- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- TheLázs: Mi várható el a betegtől...?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bobalazs: Alulfeszelt GPU profilok FPS teljesítményének összehasonlítása 10 játéknál
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- MasterDeeJay: Kínai DDR5 második felvonás - Puskill PSK-D5M4800BH-16G
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
Új hozzászólás Aktív témák
-
perge666
veterán
válasz
#10726912 #149 üzenetére
Szeretném is megtanulni,hidd el nekem,de amíg meg nem mutatja valaki,addig honnan tudjam hogy mikor jó?
Az a baj,hogy nem sok időm lesz a mostani hétvégén,meg hétköznap kizárt.....
Most tudok vele menni,indul egy rúgásra megint,csak hidegen magas az alapjárat ismét,és k.b.1 kilóméterig ha 1-2-be húzatnám,akkor rekedt hangja van,és nem húz,utána már jó!28 évesen még nem értem meg arra,hogy be tudjam állítani,meg tudjam szerelni a saját motoromat,ez szégyen szerinted?
-
#10726912
törölt tag
válasz
perge666 #148 üzenetére
Te is be tudod állítani!
Mindenképp Neked kell megtanulni. Lépéről lépésre tedd azt, amit ott írnak a linkelt oldalon. Ha nem jó, akkor a motornak más baja is van (pl kopott hüvely-dugó, vagy törött gyűrű, stb. ). Legközelebbi pihenős napodon állj neki és csináld. Komolyan. Megtanulod, nem kell keserűen otthagyni, ha nem sikerül negyedjére, akkor sem. -
perge666
veterán
válasz
perge666 #147 üzenetére
Ezt nem hiszem el,lementem a szerelőhöz,és úgy tett mint akivel nem is beszéltük meg hogy ma viszem hozzá a motort.........
Megint azt mondta hogy majd holnap,de nekem nem jó,mert dolgozok,utána meg megint neki nem jó!!
Nem is fogom többet keresni az is biztos,csak már meg keríteni kellene valakit,aki beállítja nekem. -
perge666
veterán
Na a héten pár autós-motoros boltot bejártam az említett 2db tömítésért,meg pár ismerősnél is szétnéztünk,de sehol nem találtam a szívócsonkra való ó gyűrűt.
A szivatóba azt a borsószemnyi pogácsa szerűséget adtak,de az sem méretpontos,így reszelnem kellett belőle egy csomót.Tegnap este átmentem még egyszer sógoromhoz keresgélni,és 3db ógyűrűt is találtam,ami jó nekem,VÉGRE MÁR!!
Összeraktam beindul,szerelőnek szóltam,ma munka után elgurulok hozzá,és beállítjha ahogy tudja,és lehet.Már ideje volt!!
-
#10726912
törölt tag
válasz
perge666 #145 üzenetére
Ja értem
Hajlított fér el műanyag burkolat alatt. szimpla mezei, ha rá tudnám egyszerűbben rakni, ami nem eshet le róla és nem kerül pénzbe, akkor már nem lenne rajta pipa
Ettől olcsóbban most nem leltem. Egyébként direkt olyat keresek, amiben nincs ellen állás
390 pénz... -
perge666
veterán
válasz
#10726912 #144 üzenetére
Nem-nem,a szívócsonkról hiányzik az a gumigyűrű.
Erről és ugyanitt van is hozzá 90 ft-ért.
A szívócsonkot már leszedtem,viszem magammal,de a szivatóhoz ami kell,azt nem akarom leszerelni,kicsit körülményes,meg azt a szerelő tud hozzá csinálni ha nem olyat kapok,azt mondta.
Azért idegesít egy kicsit,mert nem igazán van időm a meló miatt járkálnom boltokba,de megpróbálom holnap beszerezni a dolgokat,vagy minél hamarabb!!Milyen pipát vettél,egyenes bakelitet,vagy hajlított műanyagot,esetleg valami speciálisat/NGK,vagy vízálló/?
-
#10726912
törölt tag
válasz
perge666 #143 üzenetére
A gumi gyűrű, aminek csak a negyede van meg, az a pohár fedél tömítés lenne, ami lehet parafa is?
A szivató sérülése gyakori gond, ne búsulj, ha csak ilyen kis nyűgjei vannak, az olcsón orvosolható. Csak szeedd le a karbit és vidd magaddal, hogy ott helyben össze tudd hasonlítani, mert különben adhat olyat is, ami sose lesz jó, de rámondja, hogy az.-az s mész egy idegesítő felesleges kört
Ha ezek megvannak, akkor már legalább érdemben tudsz vele foglalkozni.
Én most vettem az enyémhez egy gyertya pipát...ment az, csak lötyögött a gyertyán, mint nanám tatám pöcsin -
perge666
veterán
Na hazahoztam a motort a szerelőtől,de nem jártam teljes sikerrel.
Átnézte,gyújtáson állított,karburátort szétszedte,és kellene hozzá egy gumigyűrű,mert ami csak a negyede van rajta,és fals levegőt szív,meg egy szintén gumi darab kellene a szivató végén a karbiban,mert az meg leesik..........
Mondta hogy neki ilyen Bing karbihoz sajnos nincs olyan cucca,menjek be Debrecenbe és biztos adnak.
Beindul a motor,de szaggat és füstöl. -
perge666
veterán
-
perge666
veterán
-
andree04
aktív tag
-
#10726912
törölt tag
válasz
perge666 #133 üzenetére
Nem jó a sorrend.
Előbb a gyújtást nézd át. Annak kell tökéletesnek lennie. Gyújtás alaplapot állítsd be, ellenőrizd, megszakító akkor nyisson, amikor kell, s legyen felcsiszolva. Ezeket csak be kell állítani, nem kell hangolni
Aztán jöhet a karburátor. Nézd meg a szívatót is, hogy a gumi ép e, nincs e megsérülve, azaz zárjon le teljesen.
Ezek után nézd meg a benzin szintet! Ellenőrizd az úszó állapotát, hogy a peremtől a 27-33 miliméteres értékek között legyen.
A henger fejet levetted már, nincs gyűrű széttörve a dugón?
Ha ezek megvannak, akkor jöhet a karbi finom hangolása. Ha ez nem sikerül s az előbbiek megvannak, akkor lehet még szimering gondod is.A 68-s fúvókának jónak kéne lennie a 60-as hengerhez. Nekem 70-es van, én is ki akarom cserélni 68-ra vagy kisebbre, hogy a súbertűn ne legyen ekkora ugrás (vagy szembe szélben is kiforog fullra és megeszik ÖT liter benzint akár százon, vagy szívatóval kell tartani a fordulatot amíg fel nem melegszik, s ekkor viszont hiányzik egy kis erő).
De előbb menj végig mindenen, így túl sok nyitott kérdés marad. Ebből születnek azok a Simsonok, amik nem mennek, nem jók.
Kitartás, precizitás és türelem! No meg pár sör, tolómérő, hézagmérő lemez és már jó is lesz...
andree04: Szép és gyors meló, használd egészséggel -
andree04
aktív tag
Kész a motorom,sajnos annyira buzgón és még este is csináltam hogy elfelejtettem fotókat csinálni a felújításról,de mára kész lett,és megy mint a golyó, 3.-ban is annyira húz hogy eszméletlen.
Amikor össze raktam és eljött az idő hogy elindítsam,egy kis szívató és pőccre el is indult,ilyenkor büszke vagyok magamra. -
-
#10726912
törölt tag
-
perge666
veterán
válasz
#10726912 #127 üzenetére
Azt még nem említettem egyszer sem hogy 60-as henger van rajta??
A súbertűt reggel próbáltam egyel bejjebb tenni,de erőtlen volt vele,és csak a legkintebbin hajlandó normálisan üzemelni.Gondolkodok nagyon rajta hogy szerzek egy gyári 51-es karburátort hozzá,de nem nagyon akarok most költeni rá.
-
#10726912
törölt tag
karburátor helyes beállítása Ez alapján TÖKÉLETESEN be lehet állítani, ellenőrizni, stb-zni.
-
#10726912
törölt tag
válasz
perge666 #126 üzenetére
Kissé soknak találom az 51-eshez a 68-as fúvókát
Nekem a 60 köbcentihez van betéve 70-es főfúvóka. S az is úgy, hogy a súber tűn a lemez felülről a második rovátkán csücsül.
50-es keverékkel jársz, annak egyszerűen nem szabad füstölni, csak észre vétlen mennyiségben!
Kipróbálnám a 60-as fúvókát: az a jó, ha kompromisszumokkal bár, de tudsz közlekedni a motorral akkor, ha a súbertűn a lemez a középső rovátkán van.
De megnézheted magad: tedd a legfölső rovátkára a lemezt! (jön a nyár, amúgy is érdemes átállítani egyel kisebbre, melegben kevesebb benzin is elég a végsebesség eléréséhez). Ha ott nem megy, erőtlen, stb, és a keverék arány szabályzó csavarral sem tudod beállítani, akkor kell a 68-as főfúvóka. De szerintem a 60-as bőséggel elég oda. Akár jobban is mehet a motor, ha szabályzottabban és nem nagy mennyiségben kapja a benzint. Járj utána! -
perge666
veterán
válasz
perge666 #125 üzenetére
Na szétszedtem a porlasztót,és az alapjárati fúvóka el volt dugulva teljesen.
Egyébként semmi retket nem láttam a karbi belsejében,biztos a benzinbe volt egy kis kosz.
Majd veszek bele benzinszűrőt.......
A kipufogót meg nem szedtem le,mert szépen füstöl és a hangja is jó,meg nyélgázon sem köpköd semmi kormot meg semmit.Az alapjárati fúvókám 30-as,a főfúvóka pedig 68-as,jó ez így?
Ja és 17-es Bing karburátor van rajta. /Gyári S53-ról/ -
perge666
veterán
válasz
#10726912 #124 üzenetére
Sajnos nincs kompresszorom,így kénytelen vagyok szétszedni.
A kipufogót azért gondoltam hogy leszedem,mert kb.2 hete el volt dugulva,és alig volt hangja,füst éppen hogy jött ki belőle,meg alig indult.
Nem tudtam mi a baja,míg egyik este látom hogy a kipufogó végéből kilóg valami olajos cucc,nagy nehezen ki tudtam húzni fogóval,és utána jó is lett a motor.
Nem tudom hogy az a műanyag hogy kerülhetett bele,olyan volt mint valami tipli.
Nem hinném hogy a kipufogóba tennének műanyagot,szerintem tesóm kisfia játszhatott..........
Ezért van tervbe hogy azt is lekapom. -
#10726912
törölt tag
válasz
perge666 #123 üzenetére
Egy apró trükk:
Van kompresszorod? Ha igen, vedd ki a gázsúbert és fúvasd ki azon keresztül a karbiból a benzint....nem kell levenni, szétszedni apróra, tömítést igazgatni...ami van kis apró kosz (esetlegesen) az elfér a ülepítő alján, ha valóban ez a gondja, akkor ebből megtudod (mármint a karbi dugulás) és utána is ráérsz szétszedniA Kipufogót nem kell olyan sűrűn bontani, ha full gázon mész vele (még nekem se, pedig 40-es keveréket használok!). Üres járatban (sztenderen) pörgesd ki a motort (esetleg felteheted 3-ikba, terhelés alatt talán jobban tolja a kipufgázt) és ütögesd meg a kipufogót: ha nem "köpi" a kormot., akkor nincs értelme bántani.
-
perge666
veterán
Holnap szétkapom a mocim karbiját,mert reggel éppen hogy beértem a munkahelyemre,csutka gázon ment vagy 20-al.
Hazafelé is alig akart beindulni,és csak teljes szivatóval volt hajlandó hazavánszorogni velem szintén 15-20-al.
Ha már kitakarítom,lehet leszedem a kipufogót is,és azt is kipucolom. -
andree04
aktív tag
-
#10726912
törölt tag
-
andree04
aktív tag
-
andree04
aktív tag
válasz
#10726912 #112 üzenetére
Megfogadom tanácsaidat,amúgy én is úgy gondoltam hogy elsőnek kap egy nagy generálást:kondi csere,kalapács felcsiszolás,új gyertya,karbi puszolás stb,ja a legnagyobb meglepetés a súbertűt a barom ráhegesztette a lemezre
De legalább több hegesztés nincs rajtaáldom is hogy nem nyúlt máshoz hozzá az előző tulaj.
-
#10726912
törölt tag
válasz
andree04 #110 üzenetére
Ha melegen elerőtlenedik, az a rossz gyújtás és a rossz karbi okozza a legtöbbször.
Gyújtás terén: Keress rá, Mesebeli vándor, Simson gyújtás, és Ugyanezen ember írása: Karburátor beállítás.
Ha ezek rendben vannak és jól van minden beállítva, akkor jöhet hiba szűrés:
1: megszakító kalapács beégését ellenőrizd, csiszold meg, ha szükséges, cseréld. Ha menet közben a megszakító szikrázik, akkor az gond! (ha jól tudom, a kis kondenzátor a ludas érte, ami a lendkeréknél van).
Gyertyát vegyél: NGK BP6HS vagy NGK BP8HS (ki kell kísérletezni).
A benzin keveréket 40-esre keverd! Nem igazán füsttől attól sem, de a benzin minősége változott, kevesebb az ásványi alapú származék benne, mint anno volt, simán kéri a 4 liter benzinhez az egy deci olajat, hogy ne melegedjen túl.
Ellenőrizd a szivató gumiját, hogy nincs e megsérülve. (ha elerőtlenedéskor is nagyon füsttől, meg mindig nagyon füsttől, az egyik ok a túl sok benzin).
Mindemellett a súbertűn tedd közép állásra meleg motornál a határoló lemezt (nem tudom mi a neve), s ahhoz állítsd be a karbit. Meleg motornál!
Azt hiszem, kezdésnek ennyi elég:$
Üdv körünkben, képeket majd mellékeld a festésről! -
perge666
veterán
válasz
andree04 #110 üzenetére
Szerintem nagy baja nem lehet!!
Véletlenül nem a kipufogó dugult el?Nem lett tompább hangja,és nem indul nehezebben?Kipufogóból jön a füst rendesen?
Ha költeni is kell rá,szerintem megéri.
Én 60-ért vettem az enyémet kb.2 hónapja,igaz motorikusan nem is kell rá költeni remélem jó sokáig.
Az enyémen is van egy kis állítgatni való,de szerintem így is nagyon jó. -
perge666
veterán
-
andree04
aktív tag
válasz
perge666 #107 üzenetére
Hát pl az összes szilentet ki kell cserélnem,tömitéseket nem kell cserélni,a dugó új mert lekaptam a hengerfejt és láttam hogy tényleg új,a csapágyak jók benne a szimering nem engedi az olajat.Amikor jöttem vele haza akkor egy idő után elfogyott az ereje /a végén teljesen mentem vagy 30al, igy kocsival kellett hazahozni/ ez vajon mitől lehet.Haver azt mondja hogy fel kell fúrni.
Igen árban én is igy számoltam -
perge666
veterán
válasz
andree04 #106 üzenetére
Én a szerelésben annyira nem tudok segíteni,de isten hozott a topikban.
A festés az nem befolyásolja a motor működését,gumi alkatrészeken tömítéseket értesz?
A teleszkópod benne lesz pár ezresbe.
Akkor olyan 40 000 ft értékü cuccot adtál érte kb?
Az szerintem nem rossz.
B51S?? -
andree04
aktív tag
válasz
perge666 #105 üzenetére
Ilyent még sosem szedtem szét de itt ki kell cserélni a szilentet,de nem mertem hozzányúlni,eddig.
Igen egyedül fogom felújítani,sok alkatrészt előző tulaj kicserélt igy csak festeni gumi alkatrészeket cserélni és takaritani kell,meg sajnos a hátsó teleszkóp szétesett.
Igy nézett ki amúgy egy 500GB merevlemez egy Sony Go telefon és 10ezer pénzért megkaptam,és ahogy eddig láttom meg is érte.A motor S51 3 sebességes.Amúgy van egy másik simsonom igy alkatrészeket tudok belőle szerezni. -
perge666
veterán
-
#10726912
törölt tag
válasz
perge666 #100 üzenetére
Azért azt nézd meg, hogy mennyinél sérült a műanyag. Horror áron van hozzájuk. A rengeteg kütyüről meg nem is beszélek:S Mintha egy gyerekjátékot pakolnál szét
Tele műanyag alkatrésszel.
S nem igazán mennek azok jobban...az enyémnél nnem sokkal jobban, ha kirívóan van is olyan, ami elhagy, az gyorsulásban viszont verve van (játszanak a röpsúlyokkal, de vagy a vége több, vagy a gyorsulása jó).
S a "többlet" tudásukhoz képest (pl fogyasztásban jobbak) tényleg szerelhetetlenek, vagy drága alkatrészekkel megáldottak
Mindegy: aki ismeri a SIMSON-t és nem vagizni akar, hanem napi használatra illetve pár kiruccanásra keres motort, annak megfelel. Hosszú ideig
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- SDQHD felbontású monitor jött a JapanNext műhelyéből
- Programozás topic
- Eredeti játékok OFF topik
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Május 5-én csörög utoljára a Skype
- Fotók, videók mobillal
- Kerékpárosok, bringások ide!
- SörcsaPH!
- További aktív témák...
- Bomba ár! HP ProBook 430 G8 - i5-1135G7 I 16GB I 256GB SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RX 7700 XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- IKEA (HAVREHOJ) tablet tartó
- AZONNALI SZÁLLÍTÁS Windows 10 pro Retail aktiváló kulcs!
- Honor 9X Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest