emellett minden túlságosan ki volt hangsúlyozva. Egyszerre volt fluffy/confy és vontatott/darabos.
Nekem a Fiat szögegyszerű (a korszakhoz képest), felesleges humbug nélküli, praktikus/ötletes megvalosítással gyakorlati igényekre, de mégis szerethetően bájos, mégha az bumfordi báj is. Egyszerű, olcsó, de hangulatos. Szerintem mindig akkor baffák el, amikor az előzőeken túlmutatóan kifinomult vagy egylépésben korszakalkotó dolgot akarnak letenni az asztalra, vagy csak simán előhúzzák az újrapozícionálást a cilinderből. Írom ezt úgy, hogy az OG Tipo-val kapcsolatban az avant-garde kifejezést jó érzéssel csak szarkazmus nélkül, pozitív értelemben tudom használni.
Nevermind...
-
Integrale
veterán
En inkabb a Bravo, Brava, Marea vonalat tartom a minosegben (par gyenge ponttol eltekintve) es elgondolasban a legjobbnak, es valahol a Stiloval lehet a vege.
Belter minosegeben (ha csak beulsz, tekergetsz, tapogatsz), akkor egy Marea kifejezetten jo.
Olyan zsirosan, masszivan jarnak pl a szellozok rostelyai, jok az anyagok, sok az extra, puhan burkolt a potkerek oble stb stb. Egy Bravo 2 sok tekintetben messze kerult ettol, a belso sokkal olcsobb hatast kelt .(Toyota Avensis-t szerencsere megugorja anyagminosegben, mert az szanalmasan gagyi).De ez a velemenyem valoszinuleg az autoiparra kompletten ervenyesek.
Itt all a felhajton egy 2012-es C-Max, gyakorlarilag full op., de az kinos, hogy elol puha a karpit, hatul feoccsontott szar, meg a textura is mas, elol van kilincsvilagitas, hatul semmi.A Tipo ilyen teren jo, nem varsz sokat, es pozitivan csalodsz. A Faceliftes Treckingre leszek kivancsi, eleg dogosnek igerkezik.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
LZs?!
aktív tag
Kedves naplóm...
Szerintem az Alfa sejt valamit, mivel gyanúsan csendes és hisztimentes már egy hete. Tegnap sem vergődött, mikor kiengedtük a futtatóra a tetőtlen kispajtásával, és ma sem volt semmi gond, ahogy elugrottunk Esztergomba ebédelni. Pedig volt hajtva, már amennyire az asszony bírta.
Gyanús. Kétségbeejtően gyanús.
Néha-néha érzek a tarkómon valami hideg borzongást, illetve teljesen véletlenszerűen rám-rámtör a kényszer, hogy a hátam mögé pillantsak...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
LZs?!
aktív tag
válasz molnarpeter #8831 üzenetére
@molnarpeter
Szerintem a Fiat-nál 2000-es évekbeni Panda / GP / Bravo line-up volt az a sweet-spot, ahol sikerült minőségben, elgondolásban, koncepcióban és utána a megvalósításban is eltaláni a megfelelő összhangot; előtte (bár abból csak az Uno-t éltem át) a Panda / Uno / Tipo / Punto és azok deriváltjainak időszaka volt hasonlóan integráns...azóta meg...nos, ahogy a költő mondta: kár érte, kiváló ügynök volt.
Egy formás 500-asra még én csorgatom a nyálam, de az 500 mutáns verzióit nem tudom hova tenni. A Tipo egy űdítő kivétel, bármennyire is ottomán a genetikája...
Nevermind...
-
Integrale
veterán
válasz molnarpeter #8831 üzenetére
Ôs Tipo es Tempra SW 5. ajtajai is muanyagbol keszultek 88-ban.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
kisza25
félisten
Kombiban az ülőlapot elvileg le lehet dönteni és síkot kapsz 7:00 yt!
, vagy ez is extra lenne[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
molnarpeter
nagyúr
Kedvenc vesszőparipám a hasonló kioptimalizált lemezek terén az első sárvédők azon része, ami csak nyitott ajtóval látszik, az utascella első sarkánál, az A oszlop és a küszöb vége között. Kia Ceed esetén figyeltem rá fel, hogy a fekete hangszigetelő szivacs látszott, ahol lemezt szokott meg a szemem Viszont ha a régi 2T Wartburgra gondolok, ami tisztességgel rozsdásodott, tartósabb opciónak tűnik a műanyag dob, funkciót tekintve az eddigi duplázás (fém dob és műanyag dobbetét) maga a pazarló hedonizmus, aztán végül mégis előbb rohad el a vas és acél, a műanyag takarása csak pár évvel toldja meg az élettartamát, de legalább gyártani is drága Ami nekem a Grande Punto esetén nagyon tetszik, az az első sárvédő rányúlása a küszöb elejére. Ha nem is termelés szempontból, de hosszútávon fenntartás miatt sokkal egyszerűbb csavarozva cserélni, mint egy elejétől végéig tartó küszöbbe belehegeszteni, jól átgondolták
Ha már beugrott az NDK vonal, a Trabant duroplast elemei ismertek, de például a kombi Wartburg hátsó sárvédői és a csomagtérajtó is léteztek kompozit anyagból. Mindeközben pl. Fordnál csak kb 10 éve gyártott típusokon tűnt fel, hogy mondjuk a csomiajtó félig műanyag (gondolok itt a Focus mk3-ra, ahol ugye van egy alaplemez fémből, de az alsó domború részt már műanyag adja).
-
LZs?!
aktív tag
Ma, délelőtti programként, elmentem az Autóvárosba, hogy megnézzem a kombi Tipo-t közelebbről. Délután kolléga/haver 'új' ponyvatetős Mini-jével ismerkedtem (sima szivó, relax), majd elmentünk kocsikázni, aztán est-ebéd a Dunaparton. Én Alfa-val voltam, ami érezheti a vesztét, mert zokszó nélkül működött.
Összességében pozitívan csalódtam, de azért akadnak hullámvölgyek:
1) Minden ott és úgy van benne, ahol és ahogy a Grande Punto-ban is; a tempomat vezérlését kivéve, ami felkerült a kormányra egy külön bajuszkapcsolóról, ami sokkal jobb így. Ösztönösen tudtam, hogy miért hova kell nyúlni, ami nagyon tetszett. Most már sejtem, hogy Golf örültek mire is vágyhatnak, amikor betolják a Golf G_X-et, hogy átüljenek a Golf G_Y-ba, anélkül, hogy ellamentálnának: mi van a
nyúlonVW-n túl...2) Tágas. Persze kisautóhoz (?) képest. Szerény személyem 190cm/110kg és valószínűleg még az árja eugenika szerint is arányos, így a lábtér fontos. Egymás mellett ülve magammal azért vállban zavarnánk egymást (magunkat, magamat...pff...???), de kényelmesen be lehet férni, és talán némi helyezkedéssel még el is lehet férni. Viszont magam mögé kényelmesen be tudok ülni (egyre skizóbb ez anekdótázás..), főleg ha az ülés kicsit meg van emelve - lásd lent a képek. Hozzáteszem: az ülésekre inkább rá-, illetve felül az ember, mintsem bele; de ez már a GP-ben is így volt.
3) A kombiság relatív: technikailag az, és van a normálhoz képest cca. 1,5-szeres mélység (de legyen kétszeres), és jól pakolható, mivel ahol lehetett, ott elhagyták (ehm, kispórolták..) az anyagot, így ami holttér, az vagy üreg vagy rekesz, egyébként pedig egy nagy hasáb a légtér. Viszont alapból nem lehet síkba dönteni a hátsó üléssort. Ez a GP-ben alapáras volt, bazz; ahogy a teljesértékű pótkerék is. Mondjuk: utóbbit már fapad+1 szinten is adják, ha jól vettem ki, viszont az előbbit mindenkép' külön kell kérni. Az üléseket ledöntve egy felnőtt bicikli csak leszerelt első kerékkel fér el 'kényelmesen', egyébként hajtogatni kell(het). A kombiság igazából itt abban merül ki, hogy hosszított a csomagtér, így pl. apu+anyu+gyerekek felállásban a szülöknek is beférhet végre egy, hovatovább kettő!!! teljesértékű sporttáska/bőrőnd pluszban a három plüssjátékkal kibélelt kerekes bőrönd mellé...
4) Anyagok. Olcsó, így egy szóban. Annyival tűnik komolyabbnak az OG GP-hez képest, amennyi idő eltelt 2006. óta; a technológia fejlődés biztos feltárta a kapukat a kevésbé rideg műanyagok irányába. Tény: ahova gyakran odanyúl, odatekint a humán biobod, ott kicsit minden puhább, kellemesen porózus, jobb fogású, és a szemnek is kedvesebb...de ugyanúgy műnyag. Nem rossz, nem jó...valamivel tetszetősebben funkcionális, mint régen.
5) A forma szerintem jó, sőt így kombiban a legjobb. Egyedül az orra zavar: egyszerűen 'turcsi'. Látszik rajta, hogy azért van eleje a kocsinak, hogy a motornak is legyen hol laknia és legyen mire kitenni a fényszórókat. Az A oszloptól hátra viszont szerintem teljesen harmonikus, tényleg csak az orrán köszön vissza a 'törökszedánság'.
+1) A Bammeg-Anyád Kategória Díjazottja: a sárvédődob, ami nincs. Van ott egy vékony műanyag idom, ami más autókban a sárvédő betét lenne...na tkp. itt az a sárvédődob. A motortérből lehet szépen nyomkodni, kellemesen puha...van vagy 3 mm vastag. Mintha fentebb említettem volna már, hogy itt-ott spórolnak az anyaggal, ugye?
Akkor a képek...a minóség szokás szerint xar, és a motortérről kép nem van, sry.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
LZs?!
aktív tag
válasz HussarF #8827 üzenetére
Azért ez eléggé ki van facsarva, hogy 'jóhírként' lehessen tálalni.
Magyarul visszavágják 250HP-ra a konfigot, hogy beférjen az egy szinttel alacsonyabb taxbracket-be, így by default már olcsóbb lesz kigurítani a szalonból, illetve a gyengébb motor kevesebbet is fogyaszt (on avg ofc), így papíron üzemeltetni is olcsóbb.
Tény: az átlag vezető úgyanúgy nem fogja kiautózni a kevesebb lovat sem, mint a többet, így a HP oldal tökmindegy.
Ugyanakkor az USA-ban is 10/9 kocsit lease plan alatt gurítanak ki, ahol faktor, hogy milyen gép van a pénz 'mögött', pl. a 35k-s Giulia havidíja simán lehet magasabb, mint a 35k-s Camry-é mer' depritiation n risk n shit; ahogy pl. a Wotan pedigree-s márkák is szívják ezt, a BMW-vel az élen.
Nevermind...
-
LZs?!
aktív tag
válasz kisza25 #8824 üzenetére
@kisza25
Igen, a választék a kulcskérdés...ugyanakkor a fő csapásirány 'diktálja' a dízelt: főleg pályán 2f + 2gy + csomagok felállásban elmenni valamerre (erre eddig ott van/volt a Focus, csak ott neccess a csomagtér), illetve 2f + csomagok + pl. két bicikli (bármi) elmenni valamerre (erre van/volt az Alfa, mínusz biciklik, mínusz üzembiztonság, plusz kétszer olyan éhes és és max. egy nagyobb sporttáska a csomagtérben).
Ebből kanyarvadászat nem lesz, viszont ha a TáDé Tipo hasonlóan hozza a Focus 7-7.5l/100km @160-170kmph @3000rpm utazóját (minden BC szerint...), akkor már túl rossz nem lehet; a benzines valószínűleg ebben nem lenne partner. Aztán, hogy átlag egy hónapban a maradék 20 napon álltában milyen folyadék romlik meg a tankban, az már egymindegy...
Tegnap még kombi Ceed-re kértünk be ajánlatot: az szalonból jönne (nem éri meg használtan, nincs akkora diffi), de az 1.4 szittya lenne készletről; igazából részemről inkább csak a hölgytagozat megnyugtatására kooperálok ebben, mert nincs kedvem pluszban még pár milkacsokit kitenni az asztalra.
@alázógyík
Köszi az infót. Igen, hallottam, hogy dícsérik, ezért sem idegenkedem tőle teljesen.
Más:
A ma délelőtti program részeként beugrottam Zsoltékhoz. Lehet lenyugodni a p1csába, nincs semmi gond...már ha eltekintünk attól, hogy a paranormális jelenségeknek igenis lehet valós manifesztációja, és így feltételezhetően az Ördögüző sem tisztán fikción alapul...
Mindenféle hibakódok, némileg összefüggéstelenül, de a gyújtás-vezérlés körüli halmazban...lehet, hogy a kábelezés fárad (az jó occsó...) vagy egyéb elektromos fasság vagy a BC kezd szenilissé válni. Majd valamikor a közeljövőben náluk hagyom, aztán megpróbálják megfejteni...ugyanakkor pedzegettem: ha nagyon megindul a Geiger-számláló, nem toljuk túl, mert akkor megy-a-faxba-EL. Ha nagyon sz0pós, összedrótoztatom és megy beszámításra (úgyse adnak érte semmit, a 'lelkifurkát' meg jól bírom); ha pedig relatív pici pénzből orvosolható, akkor összerakatom és első körben megpróbálom eladni (még egyszer...), mivel előre megfontoltan kibaszcsizni én sem akarok senkivel.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
kisza25
félisten
Próbálj ki egy 1,4t-t, (smpi szívócső befecskendezéses , nincs koksz) 120 ló de jobban megy, mint pl. hyundai/kia 1,4 140 lovas. Jobban van belőle választék, mint dieselből, mondjuk automata nincsen.
Az 1,6 diesel egy jó nyomatékos motor, mindenki dicséri, azzal sem lősz mellé. Amúgy a tipo egy könnyű autó a méretéhez képest
Én nem szeretem a dieselt, egyszer volt egy crdi i30 sw-m 2013-as, egy év után eladtam, mert nem tetszett a dieselsége[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
Golyo69
senior tag
-
LZs?!
aktív tag
válasz kisza25 #8816 üzenetére
A kocsid színéről jutott eszembe.
Újabban elgondolkodtam használt Tipo vételén...
- sima fehér
- kombi
- 1.6 TáDé
- 40-80e km közöttFelszereltség tekintetében passzolok; majd ami lesz a kiszemeltben, de az automata váltóra gyúrnék...dízelt minek is terelgessek kézzel.
Egyelőre egy darab autmata van HaHu-n (persze nem fehér...): [link]
Bárkinek bármi vélemény/tanács/meglátás 1.6 dízel Tipo-val kapcsolatban, illetve a Manual vs Automatic felállásról?
Köszi!
PS: A benzinesek két okból vannak kispadon egyelőre: 1.4 szívó rövidtávra/Bp-re bemenni OK, viszont hosszúzni kevés/gyenge; 1.4 t'rrbo pedig...hát ha már van rajta csiga, akkor legyen GO-s.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
-
Golyo69
senior tag
válasz kisza25 #8814 üzenetére
Köszi
Igen ott is megosztottam :)Fedélzeti szerint. Igazabol ha csal is még akkor is jo :)
Nem vagyok egy fogyasztást számolgato, ne legyen indokolatlanul sok annyi a lényeg.
[ Szerkesztve ]
Xiaomi 13T + Haylou Solar Plus RT3 | Xbox Series X + LG 65NANO866 +HiMedia Q5 Pro + Denon X1400h+Optoma HD 27 + 120" + I7 11700KF+7800XT 64GB DDR4 + LG UltraGear OLED 45GR95QE-B
-
Golyo69
senior tag
Sziasztok
Csatlakozom a forumhoz :)
Par napja lettem tulajdonosa egy 2018-as kis Tiponak. 1.4 T-jet motor 120 loero.
Meg ismerkedünk de eddig tetszik. Volt hetvegen egy nagyobb teszt kor is. Kb 700 km, vegyesen. Varos ill autopalya (130/140 km/h) 6.9-es átlagfogyasztas lett a vegr ami sztem egesz baráti.
Szepen teszi a dolgát,jo vezetni.
Sikerült egy jól felszerelt autót venni így van benne minden foldi jo.Lehet majd lesz par kérdésem :)
Ime a kis szürke :
Xiaomi 13T + Haylou Solar Plus RT3 | Xbox Series X + LG 65NANO866 +HiMedia Q5 Pro + Denon X1400h+Optoma HD 27 + 120" + I7 11700KF+7800XT 64GB DDR4 + LG UltraGear OLED 45GR95QE-B
-
mekker
őstag
-
Köszi nindenkinek. Eszembe juttattátok, hogy be kell még egyszer fényképeznem a szervizkönyvet, mert már egy bejegyzéssel több van benne.
[ Szerkesztve ]
-
Én is most kezdtem el árulni újra, mert az előzőt levettem, rájöttem, hogy ha akkor elviszik, kocsi nélkül maradok.
Gondolkozok is, hogy nem túl sok-e az info a blogban, mert ott nyilván az van vezetve, ha szervizelni kellett és igazából nem volt semmi komolyabb baja sosem, esetleg a hosszú blogból azt hihetik, hogy mégis. Nem tudom, hogy levegyem-e a linket. -
őstag
Az Alfa 1.4-es, 155 lovas T-Jet motorjával vannak problémák? Általánosságban azt lehet olvasni, hogy nem rossz konstrukció. Látókörbe kerültek a 2008-2010-es Mitók. Ezzel motorral gondolom jó vezetési élményt adhat ez a pici autó. Mérete nem lenne gond egyelőre. A legnagyobb negatívumként a kemény futóművet említik, amely a elhanyagolt, szar miskolci utakon gond lehet. Rengeteg új autó teszt fellelhető a típusról, de egy 10-12 éves Mito fogalmam sincs milyen döntés ma.
-
CharlieDrop
veterán
Melyikőtöknek van szürke 147-e?
És ment ma nagyot is az M7-en este 6 körül?[ Szerkesztve ]
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
LZs?!
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest