Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Qtya123
őstag
Ez valóban így van. Itt vannak a hú de környezetkímélő, alacsony CO-t kibocsátó kis turbós benzines csodák, aztán ugyanúgy tolja a mikrorészecskéket, mint a modern dízel. Micsoda jóság.
Olcsó benzint és szívó V8-at a népnek! Lehet több lenne a CO, de kevesebb az ember számára kiszűrhetetlen részecske. Na ez az egyetlen ok, amiért szeretném, ha elterjednének a városokban az elektromos autók, mert már tökmindegy, hogy modern benzin, vagy modern dízel.
freeknight
őstag
Ha dízel mögött megyek, lehet érezni azt a csípős szart, amit lök ki magából, legyen bámilyen új a kocsi.
Benzinesnél nincs ilyen gond. Szóval egy dolog, hogy mit mutat a (vw által finanszírozott) kutatás, egy másik meg hogy mit a tapasztalat.
A lopós hasonlattal meg igaza van. Itt is többen hangoztatják, hogy az autó NEM ALAPJOG, ha az ember nem engedheti meg magának hogy NORMÁLIS állapotban fenntartsa, akkor nem kell azzal járni.
Sajnos népünk hibája, hogy a rendszerváltás óta ilyen patkány, lopós pártokat választ kormánynak, talán az átlagember most nem a 12-15 éves levetett német dízelt tartaná az etalonnak, amit megengedhet magának. De ez itt már nagyon off.
Megint túl sok ez a környezetvédelem téma, már vagy 1 hete nem indítottam be, de akkor délután megsétáltatom a v8-cat. Ilyenkor azért kicsit sajnálom, hogy nem amerikába születtem.
freeknight
őstag
Ja még egy dolog: "öreg autóval járni nem bűncselekmény". Ez így igaz, de van egy nepper ismerősöm, ő szokta mondani, ha dízel autóra érdeklődnek, a második legtöbbet feltett kérdés a "mennyit engedsz a feléből" után, hogy van-e benne dpf, és ha igen, tudsz-e egy telefonszámot, ahol kivágják, a műszakit majd megoldom.
Ez viszont már bűncselekmény. És sajnos eléggé átlagos dolog kishazánkban.
Coyot
őstag
Szerinte senki nem gondolja hogy a kiherélt autóknak szabadna működni az utakon. Már szerintem pont itt beszéltünk egyszer róla, hogy ha akarnák nem is lenne nagyon bonyolult megoldani az ilyenek szűrését. Én támogatom már most mit kell aláírni?
Ezek a régi autók nem sokáig lesznek már a forgalomban, valamint a városban mindenki benzinessel jár a köztudat kezd ébredni hova való a dízel, ezzel megkreálva az új gonoszt a kis benzines autókat (amik ugye több CO-t eregetnek), 1 év mulva itt azon megy majd a hiszti, hogy tiltsuk ki a belső égésűt is a városból, csak akkor majd én fogok hisztizni és anyázik akinek az van mert belekényszerítik egy nem tervezett pénzköltésbe.
[ Szerkesztve ]
Má' nem
8th
addikt
De van ilyen gond mert a benzines is büdös. Én érzem. Az is zavar ahogy a dízel szag is. És? Mit tudok tenni? Semmit. Elviselem. ennyi. Járjon el így mindenki más is. VW által finanszírozott kutatás. Oké.
A lopós hasonlattal marhára bement a kolléga az erdőbe. Politikát is felesleges ide keverni arra ott a megfelelő topik.
Sosem voltam ennek a híve. Én azt vallom, hogy az ember járjon olyan autóval amit gányolás nélkül fenn tud tartani. Ha ez egy régi swiftet jelent akkor azzal ha egy 25 éves 1.9D Renault Clio-t akkor azt. Ha csak ezeket tudja NORMÁLIS állapotban fenntartani akkor járjon azzal nincs ezzel semmi baj. Amíg törvény ténylegesen nem tiltja ezek használatát addig tetszik vagy sem senkinek semmi köze hozzá ki milyen autót hajt. Az, hogy ez a dpf írtó iparág él és virágzik abban legalább akkora felelőssége van az ellenőrző szerveknek mint annak aki kivágatja és kiíratja a kocsija alól nevezett alkatrészt. Amíg ez napi szinten az út szélén random nincs ellenőrizve addig hülye lesz olcsójános nyolc kilóért új részecskeszűrőt rakatni az autójába. Felsikít a nagyflex és meg van oldva a probléma. Pedig annyira egyszerű lenne a megoldás. Tájékozódni kell vásárlás előtt. Vannak olyan motorok amihez kifejezetten olcsó a gyári részecskeszűrő is (pl. PSA 1.4 HDI motorok) de ha valaki sokallja a gyári alkatrész árát vehet utángyártottat is ami nem sokkal silányabb és csak harmad annyiba kerül. De amíg erre nincsenek rákényszerítve az emberek hogy olyan műszaki állapotban tartsák az autójukat ahogy az elhagyta a gyárat addig senki sem fog erre költeni.
máyköl
veterán
"Ha dízel mögött megyek, lehet érezni azt a csípős szart, amit lök ki magából, legyen bármilyen új a kocsi."
Ez erősen szubjektív, engem a benzinesek szaga sokkal jobban tud zavarni, a régi 2 ütemű robogókról nem is beszélve, azoktól tényleg fulladozol.
Ja a régi 2 ütemű az tényleg halál, de nekem volt 2013- as crdi-m euro 5 és 109g/km és nekem nagyon büdös volt a benzinesek után.
Most benzines euro6d temp van, ennél semmit nem érzek és fém színű a kipufogóm 11000 km után.
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
máyköl
veterán
Euro5 dízelem és Euro3 benzinem is van, az előbbit sosem éreztem még, a benzines viszont sokszor bántja az orrunkat.
A robogóm Euro6, ott sem éreztem soha semmilyen kellemetlen szagot.
Nem az a baj h adóztatnál, hanem hogy nem differenciálsz és nem teszel különbséget szándékosság és lehetőség között
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
kiváncsi lennék te hogy oldanád meg
ha arra várunk hogy skandináv rendszer legyen, még 100 évig szívhatjuk a büdöset
fentebb meg látni, miylen stílusban, meg miylen okosságokat böfög vissza a helyi hangadó (le sem írom a nevét, ne reklámozzam), az ilyennek nehéz is lenne a gondolkodását megváltoztatni
cryptot minden termékemért elfogadom
vzsryl
nagyúr
Lassan kezd átmenni a topik Greta Thunberg féle fröcsögésbe. Nem lehetne ezt offolni?
Nincs zöld topik esetleg vagy valami hasonló?
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
De van környezetvédelm topik
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Én jövedelem alapján sávosan támogatnám az autócserét. A biztosítást megemelném mondjuk duplájára, cserébe lenne szolgáltatás mellé ás az állam is kapna belőle ami csak és kizárólag az útba foroghatna vissza/elektromosításba csoroghatna vissza. Ugyan így a teljesítményadóval. Mindenki fizeti ezt a kettőt, mindenki fogja fizetni. De ha a szegényebbek kaphatnának támogatást is ahogy a gazdagok akkor szerintem megpróbálkoznának a kocsi lecserélésével. Elektromosra váltásnál a használthoz is adnék valamennyi támogatást. Ezért cserébe nem tiltanám a régi dízelt és benzinest csak szmogriadókor. A műszakin szigorítanék (Maxot úgy küldtem el műszakira hogy benne volt bilinccsel a DPF h visszarakható bármikor) és amikor megmérték a co és az no határon belül volt uh másért nem szóltak), de ingyenessé tenném - erre is futnia kell 2 évente a befizetett emelt súlyadónak. Ha valaki bukik akkor kapna 2 hónapot korrekcióra és ha nem jelenik meg akkor automatice kivonni a forgalomból a kocsit.
Persze én nem vagyok szaGember így ez csak ötletelés részemről.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Én jövedelem alapján sávosan támogatnám az autócserét
Ebben az országban, ahol a munkavállalók 90%-a minimálbérre van bejelentve?
diegho
nagyúr
Nem vettem magamra, sosem volt dízelem, csak látom, hogy olyan dolgon görcsölsz, amiben nem vagy eléggé tájékozott. Lásd adóztassuk a szegénységet.
Ami az üzemanyagba be van építve adó, a műszaki vizsgákba, eredet vizsgákba, vagyonosodásba, új autó ÁFA-ja, autók javításánál alkatrészek ÁFÁ-ja..... annak elégnek kellene lennie szerintem. Így is a megadóztatott jövedelmünk után fizetünk adót. 400eFt a munkáltatótól indulva 146eFt elkölthető nettó és akkor nem üzemanyagot vettél, hanem élelmiszereket, ruhákat...
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Qru
MODERÁTOR
Érdekel a téma de most már tényleg túl sok az off. Most itt húzunk akkor egy vonalat és ami off az törlésre kerül.
#nincsbennetarcsi
q13579
senior tag
Sziasztok,
Az autoDNA-nek sérülés szempontjából mennyire lehet hinni? Mert egy újszerűnek hirdetett autót most lekérdezve azt dobta, hogy volt rajta vastagon mit javítani. (Megjegyzem a hirdetésben szerepel komplett állapotfelmérő lap is, ahol a festérétegvastagság is meg van adva minden elemre és ez alapján minden gyári értékű...). Emelett végig vezetve van a szervízkönyv, minden doksi, tehát joatuok.hu szinten 5 csillagos értékelés egy 5 csillagos értékesítőtől
Várj, megdörzsölöm az üveggömböt
A rétegvastagságot akkor hidd el, mikor a saját kezedben van.
nem írják a fizetős reportban?
vagy ez még csak az ingyenes?
mindenképpen tisztázni kellene vásárlás előtt
egyébként vannak ügyes fényezők, ahol nehéz biztosra megmondani, hogy utólag fényezett-e az elem vagy gyárilag, habár amennyire én tudom a pótelemeken mindenképp vastagabb elsz valamivel a fényezés az alapozó miatt
cryptot minden termékemért elfogadom
alázógyík
őstag
A joautokról már 100x bebizonyosodott, hogy felszínesen néznek át dolgokat.
Jelentett autók se tűntek el a hirdetésekből, és a kereskedés is maradt.
Legalábbis Bravokkal jártunk így, a facebookos Bravo csoporttal.
Qru
MODERÁTOR
Megkéne nézned élőben rétegvastagság mérővel akkor kiderül ki hazudik. De én inkább a DNA-nak hinnék, amit eddig ott jeleztek hibát az a valóságban is ott volt.
#nincsbennetarcsi
8th
addikt
Az autoDNA-nek sérülés szempontjából mennyire lehet hinni?
Semennyire. Csak a szemednek higgy, meg a rétegvastagság mérőnek. Az nem hazudik.
Integrale
veterán
Ja! Mi is most ahogy vettük a Bravot, megnéztünk párat. Volt egy szürke 1.6 MJet, 70e km-rel, telefonban a ficko készséges volt, elmondta, hogy az eleje volt koccantva, de nem vészesen. Mondom és a hátulja miért más színű? Nem tudja, az nem volt bántva. OK.
Lekérdezve az előéletét innen-onnan, kiderült, hogy körbe volt ropogtatva az autó nem is egyszer, és 3 éve volt benne 140e Km.
"Bad reklám is reklám too"
BigBlackDog
veterán
Vagy még akkor sem. Láttam már olyan eladó példányt, amiről távolról lehetett látni, hogy voltak problémák vele. Viszont mérő szerint gyári volt a festékréteg. Hazafelé kezdtem összerakni, hogy a bontóban lévő, színazonos autón is lehet gyári a festékréteg. Onnan meg már csak néhány csavar és kész a csere. Jó, mondjuk valószínűleg nem a tetőnél szokták ezt eljátszani, de egy ajtó, motorháztető esetén szerintem nem nehéz.
[ Szerkesztve ]
q13579
senior tag
Itt van egyébként a hirdetésben szereplő rétegvastagságról készült doksi:
[link]
Amúgy ez kb összhangban van a DNA-s jelentéssel, ott van minimálisan de vastagabb réteg, ahol a DNA-n a sérülést mutatja.
Egy újszerű állapotban hirdetett autó esetén, azért nem az jutna először eszembe, hogy jó pár eleme fújva volt, aminek a becsült kárértek 800-1200 eHUF.... Erről egyetlen egy megjegyzést se tett eddig az eladó, pedig rákérdeztem, hogy volt-e bármi cserélve az autón. (a válasz az volt, hogy neki nincs róla tudomása).
Úgy látszik 4.500 Ft-os jelentéssel megspórolt két ember 1-1 nap szabit és 15.000 HUF üzemanyagot....
alázógyík
őstag
Az szép!
diegho
nagyúr
Ebben a kereskedésben néztem egy autót én is, nekem nem volt szimpatikus a hely. Az értékesítő sem igazán.
megema
őstag
A Golf V-t elvitték, nem igazán találtunk más szimpatikusat. "Kicsit" emelve a rászánt összegen, már ott van a Golf VI 1.4 TSI DSG-vel. Extrázva, 150-160 ezer kilométerrel vállalható?
[ Szerkesztve ]
MunezXBK
nagyúr
Simán.
soldi3r
veterán
Csak ha van meg egy marek apro a zsebedben.
E30 (oo=[][]=oo)
nem rábeszélni akaralak félre ne értsd
de ha tényleg ennyi a festékérték az egész elemen, nem gitt a fele, akkor ez azt jelenti hogy elemet cseréltek gyári újra (a magas összeg is alátámasztaná ezt)
na most függően attól, hogy miylen javítás kellett (vagy nem kellett) még, ez szerintem simán oylan mintha nem történt volna semmi...
persze ha mondjuk kellett javítani esetleg az oszlopokat, vagy futóművet, az más
ha nagyon jó az autó (árban, felszereltségben), akkor én alapos átvizsgálással megpróbálnám ezt kideríteni, ha csak kicsit jó, vagy átlagos, akkor hagynám a fenébe
cryptot minden termékemért elfogadom
8th
addikt
Nem tudom abba melyik DSG van de ha a DQ250 valamelyik verziója akkor az nem akkora taposóakna.
q13579
senior tag
Persze, egyetértek. Sosem volt gondom azzal, ha egy autó fújva van, ha szerkezeti, vagy komolyabb futómű, motor stb javítást nem igényel. Előfordul... Viszont erről az eladó egy szót sem szól, azt állította tudomása szerint semmi nem volt cserélve az autón, nem említett semmit a sérüléssel kapcsolatban sem, csak hogy kitűnő állapotban van. Így valószíná azt sem fogja tudni megmutatni, hogy milyen volt az előtte, utána állapot. (Nekem pl. az volt az első, mikor beletolattak a Passat-om bal elejébe, hogy elmondtam a vevőnek, hogy volt sérült és mutattam a képet milyen volt, milyenre javították, pedig ott sem volt karosszériázás, mert ép elemet fújatunk színre).
soldi3r
veterán
Az 1.4 Golf szerintem 7 sebesseges.
E30 (oo=[][]=oo)
Qru
MODERÁTOR
Igen 7 gangos DSG van benne. Jobb elkerülni.
#nincsbennetarcsi
8th
addikt
Passzolom nem volt még hozzá szerencsém.
megema
őstag
Esetleg kicsit bővebben? Mi a nyűgje? Problémásabb, mint egy tiptronic?
[ Szerkesztve ]
Janusz001
őstag
Tegnap megrendeltem én is az Scross 1.4T -t, ez már a részecskeszűrős változat lesz, viszont az eladó azt mondta, hogy teljesítményben ugyanúgy 140le, Suzuki adatlapján is ezt találom, viszont mintha arról lett volna szó régebben, hogy a szűrő beépítése mínusz lóerőkkel fog járni. Mi az igazság? Van valakinek tuti infója erről?
rbalint88
addikt
Feljebb toltak a toltonyomast egy picit vagy siman csak annyival kevesbe van visszafogva szoftveresen, hogy kitolja magabol ugyanazokat az ertekeket
es ugy erzem, hamarosan megindul a roham a maradek keszletes scrossert...
neked mi volt ami miatt uj gyartasbol kuldik es nem keszletest viszel?
Janusz001
őstag
Nem volt ebben a színben (indigókék) készleten. Eladó azt mondta, hogy erre az évre eleve kevesebbet irányoztak elő, mert dec.31 -ig lesz rendelhető ez a motor, utána jön az 1.5 hybrid, gondolom nem akarták, hogy a nyakukon maradjon, de mint mondta viszik, mint a cukrot, ez a darab is már a szalon által lett rendelve készletre november eleji gyártással, ugye nem volt még gazdája, viszont a színe nem passzolt számomra, így kért rá színmódosítást és vihettem.
Doki16
addikt
Uhh lesz 1.5 hybrid S-Cross? Lehet róla valamit tudni?
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Janusz001
őstag
Kb. ennyit, hogy jövőre lesz, ügyintéző se tudott többet vagy nem akarta az orromra kötni.
Qru
MODERÁTOR
A DSG-sebességváltókban, elsősorban az 1,6 TDI és az 1,4 TSI száraz kuplungos erőátvitelében, szükség lehet a mechatronikaegységcseréjére. Ezekre a nagyjavításokra mindig adunk ártámogatást, de így is 450 000 forinttal kell számolni. A két kuplung cseréje hasonló nagyságrend. Érdemes a váltó használatára és diagnosztizálására ügyelni, mert a teljes DSG-sebességváltó cseréje mintegy kétmillió forintos tétel a márkaszervizekben.
DSG-váltós autókban különösen fontos az akkumulátor cseréje. Nem akkor, amikor a kocsi nem indul, hanem amikor a kötelező karbantartáshoz tartozó akkuvizsgálat szerint csereérett. Ha a gyengülő akkumulátorban ingadozni kezd a feszültség, a DSG kuplungtárcsái elkezdhetnek csúszni és idővel elég a súrlódó betétjük. Aki rendszeresen jár többszintes mélygarázsba, lehetőleg ne DSG-váltóval vegyen használt Škoda Octaviát, mert a rámpákon körözve erősen kopik a kuplung. Még ott is, ahol nincs úgy elrontva a kihajtó, mint a fővárosi MOM Parkban. Az elsősorban a 2,0 TDI-ben és az RS sportmodellben megtalálható, olajos kuplungos és hatfokozatú DSG-váltóval összességében kedvezőbbek a tapasztalataink. Ez a sebességváltó 60 000 kilométerenként igényli az olaj és az olajszűrő cseréjét, ami 65 000 forintba kerül.
Itt a cikk, ugyan Skodás de a váltó azonos.
#nincsbennetarcsi
Gombinyó
őstag
[link]
Itt azt írják a Toyota féle hybrid rendszer lesz alatta. Hmm.
Szerk. : Bár már lassan egy éves cikk..
[ Szerkesztve ]
diegho
nagyúr
Mild hibrid lesz az is elvileg.
sutszi
veterán
Helló!
Fater autóváltást tervez. Jelenleg egy 97-es Swift-et hajt. A teljes keret 1,5m. Úgy gondoltuk, hogy amit keresünk az névre írással 1,2-1,3m legyen max. A többit pedig első nagy szerviz illetve az 1 éven belül várható hirtelen szervizre tennénk félre...
- benzines (sok kis rövid táv, tipikusan munkába járás ilyesmi, dízel értelmetlen lenne)
- ha van valami jó láncos motoros az jó lenne de nem kizáró ok ha nem az
- 4 vagy 5 ajtós mindegy, bár a pakolhatóság miatt talán jobb lenne az utóbbi
- kézi váltó
- legyen kevés gyerekbetegsége meg nyűgje.
- ha mégis cserélni kell valamit akkor a jó alkatrész ellátottság és az alacsony árfekvés előny
Milyen típusok, márkák között lenne érdemes nézelődni?
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
tboldi
nagyúr
Tökéletesen körbeírtad a Honda Jazz-t.
Ami még eszembe jut: Suzuki Swift (a gombóc), illetve SX4.
Ennyiből kijön egy patika állapotú G Astra, 900-1M között, plusz átírás, szerviz és marad tankolni való is. Hatalmas a választék, bontott cucc hegyekben.
A Jazz, Swift II is jó választás lehet.
[ Szerkesztve ]