Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #42431471

    törölt tag

    válasz pechman8 #7 üzenetére

    Dehogy hallja :D Feleségem volt kocsijába egyszer véletlenül beültem... kb csak odébbállni vele. És már indultunk is a szerelőhöz. Odafelé nem is kellett kormányozni kb, a gázadás/elvétellel lehetett kanyarodni :D
    Kérdeztem, miért nem szólt? Hát nem vette észre... gondolom a kátyúkat sem :D

  • Somatom

    veterán

    válasz pechman8 #21 üzenetére

    Nálam ennek jelentős része kimarad. Fölösleges lenne magyaráznom neki, két éve csak ő nyúlt az autóhoz. Kávé is kimarad, mert nem szoktunk találkozni. Kora reggel leparkolom nála az autót, a kollégám odajön, átpakolom hozzá a cuccot, a kulcsot bedobom a postaládába és irány Németország. Két hét múlva, hazafelé, hajnalban odavitetem magam, a másik kulccsal hazamegyek az autómmal. 200 -ezer az értesítési limit és reménykedek, hogy közben nem fog hívni. :)

  • JHC

    tag

    válasz pechman8 #7 üzenetére

    Régen minden elektronikai eszközhöz mellékelték a teljes elektronikai tervrajzát, nem tudom, köztelező volt-e, de volt mindegyikhez, akkor a szempont volt. Ma egyenesen titkolják, mi és hogyan működik. Ha kell az elektronikáról rajz vedd meg, feketén ha kell de mindenképpen fizess érte. Mercedes Atego motor elektronka. A motor köpi a kipuba az elégetlen gázolajat, mindenre gondoltunk de erre nem. Cserébe nem tudod kicserélni, mert nem lehet venni újat csak úgy, hogy a műhely rendel egyet. Mivel a motorvezérlő tárolja a kulcs kódot azt illeszteni kell, de ez a kisebbik gond. Mivel azt mondták univerzális, 4-8 hengert tud kezelni ezért illeszteni kell az autóhoz, amit csak gyári programmal lehet, de ezt a tulajnak kell közvetlenül igényelnie írásban a tulajdonlást bizonyítva papírokkal, mivel a motorvezérlő csere visszaélésre adhat okot szerintük. Szét szedni nem próbáltuk, de nem is akartuk, mert rajta át folyatott gázolajjal van megoldva az egység hűtése, így nem lehet garantálni utána a megfelelő eltömítését. Az alkatrész akkor 1,2M forint + kiszállás oda-vissza 150km + munkadíj.

  • bambano

    titán

    válasz pechman8 #7 üzenetére

    a vectrámban az ecu egy tenyérnyi alapterületű, kevesebb, mint egy centi vastag hibrid integrált áramkör. hogy cserélsz benne kondit, pláne 3 óra alatt úgy, hogy még össze lehessen utána szerelni gyári állapotúra? sehogy.
    a vectráknak népbetegsége a cim modul. én kiszedettem, haver újrakondizta, mert az akkora, hogy lehet, nem lett sokkal jobb. viszont azt a négy kormányközepet, ami van az autóban, soha nem tudták többet összehozni. és a vectrám egy hónap múlva lesz 20 éves.

    ehhez képest egy parkpilotos, l2 önvezető autót szerinted hány helyen tudnak szakszerűen megjavítani? úgy, hogyha benyomod a gombot, hogy parkoljon, nem dózerolja le az egész parkolót? tán még a márkaszervizben se, de hogy helyi sufni műhelyben nem, az teljesen biztos.

    ha lemondasz az elektromos csellentyűcskékről (tehát úgy választottad az autót, hogy gyárilag nincs benne semmi), akkor lehet házilag barkácsolni. ha modern autód van, akkor esélyed, mint falónak az epsomi derbin.

  • Jack Hunter

    tag

    LOGOUT blog

    válasz pechman8 #2 üzenetére

    Az a baj, hogy hiába járok utána, attól még nem lesz rendes műhelyem csápos emelővel :) Pedig volna hozzá kedvem, mi az hogy. Ha lehetne bérelni komplett műhelyt, rendes szerszámokkal, nem is foglalkoznék vele, a mechanikai dolgok nagy százalékát meg tudnám csinálni. Főleg úgy, hogy neten meg lehet találni szerelési útmutatót.A vezérlés sem egy nagy durranás, pláne a régebbi kocsikon, felemeled, leszeded a kereket,megbontod a futóművet, leszeded a burkolatot, egymáshoz igazîtod a jeleket, feszítőt,szíjat le,majd ugyanezt fordítva. Csakhogy ezt nem lehet az udvaron, két marék szerszámmal kivitelezni. Épp tegnap zsíroztam le az ablaktörlő mozgatóját, mondom most úgyis kevesebbet van használva, meg típushiba is, hát leápolom. Egy szem csavart pottyantottam le a fűbe, nem is lett meg. Csak ezért eltököltem vele plusz fél órát.
    Bátyus 60 ezer forintot költött egy szimpla olajcserére. Én vettem 2800ft-ért szűrőt, 19ezerért olajat. Neki nem derogál, én nem vagyok hajlandó minden csipcsup szarságért mindenféle emberkét megbízni. Ott is el tudják cseszni, minek fizessek még érte?
    Meg ahogy írtad is, felhígult a piac, én szívesen fizetnék a minőségi munkáért, de nincs kinek. Persze úgy könnyű, hogy felnősz egy környéken, tudod hogy a haver apja nem hivatásos gépészzseni, aki még a kombájnból is kihozza a 130km/órát, bármikor elmehetsz hozzá bármiért, de mi van a vándormadarakkal, akiknek nincs ismerősi körük? Hát szívnak és pofára esnek.

Új hozzászólás Aktív témák