Tomb Raider IV-VI Remastered

Végére értem az ötödik résznek. Nem volt rossz, de épp jó sem. Voltak pályák egymás után, némi magyarázó átvezetővel, minden pályán gyanúsan sok videóval. A trófeák megszerzése jó volt, talán a játék legjobb része (főleg a víziszörnyes, vagy harmincadik alkalommal mentem neki, mire sikerült). Közelébe sem ér a negyedik résznek. A pályadizájn a Római résznél még oké, de után a TR3 indiai részeihez tudnám hasonlítani. Sokszintes, nyakatekert, fogalmad sincs, merre lehet vagy nem lehet menni. Aránylag rövid minden szint, gondolom ezzel próbáltak ellensúlyozni. A milliónyi fix kameraállást nagyon erőltették itt már, csak tudnám, miért.

Összességében az egész játék rövid, és nagyon hiányzott egy kis piramis vagy valamiféle hasonló dolog, ha már egyszer az a címe, ami.

Na de most a hatodik rész, amivel személy szerint a Tomb Raider pályafutásomat kezdtem. Rengeteg szép emlékem van róla.

Amik egész addig tartottak, amíg neki nem álltam.

Ez az irányítás. Ez valami borzalom. Modern-el csinálom, de megpróbálom az eredetivel, mert például egy tárgy mozgatásához az akció gomb mellett a séta (!!!) is kell, plusz az iránygombok közül valamelyik (mindhárom egyszerre, utána már csak az akció és iránygombot kell nyomva tartani), hogy történjen valami (erre rájönni két perc volt). A kameranézetet nem tudom mindig Lara mögé állítani (sőt, kb. soha nem működik), mint eddig, sokszor fix marad, az irányok meg. Találd ki. Közben persze lógsz valamin, és fogy a stamina (a másik hatalmas újítás ugye).
5 perc játék után, még a tutorial alatt már belefutottam egy bug-ba, mikor guggolva felvettem a feszítővasat hátul a kertben, úgy maradtam. Feszítővas a földön (amit előtte egy másodperccel felvettem), kézfej jel ott, de senki semerre, csak Lara pislogott. Meg én...
A hangok random eltűnnek. 5 betöltés kellett hozzá, hogy megtudjam, az esőnek hangja is van, meg környezeti zajok, ilyesmik is vannak. Aztán egyszer csak megint eltűntek (ilyenkor Lara nyögdécselései is halkabbak, és csak a háttérzene marad). Szóval lesznek itt bajok bőven. Nem értettem, miért húzták le a játékot (anno és most is), de kezdem kapizsgálni.

Még jelentkezem.

  • Samus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz KaitouP #1 üzenetére

    Az a sorozat már más keze munkája, de annak is megvannak a problémái. Nagyon meseszerű lett, és kissé talán túl könnyed (könnyű azért nem). Az AoD darkos világa bejönne, de tényleg olyan a cucc, mintha félkész meló lenne, egy rakás effekt hiányzik belőle, annyira steril minden, mint valami kórházi műtő, de a legdurvább, hogy megnyirbálták Lara mozgásrepeortárját. A Louvre-ban vagyok, de eddig még nem lehet futni, nincs guggolva gurulás, párkányról guggolva kigurulás. Viszont van kommandós kúszás, amit csak pár helyen kötelező használni a tutorialban, cserébe az is félkész, mert remeg a kép az első két másodpercben, ha elkezdek így közlekedni. Ezzel a címmel Még egyszer ennyit kellene foglalkozni, mint ameddig készült, akkor talán elkészülne. Kár érte. Fura ezeket írni, mert a 20+ éves emlékeim teljesen mások. Az eltűnő hangok továbbra is rettentő zavaróak, néha kvázi semmi hangja a játéknak, csak Lara léptei, meg néha, ha van kutya, azok ugatnak. És persze rettegek, mikor fogok valahova beszorulni, vagy tárgyfelvétel közben megfagyni, és visszatöltéskor nennyi játékidő megy a levesbe.

    A negyedik résszel nagyon odarakták magukat a srácok, le a kalappal.

  • KaitouP

    nagyúr

    Jó csomag lett, remélem a TR Legend (bár az is elég gyenge volt) Anniversary (TR1 Remake kapna remastert... :DDD de ez meg jó lett szvsz), meg az Underworld is megjelenik újra ilyen formában...

    ... de hogy ennyire nem tudtak volna kezdeni valamit az AoD hibáival az Aspyrnál, azt nehezen hiszem el. Képesek voltak a kókány munkát újra kiadni, érdemi javítások nélkül. :((( Aztán lehet annyira szar az egész „kód-kupac”, hogy ezen már nem tud segíteni senki.

Tovább a fórumba.