Hirdetés

2024. május 7., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:58:49

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#751) thomas77


thomas77
senior tag

Mi a helyzet a vodafonos VoLTÉ-val? Kicsit lemaradtam és most láttam a topikjában, hogy már megy. Vagy az csak áprilisi tréfa volt?
S8-on tényleg megy?
Be lehet kapcsoltatni?
Feltöltősnek is megy?
Esetleg más készüléken?

[ Szerkesztve ]

(#752) Viktor0610 válasza thomas77 (#751) üzenetére


Viktor0610
MODERÁTOR

Nincs a Vodafone-nál VoLTE.

Samsung Galaxy A54

(#753) #08205312 válasza Viktor0610 (#752) üzenetére


#08205312
törölt tag

Én nem kérdőjelezem meg a fórumtárs szavait. Te igen?

(#754) Viktor0610 válasza #08205312 (#753) üzenetére


Viktor0610
MODERÁTOR

Hivatalosan nincs a Google szerint, és mint az közismert ( :DDD ), ami ott nincs fenn, az nincs is. ;]

Samsung Galaxy A54

(#755) #77646080 válasza thomas77 (#751) üzenetére


#77646080
törölt tag

Mi a helyzet a vodafonos VoLTÉ-val?

Évek óta folyik náluk a tesztelés.

(#756) Oliverda válasza #77646080 (#755) üzenetére


Oliverda
félisten

Valami eléggé hiányozhat ott, ha ennyi idő alatt sem sikerült piacképessé tenni.

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#757) #77646080 válasza Oliverda (#756) üzenetére


#77646080
törölt tag

Így igaz.

(#758) Renwick


Renwick
őstag

Sziasztok!

Valaki tudja, hogy mitől függ az, hogy egy készülék kirakja a status barra a VoLTE ikont? Hogy lehet az, hogy ugyanaz a típus (Huawei P30 Pro), elvileg ugyanazzal a szoftverrel telenoros SIM esetén megjeleníti az ikont, telekomosnál meg nem?

I see you blaming each other -- And I love you still

(#759) tomp válasza Renwick (#758) üzenetére


tomp
Topikgazda

Szimplán nem akarja terhelni az ügyfelet különféle ikonokkal a szolgáltató mert még a végén reklamál, hogy ő ezt nem rendelte meg nehogy pénzbe kerüljön...

(#760) kali válasza Renwick (#758) üzenetére


kali
legenda

Nem csak a készülék gyártójától, típusától és szoftverétől, hanem a szolgáltatótól is függ a dolog.
A két T esetén az is közrejátszhat, hogy részben eltérő technológiájú VoLTE szolgáltatást nyújtanak.

(#761) Renwick válasza kali (#760) üzenetére


Renwick
őstag

Aha, a telenornál valóban Huawei virtualizált cucc van, és egyébként miben különbözik a két megoldás?

I see you blaming each other -- And I love you still

(#762) kali válasza Renwick (#761) üzenetére


kali
legenda

Lesarkítva; virtuális kontra fizikai.
A Huawei telefonok kapcsán más példát is lehetne írni, például Telekomos SIM kártyával nem jelzik ki egy ideje külön a 4G+ hálózatot - attól persze ismerik és kezelik -, más szolgáltatók SIM kártyájával viszont igen.
Írom ezt azért is, mert a korábban használt Huawei telefonomon (Mate 10 Pro) csak abból láttam, hogy működik a VoLTE, miszerint nem váltott vissza 3G/2G módba hívás alatt, a jelenlegi Note9-en viszont megjelenik egy HD ikon és zöldre vált, ha valóban 4G/HD hívásról van szó.
A Telekom, hogy hű legyen magához, a Telekomos Note9-en nincs a szolgáltatós szoftverben ez a HD ikon, de a nem szolgáltatósban van.
Komplikálva a dolgot, a Note9 esetén mindegy, hogy Telekomos vagy sem, a 4G+ kijelzés mindig adott a Telekom hálózatán is.
Ennyire összetett a dolog és múlik a gyártón és szolgáltatón is.

[ Szerkesztve ]

(#763) tomp válasza kali (#762) üzenetére


tomp
Topikgazda

Attól, hogy virtuális vagy fizikai még a telefon ezt nem tudja. Csak azt látja, hogy sikeres e a VoLTE kapcsolat vagy nem.
Szimplán nem akarják terhelni a júzert vele. Oneplus esetében van külön VoLTE jelzés a felső sorban de ha nem akarom látni akkor kikapcsolhatom ezt az ikont.
Ez olyan mint a 4G/LTE. Egyik gyártó/szolgáltató előbbit használja, másik az utóbbit.
Pl OnePlus 4G, Sony LTE.
Telekom VoLTE-vel nincsen HD ikonom. Telenor VoLTE-vel van de csak kimenő hívásnál.

(#764) kali válasza tomp (#763) üzenetére


kali
legenda

Pont ezért írtam az érdekes felállást is, hogy azonos gyártó és készülék, de a Telekomos és nem szolgáltatós szoftver eltér ilyen tekintetben.
Nekem bejövő Telekom VoLTE hívásnál is van HD jelzés.

(#765) #08205312 válasza Viktor0610 (#754) üzenetére


#08205312
törölt tag

Viktor, Viktor ;]

(#766) snooze válasza #08205312 (#765) üzenetére


snooze
veterán

Konkurens telenoros ezt nem tudhatja..😁

GO Gunners!!!

(#767) Viktor0610 válasza snooze (#766) üzenetére


Viktor0610
MODERÁTOR

Köszi! :R :DDD

Samsung Galaxy A54

(#768) Lackooo84 válasza #08205312 (#765) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

De ez sem tiszta, hogy most csak előfizetéseseknél lesz, vagy kártyásoknál is?

The Truth is out there...

(#769) #08205312 válasza Lackooo84 (#768) üzenetére


#08205312
törölt tag

Szerintem első körben csak havi díjat utólag fizető előfizetőknek lesz VoLTE.

"Valószínűsíthető, hogy a Vodafone számára - a szolgáltató hálózatának kapacitás-kihasználtságát figyelembe véve - a három hazai operátor közül a legkevésbé volt sürgető a technológia bevezetése, ezért várhatott mostanáig a szolgáltató az éles üzemmel."

[ Szerkesztve ]

(#770) Oliverda


Oliverda
félisten

Teljesen megbízhatatlan a dominós VoLTE. Jelen állapotában kvázi használhatatlan.

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#771) #81524480 válasza Oliverda (#770) üzenetére


#81524480
törölt tag

Nálad milyen probléma jelentkezik?

(#772) Oliverda válasza #81524480 (#771) üzenetére


Oliverda
félisten

Telekomos előfizetésről a dominós családtagot hívva nincs hang. Pörögnek a másodpercek, de tök süket a vonal. Ugyanez van amikőr ő hív, tehát ez a része nem számít. A Domino egy iPhone 6s-ben van ami hónapokig tökéletesen működött aktív VoLTE-vel az említett T-s előfizetésemmel. Most inkább kikapcsoltam a telefonban a VoLTE-t mert ez így nem f@sza.

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#773) thomas77 válasza Oliverda (#772) üzenetére


thomas77
senior tag

Én ma is sokat dumáltam. Nekem hibátlan.

(#774) Oliverda válasza thomas77 (#773) üzenetére


Oliverda
félisten

Milyen készülékkel?

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#775) thomas77 válasza Oliverda (#774) üzenetére


thomas77
senior tag

S7, SE, 8110. Mindegyikkel hibátlan.

(#776) #81524480 válasza Oliverda (#772) üzenetére


#81524480
törölt tag

Nálam azonnal eldobta a hívást.
Nemrég hibajegyet is vettek fel, de ma jött SMS, hogy lezárták, hiba megoldva. Egyelőre nincs bekapcsolva nálam a VoLTE a kártyán, majd ha normálisan fog működni, újra bekapcsoltatom.

(#777) tomp válasza #08205312 (#769) üzenetére


tomp
Topikgazda

Telenornál is csak nekik van...hivatalosan...:D
Valóságban viszont kártyásoknak is megy.

[ Szerkesztve ]

(#778) bksgbr válasza Oliverda (#770) üzenetére


bksgbr
tag

A Blue mobilosoknak sem kiforrott még. Tegnap kíváncsiságból felhívtam az ügyfélszolgálatot és érdeklődtem, hogy a Blue mobilosoknak elérhető-e már a VoLTE szolgáltatás. Egy kis várakozás után azt közölte vele az ügyfélszolgálatos hölgy, hogy már tudja aktiválni nekem a szolgáltatást. Ezen felbuzdulva kértem, hogy aktiválja. Annyit kért, hogy indítsam újra a telefont. Ezt meg is tettem, miután megkaptam ezt az üzenetet:
"Kedves ügyfelünk! Már az Ön telefonján is elérhető új 4G hang szolgáltatásunk, mellyel HD hangminőségben telefonálhat és hívás közben is használhatja a 4G mobil internet szolgáltatást. A használathoz indítsa újra mobiltelefonját.
Üdvözlettel: blue mobil"
Ez mind szép és jó volna, ha közben én elérhető maradtam volna, ugyanis az történt, hogy ha engem hívott valaki, állandóan foglaltat jelzett neki a rendszer. Én hívni tudtam, bár a telefonon (Samsung Galaxy J5 2017) erre semmilyen jel nem utalt, hogy a hívás VoLTE-n/4G-n keresztül történne, sőt a térerősséget jelző pálcikák állapotából arra következtetettem, hogy ugyanúgy visszavált 3G-re, mert 4G-n 2-3 pálcika szokott lenni itthon, viszont ha levált 3G-re, akkor felmegy 4 pálcikára. (Ergo itthon nagyobb a 3G-s térerősség, mint a 4G, de ez most ebből a szempontból mellékes.) Tegnap délután újra hívtam az ügyfélszolgálatot, és bejelentettem a hibát, hogy egyáltalán nem vagyok elérhető, nem tudnak hívni engem, mert a hívónál állandóan foglalta jelez. Türelmet kért és beszélt egy műszakis kollégával, pár perc zenehallgatás után annyit mondott, hogy a műszakis kolléga lefuttatott egy diagnosztikát, de nem talált hibát a rendszerükben. Felajánlotta, hogy felveszi hibajegyre, amit 72 órán belül kivizsgálnak, de én inkább kértem, hogy inkább kapcsolják ki a VoLTE szolgáltatást. Ezt meg is tette, ő is kérte, hogy indítsam újra a telefont. Ezt meg is tettem, és azóta újra elérhető vagyok.
Egyébként a telefon menüjében természetesen be volt kapcsolva a VoLTE kapcsoló.
Szóval a Telekomnál kártyásoknak még nem tuti a rendszer valóban.

(#779) #81524480 válasza bksgbr (#778) üzenetére


#81524480
törölt tag

Dettó, velem is ugyanez volt.:D Mióta kikapcsoltattam, tudnak hívni.

(#780) bksgbr válasza #81524480 (#779) üzenetére


bksgbr
tag

Domino-s vagy, vagy Blue-s?

(#781) #81524480 válasza bksgbr (#780) üzenetére


#81524480
törölt tag

Domino. :)

(#782) bksgbr válasza #81524480 (#781) üzenetére


bksgbr
tag

Ezek szerint mindkettőnél ugyanazt a (szar) rendszert használják, ami nem meglepő, hisz a Blue mobil egy átcsomagolt, átnevezett Domino csomag.
Én meg már azt hittem, hogy a telefonom szar és nem tudja a VoLTE-t miközben a menüjében ott virít a kapcsoló.
No mindegy, úgy látszik a Telekom kártyásoknak még várni kell a használható rendszerig, addig meg maradunk a jó öreg megbízható 2G/3G hívásnál.

(#783) Starchm válasza #81524480 (#781) üzenetére


Starchm
őstag

Viccesen müködik ez a dominos volte, pl ha 2g-ről vagy 4g-ről esetleg külföldi 3g-ről hivnak akkor tökéletesen megy a routing és kapok hivást, viszont ha belföldi 3g-ről akkor szintén csak eldobja a hivást és kapok egy sms-t h nem fogadott hivásom van. Gondolom majd idővel történik valami, de gondolom ha bejelenteném akkor semmi nem történne, mert nem supportolt készülékkel használnám a dolgot.

(#784) thomas77 válasza Starchm (#783) üzenetére


thomas77
senior tag

Bármiről hívom magam kicsöng. Telekom 2-3-4G, Telenor 2-3-4G, Voda 2-3G, ThreeUK 3G, UPC madzagos...
Ennyim van, mindegyikkel működik.

(#785) Starchm válasza thomas77 (#784) üzenetére


Starchm
őstag

Akkor lehet én vagyok szerencsétlen vagy nemtudom.
Támogatott telóban van a kártyád, vagy te is csak bekapcsoltattad?

(#786) thomas77 válasza Starchm (#785) üzenetére


thomas77
senior tag

Most épp az S7-et használom. Ő volt a legelső támogatott.

(#787) Oliverda válasza thomas77 (#786) üzenetére


Oliverda
félisten

És biztos aktív a VoLTE? ;]

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#788) #81524480 válasza Starchm (#783) üzenetére


#81524480
törölt tag

Nálam 2G-n, 3G-n, 4G-n is jelentkezett a hiba. Mindegyik esetében dobta a hívást.

(#789) thomas77 válasza Oliverda (#787) üzenetére


thomas77
senior tag

Persze. A szervizmenü egyértelműen mutatja hívás közben.

(#790) anglergab


anglergab
addikt

Sziasztok!

Nemreg kiderult, hogy aprilis 9-en elindult a VoLTE a vodanal tesztuzemben (?).
Olvastam, hogy egyes S8/S8+-ak eseteben mar aktivaltak a szolgaltatast veletlenszeruen (?).

Rendelkezem megfelelo SW-u S8-cal, a menuben lathato es be van kapcsolva a VoLTE-kapcsolo, jo LTE jelerossegem van (-78 dBm).
Viszont a keszulek nem regisztral be VoLTE-ra, nem jelenik meg a VoLTE ikon az allapotsorban.

Hozzaertobbeknek leirom hogy a telo MISSING OR UNKNOWN APN hibat ad vissza (MME). Az IMS APN a teloban benne van (ims, IPv4v6, nincs hitelesites), tehat a halozat oldalon (HSS) hianyzik az elofizetesemre. Vagy esetleg keszulekoldalon rossz az APN beallitas, bar ezt ketlem.

1. Akinek vodaval mukodik, meg tudna irni a SW verziojat? Tarcsazoba *#1234# majd Bekapcsolo+Hangero Le screenshot.
2. Akinek vodaval mukodik, megadna milyen dijcsomagja van?
3. Valakinek sikerult a vodanal bekapcsoltatnia a VoLTE-t?

[ Szerkesztve ]

(#791) tomp válasza anglergab (#790) üzenetére


tomp
Topikgazda

Szerintem most indult a publikus teszt. Azaz kell egy kis idő, hogy elkezdjék kiterjeszteni a szolgáltatást. 1-2hónap legalább.

(#792) anglergab válasza tomp (#791) üzenetére


anglergab
addikt

Szivesen resztvennek a publikus / friendly user teszten, de az ugyfelszolgalatuk nem hajlando nekem aktivalni.
Azt mondtak, nem az ő hataskoruk.

[ Szerkesztve ]

(#793) tomp válasza anglergab (#792) üzenetére


tomp
Topikgazda

Telenornál a publikus teszt indulása után hiába volt megfelelő telefonja az ügyfélnek, nem aktiválták utólag a teszt VoLTE-t. Fix létszámos a dolog.

(#794) Bailey


Bailey
senior tag

Sajnos a Telenor boltokban ahol próbáltam, nem akarták prepaid számra bekapcsolni a VoLTE-t.

(#795) #81524480 válasza Bailey (#794) üzenetére


#81524480
törölt tag

1420-at hívtad?

(#796) Starchm válasza Bailey (#794) üzenetére


Starchm
őstag

Engem is elzavartak és mondták, h a 1220-n keresztül keressem őket, kb hivás letétele után ment is volte.

(#797) #81524480 válasza #81524480 (#795) üzenetére


#81524480
törölt tag

1220, sry.

(#798) Bailey válasza #81524480 (#797) üzenetére


Bailey
senior tag

És valóban. Nem gondoltam volna, hogy a 1220-on aktiválják, ha hivatalosan nem elérhető még. És már meg is jelent a VoLTE logó a telefonon és működik is. Bele lehet írni az összefoglalóba, hogy Honor View 20-on is működik a Telenor VoLTE. A kapcsoló már alapból benne volt a menüben.

[ Szerkesztve ]

(#799) anglergab


anglergab
addikt

Sziasztok,

valakinek van barmi infoja arrol, hogyan lehet a Vodafone-nal aktivaltatni a VoLTE-t / resztvenni a publikus teszten?

(#800) dreko válasza anglergab (#799) üzenetére


dreko
aktív tag

veszel egy ilyent: Samsung Galaxy S8+

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.