Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#174001) kisza25 válasza Vesztor87 (#174000) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Fb csoportba érdemes benézni, rengeteg tag van és rengeteg apróbb -nagyobb hiba. (Hardveres, szoftveres)
Én le is tettem róla hamar

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#174002) Doki16 válasza theooracy (#173995) üzenetére


Doki16
addikt

Toyota egyik új modelljében sincs részecskeszűrő. A hibridekkel az összes ilyen baromságot ki tudják kerülni.

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#174003) tibbike01


tibbike01
őstag

A Ford 1.0 Ecoboost 125Le motorokról mi a vélemény? 6-os váltóval 20-50 ezer kmrel jó vétel lehet? Leginkább városba és 1-2 havonta pályára.

[ Szerkesztve ]

(#174004) cintula187 válasza Core2duo6600 (#173990) üzenetére


cintula187
addikt

Nehéz kikerülni a 3-4 évnél nem régebben gyártott kocsiknál.

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#174005) Core2duo6600 válasza footy (#173991) üzenetére


Core2duo6600
veterán

De szeretem, de eggyel kevesebb szar van benne ami elromolhat, ha nincs benne turbo, ha a nyomatékot szereti valaki, akkor elektromos, az ver majdnem mindent, 70 km/h -ig legalábbis, még akkor is ha a Teslakat nem számítjuk bele, hisz az sokunknak elérhetetlen jelenleg még használtan is, nem beszélve róla, hogy nincs hazai képviselet.

(#174004) cintula187
Hát igen, ezért én most pl kivárok, és majd egy elektromos, ha elérhető lesz anyagilag.
Ha nagyon muszály autó, akkor esetleg egy Toyota hybrid, azokban nincsen.

Gigabyte Z390 Aorus master , Core i9 9900K, Asus RTX2070, 64 GB DDR4, Dell Latitude 6430

(#174006) Declare válasza footy (#173991) üzenetére


Declare
őstag

:D
egy jo kis V8-as M3 as bmw szivo motor azert jöhetne :K

(#174005) Core2duo6600 ilyen gondolkodassal, akkor bicikli ;) . Vagy akkor kerüld a klimat, az elektromosablakot az ABS-t, radiot....ez mind el tud romlani.
(+azert nezd meg az elektromos auto arakat....egy kis fis fos nissan leaf 10 millio felett van....szerinted hanyszor csereled ki a turbot a motorral eggyüt egy mostani kis turbos benzinesben, mire elered a 10+ milliot? ;) Az elektromos auto araiba bele van epitve a relative alacsony szervizigeny)

[ Szerkesztve ]

(#174007) Core2duo6600 válasza Declare (#174006) üzenetére


Core2duo6600
veterán

Használt autokról beszéltem

Gigabyte Z390 Aorus master , Core i9 9900K, Asus RTX2070, 64 GB DDR4, Dell Latitude 6430

(#174008) footy válasza Core2duo6600 (#174005) üzenetére


footy
addikt

Ez turbopara valami totalcaros fakenews lehet. ;] Egyebkent egy tubofelujitas minimalis tetel egy auto vetelarahoz kepest. Bar en nem nagyon hallottam hogy kellene, persze ha nem nemetbol behozott "tuti" vetelrol van szo. A parasak felezhetik az olajcseret sok varosozas eseten es semmi gond nem lesz. Vagy lehet venni suzukit is 10 ev garival. Annyi minden elromolhat egy mai autoban, nem ertem miert ez az altalanos fosas a turbotol, amikor szinte csak elonyei vannak.
Az elektromos auto egyelore csak a gazdagok jatekszere. Az olcsobb modellek pedig korlatozottan hasznalhatoak.
A Toyotat hibridet adom, de ok is csak mostanaban kezdtek az europai izles szamara is emesztheto autokat gyartani.

(#174006) Declare
A V8at adom, de inkabb valami mustangra voksolnek, vagy meginkabb egy stingerre 3.3V6 turboval.

[ Szerkesztve ]

(#174009) MunezXBK válasza Core2duo6600 (#174005) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Turbóra lehet vigyázni, nem igényel túl nagy odafigyelést.

(#174010) Declare válasza Core2duo6600 (#174007) üzenetére


Declare
őstag

En egy altalanos kijelentest lattam csak töled ;) de arányaiban szvsz ugyan az a helyzet....a villanyos valszeg kb ugyan annyival lesz dragabb 5 evesen, mint az 5 eves benzines.

Teljesen felesleges ez a turbo para....egy esetet tudok megerteni, ha valakinek ugy kell auto, hogy tenyleg nincs ra penze, meg fenntartani se, de valami extrem elethelyzet miatt mégis s.o.s. hogy legyen auto. Na akkor ok, akkor kerüljön el mindent amit csak lehet es vegyen az ember valami full fapad kis benzines autot.

Normalis esetben, amit irtak a többiek is, több 100 ezer km ig semmi gond nem szabad, hogy legyen egy turboval, csak ha valami gyökér hasznalja az autot (de az meg tönkretesz mast is...). Legroszabb esetben meg 150-300k km között turbofelujitas kb 100k huf, vagy tenyleg a legroszabb eset egy uj turbo kb 300k huf.

Csereben van egy autod, amit dinamikusan lehet vezetni, több elvezetet nyujt, egyszerübben elözöl es nem kell padlogazon 4000 es fordulaton huzatni, hogy felmenjen klimaval az erdi emelkedön :D

(#174011) prsq válasza theooracy (#173995) üzenetére


prsq
tag

Szívócsőbefecskendezéses benzineseken még nincs részecskeszűrő, hogy szeptembertől lesz-e, nem tudom.

Viszont ilyen jellemzően a kisebb autókban van még.
Kiánál van kivétel pont, Ceed 1.4 MPI, Optima 2.0.

De hogy olyasmiket említsek, ami az általad megjelöltek kategóriája:
Mitsubishi ASX és Outlander, Toyota RAV4, Ssangyong Tivoli, Subaru Forester és XV, Nissan Juke. Ezekben se turbó, se direkt befecskendezés, se részecskeszűrő. Egyelőre.

(#174012) prsq válasza Doki16 (#174002) üzenetére


prsq
tag

Az nem a hibridségen múlik.

A Kia Niro hibrid és van benne részecskeszűrő (vagy a facelifttől lesz), mert direktbefecskendezéses a benzinmotorja.

[ Szerkesztve ]

(#174013) Doki16 válasza prsq (#174012) üzenetére


Doki16
addikt

Én csak konkrétan a Toyotáról nyilatkoztam, a többit nem ismerem.

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#174014) aero. válasza prsq (#174011) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Van még szívócső befecsis új autó? Anno a suzuki 1.4t-re mondták, de a múltkor autonavigátor tesztben azt is közvetlennek írták, én már nem tudom mivan.

mod: jah, tényleg van még mpi ceed

[ Szerkesztve ]

(#174015) prsq válasza aero. (#174014) üzenetére


prsq
tag

Van, a miniknél és a kisautóknál egész sok, feljebb igencsak keresni kell. (A javát beírtam neked.)

[ Szerkesztve ]

(#174016) Vesztor87 válasza kisza25 (#174001) üzenetére


Vesztor87
senior tag

Nézem nézem, még nem láttam, de keresem mi a hiba :D

(#174017) Core2duo6600 válasza Declare (#174010) üzenetére


Core2duo6600
veterán

Én 30 Km -et mennék csak városban naponta.
Reggel be a céghez, este haza, na erre a felhasználásra értelmetlen egy erős turbós, úgy gondolom.
Erre a felhasználási módra egy elektromos lenne a legjobb, ugyanakkor még elég drágák használtan is :(
Bár azt is hozzá kell tenni, hogy a 2-3 éves benzinesek sem éppen olcsóak, ilyen focus fiesta golf méretre értem, nem a 7 es bmw méretkategóriájára értem, mert az a méret teljesen felesleges városi 1 személyes használatra.

Gigabyte Z390 Aorus master , Core i9 9900K, Asus RTX2070, 64 GB DDR4, Dell Latitude 6430

(#174018) tboldi válasza aero. (#174014) üzenetére


tboldi
nagyúr

Direct injection a Suzuki is (K10C és K14C), egyedül csak az 1,2-es szívó nem (K12C), de állítólag ezt hamarosan ki fogják vezetni.

(#174019) venom8888


venom8888
őstag

Sziasztok most bukkantam erre a topikra. Volna 3 millio ft om. 190cm magas es 100kg vagyok. 23 eves. Olyan autot keresek amiben kenyelmesen elferek,fiatalos,dinamikus, es megbizhato. Tudnatok ajanlani valamit? Idaig honda accord 2.2 diesel ,es insigniat neztem,de az utobbirol nagyon panaszkodnak hogy nem jo,csak szep kenyelmes. Mondjatok valami :)

(#174020) tboldi válasza venom8888 (#174019) üzenetére


tboldi
nagyúr

Én egy előző generációs Swift Sportot vennék, az megbízható, dinamikus és fiatalos. 194 cm és 120 kg vagyok, simán elférek benne. :K

Csak egy példa: [link]

[ Szerkesztve ]

(#174021) vzsryl válasza venom8888 (#174019) üzenetére


vzsryl
nagyúr

Accord.
Az Insignia belül sokkal kisebb, de mégis nehéz, mint a sár, emiatt többet fogyaszt, ráadásul a motorja nem olyan megbízható.

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#174022) alázógyík válasza tboldi (#174020) üzenetére


alázógyík
őstag

Accord után Swift?

Te most miért akarsz kib.szni vele?

(#174023) tboldi válasza alázógyík (#174022) üzenetére


tboldi
nagyúr

Én úgy értelmezem, hogy eddig nem volt autója, és Accordot, meg Insigniát nézeget, nem pedig Accordból ülne át valami másba.

Amúgy attól még, hogy leírtam, hogy én mit vennék, neki nem kötelező ugyanezt tennie.

(#174024) Declare válasza Core2duo6600 (#174017) üzenetére


Declare
őstag

Ezzel nincs baj, csak akkor ne irj olyan altalanos megmondasokat, amiböl az jön le, hogy huuuu na a turbot azt kerülni kell, mert huuuu. Igy elrettentesz valakit a turbotol, aki lehet, hogy sokkal boldogabb lenne egy kis nyomatektöblettel (en pl agyverzest kapnek egy kis szivo benzinben, mert szeretek dinamikusan vezetni....nem vagyunk egyformak).

(#174025) molnarpeter válasza venom8888 (#174019) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Ennyiből kapsz egy pár éves, nem túl sokat futott Mondeo-t. Mk4.5 2.0 TDCI egy baromi kiforrott konstrukció, egy jól bevált motorral, kb minden van hozzá olcsón, ha elromlana (de nem szokott :D), 200-300 ezret röhögve elmennek, taxisok is szeretik.

(#174026) alázógyík válasza tboldi (#174023) üzenetére


alázógyík
őstag

Mindegy, hogy van-e neki v. nincs, annyira nem 1 kategória a 2.

(#174027) molnarpeter válasza tibbike01 (#174003) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Városba inkább plug-in vonalon nézelődnék, vagy ha nem tudsz tölteni, egy Toyota vagy Lexus hibrid.

(#174028) venom8888


venom8888
őstag

Egy 23 eves stra kombim van,kb le gyorsuljak egy biciklivel. Kulfoldje jarok mar dolgozni, egyenlore mas visz,de majd en is szeretnek kimenni sajat autoval. Igen a fordot en is nezegettem,nem hallottam rola se jot,se rosszat idaig. De attol szerintem jobb egy accord nem? Octaviat is nezegetem.

(#174029) Qru válasza aero. (#174014) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

VAG-nál van kombinált befecsis TSI (szívócső és dirket befecsis is egyben) ott sem lesz gond a kokszosodással.

#nincsbennetarcsi

(#174030) footy válasza venom8888 (#174019) üzenetére


footy
addikt

Fl utani Insignia nem bajos, nyugodtan veheto. Az AGR-es ulesek kenyelmet mas nem nagyon tudja ebben a kategoriabaan, ilyen aron pedig vegkepp.

(#174031) tboldi válasza alázógyík (#174026) üzenetére


tboldi
nagyúr

Oké, hogy nem egy kategória, de az Accord:
- Megbízható? Igen.
- Dinamikus? Fogjuk rá.
- Fiatalos? Háááát...

Félreértés ne essék, jó autó az Accord, de ha ezek a kritériumok a legfontosabbak, akkor szerintem egy Swift Sport jobban megfelelne.

szerk.: Eddig arról nem volt szó, hogy külföldre menne vele dolgozni, így már valóban nem jó választás a Suzuki.

[ Szerkesztve ]

(#174032) venom8888 válasza footy (#174030) üzenetére


venom8888
őstag

Melyik az a tipus pontosan,le irod vagy linkelned kegyszives? Mi az fl?

[ Szerkesztve ]

(#174033) venom8888 válasza molnarpeter (#174025) üzenetére


venom8888
őstag

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/ford/mondeo/ford_mondeo_2_0_tdci_digitklima-14135407

Erre gondolsz? Ez mondjuk tetszik nekem, es eleg jo paci elosztas .

[ Szerkesztve ]

(#174034) molnarpeter válasza venom8888 (#174028) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Mondeo vs. Accord viszonylatban azt lehetne például kiemelni, hogy egyrészt nem 10 éves autót kapsz ennyiért, hanem 5 éveset, és nem 200 ezret futottat, hanem közelebb a 100-hoz. Másik, hogy ha komolyabb baja van, azért elég erős japán szorzó van egy kuplungon, vezérlésen, plusz a kis darabszám felára is megnyomja (azt a 2.0 motort rakják mindenbe már lassan 20 éve). Insignia motorja egyrészt szeret hajtókarcsapágyas lenni, ha nem cserélik az olajpumpa tömítést, belül jóval szűkösebb a külső látszathoz képest, és a konstrukció jellegéből adódóan túlsúlyos a konkurenciához mérten. A Fordnak az automata szokott baja lenni (kézit kell venni), és a benzinmotorok hosszútávon rejthetnek pár aknát. El szokott romlani hátsó lámpa és duda, amiket gyakran látok, nem drága tétel egyik sem. Octavia is nagyon jó egy 2.0 dízellel, de az más méret, inkább nagyra nőtt kompakt (ellenfele inkább a Golf és Focus, csak több benne a hely).

Szerintem az lenne a legjobb, ha keresnél a környéken néhányat, és kipróbálnád őket, melyik kényelmes, melyik szűkös, stb :R Az említett FL jelentése facelift, a modell élettartama közepén történt ráncfelvarrás, néhány változtatás történik (általában előnyükre).

Linkre: ilyesmire gondoltam, lóerőre szerintem ne szűkíts, van rá ember, aki olcsón felhúzza a 163 gyári verzióra a gyengébb 140/116 lovasakat, vagy van bevált 180-190 ló körüli szoft is hozzá. AAA autót nem szokták ajánlani mondjuk, de sok az autó, meg tudsz nézni náluk sok típust (csak nem szabad az első ajánlatra bedőlni, írtak már róluk pár cikket).

[ Szerkesztve ]

(#174035) Core2duo6600 válasza Declare (#174024) üzenetére


Core2duo6600
veterán

Ezért kell beírni a kérdezőnek, hogy mégis merre járna a leendő kocsival.

Gigabyte Z390 Aorus master , Core i9 9900K, Asus RTX2070, 64 GB DDR4, Dell Latitude 6430

(#174036) footy válasza venom8888 (#174032) üzenetére


footy
addikt

2013-ban volt az Insignianak egy Faceliftje(modelfrissites) utana mar nem problemasak a motorok. A fenszorok formajarol es a hatso kromcsikrol a legkonnyebb felismerni.
Nekem A20DTE motorral van. Ez a 140 loeros valtozat, miota joido van 5L-es fogyasztassal jarok. (18-as kerekek)

(#174037) venom8888 válasza footy (#174036) üzenetére


venom8888
őstag

Koszonom

(#174038) venom8888 válasza molnarpeter (#174034) üzenetére


venom8888
őstag

Koszonom az osszefoglalodat,kedves toled. 80% ban mondeora hajlok mar,de az accord sincs kilove, skoda azert nem tetszik,mert oreg papás,nem igazan fiatalos. Es insignia is johrt 2013 utani,

[ Szerkesztve ]

(#174039) molnarpeter válasza footy (#174036) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Lehet tudni, mi változott FL után? Tényleg érdekel, egyszer nézegettem egy motorhibás FL előttit, arról találtam csak infót akkoriban. Netán más cikkszám, eltérő tömítés alapanyag, más pumpa kialakítás, vagy csak még újak? :F Ducato&tsai körökben, és Alfásoknál is jól bírja a motor, csak a GM-nél láttam ezt a problémát, kíváncsi lennék a megoldásukra.

(#174040) venom8888 válasza footy (#174036) üzenetére


venom8888
őstag

Tehat csak a 2013 utani tipust keressem, vagy a fl megnevezes benne kell hogy legyen akkor is ha 2015 os pl ?

(#174041) molnarpeter válasza venom8888 (#174038) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Még annyi jutott eszembe, hogy nagyrészt flottás piacról származnak ezek az autók, szóval leinformálható kell legyen mindegyik. Népszerűség szerint viszont az Insignia és Mondeo esetén nagy a kínálat és sok az import, ami folyamatosan nyomja le az árakat. Honda ritkább és japán, Octavia pedig VW csoport, így jobban tartják az értéküket hosszútávon. :R

(#174042) footy válasza molnarpeter (#174039) üzenetére


footy
addikt

Mas csapagyak es olajpumpa(legalabbis tomites). Ebben a forumban erdemes szetnezni.
A motoron kivul meg volt par kisebb dolog amit javitottak.

(#174040) venom8888
A hirdetesben nem valoszniu hogy igy benne lesz.
Alul balra a Facelift jobbra pedig a Facelift elotti.

(#174043) venom8888


venom8888
őstag

Es hogy tudok egy autot leinformalni 100% osan vagy ahogy csak lehet,penzbe kerul, mi a modja a jarmu leinformalasra? Azt nem hiszem el amit a gazdaja vagy az auto ker es mond.

(#174044) soldi3r válasza venom8888 (#174019) üzenetére


soldi3r
veterán

2014-es Insignia eleg bajos volt, MK4 Mondeo szinten.

E30 (oo=[][]=oo)

(#174045) molnarpeter válasza footy (#174042) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

:R

soldi3r: bővebben kifejtenéd? :) Újakat láttam jópárat, Mondeo esetén DRL gond volt talán a leggyakoribb, csoportjában még a pierburg szelep bukkan fel időnként. Insignia FL inkább keveset futott volt.

[ Szerkesztve ]

(#174046) footy válasza soldi3r (#174044) üzenetére


footy
addikt

Milyen baja volt? Nekem eddig(11e km) 2 homersekletszenzort kellett cserelni.

(#174047) venom8888 válasza soldi3r (#174044) üzenetére


venom8888
őstag

Na fasza. Elottem szolok,ellenkezo allitasokat mondtak. Miert voltak bajosak?

(#174048) venom8888


venom8888
őstag

Tehat hogy ellenorizhetem egy koxsi elo elletet? Alvaz szamot nem hinnem hogy meg engedig nezni.

(#174049) Qru válasza venom8888 (#174048) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Van ingyenes járműlekérdezés itthon, az rendszám alapján tud adni pár hasznos infót.

#nincsbennetarcsi

(#174050) venom8888 válasza Qru (#174049) üzenetére


venom8888
őstag

Koszonom

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.