- SzőkeKapitán: Világ vége túlélők topicja
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Jack Hunter: Kínai erősítő vásárlási tippek
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hieronymus
veterán
válasz
mefistofeles #89 üzenetére
Márpedig a nagyobb sebességgel való haladás mindig nagyobb kockázatot is jelent. Nagyobb sebességnél gyorsabb helyzetfelismerés, reakcióidő kell, az autó könnyebben tör, ki csúszik meg, sokkal kritikusabbá válik egy kopott gumi, gyenge fék stb.
Látom a tények nem zavarnak.
A német statisztikát pontosan azért toltam be az előző hozzászólásba, mert nem támasztja alá a sebesség és a balesetszám közötti szoros összefüggést.
A balesetek 55%-a követési távolság meg nem tartása. a többsávos pályaszakaszokon a figyelmetlen előzés, a hátulról érkező járművek figyelmen kívül hagyása. A középső sávban történő beragadás és sátorverés nagyon alacsony sebességgel, .... okozza. -
hcl
titán
1-1? Rengeteg van. A reakcióidő meg ott számít, amikor elindula kukac, amit egy fékezésokozott az autópályán, és előbb-utóbb csattanni fognak.
"Azt gondolom, hogy egy 10 perces oktató/népszerűsítő videó valamelyik hírportálon "
Ezeket a célcsoport nem nézi.A piroson átmenők aránya se 1%. Sokkal több. Rengetegen átmennek, van jópár videóm is. És én amíg autóztam melóba, általában sokkal a csúcs előtt mentem, jöttem, lámpákat kerülve ha lehet.
A sebesség magában nem veszélyes, ja, a következményei azok.
-
bkercso
nagyúr
válasz
mefistofeles #96 üzenetére
Napi 1,5 órát. Régen volt ez 3 is.
Jó, akkor 1%, de annál nem több. A gyorshajtás meg >15%.
Városban 100 autót egy perc alatt látsz (akiket meg is figyelsz). Csak nem látunk már egy 10 perces úton 10 piroson áthajtót?
De lehet, h tévedek. -
mefistofeles
veterán
Pirosban áthajtók 0.1 %????
Szerintem nagyon keveset vezetsz városban.
Nem Pesten élek hanem Szombathelyen de nem tudok úgy autóba ülni, hogy egy két pirosban átmenőt ne lássak. A taxiknál, buszoknál, futárfurgonoknál alap dolog.Abban sem értek egyet, hogy a 90-100 al haladók gyakran nem húzódnak ki a szélső sávba.. Nekem nem ez a tapasztalatom.
Ami előzési szituáció és az én agyamat is felbassza amikor a kamion bemegy a másik mellé, majd szét esik, gyök kettővel gyorsabb mint a másik de akkor is megelőzi. Ha öt percbe telik akkor öt percbe telik! -
bkercso
nagyúr
válasz
mefistofeles #94 üzenetére
Igaz, de a piroson áthajtók 0,1%-ban se mérhető szerinem, míg a 150-el haladók szép számmal vannak minden nap.
egyeseknek problémát megelőzni egy lassabb járművet
Ld. fent, elég jól kifejtettem.Figyelmetlenség, önbíráskodás alapon történő veszélyeztetés, érzelmi reakció megélése, ha megelőznek stb. Ezek veszélyesebbek, mint maga a sebesség.
-
mefistofeles
veterán
"Én azt látom, hogy itthon van egy réteg (nem kevesen), aki 150-el autózik"
Igen és van aki átmegy a piroson vagy nem fizeti az adót stb.
Mondjuk azt nem tudom, hogy a szabályoknak miért a szabályokat megszegőkhöz kéne igazodniuk.Nem tudom miért okoz egyeseknek problémát megelőzni egy lassabb járművet.
Oké forgalmi helyzettől függően lehet, hogy többször kell levenni a téglát a gázpedálról vagy ne adj" isten a fékhez érni. Tudom szörnyű de szükséges lehet. -
bkercso
nagyúr
1-1 nem számít, hanem a tömeg.
És szerintem nem a reakcióidővel van a gond, hanem, hogy percekig nem nézik a tükröt, ill. sokakban hajlandóság sincs a külsőbe húzódni. Lehet, hogy a jobbratartás mint fogalom sincs meg sokaknál. Bemegy a belsőbe azonos sebességgel, mint a kamion, mert ott nincsenek előtte és jobb a kilátás. Kb. 20-30% lehet ezen egyedek aránya. (~5% meg DIREKT jön ki, ha látja, hogy az átlagnál gyorsabban közelít valaki...)
Azt gondolom, hogy egy 10 perces oktató/népszerűsítő videó valamelyik hírportálon többet nyomhat a latba, mint egy - párévente változó - új KRESZ-szabály.
-
hcl
titán
És aki csak 100-zal tud menni? Sajnos elég széles tartományt kell lefedni. Gyerekkoromban pl. asszem csak 120 volt a megengedett.
Illetve : az emberi reakcióidő sem lesz jobb. Ugyanúgy képesnek kell lennie reagálni egy 70 éves sofőrnek, mint egy 20 éves Schumachernek.Lassan ott tartok, hogy nem kell büntetés, hanem jeladó az autókba. Ha megengedett sebesség felett balesetezik valaki, akkor nem megy ki a mentő
-
bkercso
nagyúr
válasz
mefistofeles #89 üzenetére
Én azt látom, hogy itthon van egy réteg (nem kevesen), aki 150-el autózik. Ha a megengedett 100, akkor is. Ezért szerintem biztonságosabb, ha nagyobb a megengedett, mert így nem 100-al haladókat kerülgetnek (/-ünk), hanem 130-asokat.
-
Szevam
senior tag
Amúgy van Autós topik is, meg hozzá kapcsolódó offóls beszélgetős is. Ott is belengethető ez a cikk szerintem.
-
mefistofeles
veterán
válasz
Hieronymus #88 üzenetére
A sebesség korlátozás az csak egy szám de az is biztos, hogy minél nagyobb egy pályán a megengedett sebesség annál nagyobb lesz adott útszakaszon az autók átlag sebessége is (bele értve a tötymötrgőket is)
Márpedig a nagyobb sebességgel való haladás mindig nagyobb kockázatot is jelent. Nagyobb sebességnél gyorsabb helyzetfelismerés, reakcióidő kell, az autó könnyebben tör, ki csúszik meg, sokkal kritikusabbá válik egy kopott gumi, gyenge fék stb.
Egyébként meg minden helyzetben és sebességnél az ember a leg döntőbb tényező. -
Hieronymus
veterán
2020-ban történt halálos balesetek 1000 kilométerre vetített száma.
Belgium 120 km/h limit mellett, 48,8 halálos baleset.
Németország, részleges no limit mellett. 23,9
Svédország 120 km/h limit mellett 2,7Visszatérve Németországra.
A Szövetségi Statisztikai Hivatal szerint 2018-ban a német autópályákon a közlekedési halálesetek 46%-a nem megfelelő sebesség miatt következett be. A sebességkorlátozás nélküli szakaszokon a közúti halálos áldozatok 45%-ánál ez okozta a baleseteket, míg a sebességkorlátozásos szakaszokon 50%-ban.
A szövetségi autópályákon az autópályák mintegy 70 százalékán nincs sebességkorlátozás. Az útvonalak körülbelül egyötödén van statikus sebességkorlátozás, a legtöbben 130 km/órás sebességet engednek meg.
A fennmaradó útszakaszokon úgynevezett forgalomirányító rendszer található. Itt az útvonalak többségén (6,2 százalék) nincs sebességkorlátozás, ha jó a forgalmi viszonyok (kedvező időjárás, nincs megnövekedett forgalom). Az építési terület szakaszai nem szerepeltek a felmérésben.A halálozási arányok mértéke nem magyarázható pusztán az általános sebességkorlátozás meglétével vagy szintjével. Más tényezők is szerepet játszhatnak, mint az utak állapota, a forgalom sűrűsége, az alkoholfogyasztás és az egyes országok földrajzi jellemzői.
-
bkercso
nagyúr
válasz
mefistofeles #81 üzenetére
Hát én futottam már lejegesedett szakaszra pályán az említett sebességgel. Persze ki is jöttek elém, mert miért ne. Azóta asszony kocsiját hajtom (lassabban).
6°C-ban nem számítottam rá, de nem volt felhő (sokat számít!), szél viszont igen...2 váratlan szituáció egyszerre sok volt. Kisebb sebességnél lehet, nem lett volna sok.
-
bambano
titán
válasz
mefistofeles #81 üzenetére
dehogy van messze...
A tapadáshatár az, amennyi erőt az aszfalt képes a gumira úgy kifejteni, hogy nem csúszik meg. Ha az adott közlekedési szituáció ennél nagyobb erőt követelne meg, akkor elszállsz, mint a győzelmi zászló.Azt, hogy határon autózni veszélyes, sosem vitattam. Azt vitatom, hogy ezen határ pontos előrelátása, becslése megtörténhet-e, és, szerintem, nem. A pontos becslés ellehetetlenülésébe én azt is beleértem, amikor a mazsola tötymörög előtted, miközben te időre mész.
Azt is szoktam emlegetni, hogyha az iskolában szokásos pedagógiai felfogással road rager-eket képzünk, akkor miért csodálkozunk, hogy az utakon road-rage van?
-
bambano
titán
Az a gond, hogy egy autó lehet megfelelően erős a napos, száraz, nyári időben, de nem mindig ez van.
Egy ismerős úgy zúzta le az autóját (meg egy jogásznőét, parádés választás), hogy tél végi tiszta száraz úton meg akart állni a lámpánál, csak arra árnyékot vetett az út melletti nagy épület, és ott fekete jég maradt az úton. Meg egy rakás aprózódó műanyag alkatrész
(az autók kasztnija se jobb, mint a notebookok zsanérja
)
A közlekedés arról szó, hogy megpróbálnak valami egyensúly találni a használhatóság, az előírások, a költségek és az áldozatok száma között. Erre azt dobta a gép, hogy hosszú távon eddigi tapasztalatok alapján 90 meg 130. Semmiféle tudás sincs, ami a statisztikai nagy átlagot bizonyossággá, biztos eseménnyé konvertálná. Ha 130-cal mész az autópályán, az azt jelenti, hogy az esetleges halálod olyan statisztikai sorba fog illeszkedni, ami még nem üti ki a társadalom érzékenységét.
-
mefistofeles
veterán
Szerintem nem ugyanaz gondoljuk a fogalomról, hogy tapadáshatár.
Alapból egy modern autó egy autópályán még 150-180 nál is nagyon messze van a tapadáshatártól (nyilván nem szarrá kopott gumikkal).
Az a profi pilóták pengeélen autózása semmiképpen nem az átlag vezetők közlekedése. Ha tapadáshatáron autózol akkor minden rendkívüli szituáció nélkül is folyamatosan veszélyezteted magadat és a forgalom többi résztvevőjét. -
bambano
titán
válasz
mefistofeles #74 üzenetére
Ha a tapadáshatáron autózol, az nem gázos, mert a határon vagy, feltéve, hogy utólag nem derül ki, hogy mégsem.
A gáz az, ha az autód mozgásához szükség lenne valamennyi tapadásra, de az hirtelen eltűnik alólad. Erre kismillió lehetőség van:
1. fekete jég
2. olajfolt
3. vizes felfestés
stb.
Pl. ha kerékpárral ráhajtasz a villamossínre, és kiderül, hogy nedves, abból másodpercek alatt mém lesz a facebookon... -
bkercso
nagyúr
válasz
mefistofeles #72 üzenetére
Elég lenne, ha az emberek >70%-a nem másra figyelne, mint amit épp csinál, hanem fejben is ott lenne, ahol a teste. Ha a volán mögött, akkor éppen ott.
A tudás egy következő szint. -
mefistofeles
veterán
Jaj kérlek ez nem forma1.
Ha tapadáshatáron autózol az már eleve gázos, nagy olajfoltok meg ritkán jönnek szembe.
Persze mindenre lehet példát találni de amit írsz az inkább extrém szituáció mint gyakorta előforduló forgalmi helyzet.
És igen ha ennyire kisarkítod akkor lehet, olyan szitu amire nem tudsz felkészülni mert pl. meteor is baszódhat beléd. -
bambano
titán
válasz
mefistofeles #72 üzenetére
Nem az előzés az egyetlen probléma.
Ha hirtelen lecsökkent a tapadás, és nem látod előre, akkor elszállsz.Nem cáfoltad meg, hogy ilyen tudás nincs. Oké, ha van előfutód, akkor lehet ilyen tudás, másképp nem.
-
mefistofeles
veterán
"Senki nem tudja megmondani, hogy a következő kanyarban milyen az út állapota"
Aki kanyarban vagy kanyar előtt előz azt a helyszínen tarkón lőném, függetlenül attól, hogy sikerül neki vagy sem. És ezt minden indulat nélkül mondom.
Azért nem rendelkeznek ilyen tudással, mert ilyen tudás *nincs*."
Ez a tudás, a tapasztalat és a józan ész keveréke és igen (szerintem) van ilyen.
Ha nem látom mi van 150 méterre akkor nem kezdek bele az előzésbe. Ezért is nem szoktam kocsioszlopokat előzni, pedig szerintem elég dinamikusan vezetek. -
bambano
titán
válasz
mefistofeles #67 üzenetére
Azért nem rendelkeznek ilyen tudással, mert ilyen tudás *nincs*.
Senki nem tudja megmondani, hogy a következő kanyarban milyen az út állapota, van-e ott valami akadály, stb. Ha azt látod, hogy rakás sziréna, villogó, darus kocsi, mentő, akkor láthatod előre, hogy ott az út nem olyan volt, mint amit a bajnok elképzelt, minden más esetben az autózás lutri. Azután időnként kiadja, időnként nem.De az is tény, hogy aki nem veszi fel a forgalom ütemét, az is okoz balesetveszélyt. Meg az is, ha egy ilyen miatt a többi sofőr felhúzza magát. Ami helytelen, de megtörténik.
-
Noukoum
veterán
válasz
mefistofeles #67 üzenetére
Másrészről meg nyilván az aki dinamikusan közlekedik, kihasználva a lehetőségeket, előzget az sem evidens, hogy tömeggyilkos és nem üt el naponta egy buszmegállónyi embert. Aki rutinos, jól vezet, ismeri az autója viselkedést különféle forgalmi és időjárási körülmények között is, és ismeri a KRESZ-t az veszély okozása nélkül tud közlekedni.
Az a baj, hogy alapból a sofőrök nagyon kis részére igaz az a tudás amit leírtál és ők pont betartják a szabályokat. A szabályszegők döntő többsége nem rendelkezik ezzel a tudással, meg is van az eredménye. Persze azt hiszik hogy ők tökéletesen vezetnek és mindenki más szarul, de hát ennek semmi köze a valósághoz.
Ezek az emberek nem azért nem gyilkolnak meg naponta tucatnyi embert mert annyira profin vezetnek, hanem mert a többi közlekedő kénytelen alkalmazkodni hozzájuk azért hogy ne haljanak meg, ne legyen baleset.
Az esetek döntő többségében a problémát azok okozzák akik ebbe a dinamikusan közlekedő csoportba tartoznak, csak éppen valódi tudás, tapasztalat nélkül. Mert azért egyben szerintem megegyezhetünk. Sokkal több balesetet okoznak a gyorsan vezetők az ezt a tíz autót még megelőzöm pilóták mint a 70-el döcögők.......
Nem egyezhetünk meg, mert ők azt hiszik hogy azok okozzák a baleseteket akik betartják a szabályokat, mert akadályozzák azokat akik "tudnak vezetni". Meg olyanokat mondanak hogy autópályán a 130 km/h a minimum sebesség, aki kevesebbel megy az takarodjon onnan... -
Szevam
senior tag
válasz
mefistofeles #67 üzenetére
+1A deffenzív vezetés fogalmát ismételjétek át.
-
mefistofeles
veterán
Nem hiszem, hogy néha én is ne esnék ebbe a hibába, de az itt kialakult közlekedési kultúrát feszegető vitában mindkét oldal sarkít, túloz.
Ha csak a hozzászólásokat nézné valaki, azt hihetné, hogy kétszáz méterenként belefuthat egy 70-el döcögő illetőbe. Ez így nyilván nem igaz. Ha valaki lassan megy, annak több oka is lehet, ritkábban az autó műszaki állapota (vagy pl. elektromos autóban fogytán a töltés) vagy így érzi magát komfortosan, bizonytalan az útvonalban és keres egy lehajtót, esteleg tudatában van érzékelési hiányosságainak, szürkületben, esőben nem lát jól, lassabbak a reflexei stb.
Ezek a sofőrök sokkal nagyobb veszélyt jelentenének a közlekedésre ha 120-al mennének!
Azt hiszem, egy gyakorlott sofőrnek nem okoz gondot egy ilyen "akadályt" leküzdeni.
Azok a pilóták viszont akik még itt a fórumon is fröcsögve birkázzák őket jó lenne ha elmennének valami indulatkezelési tréningre, így igen veszélyes résztvevői a közlekedésnek.Másrészről meg nyilván az aki dinamikusan közlekedik, kihasználva a lehetőségeket, előzget az sem evidens, hogy tömeggyilkos és nem üt el naponta egy buszmegállónyi embert. Aki rutinos, jól vezet, ismeri az autója viselkedést különféle forgalmi és időjárási körülmények között is, és ismeri a KRESZ-t az veszély okozása nélkül tud közlekedni.
Az esetek döntő többségében a problémát azok okozzák akik ebbe a dinamikusan közlekedő csoportba tartoznak, csak éppen valódi tudás, tapasztalat nélkül. Mert azért egyben szerintem megegyezhetünk. Sokkal több balesetet okoznak a gyorsan vezetők az ezt a tíz autót még megelőzöm pilóták mint a 70-el döcögők.......
-
bkercso
nagyúr
válasz
szipipeti #61 üzenetére
Szerintem sorbanállás tekintetében ketté van szakadva a társadalom, méghozzá Bp. határánál. Már Dunakeszin is ha-kell-ha-nem sorban állnak, pl. a benzinkútnál úgy, hogy az utolsó kútnál nem áll senki, a többinél meg 2-3 kocsi is - de még akkor is kivárnak 2 autót, ha a másik oldalról üresek a kutak, mert nem akarják (/képtelenek?) áthúzni a tömlőt. Üzletek automata pénztárainál mindig van üres kassza, a futószalagosoknál meg negyedórás sor. Üres körforgalom előtt állóra fékez úgy kb. a fele... stb.
Ha 2 sávból lesz 1, akkor a pestiek túlnyomó többsége a szűkületig megy és ott sorol be, hogy mindkét sáv fel tudjon töltődni, míg a vidékiek szépen beállnak a sorba, amint lehet; mellettük az üres sáv.
Szerintem senki nem érti a másik mentalitását, és ebből nem is kell gondot csinálni. (Épp elég gond mindez magába.
Agyhalál? Oda nem figyelés? Vagy türelem? Jóemberség? Nem tudom.
)
-
hcl
titán
Valaki bajban van az, mikor számítana ott fent.
-
bkercso
nagyúr
Bele kell venni a protokollba, mi a teendő ilyenkor. Gondolkodni nem szabad, mert abból baja lehet bárkinek. Elő kell írni mindent...
-
Szevam
senior tag
Amilyen beszámolóid vannak azért nem csodálom...
#19ergoGnomik: Dettó egy szállal több lett neki legalább
. Bár multkor kijelentette, hogy a halya’ alatt mindenki kopasz....
És ez nagyon igaz...
#46MasterDeeJay: +1 a kevés infóra. Azt is el tudom képzelni, hogyha nagyobb gond lenne, akkor a tűzoltó tolakodott volna előre. De csak a tűzoltó tudhatta igazán miért siet mennyire és milyen messze.
#51lezso6:
"Bár az is vicces, hogy valahogy nagyobb késztetés / igény a másik hülyének nézésére, mint értelmezni amit mond. "+1 Tapasztalatom szerint azért csinálják az emberek, mert ettől megnyugszik a kis lelkük, hogy ők már pedig nem hülyék, vagy legalábbis jobbak a másiknál (versengés). Pedig arról van szó, hogy a saját, megszerzett ismeret és tapasztalási körét erősítgetik (azaz komfort zónájuk határát kordonozzák) a nyitottságra és új tapasztalásokra, azaz másokra való odafigyelésre fittyethányva. Ez társadalmi jelenség szerintem, főleg ott fordul elő, ahol "stratégikusan" gondolkodnak az emberek, és az a menő aki viszi a birkákat. Olykor a farkast is birkának titulálják, (merugye te is köztük vagy akkor az vagy) bár ilyenkor szoktak jönni a pofára esések
-
Hieronymus
veterán
válasz
MasterDeeJay #44 üzenetére
Gondolom prioritás szerint haladtak, életveszély esetén tűzoltó szerintem bevágott volna a konvojba.
Nem vághat bele. Életveszélyt nem lehet életveszéllyel, mások életének kockáztatásával elhárítani.
Ha a tűzoltó autó elindult volna, az a mai értelmezésben terrorcselekmény. Még a legenyhébb megítélésben is a KRESZ többszörös megszegése.Ezen az eseten most lehet rágódni. De nem a védett konvojok a tűzoltók, mentők, ... legnagyobb akadályozói.
Vannak járművezetők, akik egy szirénázó jármű közelítése esetében pánikolnak. Nem tudják mit kellene csinálni. Útszűkületben állnak félre, nem lehet mellette elhaladni. Nincs hely kiállva utat adni. Lassan haladva próbál a vezető helyet találni, a kiálláshoz. A szemben lévő sávban leáll egy autó, de még lehúzódnia sem kellett volna. Nincs akadály a megkülönböztetett jelzést használó jármű előtt. Üres az út.
Autópályán elengedi az első érkező szirénázó járművet, majd ismét elzárja az utat, vissza áll a sáv közepébe. -
válasz
philoxenia #54 üzenetére
Én végig szoktam. De ha bajod van vele, akkor miért csinálod? Ráadásul most még meg is hosszabbítod Bicskéig...
-
válasz
philoxenia #52 üzenetére
Erről a jelenségről amúgy már évek óta érik bennem egy külön bejegyzés. Ez nem csak fórumon létezik, hanem gyakorlatilag kb mindenhol.
-
válasz
philoxenia #39 üzenetére
Ha az utolsó két mondatból nem is, a következő hozzászólásomból rá kellett volna jönnöd, hogy csak vicceltem. Bár az is vicces, hogy valahogy nagyobb késztetés / igény a másik hülyének nézésére, mint értelmezni amit mond.
-
Alusky
senior tag
válasz
NvidiaRTX #24 üzenetére
Mondom, hogy engedd el, ha századszor írod le és magyarázod el tízféleképpen se fognak egyetérteni veled, miközben nincsenek ott, fingjuk sincs róla milyen helyzetben előzöl te (lásd ezt a tűzoltós esetet is amiről semmit nem tudnak), viszont minden kommenttel csak az egójukat táplálod, miközben ők szinte biztos ugyanúgy megelőznék őket, ha ők vezetnének. Mondom, nem sokkal vagyunk odébb a Facebooktól, nem olyan sok az a 10 millió ember.
Egyetlen eset volt amikor jogosan háborogtak rajtam, szándékosan nekimentem a másiknak, ezen jogos a háborgás amit tettem. Az összes többi amit leírtam mind engedi a Kresz (ezek nagyobb része előzés), de valahogy mindig az anyagyilkos jön ki a matematikai képlet végére. El kell engedni, sőt eleve neki sem kell állni, mert magas pontossággal tudni a végét az ilyen beszélgetéseknek. Aki a belvárosi 23 Km/h átlagtempóhoz van szokva lámpák között, annak a 60-nal haladás is már száguldás, kivagyte hogy megelőzd és 90-nel akarj menni ott ahol 90-nel lehet. Az amúgy is csak a maximum, nem kötelező. Amúgy is csak két percet nyersz vele fogják mondani, aztán pont ezek az emberek toporognak utána a Lidl kasszánál, ha két percet várniuk kell.Ennyi, eheti mindenki az 1500 Ft-os kakaóscsigáját.
-
Alusky
senior tag
válasz
MasterDeeJay #44 üzenetére
És végre valaki aki józanul is tud gondolkodni, nem csak mocskosorbánnal kezdi.
-
válasz
Lacccca87 #45 üzenetére
Igen, ennek megfelelően nem is lenne jó ítélkezni. Félre ne értse senki, pont az ellentéte vagyok a kormánypárti gondolkodásnak és a mostani rendszernek de ez most itt tényleg sok tényezős.
Ki lehet forgani arra hogy visznek valami nagyfejűt és a tűzoltó már nem menti ki az égő autóból az embert mert nem ért oda időben....de ez így nem lenne helyes. Kevés az infó. -
Lacccca87
addikt
válasz
MasterDeeJay #44 üzenetére
Legtöbb esetben sose tudjuk meg ( legyen az mentő, tűzoltó, rendőr, bármi ami kékfény + sziréna) hogy tényleg sürgős esethez mennek, vagy csak valakinek hasmenése van, esetleg akciós a csirkefarhát, vagy jó ajánlat van a Meki/Burger-ben.
-
Gondolom prioritás szerint haladtak, életveszély esetén tűzoltó szerintem bevágott volna a konvojba. Nem tudunk minden információt, hova és miért vonult a tűzoltó.
-
philoxenia
MODERÁTOR
Anno a fiam a megrongált kocsijával ment a szerelőhöz. Az eset jegyzőkönyvezve, helyszínelve volt hivatalosan a Rendőrség által. Szembe jött egy random járőrkocsi, szirénázva visszafordultak, megállítván a fiam által vezetett autót, gondolván, hogy most micsoda fogást sikerült találni. Mikor elkezdtem filmezni látványosan telefonnal az "intézkedést" odajött az egyikük, hogy "kéri", hogy ne filmezzem őket...
Ennyit érnek az "Orbán huszárok", mint a feleségem hívja a "szerveket"... -
vadkörte
addikt
válasz
Lacccca87 #37 üzenetére
Ne tudd meg milyen elmebeteg szél fúj nálunk. Vittem kollégát szervizbe a kocsijáért és majd lefújta a sajátomat az útról.
#40 & 41 philoxenia
Munkahelyem nagykapujába álltak be párszor. Kolléga kevésbé szofisztikáltan küldte el a p***a őket mivel nem tudott kiállni tőlük. Jutalmul jött a papírjait plíz.
Az a jó a skizofréniában, hogy sosem vagy egyedül. -
philoxenia
MODERÁTOR
Túl sok filmet nézel, vagy túl keveset.
Terrorista a filmekben: Csak pont a védett személyt akarja eliminálni.
Terrorista dokumentumfilmekben: Nem érdeklik a járulékos veszteségek...
Ha én terrorista volnék, egy tűzoltóautó méretű bombával 100m-es körzetben mindent...
Hasonlóan, mint a Hamasz, vagy az izraeli hadsereg...Ja és itt tisztán politikamentesen nézem a szitut...
-
-
vadkörte
addikt
válasz
Lacccca87 #32 üzenetére
Majd részese lesz - akár mint hibás, akár mint áldozat, akár mint tanú - pár közlekedési balesetnek, ha szerencsés lesz mind túléli. Utána valószínűleg el fog gondolkodni azon, hogy mennyire éri meg a fenti mutatvány (előbb utóbb bele fog menni egy beláthatatlan szakaszon történő manőverbe és ha peches akkor vagy kamion jön szembe, vagy traktor, vagy kombájn...) és mennyire fontos sietni.
-
Lacccca87
addikt
válasz
NvidiaRTX #24 üzenetére
Megkérdezhetem hogy kb milyen távon közlekedtél és abból kb milyen távolságot kellett volna feltételezhetően megtenned 90 helyett 75-el ha beállsz a sorba?
Arra gondolom nem gondoltál, hogy esetleg azért nem előztek eddig mert nem volt rá alkalom, vagy pont az ilyen majd én jövök lendületből és nem gondolok senkire sofőrök miatt nem tudtak eddig előzni?
Rengeteg az ilyen kisebbrendűségi érzéses és frusztrációval csurog töltött sofőr az utakon, vidék/város egyre megy, aztán látjuk is hogy szép számban vannak balesetek is.
A normál autós pedig pont azért nem bízik a zipzár elvben mert ilyen emberek léteznek és inkább besorolnak időben amikor lehet mert nem számítanak arra hogy majd beengedik őket.
-
vadkörte
addikt
Az eddigi hsz-k közül kettő(!) volt amelyik reálisan értékelte a linkelt videót, ami egyébként hangulatkeltésen kívül semmire sem alkalmas. Mindenki más a saját frusztrációit látta bele. Nem, itt nem az egyenlők között az egyenlőbbek esete történt, két dolgot tartottak be, a KRESZ-t és a protokollokat.
Egyrészt bambano:a tűzoltó mennyire tudta a kreszt... A rendőr jelzéseit még a megkülönböztető jelzéseit használó autó is köteles megtartani.
Még jó, PÁV nélkül maximum az udvaron körözhet a szerrel.
Másrészt Hieronymus:Az egymáshoz viszonyított elsőbbségadási kötelezettséget a mentőautónak kellett megadnia, mert kanyarodott. A KRESZ szabályozza a megkülönböztetett jelzést használó járművek közötti elsőbbséget, egymás között érvényesek a közlekedési szabályok és jelzések.
No comment!
Illetve azt sem szabad elfelejteni, hogy elég komoly protokollok vannak a védett személyek szállítására vonatkozóan. A védett személy - teljesen mindegy, hogy kit visz a konvoj, az meg, hogy a posztolónak az adott személy szimpatikus pláne az - testi épsége az elsődleges! Pont! Az őt szállító konvoj nem fog sem megállni, sem kullogni a szerkocsi mögött. Akár tetszik a posztolónak - meg a net frusztrált hőbörgőinek - akár nem.
A szer méretéből adódóan valószínűleg nem volt komoly a vonulás tárgya. Lehetett pl. alacsony kockázatú műszaki mentés. -
Alusky
senior tag
Köszönöm, de pontosan látom 2008 óta, főleg 2015 utáni leépülését. Attól, hogy nem kurvaanyáznak és választékosabban beszélnek, nincs helyesírási hiba, még ugyanazok a frusztrált emberek írnak ide is, mint oda. Tökéletesen látható amikor valami agysejteket jobban megmozgató dologról kell beszélgetni, közel sincs akkora különbség, mint szükséges lenne.
-
Victoryus
addikt
Vannak az egyenlők meg az egyenlőbbek. Csak igazság nincs.
Az egyenlőbbek helye tudjuk hol lenne. -
Hieronymus
veterán
Az egymáshoz viszonyított elsőbbségadási kötelezettséget a mentőautónak kellett megadnia, mert kanyarodott. A KRESZ szabályozza a megkülönböztetett jelzést használó járművek közötti elsőbbséget, egymás között érvényesek a közlekedési szabályok és jelzések.
-
-
mefistofeles
veterán
válasz
NvidiaRTX #24 üzenetére
Senki nem kényszerít, hogy beállj bármilyen sorba (bár továbbra sem értem, hogy annak amiről beszélsz mi köze a blog témájához) és nyilván te egy Hamilton, Verstappen keverék über pilóta vagy, de képzeld el, közlekednek olyanok is az utakon, akik nem olyan magabiztosak mint te, esetleg szeretnék a családjukat biztonságban A-ból B-be juttatni.
Nem hiszem, hogy etikus ettől őket "birkáknak" nevezni. Ha csak olyan vagány bevállalós menő sofőrök vezetnének mint te akkor igen csak megnövekedne az amúgy sem kis baleseti statisztika. -
NvidiaRTX
őstag
válasz
Krugszvele #22 üzenetére
Értem tehát ha én is beállok a sorba mint egy láma és követem a többi birkát akik "ráérnek" vagy félnek akkor válok az autós társadalom részévé?
Ha így gondolkodna mindenki akkor itt már rég écak korea lenne amifelé haladunk jelenleg is.
Még szerencse, hogy vannak olyanok akik nem értenek egyet a birkákkal.
Csak egy birka példa amiben többször is volt részem:
Felüljáró a végén körforgóval, nekünk két sáv és mivel a böszmék nem használták a zipzár elvet így kimentem a külső sávba és vagy 35 autót előztem meg akik a belső sávban várták, hogy előrejussanak.
Mondanom sem kell amikor elértem a sor elejére kb 10mp alatt beengedtek. Így lesznek az utolsókból az elsők. -
Tamás88
őstag
Na én ugyanezt láttam mentőssel. Fontosabb a delegáció, mint egy magyar ember élete.
-
-
Alusky
senior tag
válasz
ergoGnomik #1 üzenetére
Semmilyenből, csak itt a Prohardveren megy ez. Facebook szint, nem véletlenül mondom évek óta.
-
NvidiaRTX
őstag
válasz
mefistofeles #12 üzenetére
Belátható egyenes útszakaszon volt és természetesen videó is készült róla a menetrögzítő kamerával.
Nem menőzésből csinálom, hanem mert rühellem ha valaki indokolatlanul tartja fel a közlekedést.
Ha valahol lehet menni 90-el napos száraz időben full egyenes szakaszon akkor ne 75-el cammogjon. Ha meg fél "gyorsan" menni húzzon be a városba.
Gyorsan.. manapság a 120 sem gyors már hisz azt egy 3 hengeres ezres Dácsia is lazán tudja.Csak azért írtam ide mert még mindig jobban illik ide mintha egy VGA topic-ba írom be.
-
mefistofeles
veterán
Nézd, amíg más testi épségét nem veszélyezteted felőlem 20 autót is előzhetsz.
Nagyon sok menő srác csinálja ezt aztán vagy megússzák, vagy a 10., 20. alkalommal....
Nyugtass meg azért belátható útszakaszon csináltad és nem kanyarban.Amúgy nem tudom miért kérdezed mit szólok hozzá. Ennek semmi köze a videóhoz.
-
NvidiaRTX
őstag
Nincs itt semmi látnivaló, Magyarország.
Tegnap az elkerülőn volt egy 3-as előzésem mit szólsz hozzá Mefisztó?
A 3-as előzés az amikor az első tököl, a második lusta megelőzni, a harmadik meg nem meri őket megelőzni, a negyedik vagyis én meg bízok magamban, a lendületemben meg a hátszélben és lelőzöm mind 3 barmot. -
szabonagyur
félisten
válasz
mefistofeles #3 üzenetére
Mondjuk az is szép, hogy a koordinátor beküldi a tűzoltót a legnagyobb lezárásba
Amilyen szépen tudunk közlekedni egy tömeg állt volna be a tűzoltó mögé ,ha azt beengedik a felvonulásba és lett volna káosz mégjobban.
Esélyesen nincs jó döntés ebben a helyzetben.
-
válasz
mefistofeles #5 üzenetére
Ha valaki orbitális hülyeséget ír, akkor az *lehet* irónia. Gondoltam az utolsó két mondattal már biztos leesik.
-
válasz
mefistofeles #3 üzenetére
Honnan tudod, hogy nem terrorista ül a tűzoltóautóban, aki csak arra vár hogy megálljon a delegáció, hogy merényletet kövessen el? És ha nem, akkor a tűzoltó minek ment oda? Vagy minek gyújtogatnak? Betilthatnánk már a tüzet is! Vagy legalább a tűzoltóhívást! Meg a halyad is mijen már. Soha nem fogok veled üzletelni.
-
mefistofeles
veterán
válasz
ergoGnomik #1 üzenetére
Hát pl. abból, hogy úgy látszik fontosabb a miniszter, főispán valami háborús bűnös vagy bármely nagyfejű kocsikáztatása, mint az, hogy esetleg lángokban áll egy lakóház, vagy épp egy összeroncsolódott autóban vérzik el egy sérült mert nem ér oda időben a tűzoltó!
-
Narxis
nagyúr
válasz
ergoGnomik #1 üzenetére
Emberi.
-
ergoGnomik
tag
Milyen szempontból véled tanulságosnak?
Új hozzászólás Aktív témák
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Yettel topik
- Fotók, videók mobillal
- Filmvilág
- E-roller topik
- Mérlegeli a csúcstechnológiás chipgyártásból való kilépést is az Intel
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Sony Xperia 5 IV - házon belüli siker
- iPhone topik
- További aktív témák...
- ÚJ Apple Macbook Air 15,3 M4 10C CPU/10C GPU/16GB/256GB - Ezüst mw1g3mg/a - 3 év gari - MAGYAR
- HP Victus 15-fb1002AX - 15,6"FHD IPS - Ryzen 5 7535HS - 8GB - 512GB SSD - RTX 2050 - Win11
- Xbox Ultimate előfizetések
- Laptop felvásárlás , egy darab, több darab, új , használt ! Korrekt áron !
- Lenovo IdeaPad 3 17ITL6 - 17.3" HD+ Intel 6305 - 8GB - 256GB SSD - Win11 - MAGYAR