Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Bestx: Budget DIY eGPU USB4/Thunderbolt csatlakozással – egy mining VGA új élete.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- arden: Új robotos magazin építése – 1. rész: Miért hagytam ott a WordPresst?
- arden: Önjavító szoftver (Healing Agent) koncepció és demó
- eBay-es kütyük kis pénzért
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller
Új hozzászólás Aktív témák
-
#10726912
törölt tag
válasz
perge666 #199 üzenetére
Vagyok, csak elhavazva...robbantani kellett a sámson blokkját, a hajtókar csapágy (a tűgörgőre gondolok) szétkopott, csúnya hangja volt, várható volt, ma össze fűztem a blokkot, holnap megy a helyére, 14 ezer a dugó-gyűrű-hengerfej csavarok, új főtengely, tömítés szett, szimeringek.
Jól bírta, minimum 8 éves volt az árvaS évente megy 5-6 ezret
Van pár apróság, amit még cserélek, pl a főtengely csapágyak zajosak, majd a nyáron cserélem, SKF-re, a kuplung oldalon a főtengelyre menő anya szakadás közeli állapotban van (megtartja a biztosító lenmez, de lecserélem majd azt is), illetve a kuplung lamellákat nyomozom, szerintem elcsesztem, szárazon raktam össze őket, be kellett volna áztatnom. Szóval az is csere lesz. -
#10726912
törölt tag
válasz
szentkuti11 #197 üzenetére
Egyszerű a képlet.
Tanuld meg. Aki szerelő elvállalná a szakszerű szerelését, az megkérné az árát rendesen.
De egyébként tök egyszerű: ne abból indulj ki, hogy széthajtott , használt darabokat kaptál (benne van a pakliban), és emellett még egy normális segítséged sincs, aki megcsinálná.
A gyújtó trafót és a gyújtó tekercset is ellenőrizd le, és ha kell, cseréld. De lehet az is, hogy csak egy gyertya pipa a rossz. vagy a benne lévő ellenállás ment ki.
Nem bonyolult a sor: gyújtó trafó, kondenzátor, megszakító kalapács, gyújtó tekercs, gyertyapipa a vezetékkel, gyertya, gyújtáskapcsoló, vezetékek, lendkerék, és a helyes beállítás. Ebből értelemszerűen kiesnek azok, amiket már néztél, és cseréltél.
Nem a konstrukció a rossz. Egyszerű, faék, ostoba is. De működik. S nem kell szaktudás. Ha pici precizitás van benned, és ehhez akarat is, simán megszereled, ez a legnagyobb varázsa. Az után gyártott alkatrészekből is van jobb, rosszabb.
Rakd egyszer rendbe normálisan (nem cserélünk csak szimeringet, csapágyat is cserélünk egyszerre a szimeringgel, mert a csapágy kopása miatt megy tönkre a szimering, ha egy csapágy megkopott és széthúzod a blokkot, akkor cserélni illik az összes csapágyat, hogy évekig ne legyen gondod a kopás miatt), a gyújtás évekig jó, ha egyszer megcsinálod, és nem kell rá százezreket költeni rá(egyszer százezret sem).Elvállalnám a géped, munka díj mentesen, segítenék, de nem ÉN csinálnám, hanem TE. A simsonnak így van értelme, ha TE csinálod. Akkor egy idő után rutin lesz minden hiba megtalálása és öröm a motorozás.
Cserélj gyújrtó trafót és tekercset, a tekercsnél gyakori hiba a forrasztás elválása, ellenőrizd le, a neten képek alapján megtalálod, melyik a gyújtó tekercs. Olyan helyről vásárolj, ahová vissza adhatod az alkatrészt, ha nem az a gond.
HA VAN SZIKRA, ÍRJ, S MEGYÜNK TOVÁBB.
Üdv. -
perge666
veterán
válasz
szentkuti11 #195 üzenetére
Ja persze,mikor még a sajátomat se tudom megszerelni.
Nem ez a szakmám,de látom neked sem.Ha egyszer kész lesz a mocid,gurulj le erre/röpke 300km/ és gurulunk párat együtt.
-
szentkuti11
addikt
válasz
perge666 #194 üzenetére
Nem egy Szimóm volt szar, ez már a második. Mint említettem, bárki elviheti, szedje szét, nézze át, ami csereérett, azt cserélje ki és vállaljon rá 3 hónap garanciát. Ilyen feltételekkel még egy szerelő sem vállalta. Ha Te vállalod, akkor szerintem még fuvart is tudok intézni.
-
perge666
veterán
válasz
szentkuti11 #193 üzenetére
Mit vártál?
1 szerelő nem csinálta meg,akkor a többi sem tudja,meg akkor az összes szimó sz.r? -
szentkuti11
addikt
válasz
perge666 #192 üzenetére
Egy olyan szerelő volt, aki azt mondta, hogy bár alapból Simsonokat nem vállal, de ha alkatrészért járok én, akkor Ő szerel. Hetente kétszer jártam körülbelül hozzá (soha nem akart működni, amikor használni akartam), mindig ránézett, próbálgatta, óóó csak egy kis kabrurátortömítés, óó csak egy kis megszakító-kondi csere, óóó csak egy főtengelyszimering, óóó nem baj, hogy a 2-es meg a 3-as közt van még egy üres, lehet, még úgy használni, óóó csak a kormánycsapágyad lóg... Természetesen alkatrészekért mindig Én jártam tömegközeledéssel (azért vettem Simsont, mert utálom a tömegközlekedést), és persze mindig csak 1-2-3-4-5000 forint volt a javítás, de lassú víz partot mos. A végén a szerelő srác mondta, hogy Ő azért nem Simson-specialista, vigyem el valahova, ahol ehhez jobban értenek. Azóta is itt áll, és várja a lelkes jelentkezőket. Garanciát valamiért senki nem mer vállalni.
Félre ne értsen senki. Én lennék a legboldogabb ember, ha ma is használható motor lenne a Simson, ugyanis a kedvenc 50-esem evör.
-
perge666
veterán
válasz
szentkuti11 #191 üzenetére
Na most erre nem tudok mit mondani,meggyőzni nem akarlak,nyilván neked is igazad van.
Én mióta megvettem,azóta csak a karburátorával szívtam,meg azóta sem tökéletes,mert nincs időm utánajárni,de mindennapi használatban van,és én elégedett vagyok vele.Leendő sógorom tavaly nyáron a kondival szívott sokat,azt hiszem a harmadik lett jó neki,de azóta semmi gondja.
Igen,az utángyártott alkatrészek minősége siralmas,de azért ki lehet fogni jót is még!
-
szentkuti11
addikt
válasz
perge666 #190 üzenetére
Az egyik az eleve kifinomulatlan szerkezet, a másik pedig a hulladék minőségű utángyártott alkatrészek. Hidd el, magasan 100.000 elköltött forint után adtam fel azt, hogy Simson legyen a használós motorom.
Bárki szeretné az ellenkezőjét bizonyítani, itt van, pár hete még lehetett vele járni, jó erőben volt, egyik napról másikra nincs szikra, kifizetem szívesen az alkatrészt meg a munkát is, de mindenki csak távolról tudott eddig érdemben hozzászólni. Igen, kondi és megszakító csere is volt, próbáltuk másik lendkerékkel, átnéztük a kapcsoló kábeleit, bekötöttük direktbe is, stb. Semmi.
Az 1 év és 2 Simson óta nem volt még 1 olyan hét, amikor nem kellett volna valamelyiket szétszedni.
-
perge666
veterán
válasz
szentkuti11 #189 üzenetére
Miért járt volna el felettük az idő?
Ha rendesen karban van tartva,semmi baj velük,a világból kivisznek.
Nekem is van robogóm,nem is öreg,nem is rossz,még is simsonnal járok.
"öreg szarok" ? -
perge666
veterán
Úgy látom csak nem akarnak sokan ide jönni.
Biztos mindenki robogózik. -
andree04
aktív tag
Sziasztok.
Mitől lehet az hogy most vettem a simson-ba egy új kondit és még sincs szikra,van olyan hogy van utána sok rugásra sincsen. -
perge666
veterán
válasz
#10726912 #181 üzenetére
Még csak tervezgetem hogy lecserélem elől-hátul a gumikat,mert a jelenlegi köpenyek még nem annyira kopottak,és csak picit van elöregedve,nem vészes.
Néztem tőlem 30km-re 16N3-as karburátort 3000ft-ért,elvileg csak annyi baja van hogy egy tömítés kell bele,de azt tutira kapok bármelyik motoros boltba nem úgy mint a binghez.
-
#10726912
törölt tag
válasz
perge666 #180 üzenetére
Nem tudok segíteni, én nem szoktam homokban, terepen úgy mondd csapatni.
Elvileg a terepguminak jobb a tapadása, puhább az anyaga, mintz az országútinak és a mintázata is olyan, hogy jobban tapadjon
De én hiszek benne, hogy ha nincs speciális felhasználása, akkor érdemes a sima mezei gumit rakni, ha megcsúszik, mert csapatod, legfeljebb újra fölállsz vele, a vad motorozásban benne van az esés esélye
Nekem láttad a gumikat...sosem érzem, hogy csúszni akarna. Télen is ezzel közlekedtem, a havas jeges úton. Szóval...a Te döntésed.Ha homokban akarod csapatni, akkor oda talán ez a legmegfelelőbb
-
perge666
veterán
Üdv.
Ha lecserélem mindkét gumit ilyenre,mint ami a linken van,akkor homokba nem fogja dobálni a motort jobbra-balra??Régebbi simsonomon hátul volt ilyen gumi,de az eleje slick volt,és ugyan úgy csúszkált!
-
#10726912
törölt tag
válasz
perge666 #173 üzenetére
Már működik. Kész van. Bőséggel lhetne ennek a duplája is, csapágyak, szimeingek cseréje a blokkban és a kerekekben, tömítés szett, szintszabályzó szelep, üzemanyag csap, dugó+gyűrűk cseréje csak hogy az apróságokat említsem. Nem sok amit költöttem, a lamella sor, gyújtó trafó, gyújtó tekercs drága, emellé a két bovden, s máris 8000-nél tartasz. De ezeket nem kell gyakran cserélni, a lamella sort, a trafót és gyújtó tekercset 7 év után most cseréltem. A többi meg folyamatosan kopó dolog
-
#10726912
törölt tag
válasz
perge666 #171 üzenetére
No.
Az van vele, hogy kicseréltem a gyújtó trafót, mert kifolyt belőle valami lötty. Aztán mentem vele 5 percet, megállt. Megint elment a szikra. Mikor indultam, volt olyan szikra, hogy a kazánba be lehetett volna gyújtani. Trafó csere előtt nem is láttam már a szikrát, úgy jártam vele. Trafó csere után szikrázott járó motornál a gyújtás tekercs is, elég csúnyán. Gondolom az melegedett túl ez miatt, sérült lehetett már, kicseréltem most azt is, meg ha már szét van szedve, kicseréltem a kondenzátort is, meg a megszakító kalapácsot.Holnap megcsinálom a beállításokat, újra kell állítani a megszakítót, aztán össze rakom és hagy menjen. Legalábbis remélem
Csak este hat után tudok szerelni, melóztam. Lényeg, hogy most durva beállításokkal is jár
Eddig egy hónap alatt költöttem rá 12 ezret, ilyen se volt még)
A lista, amit cseréltem rajta:
Első hátsó fék bovden, egy mikrokapcsoló, egy bovden állító csavar, egy bovden dió, egy kuplung állító csavar+lamella sor, gyújtó trafó, kondenzátor, megszakító kalapács, gyújtás tekercs, 4 ék a lendkerékhez, kb ennyi. Kap egy két hónapon belül két gumit, meg egy kipufogót, mert rozsda halom, ami rajta van, illetve a kipufogó lóg rajta, megszerkesztek rá egy stabil rögzítést, mert a gyári egy nagy rakás trotty, hogy az endékás mérnökök forgolódjanak a sírjukban...
Télen elhanyagolt állapotot bosszulta most meg magát, de ez napi használatban van, ha megkopik bármije, azonnal csere, és mennie kell tovább -
#10726912
törölt tag
válasz
perge666 #168 üzenetére
Nincs szikra. Direktbe kötve a kábellel a gyertyát sincs. Gyújtás van, az izzó világít, ha berugom, tehát nem ott a baj.
A gyújtó trafóból kifolyt egy kis lötty, arra tippelek, hogy az nem tud már annyi feszültséget generálni, hogy kisülés legyen a gyertya pólusokon. De holnap veszek másikat, veszek kondenzátort és megszakító kalapácsot is, ez is el van kopva, a gyújtó tekercs jó (különben nem indulna be egyáltalán pár másodpercre 15-20 perc után). A gyertya is jó, fűnyíróban kipróbálva.
Holnap pontot teszek a végére! -
#10726912
törölt tag
válasz
perge666 #166 üzenetére
Na.
Az a fejlemény, hogy vagy a gyújtó tekercs kontaktos (holnap megpróbálom elhárítani a hibát, ha ez lenne a baj), vagy maga a tekercs rossz (2000), vagy a gtrafó rossz (4 vagy akár 8 ezer), vagy a kondenzátor rossz...
vagy bekattanok tőle. Na de melyik? Mi alapján tudjam meg??
Megint beindult pár pillanatra. Aztán se kép se hang.
Szóval az a jelenség, hogy tegnap beindult fél percre, aztán ennyi. Megnéztem z alaplapot, cserélgettem gyertyát (bár a BP6HS eddig jó volt, majd megellenőrzöm fűnyíróban, hogy valóban jó e), ha beindul, akkor egy napos pihenés után nagy nehezen.
Nemtudom-nemértem-nemtudom...utálom az elektronikát, hogy forogjon a sírjában, aki az elektronokkal oldott meg bármit is, mért nem jó a templomi gyertya lángja???
Holnap megpróbálok egy kis forraszolást, de előtte megkeresek egy szakit, hátha.
Szóval ennyi, nincs eredmény. Nincs kedvem át tolni a falun, a túlvégen lakik a villanyész, ő megcsinálná, de az 20 perc séta a motorral...há pont aztat nem akarok vele -
#10726912
törölt tag
válasz
perge666 #162 üzenetére
Nekem konkrétam a kuplungolás óta szívat ez a sz.r
Gyújtás kapcsolóról, világítás tekercsekről (féklámpáé is) leváló vezetékek, beszoruló-nem fogó fékek, (bowdenek cserélve, meg beállítva, mikro kapcsoló cserélve, stb), most meg nem indul, nincs szikra...már kezd tőle baxhatnám lenni. Holnap folyt köv. beindulás után 20-30 másodperc múlva leáll, s semmi életjel a gyertyánál. benzin van, szikra nuku. bementem vele melóba, hazafelé már futón jött
Szét volt peregve, ez amolyan tavaszi szervíz jellegű, mert minden nap megy télen is, most meg megindult a lavina.
A gumit is cserélni kéne. Meg jó lenne rádobni egy krómos kipuffot az idén...
Tudom, hogy én vagyok az ostoba, de muszáj mindent egyszerre produkálnia? Ha kímkó lenne, már harapdálná a nagyflex -
perge666
veterán
El is felejtettem közölni a hírt,hogy múlt hét elején be lett állítva a karburátor.Minden nagyon jó volt,ameddig nem húztam be a szivatót,ugyanis akkor a szivató gumitömítés kiesett,és első indításnál megint nagyobb az alapjárat.
Ennyit az utángyártott alkatrészekről!Valamelyík nap magától megfeszült a lánc,és elkezdett kattogni,meglazítottam,és azóta jó.
Ennyi motoros/szerelős élményem volt.
-
#10726912
törölt tag
válasz
szentkuti11 #158 üzenetére
Én a keverék állítót mondom...azt ha betekerem teljesen, akkor nincs alapjáratig el tudok jutni. Igaz, én az N13-as karbit értem igazán...az van az enyémen. De az enyémnél tutira nem a súbert tologatja.
-
#10726912
törölt tag
válasz
perge666 #154 üzenetére
Hideg indításkor a rugós csavart (keverék állítót tekerd beljebb. Amíg el nem kezd csökkenni az alapjárat. Nagy szeretettel ez van eltekerve a legtöbbet, tekerd befelé, szinte azonnal reagál a motor. Lehet, hogy 3 fordulatot is be kell tekerned, mire reagál a motor. ha minden kötél szakad, álltsd vissza oda, ahol volt (számold, hogy mennyit tekersz befelé). Az alapjáratit hagyd, az nincs szem előtt, ritkán tekerik el
-
perge666
veterán
válasz
#10726912 #153 üzenetére
Értem.
Csak hidegindításnál ne lenne olyan magas az alapjárata.......van hogy úgy felbőg,de 1-2 perc alatt beáll ha nem nyúlok hozzá,de ezt már írtam.
A szivató csavarját úgy meghúztam hogy magától ott marad ahol akarom,így nem kell kitámasztani,sem rajta tartani az újjam. -
#10726912
törölt tag
-
#10726912
törölt tag
válasz
perge666 #150 üzenetére
EZt nem a kor szabja meg.
Én használok PC-t, utáltam, mikor nem tudtam, mi miért nem jó rajta. Megtanultam, elég jó színvonalon, nem kell hozzá segítség. A motor ugyanez. Nem kell másik motor, ezt tudom, értem, de nem tudtam, megtanultam. Utáltam, mikor nem tudtam, mi miért jó-nem jó. Most sem tudnám szétborítani és össze rakni, a váltó oldal már káosz, nem értem, pedig próbáltam. De a többit tudom.
Ez valahol természetes viselkedés, amit írtál a motorról.. Kb jónak mondható a motor!
Hidegen magas is lesz az alapjárat, hisz hidegen benzin szegény lesz a keverék, mert a bejutó benzin lecsapódik a henger falára, tökéletlen a keverék képzés, így kell neki a SZÍVATÓ. Menet közben is kéne, enélkül erőtlen a motor, amíg be nem melegszik egy kicsit. (a hengerfej és a blokk is melegen tömít jobban, ezért van az egyik aluból, a másik acélból). Benzin szegény keverék erőtlenné teszi menet közben a motort, ugyanakkor magasabb az alapjárat a jobb égés miatt, az alapjárat tartásához minimális benzin kell, ez hidegen elegendő. neki, melegen átlagban sok. Nekem hidegen szívató nélkül LEÁLL a motor!
Próbáld meg, hogy mikor a motor hideg, tartsd az ujjaddal a szívatót. Végig fog menni, mint az angyal.
Nekem a szívató karját a egy kínai bicaj első váltó kar tölti be. Ha indítok, ráhúzom ezt a kart, ez úgy is marad, második rúgásra indul, megyek, gyorsul, ereje van az első pillanattól. Minden fokozatban. Aztán kb 2 Km után engedem vissza a szívatót, ha nagyon vissza esik a sebesség, még rajta hagyom.
Leírják, mit hogyan. Leírom én is.
Nézd meg, hogy jó e a benzin szint. Pontosan leírják, hogyan állítsd be (27 és 33 millimétert írnak, lehet csalni kicsit kevesebbre állítva). Ne állíts semmit, de mérd meg úgy, ahogy a linken mutatják. a két oldal egyforma magasan legyen. Ha nem jó az érték, akkor kezd el állítani, a határoló lemezekkel.
Ezután rakd össze a karbit, tedd le valahova egyenesen és nyisd rá a benzint. Ha jól csináltad, mehet a helyére.
Ezután beállítod a csavarokat a leírtak alapján (keverék képzőt teljesen be, kettőt teljes fordulatot ki), alapjárati csavart ne bántsd, ha rajta van a záró, ha nincs, akkor tekerd teljesen be, aztán másfelet ki. Súbertűn a lemezt tedd utolsó előtti rovátkába (nekem is ott jó), és indítsd a motort szívatóval. Ha beindul, húzogasd neki a gázt, ha nincs alapjárat, akkor tekerj a keverék állítón (az a csavar, amelyik alatt rugó van, az alapjárati csavar be van süllyesztve, igyekezz ezeket megjegyezni, nem sok dolog van benne) szóval tekerj ki a keverék állítón, amíg meg nem marad az alapjárat.
Ha ez megvan, szólj, írom a többit.
Új hozzászólás Aktív témák
- TCL LCD és LED TV-k
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Hobby elektronika
- One mobilszolgáltatások
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Elektromos autók - motorok
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- sziku69: Szólánc.
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- További aktív témák...
- Oppo Reno7 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Új! Targus - USB-C Dual HDMI 4K HUB - 2 HDMI-vel. Saját töltő nélkül 2 monitorral (120Hz)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÚJ Lenovo Yoga Slim 7 - 14.5" 3K OLED Érintő 90Hz - Snapdragon X Elite - 32GB - 1TB - 2,5+év gari
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest