- Hardverapró értékelés...
- Szólánc.
- Árnyékos sarok
- Digi és a követeléskezelő házassága... (újra nincs netünk)
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- NASsoljunk: ZyXEL NSA-310 és az FFP
- Asszociációs játék. :)
- gerner1
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Nagy meglepetést nem kell, hogy okozzon a dolog - egy autó esetében (az átlagosnál jobbnak számító 2 utassal) 1.3-1.5 tonnát felgyorsítasz v sebességre (1/2*m*v2 mozgási energiára), aztán fékezéskor ezt az energiát hővé alakítod. Elektromos autó esetében a tömeg 0.4-0.5 tonával több (akku), ellenben a fékezéskor csak 70-75% alakul hővé - igazából alig kevesebb, mint a benzines esetében. Ezzel szemben egy elektromos kerékpár esetében a mozgási energia kb. 1/10-e az autónak azonos sebesség mellett (az össztömeggel egyenesen arányos) - ha viszont 25-re van limitálva a bicikli, az autó meg amikor tud, felmegy 50-60-ig, akkor ott beugrik egy 4-5-ös szorzó (a v2 miatt). Szóval két utasra nézve a 2 kerékpár energiafogyasztása az egy autónak elméletben 4-5%-a - de a gyakorlatban még az is lehet, hogy kevesebb, mert a 25-tel menő bicikli valószínűleg kevesebb gyorsítás / fékezés ciklust csinál, mint az 50-nel menő autó. Szóval ja, durva a különbség.
szerk. a légellenállás legyőzésére fordított energiát még bele sem számoltam, az szintén a sebesség négyzetével arányos
[ Szerkesztve ]
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- PlayStation 5
- One mobilszolgáltatások
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- Projektor topic
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Suzuki topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest