Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- lezso6: Miért is jó, ha dohányzol?! Megéri rászokni!
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- WireGuard VPN a mindennapokra
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sparks: 15 év droid után iPhone tapasztalat, 7 nap alatt
- Pajac: PassMark - Intel Atom D2700
- ricshard444: Iphone 17 Pro Max - Kedves téglám
- urandom0: Kicsit most elfáradtam...
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
v6 tdi 3 liter. És baromira megérzi a klímát mert 4 zónás és dupla hőcserélős. A légkondi kapcsolását a motor azonnal fordulatszám emeléssel reagálja le.
(#180) ncc1701: én amíg szeretem addig használom amíg bírom
Nem a felhasználás módja határozza meg alapvetően mit használok , hanem hogy mit szeretek.
-
-
kolopele
nagyúr
válasz
Lalikiraly #178 üzenetére
Amennyiben az autó luxuscikk lenne találna az ember helyet az összes parkolóban, bevásárlóközpontoknál, na meg át lehetne hajtani egy kisebb városon 5 perc alatt. Semmi köze nálunk az autóknak a luxuscikkekhez, max. nem mindenki cseréli 3 évenként és nem mindenki vesz 30 milliós verdát.
-
ncc1701
veterán
-
-
kisméretű motorokról beszéltem, de a hosszában elhelyezett autók motorjait nem ismerem, azokkal nem foglalkoztam. Ha ilyen jelenség van, az eléggé konstrukciós hibának tűnik (vagy felépítésbeli hibának, talán nem olyan erős mint egy wankel motorban levő "hiba", de azért kellemetlen lehet egyeseknek a létezése). Mondjuk erre szerintem már nem sokat add hozzá a klíma működése ha a jelenség létezik. De szerintem a hibát ott inkább az okozhatja, hogy alapjáraton lassabb a víz és olaj keringetése és emiatt rosszabb lesz a hőelvezetés/kenés.
-
válasz
Lalikiraly #174 üzenetére
Természetesen itthon mindenkinek csak garos autója van és azt is cseréli max 2 évente mert az jó
-
Erre a jelenségre a klíma nélkül is rájöttek. VW Corrado VR6 os motornál, ugyanis a hátsó hengersor sült. Pedig az keresztmotoros volt. A merciknél első körben ezt a problémát részben kezelte a Ladától átvett részleges megoldás, hogy a főtengely hajtja a hűtőventit. A mercinál viszont közbeiktattak egy úgynevezett VISCO kuplungot. Tehát álló helyzetben is állandóan mozgott a levegő a motornál... Amúgy dugó nem dugó, akkor plusz hőt nemhiszem, hogy termel a klímahasználat. Amúgy meg valószínű gondolnak erre a mérnökök. Elég ciki lenne, ha gar időn belül megsülnének tömegesen a motorok.
Toyotánál 90 es években pl a GTI motort úgy tesztelték, hogy padon beindították és üveghangon járatták és figyelték meddig bírja, de valaki pályán hajtotta úgy a kocsit, hogy meddig bírja...
-
& (#167) ncc1701: Mielőtt nagyon leszeditek a fejemet, gondolom tudjátok hogy jellemzően hosszmotornál az utastér-tűzfal oldalán keletkező jelenség (hőtolulás gyk) megrepeszti a HF-t v a hengert és marhára nem számít hogy mennyi és mekkora venti pörög az akármennyire tiszta coolerek előtt. Igen ez valóban a nagyobb motorok jellegzetessége az esetek legnagyobb részében.
De bocsássatok meg amiért röffenni merészeltem - bátran használjátok a klímát a legnagyobb dugóban és soha ne találkozzatok a jelenséggel! -
-
-
-
Igen, nekem az 1996-os Mercimben is így van, hogy amikor a gázpedált padlóig nyomom és ott megnyomódik a kik-down kapcsoló, akkor nem csak a váltó vált vissza, hanem a klímát is kikapcsolja.
Ismerős csajnak volt 900ccm Sevi sparkja. Az első szériás a nagy kereklámpás. Annak felsem tűnt, hogy megy e a klíma.
És igen a moder autóknál nüansznyi fogyasztást rak rá. -
Somatom
veterán
Most, hogy írod és belegondolok, tényleg így van. Két autót szoktam vezetni, de csak az egyik teljesítményén érzem a klíma működését. Hiába, a kis Kalos fölött eljárt az idő, elavult technológia. Vagy, más is befolyásolhatja ezt az érzést, mint az évjáratból adódó technológiai különbség? Lehet, hogy az is közrejátszik, hogy a Kalosban egy 1,2 literes, 77 lovas motor van, míg a DAF -ban egy 12,9 literes, 480 lovas?
-
ncc1701
veterán
Észre sem veszed. Értelmes autónál, ha parkettázod neki, akkor leveszi a kljmát, amikor meg részterhelésen működik a mocc, akkor azért nem veszed észre, hogy megy. Csak éppen nem döglesz meg a 40 fokban. Pláne, egy mai kljma 1-2 deci fogyasztás pluszt ha okoz. Nem véletlen, h ma már működő kljma nélkül épeszű ember nem vesz autót.
-
-
Somatom
veterán
Azért érzed fölöslegesnek a klímát, mert nem tudod optimálisan használni. Pl. hegyről lefelé bekapcsolt klímával megnő a motorfék, ezáltal kíméled az üzemi féket. Ha pedig gyorsításkor kikapcsolod, akkor olyan, mintha a nitro gombját nyomtad volna meg.
Én azon röhögök, hogy ha sík úton, egyenletes tempóban megyek a Kalos -szal, akkor érzem, hogy mikor kapcsol be/ki a klímakompresszor. -
_drk
addikt
Nekem is kis Fábiám van, annyi hogy nem kombi. 2003-as 1.2 HTP, még klíma is van benne csak tudnám minek, mert nagyon megöli a kicsikét.
Kis szaladgálós, melóba járós autónak teljesen jó! Még az új 55"-os tv is befért hátra, igaz hogy a lábam a kormányban volt.
Az évben hengerfej felújítás volt, majdnem írtam is róla egy posztot, eredetileg 110km volt benne aztán most kiderült hogy vagy 300 van benne, vagy csak olaj nem volt cserélve benne sokat...
Elég sok matek volt hogy ez most megéri-e. Motorhibásan azt se tudom mit csináltam volna vele, jó ha kaptam volna érte valami alkudozásban egy 100-ast kereskedésben. 250-ért megcsináltattam, így még mindig van használható autóm, és környéken végignézve pár kereskedést 1 misiért se lett volna az a nagy minőségbeli ugrás.
Azóta megint összebarátkoztunk! -
rdt89
addikt
Peugeot 206 GTI (régi nagy álmom és szerelemem, persze a 205 GTI után). Egy 306-os Peugeot-ot váltott, ami 1993-as volt, 8 évig tett szolgálatot, és annyira megbízható, hűséges jószág volt, hogy cserekor elmorzsoltam pár könnycseppet érte. Mikor megláttam a hirdetést Debrecenben a 206 GTI-ről, meg kellett nézni, és már sejthető volt, hogy a szerelem a tulajdonom része lesz. Lehet vele szlalomozni, városban cikázni, nem torpan meg az emelkedőtől és előzésnél se kell félni, hogy nincs elegendő erő.
-
FoLey-v
addikt
2015.04.06-án vettem meg az első autómat egy 2000-es évjáratú fapados VW Golf IV 1.4 AHW.
Az autó sok mindenen átment és sokmindent ki kellett cserélni,mert nem egy tökéletes autó volt.
Az első ajtó csak vezetőoldalinál volt a másiknál meg nem,de gy sem volt tökéletes a központizár rendszer. Akkumulátor csere,mert ami benne volt az rossz volt. A két küszöb rozsdás volt,mellesleg a bal oldali sárvédő is csere volt +fényezés. Kipufogó dobot cserélni kellett rajta. Meg még sok apróságot kellett kicserélni.
Az autót 2019 februárban fájjó szívvel eladtam,mert már sok volt a költség és nagyobbat szerettem volna,főleg kombit.2019 februárban nagy nehezen megtalált hahon kiszemelt autómat és 224km-t utazva megvettem a második autómat. Egy 2005-ös évjáratú Opel Astra H Caravan 1.6 XEP. Megúsom hogy Benzin+LPG az utóbbi ki van szerelve és kikapcsolva,de az alkatrész megvan.
Ezen az autón idáig nem sok mindent kellett kicserélnem,mert az előzö gazdája gondoskodott. Az autón itt is vannak hibái. Inkább esztétikailag pl. a jobb első ajtónál folt van,de majd megcsináltatom. Az első lámpát is políroztatva lett.
Nem egy erőgép,de nekem célnak megfelel.Az első két hangszóró ki lett cserélve,mert az egyik gyári megadta magát.
Ami az egyik legfontosabb a motorolaj és a szűrő. Továbbra is azt kapja amit előzö gazdája is beleöntött.
Mi lesz a következő kiszemelt autóm?
Opel Astra J vagy K Caravan -
Chabee
tag
Nekem egy fehér Skoda Fabia Combi Gift szolgálja hűen a szürke hétköznapokat. 2006 áprilisában újonnan érkezett a családba, mint életem első új autója. Az eltelt bő 13 év alatt csak 165e km pörgött bele, de azt azért érdemes szem előtt tartani, hogy ez első sorban egy városi rohangálós autó. (Lásd még: Apa TAXI) Ezért is, no meg anno az anyagi megfontolások miatt is az alap motorral vettük, ami az 1.2-es 12 szelepes három hengeres HTP. Azaz sikerült a valós igényinket objektíven felmérni, párhuzamba állítani az anyagi lehetőségeinkkel és józan döntés hozni. Mert ugye nem a szomszédnak vesszük az autót és nem veszünk egy számmal nagyobbat sem a kelleténél. Nagyon nem szeretném dicsérni, mert egyszer áradoztam róla kb. féléves korában és még aznap este elment egy trafó az örök gyújtómezőkre. Persze garanciában cserélték, de nem volt vicces vasárnap este 75km-re az otthontól családdal teli megoldani a hazajutást. Viszont jó magyar virtus szerint svájci frankos hitelre vettük. Bár ennek ellenére és önhibámon kívül egy viszonylag tisztességes konstrukcióba sikerült beleugrani, de a 168 Ft-os CHF nem sokáig volt valós. A fenti problémától eltekintve megbízható autó. Természetesen kissé alulmotorizált és ez manapság a mindenféle turbókkal fújt motorok között egyre jobban feltűnő. Szóval nem én vagyok a gyorsulási versenyek bajnoka lámpától lámpáig. Ez az autó 90-110km/h közé van kitalálva. Ennek ellenére lehet feltűnés mentes közlekedni vele autópályán is, de nem az az otthona.
Újkorából egy kép (bár ha lemosom kb most is így néz k):
-
Dudi08
tag
Sziasztok,
Első saját autóm 2015 októberében vettem. Ez egy faceliftes 2002-es MK1 1.8 benzines Ford Focus. ~1,5 évig használtam munkába járásra, illetve haza utazni.
2017 márciusában vettem egy '99-es Honda Civic VTI-t. Imádtam, király motor, pontos váltó, de a kisördög mindig motoszkált a fejemben hogy mást is ki kéne próbálni.
2019 januárjában pedig egy 2004-es Honda Accord Type-S-t sikerült venni, elég jó állapotban(ez is húzott kicsit).
A Ford azóta is megvan, lényegében öcsémé, az ATS-t csak én hajtom.
De a hülye agyam már gondolkodik, hogy ezt mire lehetne lecserélni. -
Pete55555
addikt
válasz
Jack Hunter #24 üzenetére
A kedvedért
2003-as Peugeot 307 1.6 Benzin
1,5 éve van nálam, második autóm, jogsim 11 éve van. Az előző egy Fiat 1-es Punto volt 1.1 55 SX ideges.
Előtte meg szülők autói.
Na, a Puntóhoz képest ég és föld, nyilván francia, van egy-két apróság amire figyelni kell, de nem hagyot még út szélén, és különösen sokat sem költöttem rá, a kopóalkatrészeken kívül 1-2 típushbát kellett javítani, pl szervó vezeték "elnyíródott" - volt már javítva, nem túl igényesen, ezt a szerelőm barátilag ingyenbe megoldotta. Illetve egy index kar javítás, ez is típushiba, 25.000. Amúgy kopóalkatrészek, futómű, fék. Motorhoz nem kellett nyúlni, vezérlés, olaj, és szűrők cseréje volt persze. Meg ma szélvédő csere, mert 2 hete kaptam egy kavicsot
600.000-ért vettem 200.000 km-el, Premium felszereltséggel. 1,5 év alatt kb 15.000 km ment bele, szóval nem használom túl sokat, de meg vagyok vele elégedve, több nyaralásra is elvitt már, szeretemItt pl kompozik
-
vans?
őstag
Elso autom napi 100km ingazas miatt egy dizel Meriva volt (2004-es), gyonyoru allapotban volt, de egyebkent motorikusan sok gond volt vele, ketszer ott is hagyott, persze legalabb 170km-re otthonrol.
Tavaly vettunk egy 2014-es 1,2TSI Skoda Rapidot maganszemelytol, ami szamunkra tokeletes ar-ertek aranyu auto. Erzodik az olcsosag a belterben tobb helyen, de egyebkent nagy ugras volt es szeretjuk.
-
CooleX360
csendes tag
1.6 Golf, első széria, 93as, semmi nincs benne még szóval elég fapad, de én imádom. Van alatta egy finom felni, sötétített üveg, a hangja is másabb egy picit. Nem az a kimondottan faszagyerek este csikorgatom a vácin, én ebből kinőttem, de maga a kinézetre egy picit hajaz rá, de eljött az idő amikor néznem kell mást.
-
Márk
senior tag
Hát ez az, pont az a vicc, hogy még ilyen állapotban sem éreztem azt rajta, hogy szét akarna szakadni/csavarodna a kasztni.
Véleményem szerint a leggázabb a bal hátsó küszöbvég volt, ott tulajdonképpen egy jó 20-30cm-es részen szó szerint eltűnt az anyag....
Minden régi autó felújítónak melegen ajánlom a homokfújást, könyörtelenül megmutatja a kasztni rejtett hibáit.
Én is azt hittem homokfújás előtt, mikor még csak szét volt szedve, hogy milyen jó állapotban van, szinte csak fényezni kell majd.
Hát persze....
Homokfújás után meg már komoly kétségeim támadtak, hogy egyáltalán meg lehet-e csinálni, autó lesz-e még belőle valamikor.
-
Az első dob részeken kívül nem volt vészes ... bár ott a merevítés azért necces lehetett javítás előtt, biztos érezhető volt az autó stabilitásán is, hogy "hajlik" az anyag már)...
Ez akkor mikor csinálva volt egy egész jó alapnak volt mondható ... most már 9 év eltelt azóta, a "maradék" még rosszabb lehet ...
Egyébként szép lett, ez még az időszak amikor a volkswagen tudott szép autókat csinálni ... Valahol a kerek lámpás kettes golf és polo utáni időszakkal egy olyan irányba indult el designban a VW, hogy onnantól hidegen hagy teljesen.
-
Az alkatrész ellátottság hogy is mondjam csak.
Elég gyér. konkrétan gyári szélvédőt nem tudtam szerezni hozzá, amikor berepedt. Pilkingtonnál meg a rendszerben sem volt benne az autó.
Komplett gumi kéder az ajtókra targatetőre, hogy ne ázzon be közel 500.000 HUF etc. Ha milliomos lennék megmaradt volna, de így sajnos csak pénznyelő volt. :/
-
zuhi_
senior tag
VW Passat B5.5 Variant (avf) és az örök szerelmem, egy '95-ös Daewoo Nexia GLE
-
Earl_Muttley
őstag
Volvo 850, 1996, 2.5 10V, 144 paci.
Amikor vettem, alig kellett autóznom, most már fáj a fogyasztása, mindig kijön rajta valami, mert nagyon elhanyagolt volt szegénykém mikor hozzám került. Egyébként amikor épp jó, akkor nagyon szeretem.
Hova tovább? Jövő nyáron felváltja egy Mondeo Mk4, ha minden jól megy.
-
-
Egon
nagyúr
szóval nálam nem csak közlekedőedény az autó, kell, hogy emocionálisan is megfogjon
+1. Illetve annyit tennék hozzá, hogy a 13 éves Ibizából, az új Astrába átülvén, nagyon nem mindegy a kényelmi faktor. Előbbivel kín volt lemenni Debrecenbe vagy Keszthelyre is, utóbbival a horvát tengerpartra leautózván sem éreztem azt, hogy túl sokat vezettem (vélhetőleg nagyrészt azért érzem így, mert az Ibizánál a 130-as autópálya-tempóhoz cca. 1000 rpm-mel többel kell bőgetni a motort, és valszeg jobb az Astra hangszigetelése is - tény, hogy utóbbi jóval csendesebb, és ezért kevésbé fáraszt).
Persze kicsit az almát a körtével hasonlítok össze a két kocsi vonatkozásában, de nem gondolnám hogy a "csak guruljon oszt jólvan" nézőpont védhető lenne, ha az ember egy szintnél többet autózik (ez nyilván nem neked megy). -
Egon
nagyúr
Volt ilyen autónk anno a '80-as években. Zsír újonnan vettük, vagy 3 évet kellett rá várni.
A fater szűk 2 év után eladta a fenébe, mert háromszor annyi gond volt vele, mint a korábbi Ladával kétszer annyi idő alatt. Többek közt volt olyan, hogy elmentünk egy meccsre Vácról Bp-re, és visszafelé indulván nem vette be az 1. és 2. fokozatot a váltó - nem volt túl vidám a pesti forgalomban, minden egyes piros lámpánál hármasban indulni...
Viszont volt egy olyan előnye, hogy rettenetes bilikék színű kocsi volt; már messziről láttam, ha jött értem valamelyik ős... -
Agostino
addikt
első autóm, amit igazából a családtól örököltem, egy vw polo 6n1 volt, asszem 97'-es. kijött rajta a rozsda elég sok helyen tizennyolc éves korában, szóval inkább elengedtem.
citroen xsara picasso követte, fél év után összetörték alattunk, szerencsére egyetlen darabban szálltunk ki a feleségemmel, csak a nyakam húztam meg. kár érte, nagyon praktikus autó volt, a mai napig meglenne.
ezután gondoltam legyen megint német autó, vettem egy e46-ot. szerettem, de még a sokak által dícsért szerelőről is kiderült utólag, hogy simlis alak volt. amíg megvolt az autó nekiálltam matekozni, hogy igazából amit éves szinten a javításra költök, inkább beletolom egy új autó részleteibe, akkor legalább nyugi van.
e pillanatban egy dacia logan mcv stepwayt hajtok, amit nagyon szeretünk a feleségemmel és semmi pénzért nem válnék meg tőle.
-
ncc1701
veterán
válasz
Lalikiraly #123 üzenetére
Nagybátyámnak insigniája van, igaz, taxizik. Kérdeztem tőle, h milyen, azt mondta, sose vegyek. Már ráköltötte az árának kb a felét.
-
ncc1701
veterán
válasz
Napfénysüti #99 üzenetére
Szombaton körbetekertük a balcsit, olyan gyönyörű pinarellót láttam, h majdnem elsírtam magam. Meg egy álomszép bianchin is megakadt a szemem.
-
Somatom
veterán
válasz
Evil Snowman #127 üzenetére
Á, ez kamu. Ilyen autó márpedig nincs.
Rágugliztam a képekre. Hát ez nagyon király! De jó, hogy anno nem tudtam erről a Nissan -ról! Biztos, hogy szereztem volna egy ilyen kanapét. -
szcsi
tag
2014-ben vettem egy Peugeot 306-ost, 2000-es évjárat, 2.0 HDi. Most van benne 294e km, az utóbbi 15 ezer volt kissé nyűgös. Hátsó híd csere, kuplung csere, porlasztócsúcsok, stb.
Úgyhogy idén augusztusban némi szerencsével lett egy Suzuki Baleno, 1.2 GL. Adott pénzért a lehető legújjabb (szalonból) amiben jó létezni.
Néztem több típust, meg lehetőséget ennyi pénzből, de egyikre sem kívántam rá. A Baleno előnyeit meg már leírták előttem.Szegény Peugeot meg már csak egy mosásra, takarításra meg a hirdetésre vár...
-
Az első autóm egy '87 12. havi gyártású Nissan Pulsar Exa NX Canopy volt. Bukólámpa, targa tető, két ajtós sportos jellegű autó. 1.8 szívó benzin CA18DE blokk 128 lóval. Két kissebb hátránya volt, az egyik hogy elől hajtott a másik hogy automata vátós volt. Fogyasztása vegyesen 10l/100 km volt. Kezdő jogsival, kezdő autónak több mint jó volt úgy gondolom.
Második autóm egy Toyota Yaris TS. Szintén 2 ajtós, frankó caribbean blue színben (8B6 a színkód ha jól emlékszem). 1.5 szívó benzin 1NZ-FE blokk 106 lóval. A 925 kg-os kasztnit meglepően könnyen mozgatta, kis zsebrakéta volt. Ez már manuális volt, de elől hajtott szintén. Fogyasztása vegyesen 6,5l/100 km volt. Ez tudatos döntés volt, munkába járáshoz kellett egy megbízható és olcsón fenntartható autó, az sem baj ha kicsi, úgyis csak ketten vagyunk a párommal, az egyetlen kritérium az volt, hogy 100 ló alatt nem lehetett.
Tavaly év végén egy ismerősöm kereskedésébe szembe jött egy 7gen Accord Tourer igazolt 74.xxx km-el. 1 hetet filóztam rajta, aztán több tényező miatt is (időközben fontos lett a nagy csomagtér, lassanszeretnénk gyereket, kicsit már kezdek "benagypapásodni") beszámítattam a Yaris-t. 2.0 szívó benzin K20A6 blokk 155 ló. Fogyasztása vegyesen 8,5l/100 km. Szintén elől hajt, de ez van. Majd talán játszósnak veszek egy leharcolt bömöst.
-
-
-
bambano
titán
első autóm egy opel kadett D 1.6D volt, tinédzser korú. nagyjából két és fél évig hajtottam, rendbe rakattam, majd ellopták. máig mocorog bennem a tudat, hogy olyan lopta el, akit ismerek és magamra haragítottam... röpke 17 év alatt sikerült lezárni a papírozását.
2000-ben kaptam egy másfél éves 1.6-os benzines G astrát céges autónak, amit jó áron megvehettem, amikor eljöttem a cégtől. nagyjából full fapad. nemrég múlt 20 éves, még megvan, asszony jár vele a bevásárló központok által határolt bermuda háromszögbe... nincs benne sok kilométer, neki megfelel. sose volt semmi komoly baja, csak amit okoztunk neki.
utána jártam két és fél évig egy 1.6 benzines fóccvágen borával, cégautóként. azt is megvehettem volna, amikor eljöttem onnan, de irreális árat mondtak rá, meg ritka ócska autó is volt, hát otthagytam. pedig én hoztam ki a szalonból 0 kilométerrel, és vigyáztam is rá. nulla menetteljesítmény, brutális fogyasztás, rendszeres hibák, irdatlan költségek lettek volna.
2005-ben vettem egy vectrát. c1 gts, 3.2v6. mai napig imádom. nem volt vele különösebben baj, bár néha kívánta a szervizt. motorja nem kényes, a futóművéből rendszeresen ledaráltam ezt-azt. én vagyok a harmadik tulaj, szoktam röhögni, hogy miniszterelnöki autóm van
még megvan, bár mostanában felmerült, hogy eladom, mert nem járok vele és emiatt rendszeresen megrohad.
a vectrának volt egy rosszabb sorozata 2016-17-ben, az se feltétlenül az ő hibájából. csak hát küzdelmes 320 ezer kilométer van benne, amiből az első 65-öt valami autógyilkosnál töltötte, a maradék 260kkm-t meg nálam
meg itteni fakezű szerelők között... akkor több peremfeltétel is összejött, úgyhogy tavaly vettem egy insigniát.
Milyen feltételek?
- kapuzárási pánikez vicces, de komoly is. kiszámoltam, hogy ha 12 évet kibír nálam egy autó, akkor nekem már nagyjából két autóm lesz, amit most veszek, meg amit nyugdíjazásom környékén, de az már tatás autó lesz. vagyis utoljára veszek olyan autót, amilyet szeretnék.
- életemben egyszer ki akartam próbálni, milyen a saját új autó.
- elkapott az ideg, hogy a vectra túl sokat volt szerelőnél, nekem meg munkaeszköz az autó. nem mondhatom a megrendelőnek, hogy bocs, nem tudok ugrani, mert döglődik a szekér.
- az opelnél valami betegség lehetett, mert kidobtak egy olyan modellt, ami tetszett. nem is árulták sokáig, összesen talán 7 hónapig.Az első autómnál az volt a szempont, hogy az első fémdarab négy kerékkel, ami kevesebbe kerül, mint a pénztárcám tartalma. meg is szívtam, rozsdaboglya lett, de én szerettem azt is. Az astrát úgy vettem, hogy ismert előéletű céges autót megvettem saját magam alól. A borát adták.
Az első autóm, amit úgy vettem, hogy már az igényeimet is tükrözte, a vectra volt, meg most az insignia. A fő szempont nálam, hogy sleeper legyen, túlmotorizált, de a társadalmi sztereotípiáktól mentes. Egy opelre sose néznek rá úgy, mint egy q7-es audira (bitpork
), szerencsére mindenki tucatautóként tekint rá. nem ingerelnek utcai versenyekre, bele lehet olvadni a forgalomba. fogyasztás sose érdekelt, ha nincs meló, elüldögélek itthon a fenekemen, ha meg menni kell, azt úgyis fizetik. viszont kiemelten fontos a megbízhatóság, ha jön egy vészjelzés, akkor az autónak mennie kell. esetenként nem is gyökketővel. úgyhogy igyekszem rendesen karbantartani, a fontos dolgokat megkapja.
mondjuk amióta az insigniával járok, folyton leszólítanak a benzinkutas csajok
ez nekem újdonság, el nem tudom képzelni, hogy annyira rajongjak egy autó külseje iránt, hogy leszólítsam a tulajt...
azért amikor beleülök néha a vectrába, mindig előjön az "abban még vót anyag" érzés. minimális elektronika (nem is volt vele semmi gond 14 év alatt), kéziváltó, szívó benzines motor. 30-nál berakom 3-ba, nyomok egy kövér gázt és egy lendülettel 180-ig húz, mint a villanymozdony. ilyet a mai autók nem tudnak. de érdekes, hogy az insigniában azt érzem, hogy túlszabályzott, sok komputer, automata váltó. Nincs meg benne az a nagy mechanikus menés érzés. És a végén döbbenek, hogy hogy a p-be kerültünk 180-ra, mikor semmi jele nem volt, hogy megy, mint a Radzeer...
szóval nálam nem csak közlekedőedény az autó, kell, hogy emocionálisan is megfogjon. a vectrát megint megvenném, ha legyártanának belőle új példányokat...
-
aero.
veterán
válasz
Lalikiraly #95 üzenetére
Nekem is infrás volt, 96-os évvégi, az első széria, ami megkapta az 5G-Tronicot. Én voltam a második tulajdonosa, 19,5 évesen vettem.
A távirányító viszont már nem nyitott. Kicseréltettem a mikrokapcsolót, 1 hétig működött, utána nem akartam vele foglalkozni. Kapott egy univerzális távirányítót.
Nekem is megvolt a blokk és az üdvözlő levél is.
Azért adtam el, mert kicsit elkezdte rágni a rozsda a hátsó ívet, és a wandler picit rakoncátlankodott 130-nál, meg mert akartam egy E39-et, amit borzasztóan megbántam. Nem a típust, hanem azt a konkrét autót. Mai napig forgalomban van amúgy a Merci, múlthónapban műszakizott.
-
Immáron 4 és fél éve egy Zastava 55 GTL-t használok.
Inkább hobbi járgány mint mindennapi, annyira nem kell nekem az autó, így nem akartam "hétköznapit", de akartam, hogy szerelhető is legyen (ha kell, márpedig 33 éves korában azért kell neki adni ezt-azt)..4 és fél év alatt megtettem vele 22ezer Km-t kb. Sehol se hagyott ott, 1x volt, hogy nem indult.. illetve 3x, az egyik esetben megszakító hiba volt (előtte "basztattam", akkor még jó volt, másnap nem :\ ) a második két esetben meghalt az akkumulátor (eléggé "selejt" akkuval vettem meg, akkor gyorsan kellett valami, de már csak Jász akkut kaptam, tél előtt "minden elfogyott".. élt utóbbi kemény 2 és fél évet, egy fél éve egy Varta Black teljesít benne szolgálatot)...
most fog kapni majd vizsga előtt egy teljes új első és hátsó futóművet, kuplung csere, jobb küszöb lakatolást... valamennyit én csinálom majd meg ezekből (ha már hobbi).. bár szemét módon 2 hete kilyukadt a kb. 4 éve felrakott kipufogó is ... nem tartott sokáig
.. de hát nem volt vele semmi baj az elmúlt években, rendes tőle, hogy "egyszerre" jön a dolog (szerviz előtt).
-
-
erer1000
őstag
nagyon úgy látom hogy csak nekem van itt 1000-es, 2001-es Swiftem , amit anyámtól vettem, cserébe 10x meghívtam KFC-re
-
Somatom
veterán
válasz
Lalikiraly #110 üzenetére
Egyébként, ha szereted az ilyesmiket, akkor mindenképpen menj el a sinsheimi múzeumba. Az két nap szájtátás. Van bútorszállító Rolls-Royce, a sirályszárnyas W198 -ból kettő, Hitler hatkerekü W31-G4 -e, stb., stb. Egyébként, amikor a W31 -et megláttam, arra gondoltam, milyen fura, hogy a történelem ismétli önmagát.
-
De olvastam
Jogos. De látod 7.3 volt.
A LOTEC SIRIUS volt még egy igazi hipersportkocsi.
Még 2000 körül olvastam egy cikket róla.
A lényeg hogy ugye a Merci motor szénné volt tuningolva benne több mint 1300Nm- adott le.
És azt írták, ill a Lotec nyilatkozta, hogy csak azért nem megy 360- nál többet, mert a gumik nem bírjákAmúgy bitangul hasonlít a Száguldó bosszú filmben látható autóra, ami asszem egy csúcs FORD volt amiből talán 3 készült és irgalmatlan drága
Na befejezem most már a földi halandókhoz nem mérhető autókról való nyálcsurgatást
Mást is szóhoz kell jutni hagyni.
Amúgy DeLoreant szeretnék nagyooooooooooooooon
-
Somatom
veterán
válasz
Lalikiraly #110 üzenetére
Na, lekéstem a szerkesztéssel.
-
Nemnem. 7.3 V12 volt a plafon... de asszem Brabus volt az már. 210-esben... De az már félelmetes.
Fater csak sima SD-t látott. a lökös volt hosszú.
Meg a Lotec Siriusba rakták bele valamelyik durva talán a 600 V12őt. a bálnáét.
Nekem vezetni 210 ből barátom E50 AMG jéhez volt szerencsém. AMG plusz gyári chip. 380LE volt. V8 persze.
És hogy alapjáraton milyen mocsok halk motorok ezek... persze, ha nem AMG meg semmi kipufogó. Egy másik barátom faterjának volt CL 500 AMG 2000 körüli példány. az valami 400+ LE volt. Na annak már cifra hangja volt. Volt főnökömnek volt S500 asa W220 as. a piskótalámpás a sok ABC futóműbajos. Mondjuk annak az autónak tényleg kegyetlen sok baja volt. Ismerősnek 400CDI van.Hát igen sajna, nekem ezek álmok, bár az a baj hogy ki sem lehet használni őket.
-
Somatom
veterán
válasz
Lalikiraly #106 üzenetére
Ha hosszú volt, akkor az SDL (+12cm az ülések között). Dízelből longot csak USA piacra gyártottak. Benzinesből a legnagyobb motor sztem a W116 -ban volt (6,9L, V8). A Ronin című filmben van egy barna W116, 6,9 -es.
Persze, csak, ha nem számoljuk a Brabus elmebaját, amikor fogtak egy kereklámpás E500 -at és belegyömöszölték a bálna V12 -esét, 7,2 -re fúrva. -
-
Ne is említsd. Fater a múltkor mesélte, hogy ááá nem hitt a szemének. Látott egyet itt Érd környékén. Hát 300 SD azt tudom hogy volt. De azt mondja, hát de ez hosszú lökhárítós, akkora állat nagy autó, sosem látott ilyet. A klubban van az egyik srácnak egy 126osa, csak kit felvan tuningolva
Igen a 3.5 ös dízel volt előbb, azt váltotta a 300TD. Sokan balhéztak a 3.5 D re hengerfejbajok miatt, de Merci klubba akik májerebbek ők csak annyit mondtak, hogy kicsit kíméletesebben kell vele bánni az átlagnál és örök mint a nyomor.
A 2,9TD motor meg ugye a Sprinternek a motorja. De több dízelmotor is kb ilyen második világháborús blokkból v van. Mondjuk én pont Benzines párti vagyok. Régi Mergánál a kaszni után a futómű a gyenge pont. A többi semmiség. Automataváltóba csak normális olaj meg szűrő kell és örök... Nekünk sosem volt gond az automatával, pedig volt egy jó-pár.
-
Somatom
veterán
válasz
Lalikiraly #102 üzenetére
A bálna nekem nem jön be. Inkább a 126 -os. Egyik barátom hozott egyet az USA -ból. Lehidaltam, amikor megláttam. Hófehér, hosszú lökhárítós SDL. Utolsó évjárat, természetesen fullos. 126 -os bódé, de gyárilag a bálna 3,5 -ös dízele van benne. Nem is tudtam, hogy gyártottak ilyet.
bitpork:
Nem volt nagy kunszt, a Kalos értékét nem nehéz überelni. -
válasz
Napfénysüti #99 üzenetére
Idén somatom egy olyan czangát villantott ami többe fájt mint az autója
Szóval nyugodtan lehet jönni családostól ahogy Mágus2 is csinálja meg még páran.
-
-
Lenry
félisten
egy dízel Passatom van. 1.9TDI
azelőtt egy dízel Passatom volt. 1.9TDI
ami előtt volt egy dízel Passatom. 1.9TDI
még nem tudom mi lesz majd utána.
Új hozzászólás Aktív témák
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Küszöbön az androidos PC-k
- Kerékpárosok, bringások ide!
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Milyen videókártyát?
- OpenMediaVault
- Napelem
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- További aktív témák...
- Asus ROG Strix G16 G614JZR 16" QHD+ IPS i9-14900HX RTX 4080 32GB 1TB NVMe gar
- Apple iPhone 16 pro független.
- Iphone 15 -független-tökéletes állapotban-128Gb
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro Max 256GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3589
- HIBÁTLAN iPhone XS 256GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3587, 100% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE A520M R5 5600X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 Ti 8GB ZALMAN M4 Cooler Master 650W
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3341, 94% Akkumulátor
- HIBÁTLAN iPhone 12 mini 64GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2036
- Eladó szép állapotú Samsung S10+ 8/128GB / 12 hó jótállás
- Honor X8 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest