Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • V/

    titán

    válasz Dr. Szilikát #182989 üzenetére

    Nem is nyomkövetés a lényeg. Pénzt kérnek a küldemény vámoltatásáért, akkor azt feltételezzük hogy náluk van mert ha nem lenn akkor ugyan mire kérnek pénzt? A pénzkérés látható a küldemény nyomkövetésében. Befizetjük a kért pénzt, közben azt látjuk hogy elküldték a kézbesítő postára, ami nincs azt nem lehet elküldeni.
    Ezután nem kapjuk meg, nem kézbesítik, akkor egyértelmű az hogy a helyi postára menet vagy ott veszett el, maga a folyamat bizonyítja az elvesztést, innentől könyvelt vagy nem könyvelt az lényegtelen hiszen máshogy van bizonyítékunk arra hogy nem jutott el a címzettig, így minimum az hogy igazolást adnak az elvesztésről, mert a feladó nem tud máshogy reklamálni.
    De az a hivatkozásuk sem igaz hogy csak a feladó reklamálhat, mert
    1. a feladó lemondhat a kártérítési igényéről a címzett javára és
    2. bizonyítani tudom a kártérítési jogosultságomat az Magyar Posta ÁSZF alapján és akkor megint én a címzett járhatok el.

    ÁSZF 6.1. pont 5) A Posta a postai küldemény címzetti tulajdonlásának bizonyításaként elfogadja, ha a címzett rendelkezésére bocsátja a távollévők között kötött szerződésről a vállalkozásnak minősülő feladó által a jogszabály alapján részére, mint fogyasztónak adott, a termék adásvételével kapcsolatban ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget is tartalmazó visszaigazolást (pl.: számlamásolat), és a postai küldeményhez nem kapcsolódik a címzett által a kézbesítéskor még megfizetendő további díj.

Új hozzászólás Aktív témák