Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Mert itt biztos, hogy megmarad.
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sidi: Samsung Deskmaster 386s/20n
- sziku69: Szólánc.
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
Új hozzászólás Aktív témák
-
Raymond
titán
Nem szamit nagyon. Ha lenne program amivel tudnad allitani a 6600GT-nel akkor latnad hogy meg annyi kulonbseg sem lenne mint a 9550-nel (ami szinten nem volt valami sok).
Egy grafikus chip nem vegez rengeteg random memory access-t mint egy CPU. A grafikus kartyan nagy mennyisegu adatot kell olvasnod minel gyorsabban, de ezek az adatok egy helyen vannak (textura, render target, zbuffer stb.) igy jon kepbe a maximalisan kihasznalt burst. Egy CPU-nal viszont rengeteg kulonbozo feladat van feldolgozva egy idoben es mivel a cache merete veges, igy minel gyorsabban kell elerni a rendszermemoriaban kulonbozo helyen levo es kulonbozo feladatokhoz tartozo adatokat. Nem mindegy hogy valami 6ns-on belul elerheto (L2 cache) vagy csak 60+ns-on belul. Foleg ha rengeteg ilyen olvasas van. Egy CPU-nal is latszik a kulonbseg ha valami olyan feledatot hajt vegre ami egy GPU feladatahoz hasonlit (stream processing) - lasd a P4 videokodolasat. Hiaba verte agyon egy A64 jatekokban vagy mas general purpose code feldolgozasban, ott ahol a lehetoleg legtobb mennyisegu adat tovabitasa es annak SIMD feldolgozasa volt a fontos ott meg mindig gyorsabb volt a P4. Ott a kesleltetes nem szamit, ugyanugy mint egy GPU-nal.
Nem csak a crossbar vagy valamelyik masik resz eszi meg a kesleltetest, hanem maga az egesz belso architektura. Az egyes feldolgozasi lepeseknel van annyi belso cache hogy amikor egy feldolgozando adat hianyzik es az a memoriabol le van kerve (ami rohadt messze van a GPU szemszogebol), de addig az egyseg dolgozhat X masik dolgon. Amikor a hianyzo adat odaer, akkor van befelyezve az eredeti feladat. Ezt meg a Turbo Cache chip-eknel is aranylag sikeresen vegzik el, pedig ott a texturazas a rendszermemoriabol tortenik es az meg meszebb a GPU szamara van mint a local RAM.
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 Pro 256GB Midnight Green -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3370,94% Akkumulátor
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R7 5800X / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- Lenovo 14 Ideapad 3 FHD LED Matt i3-1115G4 4.1Ghz 8GB 256GB SSD Intel UHD Graphics Win11 Garancia
- HP EliteOne 800 G5 All-in-One 32GB 1000GB 23.8" Érintőkijelző!! 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest