Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sh4d0w: Én és a számítógép
- sziku69: Szólánc.
- MaxxDamage: Vizes Laptop Hűtés? Lehetséges? Igen!
- Fire/SOUL/CD: INGYENES Clone és Backup-Restore alkalmazások tesztje [2024]
- sh4d0w: Árnyékos sarok
Új hozzászólás Aktív témák
-
qqrique
tag
válasz
sparta2 #1696 üzenetére
Itt találsz további információt:
https://ffclub.ru/search/posts/?q=20204&topicid=418797
(Hivatalos frissítés a 3.0.20204 EU verzióra Sync 3 NAV 2.8 Gb, 28.11.2020)
A Скрытый текст elemre kattintva megtalálod az alatta eltakart infót, pl.:
https://ivsu.binaries.ford.com/owner-package/7773052909818975042/SYNC3_2807651462_Update.zip
stb...
-
sparta2
tag
Sziasztok!
Hallott valaki erről a verzióról?
SYNC3_v3.0.20204 -
Skylukos
tag
-
fatal`
titán
-
Teewine
tag
válasz
19680522jani #1679 üzenetére
Azt, hogy menyi idő a telepítés, azt nem tudom. Külföldi fórumokon biztosan írnak erről is.
-
Teewine
tag
válasz
19680522jani #1674 üzenetére
Letöltéshez próbáld ki a Free Download Managert. Nevéből adódóan nem fizetős program és több szálon tölt. Én azzal töltöttem le kb. 15-20 perc alatt.
https://www.freedownloadmanager.org/download.htm
-
ZPKing
tag
válasz
19680522jani #1676 üzenetére
https://my-ford-focus.de/sync-karten-download/
Innét próbáljátok meg. -
19680522jani
újonc
Nem jön le.Csak azt írja,hogy kérem várjon.Egész éjszaka hagytam bekapcsolva,még mindíg ugyanaz.
-
sparta2
tag
válasz
19680522jani #1674 üzenetére
Miért? Nem tudod letölteni?
-
19680522jani
újonc
Én csak frissíteni szeretném az aktuális verzióra,de esélytelen.
-
ka64
tag
válasz
19680522jani #1672 üzenetére
Milyen térképet töltöget most mindenki? És honnan?
-
19680522jani
újonc
Sziasztok!Reggel óta próbálom letölteni a térképet a Ford honlapjáról. Lehetetlen küldetés.
-
Hikvision
senior tag
válasz
qqrique #1669 üzenetére
Tegnap a térkép is felment, az első rész kb 20 perc volt, utána key cycle, elkezdte a második kört felrakni, viszont hiába volt osram töltőn, már vergődött gyújtáson, hogy kevés a feszkó, így a szomszédok legnagyobb örömére este 8kor még járattam 30 percig mire végzett teljesen
-
qqrique
tag
válasz
Hikvision #1668 üzenetére
Ma reggel letöltöttem én is. Nagyon gyorsan lejött.
Összehasonlítottam a korábbi telepítőkészlettel. Ez ugyanazt a térképet (F9, 2020-09)
telepíti, csak a GB5T-14G386 fájl tér el, itt az újabb -AD verzió van.
Ha jól tudom ez segít a telepítési log előállításában, amit a Ford weboldalra feltöltve nyugtázod a telepítést. -
Hikvision
senior tag
válasz
wong kok wah #1667 üzenetére
Este begyorsult nálam is a végére.
-
Hikvision
senior tag
válasz
qqrique #1659 üzenetére
Igen, Köszi, valóban mind a kettő ugyan az a 20282-es, nagy nehezen le is jött, pendrive-ról le is frissült az autóban, vissza kellett tölteni az XML File-t a ford szerverére, utána fel is ajánlotta, hogy van Térkép frissítés, most azzal szenvedek, 23giga, és valami istentelen dzsunka szerverről jönnek ezek a frissítések jelenleg 5-napot ír ki hátralévő időnek, de egy csomószor meg is akad nullára a letöltés, nem értem, hogy 2021-ben ezt hogy tudták összehozni...
-
qqrique
tag
válasz
Hikvision #1657 üzenetére
A legcélszerűbb az, ha egy hosszabb utazás közben indítod el a telepítést.
Alternatív megoldás lehet, ha van megfelelő, modern akkutöltőd, pl.: CTEK MXS-5
( https://www.ctek.com/uk/products/car/mxs-5-0-uk), azt az akkura kapcsolva telepíted.Én eddig minden frissítést egy hosszabb út alatt abszolváltam.
Javaslom, hogy a ford.hu site-ról letöltött fájlokat használd az upgrade-ehz. Akkor biztosan tudsz garanciát érvényesíteni hiba esetén.
-
Hikvision
senior tag
-
qqrique
tag
válasz
Hikvision #1650 üzenetére
Akkor működni kellene az updaterrel készített telepítő készletnek.
Kár, hogy frissítettem az updatert, nálam is hibásan működik a 2.1.1.0.
Sajnos nincs már meg a 20196. A 20282 telepítése a 20196-ra javallott.
van még egy lehetőséged, ha van kedved az USB drive preparálásával
segédeszköz nélkül:https://my-ford-focus.de/en/sync-download-links-2/
vagy próbáld meg az USA site-on, lehet, hogy le tudod tölteni a frissítést:
https://owner.ford.com/tools/account/how-tos/keep-your-sync-up-to-date.html
-
qqrique
tag
válasz
Hikvision #1645 üzenetére
Látom, sikerült. telepítened. Egyszerre írtunk.
Mikori az autód? A Sync hardvertől függ, hogy telepítheted e, de sajnos azt nem tudom, hogy lehet megállapítani, hogy melyik változatra igaz az állítás.
Közben kiderült, hogy vannak problémák az új updater-rel, többször hibára futott.
Nem küzdök vele tovább. Várhatóan a közeljövőben jön ki javítás. -
qqrique
tag
A 2020-as hardverek esetén nem szabad használni, a figyelmeztetés szerint.
Eddig az 1.1XXXX verzió volt telepítve a win10-es gépemen. Most frissítettem a 2.1.1.0-ra.
Minden probléma nélkül települt.Az új verzió képes arra, hogy ne csak az USB drive--ot preparálja, hanem arra is, hohy csak a szükséges fájlokat töltse le.
Ha ez segítség számodra, akkor a következő kiindulási feltételekkel letöltöm a telepítő fájlokat, melyeket fel kell másolnod egy megfelelő méretű, exFAT-ra formázott USB meghajtóra.
-
wong kok wah
senior tag
válasz
sparta2 #1640 üzenetére
A Telenav nem csak térkép adatbázist adja hanem a navigációs szoftvert is. A Sync3-on rajta van mindegyik szoftver egy konfigurációs beállítás alapján dől el, hogy az NNG vagy pedig a Telenav szoftverét használja. A rendszeren pedig azok a nyelvek érhetők el amire a Ford kifizeti a licencdíjakat.
-
Hikvision
senior tag
válasz
Hikvision #1643 üzenetére
Ritka retek egy program, a Win10 vírusírtója egyből karanténba teszi, miután kikapcsoltam mindent, letöltöttem a legfrisebb verziót, elindítom, kiírja, hogy Update szükséges, lefrissíti, amint letölti a 2.6Mb-os verziót indításnál ezt dobja ki:
Win7-es gépen nagy nehezen elindult, de ott meg miután kiválasztom a verziót, elkezdi letölteni, utána kidobja hibával, hogy nem válaszol a szerver, és hogy ha 2020-as autóm van akkor tönkre teszem benne a sync-et... -
-
sparta2
tag
válasz
wong kok wah #1635 üzenetére
Nos, én nem a térkép adatbázisról beszéltem, hanen a navigációs rendszerről, annak kapcsán, hogy nem érhető el a magyar nyelv, pedig az NNG kft. (iGO) magyar (volt). Az NNG több térképgyártó anyagát integrálja az iGO-ba. Pl. Tom Tom, HERE, ezek szerint a TeleNav, a Top Map-ot pedig megvette azóta NNG a neve.
-
qqrique
tag
válasz
Hikvision #1632 üzenetére
Szia!
A 20136 build ismert hibája ez, én is tapasztaltam.
Javaslom, hogy a Cyanlabs Sync3 updater segítségével készítsd el az frissítéshez szükséges
usb drive-ot. Én a 20196 buildet telepítettem, ebben kijavították az USB kezelési hibát és a képernyőképek is szebbek lettek.
Ha jól emlékszem, akkor kb 20-25 perc volt a telepítés. Ha befejezte, akkor leállít, ajtó nyit/csuk és a Sync újraindul. Ha valamilyen ok miatt le kell állítanod az autót a telepítés
közben, az nem probléma, a következő újraindításnál elkezdődik ismét a telepítés. Addig a régi változat fut.Léteznek frissebb verziók is, de a 20237 esetén többen panaszkodtak GPS működési problémákról.
A 20282 verzióról azt mondják, hogy gyorsabb a korábbiaknál és hibamentes.
A 20196-ot javaslom, ezt használom és megszűnt az USB drive kezelés hibája.
Preparáltam egy 20282 telepítő készletet, de még nem telepítettem, így e a változat
működével kapcsolatban nincs tapasztalatom. -
wong kok wah
senior tag
válasz
sparta2 #1633 üzenetére
Igen, látom. Viszont a térképbe meg ez van:
Region=eu
DataVendor=NT
Product=PCA
MapVersion=EU 1 19
Version=F9
Show EUCustomized Ocean=1
Telenav Compile Date = Aug 9 2019
Magyarország csomagban:
PKG HUNGARY TeleNav
SAR_EU_19Q1_400x666
NT_EU_19Q1
SR_HU_851577809
map,http://tact.telenav.com/ec_latest_builds/GEN3_NGX/EU_HERE_19Q1/GEN3_NGX-EU_H....
junction,http://tactaws.telenav.com/ec_latest_builds/JUNCTION/EU_NT_19Q1/Junction.....
vca,http://d-tempo-01.telenav.com/ec_latest_builds/GVDE/EU_HERE_19Q1/GVDE-EU_HER.....
resources,http://tact.telenav.com/ec_latest_builds/GEN3_RESOURCE...
etc -
válasz
Hikvision #1632 üzenetére
viszont természetesen BUG is járt a frissítéshez, van amikor indítás után átvált USB-ről FM rádióra, vagy bepörög és FM rádiót ír ki de az USB szól, másnál van ilyen jelenség?
Teljes mértékig ugyanaz a jelenség...Sőt, néha még a két első hangszóró is eltűnik. Aztán állás után egy óra múlva újra lehet hallani.
Szeretem a frissítéseket... de nem nagyon.
-
Hikvision
senior tag
Üdv Mindenkinek!
A jó öreg 2019-es Ford Mustang GT-m, annak ellenére, hogy ki volt kapcsolva az auto.frissítés, valamiért valahogy sztem telefonon fordpass-on keresztül mégiscsak lehúzta a frissítést, menet közben egyszercsak kikapcsolt a sync, utána pedig üdvözölt az új kezelőfelület, amit még szokni kell, bár legalább a homescreen-re most már kirakták a kormányfűtést, és nem almenükből kell szarakodni vele, viszont természetesen BUG is járt a frissítéshez, van amikor indítás után átvált USB-ről FM rádióra, vagy bepörög és FM rádiót ír ki de az USB szól, másnál van ilyen jelenség? -
sparta2
tag
válasz
wong kok wah #1629 üzenetére
Persze.
Lehetett egy regisztrálni az NNG-nél régebben regisztrálni a VIN számmal, hogy közvetlenül tőlük kapd meg a térképfrissítéseket, mert rajtuk keresztül gyorsabban érheted el. Egy éve nem néztem rá, mert nem működött. Mellesleg az NNG partnerei között ott van a Ford. -
Hyena
senior tag
válasz
qqrique #1622 üzenetére
Amugy en viszont a gepjarmubizniszben dolgozom immar 26 eve, ebbol lassan 20 eve Harley-Davidson kereskedelemben.
Csak , hogy illusztraljam a jarmugyartok hozzaallasat a lokalizacios igenyekhez ime nehany informacio.
A Harley infotainmentjet pl a Harman Kardon gyartja amiben a navigacios szoftver a magyar gyartasu IGO amiben ugye van magyar nyelv.
Sajnos azonban mire a motorig eljut a dolog addigra mar kikerul belole mintha soha nem lett volna benne.
Es mivel a gepjarmuforgalmazas elso es sokadsorban is uzlet igy a magyar eladasi szamok alapjan total eselytelen , hogy az eletben valaha lesz benne magyar nyelv ami nem az importor (nalunk nincs is kozponti importor) sara hanem egyeb kenyszerito intezkedes mellett ilyen darabszam eseten a ceg inkabb vigan tavozna az orszagbol megszuntetve a kereskedeseket ahogy januartol meg is tette a kovetkezo nalunk nagyobb/gazdagabb (mar amelyik) orszagokban.
(ukrajna, bulgaria, litvan, lett , eszt, horvat, szloven, szerb, gorog, malta, ciprus, afrikai orszagok java resze, kozel keleti orszagok tobbsege...)
A fent emlitett orszagok elhagyasanak oka javareszt a koltsegek csokkentese volt pl nem kell immar torodni a lokalizacioval. Csak jelzem ez tobbnyire kimerult a kezelesi konyvek forditasaban es a helyi homologizacio intezeseben.
Jelen covidos helyzetben kulonosen nem lehet "vergodni" mivel a gepjarmugyartok java resze eleg szar helyzetbe kerult es visszaesett az eladas.
Van ford europenal dolgozo ismerosom es tole tudom, hogy az ottani helyzet sem eppen rozsas amibe siman belefer (ahogy mashol mar meg is tortent) , hogy elso korben netan kirugjak a kisforgalmu orszagokbol az importort aki egy kulon arrest visz el a forgalombol utana netan ha ez nem eleg tavoznak az orszagbol es az ugyfelek esetleges igeny eseten vasaroljanak vmi regionalis kozpontbol.
Erdekessegkent sok jarmugyarto pl magyarorszagot , szlovakiat es csehorszagot egykent kezeli mert eme 3 orszag forgalma ad ki naluk egyet, kulon kulon nem ertelmezhetok leven egy jolmeno orszagban 1 dealer tobbet ad el ennel (markatol es orszagtol fuggoen akar havonta is es ez nem vicc)
Az uj ertekesitesi vonal a jarmu iparban a kevesebb ertekesitesi ponton torteno eladas, esetleges hianykeltes kevesebb darabszam mellett kedvezmenyek nelkul, megtartott arresekkel, problematikus piacok megszuntetese. A hyundai pl elkezdte felvasarolni a dealereit (nem magyarorszagon) azaz minden uzletben a kozponttol vasarolsz nem pedig egyeni dealertol es mindenhol ugyanazon az aron.
Erdekes vilag jon ha ezek a tervek revbe ernek.
Bocs a terjedelemert, de hatha valakinek erdekes volt.
-
qqrique
tag
válasz
cappa72 #1625 üzenetére
Valóban, hosszú lett, de a többségében egyetértek azzal, amit írtál.
A korábban említett példákkal azt kívántam bemutatni, hogy van lehetőség arra, hogy ne maradjunk bezárva. Jó lenne, ha változna a szemlélet: a magyar nem világnyelv.
Tehát, tanulni kell és megpróbálni együttműködni, mind egymással, mind a szomszédokkal egyaránt. -
válasz
qqrique #1624 üzenetére
"... a 35 év felettiek legalább kb. 65-70% a nem beszél idegen nyelvet. ..."
Vezessük azért vissza ezt akár az oktatásunkra.. vagy másra, ami már 4x off... fejekre, gondolkodásmódra. Pár generációnak még váltódnia kell, mire változik. A jelenlegi rendszerek meg a reklámzabálásra buzdítanak inkább, mint gondolkodásra.Csak példaként említem, hogy Szlovéniában még a rendőrök is kifogástalanul kommunikálnak angolul
Szerencsére cseheknél is így van, de Szlovákiában már nem ezt tapasztaltam.Na és itt azért azt megjegyezném, hogy pl. lengyel nyelv van a fordba'
De...
Lengyelországi (ezt ugye pont nem soroltad fel, igaz nem is vagyunk szomszédos országok) nyaralásunkkor azt tapasztaltuk, hogy sem német, sem angol, sem francia nem játszott... igaz, nem is a magas besorolású turisztikai központok felé vettük az utunkat.
Szóval na... ők sem beszélnek idegen nyelvet ott, ahol mi jártunk (fiatal pincérek, felszolgáló, fagyit árulók...), de mégis van "tránszlésön".Horvátoknál sem általános ám a nem-szláv nyelvek ismerete... legalábbis tapasztalatunk szerint. És ez a turistás területekre vonatkozik. Igaz, javulást érzünk évről évre, de ez még mindig a turisztikai területekre vonatkozik; nyilván más régiókról nincs "adatunk".
Szlovénia kicsit más, mint a többi szláv gyökerekkel bíró ország... szerintem, ott valahogy fejben jobb a hozzáállás (északi szomszédaik felé közelednek).
"1989..90-ben --"
csak épp ők több évtizede gyakorolták már akkor az együttműködést, errefelé meg nem ez volt a szél... viszont politika
"Mi beszéljük egymás nyelvét,én pl ötöt. "
Azért ez nem minden szinten általános ám. Egyik országban sem. (illetve német-angol-francia-olasz-spanyol vonalon azért van egy-két közös gyökér, azonos nyelvalap, ami könnyebbé teszi a nyelvek közötti tanulási "átjárhatóságot")
Amúgy próbálkozzon meg a magyarral.
4 nyelvet beszélő kollégám (angol, spanyol, francia, olasz) megpróbálta, hát... azt mondta, hogy ez borzasztó nehéz.
Megértette egész jól, de4 év alatt kevés összefüggő mondatot tudott elmondani. (Fantasztikus srác volt, veszett jó humorral, sajnáltuk, mikor visszament amerókiába)
Kíváncsi lennék pl. , hogy finnül beszélt-e az akkori ismerősöd, vagy próbálkozott-e vele.
(A svédek azt mondták, hogy a magyar leginkább a finnre hasonlít. Ezt a dánok is megerősítették)Szerintem az elvárás jogos, hogy legyen magyar nyelv; de mi nagyon kicsi piac vagyunk, vélhetően töketlen importőrrel, kevés pénzzel, estébé. Kérdés, ki az, aki tud tenni ez ügyben.
Akár az importőr is tehetne ez ügyben valamit.. de nem tesz (vagy nem tehet) ez ügyben (sem) semmit. Gyűjjön a pézz', azt' bó'dogok a részvényesek. De ez csak összeesküvés elmélet, konteó, miazmás.
Marad a honi modder; és örüljünk, hogy van, aki foglalkozik vele.Bűb'm hosszú lett.
-
qqrique
tag
válasz
Skylukos #1623 üzenetére
"... a 35 év felettiek legalább kb. 65-70% a nem beszél idegen nyelvet. ..."
Anno, amikor a BME-re jártam, vagy 40+- éve, akkor ezt a jelenséget úgy hívtuk, hogy
"egyéni, szoc. probléma".Úgy tűnik, hogy több tömeggyártó nem csinál magyar verziót, mások pedig így vagy úgy csinálnak valamilyen változatot.
"A forrás, mielőtt kétségbe vonod a számokat:
https://qubit.hu/2018/09/27/friss-adatok-a-magyarok-576-szazaleka-egyetlen-idegen-nyelven-sem-beszel"Erre egy több nyelvet beszélő szomszéd országbeli polgár (mindegyik szomszédunk: Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Románia, Ukrajna, Szlovákia, Ausztria)
és többek is nyugat európából, ugyanazt a választ adják, amit fent olvashattál.Csak példaként említem, hogy Szlovéniában még a rendőrök is kifogástalanul kommunikálnak angolul, természetesen régiónként a szomszédok nyelvén is.
1989..90-ben Hollandiában egy holland barátom apjával poharazgattunk és a következőt mondta az öreg:
'"Ti ott közép eu-ban egymást b@sztatjátok, miközben mi itt arra törekszünk, hogy együttműködjünk egymással és meg is értsük a másikat. Mi beszéljük egymás nyelvét,
én pl ötöt. Ezt kellene nektek is elsajátítani, akkor jobb lesz nálatok is."Szerintem a magyar emberek érdeke az, hogy tanuljanak meg más nyelveken is kommunikálni.
...ennyi...
-
Skylukos
tag
válasz
qqrique #1622 üzenetére
A szemüveg témát, szerintem ne keverd ide, bár létező probléma, a kijelzők méretének növekedése, némi javulást hoz, de az idegen nyelv nem értése, az autók bonyolultabbá, automatizáltabbá válásával, egyre többet kommunikálnak a vezetővel, interaktívvá válnak, ezért létfontosságúvá válik a szövegértés, úgy mint a mobiltelefonoknál.
Az a baj, itt nem posterioritásról van szó, hanem arról, hogy egyáltalán nincs, és nem is tervezik, a fordítást!
Óriási a különbség!
Ha már ezt a szuper eu-t említetted, meg az 1%-ot, az is feltűnhetne nekik, (ha kivennék a fejüket a se...ükből) hogy mi felénk, a történelmünk alakulása miatt, a 35 év felettiek legalább kb. 65-70% a nem beszél idegen nyelvet.
Az eu átlag, ha azt a pár velünk hasonló helyzetű országot mint mi kivesszük, akkor kb. 30%, tehát több mint kétszer többen beszélnek idegen nyelvet.
A forrás, mielőtt kétségbe vonod a számokat:
https://qubit.hu/2018/09/27/friss-adatok-a-magyarok-576-szazaleka-egyetlen-idegen-nyelven-sem-beszelA hibás, még egyszer mondom, a magyar közlekedési hatóság, aki nem áll ki a magyar emberek érdekeiért, a gázoló (én igy becézem) csak közvetve.
-
qqrique
tag
válasz
Skylukos #1619 üzenetére
"...az autópályán 130 cal száguldva..." nem beszélve azokról, akik olvasószemüveggel tudják csak elolvasni és nem nem bírják a multifokális lencsét. Nos, Ők is hátrányos helyzetben vannak, még el sem tudják olvasni az üzeneteket.
Jelzem, hogy az autó irányításáért ma még Te vagy a felelős akkor is, ha tele van tömve vezetősegítő megoldásokkal. Egyébként, ha valami veszélyes esemény történik, akkor erre mindegyik autó ún. 'nemzetközi jelzésekkel' figyelmeztet, ami az emberek nagy valószínűséggel megértenek. természetesen itt is lehetnek kivételek, hisz nincs 100%-os rendelkezésre állás, hibamentesség sem.
Amúgy, ha nem derült volna ki a korábbiakból, semmi közöm az autóiparhoz.
Nos, hogy megértsd, Magyarországon kívül általában nem tekintik a magyart világnyelvnek
és kevesen beszélik.
A magyar piaci részesedés is kicsi, nagyjából az EU piac 1%-a, így az egyedi nyelvi és egyéb fejlesztéseket is ennek megfelelő prioritással kezelik.Például a Suzukisok számára sem áll rendelkezésre magyar nyelv, pedig a pletykák szerint nálunk fejlesztik a fejegység szoftverét és még az autók egy részét is itt gyártják.
-
Skylukos
tag
válasz
qqrique #1617 üzenetére
Hát persze, a gázoló kilukadó hűtőcsövénél is az ügyfél a hibás, mert a gázoló kezelési könyvébe le van írva, hogy az ügyfél felelős a szint ellenőrzésért, szinten tartásáért, ergó ha nem a megfelelő a szint, túlmelegszik, tönkremegy a motor, gázoló mossa kezeit, ügyfél a hibás.
Ja és köszi azok nevében akik nem beszélnek anyanyelvi szinten németül, vagy angolul hogy belinkelted a kezelésiket, igy már könnyen rá tudnak klikkelni az autópályán 130 cal száguldva hogy megkeressék ez mi a franc:
Lane keeping sys malfunction Service required
Dipped beam Bulb fault
Service Beltminder
Tyre monitor malfunction Service requiredTovábbá például a nyitva felejtett motorháztetőre is figyelmeztet az autóm, ami ugye nem veszélytelen dolog, de én nem találom a fordítását a belinkelésedbe.
Amúgy mindenki ért itt mindent, ne aggódj, te meg védjed csak (próbáld) a mundér becsületét.
Ja, és arra sosem válaszolsz, miért fordították le 15-20 nyelvre, ha szerinted felesleges?
-
qqrique
tag
válasz
Skylukos #1614 üzenetére
A korábbi hozzászólásomból kimaradt:
Attól függetlenül, hogy milyen vezetéstámogató és egyéb rendszerek üzemelnek a gépjárművedben, mindig is Te vagy a felelős annak üzemeltetésével, vezetésével kapcsolatban.
Függetlenül attól, hogy a támogató rendszerek milyen nyelven üzennek, kommunikálnak Veled.
Ezt az információt megtalálod bármelyik gyártó, bármelyik típusához kiadott (User's Manual)
'Útmutató a felhasználó számára' kézikönyvekben.A Ford autókhoz itt találod meg az on-line kezelési kézikönyveket: [link]
-
qqrique
tag
válasz
wong kok wah #1603 üzenetére
A sync is az egykori octel struktúrát használja e az interakciókhoz és hangbemondások összerakásához?
{ op.rendszer, alkalmazás szint (az ún. tree language a futtató környezet nyelve),
amit felett az interaktív voice prompt-okat kezeli, file, phrase, prompt, ... ? }Az egy nagyon rugalmas platform volt, hihetetlen szabadságot biztosított és unix
op. rendszer felett futott, majdnem olyan, mint a QNX.
-
Skylukos
tag
válasz
qqrique #1613 üzenetére
Ezekkel az erős érvekkel, és az értelmes meggyőző magyarázattal
nem tudok (akarok) vitatkozni, főleg ha azt egy fordító mondja, hogy fölösleges a fordítás.
A gázoló profitéhes PR-esei sem tudnának jobban meggyőzni.
Sajnálom azokat az embereket, akiknek az anyanyelvére feleslegesen lefordították, a gázoló felesleges fordítói, a felesleges üzeneteket és menüket.
Viszont legalább mi jól jártunk, legalábbis egyesek szerint. -
qqrique
tag
válasz
Skylukos #1608 üzenetére
Nos,
A kérdéseid nagy részére megkaptad már a választ.Az alábbiakat fűzném hozzá:
A lefordított rendszer akkor komplett, ha a beszédfelismerés is hibátlanul működik. Ez azért kissé nagyobb falat, mint a szöveges üzenetek lefordítása. A beszédfelismerés nélkül meg nem érdemes bevezetni, nem hoz gyakorlatilag semmi előnyt az, ha magyarul ír ki valamit a rendszer, a hangutasítások pedig nem működnek.
Ráadásul nem úgy alakították ki egyiket sem, hogy válogass úgy a nyelvkészletből, hogy például legyen magyar a szöveg, de ha nincs magyar hangfelismerés, akkor a meglévő készletből válaszd ki valamelyiket. Ennek így nem sok értelme van, viszont sok problémát fog okozni a különböző kiadások nyilvántartásánál, tesztelésénél és így tovább.
{ a 90-es évek második felében több távközlési megoldás magyarításán dolgoztam. Volt olyan rendszer, ami 8 ezer hangfáljból rakta össze a mondókát, rendesen ragozott és jól.
Akkoriban megcsináltam egy egyszerűbb rendszer ukrán verzióját is úgy, hogy nem tudok ukránul. (aki felmondta a hanganyagot adott némi segítséget, de a többnyire elég volt az angol <-> ukrán leírt szöveg a munka elvégzéséhez), tehát talán van némi emlékem arról, hogy mekkora feladat egy ilyen fordítást megcsinálni, leprogramozni, tesztelni, satöbbi, igaz több, mint 20 éve nem foglalkozom már ilyen dolgokkal }Érdekes az a felvetésed, hogy ezek a rendszerek azért nem éthetők meg az átlagemberek számára, ha tudnak külföldiül, mert speciális autós kifejezéseket tartalmaznak.
Nos, ha ez így van, akkor tök mindegy, hogy lefordítjuk e vagy sem, mert állításod szerint a spec kifejezéseket a népek nem értik, ergo teljesen értelmetlen magyarra fordítani, mert úgy sem fogják azokat megérteni. Ez következik abból amit állítasz.
Nos, az felvetéseid alapján, elemi iskolai módszertannal (teljes indukció) beláttuk, hogy nincs értelme megcsinálni a magyar verziót.
+1 kiegészítés a korábban számodra adott válaszokhoz:
Közvetlen veszély: valóban van olyan eset, amikor nincs piktogram. Ez akkor fordul elő, amikor például az ütközésmegelőző rendszer küldi az első figyelmeztetést. Ekkor egy
piktogram helyett a műszerek között található kijelző az egész felületén pirosan villog, a beállított
nyelven arra figyelmeztet, hogy ütközés veszélye áll fenn. Emellett még egy ilyesztő, a figyelmet felkeltő hangjelzés is hallatszik. Ha semmit sem csinálsz, akkor a támogató rendszerek beavatkoznak.Ha valaki ezeket a jelzéseket sem érti meg, akkor jobb, ha beiratkozik valamilyen tanfolyamra, ahol az ilyen jelzések értelmezését tanítják vagy nem használ, számára ilyen bonyolult eszközt.
*** HNY azaz BUÉK ***
-
fatal`
titán
válasz
Skylukos #1611 üzenetére
Ismerem az autókat, de a sárga, piros még most is áll. Az útszélén rohadtul mindegy egy átlagembernek, hogy miért van engine malfunction, nem állsz neki szerelni. Akit meg mélyebben érdekel az autószerelés az úgyis megtanul angolul, mert az a szaknyelv.
Nem azt mondom, hogy felesleges lenne lefordítani magyarra csak én nem tartom akkora problémának. Nézd meg a két linkelt totalcar cikket, hogy sok esetben van magyar fordítás, de az olyan gyatra minőségű, hogy inkább ne lenne.
BUÉK egyébként
-
De amúgy sárga => irány a szerviz, piros => tréler. Nem túl bonyolult.
Tőrdöfés a szívbe, jajj!Mit szerettem a régi NX naviban a az volt, hogy egy fizikai "HOME" gombnyomásra hazanavigált.
Most a gyerekeimnek is tanítom, hogy maxika hazavisz, ha benyomod a hangvezérlés gombot és azt mondod "ték mi hóm". Megj., még francia akcentussal is működik (Hunglish, Frenchlish kipróbálva)
Anyóka meg csak néz... mondtam neki, állítsa át franzsiára, ha már van nyelvvizsgája belőle - eddig még nem tette meg. Szegénykém barátkozik az új technikával; és halad is lépésről lépésre. -
-
Skylukos
tag
válasz
qqrique #1602 üzenetére
Akkor légyszíves azt is magyarázd már el:
1. Azt a 10-12 tök egyszerű kifejezést sem tudják lefordítani a ford-nál erre sem képesek?
2. Ezek szerint azokba az országokba amiknek a nyelvére lefordították ott olyan hű..ék laknak, hogy nem tudnak megtanulni 10-12 kifejezést?
3. Nem mindenki beszél idegen nyelveket, sőt aki beszél az sem mind érti az autós szakkifejezéseket.Ja, és vannak azok akik nem tudnak számolni, mert itt több száz kifejezésről van szó, + ragozásról, + teljes mondatókról. Néha hibaüzenetként, közvetlen veszélyt jelző azonnali beavatkozást igénylő teljes mondatokról .
A ford egyébként sajnos semmilyen törvényt nem sért, mer a közlekedési hatóságunk szerint ez igy rendben van, ez az igazán felháborító!
Az meg ugye teljesen rendben van a ford szerint, hogyha ez nem előírás, akkor mi a profitunkból erre nem áldozunk.A lényeg az, hogy én vagyok hű..e miért vettem meg, ezt akkor is tudhattam volna, na de még egyszer nem követem el ezt a hibát.
-
fatal`
titán
válasz
cappa72 #1606 üzenetére
Én se nagyon értek hozzá, csak olvasok néha. Az a vicc, hogy szinte soha nem a motorral van probléma. Vagy a hűtőrendszerben szar valami filléres cucc (cső vagy tartály - lásd ford), vagy a vezérlés fos (korai láncos TSI-k, 1.6THP BMW motor a Peugeotban, Citroentben, Miniben, BMWben). Legalábbis magával a blokkal nem szokott probléma lenni (inkább következmény, hogy repednek meg tönkremennek a szar hűtés miatt).
Nekem is 1.5 ecoboost, voltam már hűtőfolyadékot töltetni, de megnyomták a szervízben és rendben találták. Persze nem olyan ütemben ereszt, mint az 1.6-osoknál a problémás, de azért figyelgetem. Az egy dolog, hogy garanciális (ha sikerül érvényesíteni), de akkor sem szeretnék sem motorcserét, sem hónapokig autó nélkül lenni.
-
Na igen, én ugyan nem értek hozzá, de amikor az autós topikban a vw eszi a vizet, a ford a vizet és/vagy olajat... a pözsó benzines prince az hírhetdt, az 1.2 érzékeny... na mindegy... nem ide tartozik.
Az egyszerűségnek lőttek, viszont a bonyolult az jó sok hibalehetőséget visz a rendszerbe. -
válasz
qqrique #1602 üzenetére
Nyilván csak akkor kéne kiadni, amikor már tesztelték... ez lenne az alap - szerintem...
(Amikor még moddoltunk kínai droidos telefonokat (Lenovo A820), akkor volt munka a magyarítással, nagyon nem kis meló)
Ha nincs meg a tesztelő brigád (vagy önkéntes csapat), akkor nehéz normálisan megcsinálni.Először normális benzinmotort kéne gyártania a fordnak.
-
qqrique
tag
Én sem értem.
Ha magyarítják, utána meg megy a sírás, hogy nem érthető, nem jó, sz@..har a fordítás és a többi, további 'észrevétel', siránkozás:
https://totalcar.hu/magazin/interfaeces/2019/07/25/magyar-magyar_szotar_modern_audi-tulajoknak/
és társai:
https://totalcar.hu/magazin/velemeny/2019/12/01/madzsar_menu_lenni_jo_de_hotyan_kikapcsolni_ingas_figy/
Nem értem, hogy miért kell nyafogni. Nem nagy ügy tíz, tizenkét kifejezést megtanulni?,
szerintem. Hasznosabb lenne megpróbálni megtanulni azt a néhány kifejezést, akár több nyelven is. -
pocok1970
tag
Nekem is leginkább a navi "magyarítása" hiányzik. A menü "angolja" már fel sem tűnik. Lehet hogy ez egy "nulla piac" - szerintem a 2019-es 23327 db eldott darab azért nem nulla - de gondolom a cseheknél sem adnak el sokkal több Fordot. Érdekes módon az benne van a választékban. Legyen igazad és a Sync 4 tudjon magyarul is.
Új hozzászólás Aktív témák
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 55C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- Bomba ár! HP EliteBook 8440P - i5-520M I 4GB I 250GB I DVDRW I 14" HD I DP I W10 I Garancia!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3407
- Xbox Game Pass Ultimate előfizetések kedvező áron
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest