Azért azt nézd meg, hogy mennyinél sérült a műanyag. Horror áron van hozzájuk. A rengeteg kütyüről meg nem is beszélek:S Mintha egy gyerekjátékot pakolnál szét Tele műanyag alkatrésszel.
S nem igazán mennek azok jobban...az enyémnél nnem sokkal jobban, ha kirívóan van is olyan, ami elhagy, az gyorsulásban viszont verve van (játszanak a röpsúlyokkal, de vagy a vége több, vagy a gyorsulása jó).
S a "többlet" tudásukhoz képest (pl fogyasztásban jobbak) tényleg szerelhetetlenek, vagy drága alkatrészekkel megáldottak
Mindegy: aki ismeri a SIMSON-t és nem vagizni akar, hanem napi használatra illetve pár kiruccanásra keres motort, annak megfelel. Hosszú ideig
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Brogyi:] CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [proci985:] Audyssey szobakalibráció felülvezérlése REW + mérőmikrofonnal
- [Re:] [callmeakos:] A bukott koncepció, amiért háromszor is fizettem.
- [Re:] [Mr Dini:] NotYet kiegészítő EPG beállítása Kodi alól
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
#10726912
törölt tag
perge666
veterán
Teljesen egyetértek,kivéve a fogyasztást.
Szerintem nem sok robogó van,ami kevesebbet eszik egy simsonnál!
Az enyém is/Aprilia SR50 Street 2006/ kb annyit eszik mint a szimóm,vagy kicsivel még többet is,viszont cserébe elég jól pörög,és végre is 85-öt megy.
andree04
aktív tag
andree04
aktív tag
perge666
veterán
Na úgy látom megoldod te magadtól is a problémát.
Magadba szedted szét,és egyedül tervezed felújítani?
Néhány dolgot írnál a mocidról??
andree04
aktív tag
Ilyent még sosem szedtem szét de itt ki kell cserélni a szilentet,de nem mertem hozzányúlni,eddig.
Igen egyedül fogom felújítani,sok alkatrészt előző tulaj kicserélt igy csak festeni gumi alkatrészeket cserélni és takaritani kell,meg sajnos a hátsó teleszkóp szétesett.
Igy nézett ki amúgy egy 500GB merevlemez egy Sony Go telefon és 10ezer pénzért megkaptam,és ahogy eddig láttom meg is érte.A motor S51 3 sebességes.Amúgy van egy másik simsonom igy alkatrészeket tudok belőle szerezni.
perge666
veterán
Én a szerelésben annyira nem tudok segíteni,de isten hozott a topikban.
A festés az nem befolyásolja a motor működését,gumi alkatrészeken tömítéseket értesz?
A teleszkópod benne lesz pár ezresbe.
Akkor olyan 40 000 ft értékü cuccot adtál érte kb?
Az szerintem nem rossz.
B51S??
andree04
aktív tag
Hát pl az összes szilentet ki kell cserélnem,tömitéseket nem kell cserélni,a dugó új mert lekaptam a hengerfejt és láttam hogy tényleg új,a csapágyak jók benne a szimering nem engedi az olajat.Amikor jöttem vele haza akkor egy idő után elfogyott az ereje /a végén teljesen mentem vagy 30al, igy kocsival kellett hazahozni/ ez vajon mitől lehet.Haver azt mondja hogy fel kell fúrni.
Igen árban én is igy számoltam
[ Szerkesztve ]
perge666
veterán
Nekem a robogóm csinált ilyet nyáron,amikor bemelegedett,de nekem a komplett kuplungja van megkopva,és a görgőket kell majd kicserélni,de a simsonba nincsenek görgők,röpsúlyok........
A benzinbe volt keverve elegendő olaj?
Mert ha nem,akkor lehet fúratás lesz a vége.
andree04
aktív tag
Inkább még több is lett belerakva,remélem a felújítás után,takarítás után menni fog.Ha nem hát az a 10ezret még csak ki bírom.
perge666
veterán
Szerintem nagy baja nem lehet!!
Véletlenül nem a kipufogó dugult el?Nem lett tompább hangja,és nem indul nehezebben?Kipufogóból jön a füst rendesen?
Ha költeni is kell rá,szerintem megéri.
Én 60-ért vettem az enyémet kb.2 hónapja,igaz motorikusan nem is kell rá költeni remélem jó sokáig.
Az enyémen is van egy kis állítgatni való,de szerintem így is nagyon jó.
[ Szerkesztve ]
#10726912
törölt tag
Ha melegen elerőtlenedik, az a rossz gyújtás és a rossz karbi okozza a legtöbbször.
Gyújtás terén: Keress rá, Mesebeli vándor, Simson gyújtás, és Ugyanezen ember írása: Karburátor beállítás.
Ha ezek rendben vannak és jól van minden beállítva, akkor jöhet hiba szűrés:
1: megszakító kalapács beégését ellenőrizd, csiszold meg, ha szükséges, cseréld. Ha menet közben a megszakító szikrázik, akkor az gond! (ha jól tudom, a kis kondenzátor a ludas érte, ami a lendkeréknél van).
Gyertyát vegyél: NGK BP6HS vagy NGK BP8HS (ki kell kísérletezni).
A benzin keveréket 40-esre keverd! Nem igazán füsttől attól sem, de a benzin minősége változott, kevesebb az ásványi alapú származék benne, mint anno volt, simán kéri a 4 liter benzinhez az egy deci olajat, hogy ne melegedjen túl.
Ellenőrizd a szivató gumiját, hogy nincs e megsérülve. (ha elerőtlenedéskor is nagyon füsttől, meg mindig nagyon füsttől, az egyik ok a túl sok benzin).
Mindemellett a súbertűn tedd közép állásra meleg motornál a határoló lemezt (nem tudom mi a neve ), s ahhoz állítsd be a karbit. Meleg motornál!
Azt hiszem, kezdésnek ennyi elég:$
Üdv körünkben, képeket majd mellékeld a festésről!
andree04
aktív tag
Megfogadom tanácsaidat,amúgy én is úgy gondoltam hogy elsőnek kap egy nagy generálást:kondi csere,kalapács felcsiszolás,új gyertya,karbi puszolás stb,ja a legnagyobb meglepetés a súbertűt a barom ráhegesztette a lemezre
De legalább több hegesztés nincs rajta áldom is hogy nem nyúlt máshoz hozzá az előző tulaj.
#10726912
törölt tag
Nem kell a kiskondit és a megszakítót cserélned, csak ha lyan az állapota és szikrázik és-és
Ne cseréld csak azért, mert ki legyen cserélve. Ráérsz, ha hibát okoz.
andree04
aktív tag
Igazad lett a kipufogó dugult el de rendesen,a szükitőn nem láttam át annyira tele volt,még nem tudom tesztelni hogy mennyire megy de a kipufogót kiégettem és máris jobb lett a kinézete,vagyis benézete
andree04
aktív tag
#10726912
törölt tag
Ez komoly...
Egyébként a kipuffról jut eszembe: tömítsd le teflon szalaggal az illesztéseket, akkor se füst, se korom, se olaj nem fog kijutni. (ez is egy újításom az NDK-s hibák kiküszöbölésére ).
perge666
veterán
Azta........
andree04
aktív tag
#10726912
törölt tag
Nem véletlen, hogy sokan lekenik....vagy kicseréled a nagyon rozsdás küllőket, vagy lecsiszolod és lelakkozod pl, egy nyarat kibír. A kerék agyat meg rozsda marózd le, illetve ahogy beférsz, csiszold.
Legjobb a csere, nem olyan drága a fűzött felni, ha jól tudom.
andree04
aktív tag
perge666
veterán
A jó öreg 50-es.
perge666
veterán
Holnap szétkapom a mocim karbiját,mert reggel éppen hogy beértem a munkahelyemre,csutka gázon ment vagy 20-al.
Hazafelé is alig akart beindulni,és csak teljes szivatóval volt hajlandó hazavánszorogni velem szintén 15-20-al.
Ha már kitakarítom,lehet leszedem a kipufogót is,és azt is kipucolom.
#10726912
törölt tag
Egy apró trükk:
Van kompresszorod? Ha igen, vedd ki a gázsúbert és fúvasd ki azon keresztül a karbiból a benzint....nem kell levenni, szétszedni apróra, tömítést igazgatni...ami van kis apró kosz (esetlegesen) az elfér a ülepítő alján, ha valóban ez a gondja, akkor ebből megtudod (mármint a karbi dugulás) és utána is ráérsz szétszedni A Kipufogót nem kell olyan sűrűn bontani, ha full gázon mész vele (még nekem se, pedig 40-es keveréket használok!). Üres járatban (sztenderen) pörgesd ki a motort (esetleg felteheted 3-ikba, terhelés alatt talán jobban tolja a kipufgázt) és ütögesd meg a kipufogót: ha nem "köpi" a kormot., akkor nincs értelme bántani.
perge666
veterán
Sajnos nincs kompresszorom,így kénytelen vagyok szétszedni.
A kipufogót azért gondoltam hogy leszedem,mert kb.2 hete el volt dugulva,és alig volt hangja,füst éppen hogy jött ki belőle,meg alig indult.
Nem tudtam mi a baja,míg egyik este látom hogy a kipufogó végéből kilóg valami olajos cucc,nagy nehezen ki tudtam húzni fogóval,és utána jó is lett a motor.
Nem tudom hogy az a műanyag hogy kerülhetett bele,olyan volt mint valami tipli.
Nem hinném hogy a kipufogóba tennének műanyagot,szerintem tesóm kisfia játszhatott..........
Ezért van tervbe hogy azt is lekapom.
[ Szerkesztve ]
perge666
veterán
Na szétszedtem a porlasztót,és az alapjárati fúvóka el volt dugulva teljesen.
Egyébként semmi retket nem láttam a karbi belsejében,biztos a benzinbe volt egy kis kosz.
Majd veszek bele benzinszűrőt.......
A kipufogót meg nem szedtem le,mert szépen füstöl és a hangja is jó,meg nyélgázon sem köpköd semmi kormot meg semmit.
Az alapjárati fúvókám 30-as,a főfúvóka pedig 68-as,jó ez így?
Ja és 17-es Bing karburátor van rajta. /Gyári S53-ról/
[ Szerkesztve ]
#10726912
törölt tag
Kissé soknak találom az 51-eshez a 68-as fúvókát
Nekem a 60 köbcentihez van betéve 70-es főfúvóka. S az is úgy, hogy a súber tűn a lemez felülről a második rovátkán csücsül.
50-es keverékkel jársz, annak egyszerűen nem szabad füstölni, csak észre vétlen mennyiségben!
Kipróbálnám a 60-as fúvókát: az a jó, ha kompromisszumokkal bár, de tudsz közlekedni a motorral akkor, ha a súbertűn a lemez a középső rovátkán van.
De megnézheted magad: tedd a legfölső rovátkára a lemezt! (jön a nyár, amúgy is érdemes átállítani egyel kisebbre, melegben kevesebb benzin is elég a végsebesség eléréséhez). Ha ott nem megy, erőtlen, stb, és a keverék arány szabályzó csavarral sem tudod beállítani, akkor kell a 68-as főfúvóka. De szerintem a 60-as bőséggel elég oda. Akár jobban is mehet a motor, ha szabályzottabban és nem nagy mennyiségben kapja a benzint. Járj utána!
#10726912
törölt tag
karburátor helyes beállítása Ez alapján TÖKÉLETESEN be lehet állítani, ellenőrizni, stb-zni.
[ Szerkesztve ]
perge666
veterán
Azt még nem említettem egyszer sem hogy 60-as henger van rajta??
A súbertűt reggel próbáltam egyel bejjebb tenni,de erőtlen volt vele,és csak a legkintebbin hajlandó normálisan üzemelni.
Gondolkodok nagyon rajta hogy szerzek egy gyári 51-es karburátort hozzá,de nem nagyon akarok most költeni rá.
perge666
veterán
Ilyen karburátor beállításos írást már olvastam,de nem merek belefogni.
Youtube-on szétnézek,hátha van valami jó kis videó róla!
#10726912
törölt tag
Tegyél kisebb főfúvókát. S meg kell tanulnod a karbit beállítani, a leírással egyszerű, csak lépésről lépésre csináld meg, ne akard egyszerre mindent megérteni és megcsinálni! Kiváló szájbarágós cikk, pont azért tűnik bonyolultnak, s pont ezért egyszerű
perge666
veterán
Fúvóka nincs itthon másik,bolt meg már nincs nyitva.
Igen,szeretném nagyon megtanulni,és akkor nem kínlódnék vele ennyit.
Most hozzápiszkáltam,de csak rosszabb lett,perpillanat be sem indul.
Megyek és próbálkozok,csak a 2 csavart tekergetem.
perge666
veterán
Azért nem indult mert beköpte a gyertát.
A levegőcsavart hiába tekerem ki 2 egészet,hangolgatom,jónak tünik,de amikor indulok elfelé vele,elkezd fulladni,meg füstöl is..............
andree04
aktív tag
Kész a motorom,sajnos annyira buzgón és még este is csináltam hogy elfelejtettem fotókat csinálni a felújításról,de mára kész lett,és megy mint a golyó, 3.-ban is annyira húz hogy eszméletlen.
Amikor össze raktam és eljött az idő hogy elindítsam,egy kis szívató és pőccre el is indult,ilyenkor büszke vagyok magamra.
[ Szerkesztve ]
perge666
veterán
Szép munka gratulálok.
#10726912
törölt tag
Nem jó a sorrend.
Előbb a gyújtást nézd át. Annak kell tökéletesnek lennie. Gyújtás alaplapot állítsd be, ellenőrizd, megszakító akkor nyisson, amikor kell, s legyen felcsiszolva. Ezeket csak be kell állítani, nem kell hangolni
Aztán jöhet a karburátor. Nézd meg a szívatót is, hogy a gumi ép e, nincs e megsérülve, azaz zárjon le teljesen.
Ezek után nézd meg a benzin szintet! Ellenőrizd az úszó állapotát, hogy a peremtől a 27-33 miliméteres értékek között legyen.
A henger fejet levetted már, nincs gyűrű széttörve a dugón?
Ha ezek megvannak, akkor jöhet a karbi finom hangolása. Ha ez nem sikerül s az előbbiek megvannak, akkor lehet még szimering gondod is. A 68-s fúvókának jónak kéne lennie a 60-as hengerhez. Nekem 70-es van, én is ki akarom cserélni 68-ra vagy kisebbre, hogy a súbertűn ne legyen ekkora ugrás (vagy szembe szélben is kiforog fullra és megeszik ÖT liter benzint akár százon, vagy szívatóval kell tartani a fordulatot amíg fel nem melegszik, s ekkor viszont hiányzik egy kis erő).
De előbb menj végig mindenen, így túl sok nyitott kérdés marad. Ebből születnek azok a Simsonok, amik nem mennek, nem jók.
Kitartás, precizitás és türelem! No meg pár sör, tolómérő, hézagmérő lemez és már jó is lesz...
andree04: Szép és gyors meló, használd egészséggel
#10726912
törölt tag
8 ezerért komplett 4 sebességes blokk..ha jó, akkor feltétlenül.
perge666
veterán
Na átadtam a nyűgömet egy nagyon jó szerelőnek,most jöttem haza,holnap vagy hétfőn megcsinálja.
Ránézett,és mondta hogy karbibeállítás meg ránéz a gyújtásra is.
Öregem jó barátja,szóval még fizetnem sem kell érte.
andree04 :Ez vadonat új??
70-ért még jó vétel is lehet.
[ Szerkesztve ]
andree04
aktív tag
Vadi új állítólag újra gyártják a simson blokkot.Én személy szerint beruháznák egy ilyenre,és full gyári simsont össze állítanák,persze az már el lenne látva minden lopás biztos dolgokkal,hisz közel 200K meg is valósítható,szerintem.
#10726912
törölt tag
Az pompás. De én mellé telepednék és rágnám a fülét, hogy mondja el a mikénteket, mert lesz még ilyen gondod! Az a legjobb, ha Te csinálod, és ő meg elmondja hogyan csináld.
perge666
veterán
Pár év múlva lehet beruházok egyre,de a mostani blokkom elég jó még!
Tiger.huhhhh : Kérdezte is hogy hétfőn mikor végzek a melóval,mert ha holnap lehet nem lesz rá érkezése,és mondta hogy mehetek nyugodtan........amit ki is használok ha lesz rá érkezésem!
[ Szerkesztve ]
perge666
veterán
Na hazahoztam a motort a szerelőtől,de nem jártam teljes sikerrel.
Átnézte,gyújtáson állított,karburátort szétszedte,és kellene hozzá egy gumigyűrű,mert ami csak a negyede van rajta,és fals levegőt szív,meg egy szintén gumi darab kellene a szivató végén a karbiban,mert az meg leesik..........
Mondta hogy neki ilyen Bing karbihoz sajnos nincs olyan cucca,menjek be Debrecenbe és biztos adnak.
Beindul a motor,de szaggat és füstöl.
[ Szerkesztve ]
#10726912
törölt tag
A gumi gyűrű, aminek csak a negyede van meg, az a pohár fedél tömítés lenne, ami lehet parafa is?
A szivató sérülése gyakori gond, ne búsulj, ha csak ilyen kis nyűgjei vannak, az olcsón orvosolható. Csak szeedd le a karbit és vidd magaddal, hogy ott helyben össze tudd hasonlítani, mert különben adhat olyat is, ami sose lesz jó, de rámondja, hogy az.-az s mész egy idegesítő felesleges kört
Ha ezek megvannak, akkor már legalább érdemben tudsz vele foglalkozni.
Én most vettem az enyémhez egy gyertya pipát...ment az, csak lötyögött a gyertyán, mint nanám tatám pöcsin
perge666
veterán
Nem-nem,a szívócsonkról hiányzik az a gumigyűrű.
Erről és ugyanitt van is hozzá 90 ft-ért.
A szívócsonkot már leszedtem,viszem magammal,de a szivatóhoz ami kell,azt nem akarom leszerelni,kicsit körülményes,meg azt a szerelő tud hozzá csinálni ha nem olyat kapok,azt mondta.
Azért idegesít egy kicsit,mert nem igazán van időm a meló miatt járkálnom boltokba,de megpróbálom holnap beszerezni a dolgokat,vagy minél hamarabb!!
Milyen pipát vettél,egyenes bakelitet,vagy hajlított műanyagot,esetleg valami speciálisat/NGK,vagy vízálló/?
#10726912
törölt tag
Ja értem
Hajlított fér el műanyag burkolat alatt. szimpla mezei, ha rá tudnám egyszerűbben rakni, ami nem eshet le róla és nem kerül pénzbe, akkor már nem lenne rajta pipa
Ettől olcsóbban most nem leltem. Egyébként direkt olyat keresek, amiben nincs ellen állás
390 pénz...
perge666
veterán
Na a héten pár autós-motoros boltot bejártam az említett 2db tömítésért,meg pár ismerősnél is szétnéztünk,de sehol nem találtam a szívócsonkra való ó gyűrűt.
A szivatóba azt a borsószemnyi pogácsa szerűséget adtak,de az sem méretpontos,így reszelnem kellett belőle egy csomót.
Tegnap este átmentem még egyszer sógoromhoz keresgélni,és 3db ógyűrűt is találtam,ami jó nekem,VÉGRE MÁR!!
Összeraktam beindul,szerelőnek szóltam,ma munka után elgurulok hozzá,és beállítjha ahogy tudja,és lehet.
Már ideje volt!!
perge666
veterán
Ezt nem hiszem el,lementem a szerelőhöz,és úgy tett mint akivel nem is beszéltük meg hogy ma viszem hozzá a motort.........
Megint azt mondta hogy majd holnap,de nekem nem jó,mert dolgozok,utána meg megint neki nem jó!!
Nem is fogom többet keresni az is biztos,csak már meg keríteni kellene valakit,aki beállítja nekem.
[ Szerkesztve ]
#10726912
törölt tag
Te is be tudod állítani!
Mindenképp Neked kell megtanulni. Lépéről lépésre tedd azt, amit ott írnak a linkelt oldalon. Ha nem jó, akkor a motornak más baja is van (pl kopott hüvely-dugó, vagy törött gyűrű, stb. ). Legközelebbi pihenős napodon állj neki és csináld. Komolyan. Megtanulod, nem kell keserűen otthagyni, ha nem sikerül negyedjére, akkor sem.
perge666
veterán
Szeretném is megtanulni,hidd el nekem,de amíg meg nem mutatja valaki,addig honnan tudjam hogy mikor jó?
Az a baj,hogy nem sok időm lesz a mostani hétvégén,meg hétköznap kizárt.....
Most tudok vele menni,indul egy rúgásra megint,csak hidegen magas az alapjárat ismét,és k.b.1 kilóméterig ha 1-2-be húzatnám,akkor rekedt hangja van,és nem húz,utána már jó!
28 évesen még nem értem meg arra,hogy be tudjam állítani,meg tudjam szerelni a saját motoromat,ez szégyen szerinted?
[ Szerkesztve ]
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- XBOX ONE/PS4/PS5/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- XBOX SERIES/PS4/PS5/XBOX ONE/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- PS5/PS4/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- Új Dobozos Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Ultrabook Óriás Tab 16" -40% Ryzen 5 5500U 16/512 QHD
- PS4/PS5/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!