- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Boss81: Halott Torrentek keresése, törlése egyszerűen.
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- moha bácsi: VIII. Viharsarki Hobbi Elektronika Találkozó Békéscsaba 2025.06.14. szombat
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- gerner1
Új hozzászólás Aktív témák
-
alkatraz3000
senior tag
sok szerelőt megjártam, de a Carclassics most nálam a befutó. van rendes számla, munkalap, garancia és igényes munka.
-
-
bambano
titán
válasz
Hieronymus #100 üzenetére
elég szűk látókör azt gondolni, hogy az átlag 5w30-as olaj, meg a toyota előírásnak megfelelő 0w20-as olaj között csak a melegoldali viszkozitás a különbség.
ezt az állításomat a tonnaszám megdölgő toyota motorok támasztják alá. -
Mi fáj?
Az egyik olaj mínusz 40 fokon még kellően folyékony a használathoz, a másik "csak" -35 fokig képes a kenési tulajdonságait megtartani. Az 5W olaj megfelel a gyári előírásiknak -35 és 100 fok tartományban.
De nulla fokon nincs jelentős viszkozitás eltérés a két olaj között.Üzemi hőmérsékleten már a másik szám számít. a 20-s jelzésű folyékonyabb mint a 30-as. Ezzel nem lehet játszani. Tartani kell a gyári előírást. Ha 20 helyett harmincas olajat öntenek az autóba. Pofán vágják a kenést a magasabb viszkozitású olajjal.
Az autószerelők többsége csak betanított munkás szintjén tolja az ipart. A gondolkodásuk csak egy lépcsős. Sűrűbb olaj csökkenő olaj fogyást eredményez. De a következő szint se jobb. Ha idő előtt lehet nagyjavítást végezni a motoron, az csak haszon a szerelő szempontjából. Gyorsabban pörög a kasszába a zsé.
-
Azért gépészmérnökként ezeket olvasni néha fáj. A viszkozitás nagyon nem mindegy. Próbálj meg vizet átnyomni egy szívószálon, aztán mézet átnyomni a szívószálon. Tüdőből. Olajszivattyúd mindkét esetben "ugyanannyit tud" csak az ellenállás amit le kell küzdenie, tud akár többszörös lenni más viszkozitásnál.
-
Oldman2
nagyúr
válasz
Evil Snowman #94 üzenetére
Biztosan... megy a PM!
-
hauser65
újonc
Egy kicsit idevágó téma: "Nincs gondja? Vegyen autót!!!"
-
Alusky
senior tag
válasz
Evil Snowman #93 üzenetére
Ha több feltétel is van akkor egyre nehezebb autót venni, én csak az életkor alapján mondtam, hogy abból lehet felfele lépni.
Feltételekből sajnos nekem is engedni kellett, mert vagy elférek benne vagy gyorsan/kényelmesen megyek vagy tudok menni sárban is, a kettő-három együtt nem opció. Ennek ellenére még így 2200 Kg körüli súllyal az 5.9 méteren is fel tudnak tartani és meglepően jól boldogul az erdőszéli dagonyában szegény.Nagy kerék (pszt. téligumival járok egész évben a mintája miatt), nagy hasmagasság, súly szinte mind elől. Ahol elfér ott nagyjából el is megy, SUV szintet simán hozza, de azért nem megyek vele úgy mint a régi Fronterával.
Sajnos Masterben nincs automata, nagyon ritka a robotizált kacat is. Traficot szerelték még rendes olajos automatával amit nagyon szeretek, de az is ritka és hát feleakkora az autó. Meg a motorok is kisebbek benne, tehát nem is gyorsabb. Második autót is akartam emiatt, egy Caddy-t terveztem a 170 lovas dízellel, hogy menni is tudjak ha akarok, ki is néztem egy 2014-est 3 milla fölött picivel 7 gangos DSG-vel 4x4 (volt korábban is csak gyengébb 100 lovas), de már lemondtam róla, mert nincs kedvem két autót fenntartani, meg már nagyon elfurgonosodtam mentalitásban is, nincs kedvem kisebbe visszaülni.
Meg amúgy ha nincs végtelen pénzed minden autóban kell kompromiszumot kötni, mert nem fognak olyat gyártani amiben minden megvan, a legtöbbet vásárolt alsó-közép kategóriás kocsik esetén meg főleg. Megane, Golf stb. vonalon pl. teljesen alap dolog, hogy automatához egy darab motort tudtál kérni vagy kettőt a középmezőnyből, hiába volt a termékpalettán amúgy 10 féle motorral, nem gyártották le minden blokkhoz az automatának is a felfogatását, ha meg 4x4-et is akartál akkor végképp bekorlátozódott minden, nem gyártottak kardánt a long verziókhoz pl., mert megvettek volna belőle párezer darabot az meg nulla a gyártó szemében.Franciák nem rosszak úgy kétezres évek óta, pont ugyanannyi a kényes darab belőle, mint akármelyik másikból, meg pont annyi az elnyűhetetlen is. Megane kombival kezdtem, azóta meg csak nőtt a doboz mérete mögöttem. De még mindig van a large size furgonokból long is, úgyhogy egy Krafter, Sprinter az 5.9-ről 6.8 méterre nyúlva van hova lépnem.
Az 90 centinyi farokméret növekedés is.
A régi kicsi DCI-t én rommá hajtottam és még mindig megy másnál. A mostanit sem kímélem, volt TSI is a konkurenciától annak se volt baja, pedig aztán volt mikor totál más olajat öntöttünk bele, mert csak az volt a garázsban és le nem cseréltük a következő olajcsere előtt, franc se fog vele duplán dolgozni.
Ezért nem is értem azokat akik simogatják a kocsit meg tutujgatják aztán minden baja lesz úgy is az autójuknak, hogy az miért van.
Üvegelni mondjuk nem szoktam állóhelyben, meg tiltásról rajtolni minden pirosnál az a hülyegyerekek szokása, de ha mennem kell akkor indít és megy, gyorsít 100-ra dinamikával. Ennyit meg minden motor is kibír. Nem szoktak engem szeretni az autós csoportokban, mert alapelvem, hogy simogatni az asszonyt kell, vagy a kutyát/macskát, meg ükapáinknak a lovat mint közlekedési eszközüket, de az autót már használni kell.A blog kérdésére válaszolva, persze van normális autószerelő, a munka neheze az, hogy megtaláld. A vidéki 6-7 ezerért dolgozóból is van kókler meg olyan aki simán kicseréli neked az újabbakon is a vezérlést és ért is hozzá meg utánaolvas, meg a drágákból is van kókler és jó is. Én a Youtubeon meg Totalcar által agyonsztárolt szerelőket messze elkerülöm. Nem azért, mert nem jók, hanem mert a marketingfelárat nem fizetem meg nekik.
-
-
A helyzet az, hogy az én kritériumaimnak egyre kevésbé gyártanak autót.
- japán
- kombi
- szívó benzin, manuális váltóval
- lehetőleg a legkevesebb felesleges elektronika (tudom ez felszereltséggel változtatható, inkább a felső három kritérium az ami eléggé leszűkíti az új autók körét)Cégesnek egy 2022-es Citroen C3 VAN van jelenleg. Semmi extra, 2 elektromos ablak, manuális klíma, tempomat, sávtartó, táblafelismerő, start-stop, LED fényszóró.
Ebből amit használok az elektromos ablak, klíma meg a tempomat, LED fényszóró. Többire nincs szükségem. Amúgy elég frankó kis autó, nálam az elmúlt 1,5 hónap használat és 15.000 km alatt simán feledtette a francia autókkal kapcsolatos sztereotípiákat.
Előtte egy Peugeot 208 VAN volt, 100.000 km alatt egy hibája volt, ahogy az összes többinek a flottában, 90-110 ezer km között mind a 6 céges 208-ban beszart az AdBlue tartály. És ennyi. Pedig nincsenek kímélve, napi 5-600 km-eket verünk beléjük 90% autópályán 130-140-el. De bírják a kis 1.5 HDi-k.Amire ki akarok lyukadni, hogy értem amit írsz, újabbaknál is lehet variálni, hogy a lehető legkevesebb számomra felesleges elektromos kütyü legyen benne.
-
El sem tudod képzelni, mennyire hasonló nálam is a sztori. 2003-as gen 7 kombi Accord facelift előtti. Én is gondolkodtam, hogy lecserélem egy 8gen-re, mert az szebb valamivel, de a döntött csomagtérajtó miatt kevésbé pakolható sajnos. Plusz a 8gen-ben már az R szériás motor van, míg a 7gen-ben a méltán bizonyított K széria. Nem véletlen, hogy a legutóbbi Civic Type-R-ben is még mindig a K széria van. Plusz - és ez most szubjektív vélemény - szerintem a K széria a második legszebb hangú japán sor 4-es motor közvetlen a Toyota Black Top 4AGE motorja után.
-
"a németek nem adták el az opelt a stellantisnak." Igaz a PSA vette meg a GM-től, majd a PSA később beszállt a Stellantisba.
'ebben a szubkultúrában az autót szekérnek szokás hívni. ha neked sérelmes, hogy az autódról azt írtam, hogy szekér, akkor csak annyit mondtál, hogy kívülálló vagy." Ejj-ejj már megint ez a csúnya személyeskedés a mondat második felével.
Több évtized óta vagyok több autós szubkultúra tagja, de úgy tűnik eddig csak olyannal sikerült összeakadnom, akik megadják a tiszteletet és nem szekerezik más autóját. Mondjuk vicces is lenne leszekerezni az egyik ismerősöm limitált Track Edition GR Yaris-át.
-
bambano
titán
válasz
Jack Hunter #88 üzenetére
az az autó, amiből aktuálisan "területi képviselő" autó lesz, annak mind rossz híre lesz előbb-utóbb. beleül a területi képviselő, aki mindig siet, beindítja, és azonnal meghajtja. a hidegen üvegelést semmilyen motor sem bírja ki, még a honda sem. így születik a nagy olajfogyasztás legendája. ezzel szemben ha vigyázol rá, akkor nincs jelentős olajfogyasztás.
-
belashx
senior tag
válasz
Jack Hunter #88 üzenetére
Biztosan azért van a könyvében is, hogy ha nincs más, mehet bele 5W-30, de amint lehet cserélje le a gyári ajanlásra...
Szerintem nem csak az API-t kell figyelni, mert adott teljesítményfokozatú olajból van kismillió, és nem a márkájàra gondolok.
Nálam 10-12e-ként van csere. Lassan letelik a bejáratás a Civicen, hisz mindjárt 100e lesz benne. :)Még nagyon kezdő koromban rábeszéltek Valvoline Longlife(vagy mi volt a neve) olajra, mert sokat futott az autóm, olyan kell bele. Jó rég volt, és kb. 200e mutatott a számláló. A sok szakértő boltos, ugye...
Akkor is majdnem agybajt kaptam, mikor az Accordot vettem, és lelkesen mesélte az előző tulaj, hogy odafigyelt rá, mindig Motul 5W-40 került bele(236e-rel vettem). Én meg áttértem a 0W-30-ra, és tetszett neki.
Ezek után mondja már meg valaki, mire jó a "sűrűbb" olaj? Azon kívül, hogy olcsóbb? Nyilvan kevésbé csipegeti, de ez csak a látszat, mert a kenése nem megfelelő. Hosszú távon csak a baj van belőle. -
Kicsit ebbe is belekotyogok, mert érdekel: az 1.33 Toyota motorok azért is pusztulnak,mert 30 ezres csereperiódust írtak elő,ha jól emlékszem .Biztos értenek hozzá,akik megtervezték.
Egyébként csúnyát mondok: nem az számít igazán, hogy 5w30, vagy 0w20. Az API szám a lényeg az adott motornál. Ha a gyártó által előírt olajat használjunk, és legkésőbb 15 ezrenként cseréljük, baj nem lehet. Kivéve, ha a szerelő sem ért hozzá, és beletölt valamit. Sajnos a modern motorok, különösen a turbómotorok nagyon érzékenyek a megfelelő kenőanyagra. Ha viszont betartjuk az előírásokat, azzal jelentősen meghosszabbíthatjuk az élettartamot. Szegény Ecotec is ezért lett részben "hulladék" motor, ahogy a legtöbb Alfa is. Suzukit kell venni, abban előbb ég ki az olajnyomás lámpa, minthogy a motor beállna.
-
Alusky
senior tag
válasz
Evil Snowman #58 üzenetére
Van ám bőven fapados autó ami jóval fiatalabb és ezekből semmit nem tud. Nekem csak dobozosaim voltak, vannak így arról van tapasztalatom, de pl. 2010-es fapad Caddyn semmi ilyen nincs, betörik a szélvédő otthon magad kicseréled akár, ha már ez a példa. De a 2014-es fapados is ilyen még, csak az extrázottakban van pár kacat. Ebből kiindulva gyanítom a Golf is ilyen lehet és a kortársak is más márkáknál, úgyhogy ha autót akarsz cserélni még bőven 10 évet fel tudsz lépni különösebb aggodalom nélkül alacsony felszereltségűekből. A motor az bonyolultabb lesz, de több az életképes motor, mint a gagyi, nem kell aggódni csak utána kell nézni melyik vehető. Mire pedig az a kocsi kiöregszik a következő mai generációkból kiderül melyik a tartósabb, majd akkor azokból válogatsz. Nem kell annyira rágörcsölni, jók ezek. Az ABS/ESP meg amúgy nagyon jó dolog, nekem elvárás is volt a legelső autómnál is már, meg az automata váltó is. Pedig én is lapátoltam még havat, meg vezetek a mai napig ABS nélküli autót is, előző évben még használtam szervó nélkülit is, de ennyire nem idegenkedem alap technológiáktól. A táblafigyelő az biztos idegesítene, de a többi az jó dolog, a vészfék is, igaz voltak belőle eleinte buta verziók ami lefékezte a kocsit ha túl közel mentél valamihez, de azért már kezdenek kiforrni. Egy 10 év múlva a táblafigyelők is jók lesznek majd, ahogy a korai buta ABS is mára milyen profi lett.
Néhány idegesítő funkció meg ki is iktatható jobb chiuptuningos helyeken/szerelőnél, mint pl. a start-stop, a visszagurulásgátló, az állóhelyben lassúra kapcsoló ablaktörlő, a tolatásnál kapcsoló hátsó törlő vagy a duplakuplungos automaták spórolós fordulaton erőlködése, a biztiöv csipogó, az olajcsere jelző csipogó, ezek engem eléggé hergeltek úgyhogy ment mind. A mostani autóm meg szerencsére alapból se tud ilyeneket pedig 2007-es, de a 2010-es vége se tudta.A Mercist kár emlegetni, az egy 1000 Nm-re húzott, hátsókerék drift módra kapcsolható szörny volt, az megöl mindent. Egy 50-nel robogó rollerrel is el tudsz ütni úgy valakit, hogy az belehaljon, ezen kár rugózni, hogy ha lett volna benne XY kütyü mi történik, valamennyi baleset mindenképp lesz, akinek telik ilyen autóra az kiiktatja amúgy is a sebességkorlátozó rendszert...
bambano meg szereti a hangját, régen is ilyen volt, engedd el. -
belashx
senior tag
válasz
Csabroncka #85 üzenetére
Erről pár 1.33-as motorral szerelt, és 5W-30-at használó Toyotás tudna mesélni.
Nálam is a gyári ajánlás játszik. Csak jobban ért hozzá, aki tervezte a motort. :) -
Csabroncka
addikt
válasz
Hieronymus #84 üzenetére
0W-20! a gyártói kézikönyv időlegesen engedi meg csak az 5W-30-as olajat!
A első és utolsó szám is viszkozitást jelöl, az első a hideg, a második a melegoldali! Nem azért kell 0-ás olaj, mert -20/-40 fokon akar az ember közlekedni, hanem hidegindításnál a finomillesztések sokkal hamarabb kapnak kenést... -
válasz
Csabroncka #81 üzenetére
A 0W30 olaj - 40 fokon még nem kezd el a kenési sűrűség alá dermedni. Az 5W30 dermedési hőmérséklete -35 fok. Átlépve ezen a hőmérsékleten már nem alakul ki film a kenéshez. A szivattyú sem tud olajat szállítani a szükséges helyekre.
A w30 jelöli az olaj viszkozitását (folyósságát) 100 Celsius fokon. Ez a viszkozitás pontosan annyi, amennyi. Mind a két olaj esetében azonos. Érdektelen jelen esetben.
Üzemanyag takarékosságot senki se várjon az 5w-s olajtól. Hideg motor esetében van némi olajfogyás csökkentő hatása az 5W-nek. A sűrűbb olaj lassabban szivárog el.
A gyári előírás a 0w30 olaj. Leginkább azért, hogy a minimális üzemi hőmérsékletet a motor indításához pontosan meghatározhassák. Felénk a szinusz 35 fok
általábanelegendő az olajhoz. -
Csabroncka
addikt
Én mérnök ember lévén elég kényes vagyok a dolgokra,meg is jegyezte az öreg szerelőm, hogy kezetmos, mielőtt hozzányúl a géphez. Alapvetően sok szerelni való nincs a 2014-es corollán (eddig csak kopó), de mindig meghallgattuk egymás véleményét. Az olajnál, Ő kifejezetten kérte, hogy hozzam, mert a gyári 0W-20 gyönyörűen tisztán tartja a gépet, még 200e után is. Én nem fogok veszekedni a márkaszervízzel, hogy 100e után már csak 5W30-at raknak a gépbe, mert az a rohadt 1,5 deci csipegetés ne legyen már 15000 alatt autópályázás mellett, de inkább 25000-ként cseréljük.
Van viszont amihez márkaszerviz kell specifikus elektronikai kiolvasások, de pl.: kuplung cserére is márkaszervizbe fogom vinni. -
bambano
titán
válasz
Jack Hunter #78 üzenetére
"Teszem azt, elköltözök valahová": én visszajárok.
-
Somatom
veterán
válasz
Jack Hunter #78 üzenetére
Nem költözöl akárhova. Vannak paraméterek, amiknek az új pecó meg kell feleljen. Az egyik ilyen, hogy legyen a közelében az autódhoz jó szerelő.
-
Ez azért véleményes, bár van benne igazság. Teszem azt, elköltözök valahová, amiért már nem tudok a régi szerelőmhöz járni. Akkor mi legyen az autómmal, ha javítani kell? Vagy egy másik példa, itt olvastam valamelyik hozzászólásban: egyszerű anyuka/apuka aki nem ért az autóhoz, de érzi hogy valami nem stimmel vele, kihez forduljon segítségért?
A kisebb,maszek szerelők minősége kérdéses, lehet találni jót és rosszat is.Ugyanez igaz a márkaszervizekre is, vannak,akik visszaélnek a márkanévvel, és ugyanolyan hanyag munkát végeznek. Ezért vagyok azon az állásponton, hogy a szolgáltatást kellene rendszabályozni, nem csak a fogyasztóknak alkalmazkodni. -
András12345
aktív tag
Hozzáfűznék én is egy "élménybeszámolót" a témához.
Autószerelőnek tanultam, szakszervizben voltam tanuló. Azon a helyen nem voltak igazán trógerkedések, ami megvolt adva adott autóra, az meg lett csinálva rendesen.
Viszont a szomszéd PSA csoportos szakszervizben simán berakták az ugyanolyan, totálkáros autóból kiszedett párezer km-t futott fékbetétet, és beszerelték, eladták újkéntMiután végeztem, pár évig szerelőként dolgoztam is, egy nagyobb maszek cégnél, ott iszonyat nyomás, fejetlenség, és kapkodás volt, emiatt akadtak hibák is.
Majd elmentem egy kissebb helyre dolgozni, ketten voltunk csak szerelők, ott nem volt ilyesmi gond, viszont a modernebb dolgokhoz nem nagyon tudtunk volna mit hozzászólni, bár nem is hoztak gyakran 10 évnél fiatalabb autót egy szerviznél bonyolultabb műveletre.
Na de a lényeg.
Amíg ilyen helyeken dolgoztam, magamnak szereltem az autómat, viszont úgy hozta az élet, hogy már nem a szakmámban dolgozok, és ez nem megoldható már.Egy darabig visszahordtam az első munkahelyemre, viszont ahogy a jó kapcsolat elkopott, úgy romlott a hozzáállásuk, és a munkájuk minősége is. Elmaradtak kért dolgok, nem lett jól megcsinálva, hagyd itt, majd két hét múlva ránézünk...
Egy kb. 15000 fős városban élek, minden sarkon van egy autószerelő, és szinte mindegyikről rémtörténeteket hallottam, nem tudtam hogy hova vigyem legközelebb, majd ajánlottak egy otthon másodállásban dolgozó szerelőt, nagyon kedves, ügyes stb. (aha...)
Először nem volt gond, majd a második alkalommal kerékagy csere volt, mert 4db kerékcsapágyat elfogyasztott azon a tengelyen az autó 4 év alatt, hátha megvan ütve a csapágy felfekvő része. Nem sikerült neki leszedni a féknyerget, mert lefordult a kulcs, menjek át a lakatoshoz a szomszédba, jövő héten (mert akkor ér csak rá), hegesszünk rá egy anyát, és szedjük le. Már itt gondolkoztam, hogy biztos jó ötlet volt-e idehozni az autót...
Megoldottuk, kijött a csavar. Szedi szét tovább, majd ekkor eltépte a menetet a kormányösszekötőn
, nem baj, előfordul, csere azt is, futóműbeállítás egy ismerőse, öreg szakinál. Itt két kérésem volt, egyenesen álljon a kormány, és nézzük már meg hogy hány fokos a kerékdőlés, mert eszi a gumi belsejét, hátha amiatt.
Ehhez képest ferdén állt a kormány ha egyenesen ment az autó, és "há minek nézzek én kerékdőlést, ha úgysem lehet állítani ezen" (de lehet, csak 2d toronycsapágyat vettem volna hozzá akkor, ha nem jók az értékek). Visszavittem hogy ferde a kormány, állított rajta, most a másik irányba ferde, és jobbra húz kicsit. Lesz*rom majd beállíttatom mással, harmadjára nem fogom visszavinni.Harmadik eset, egy hónapja megbeszéltünk egy fékfolyadék cserét X időpontra, mert puhább a fékpedál mint kéne, csövek jók, nem ereszt, de ideje már a cserének, ez biztos megoldja (nem vagyok benne biztos). Hívom, "jó majd jövő hét elején keressél, most ez van meg az van". Hívom a megbeszélt időpontban, "jajj most ezért nem jó, meg azért nem jó, legyen két hét múlva". Oké.
Ez volt most hétfő, hívom, áh nem jó, meg a kedd sem, mert foglalja az aknát egy kuplungcserés autó, és csak kedden jön meg az alkatrész, ezért szerdánfogja összerakni, de aznap jó lesz délután, de majd hív.
Nem hívott, 3x hívtam, nagy kegyesen felvette, hogy még csinálja a kuplungos autót, de még hív aznap. Nem hívott.
Csütörtökön (ma) hívom, nem veszi felMennénk nyaralni az autóval következő héten. Így nyilván nem fogok vele elindulni 200+km-re egy hétre. És közben az idegösszeomlás szélén állok.
Az autó egy 95"-ös BMW E36 323i. Semmi bonyolult nincs benne, se egy aktív kormánymű (futómű beállítás) még az elektronikája sem egy ördöglakat, nem nehéz szerelni, és mégis ez az eredmény, hogy képtelen vagyok embert találni, akinek oda merem adni, hogy csinálja meg, és nem kell a nyakában állni, hogy biztos nem kontárkodik-e valamit. Tragédia az egész...
Egy extra élmény lehet 2010 utáni autóhoz hozzáértő szakembert találni manapság... -
bambano
titán
válasz
Evil Snowman #67 üzenetére
nem fogok mindenre reagálni, mert a topicgazda szólt, de a nyilvánvalóakat azért leírom:
hogy mi a véleményem a szervizekről, azt a 4. hsz-ben pontosan, közérthetően leírtam.a németek nem adták el az opelt a stellantisnak.
ebben a szubkultúrában az autót szekérnek szokás hívni. ha neked sérelmes, hogy az autódról azt írtam, hogy szekér, akkor csak annyit mondtál, hogy kívülálló vagy.
-
belashx
senior tag
Sok újdonságot nem tudok hozzátenni, de van szép sztorim egy szakszervizről.
Az előző Hondám már túl volt a bejáratáson(250-300e km között volt valahol), és gondoltam kötök rá assistance szolgáltatást, mert évi 10e Ft-ot megért a nyugalmam. Elvittem a (régi) zalaegerszegi szakszervizbe, ahol felhívták a figyelmem ,hogy vihetek olajat, de a szűrőnek gyárinak kell lennie, mert azt figyeli a rendszerük, csak akkor köthető rá fent nevezett szolgáltatás. Egyébként maga szoktam olajat cserélni rajta. Márciusban megtörtént az olajcsere, minden rendben ment. Augusztusban ismét esedékes lett a csere, így annak rendje és módja szerint nekiálltunk mi magunk - munkaidőben.
Ekkor ért a meglepetés, mert egy AL-KO olajszűrőt tett be a márkaszerviz!!! Az ügyből nem lett semmi, az autónak nem lett baja, így elhajtottak, mondván, hogy ők aztán biztosan nem tesznek ilyet (csak a szerelőjük, aki Sándor névre hallgat - hátha valaki összefut vele azon a környéken). B@sszák meg.
A mostanit kényszerűségből márkaszervizbe hordom (Veszprém), ahol segítőkészek, normálisak, de velük is volt már kisebb vitám. Viszont minden belekerült, amit kiszámláztak.@Evil Snowman:
Ne törődj másokkal, mi tudjuk, hogy milyen a jó autó.
Mai napig könnybe lábad a szemem, ha eszembe jut az Accord(2007). Mostani Civicem(X), tud mindent, de a 2000-es évek elején még vót a japán autókban anyag. Mennyire volt tartós? Sokat elárul róla, hogy azért indult el a csere-bogár a kis buksimban, mert tönkrement a generátor a 300e-t futott autómban. Nem volt ECU hiba, minden elektromos ketyere hibátlanul működött benne, pedig már az is radaros tempomattal volt szerelve.
Ecotec? Az valami vicc, vagy mi az? -
ncc1701
veterán
Már mi a pék tökéért kellene gumi csere után futóművet állítani? Azt akkor kell, ha valami gebasz van a futóművel, azaz gödörbe mentél, és csálén áll, vagy olyan futúmű alkatrészt cseréltél, ami igényli a beállítást. Mert amúgy nem kell állítani, mert nincs mit, össze van csavarozva.
-
ncc1701
veterán
válasz
Jack Hunter #13 üzenetére
Nem, ez tök komoly. Ha van normális szerelő ismerősöd, akkor olyan autót vegyél, amit az tud szerelni, ha nem akarod magad szopatni.
-
válasz
Evil Snowman #67 üzenetére
"Ugyanakkor a régebbi típusoknál, mivel még jóval kevesebb elektronikai modullal rendelkeznek, lehetőség van egy megbízható, ajánlásokkal rendelkező, úgynevezett maszek szakihoz elvinni, aki jutányosabb áron végzi el ugyanazt a munkát, mint egy márkaszerviz."
Nagyon egyetértek veled, éppen erre hoztam példát magam is, egy korábbi hozzászólásomban.
-
Eléggé eldurvult itt a vita, nem tisztem kioktatni senkit, csak szépen kérek: fogalmazzunk kulturáltan, és tiszteljük a másik véleményét.Személyeskedni nem kell, vagy tessék figyelmen kívül hagyni az ilyen jellegű, provokatív hozzászólásokat. Béke.
S ha már vezetéstámogató rendszerek: jó is ha van, meg nem is. Egyfelől ami nincs, nem romlik el, nem drágítja az autó vételárát.Ugyanakkor ha muszájból van, lehet okosan használni, és van amikor tényleg kényelmes.Az már csak a felhasználó hibája, hogy a megspórolt cselekménysorozatot figyelemelvonó tevékenységgé alakítja át.
Ez a sebességkorlátozás lakott területen belül szerintem simán megoldható lenne: csak össze kellene kötni a táblafelismerővel.
Ha a RacsingRicsi csinál egy rettenet kettes trepnigáz kombót, akkor sem megy jobban a szekér ötvennél, még ha kiesik belőle a motor, akkor sem.
Elméletben máris matt az összes gyorshajtásnak. Mindenhol ki van téve a tábla,annyit megy a kocsi, kész. Viszont vannak bajok a rendszerrel: javarészt még optikailag sasolja a jelzéseket.Szóval ha koszos lesz a lencse (Kókány Karcsi leragasztja szigszalaggal) vagy csak egyszerűen koromsötét van, már nem biztos a működés.
Aztán ott vannak a nemszeretem táblák, amit a közút helyezett ki ideiglenesen, különböző munkálatokból kifolyólag, és ott eszi a rozsda hónapokig az út szélén, értelmetlenül. Ki szeretne szöttyögni egy kétszer kétsávos friss úton 40- el, amikor az útburkolati munkálatokat már rég befejezték?
Két dolog van,ami ellen a jelenlegi technika tehetetlen: az emberi hülyeség és a lustaság.
Ennek egy megoldása van: ki kell vonni az emberi tényezőt a közlekedésből.
De mivel a szükséges fejlesztések még gyerekcipőben járnak, addig napi szinten csonkolunk biciklist, gázolunk halálra kisgyermeket. -
-
Az egész sztori onnan indult, hogy a bejegyzést író leírta a tapasztalatait az elmúlt időszak szerviz eseményei kapcsán. Innen elindult a márkaszerviz vs. maszek szervizes "vita". Amiből az kerekedett, hogy szerinted és egy másik fórumozó szerint (aki nevetséges beböfögésekkel próbál "érvelni", szóval csak simán ignorálja az ember) az összes maszek mindenkit átbasz és kókler, ellenben a márkaszervizek azok megbízhatóak.
Amikor igazából az lett volna a helyes megfogalmazás, hogy:
"a mai modern autóknál sajnos egyre kisebb az esély maszek szakit találni tekintve, hogy a sok elektronikai modul miatt már kb. lehetetlen a több milliós eszközök hiányában rendesen megcsinálni az autót maszekban, ezért ezen esetekben a márkaszerviz a javasolt. Ugyanakkor a régebbi típusoknál mivel még jóval kevesebb elektronikai modullal rendelkeznek, lehetőség van egy megbízható, ajánlásokkal rendelkező úgynevezett maszek szakikhoz elvinni, akik jutányosabb áron végzik el ugyanazt a munkát, mint egy márkaszerviz."
Ugye mennyivel diplomatikusabb. Helyette elindult a személyeskedés, a szekerezés stb. Az egészben az a szomorú, hogyha mondjuk ezt egy a legújabb S-Classe volánja mögül tennéd (bár számomra még ez esetben sem lenne elfogadható), de valamivel "hitelesebb" lenne ez a fajta magas ló stílus. De könyörgöm 2 Opel? Amióta nincs Wartburg és Trabant azóta az Opel a német autógyártás alja. Élen az olajzabáló EcoTec-el motorukkal. Persze mehet a jó magyaros romantika, hogy az Astrákat itt gyártották, de attól még a német autóipar alja. Az összes. Annyira, hogy inkább eladták a németek a Stellantisnak.
Miért csorgassam a nyálam egy olyan Vectrára, ahol típushiba a cim modul és a havernak kell újra kondizni. Insigniát meg hagyjuk, mert kismillió oldalt tudnék linkelni, hogy mekkora betegágy több szempontból is az a modell.
-
bambano
titán
válasz
Evil Snowman #65 üzenetére
az önvezetős autómban nincs váltó-szinkronizálás...
-
Ha kötözködni akarsz akkor legalább értelmes dolgokkal tennéd, de még az sem megy. De mindig szívesen segítek a szellemi rászorulókon, főleg neked, mert kb. minden thread alatt csak az izzadtságszagú kötözködési kezdeményeidet olvashatja a nagyközönség.
A kötekedő kérdésednek úgy lett volna valami alapja (segítek az injektor és az önindító nem vezetés segítő eszköz), hogy: "Szervokormányt meg szinkron váltót szabad-e már rakni autóba, vagy az is "felesleges vezetéssegítő eszköz"?"
Szívesen. -
bambano
titán
válasz
Evil Snowman #62 üzenetére
a vezetéssegítő cuccokkal kapcsolatban nem az a helyzet, hogy óhajtod-e vagy sem, ikszelted-e a megrendelés űrlapon vagy sem, és akkor kapod vagy sem. hanem az, hogy benne van az autóban, egy jelentős része kötelező elemként, és azt választhatod, hogy kell az autó elektromos csellentyűcskével vagy bkv bérlet.
például ha lett volna limiter az árpád hídon, akkor elrúgod aaaa... oda, és az autó nem gyorsul. elvileg van már olyan rendszer, hogy térkép + táblafelismerő alapján korlátozza a végsebességet az autóban (sok autóban van, egyes típusai magyar fejlesztésűek). a 20 éves rozsdaboglya fűnyíródnak el lehet rúgni az árpád hídon, az insigniámban már van korlátozás, és lehet, hogy pár év múlva kötelező lesz. pár év múlva az a biciklis már nem halt volna meg.
egyébként gyakran hallom az ilyen "én még tudok vezetni" típusú blablát. hagy kérdezzem már meg: hány lábad van? és hány fékpedál van a hondádban? az autósok elsöprő többsége egy lábbal fékez, és egy fékpedálja van, vagyis a négy féket egyszerre, azonos módon tudja kivezérelni. szemben egy normális 4 csatornás abs&esp duóval. persze a polipoktól most elnézést kértem. másrészt meg pl. az adaptív tempomatom átlát a ködön, hóviharon és esőn is. te is átlátsz a rossz időjárási viszonyokon?
én örülök, hogy 20 éves hondával jársz. addig se csorgatod a nyálad a vectrámra meg az insigniámra.
-
dabadab
titán
válasz
Evil Snowman #62 üzenetére
Injektort meg önindítot szabad-e már rakni autóba, vagy az is "felesleges vezetéssegítő eszköz"?...
-
Tehát a te értelmezésedben, akinek az autójában nincs:
- ráfutás gátló
- távolság tartó tempomat
- eső érzékelős ablaktörlő
- táblafelismerő rendszer
- sávelhagyás érzékelő
- visszagurulás gátló, etc., akkor az lovaskocsival jár. Oké. Elég sznob duma.
Mondjuk ha már kissé személyeskedünk ez a 20 éves Honda még mindig megbízhatóbb, mint egy bánat Opel.
Engem anno még megtanítottak vezetni, agyamat is tudom használni szóval kösz, de ezek a felesleges "vezetés segítő eszközök" nem kellenek. Sőt mondok jobbat. Ez a sok szar nagyon frankón kontraproduktív lett. Minek nézzem az utat majd az önvezetés megoldja addig like-olok pár insta fotót. Elrúgom a gecibe az Árpád-hídon, majd megfogja a kipörgésgátló meg a többi biztonsági elektronika. Na akkor kérdezzük meg a bringást, hogy megfogta-e.
Örök kedvencem a nappali menetfény az automata világítással. Szürkület, szakadó eső és 10-ből 4 küretmaradék megy nappali menetfénnyel elől, hátulról meg szar sem látszik belőle. Jah és ezen balfaszok 90%-a természetesen szamárszürke autóval jár. És miért, mert a paraszt megszokta, hogy majd az autó felkapcsolja a pilácsot, mert ugye kurva nehéz lenne eltekerni a világítás kapcsolót amikor elindul a kocsival.
Arról ne is beszéljek, hogy 360 fokos tolatókamera, tolató radar meg minden kurva anyám és nem tudnak az emberek beállni rendesen a két felfestett vonal közé. Tudom, majd beáll lassan helyettünk az autó aztán a gyöksziknek ezzel sem kell vesződnie.
-
Oldman2
nagyúr
válasz
Evil Snowman #59 üzenetére
Köszike, 100km-re vagyok onnan.
-
bambano
titán
válasz
Evil Snowman #58 üzenetére
azért jó látni, hogy nem lovaskocsival jársz...
-
-
2003-as nem muzeális, de pont az általad leírtak miatt nem fogok még jó ideig új autót venni. Tele basszák minden szarral, aztán már egy mezei szélvédő cserével is szopod a faszt, mert jajj a tábla felismerő kamera, jajj a sáv elhagyást figyelő kamera, jajj az eső érzékelő szenzor meg minden egyéb hót felesleges szar benne van, amiket aztán kalibrálgathatnak újra egy szélvédőcsere után. Ezekben a "vezetést segítő" vackokban az a legszebb, hogy régen ezt egy kurva egyszerű dologgal meg lehetett oldani és mindenkinek van belőle egy pár gyárilag. Úgy hívják, hogy SZEM. Esik az eső, bekapcsolom az ablaktörlőt, 60-as tábla volt, akkor 60-al megyek, egyik oldalt szaggatott, másik oldalt folyamatos felfestés? De jó az a sáv ott kell benntartani az autót. Tiszta rakéta tudomány.
De persze az emberi lustaságra alapozva lehet még több pénzt kihúzni a zsebből. Kösz én erre vonatra nem ülök fel.Gumi csere sem egy nagy etwas. Normális ember külön-külön szetten tarja a télit és nyárit, szezon cserénél meg nem kell más csak egy emellé egy megfelelő kerékkulcs, meg egy nyomaték kulcs és a ráfordított idő. Opcionálisan egy kesztyű, meg ha ott vagy illik megnézni a fékek, futómű stb állapotát és opcionálisan cseréltetni ami igényli. Btw jó futóművest is lehet találni, az enyémnek is van lézeres gépe, amivel bármikor belövi a gyári értékre.
Önvezetésről meg annyit, hogy azért autózom, hogy én vezessek, ne az autó. Tudod ez kicsit olyan mint egy rendes nő helyett egy guminővel csinálni.
-
bambano
titán
az insigniám vasárnap ünnepelte az 5. születésnapját.
hogy a kora alapján modern-e, az lehet vita tárgya, hogy az l2-es vezetéssegítő rendszerei miatt a szervizek 99.9%-át bemattolja, az tény. a vectrám kb. egy hónap múlva lesz 20 éves és még mindig vannak dolgok, amit nem tud mindegyik szerviz megcsinálni rajta. -
bambano
titán
van különbség a ne vidd márkaszervizbe meg a ne vidd az itteni márkaszervizbe között...
másrészt meg a márkaszervizben van meg az elvi lehetősége annak, hogy értsenek az autóhoz. majd kiderül, hogy gyakorlatban is értenek-e hozzá. sufni szervizben elvileg sincs meg a lehetősége, hogy értsenek hozzá.nekem itt arról szól az autószerviz, hogy melyikbe viszem be az autómat a TÖBBIHEZ KÉPEST a legkevesebb aggodalommal, nem arról, hogy hol kapok jó szolgáltatást kávéval meg fűszoknyás lányokkal.
-
seolwon
tag
Milyen disznó az, ami 600k-ba kerül?
-
Oldman2
nagyúr
válasz
Evil Snowman #37 üzenetére
"jelenlegi Honda szerelőm..."
Merre lakol? Hondám van, de nincs megbízható szerelő a közelemben.
Legalábbis eddig nem hozott össze vele a sors.
Drága, lassú szerelő volt már több is, de megbízható még egy sem.
Most meg ráférne egy teljes átvizsgálás a kis Jazz-re.
-
Djuree
félisten
aláírok én bármit ha az kell.
anno vittem mazda márkaszervizre egy 6-ost, mondom nézzék át rozsda miatt az alját.
azt mondták ez jó, nem rozsdás, persze megnézni nem engedték.
2 év múlva teljesen elrohadt az alja...senki ne mondja hogy egy hibátlan autó 2 év alatt elrohad. tuti már akkor is rozsdás volt, vagy nem nézték meg rendesen vagy leszarták...ennyit a márkszervízről. többet értem volna ha beállok egy árok fölé és alámegyek én. még fizettem is érte... -
-
Somatom
veterán
Faguriga legyek, ha értelek. Korábbi posztjaidban Te preferáltad a márkaszervízt. Most meg ugyanazt írod róla, mint én.
Egyébként ha matekozol egy kicsit az ő fejükkel, akkor kijön, hogy miért nem szabad márkaszervízbe vinni az autót. Kivéve a gariidő, de tulképp akkor is csak a pecsét miatt. -
bambano
titán
ez egy elfogadható hozzáállás, ha van kire ráhagyni az autót.
ha meg nincs, akkor vagy magad csinálod, amit lehet, vagy minimum ott lihegsz a nyakukon, mikor csinálják.például az astra az asszony autója. hordta márkaszervizbe. majd egy alkalommal én vittem, és én be is mentem vele (a nem gyári okossággal) a műhelybe. feltolták az autót a csáposra, majd ott pingvinezett mindenki. kb 10 perc után lett világos számukra, hogy hiába szuggerálják, hogy menjek ki, nem megyek ki. akkor nekiláttak az orrom előtt. az egyik inas kikapta a légszűrőt, akkora kosz meg por jött ki belőle, mint amit évtizedek óta nem cseréltek. három szakközepes tanonc egy óra alatt takarította fel a koszt, ami kijött az autóból. és akkor már azt feltételeztem, hogy a motorolaj is okosba ment korábban. vezetett szervizkönyv, márkaszervizek, számlákkal, asszonypilóta...
na ide visszavinnéd? és itt, vidéken, MIND ilyen.
te például bevinnéd az autódat a márkakereskedés szervizébe, ha az eladó, akitől vetted, szidja a saját szerelőit? én máshova hordom...
tök jó lenne minőségi szolgáltatást kapni, de itt nincs. olcsóbb elcseszni egy napot, és a körmükre nézni, mint utána, ha baj van, megoldani.
-
bambano
titán
egyébként meg azt tapasztalom, hogy a szerelők elkurvulnak. ennek két oka lehet:
járok valahova, esetleg évekig, szépen apránként folyton csökken a színvonal, míg egyszer csinálnak egy komolyabb mellényúlást és attól kezdve nem megyek oda. esetleg megveszik a céget.a másik, hogy ahova az egyik autóval bemehetek, a másikkal már nem. egyszer volt nálam 4ütemű trabi egy nyaralás idejére, és baj volt vele. mindenféle szerelőt felhívtam a telefonkönyvből (igen, ennyire régen volt), mind mondta, hogy trabant, oké, mehetek, 4 ütemű? akkor nem. a g astrát nagyjából bárhol megfaragják ma már. a vectrát már van, ahol nem. az insigniát meg meg se nézik. amikor megvettem a vectrát, rakatni akartam bele rendes riasztót. elvittem egy "szakihoz", aki mindenhez is értett. Szétborította az autót, szurkált, vágott, szigszalagozott, mindent csinált, majd 7 óra kőkemény "munka" után bevallotta, hogy fogalma sincs, mi hol van a vectrában. akkor látott életében először CAN buszt. megkerestem a gyári beszállító helyi szervizét, ott pikkpakk beleraktak egy típusazonos riasztót.
szóval nem tudsz mit csinálni, a sufni szervizben nem képesek követni az autókat.
-
Somatom
veterán
Én azért fizetek, hogy ne kelljen vele foglalkoznom. Addig tudok mást csinálni. Pl. pénzt keresni. Normális szervízben az ügyfél be sem mehet a szerelőcsarnokba. Az étteremben sem szokás bemenni a konyhába megnézni, hogyan készíti a szakács a kajámat. Pont attól jó egy szerelő, ha nem kell a nyakára járni, hogy rendesen meg legyen csinálva az autó.
-
bambano
titán
válasz
Evil Snowman #37 üzenetére
oké, akkor egy példa:
gumit cserélsz egy modern autón. vagy szélvédőt.
ezt úgy illik, hogy lecseréled a gumit, rárakod a lézeres futómű állító padra az autót, majd beállítod fizikailag a futóművet. utána rádugod a számítógépet, beállítod az elektronikus kormányközepeket, stb.
majd hitelesített, pontosan megtervezett helyen (erre fenntartott helyiségben) leállítod az autót, felrakod a pontosan hitelesített helyre a falon azt a gyári kiadású qr kód táblát, amit vaskos zsetonért megvettél, és azzal, meg a notebookkal beállítod az l2 önvezetést az autóban.szélvédő csere dettó, mert a kamerát le kell venned a szélvédőről a csere miatt.
na lássuk, ebből mit tud a te helyi honda szerelőd. van egyáltalán vízszintes hely a sufnijában? ami tényleg vízszintes?
azt állítottam, hogy vagy muzeális szekérrel jársz, vagy újjal, de akkor márkaszervizbe. ez nem KISSÉ általánosítás, hanem TELJESEN az, de ettől még igaz.
én az idősebb autóimat már nem hordom márkaszervizbe, mert nincs kéznél rendes szerviz. bosch szakszervizbe hordom, ami azért egy fokkal jobban felszerelt és elvileg jobban szakértenek a szekérhez, mint józsi bá az utca végén. na oda vittem be a fiatal autómat, mondták, hogy oda ne vigyem, semmilyük sincs hozzá. mégegyszer: BOSCH szakszerviz. Józsi bá azt se fogja tudni egy relatíve új autóról, hogy hol van benne a szervizcsatlakozó. ecu-t javítani? lol. a vectra ecuja teljesen ugyanúgy néz ki, mint egy fékbetét és ki van öntve valami műgyantával. azt maximum szemmelveréssel tudod motiválni, hogy javuljon meg...
-
GabN73
addikt
válasz
Evil Snowman #37 üzenetére
Én meg a Jag szerelőhöz úgy mentem 1 év után a kocsiért hogy vagy rágyújtom a házat családostól, vagy kifizet x összeget.
-
#42431471
törölt tag
Dehogy hallja
Feleségem volt kocsijába egyszer véletlenül beültem... kb csak odébbállni vele. És már indultunk is a szerelőhöz. Odafelé nem is kellett kormányozni kb, a gázadás/elvétellel lehetett kanyarodni
Kérdeztem, miért nem szólt? Hát nem vette észre... gondolom a kátyúkat sem -
dabadab
titán
válasz
Evil Snowman #37 üzenetére
@dabadab: lassan 5 éve ismerek egy ilyet és azóta sem változott.
Gondolom viszonylag kevés erőfeszítéssel tudnál mondani még ötöt, akik hasonló körülmények között nyomják és eszedbe nem jutna a kezük közé adni az autót.
-
Somatom
veterán
válasz
Evil Snowman #37 üzenetére
+1
Én itt, a fórumon ismertem meg, amikor a Kalos utódját kerestem. Aztán bekéredzkedtem hozzá. Egyszer hívott, hogy baj van, repedt a hátsó híd, cserélni kell. Én Németországban. Mire hazajöttem, szerzett egy bontott hátsó hidat és beszerelte. Nemtom, hogy ez márkaszervízben hogy lett volna.
Apropó, márkaszervíz. Volt egy levehető tetős 4Runnerem. A típust Japánban gyértották USA és szaudi piacra, de az enyémet NATO megrendelésre vitték Svájcba. 3.0, V6, automata. Nem sok mászkált belőle itthon. Ecccer elmúlt az overdrive. Kérdeztem a Toyotától, hogy szerintük melyik a legjobb szervíz. Monor. Nosza, autó el Monorra. Azt mondták, hogy váltó hiba. A tempomat sem működött, ott meg vmi vezérlőegységet akartak cserélni. Váltót nem javítanak, csak csere. Cirka húsz éve lett volna 800 -ezer. Ezt erősnek találtam, átvittem az autót a Bártfay -hoz. Ott azt mondták, hogy a váltónak semmi baja. Végül ajánlásra elvittem Szigetszentmiklósra, egy mágushoz. Megállapította, hogy egy 5000 Forintos hőgomba szart be, hideg jelet adott, ezért a váltóvezérlő nem engedte az overdrive -ot. A tempomatról meg kiderítette, hogy a hülye riasztós úgy szerelt fel vmi egységet a lemezre, hogy a csavarral odacsípte a fékjel vezetékét. Részemről ennyit a márkaszervízekről. -
Kissé általánosítasz. A jelenlegi Honda szerelőm egy mezei kis sufniban nyomatja, amit a szintén autószerelő apukájától örökölt. Mielőtt elkezdett maszekolni előtte 10+ évet húzott le egy budapesti Honda márkaszervizben.
Eddig szart még nem csinált.
Ahogy Csabroncka is írta ajánlás útján találtam, kb. kihalásos alapon van hozzá időpont, mert annyian mennek hozzá. Akkor gondolhatod, hogy nem végez szar munkát.
@Csabroncka: enyémnél ugyan ez van. Kerek perec megmondta, hogy csak gyári alkatrészt szerel be lehetőleg, vagy egy általa is a gyakorlatban megbízhatónak talált utángyártottat. Erre egy példa, Honda beszállítót váltott alsó-talpas gömbfej esetén, azóta volt már rá nem egy precedens, hogy a gyári a beszerelés után fél évvel kifordult anyaghiba miatt. Azóta csak vagy a Hardrace vagy az 555 által gyártott talpasokat teszi be, mert azzal nincs gond.
Ettől függetlenül a döntést rád bízza, annyi kikötése van, hogy az általad hozott noname alkatrészekre nem vállal garit. Szerintem ez így korrekt.@dabadab: lassan 5 éve ismerek egy ilyet és azóta sem változott.
-
Somatom
veterán
Ki mondta, hogy mindentjavító lett? A márkád szervízében dolgozott, onnan van az ügyfélkör és továbbra is a márkával foglalkozik. Csak, míg a márkaszervízben nem tudod, hogy a mester, vagy egy tanonc nyúlt az autódhoz, addig home service -ben tudod, hogy a mester csinálja. Ez nyilván a gari utáni időszakra vonatkozik. Egy szakember tudni fog a visszahívásokról is.
-
bambano
titán
először is kérdés, hogy az én márkám szervizéből lépett le, mielőtt mindenjavító helyi szerelő lett.
másrészt ezt fejtsd ki nekem bővebben:
bevittem a szekeret fék javításra, meg akkor már csinálják meg az éves motyót.
és a munkafelvevő gizi elolvasgatta a márka belső weblapján, hogy visszahívás van az autóra, az esp-ben szoftver hibát javítanak. nem engedett el addig, amíg rá nem tették a cuccot a kocsira.
mondjuk két éve lelépett a márkaszervizből a szaki. ő egészen pontosan mit csinált volna ebben a helyzetben?szerk: de azt is megkérdezhetném: az én autóm volt a fajtájából az első a Tiszántúlon. Annyira első volt, hogy azért csúszott pár napot az átadás, mert fel kellett vinni a rendszerbe a "kódot".
Ehhez az autóhoz még akkor se lenne itt hozzáértő szerelő, ha márkaszervizbe vinném (és korábbi összezörrenéseink miatt nem bojkottálnám az itteni márkaszervizt...). -
Somatom
veterán
Nem értem, hogy a kettő miért ne függhetne össze. Aki a márkaszervízben megfelelő szaktudással nyúl az autódhoz, az a műszak végén az öltözőben hagyja a szaktudását, vagy hazaviszi? Ha ezzel a tudással kialakít egy olyan ügyfélkört, ami bizalommal fordul hozzá, az a szervízhez, vagy az emberhez lesz lojális? Sztem a legtöbb szaki így önállósította magát.
-
bambano
titán
válasz
Csabroncka #27 üzenetére
most fog mindjárt elkapni a roham, az ajánlás útján beszerzett fogorvostól...
egy rakás ótószerelőt láttam, aki szóba sem áll veled, ha te hozod az alkatrészt.
ja. ajánlás. az...
fogadj el ajánlást olyantól, aki mindig ócsóér' kendácsolást rendel, és ezt a szerelője meg is teszi. és ha te nem ezt szeretnéd, már nem is tudja megoldani. és ha számlát kérsz, úgy néz rád, mintha azt mondtad volna, hogy felcsináltad a kishúgát... -
dabadab
titán
válasz
Evil Snowman #25 üzenetére
Amit keresni kell az a családi házak aljában, vagy a kert végében egy lepukkant melléképületben levő szerelők. Ők meg szívvel és tisztességgel csináljak a munkát.
Hát, lehet hinni ilyen népmesei hősökben, aztán utána meg meglepődni. -
Somatom
veterán
válasz
Csabroncka #27 üzenetére
Találó ez a fogorvos hasonlat. Arra fáj a fogam, hogy jó legyen az autóm. Majd szívom a fogam, amikor a szerelő mondja az összeget, aztán meg mintha a fogamat húznák, amikor ki kell fizetnem.
-
Csabroncka
addikt
válasz
Evil Snowman #25 üzenetére
Autószerelőhöz hasonlóan kell menni, mint a fogorvoshoz, lehetőleg ajánlás útján. Ott nem baszakszanak azon, hogy miért veszed meg a géphez a gyári alkatrészt, beszereli azt. Ha meg nem gyárit kérsz, elmondja, hogy van ez meg az, ilyen és amolyan áron mit szeretnél.../nem Ő dönti el, hogy ZS kategóriás fékekkel szereli gépet, vagy nem is engedi. Nem kérdezi meg miért hordod olajcserére 15 ezrenként a gépet.
Ja és amúgy tiszta a keze...
-
bambano
titán
válasz
Evil Snowman #25 üzenetére
én pl. elvittem az autómat egy nem annyira flancos szakszervizbe. mondták, javítani kell a féket, mert nem jó. ok. kifizettem 60 rugót a fékjavításra, nagyjából egy hét alatt ment tönkre megint.
utána elvittem márkaszervizbe, jó sokáig tartott, mocskos sokba került, de működik.
melyik az olcsóbb? 60 rugó egy hétre, vagy mocskos sok pénz 5 évre?a tény az, hogy vagy elfogadod, hogy özönvíz előtti kézihajtányon közlekedsz, és akkor elvileg van esélyed, hogy Mekk mester a sufniban megkendácsolja, vagy veszel egy relatíve fiatal, relatíve felszerelt autót, és azt márkaszervizbe fogod hordani, mert sehol máshol nem fognak érteni hozzá. Ez az állítás nem zárja ki, hogy a márkaszervizben se.
-
Igazából már te is levontad a konklúziót. Messzire el kell kerülni a flancos egyen overállos helyeket. Amit keresni kell az a családi házak aljában, vagy a kert végében egy lepukkant melléképületben levő szerelők. Ők meg szívvel és tisztességgel csináljak a munkát. Saját tapasztalat.
-
Somatom
veterán
Nálam ennek jelentős része kimarad. Fölösleges lenne magyaráznom neki, két éve csak ő nyúlt az autóhoz. Kávé is kimarad, mert nem szoktunk találkozni. Kora reggel leparkolom nála az autót, a kollégám odajön, átpakolom hozzá a cuccot, a kulcsot bedobom a postaládába és irány Németország. Két hét múlva, hazafelé, hajnalban odavitetem magam, a másik kulccsal hazamegyek az autómmal. 200 -ezer az értesítési limit és reménykedek, hogy közben nem fog hívni.
-
Talán sose volt.
-
pechman8
tag
Na jó! Egy saját tapasztalaton alapulú kisszótár autószerelőkhöz:
Hívjál vissza valamikor a jövő héten -
Azt jelenti: nem akarom megcsinálni, sok munka kis pénz. Ez idő alat mással többet keresek.Nem lehet
Azt jelenti: amit az előző, nem csinálja meg, kis pénz, sok ráfordított idő, vagy rosszabb esetben Ő számára lehetetlen.Sok a munkám
Már ez is baj?! Azt hittem ennek örülni szoktak. Azt jelenti Rád nincs ideje.Később megnézzük mi a probléma
Nem mondja meg neked mire gondol, mi a konkrét probléma, pedig legalább sejti.
... stbSzóval a következőképpen lenne ez az autószervízesdi rendben:
Belépek.
Udvariasan hellyel kínálnak.
Felajánlják a kávét, teát amit udvariasan visszautasítok.
Alaposan és főként kedvesen kikérdeznek az autóról.
Ez után felderítik a hibát a jelenlétemben.
Megbeszljük a "kezelést" és az árat.
A műhelyben végzett munkálatokról videófelvételt készítenek.
... stb...Hm? Ez lenne egy XXI. századi kiszolgálás kezdete... vagy miért is akarnak százereket fizettetni munkadíjra?
-
Somatom
veterán
válasz
Jack Hunter #13 üzenetére
Amit a típusról írtam, az vicc volt. Hat évig volt Kalosom, mielőtt egy kamikaze kiütötte alólam. Elégedett voltam vele. Igaz, én 60 ezerrel vettem egy cimborámtól. Az egy faék autó, nem értem, hogy mit nem tudnak rajta megszerelni.
De, egy modernebb autóhoz már kellenek típusspecifikus ismeretek. Sztem az a baj, hogy a tervezőknek, gyártóknak hiányoznak a közvetlen visszajelzések. Mondjuk, egy márkatalálkozón meghírdetik, hogy lehet találkozni az alkotókkal. Állnak sorban a placc közepén. Akinek az a tábla van a nyakában, hogy "én alkottam a Renault TPMS szenzort", azt a tulajok megdobálhatják a magukkal hozott, döglött szenzoraikkal. Sztem az ilyen találkozások sokat javítanának az autók tartósságán. -
consono
nagyúr
válasz
Jack Hunter #13 üzenetére
"cserébe a szakszerviz sem ért hozzá." - Azért ez sem mindig van így, mi az asszony Yarisát 0 km-s kora óta a márkaszervízbe visszük, az elmúlt 8-10 évben mindent korrektül és korrekt áron megcsináltak. Mindegy volt hogy karosszériázni kellett, kapcsoló romlott el vagy a hűtőt kellett cserélni. A COVID utáni fejetlenséget leszámítva még az időpont foglalás is jól működik, időpontra megyünk, amit ígérnek határidőt azt meg tartják is. Kollégám Toyotáját szintén ők tudták rendesen diagnosztizálni és megjavítani, pedig ugyan azzal a problémával már 3 különböző helyen voltak vele...
Szóval van jó szakszervíz is, csak ki kell fogni... -
Diabolis
aktív tag
Igen, lehet találni. Nekem mondjuk szervizt nem sikerült, de szerelőt igen. Apró pici probléma, hogy 130km-re van.
Ellenben az egyhatos Gastrát is hozzá hordjuk. A minap olajcsere volt, nekem 10cm2 vízszintes talaj nincs a környéken, nem tudom megoldani. Környékbeli szerelő mondott ötvenötezer forintot. Ahhha... Üzemanyaggal együtt is olcsóbban jöttem ki a távolabbi szerelőmnél (plusz ha már ott voltam, megsimogattam a Vectrát).
Ne félj messzebbi szerelőt keresni, kompromisszumokkal ugyan, de biztosan találsz olyat aki jó. És a sima négyhengeres (de a V6 sem) ecotec azért nem egy bonyolult motor, nem kell hozzá három diploma. És ha nem hivatalos szerelő, az sem feltétlenül probléma. Ha valaki hobbiból csinálja, az is lehet jó. -
válasz
Jack Hunter #13 üzenetére
"ezért nyomatják a bicikliseket" - te hol látsz ilyen háttérhatalmat, amelyik ezt a tevékenységet végzi?
@Coleman.B: ebből látszik, hogy már biztosan túl vén vagyok, mert a Mercedes esetén a W110 utáni modellt nem néztem volna veterán autónak...
-
válasz
Jack Hunter #13 üzenetére
Miért, én is úgy vásárolok autót. Nem vagyok márkabuzi, engem nem érdekel miben ülök tehát én könnyű helyzetben vagyok. Légkondi + abs + esp legyen meg minél több lufi oszt annyi, a többi extrát nagyjából leszarom. Szerelőhöz veszem/vettem az autót. Sajnos ez a magyar realitás 2023-ban. VW csoportos jedi van a baráti körömben így már a harmadik konszern autót koptatom teljes megelégedéssel. + van még itthon egy youngtimer korú opel azt én szerelgetem ha baja van. Az nem para még minden mechanikus rajta az összes elektronika kimerül a világításban.
-
A másik: ha nem ért hozzá, miért vállalja el, és mire fel kér százezer forintot, ha nem tudja/ lusta utánanézni, milyen szíj kell a kocsiba, plusz ha már mondjuk neki, hogy komplett vezérléscserét kérünk, miért nem cseréli ki az elkopott feszítőt? Persze tudom, azért, hogy legközelebb is visszamenjél. Csak a profit, a profit. Nem értem.
-
Tipikus fából vaskarika: a modern autókat nem lehet otthon megszerelni, cserébe a szakszerviz sem ért hozzá.
Oké, értem én, hogy pl. az énfajta Meganomból is van majd 30! különböző verzió, meg opel motor van a Dévóba( vagy fordítva)A Jaguár meg átcímkézett Ford,és az egész autóipar egy nagy katyvasz, de kérdem én, miért nem lehet ez ellen tenni? Megy a propaganda hogy legyél buszsofőr, határvadász, csinálj sok gyereket hitelbe, de ha ennyire hiányszakma az autószerelő, miért nem tesznek ellene? Pláne ha már a vasútunk döglődik, a buszok ritkák és lassúak, a magyar úthálózat meg finoman fogalmazva botrányos. Ja, megvan, ezért nyomatják a bicikliseket, azt otthon is meg lehet bütykölni, nem kell hozzá szakember, és elmegy a réten is.
Somatom:
Viccnek jó, remélem legalábbis hogy nem gondoltad komolyan, hogy olyan autót érdemes venni, amihez értenek a környéken. Még ha azért sírnék, hogy itt az Isten háta mögött nem tudnak megszerelni egy Lexus LFA- t akkor azt mondom jogos, de hát könyörgöm, 2007-es autó, nem űrtechnika. -
JHC
tag
Régen minden elektronikai eszközhöz mellékelték a teljes elektronikai tervrajzát, nem tudom, köztelező volt-e, de volt mindegyikhez, akkor a szempont volt. Ma egyenesen titkolják, mi és hogyan működik. Ha kell az elektronikáról rajz vedd meg, feketén ha kell de mindenképpen fizess érte. Mercedes Atego motor elektronka. A motor köpi a kipuba az elégetlen gázolajat, mindenre gondoltunk de erre nem. Cserébe nem tudod kicserélni, mert nem lehet venni újat csak úgy, hogy a műhely rendel egyet. Mivel a motorvezérlő tárolja a kulcs kódot azt illeszteni kell, de ez a kisebbik gond. Mivel azt mondták univerzális, 4-8 hengert tud kezelni ezért illeszteni kell az autóhoz, amit csak gyári programmal lehet, de ezt a tulajnak kell közvetlenül igényelnie írásban a tulajdonlást bizonyítva papírokkal, mivel a motorvezérlő csere visszaélésre adhat okot szerintük. Szét szedni nem próbáltuk, de nem is akartuk, mert rajta át folyatott gázolajjal van megoldva az egység hűtése, így nem lehet garantálni utána a megfelelő eltömítését. Az alkatrész akkor 1,2M forint + kiszállás oda-vissza 150km + munkadíj.
-
bambano
titán
a vectrámban az ecu egy tenyérnyi alapterületű, kevesebb, mint egy centi vastag hibrid integrált áramkör. hogy cserélsz benne kondit, pláne 3 óra alatt úgy, hogy még össze lehessen utána szerelni gyári állapotúra? sehogy.
a vectráknak népbetegsége a cim modul. én kiszedettem, haver újrakondizta, mert az akkora, hogy lehet, nem lett sokkal jobb. viszont azt a négy kormányközepet, ami van az autóban, soha nem tudták többet összehozni. és a vectrám egy hónap múlva lesz 20 éves.ehhez képest egy parkpilotos, l2 önvezető autót szerinted hány helyen tudnak szakszerűen megjavítani? úgy, hogyha benyomod a gombot, hogy parkoljon, nem dózerolja le az egész parkolót? tán még a márkaszervizben se, de hogy helyi sufni műhelyben nem, az teljesen biztos.
ha lemondasz az elektromos csellentyűcskékről (tehát úgy választottad az autót, hogy gyárilag nincs benne semmi), akkor lehet házilag barkácsolni. ha modern autód van, akkor esélyed, mint falónak az epsomi derbin.
-
JHC
tag
Én a 90-93-ban tanultam a szakmát. Akkoriban összesen mondjuk volt 10 autó fajta az utakon, és ehhez kellett érteni, és ráadásul mechanikailag jól voltak megépítve, egyszerű volt a karbantartásuk. Nem volt akkoriban mindenkinek autója, de az iskolák azért tudtak termelni annyi szerelőt amennyi kellett. Szerencsémre mi a tanműhelyben főként Zsigulit szereltünk, mert az oktatónk azokat vállalt. Persze volt egy-két másik is, de elhanyagolható volt a számuk. Egy TSZ féle helyen volt az iskola tanműhelye, ahol első évben kizárólag fémipari alapképzést kaptunk, és autót nem láttunk. A második évben, mentünk egy másik műhelybe, ahol egy másik oktatóval tanultuk a szakmát, immár fizikailag. Az autókon talán karosszéria munkát kivéve mindent megszereltünk. Alvázvédelmet is csináltunk, és mindenkinek kellett, legalább egyszer, hogy megtanuljuk a festőpisztoly használatát is. Az oktatón hobbiból vadászkodott is, meg a cég fejesei is. Ki lett találva egy dizájn Niva gajtörő rácsra, mert az oktatónk szeretett volna, mert hasznos és nemcsak jól néz ki. Kaptunk hidraulikus csőhajlítót, meg idomokat, és volt pár köztünk aki jól hegesztett, ő meg össze hegesztette. Aztán a vadat haza is kell hozni, hátulra is lett rács amit lehajtva, egy nagy vaddisznó is elfér rajta kényelmesen. Év vége fele már egy-egy napra átküldtek bennünket a nagyműhelybe, hogy a nagyobb dolgokat is tudjuk szerelni. Itt IFA, Skoda teher, pótkocsi, UAZ, és ritkán Niva volt terítéken. Harmadik évben gyakorlati héten, a leszerződött céghez kellett menni mindenkinek ahova sikerült szerződni. Az én TSZ-em a rendszerváltás után pont ekkor került felszámolásra, nekem ekkor kellett keresnem másik helyet különben iskolába se járhattam volna. Nos lett is, itt viszont csak nagy autókat javítottunk, egy-két UAZ, Nisa, Zuk elvétve volt. Inkább IFA, Robur, Skoda teher, ZIL, meg a pótkocsik. Na én ezeken tanultam. Ezzel a hosszú irományommal azt akartam kifejezni, hogy ma már nem lehet úgy egyszerűen megtanulni a szakmát is iskolából kiszabadulva, csak úgy neki menni mindennek. Vannak Mekk mesterek, Youtube szerelők, de elárulom, hogy sokszor nekünk is néha ehhez kell folyamodnunk. Egyszerűen ennyi márka évjárat, és típus függőséget nem lehet lekezelnie egy-egy embernek. Amióta ennyire elszaporodtak az autók, azóta az iskolákból egyre fogynak a szerelni akaró tanulók. Sajnos az én korosztályom után, eléggé elszaporodott, az íróasztalra vágyók száma. Elárulom, én sem autószerelő akartam lenni, az első megjelölt szakma, a programozó volt. Sajnos akkor mikor volt a pályaválasztás, még működött a protekció intézménye, és én nem voltam a valakinek a valakilye, így eldobtam ezt a lehetőséget, mert 20 főt vettek csak fel, de 25 jelentkező volt. Aztán fél év múlva ez valahogy megszűnt, érdekes módon még is csak lett felvételi vizsga, és nemcsak pofa vizit, meg boríték tologatás. Itt a maradék 24-ből csak 18 tudta megugrani, az egyszerű matekos felvételit. Nos katonaság alatt, viszont találkoztam egy emberrel, akivel ha programozónak megyek, egy osztályba járta volna. Ő el is végezte, de mondta, hogy a 18-ból csak 8 bírta végig vinni a sulit. A pláne az a dologban, ugye a 90-es évek elején, azért nem volt egy keresett szakma a programozó, úgyhogy ő sem talált munkát. Sajnos én sem, mert akkor a fene se tudja, hogy túl sok volt-e a szerelő vagy sem, de egyrészt akkor is féltek a pályakezdőktől, mondván úgy se tudnak azok dolgozni, meg a katonaság előtt állót sem vették fel dolgozni. Akkoriban eléggé csórók voltunk, nekem is kellett menni mindenfélét csinálni, hogy jusson benzin a Simson-ba. Otthon nem tudtam volna szerelni, mert nem volt normális, vagy semmilyen szerszám, egy-két bóvlitól eltekintve, pénz se lett volna rá. Nálunk is tyúk udvar volt, mert kellett, hogy legyen mit enni, de ott azt lehet megszerelni, ami felül van, meg oldalt az autón sajnos. A Trabant, Wartburg egyszerű, mert hóórukk és már kint is a motor.
-
Somatom
veterán
Vmit nem értek. A bejegyzés címében autószerelőt keresel, utána meg vmi Kalos -t emlegetsz.
Egyébként sem így működik a dolog. Ha van a közelben jó szerelő, akkor olyan típust kell vásárolni, amit ő vállal. Ha nincs ilyen a közelben, akkor nincs mese, költözni kell, vagy tanulni és berendezni egy műhelyt. -
A címbéli kérdéshez: igen, létezik. Az aláírásomban levő öreg vas gondozásához kerestem és (ha nem is elsőre, nem is másodikra, de) sikerült találnom egy nagyon korrekt családi vállalkozást, akik a W 124-ben nagyon járatosak. Nem olcsó, de jó munkát végeznek és a közös érdeklődési kör (veterán Mercedes Benz) miatt össze is ismerkedtünk, így nyugodt szívvel viszem hozzájuk az autót, ha úgy adódik (márpedig szokott „úgy adódni”, mert egy ilyen korú autó igényli a törődést, amit én szívesen meg is adok neki).
Valóban nem minden szerelő ilyen, sőt… meg is tudom becsülni, hogy végül náluk kötöttem ki.
[ Módosította: Intruder2k5 ]
-
pechman8
tag
válasz
Jack Hunter #3 üzenetére
Igen igazad van.
A legtöbb embernek egyenlőre nincs megoldás.
Sajnos.
A sok egyedülálló Anya is, nem tudja mi a baja a kocsinak, csak hallja, hogy valami zörög, úgy lehúzzák a szervízben a vasalt overálosok ahogy nem szégyellik. De a többi kuncsaft is így jár. Mert a "Szervíz" vezetőséga ma akar meggazdagodni ezért nem töltenek az elektronika egy kondenzátorának kicserélésével 3 órát amiért el tud kérni 3X20.000 munkadíjat meg 50Ft a kondiért, hanem inkább megveteti kompletten az ECU-t 400.000Ft-ért és kicseréli 10 per alatt és 100.000-et keres az ECU-n is... Na ez a valóság.
Sajnos.
Miért?
Mert aki ma autószervíz üzemeltető nem ezt akarja csinálni élete végéig, nem, ma autószervazt üzemeltet, holnap életbiztosítást árul mindenhol károkat okozva.
Nem gond ha elvész a bizalom... bezár... a szomszéd utcában új néven kezdi előlről.
Szóval az lehet csak kis fogódzó, ha az ember ha megjavítani nem is tudja de legalább tisztaban van vele mit kell elvégezni és maga ellanőrzi a folyamatot.
Különben biztos, hogy átverték.Szóval nem csak az élet ezen területén de úgy globálisan nem vagyok valami derülátó...
-
ncc1701
veterán
-
Hogyne létezne. Kicsit el kell mélyedni a típushoz tartozó facebook, index fórum stb. csoportokban és hamar el lehet jutni a megfelelő emberhez.
-
bambano
titán
"Létezik még rendes autószerelő?": nem.
-
Az a baj, hogy hiába járok utána, attól még nem lesz rendes műhelyem csápos emelővel
Pedig volna hozzá kedvem, mi az hogy. Ha lehetne bérelni komplett műhelyt, rendes szerszámokkal, nem is foglalkoznék vele, a mechanikai dolgok nagy százalékát meg tudnám csinálni. Főleg úgy, hogy neten meg lehet találni szerelési útmutatót.A vezérlés sem egy nagy durranás, pláne a régebbi kocsikon, felemeled, leszeded a kereket,megbontod a futóművet, leszeded a burkolatot, egymáshoz igazîtod a jeleket, feszítőt,szíjat le,majd ugyanezt fordítva. Csakhogy ezt nem lehet az udvaron, két marék szerszámmal kivitelezni. Épp tegnap zsíroztam le az ablaktörlő mozgatóját, mondom most úgyis kevesebbet van használva, meg típushiba is, hát leápolom. Egy szem csavart pottyantottam le a fűbe, nem is lett meg. Csak ezért eltököltem vele plusz fél órát.
Bátyus 60 ezer forintot költött egy szimpla olajcserére. Én vettem 2800ft-ért szűrőt, 19ezerért olajat. Neki nem derogál, én nem vagyok hajlandó minden csipcsup szarságért mindenféle emberkét megbízni. Ott is el tudják cseszni, minek fizessek még érte?
Meg ahogy írtad is, felhígult a piac, én szívesen fizetnék a minőségi munkáért, de nincs kinek. Persze úgy könnyű, hogy felnősz egy környéken, tudod hogy a haver apja nem hivatásos gépészzseni, aki még a kombájnból is kihozza a 130km/órát, bármikor elmehetsz hozzá bármiért, de mi van a vándormadarakkal, akiknek nincs ismerősi körük? Hát szívnak és pofára esnek. -
pechman8
tag
Apám autószerelő mester volt. Én nem. Én is megettem a kenyerem javát. Ami az autószerelés területén megy az megy minden más területen is. A külcsin csak de belül semmi. Máig szüleikkel élő, valójában semmihez nem értők. Víztelen kútfők, szél fujta fellegek. Ez van mindenütt. Ne csodálkozz. Most ez a divat.
Én egyébként ismerőssel szerelem közösen a kocsimat, aki nem is autószerelő. Én sem vagyok az, de hidd el nem atomfizika, csak Ők állítják, hogy az mert nekik az.
Szóval ha azt szeretnéd, hogy a kocsid jól és sokáig szolgáljon téged akkor ásd kicsit bele magad a témába. Az emberiség minden tudása fent van az interneten. Főleg azért mert nem árt a "szerelő" körmére nézni mit barmol el. Még egy oljacsere is meghaladja a képességüket. Rendszeresen túltöltik. Pedig fizika órán általános iskolában tanítják, ahová kétlem, hogy jártak, hogy a folyadékok összenyomhatatlanok, máepedig a felesleg utat fog törni magának és akkor lehet főtengelyszimeringet cserélni... 300.000-ért, hát így megy ez... pedig csak egy oljacsere lett volna...
Ezer másik példát tudok mondani... -
RawrrSoul
csendes tag
írtam pár hete a friss, első saját autómról... Nem részleteztem le az írásban, de szervízzel én is megjártam sajnos. Elszállt a hátsó fékem, illetve, mint frissen vásárolt használt kocsi, illő volt egy komplett vezérlés, vízpumpa, szűrők, olajcsere, meg ugye ott volt az, hogy a hátsó fékem csak akkor hajlandó fogni, ha tövig nyomom a pedált. Esti órákba történt, hogy megadta magát a fék, így elvittem az egyedüli 22:00-ig nyitva tartó szervízbe az autót, leadtam mi a baj és mit kellene csinálni, mondták meglesz, átnézik, jelentkeznek. Rengeteg kocsi volt akkor is ott, így nem lepődtem meg, hogy 3 nap után hallottam először felőlük, kaptam szép árlistát mi mennyi lesz, de gyanús volt, hogy a fék miatt majd még jelentkeznek. Majd eltelt egy teljes hét, hívtam őket mi lesz a kocsival?! Már van szabad emelőjük, mondom mi?! Szóval neki kezdenek a féket átnézni... Oké.
Eltelt megint 3 nap, kiderült, hogy állítólag minden szerelő lebetegedett stb., szóval ment a hanta... És még ez ment napokig, naponta hívtam őket, végül 3 hét után kaptam vissza a kocsit. Szerencsére pozitív volt a szerelés milyensége, viszont ez a huzavona, fura kifogások, stb eléggé negatívan érintett, viszont a késés miatt kaptam nem is kevés kedvezményt, így viszonylag olcsón megúsztam.
A probléma az, hogy a környék összes szervizéről vagy maszek szervizeséről megoszlóak a vélemények. 5 pozitív élményhez párosul legalább 3 negatív.. Bajba is leszek újfent, ha megint gond adódik a kocsival, illetve jövő ilyenkor műszaki... Hát kitudja. Majd lesz valami!
Új hozzászólás Aktív témák
lo Vezérléscsere. 1.4, 8 szelep, Ecotec. Csak nem Opel, Daewoo Kalos. Apuka autója. Munkájából adódóan nem ritka, hogy...
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Melyik tápegységet vegyem?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Samsung Galaxy Tab S10 FE - a szoftvertámogatás felára
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Óra topik
- Parkside szerszám kibeszélő
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Elder Scrolls IV - Oblivion - Olvasd el az összefoglalót, mielőtt írsz!
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series S 512GB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS!Sony PlayStation 5 825GB SSD lemezes konzol extra játékokkal garanciával hibátlan működés
- BESZÁMÍTÁS! Sony PlayStation 5 825GB SSD lemezes konzol fejhallgatóval garanciával hibátlan működés
- Beszámítás! HP ZBook Studio G8 OLED WorkStation - i9 11900H 32GB DDR4 2TB SSD RTX 3070 8GB Win11
- BESZÁMÍTÁS! Dell Alienware M17 R3 Gamer notebook - i7 10750H 16GB DDR4 1TB SSD RTX 2070 8GB WIN10
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U727 - i3-7GEN I 16GB I 256SSD I 12,5" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! ASRock AB350 R5 1600X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3050 6GB Rampage SHIVA Corsair 450W
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 5000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- iKing.Hu- Apple Macbook 13 M1 Pro Touchbar - 2020 - Használt, karcmentes, 22 töltés
- MSI CreatorPro Z16P RTX A5500 TOUCH! - A világ legerősebb RTX A-s tervezőgépe (vapor chamberrel)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest