Hirdetés
- eBay-es kütyük kis pénzért
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- GoodSpeed: Márkaváltás sok-sok év után
- D@reeo: Pi-hole és a Telekom Sagemcom F@st 5670 DNS beállítása
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- GoodSpeed: A RAM-válság és annak lehetséges hatásai
Új hozzászólás Aktív témák
-
Raymond
titán
Nem szamit nagyon. Ha lenne program amivel tudnad allitani a 6600GT-nel akkor latnad hogy meg annyi kulonbseg sem lenne mint a 9550-nel (ami szinten nem volt valami sok).
Egy grafikus chip nem vegez rengeteg random memory access-t mint egy CPU. A grafikus kartyan nagy mennyisegu adatot kell olvasnod minel gyorsabban, de ezek az adatok egy helyen vannak (textura, render target, zbuffer stb.) igy jon kepbe a maximalisan kihasznalt burst. Egy CPU-nal viszont rengeteg kulonbozo feladat van feldolgozva egy idoben es mivel a cache merete veges, igy minel gyorsabban kell elerni a rendszermemoriaban kulonbozo helyen levo es kulonbozo feladatokhoz tartozo adatokat. Nem mindegy hogy valami 6ns-on belul elerheto (L2 cache) vagy csak 60+ns-on belul. Foleg ha rengeteg ilyen olvasas van. Egy CPU-nal is latszik a kulonbseg ha valami olyan feledatot hajt vegre ami egy GPU feladatahoz hasonlit (stream processing) - lasd a P4 videokodolasat. Hiaba verte agyon egy A64 jatekokban vagy mas general purpose code feldolgozasban, ott ahol a lehetoleg legtobb mennyisegu adat tovabitasa es annak SIMD feldolgozasa volt a fontos ott meg mindig gyorsabb volt a P4. Ott a kesleltetes nem szamit, ugyanugy mint egy GPU-nal.
Nem csak a crossbar vagy valamelyik masik resz eszi meg a kesleltetest, hanem maga az egesz belso architektura. Az egyes feldolgozasi lepeseknel van annyi belso cache hogy amikor egy feldolgozando adat hianyzik es az a memoriabol le van kerve (ami rohadt messze van a GPU szemszogebol), de addig az egyseg dolgozhat X masik dolgon. Amikor a hianyzo adat odaer, akkor van befelyezve az eredeti feladat. Ezt meg a Turbo Cache chip-eknel is aranylag sikeresen vegzik el, pedig ott a texturazas a rendszermemoriabol tortenik es az meg meszebb a GPU szamara van mint a local RAM.
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
- Temu
- Steam topic
- Gumi és felni topik
- Fejhallgatós találkozó
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Assetto Corsa Rally
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Amit látnod kell 80’ – 90’ évek, egész estét betöltő mozi filmjei.
- További aktív témák...
- Apple iPhone 15 Pro Max 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HP Elite SFF 800 G9 - i5-12500 / 32GB DDR5 / 2x256GB SSD / UHD 770
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 3600X / GTX 1080Ti / 16GB DDR4 / 512 SSD
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3837, 100% Akkumulátor
- Azonnali készpénzes Intel i5 i7 i9 8xxx 9xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest

