Hirdetés

2024. június 16., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#88551) atos19881101 válasza sasa134 (#88550) üzenetére


atos19881101
senior tag

+1

/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/

(#88552) joshua7 válasza Atlantis (#88548) üzenetére


joshua7
veterán

A Honda meg a Nissan már csinál. A Civic Type-R elég állatnak tűnik, ott az alap már megvan, csak egy kocsi kéne köré, ami kívül-belül nem kelt hányingert. Szigorúan szvsz.
Szerintem csak a Toyota van lemaradva ezen a téren, a Mazda különcködése igen jónak tűnik.

[ Szerkesztve ]

Semper Fi

(#88553) Kornel válasza Atlantis (#88548) üzenetére


Kornel
veterán

akkor elmondom miért nem csinálnak turbos benzinest.
olcsóbb és megbízhatóbb a szívó.
suzuki 1.2 93 LE, az európai gyártók kb. turbóval hozzák ezt a teljesítményt, szívóval biztos nem.
minek egy corsa/fiesta méretbe kis turbós benzines? jó lenne oda egy jó szívó is, de azt nehezebb megtervezni, mint ráakasztani egy csigát valami fosra :D

(#88554) !Overdose! válasza giigz (#88546) üzenetére


!Overdose!
őstag

Biztos vagy benne?

Honda Civic 9gen 2.2 i-DTEC 150le - 5.23

VW Golf VII 2.0 TDi 150le - 5.74

Szerintem teljesen átlagos a Mazda fogyasztása, sőt...

[ Szerkesztve ]

Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás

(#88555) parandroid válasza Atlantis (#88548) üzenetére


parandroid
nagyúr

Hát, nem tudom, szerintem az 1,5-ös és a 2l-es Skyactive benzines sem lehetnek rosszak. :)

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#88556) giigz válasza !Overdose! (#88554) üzenetére


giigz
veterán

Azok is eszméletlen jól fogyasztanak :K :D Nagyjából minden értelmes dízel eszméletlen jól fogyaszt :K

(#88557) bobsys válasza Dany007 (#88529) üzenetére


bobsys
addikt

Biztons Mondeo? Nalunk ez a Taurus ami a Mondeonal nagyobb es jelenleg igy nez ki belulrol kb 2012 ota (kiveve, hogy a vezeto elotti kijelzo nem a ket ora kozott van, hanem a ba oldalon).

[ Szerkesztve ]

Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel

(#88558) bobsys válasza emvy (#88531) üzenetére


bobsys
addikt

Meg a kijelzo alatti "gombok" is azok, legalabbis egyaltalan nincsen benyomom a gombot erzese az embernek, meg kellett szoknom, hogy ha tul kozel van az ujam akkor siman kikapcsolom mondjuk a legkondit.
A radio alap adatai egyebkent megjelenik a vezeto elotti kis kijelzon is a kilometer ora melett (ha ugy allitod be) es a kormanyrol valtasz csatornat, lepteted a cdt veszed fel a telefont stb.. szoval azt amit mas autoban is.

Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel

(#88559) #16514048 válasza bobsys (#88557) üzenetére


#16514048
törölt tag

A Taurus más, most direkt néztem róla belső fotókat és teljesen máshogy néz ki. A Mondeo amerikai megfelelője a Fusion, a jelenlegi generáció lényegében teljesen megegyezik, csak a nevük más. Mondjuk a motorválasztékban biztos vannak különbségek.

[ Szerkesztve ]

(#88560) bobsys válasza #16514048 (#88559) üzenetére


bobsys
addikt

es tenyleg, igazad van, a kozepso konzol megtevesztett, az olyan mint a Taurusban es a valto koruli resz mas

Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel

(#88561) bandus


bandus
veterán

Urak, indulunk hetfon horvatorszagba, 1500 km oda-vissza. Sose tettunk meg meg ilyen hosszu utat kocsival, van valami amire nem gondol az ember magatol, es erdemes ra odafigyelni, azon kivul, hogy ne fogyjon el az uzemanyag?

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#88562) DeFranco válasza bandus (#88561) üzenetére


DeFranco
nagyúr

Ne vagánykodjatok, pihenjetek meg óránként vagy 100 km-enként 10 percre. Egy kis torna, vagy egy kávé legyen, érdemes az elejétől betartani, és "előre pihenni", mert a vége húzós lesz.

Legyen bent desztvíz, vonókötél, pótkerék nyomást ellenőrizzétek, legalább egy bitfej készlet meg egy franciakulcs, duct tape, emelő, kerékkulcs. Legyen bent egy vagy két pokróc, kék-sárga betétlap. Utasbiztosítást kössetek, legyen meg az érintett országok autóklub száma ha esetleg valami műszaki hiba van, ne valami random embert kelljen hívni. Energiaszelet, energiaital vész esetére.

Sebességhatárokkal, fizetős utakkal legyetek tisztában, ha nem kék a széle a rendszámnak (EU-s), akkor van, hogy kell H-s matrica a kocsira.

[ Szerkesztve ]

(#88563) neduddki válasza Atlantis (#88548) üzenetére


neduddki
nagyúr

HI!

mert ok sokkalhamrabb ki akarnak jonni az elktronyos joszagokkal

udv

neduddki

mod: egy szo emisszio....

[ Szerkesztve ]

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#88564) emvy válasza bandus (#88561) üzenetére


emvy
nagyúr

Alljatok meg 250-300 km-enkent, mas semmi.

while (!sleep) sheep++;

(#88565) LuckyL válasza footy (#88503) üzenetére


LuckyL
őstag

a 8-as bmwhez képest aminek a tesztjét linkelték

cryptot minden termékemért elfogadom

(#88566) Atlantis válasza sasa134 (#88550) üzenetére


Atlantis
veterán

Na, látom rosszat szóltam. Mindegy, én kitartok a véleményem mellett, hogy alacsony fordulatú nyomaték nélkül már meg lehet b..ni egy motort. Most is kétliteres benzinest hajtok és utálom, hogy ha haladni akarok, akkor el kell forgatni minimum 3-4k-ig, ott meg már leharapja a gatyámat is és visít, mint a nyakon szúrt disznó. Előzésnél se lehet nyomatékból megoldani semmit, a sok traktoros mellett már nem jön ki a különbség, hogy nem 1,4-esben vagyok.

Nyilván stílus kérdése.

Szerintem a turbó már nem olyan új találmány, hogy ne lehessen még a mai fillérbaszós világban is jól megcsinálni.

DeFranco: 100km-enként? Akkor sosem érnek oda. Nekem Makarska irányonként 1 megállással fáradság nélkül meg szokott lenni, akkor a technika is és a legénység is elintézhet minden folyó ügyet. Nyilván kölökkel bonyolultabb.

neduddki: annyit csak kibír, mint az autó többi része, semmit nem az örökkévalóságnak csinálnak már.

[ Szerkesztve ]

>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford

(#88567) neduddki válasza Atlantis (#88566) üzenetére


neduddki
nagyúr

HI!

"hogy ne lehessen még a mai fillérbaszós világban is jól megcsinálni." pontosabbana afillerB! ize miat tnem lehet rendesnn ossehozni

udv

neduddki

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#88568) emvy válasza DeFranco (#88562) üzenetére


emvy
nagyúr

> Energiaszelet, energiaital vész esetér

Bazz, en triatlonra keszulok igy, nem nyaralni :D

while (!sleep) sheep++;

(#88569) DeFranco válasza Atlantis (#88566) üzenetére


DeFranco
nagyúr

Ők még nem tapasztalt hosszú távú vezetők, írta is, hamarabb fáradnak, érdemes gyakrabban megállni. OK, mondjuk váltottan tudnak vezetni, legyen 200, whatever. Mellesleg az is tény, hogy az ember kb. 1 órán át tud koncentrálni maximálisan, érdemes utána egy kicsit kizökkenni. 100 csere 100 szünet-csere 100 csere 100 szünet-csere. Legyen akkor így.

Én is kb. 200-anként álltam meg Krakkóból hazafelé, az azért ennek a távnak a fele (sincs) de az M0-án már éreztem, hogy nem vagyok a csúcson.

Persze lehet rambózni 500-600-as etapokkal, de ha tanácsot kell adni, akkor én a biztonságra szavazok. Főleg hogy ez az általad említett táv duplája.

@emvy: nálam alap, hogy van a kocsiban, alapesetben nem kell (meg annak a fele sem amit leírtam) de ha esetleg ne adj isten valami gebasz van, akkor jól jöhet. 350 Ft. Ennyit megér.

[ Szerkesztve ]

(#88570) Atlantis válasza DeFranco (#88569) üzenetére


Atlantis
veterán

Hja, ezt nem tudtam. Persze, a biztonság az elsődleges.

>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford

(#88571) hdman válasza bandus (#88561) üzenetére


hdman
őstag

Kihangosítót mindenképpen vigyél és ne telefonálj kézből :DDD

Sopron city :)

(#88572) -v- válasza DeFranco (#88569) üzenetére


-v-
addikt

A 100 azért erős túlzás ...

(#88573) MunezXBK válasza DeFranco (#88569) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Hetente 2x toltam 600-at, 1 seggel. Minek megállni?

(#88574) bandus


bandus
veterán

köszi mindenkinek az tippeket!

kocsi dolgai rendben vannak, biztosítás, assistance, miegyéb. utasbiztosítás van a hitelkártyákhoz, de azért kötöttem külön is egy basic szintet. útvonal, fizetés tiszta.

mi úgy gondoltuk, hogy letenyénél úgyis meg kell állni tankolni (ez az út harmada), illetve egyszer még megállunk a következő harmadánál, ez szerintem tartható. a 100 km-t én is kicsit sokallom/kevesellem :) de persze minden előzetes elgondolást felülír az aktuális állapot.

tényleg köszönöm szépen.

hdman:
bt kihangosító van az autóban :K

[ Szerkesztve ]

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#88575) gaborbol válasza bandus (#88561) üzenetére


gaborbol
őstag

En kb igy szoktam hosszabb utra indulni :)

Most mar a hutotaskat telepakolva mindennel berakom a hatso ulesre aztan ennyi.

GPS, telefon+tolto, KP az esetleges problemakra, ha valahol bankkartyat nem fogadnanak el, helyszini birsag nem tudom van-e az ut soran.

Kocsi legyen atnezve, gumik, hutoviz, olaj, biztositas,meghatalmazas ha nem sajt az auto, a szokasos szarok amik a kocsiba kellenek horvatba+ ami orszagokon atmentek( nem tudom a hullazsak, kreta, deszka, kukasmelleny, ilyesmi kell-e meg) . 2-3 orankent piheno, vagy akkor ha ugy erzed, hogy faradsz felre kell kicsit allni pihenni, jarkalni, enni, inni.

(#88576) hdman válasza bandus (#88574) üzenetére


hdman
őstag

Tudom csak csipkelődésből írtam :)

Sopron city :)

(#88577) nesa válasza bandus (#88561) üzenetére


nesa
veterán

Ha bosznian keresztul mesz ugyan azt tudom mondani amit a magyar katonak mondak a szavai ponton hidnal a haburu alatt, kocsival nem lehuzodni, fure lepni tilos, hugyozni az aszfaltra, vagy az aszfaltrol a gazba.
Mondjuk mast is mondtak de az most nemerdekes.

(#88578) hobizoli válasza Kornel (#88553) üzenetére


hobizoli
nagyúr

ne rohogtess mar, a nyomatekgorberol hallottal mar....? :U

több drón kell ;P

(#88579) Kornel válasza hobizoli (#88578) üzenetére


Kornel
veterán

persze hallottam.
és ahogy párszor már írtam, sokkal szerencsésebb egy hybrid hajtáslánc ilyen célra, mint egy nem optimalizált benzinmotorra rátenni egy csigát, és azzal a dolgok papíron meg vannak oldva.
valóságban nem, mert a gyártók azért csinálják, hogy minél költséghatékonyabban be tudják tartani az éppen aktuális euro normákat, illetve papíron jó fogyasztást érjenek el. valóságban ugyanannyit eszik egy 1.0/1.2 turbo, mint egy 1.6 szívó, papíron meg...
nézd meg mennyit eszik egy yaris hybrid, meg mennyit egy 1.0 ecoboost, meg 1.2 tce és társai.
természetesen most utcai használatról beszélek, normál körülmények között, szerintem bármire elég.
persze akinek versenyezni kell, annak nyilván nem :P

(#88580) ReSeTer


ReSeTer
senior tag

Köszönjétek meg Belgiumnak, meg annak a sok marhának aki veszi ezeket a trágyákat.

(#88581) Qru válasza bandus (#88561) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Rendszeresen járok Horvátországba, DeFranco-t annyival egészíteném ki, hogy legyen nálatok (ásvány)víz az fontos meg kukás fényvisszaverő mellény.

A sebességhatárokat tartsd be de ott is ráhagynak 10%-ot mint nálunk szoktak de azért ne centizd ki. A pályán ha van korlátozás azt tartsd be mert ott előszeretettel vadásznak a gyorshajtókra (kézi mérő vagy 3 lábúval), havert múlthéten vágáták meg 500kn-ra gyorshajtás miatt. Azt inkább fagyizzátok el mint sem a Yardnak adjátok.
Ha gáz van legyél együttműködő a Horvát rendőrök kemények, nem olyanok mint a magyarok. Simán elveszik az irataid és amíg nem tejelsz nem kapod vissza, angolul szite mind tud.
Lakott területen kívül használj tompított-at (azt nem tudom a nappali menetfényt elfogadják-e) és persze öv mert annak hiányáért is büntetnek keményen.

A pályakapuknál tudsz bankkártyával fizetni, ezt erősen ajánlom, mert általában kisebb a sor abban a sávban és középárfolyamon váltják a kn-t így jobban jársz. Ne lepődj meg nem kér pinkódot egyik kártyánál sem csak lehúzzák és kész nyílik a sorompó. Szombatonként van turnusváltás, érdemes máskor indulni (vagy földönkívüli időben (éjjel/hajnalban letolni a Horvát részt) az alacsonyabb forgalom miatt de ez nem érint ha hétfpőn mentek, csak ha esetleg szombaton használnád a pályát ne lepődj meg...

Autópálya díjra itt egy jó kalkulátor (a fővárosi elkerülő pályaszakasz ingyenes ott nem kell fizetned): [link]

100 km-eterenként ne állj meg mert soha nem érsz oda, én általában 600km-t 1vagy max 2 megálással tolom végig pedig nem szoktam sokat vezetni egyben. Ha van tempomatod akkor áldani fogod, hogy anno belett húzva az extra listán ez a tétel.

A kinti morál: Nem annyira nyomulósak mint a magyarok (1-2 állat ott is van persze) viszont az udvariasságot nem ismerik, nem engednek be cserébe nem is várják el, hogy beengedd őket, sőt néznek rád furán ha lemondasz az elsőbbségedről és nem értik mit akarsz.

Hirtelen ennyi intelem jut eszembe... :D

mod:

Ja de: zöldkártya legyen nálad!

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#88582) DeFranco válasza -v- (#88572) üzenetére


DeFranco
nagyúr

irtam mar hogy keves, tevedtem :) legyen a duplaja

@Munez: rambo vagy, szuper, ilyeneket szoktam latni a kulso meg a leallosav kozott kacsazni amikor bobitaznak pici ;) par mindig van, ugy 10 km-enkent 1. ma is majdnm belemjott egy mert nem tunt fel neki hogy sebessegkorlatozas van a palyan, kicsit elbambult nem nagyon csak ugy 80 kmh sebessegkulonbseggel vagodott majdnem belem. osztrak rendszama volt orkenynel ert utol. szamold ki. es mindig van par ilyen vakeger pedig nem sokat megyek. mind faradt vendegmunkas.

amugy ha per "mindig" mesz akkor gondolom gyakorlott vagy, nekik meg az elso utjuk. ez sem mindegy.

(#88583) Qru válasza bandus (#88574) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Jah és hazafelé az utlsó horvát kút Popovec-nél van (ahol írja, hogy 42 km a kövi kút az már a határon innen van) ami azért távolabb van a határtól, ha akarsz hazahozni rendes benyót akkor ott tedd telei a kocsit benyóval. Lehet palcebó de nekem a kinti benyóból 0,5 literrel kevesebbet kér 100-kmerenként. Ha nem vagy lusta mérj egyet te is...

Azzal számolj, hogy ott nem úgy van mint itthon hogy 10 km alatt találsz 2 benzinkutat, ritkásabb a töltőhálózat nem érdemes nagyon kicentizni, a kutak árai között nincs olyan ordenáré nagy különbség mint itthon nem kell annyira figyelni hogy hol tankolsz.

#nincsbennetarcsi

(#88584) Dluinet


Dluinet
nagyúr

1980 Mercedes-Benz 280 TE by Zender

és valami egészen más:

[ Szerkesztve ]

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#88585) footy válasza Dluinet (#88584) üzenetére


footy
addikt

Ez valami flokkolócég referenciamodellje?

(#88586) 8th válasza Kornel (#88579) üzenetére


8th
addikt

Jó is az amikor tiltásba kell forgatni egy 1.2 szívót minden előzéshez mindezt persze kikapcsolt légkondival. ;]

"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."

(#88587) LógaGéza


LógaGéza
addikt

1.4-es szívóbenzin, és 1.4-es PD TDI motorok közül melyik az ajánlottabb?

Konkrétan Lupok között nézelődök most második lehetőségért (ha nem jön össze annyi pénz amennyit tervezek), de valahogy e kettő között nem tudok dönteni...

"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"

(#88588) Qru válasza LógaGéza (#88587) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Benyósból valószínűbb, hogy egy kevésbé lestrapált darabot tartasz, plusz az 1,4 szívóban kb semmi nincs ami tönkre tud menni.

8th: Köznapokon 1,2-es Jazz-t hajtok, tudom miről beszélsz... :D

#nincsbennetarcsi

(#88589) 8th válasza LógaGéza (#88587) üzenetére


8th
addikt

A dízel. GTI-n kívül az összes benzines Lupo felejtős.

"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."

(#88590) Kornel válasza 8th (#88586) üzenetére


Kornel
veterán

érdekes, a szabályos sebességhatárok betartásával nincs ilyen gond, még egy ezres szívóval se.
és előzni is lehet vele.

(#88591) LógaGéza válasza 8th (#88589) üzenetére


LógaGéza
addikt

Eddig 1-1 :)

Esetleg meg tudnád indokolni, hogy miért? Érdekelne nagyon is.

"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"

(#88592) 8th válasza Kornel (#88590) üzenetére


8th
addikt

Ja, oké lehet de hogyan? Előzz egyet 90km/h felett egy 50lovas ezres szívó Seat Ibizával vagy az 1.2-es 45lovas Corsa B-vel vagy egy 60lovas 1.4 f astrával vagy egy... Ezekbe se erő se nyomaték és még zabálnak is rendesen.

"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."

(#88593) Qru válasza LógaGéza (#88591) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Én indokoltam, olvasd el újra a postom.

#nincsbennetarcsi

(#88594) LógaGéza válasza Qru (#88593) üzenetére


LógaGéza
addikt

Azt láttam, és pont emiatt húzok én is a benzines mellé. Tudom, a dízel nyomatékosabb, de lóerőbe ugyanott vannak. Első kocsival úgyse száguldozni fogok, gyakorlatot megszerezni szerintem teljesen elég lesz.

"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"

(#88595) Kornel válasza 8th (#88592) üzenetére


Kornel
veterán

súly/teljesítmény arányt se felejtsd el.
illetve a nyomatékgörbét se.
amiket említesz, régi vágású európai szívómotorok, amik tényleg nem mennek. mondjuk az 1.4 f astra ismerősi körben 5 körül eszik, de lehet csak az a baj, hogy szabályosan közlekedik :K
ja és a váltóáttétel a másik, ami nem mind1.
egy modern kis köbcentis szívó kis autóba városba/országútra simán jó, szabályosan közlekedni.
hosszabb távra nagyobb kaszniba nyilván nem.
de ettől még simán van létjogosultsága.
pl. mivel közlekednének itthon a kispénzűek, ha nem lenne régi swift? (mivel nem lenne, ha annak a motorját is 240.000 km-re tervezték volna, mint az 1.0 ecoboost-ot)
kérdem én mi értelme van az 1.0 ecoboost-nak, amikor jó lenne egy 1.4 szívó is, ha mondjuk 200 kg-ot csökkentenek a súlyon, és még a fogyasztás is jobb lenne, nem papíron, hanem ténylegesen.
ahogy írtam, egyszerűbb egy csigát ráakasztani, és papíron meg van oldva minden.

(#88596) mokus1 válasza LógaGéza (#88587) üzenetére


mokus1
addikt

Ha találsz egy karbantartott 1,4 Tdi-t én azt venném. 4-5 éve napi rendszerességgel használtam és jó kis motor nak tartom. 75 le 200nm? Viszonylag nagy turbólyuk 2000től viszont rendesen húzott de rövidek voltak az áttételek. 5 liter felett nem nagyon kajált városban és sok baja nem volt. Szóval városban nagyon jól élhető, és pályán se akadály.
1,4 benzin azt hiszem vwbe szintén 75 le, barátomnak volt Seat Arosaba(lupo) de nagyon panaszkodott rá, leginkább arra hogy nagyon kultúrálatlan és sokat zabált város 8-9 liter pedig kis motor,kis kasztnival.

Ha találnál egy jól karbantartott 1,4 tdi-t én biztos azt választanám.

kornelka: F astraval azt mondom 5 liter kizárt. Édesapám felesége azzal jár nap mint nap és 6,5 a minimum de akkor tojás héjakkal közlekedik és nagyon rendben van a motor. Az se sok nem azt mondom de 5 liter az kizárt.

[ Szerkesztve ]

(#88597) 8th válasza LógaGéza (#88591) üzenetére


8th
addikt

Tök egyszerű, A lupóban mint általában a kétezres évek eleji benzines Volkswagenekben nagyon-nagyon elavult kifejezetten puruttya benzinmotorok vannak. 1.0 50lovas szóra sem érdemes. Még egy lupo méretú bódéhoz is gyenge, nulla nyomaték pörgetni kell hogy vánszorogjon zabál is szépen ergo szar úgy ahogy van. Az 1.4 75lovas már dinamikusabb de ez becsapós mert olyan rövid váltó van alatta, hogy 40km/h felett nyugodtan lehet dugni neki az ötödiket, elbírja. Városban ez jó de ha kiérsz autóútra netán felmerészkedsz vele egy autópályára szabályosan leeszi a fejed amellett rövid úton megőrülsz a 4000rpm felett ordító motortól. Az 1.4 FSI nem lenne rossz de az meg nagyon drága és itthon ritka is mint a fehér holló. GTI szintén. Dízel meg elcsattog városban is 5literrel városon kívül pedig közelebb van a 3literhez mint a 4hez és ott a 200Nm nyomaték is 2000rpm-nél nem kell forgatni. 1.4pd-nek is elég rövid a váltója így minden fokozatban dinamikusabb mindnél kivéve persze a GTI-t. egyetlen említhető hátránya a hangja. 3henger ellenére nem rázza szét az autót a motor egyedül a hangja ami rettenetes de az is csak hidegen és alapjárat közelében. Menet közben fordulaton szépen kisimul nem tolakodó.

"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."

(#88598) 8th válasza 8th (#88597) üzenetére


8th
addikt

Amúgy meg simán 3L-t vennék ha már Lupo kell. Ha nem megy és nem lehet bele cuccolni legalább egyen keveset és annál kevesebbet az 50ccm-s robogókat leszámítva semmi nem fogyaszt. :N

"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."

(#88599) tboy93 válasza mokus1 (#88596) üzenetére


tboy93
nagyúr

nalunk a 65 lovas fastra 8 korul eszik benyobol

(#88600) Kornel válasza mokus1 (#88596) üzenetére


Kornel
veterán

nem város, hanem országút, 70-80 között, mert kanyargós az út, csak erre használják.
ja és csak nyáron.

egyébként ez a kinek mennyit eszik dolog annyira lábfüggő.
én a sajátommal a spritmonitoron a 2. vagyok, és mégse szoktak letolni az útról.

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.