Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
EQMontoya
veterán
Az olaj folyik, ezért a hibáért viszont jobb helyen megfojtanak.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
giigz
veterán
Hihetetlen, hogy ennyi nyomatékot kihoztak belőle, a 2.0 PDTDI-ben van 320 Nm ha jól emlékszem, de ott 140 LE-höz... Nem gyenge lehet az a kocsi.
vakherda
csendes tag
1.9 TDI 1999–2001 I4 8V AUY 1896 cc 85 kW (116 PS; 114 hp) @ 4000 rpm 310 N·m (230 lb·ft) @ 1900 rpm
Tényleg
[ Szerkesztve ]
Szívesen vinnélek egy kört Gazsival! Az automata -mint ált a legtöbb ember- szereti alacsonyan tartani a fordulatot. Nálam 50 km/h megy olyan 1250 körül. Na most itt a nyomaték még nincs csak valahol 1/3. De ha meglépem, akkor visszabassza 2-be, és rögtön a nyomaték max 90% köré forgatja. Ez nem 5-10 mp, hanem 1-2. Szerinted mekkorát rúg a váltón?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
vakherda
csendes tag
Én szeretem. Pedig most nincs meg az összes ló. Motor cserekor kimaradt az IC. Há minek is az?
140-n pikkpakk fent volt az M0-n amikor hoztam haza. Tovább nem nyomtam még neki. De a nyomaték az valami zseniális.
Seat Ibiza 99" 1.9PDTDI 116hp
FerNandor
őstag
ja, na így értem, visszaváltás és kap egy nagy lökést, rántást. sima kéziváltónál is akkor ugyanígy van, ha valaki visszarakja 50-nél kettöbe mondjuk, ráadásul még szarul is vált, akkor csinál pár ilyet és kampó.
így értem. csak már úgy értettem, hogy egy sima gyorsulás is veszélyezteti.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
Balupapa
senior tag
"Ha rendben lesz a váltó+kuplung részem akkor olyan 180-200le lesz és 400nm+
Turbó csere, coolerezés, chip, kipuff."
Öhm, én ugy tudom, hogy ez csak a gyárilag 131 lovasbol hozható ki gyári BÉLLEL. az sokkal erősebb mint a többi.
ne hogy kikönyökölkön a hajtókar
_-=*WheelWhores*=-_
vakherda
csendes tag
Tuningnál a 116 lovas hajtókarját teszik át általában a 110-lovas adagolósba
Seat Ibiza 99" 1.9PDTDI 116hp
Az nem, sőt a dejzellel úgy a legjobb gyorsulni h nem piszkálja az embör a váltót. De sokan 1 bitesek és a teli talp mellé is visszaváltanak me' az kő. Volt egy jaó vágású főnököm, aki vett egy faszázmányos c5 II-t. 2.0 hdi. Jól ment. Csak drága emberünk előtte csak 1.4 benyála xarát vezetett. Úgy gyorsított 30-ról 50-re, hogy vissza gangolt, pörgetett úgy 1,5 másodpercig, majd megint felgangolt...szegény kocsi kapta a pofájába rendesen.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Balupapa
senior tag
és az bír 200 padon mért lóerőt?
_-=*WheelWhores*=-_
vakherda
csendes tag
A tapasztalatok ezt igazolják.
Seat Ibiza 99" 1.9PDTDI 116hp
FerNandor
őstag
az igen.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
Most mutogatnak egy fának ment allroadot a natgeón
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
vakherda
csendes tag
Elég nagy haó van.
Jackson szépen beparkolt.
[ Szerkesztve ]
Seat Ibiza 99" 1.9PDTDI 116hp
A enyém elment nagy haóban i rendesen A beállóra vmi jóvágású ember feltolt majd 50 cm havat. Mikor indultam reggel, a szomszédok ott szentségeltek h nem bírnak kiállni. Nah állófűtés kikapcs, beültem, felnyomtam legmagasabbra oszt átmentem az egészen. A cors-ás szomszéd próbálta utánam csinálni de felakadt
Mekkora fasz a vontatós! 4x4 és mivel amcsi tuti automata, de nem polcolt a hátsó kereket
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
vakherda
csendes tag
Pont azt néztem, hogy a fenébe vontatja
Ez a sörös forma mekkora
[ Szerkesztve ]
Seat Ibiza 99" 1.9PDTDI 116hp
EQMontoya
veterán
Van itt némi sötétség, úgyhogy akkor fejtágítsunk!
Szóval: az, hogy mennyi a nyomaték, az önmagában egy viszonylag keveset mondó adat. Illetve a nyomatékot az autóban sosem érezzük. Csak a teljesítményt. Kezdjük akkor a fizikával: mi adja a teljesítményt? Az, hogy valami a hengerben ég/robban, és ez forgatja a főtengelyt (nyomaték). Illetve az, hogy ez milyen gyakran történik meg (fordulat).
A levezetésbe inkább nem mennék bele, következzék a mágikus képlet:
Teljesítmény (Watt!) = Fordulat (1/s!) * Adott fordulathoz tartozó nyomaték (Nm) * 2 * Pi.
Nincs ebben semmi rocket science.
Nézzük, hogy miben más. Itt van egy 2.0 TDI nyomaték- és teljesítménygörbéje:
Csak hogy tényleg sarkos ellenpélda legyen: Honda 1.6 VTi hasonló görbéje:
Látható, hogy a vti az erősebb, de:
2000-es fordulatnál a TDI a 320Nm-es nyomaték mellett már 90 lovat ad le, amivel már szépen húz.
2000-es fordulatnál a Honda nyomatéka kb. 105Nm, tehát 32 lovat ad le.
4000-nél a Honda még mindig csak 65 lovat ad le (kb. 115Nm mellett).
Tehát nem nyomatékból autózunk a dízellel, hanem alacsony fordulaton adja le azt a teljesítményt, amit egy hasonló erejű szívó benzines csak jóval fentebb. Az, hogy mennyi a nyomatékmaximum, egy tájékoztató jellegű adat, láthatóan nem következik belőle semmi. Pl. az NSX csúcsnyomatéka kevesebb, mint az itt említett TDI-nek. Pedig azért picit jobban megy.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
Ugyanakkor nem ugyanannal a fordulatnal kell nezni a teljesitmenyt a ket motornal, mert ugye van valto is a vilagon. Az erdekes a 'hasznalhato fordulatszamtartomany', azaz pl. (hasrautesszeruen) a Honda a teljes tartomany 50%-an adja le a teljesitmenyekek legalabb az 50%-at, a TDI meg 70%-an. (Nem stimmelnek a szamok, nyilvan -- a lenyeg, hogy egy motor, ami 10000-ig forog, es linearisan no a teljesitmeny 0-10000-ig 0-100 loero kozott, az pontosan ugyanaz a motor, mint ami 2000-ig forog, es linearisan no a teljesitmenye 0-2000 kozott. Kiveve a zaj, persze. Emellett a nyomatek persze inverz modon valtozna.)
Tehat a lenti Honda-motorba berakhatunk (kepzeletben vagy gyakorlatban) egy felezo attetelt, igy ugyanugy 0-5000-ig fog forogni, mint a TDI, igy konnyebb osszehasonlitani. A nyomatekgorbe a kepzeletbeli felezett Hondankon duplaakkora lesz, nyilvan. Egybol lehet majd latni, hogy a TDI 1750 es 2500 kozott 320 Nm-t ad le, a Honda pedig kb. 240-et.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
EQMontoya
veterán
Nyilván, ez már a következő lépés, nem akartam elsőre túlbonyolítani. Csak arra világítottam rá, hogy amit nyomatékból autózásnak hívnak, meg hogy a dízel a 320Nm-rel jól mehet, az egy nagy marhaság. Aztán váltó áttételek, végáttétel, overdrive, jöhet máskor.
Same rules apply!
Balupapa
senior tag
hidd el, jól megy
_-=*WheelWhores*=-_
Hozzaadni akartam, nem vitatkozni, nyilvan tisztaban vagy vele.
while (!sleep) sheep++;
aphra2
aktív tag
Bakker ,... leromboltad a "diesel nyomaték" mítoszt
Probléma??Hát az meg micsoda?!!
Mágus2
Közösségépítő
Pont fordítva. A nyomatékot érzed.
FerNandor
őstag
kgfb-nél beírnám a 0-5000km-es éves futásteljesítményt. így olcsóbb.
amúgy sehol nem kérnek km adatokat, eddig se kértek, soha nem nézik. szóval számít ez valamit igazából? (netrisk)
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
EQMontoya
veterán
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ
Fasznak pofázok, komolyan...
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
qdak
addikt
hehe te is ezt nezed ?
aze igen tul van jacva az egesz...
de fuggetlenul nem rosz musor
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
Pedig nyomaték az. Ahogy a benyásoknál is. Csak annyi a különbség, hogy míg benyásnál (kis köbcentinél) forgatni kell, olajkályhánál meg alacsony fordulaton is érezhető. Ami semmit nem jelent, csak hogy egyik kevesebbet forog és más a hangja. NM nélkül nincs LE és fordítva.
(#51029) neduddki: csak nehogy TC cikk legyen a vége
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
neduddki
nagyúr
HI!
elvtarsak beranyzotok az estem, visit rohog:- )))
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
EQMontoya
veterán
Az a baj, hogy nekem csak sírni sikerül rajta...
Mod: aki a nyomatékot érzi, az gyorsítson el 1.300-as és 3.500-as fordulatról, majd számoljon be, hogy ugyanazt érezte-e! Ha nem, akkor vakarja meg a kicsi búráját, és gondolkodjon el.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
neduddki
nagyúr
HI!
bof na kivancsi leszek mijjen hard hibriddel gyun elo a supra?:- )))
udv
neduddki
p.s. mas: tugyatok hogy egy "korszeru" dizlemotornal mi hatarozza meg a nyoamtekto?
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
EQMontoya
veterán
Sokszor az, hogy mit bír a váltó.
Same rules apply!
Hondánál minden csak áll még ezeken a fordulatokon
neduddki: a sofőr talpa?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
qdak
addikt
nah mi?
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
Mágus2
Közösségépítő
Az elméleted ott hibás, hogy a görbék a főtengelyen mért értékeket mutatják nem a kerekeken. Ezért teljesen mellékes a váltóáttét az összehasonlításban.
[ Szerkesztve ]
EQMontoya
veterán
Hallgatom érveidet.
Same rules apply!
Mind hülék vagytok! Ki a f@szt érdekel, ha úgy megy h közben fülig ér a szám?!
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Mágus2
Közösségépítő
Az autógyártók s motorok teljesítményét váltó áttétől függetlenül a főtengelyen mérik. A katalógusban ez az érték szerepel. Ebből aztán 15-20 százalékkal kevesebb jut el az aszfaltra a váltómű, csapágyak, féltengelyek súrlódási és hővesztesége miatt.
emvy Szóval ne magyarázd bele ezt a 240 nyúlmókust a honda motorba, mert ezzel félrevezeted itt a népet.
[ Szerkesztve ]
EQMontoya
veterán
Azt emvy írta, de némi értő olvasást javasolnék hozzá. Nyilván minden motornál mást mérsz a főtengelyen, meg a keréken, de ez most hogy jön ide?
Same rules apply!
aphra2
aktív tag
Mert nem a diesel nyomatéknak köszönheted a fülig érő szájat , hanem a turbonak , benyásnál is vigyorognál ha lenne rajta turbina ,.... fülig érő száj a gasoline fogyasztás miatt lehet csak
Probléma??Hát az meg micsoda?!!
Mágus2
Közösségépítő
Már megválaszoltad a kérdést, csak még nem tudod. Mitől függ a teljesítmény? Ha tudod, hogy mitől függ, hogyan kell kiszámolni, akkor miért állítod, hogy a nyomatékot nem érzed? Miért mennek érzetre a dízelek azonos fordulaton jobban? Ha azt fogod mondani, hogy mert nagyobb a teljesítmény, ami a nyomatéktól függ akkor ez egy ördögi kör.
emvy Persze, de megbocsájtható, mert még nem is láttam autót, csak hallottam, hogy sokan beszélnek róla. De a megadott katalógus adatoknak utána nézhetsz, nem a kerekeken mért adatok.
[ Szerkesztve ]
Nahát az a 12-13 liter teli talpnál max sírásra ad okot
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Hulyeseget beszelsz, mester.
while (!sleep) sheep++;
ReSeTer
senior tag
Na jövök már én is okosítani kicsit.
A hiperfantasztikus koromrakétás autókban azért vigyorogtok, mert HIRTELEN jön meg a gyorsulás. Na és azt minek köszönhetitek? Hát nem a nyomatéknak. Úgy hívják turbó. Ültetek már egy normális turbós benzinesben, úgy hogy nem mentek 4k alá? Sőt, még mindig hülyeséget beszélek, mert itt még mindig nem érzitek olyan hátba csapósnak, mivel fokozatosan épül a széles fordulattartománynak köszönhetően.
És akkor jönnek a dízelnél, hogy széles tartományban lehet használni... Ja, mire betaposod gázt már váltanod kell.
[ Szerkesztve ]
vakherda
csendes tag
Enyémből egy deka füst nem jön ki. Elforogni elforog 5000-ig ha kell. Egy t benzin meddig forog el? 6500?
Fantasztikusan szélesebb tartomány!
[ Szerkesztve ]
Seat Ibiza 99" 1.9PDTDI 116hp
ReSeTer
senior tag
Idézem: "normális turbós benzines. Az nálam 7500 min.
Ja és a dízelnek már elmegy az ereje 5k környékén, mondjuk a benzinesnek is 8-nál, csak annak nem hirtelen.
[ Szerkesztve ]
Rambovits
senior tag
Mit gondoltok az olasz-német csodáról? [link]
Most nézem, hogy cseréli a Stilo-ját 523as bömösre.. Na de akkor is na..
[ Szerkesztve ]
A hardver az, amivel ha elég sokáig játszol eltörik. A szoftver az, amivel ha elég sokáig játszol működni kezd.
EQMontoya
veterán
Csak a dízel 2500-tól 4500-ig megy jól, a turbó benzin meg 3000-tól 6500-ig.
Same rules apply!
vakherda
csendes tag
Akkor holnap megyek reklamálni, hogy mi a gyíkért présel bele padlóra 1700-tól az ülésbe ami egészen 4500 ig folyamatos. Utána gyengül el. Ezt kis chippel 1500-ra le lehetne vinni.
ReSeTer:
Mutatsz egy olyan mezei turbós benzint ami 8000-ig forog?
joamilestoné:
[ Szerkesztve ]
Seat Ibiza 99" 1.9PDTDI 116hp