Hirdetés
- Send to qBittorrent (with SavePaths): Egy apró Firefox kiegészítő qBittorrenthez
- Ikea PAX gardrób és a pokol logisztikája – egy Ikea-horror igaz története
- -TongFang- Medion Erazer Beast 16 X1 - induló teszt így kora délután..."CB R23"
- Pi-hole és a Telekom Sagemcom F@st 5670 DNS beállítása
- A Magyar Néphadsereg emlékére
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- GoodSpeed: A RAM-válság és annak lehetséges hatásai
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- D@reeo: Pi-hole és a Telekom Sagemcom F@st 5670 DNS beállítása
- Ketogén étrend
- sziku69: Szólánc.
- [K2]: AnyDesk átverés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Raymond
titán
Nem szamit nagyon. Ha lenne program amivel tudnad allitani a 6600GT-nel akkor latnad hogy meg annyi kulonbseg sem lenne mint a 9550-nel (ami szinten nem volt valami sok).
Egy grafikus chip nem vegez rengeteg random memory access-t mint egy CPU. A grafikus kartyan nagy mennyisegu adatot kell olvasnod minel gyorsabban, de ezek az adatok egy helyen vannak (textura, render target, zbuffer stb.) igy jon kepbe a maximalisan kihasznalt burst. Egy CPU-nal viszont rengeteg kulonbozo feladat van feldolgozva egy idoben es mivel a cache merete veges, igy minel gyorsabban kell elerni a rendszermemoriaban kulonbozo helyen levo es kulonbozo feladatokhoz tartozo adatokat. Nem mindegy hogy valami 6ns-on belul elerheto (L2 cache) vagy csak 60+ns-on belul. Foleg ha rengeteg ilyen olvasas van. Egy CPU-nal is latszik a kulonbseg ha valami olyan feledatot hajt vegre ami egy GPU feladatahoz hasonlit (stream processing) - lasd a P4 videokodolasat. Hiaba verte agyon egy A64 jatekokban vagy mas general purpose code feldolgozasban, ott ahol a lehetoleg legtobb mennyisegu adat tovabitasa es annak SIMD feldolgozasa volt a fontos ott meg mindig gyorsabb volt a P4. Ott a kesleltetes nem szamit, ugyanugy mint egy GPU-nal.
Nem csak a crossbar vagy valamelyik masik resz eszi meg a kesleltetest, hanem maga az egesz belso architektura. Az egyes feldolgozasi lepeseknel van annyi belso cache hogy amikor egy feldolgozando adat hianyzik es az a memoriabol le van kerve (ami rohadt messze van a GPU szemszogebol), de addig az egyseg dolgozhat X masik dolgon. Amikor a hianyzo adat odaer, akkor van befelyezve az eredeti feladat. Ezt meg a Turbo Cache chip-eknel is aranylag sikeresen vegzik el, pedig ott a texturazas a rendszermemoriabol tortenik es az meg meszebb a GPU szamara van mint a local RAM.
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 11
- Elektromos autók - motorok
- Villanyszerelés
- Xiaomi 15T - reakció nélkül nincs egyensúly
- RETRO beárazás (mobil, PC, konzol)
- TCL LCD és LED TV-k
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Windows Insider Program
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- X140M1F4N károsultjai
- További aktív témák...
- Lenovo Thunderbolt 3 kábel (4X90U90617)
- GYÁRI TÖLTŐK Macbook Magsafe 2 Budapest,/MPL/Foxpost
- BESZÁMÍTÁS! Asus H370 i5 9600K 16GB DDR4 512B SSD RTX 2060 Super 8GB Chieftec HC-10B-OP Zalman 850W
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG Z790 i9 14900KF 32GB DDR5 1TB SSD RTX 5070TI 16GB NZXT H6 Flow RGB 1200W
- Dell Precision 7560 - Intel Core i9-11950H RTX A4000 32GB 1TB SSD FHD
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi



