- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bambano: Bambanő háza tája
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gerner1
- koxx: Bloons TD5 - Tower Defense játék
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Agostino
addikt
bitpork - az nem a világ, a világ az, hogy budapesten jelen pillanatban egyetlen szerelőt sem tudok akihez oda tudom vinni az autóm és összerakja. voltam olyan cégnél aminek nagy a híre és nem is olcsó, erre mint kiderült gyorskötözővel fogatták meg a tágulási tartályom. most erre mit mondjak...
alkatraz3000 - megnéztem kia fronton mit lehet tenni. ha hahuba belerakom minden opciót, részemről a keret és elvárás, amonnét azt, hogy maradjon gyári garancia, akkor nekem sajnos nulla találat : (
GabN73 - 1875, ok : ))
-
GabN73
addikt
E46-ból nem is volt 1.9
Hát nem tudom, ha mindenképp újabb autó felé nézelődnék, lehet bevállalnék egy 3 éves, közepes felszereltségű Astrát-Focust 50-80e kmel. Vagy egy "idősebb" Volvot.
Amúgy meg nem akarsz száguldozni, de fent meg lett szakértve, hogy a Logan bizony egy versenygép !
Rettegnék az A8-7-es bimmer-S merga tulajok helyében, mert hát simán levilloghatja őket egy Logan -
-
Agostino
addikt
bitpork - oh, brother.... ez nem az én árkategóriám : )
alkatraz3000 - hát kicsit tartok tőle, hogy ami az e46ban alap volt, azt itt az autó nem is tudja, de őszintén szólva már nem akarok száguldozni. volt egy jó három évünk, költöttem rá nem is keveset, el sem merem itthon mondani mennyi. az árát közel sem hozza vissza, amilyen nyomott pénzekért mennek, tuti bukóval adom el, hiába új a kuplung, a felfüggesztés és vezérlés... de ezen kár rugózni, az autók már csak ilyenek.
-
-
Agostino
addikt
furcsa egybeesés, hogy elém jött ez a topik és előjött a bmw téma. pont most akarom eladni vagy beszámíttatni az 1.9es E46-omat egy Logan MCV 0.9 stepwaybe : ))) sajnos a 20 év azért érezhető rajta, bár még pár év biztosan lesz benne. lassan bővül család, kell a hely. használt autót többet nem veszek, inkább költök a nyugalomra. viszont nagy autó 3,7 milla alatt újonnan nem igazán akad sajnos. jó, a lada, de azt feleségem nem okézta le
-
alkatraz3000
senior tag
Próbáld ki, majd meglátod
ha nekem nem hiszel, higgy a saját tapasztalataidnak. Alkatreszarak, ha nem gyarit, de jobb minőségű utangyarit veszel, akkor semmivel sem drágább, mint bármi más. Kuplung szett Valeo/Luk/saachs 40.000 korul, csillapito 15/db korul, fektarcsa 15/db korul stb stb. Motorok megbízhatóak, nem igazán megy tönkre, vezérlés ezeken meg gondozás mentes. Hátul kapar igen, van elektronika megvéd, meg átlagember kanyarban 60-nal csak nem gangol vissza és padlozza le. Annyi de annyi tévhit kering a bmwsek korul, hogy az valami hihetetlen.
-
-
bambano
titán
válasz
alkatraz3000 #33 üzenetére
pont ezen van a hangsúly: húsz éves.
de legalább jó nehéz, mint a sár. hátsókerekes, ami mindenkinek rossz, aki nem akar keresztbe járni vele.nekem vectrám van. sokkal olcsóbb minden tekintetben, mint a bmw. qrva drága fenntartani.
oké, elhiszem, ha valaki kendácsolja az autóját, az olcsóbb. de rendesen megcsináltatni, normális szervizben, rendes alkatrészből, az drága. a bmw még drágább. ráadásul ócska is. nekem ne mondja senki, hogy a 20 éves bmw menettulajdonságai olyan hajde jók. meg hogy nincs elfáradva az anyag, stb. a 20 éves bmw 20 éve volt minőségi cucc, mostanra trabant.
-
-
-
dabadab
titán
válasz
alkatraz3000 #30 üzenetére
"A Daciad árából 0-rol fel lehetett volna újítani"
Legalább olyan 0,3-ig.
-
bambano
titán
válasz
alkatraz3000 #30 üzenetére
"Az erőről, és extrakrol nem is ejtek szot.": ez nem a fikciós topic
-
alkatraz3000
senior tag
A posztoló eddig nem ült autóban, ebben biztos vagyok. És lehet, hogy lefingott premium, de egy fullextras dákia sosem fog olyat tudni, mint a szakadvany bmw. Volt egy 650.000-et futott 2.5 benzines e39-em. Ocsem, olyat haverom új golfja sem tud. Ilyen csendes, sima járást esetleg egy Railjeten érzel. Mintha sínen húznának. Az erőről, és extrakrol nem is ejtek szot. Ja, és 270.000 forintért vettem magyar papirral. A Daciad árából 0-rol fel lehetett volna újítani, és meg marad is gumira, mert lefustolod
-
Ed3r_X_
nagyúr
Senkinek se volt, pedig volt pár kocsi az idők alatt a családban. Trabanttól kezdve Loganig (1.gen)
A "nevetek mert 3x annyit költ" dolog meg azokra vonatkozik, akiknek nem hobbijuk, nincs is miből fenntartani, de "Bömös" meg egyéb kell, mert az menő, és lehet vele villogni. Az olyan nem vált ki belőlem mást. Én legalábbis ezekre értettem a fentieket (fiatalok kocsivásárlása, stb.)
Az állapot meg márkától független, mindenhol van olyan kocsi, amire odafigyeltek, de olyan is, amit elhanyagoltak.
-
GabN73
addikt
Nincs bajom a Swiftekkel, lényegében abban nőttem fel. Boltba rohangálósnak simán venném a mai napig, de pályára már nem.
Ez a divat, te is látod, sőt le merném fogadni hogy ismerőseid közül/családban tuti vett valaki egy E46-otEzt a röhögök hogy ő 3x annyit költ valamire dolgot sose értékeltem. Lehet hogy neki ez hobbi, régóta szeretett volna egy ilyen kocsit. Legalább karban van tartva és nem elhanyagolva (tudjuk ám hogy minden Swift tökéletes állapotban van, ugye?
), valószínűleg nem egy isten háta mögötti faluban végzi majd pár év múlva lelakott állapotban, forgalmi nélkül....
Gondolom mindenkinek Swift kéne, akár havi 10k km-re is, mert hát 10x olcsóbb hozzá minden, igaz?plömplöm
E46-ról van szó, E36 nem tudom hogy jön a képbe. Ja és nem vagyok elfogult BMW-s, nem rajongok a márkáért se. Csak hogy tisztázzuk.
Szívóbenya szeretőként sikerül összehasonlítani egy 15 éves, leggyengébb motort egy új, turbós blokkal. Írj léccí' egy Need For Speed - Borderlands összehasonlítót is...Meg hát aztán E46-ból csak és kizárólag 316i és 320d (amit még mindig lefogadok hogy sokkal életszerűbb használni pályán mint egy 0.9T-t vagy akár a sima 1.2-es szívó kocsikat) 325, 328, 330 nem is létezett, ugye? Ja, meg ha már törésteszt. A Logan mennyit is kapott? 3 csillag?
Nincs nagy bajom a Logannel (azon kívül hogy csupa igénytelenség, és egy 15 éves kocsi technikáját se sikerült belerakni [extrákra gondolok] , se a motorral, csak könyörgöm ne írjunk már olyat, hogy van benne tartalék meg pályán is jó használható. Ülj be egy 25 éves, 300k km+-os Lexus LS400-ba, csak aztán nehogy visszavidd még a garanciás kocsidat...
-
-
-
bambano
titán
"Momentán egyébként most nem nagyon van rá infrastruktúra": pontosítanám: az akkumulátorosom gyakorlatilag erőszakkal veszi el mostanában az akksikat, ha cserélni megyek, feltételezem, olyan jó árat kap érte, hogy megéri.
jelenleg az ólomakksik rekciklálása minden szempontból megoldott, van infrastuktúra és gazdaságilag működő modell is. ahogy hallani, a priusok akksiját is keresik, mert javítható. Ez alapján biztosra veszem, hogy mindig minden akksinak meglesz az újrafeldolgozásához minden, mert már ma is megvan.
-
dabadab
titán
"Szerinted az akksihoz kellő földfémeket hogyan bányásszák?"
Kb. úgy, mint bármi mást.
"Szerinted az áram előállításához még most mennyi égető erőművet vesznek igénybe?"
Pl. Magyarországon az áram kb 40%-át Paks adja. Ha kinézek az autókra, akkor nem azt látom, hogy tízből négy atommeghajtású lenne.
"Szerinted a nagy akksik környezetbarát megsemmisítéséhez milyen infrastruktúra van most?"
Miért akarnád őket megsemmisíteni?... A csupa tök jól reciklálható anyagból állnak. Momentán egyébként most nem nagyon van rá infrastruktúra, leginkább azért, mert nincs igazán reciklálható li-ion akksi (és ami van, az is ezerféle). Elég egyértelmű, hogy mire egy évtized múlva a Gigafactoryban most megtermelt akkuk reciklálása esedékes lesz, addigra lesz infrastruktúra is.
"A szennyezés helye meg marhára mind1: ami itt árt, az 100-1000 km-rel távolabb is árt"
Ja, csak nem mindegy, hogy ahol árt, ott egy zsúfolt városközpont van vagy lakatlan puszta. Gondolom te is belátod, hogy tökre nem mindegy, hogy a kipufogógáz az utasfülkébe megy-e vagy az utcára.
-
plömplöm
őstag
hmmm, egy e46, egy 316i szívóbenzinnel, ó de mennyei, sőt, egy kétliteres tédé! az élet császára olyat vesz, bizony! pályázóst! összehozott annak idején, hmm, másfél csillagot? aztán 2001-ben már lett négy. egy rozsdaboglya laguna 1997-ben volt kétésfeles, 2001-ben már öt.
316i@2000: 1360kg 105LE@5300 165Nm@2500
aktuális logan: 1012kg 90LE@5000 140Nm@2250aztán a hüjegyerek meg csak pillog a menő napszemcsije mögött, amikor az ő őrülten kúl pályázósát egy ilyen háromhengeres kis mitugrász otthagyja a pitschába adott esetben
és ezek után az a hüje, aki egy vadonat új 3-5év garos autót vesz, amiben három feltöltött henger van és nem egy tizenéves presztizs németet 6számjegyű km-rel. vannak pld családos emberek, akiknek az a szempont, hogy az autó bármikor bárhová el tudja vinni mindannyiukat és vissza is hozza őket, mégha angyalszem nélkül is.
de! amit én nem értek, az az, hogy ha már nem szívó, hanem feltöltött, akkor miért nem dízel? pont ez a baj a modern dízelekkel, hogy szinte ugyanazon szempontok miatt, ami miatt ezek a feltöltött benzinesek megjelentek, elérhetetlenek már az elpusztíthatatlan szívók, a kisköbcenti miatti diszkonform dolgokat meg bonyolult és drága plusz mechanikák beépítésével takarják el. hamár úgyis feltöltő, kettős tömegű anyámkínja, részecske- és egyéb szűrők, miért nem egy másfeles tédé? én világ életemben szívóbenzines párti voltam, de ha nem lesz, mint ahogy ez most éppen látszik, akkor bizony tédé
-
bambano
titán
akkor további muníció a röhögéshez:
megnéztem a hahu-n a stift árakat. a legolcsóbb árából, ami az általad írt paraméterekkel rendelkezik, nagyjából egy gumi futja listaáron egy rendesebb autóra, rendes gumit értve alatta.a legolcsóbb swift árából nagyjából két rendes gumit lehet venni, ha figyelembe vesszük a gumikereskedőknél szokásosan elérhető árengedményeket.
a lista közepén található eladó swift ára nagyjából egy garnitúra rendes gumi.
na, most röhöghetsz.
"aki 3 Swift árát belelapátolta már a szarjába": ez az állítás akkor közeledik az igazság felé, ha azt a 3-as szorzót elkezded emelni. nagyon.
-
Szerinted az akksihoz kellő földfémeket hogyan bányásszák? Szerinted az áram előállításához még most mennyi égető erőművet vesznek igénybe? Szerinted a nagy akksik környezetbarát megsemmisítéséhez milyen infrastruktúra van most?
A szennyezés helye meg marhára mind1: ami itt árt, az 100-1000 km-rel távolabb is árt, és visszakapjuk mint pl a vízbe bekerült műanyagrészecskéket. -
Ed3r_X_
nagyúr
Swiftet vettem (igaz használtat, 2002, 1.3, 16V)
És maximálisan elégedett vagyok vele. Lesz*rom hogy nem presztízs, 140-150-ig bőven oké, városban futkosni is, de 2-300 kilométerre is bármikor megindulok vele.
Ja és csak röhögni tudok a sok fiatal korombelin, aki 3 Swift árát belelapátolta már a szarjába
-
bambano
titán
ha a zseton erős korlát, akár jó is lehet a félmotor...
-
-
GabN73
addikt
Bocs, de egy Focus-Golf-Passat mióta presztízs?
Az meg hogy most az E46-os Bimmer lett az új telepi kocsi, hát na. Mert mit vegyen egy fiatal, Swiftet?
Ezt az álszent énnemszennyezem úgy-meg zöld vagyok wannabe sznob dumát is el lehetne felejteni, miért nem villanyt/hybrid/plug-int vettél akkor?
Mert egy Dacia aztán mekkora presztízs mi?
-
.Szaki.
addikt
Igazad van, de mondom: Ez az egész dolog ott bukik, hogy hogy kaphatnak műszakit? Azok az autók, amiről Te is írsz, meg én is, azoknak rég a bontóban lenne a helyük, vagy egy őrült autób*zi garázsának az emelőjén kéne várniuk azt, hogy restaurálják őket és vissza legyenek állítva eredeti állapotra.
-
-
A fényezés még mindig nagyon sérülékeny. Vannak furcsa illesztési hézagok, de ez igaz a sokkal drágább Renaultokra is. A start-sop gomb nagyon igénytelen, meg a vak dugók is a nem használt kapcsolók helyén.
A többire is reagálva: igen, vannak szép és jó állapotú régi autók is, de sokkal több füstokádót látni itt Békésben. Nem tudom máshol mennyire durva a helyzet, azért most hétvégén Pesten is sokat láttam. A sok lestrapált füstölgő Passát, Focus meg Golf meg félszemű BMW... Hát igen, nincs pénz a kocsira, de azért csak kéne valami kis presztízs. Dzsentri feeling.
Nekem is tetszik a Focus, meg még sok más, de ennyiért inkább újabbat, mint tizenévest. -
.Szaki.
addikt
Amellett, hogy jó a posztod, egy-két hibát azért vélek felfedezni, ami igazából annyi, hogy a mai turbós kis motorok sajnos már semmivel sem jobbak, mint a dízelek. Ennek az egész Euro6-os szarakodásnak semmi értelme. Mára sikerült elérni azt, hogy az Euro6-os kis turbós benzinesek ugyanolyan nano részecskéket pöfögnek ki, ami már lerakódik a tüdőben. Eddig ezért lehetett okkal büdösölni a dízelt és előtérbe helyezni a benzineseket, de sajnos már nem áll fent. Igazából én már semmi különbséget nem vélek felfedezni a dízelek és a turbós benzinesek között, már a vezetési élmény is majdnem ugyanolyan, pedig teszteltem már jó pár autót.
Dacia-t vezetni még nem vezettem, viszont volt szerencsém utazni vele (Logan I MCW, Lodgy) igazából tényleg nem fájnak annyira, ha választanom kéne mondjuk egy C-Elysée/301 és egy Logan között nem lennék biztos, hogy rögtön a PSA-t választanám, bár a facelift azoknak is jót tett. Viszont én mindenképp 1.5 dci-ben gondolkodnék, a PSA estén pedig HDI-ban. A franciák mindig ebben voltak erősek. Szóval jó kis autó, annyi pénzt amennyit kérnek érte teljesen korrekt, A-ból B-be biztosan elvisz és mondom ahhoz képest nem is fáj.
A 15 éves M-P rendszámos füstokádó tákolmányokkal kapcsolatban annyiban igazad van, hogy tényleg borzasztóak, de erről nem ezek az autók tehetnek, hanem azok az emberek, akik ezekre a szarokra érvényes műszakit adnak. Ezekből is vannak megfelelően karbantartott példányok, csak iszonyat ritkák, mert hát azoknak már áruk van és a karbantartása sem két fillér, de ha normálisan menne az ellenőrzés, akkor csak ezeket lehetne látni az utakon, akkor pedig mindjárt nem lennének annyira irritálóak. Sírni tudnék, amikor látom az M-P rendszámos E46-okat, hatalmas szétrohadt kidörgővel, Angel Eyes-szal, suttyó felnikkel, és gyorsulgatnak index nélkül, mert már a kar is szétmállott, meg a törökök is széthajtották N.o-ban..Stock állapotban a legszebb autók voltak anno, de ez a Passatokra is igaz lehetne meg sok más német középkategóriásra.
Ma egyébként ha normális használt autót akarnék venni mondjuk egy új Logan áráért, akkor biztos Prius III-ban, Amperában, vagy első generációs Leaf-ben gondolkodnék. Esetleg facelift előtti Auris HSD kombiban. Persze az új Logan ára is kérdéses, mert nem mindegy, hogy fapadról, vagy full extráról beszélünk.
-
rover45
őstag
"...15 éves füstokádó tákolmány..."
Egy most 17 éves füstokádó tákolmánynak vagyok az első tulajdonosa.
260ezer elteltével ebből még füst nem jött, de ha biztosítanál rá lehetőséget, szeretném megnézni 17 évesen korában ezt az autód.
Köszönöm előre is! -
GabN73
addikt
Dinamikus, megbízható, van benne tartalék?
Ó lyaly.
Még jó hogy egy turbós motor 60-70-re jobban gyorsul mint egy tizenx éves szívó benzin...
Azt pedig nem tudom elhinni, hogy ezzel kényelmesen lehet pályázni. Kispórolt zajszigetelés, 0.9-es motor... Élvezetes lehet
Nem presztízs kérdése, lehet hogy kva olcsó újonnan meg használati tárgynak tökéletes lehet, de ha ennyire a fillérb*szás-fogyasztás a lényeg, akkor inkább egy használt Prius vagy valami igényesebb füstokádó....
-
Jelentem az én 12 éves "füstokádó" sárkányom kipufogóján nulla korom van...
A kis turbós motorokról meg majd 12 év, és ugyanennyi használat után értekezzünk. Amúgy minden rendben a logannal, azt nézegetek apámnak melós autónak, csak az 1.5 dci-t. -
Sanyi.mTs
addikt
"A Logan hibáival együtt lehet élni."
te miket tapasztaltál?
-
Ha jól emlékszem akkor ezek a kicsi turbós motorok is egészségtelenek.
Fastra 1,4 benzin 8 szelep télen 6,7l fogyaszt. Bár a Logan kényelmesebbnek tűnik.
Új hozzászólás Aktív témák
lo 1 év használat után a tapasztalataim:- dinamikusKicsi a bors, de erős. Eddig nagyon elégedett vagyok vele. 1 év alatt...
- Mamas & Papas Flip XT3 babakocsi szett 3 az 1-ben
- LEÁRAZVA Dell Precision 7560 Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" i7-11850H 32/512 NVIDIA T1200 4GB FHD
- Acer NITRO V 16 Gamer Tervező Laptop -35% 16" RYZEN 7 8845HS 16/1TB NVIDIA 4060 8GB FHD+ 165Hz
- ÚJ GAMER PC, INGYEN POSTA R5/RTX4060/32GB RAM/1TB SSD
- OnePlus Open 512GB / 16GB RAM Tökéletes állapot
- Samsung Galaxy A35 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi Redmi Note 10s 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi 10W töltő nem használt
- Bomba ár! Dell Latitude 7480 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- AKCIÓ! MSI PRO Z690 i7 14700K 64GB DDR4 2TB SSD RTX 3070Ti 8GB Fractal Design Meshify C CM 750W
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest