Hirdetés

2024. május 17., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Hálózat, szolgáltatók  »  DIGI internet (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-05 18:11:35

LOGOUT.hu

DIGI internet Gyakran Ismételt Kérdések
(Kattints az Összefoglaló kinyitása feliratra!)
Utolsó frissítés: 2024. február

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#95751) Dragon3000 válasza Foose (#95750) üzenetére


Dragon3000
veterán

Sokra mennél vele, leordítanál egy olyan embert, akinek köze nincs az egészhez. De másképp nézve miért lett aláírva a munkalap tesztelés és megnézés nélkül? Ugyanolyan hibás az ügyfél, mint az a szakbarbár, aki csinálta.

[ Szerkesztve ]

(#95752) Thusor válasza Foose (#95750) üzenetére


Thusor
őstag

Már ne is haragudjon senki se. De az ÁSZF egyértelmű ezzel kapcsolatban. DIGI-nek nem kötelessége az ONT utáni szakasszal foglalkoznia. WIFI-n is tudná akár használni. Vodafone/UPC se foglalkozik a ConnectBox utáni szakasszal. Mikor hozzám kötötték a Vodafone vagy DIGI szolgáltatását csak az ONT vagy ConnectBoxig kötöttek. Utána minden az én dolgom volt. A közmű szolgáltatók se kötnek be szolgáltatást egész a lakásig. Csak az utcától a házig, utána a te dolgod hogy a saját szakembered megoldja a dolgot.

AOC Q3277PQU monitor / HP Workstation z600 / Synology DS1618+ / Synology DS218+ / DELL PowerEdge T20 / Xbox Series X / Apple MacBook Air (M1)

(#95753) Dragon3000 válasza Thusor (#95752) üzenetére


Dragon3000
veterán

Ez nem egészen így van, mert vállalják a kiépítést anyagköltség megtérítése fejében, de akkor is, ha az ügyfél aláírta a munkalapot, hogy minden rendben, akkor már csak a szolgáltató jófejségén múlik az egész.

(#95754) Thusor válasza Dragon3000 (#95753) üzenetére


Thusor
őstag

Nálam ez nem volt opció. A kint járt két szerelő, még a bridge módba állítást sem vállalta. Mindent nekem kellett intézni az ONT-tól. Tv-hez kiállások, LAN bekábelezés, bridge mód és NAT-ból kivétel.

AOC Q3277PQU monitor / HP Workstation z600 / Synology DS1618+ / Synology DS218+ / DELL PowerEdge T20 / Xbox Series X / Apple MacBook Air (M1)

(#95755) MadMancs válasza Thusor (#95754) üzenetére


MadMancs
veterán

Nat és bridge valóban nem az ő dolguk. Bár legtöbbször megcsinálják jófejségből. Viszont munkalap aláírását megelőzően kutya kötelességük kiállásokat megcsinálni. Persze nem ingyen. Munkalap lezárását követően többnyire nem foglalkoznak vele. Ha ki is mennek csak kiszállási költség + anyaghasználat.

Kedvező árú mobil előfizetésekért keress bátran. +36708034865 <-- Tel/SMS/WhatsApp, http://mancsmobiltavkozles.hu , szabo.norbert@mancsmobiltavkozles.hu ,

(#95756) Dragon3000 válasza Thusor (#95754) üzenetére


Dragon3000
veterán

Nálam egyből kérdezték, hogy hova szeretném az ontot, elmondtam, látta a routerem és egyből kérte bridge-be az ontot, kábeltől kezdve mindent hoztak, ha kellene. De erre nem volt szükség mivel a router mellé került közvetlenül, így végre feltudtam használni az alzás kuponos vásárlásból a 25cm-es cat5e kábelem :D

(#95757) Foose válasza Dragon3000 (#95751) üzenetére


Foose
addikt

Gondolod hogy amikor például nálam lett bekötve, volt teszt? Nem is azon vezetném le akivel beszéltem, hanem legyen nyoma. (Rögzítik) egyébként, az előfizető lehet nem is ért hozzá, azt sem tudja mi-hogy-merre....
Thusor
Már ne is haragudjon senki se. De az ÁSZF egyértelmű ezzel kapcsolatban. DIGI-nek nem kötelessége az ONT utáni szakasszal foglalkoznia. a képen amihez én hozzászóltam, nincs saját eszköz, csak az ont bekötés. Én arra reagáltam.

[ Szerkesztve ]

Lehet ismersz régebbről,Nrg néven :) Mostanában SirDannyL

(#95758) Dragon3000 válasza Foose (#95757) üzenetére


Dragon3000
veterán

FTTH esetében az onton lévő lan a végpont, a kábel már nem tartozik ide. Amíg nem teszteled le, nem nézed meg, hogy működik-e a net/tv/telefon, addig nem írod alá a munkalapot.
Mivel aláírta a munkalapot, hogy minden rendben, így ebből a szempontból lényegtelen, hogy ért e hozzá vagy sem.
Ez most kb olyan, mint amikor valaki nem ismeri a törvényt, attól még a büntetést megkapja a hülyesége miatt.
Hívja fel a digit és kap választ majd, hogy fizetős a dolog vagy sem, de ha ingyen megcsinálnák, akkor is inkább vennék egy kábelt és kicserélném, mivel ez addig tart, míg elmegy az ember boltba, míg a szerelő esetében, ahogy van szabad ideje.

(#95759) Apucy01 válasza Dragon3000 (#95758) üzenetére


Apucy01
őstag

"FTTH esetében az onton lévő lan a végpont, a kábel már nem tartozik ide."
Ahol nincs saját router ott mi a helyzet? mert hogy az ONT hez jár lan kábel vagyis én annó kaptam. Ha így nézzük akkor az is a Digi sara ha amit adnak hibás.

Csak simán Tolvaj KOBOLD!! :D

(#95760) 4Grider válasza Apucy01 (#95759) üzenetére


4Grider
nagyúr

A szolgáltatódnak a te LAN-odat sem kellene megoldania, tehát még router módnak sem kellene lennie az ontjaiban. Az más kérdés, hogy nagyon sokan abból indulnak ki, hogy számukra az az átadott szolgáltatás, amit beüzemelve adnak át, így jó eséllyel a átadáskori konfliktushelyzetek kerülése miatt alap a szolgáltatóknál a router üzemmódú ont. Erre viszont nem épülhetnek újabb igények, max. ha fizetsz értük.

(#95761) Dragon3000 válasza Apucy01 (#95759) üzenetére


Dragon3000
veterán

Az ászf-ben benne van, hogy az ont utáni hálózatért a felhasználó a felelős. Mit változtatna a saját router? Ontról beszéltünk az a szolgáltatói eszköz, azon van gigabites lan, az a szolgáltatói végpont, onnan kezdve neked kell megoldanod, mindegy, hogy saját routered van vagy a géped csatlakozik rá egyből. Eleve ha sok gond van az ont router módjával vagy a wifijével a felhasználónál a legtöbb esetben a bridge mód a digi ajánlása is és saját router.

[ Szerkesztve ]

(#95762) Dragon3000 válasza Apucy01 (#95759) üzenetére


Dragon3000
veterán

Az kimaradt, hogy az onthoz a kábelt nem a digi csomagolja, hanem a gyártó és ez lényegtelen is, mert az ászf-ben minden le van írva.

(#95763) gahor72


gahor72
aktív tag

User persze, h aláírja a munkalapot. Csak éjfél után állítják át a sebességet. Gyakran másnap újra kell indítani mindent, h kiderüljön h egyáltalán jó-e? Van-e gyorsabb net? Ha szerencséje van klappol minden.

(#95764) MasterMark válasza Foose (#95750) üzenetére


MasterMark
titán

Gondolom valamiért úgy kötötte... A másik felén volt egy analóg telefon is esetleg?

Switch Tax

(#95765) Dragon3000 válasza gahor72 (#95763) üzenetére


Dragon3000
veterán

Egyszerű, ha 94Mbps a max sebesség, akkor szar, ha 100-110 között mér, akkor gigabites kapcsolat van az ont után.

(#95766) MadMancs válasza MasterMark (#95764) üzenetére


MadMancs
veterán

Azért kötötte így mert trehány szakbarbár volt. Szerelőnek tudnia kellett hogy -1 érpárral nem lesz gigabites link. Vagy kellett volna 1 sima telefon kábelt vinni telóhoz, vagy azt mondani hogy sorry ez azbuser dolga, akkor legalább net oké lett volna, de nem így szétgányolni.

Kedvező árú mobil előfizetésekért keress bátran. +36708034865 <-- Tel/SMS/WhatsApp, http://mancsmobiltavkozles.hu , szabo.norbert@mancsmobiltavkozles.hu ,

(#95767) Lackooo84 válasza hiéna (#95734) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Azosztigen. :DDD Jól bekötötte a kókányg..je a gigabites netet... :DDD

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#95768) MasterMark válasza MadMancs (#95766) üzenetére


MasterMark
titán

Valószínűleg előtte is így volt csinálva, azért csinálta ugyanilyenre.

Switch Tax

(#95769) Multibit válasza gahor72 (#95763) üzenetére


Multibit
veterán

.

[ Szerkesztve ]

(#95770) MadMancs válasza MasterMark (#95768) üzenetére


MadMancs
veterán

Előtte valószínűleg 100/100 volt, aminél még ha nem is esztétikus de legalább működik. Viszont tudnia kellett hogy gigabit így nem fog menni. Szóval akárhogy nézzük, a "technikus" volt trehány.

Kedvező árú mobil előfizetésekért keress bátran. +36708034865 <-- Tel/SMS/WhatsApp, http://mancsmobiltavkozles.hu , szabo.norbert@mancsmobiltavkozles.hu ,

(#95771) cbmfan


cbmfan
senior tag

Belefutottam egy érdekes anomáliába: FiberHome ONT bridge módban és intel Comet Point chipsethez lévő LAN nem igazán kedvelik egymást, olyan mintha nem lenne DNS (viszont Google DNS-ét beállítva megszűnik) és egy perc - fél óra időközönként véletlenszerűen megszakad kapcsolat. Szaki másnap jött, kicserélte egy Huawei-re és azonnal megjavult.

Viszont azt elárulta, hogy mindkettőn csak az első port gigabites, 3-4 100, negyedik blokkolva van szoftveresen.

Close the world, ʇxƎu ǝɥʇ uǝdo

(#95772) hiéna válasza Dragon3000 (#95751) üzenetére


hiéna
csendes tag

Nem volt lehetőség tesztelésre mert azt mondta a "szakember" hogy kb.25 perc mig aktiválják az új rendszert,és neki nincs arra ideje hogy ezt megvárja,de nyugodjak meg működni fog.Végül is működött csak nem úgy ahogy kellett volna.

(#95773) MadMancs válasza hiéna (#95772) üzenetére


MadMancs
veterán

Na ezt pont azért mondta nehogy lebukjon.
Onnantól lesz éles a rendszer hogy ő betelefonál és felveteti ONT ot rendszerben. De ha valami hiba miatt ez csúszna, akkor is kutya kötelessége megvárni. Hogy írod egy olyan munkanalapon alá hogy minden tökéletes ha még nem is működik?

Kedvező árú mobil előfizetésekért keress bátran. +36708034865 <-- Tel/SMS/WhatsApp, http://mancsmobiltavkozles.hu , szabo.norbert@mancsmobiltavkozles.hu ,

(#95774) adika4444 válasza cbmfan (#95771) üzenetére


adika4444
addikt

+1 a FiberHome rovásán, ezek szerint akkor nem csak MikroTik-ekkel és Ubiquiti-kkel hajlamos problémázni...

üdv, adika4444

(#95775) cof válasza hiéna (#95734) üzenetére


cof
veterán

Sajnos nem ez az első kókler munka amit itt látunk, és biztos nem is az utolsó.

Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok

(#95776) Dragon3000 válasza hiéna (#95772) üzenetére


Dragon3000
veterán

Ahogy írták, nem írod alá, amíg nem megy. Én nem tudtam megvárni, de végig néztem, hogy mit csinálnak, sehol nem kokányoltak, szépen dolgoztak és nekem is időpontra kellett mennem, így nem volt opció, hogy megvárjuk. Viszont gigabites volt előtte is a net (csak netre van előfizetésem), mire hazaértem minden rendben ment.

[ Szerkesztve ]

(#95777) daniel.tamas


daniel.tamas
újonc

Valakinél Pesten a X. Kerületben volt már átállás optikára? Hirdetik mindenhol a nagy átállást...de nálunk semmi hír nincsen még (Kőrösi Csoma Sándor út). Ügyfélszolgálatos se tud semmit... :))

(#95778) Ejelhar válasza cbmfan (#95771) üzenetére


Ejelhar
senior tag

Szvsz valakinél jól működik a FiberHome, de nálam sem volt okay, a szakadások is stimmelnek. Valamikor pár percenként, átlagban úgy fél/egy óránként dőlt össze a kapcsolat.

Én próbaképpen közbeiktattam switchet is (ugye így nem is látja a routert, csak a MAC címéről tud az ONT), de ez sem hozott változást.
Az ONT csere viszont segített (nálam ZTE).

Én arra gondolok ebből, hogy a ZTE és a Huawei ONT messze jobb minőség, valószínűleg jóval kisebb ezeknél a gyári szórás.

[ Szerkesztve ]

(#95779) Vakegérke válasza daniel.tamas (#95777) üzenetére


Vakegérke
veterán

A Kőbánya-Újhegyi lakótelepen már optika van.

Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

(#95780) Ejelhar válasza adika4444 (#95774) üzenetére


Ejelhar
senior tag

Szkeptikus vagyok azzal kapcsolatban, hogy a FiberHome eszközspecifikusan lenne problémás.

Inkább arról lehet szó: akik mondjuk Asust, Ubiquitit, Mikrotiket használnak, azt nem véletlenül teszik, oka van.
Na most, ők előbb is érzékelik a jelentkező problémákat és ők kezdenek is nyomozni.

[ Szerkesztve ]

(#95781) cbmfan válasza Ejelhar (#95780) üzenetére


cbmfan
senior tag

Jól látom, hogy ötféle ONT-t használ digi, abból kettő hulladék minőségű? Az f*sza, sikerült jól bevásárolni a románoknak...

Egyébként próbáltad másik géppel/hálókártyával? Erre is célzott a szaki, hogy az a rossz. Persze, hogy az lehet egy pár hetes lapnál, ami tökéletesen működött optikára váltás előtt.

Close the world, ʇxƎu ǝɥʇ uǝdo

(#95782) Ejelhar válasza cbmfan (#95781) üzenetére


Ejelhar
senior tag

Próbáltam.

- Intel I7-es notival, mivel nem volt rajta érdemi terhelés (torrent, VPN-nek), ezért volt amikor akár 4 órát is kihúzott és akkor dőlt össze.

- régi routeremmel (az is Mikrotik), az ugyan szintén 1Gbps LAN csatis, de a CPU-ja nem bírja ezt a terhelést WAN oldalra kihajtani. Mint az új routeremmel, ezzel is ugyanúgy összedőlt.

- swithet iktattam be, a routerek és az ONT közé. nincs különbség összedőlt.

- kábelcsere, az előszobán keresztül behúztam egy gyári kábelt. Összedőlt.

- kábelcsere, legyen csak két méteres, a routerreket kivittem és azzal dugtam fel. Összedőlt.

- ezek kombinációi, pl. 1 méteres kábel-> switch->1méteres kábel->router-> 30 méteres kábel -> PC
Összedőlt.

ZTE ONT-ot kaptam a cserénél, ezzel viszont betonstabil.

[ Szerkesztve ]

(#95783) qnadam válasza Ejelhar (#95782) üzenetére


qnadam
veterán

az tényleg érdekes, ami hasonlóval nekem dolgom van, ott a fiber@home gyakorlatilag le van rakva és el van felejtve, egyszer nem kellett még hozzányúlni. persze ez nem zárja ki azt, hogy máshol meg nyűgös.

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#95784) Ejelhar válasza qnadam (#95783) üzenetére


Ejelhar
senior tag

Igen, mások is írták itt, hogy nekik okay a FiberHome, nincs vele gondjuk.

Azért is gondolom azt, amit lentebb írtam, valószínűleg a gyári szórással van baj a FiberHome-nál, az túl nagy. Ezt kombinálva hanyag minőség ellenőrzéssel már kapunk is egy megbízhatatlan eszközt.

(#95785) Dragon3000 válasza Ejelhar (#95784) üzenetére


Dragon3000
veterán

Vagy csak bekerült a készletbe egy szar sorozat is belőle vagy egy olyan, amin nem tökéletes a digis fw....

(#95786) Ejelhar válasza Dragon3000 (#95785) üzenetére


Ejelhar
senior tag

Igen, ezek is lehetnének, de esetünkben valószínűtlen szerintem.

Mert akkor a FiberHome gondokat telepítési időszakhoz és körzetekhez lehetne kötni, de ez meg nem áll.

(#95787) Dragon3000 válasza Ejelhar (#95786) üzenetére


Dragon3000
veterán

Nem lehet tudni, az is lehet, hogy csak egy alkatrészből kapott a gyártó kicsit rosszabb minőségűt, ami nem minden esetben okoz gondot. Igazából soha nem fogjuk megtudni.

Tekintve, hogy a nagy átkötési hullám esetében is ép olyan onotot vittek ki ami a szerelő kezébe került, adott körzeten belül is, így persze, hogy nem áll.

(#95788) cbmfan válasza Ejelhar (#95782) üzenetére


cbmfan
senior tag

Az oké, de milyen gyártótól jött a chip lapon? Körbekérdeztem ismerősöket, Realtek működik mindenkinél és csak az intellel van probléma.

Close the world, ʇxƎu ǝɥʇ uǝdo

(#95789) nsban válasza cbmfan (#95771) üzenetére


nsban
csendes tag

+1 a szar FiberHome-nak. Kb két hete kötöttek át FTTB-ről FTTH-ra, FiberHome-ot kaptam első körben, bridge módra állíttattam, egy TP-Link AX1800 van a Lan végén. 1-20 percenként szakadt (ha 20 percet bírt már tapsikoltam a gyönyörtől :DDD ), másnap jött a szerelő, kicserélte ZTE-re, azóta betonstabil. :)

(#95790) TeeJay válasza nsban (#95789) üzenetére


TeeJay
félisten

18.ker Havanna nálunk is ZTE Huawei és Fiberhome-ot raknak ki, voltam már mindhármat állítani wifi témában mert ugye nem értenek hozzá és megkértek
Nem vettem még észre sehol hogy bármi baj lenne ezekkel az ONT-kkel
Nekem Huawei van, 24/7-ben kapja és betonstabil
ZTE-re se volt senkinek panasz és Fiberhome-ot is toltam már be, valakinek router valakinek bridge módban.
Nálunk a fejállomás Huawei cuccon van lehet azért nincs baja egyik ONT-nek sem

Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/

(#95791) zolnagy válasza nsban (#95789) üzenetére


zolnagy
őstag

Már akartam kérdezni, de annyian írjátok. Mit jelent, hogy szakad? Elmegy a net? Aztán utána mi van, újra kell tárcsázni a routerben, vagy visszajön magától? Ha az utóbbi, akkor mennyi időre megy el?
Tényleg csak megérteni szeretném.

(#95792) ElektrikusDE válasza zolnagy (#95791) üzenetére


ElektrikusDE
senior tag

Szia!

Max félperces szakadás, automatikusan újra csatlakozik. (nálam a router, az ONT bridge módban van)

Ez vagy 1-2 naponta egyszer, vagy akár naponta többször is előfordul.

Főleg nagyobb terhelés esetén.

Úgy lehet észre venni hogy pl. leáll az online film vagy TV nézés, utána folytatja.

Persze ilyenkor változik az IP cím is ami már sokszor kellemetlenebb lehet.

“Lex malla, lex nulla. A bad law is no law.” A rossz törvény, nem törvény! DW: The Moment is Coming || Doctor Who BBC www.youtube.com/watch?v=uZAO6E2x9xs

(#95793) Flashget válasza TeeJay (#95790) üzenetére


Flashget
félisten

A végén még mielött 4iG lesz a Digiből, nálam is megtörténhet az FTTH-ra való átállás, mert a szomszéd utcai paneleknél járnak.

Realme GT Master Edition

(#95795) nsban válasza zolnagy (#95791) üzenetére


nsban
csendes tag

Megszakad a kapcsolat, majd a router újra csatlakozik, új IP, aztán pár percig működik és disconnect ismét. Amúgy figyeltem a pinget, kb ilyenek voltak: 4ms...5ms....3ms....5ms.....1800ms....2900ms.....timeout...timeout....timeout....disconnect... és ez örök körforgásban... egy csoda volt. :DDD

(#95796) satmen


satmen
tag

Megvannak az új cuccok (RT-AC65P ; TP-Link 300)
A hétvégén még csak az adaptert tudtam kipróbálni. Mivel az átkötésig 100-as netem volt, (ami valóságban 50 körüli) elég drabális változást mértem. A DIGI oldalán lévő speedteszt-el:
330Mbps körüli le és 230 feltöltést... :)

(#95797) cbmfan válasza satmen (#95796) üzenetére


cbmfan
senior tag

Az azért karcsú, hiába van meg a garantált sebesség, valami gond van a hálózattal nálad ha csak a fele van. . Itt jelenleg ez a helyzet:

Egyébként újra nekiállt szakadozni, hiába van a Huawei ONT. Beraktam egy Realtek chipes PCIe hálókártyát és majd egy napja nem szakadt meg. Tényleg van valami baja Digis ONT-knek intel cuccokkal...

[ Szerkesztve ]

Close the world, ʇxƎu ǝɥʇ uǝdo

(#95798) Silverboy válasza daniel.tamas (#95777) üzenetére


Silverboy
aktív tag

Pongrác végig optikán van. Ahogy a Honvéd Lakótelep és MÁV telep is.

„Nem lehet csak úgy hiperűrsebességre váltani. Ha nincsenek pontos koordinátáink, a végén még nekimegyünk egy bolygónak vagy egy szupernóvának! Aztán akkor jóccakát!”

(#95799) Necc válasza Ejelhar (#95780) üzenetére


Necc
addikt

Ezeknek a csodálatos kici óccó kínai ONT-knek nem konzisztens az optikai modulja, néhány eszköz TX/RX teljesítménye random módon elgyengül, majd kis idő elteltével (ez néha lehet akár 1-2 óra is!) visszaáll normál állapotba. Ezeket kiolvasni mérőműszerrel lehetetlen mert azt méred minden rendben, de az eszköz saját mérése már jelzi a problémát, csak próbáld meg ugye ezt elcsípni valós időben, úgy, hogy bridge módban el se éred az ONT felületét.

Természetesen ezeket a jelvesztéseket az eszköz naplózza és SNMP-ből elvileg kiolvasható, a gyakorlatban viszont ezzel már a kutya se foglalkozik szolgáltatói oldalról, helyette könnyebb a problémát a szőnyeg alá söpörni azáltal hogy kicseréljük másik típusra, de az alapprobléma ettől függetlenül megmarad, csak épp olyan eszközt kaphattál ahol ez kisebb eséllyel fordul elő.

A problémát tovább bonyolítja hogy a mikrotik/ubiquti eszközök ún. "prosumer" eszközök azaz egyfajta átmenetet képeznek a "háztartási router", és az "ipari router" között, és ezen eszközökhöz (háztartási router beállításának színvonalához képest) igen magas hálózati és valamilyen hardverismeret is szükséges. És sajnos (általánosságban, azaz nem csak PH felhasználóira értendő) akadnak problémák. Példaképpen sokan relatív gyenge hardveres eszközzel rendelkeznek ami mondjuk szoftveres izomerőből (mert csak így sikerült anno beállítani hogy működjön) még elboldogul a 100/100-as nettel, de amint gigabittel kellene boldogulnia, már beüt a ziccer, és rendszeresen összeomlanak, lefagynak, eldobálják a PPPoE kapcsolatot, stb.

És most ebből kell kimazsolázni hogy akkor hol is van a probléma.

Yo momma's so FAT she can save files bigger than 4GB!

(#95800) satmen válasza cbmfan (#95797) üzenetére


satmen
tag

Az ONT-hoz (Huawei) kapott méteres kábellel kezdtem a mérést, közvetlenül az egyes portból... Azután "akármilyen" (CAT5e) kábelekkel is ue. az értékeket mértem... :F

Útvonal

Fórumok  »  Hálózat, szolgáltatók  »  DIGI internet (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.