- Út Korea turistaparadicsomába, amiről talán még sosem hallottál: Csedzsu-sziget
- Perplexity Pro AI képszerkesztési limit -egy képgenerátor függő tapasztalatai
- Adattár lemez előkészítése távlati Windows telepítéshez
- Jelszóvédett IBM Thinkpad R50e működőképessé tétele.
- ATK Blazing Sky X1 Ultimate Metallic Red gamer egér
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Szólánc.
- GoodSpeed: Perplexity Pro AI képszerkesztési limit -egy képgenerátor függő tapasztalatai
- Gurulunk, WAZE?!
- sellerbuyer: Milyen laptopot vegyek? Segítek: semmilyet!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- gerner1
Új hozzászólás Aktív témák
-
vamzi
senior tag
A cikkben említett fékerő szabályozó jelenleg is megtalálható az utódban. A szerepe, hogy fékezéskor az autó tömege az első tengelyre helyeződik, emiatt a hátsó tengelyen szabályozni kell a fékhatást(csökkenteni), így megmarad az autó stabilitása, nem tör ki az autó feneke.
-
Victoryus
addikt
MAd MAx style
-
Simi87
senior tag
miért kell ezt csinálni?
Mondjuk legalább sedan, nem 3 ajtós, aminek úgy nyeklik-nyaklik a kasztnija, hogy valami félelmetes.
Nekem volt 4X4-es, 1.6-os, Automata sedan-om, na az autó, de az a beteg, hogy a kedvenc nyunyukim a swift van.Ami 3 ajtós, szinte nulla szigeteléssel, de olyan könnyű, és puritán, mintha egy kibelezett versenygéped lenne.
Szerintem azt hálálná meg a legjobban az autó, ha nem a homasitában költenéd el a pénzed, hanem jó olajat kapna pl. -
moltam
tag
Én a motort nem piszkálnám, kapja meg a kötelező szervizeket időben és kimegy a világból.
A szervó jó ötlet, ha találsz a bontóban egy szervós autót, könnyen át lehet hajítani a tiédbe.
Egy szép alufelni minden autón jól mutatHa központizáras a szuzi, lehet venni 6-7 ezer forintért távirányító modult hozzá, nagyon kényelmes tud lenni, és innen lehet folytatni hogy bezáráskor felhúzza az ablakokat stb...
Az én autómat (20 éves Vectra) leginkább belső kényelem szempontjából fejlesztem, szinte minden gyári extrát belepakoltam.
A következő projekt az elektromos napfénytető automatikus bezárása lesz.
-
Téma off, TROLL on:
Tegyél lekvárt a motortérbe -
Fr0z3n
őstag
Ugyan már, ki foglalkozik ilyennel?
A zasszony a 10. emeleten hallotta ahogy elindítottam az autót. Én azt mondom, mindenkinek legyen olyan az autója, amiben jól érzi magát. Tojtam a közvéleményre.
bacsis:Ajánlom figyelmedbe. Nagyon rendesek a srácok és segítenek mindenben. Alkatrész, építés, tanács, bármi.
-
Entryy
aktív tag
Oké. gyertya. De mi a frászért raksz bele platina/iridium gyertyát? Semmi nem fog történni csak kidobtál 4x6e forintot. Vagy 12.000+ pörög a kis suzi motor?
A hengerfejet is lekerámiátathatnád,hogy kevesebb legyen a hőveszteség és nyerjél még teljesítményt, de mivel nem versenyautót építesz megint halálfölösleges.Jó állapot, jó olaj, normális üzemanyag és rendszeres karbantatás.
A fentiekből eddig egyedül a bontott,de gyári szervó beépítése tűnik értelmesnek.
(#14) Fr0z3n : Nem az a baj,hogy az asszonykád hallotta. Sokkal inkább az,hogy az egész lakótelep. Majd mikor felnin lesz a verda sokadjára, átgondolod.
-
lehella
senior tag
Komolyan karbis egy 12 éves Swift?
Több pólusú, drága gyertyát én akkor tennék bele, ha izmosabb a trafó, szilikon gyertya kábelek vannak, anélkül csak placebo hatás lesz. Nekem Ladán egy 75 -> 112 LE-re felhúzott tuningmotor van, de ott is csak gyári gyertyákat használok, BMW trafóval és szilikonos kábelekkel, tökéletes.
-
Thronks.90
tag
Mentségemre szóljon, a Golf mellett pihen a garázsban egy '92es Astra F Caravan 1.4Benzin. Újítgatom, csinálgatom, mert úgy járnak ezek is mint a zsigulik, trabantok, Sok volt belőle, de ma már egyre ritkább a szép állapotú. Édesapám első autója volt, mikor kiment "kalandvágyból" külföldre, akkor kaptam meg töle. Sajnos előjöttek az Opel betegségek, rohad, de már csak a két küszöb csere + fényezés van hátra, ja, meg össze kell rakni. Pár év és youngtimer lesz, kíváncsi vagyok lesz- e akkora kultusza mint itt a Ladáknak, vagy nyugaton a Golfoknak.
#10 basics
Karburátor drága dolog. Egy normálisabb Weber vagy Solex karcolja a 100.000Ft- ot. használtan kapni jót olyan 50körül (Én is annyiért vettem, Weber 45) Sportszűrőt bármelyik autósboltban, olyat is lehet kapni, ami a gyári helyére megy bele, nem kell feltétlen levenni a szűrőházat. Nem nagy munka egyik sem, ha szerencséd van a karburátor talpra simán felmegy a másik karbi, de ennek utána kell nézz alaposabban. Nekem kb 2éve alakul az autóm, és még mindig nem mondhatom, hogy kész. Mindig tanulok valamit, hogy mi miért jó, és hogyan. Ajánlom ezt az olvasmányt, nem írnak hülyeséget, de azért nem is kell mindent komolyan venni. Alapnak teljesen jó.
-
bacsis
Közösségépítő
válasz
Thronks.90 #6 üzenetére
ahha világos, értem, amit írsz köszi a tippet
akkor próbáljunk kicsit mélyebre merülni a témában
Honnan lehet szerezni nagyobb karburátort+sport levegő szűrőt?
mennyire nagy meló ezek kicserélése? és milyen költségekkel jár?
Entryy! Így van igazad vannem célom az ilyen "agresszív" beavatkozás...
de ha azt mondjátok hogy a gyári fluxuskondenzátornál van jobb és nem is olyan drága vegyem meg, akkor persze, miért is ne...
ahogy írták itt a kollegák, attól mert rakok bele értelmesebb gyertyát, vagy minőségi gumit, az még nem adja a "szarrátuningolt" érzést -
Entryy
aktív tag
Halál felesleges mindez, nem lesz jobb az autó sem, a megítélésed viszont meredeken fog zuhanni.
Törekedj rá,hogy gyári állapotába hozd és tartsd meg az autót. írtad,hogy valszeg hosszútávon megmarad a verda. Nézz szét az utakon te is inkább megnézed a gyönyörű, gyári állapotú első szériás opel kadettet, mint a szarrátuningoltat - akár milyen szépen is van megcsinálva.Nem sokára így lesz kuriózum.
-
Thronks.90
tag
Tudom milyen a balkán tuning, volt egyik barátomnak egy Lada 2107ese. Az az autó is kapott egyet s mást, pl teljesen nyitott kipuff rendszert, de azt csak két napig, mert olyan hangos volt. Az lett a vége, hogy ráraktunk egy Golf2 G feltöltőt, amit úgy bontottunk. Vadállatul ment, de csak kb 1000Km- t. Megette a szelepeket és gyakorlatilag mindent, amit csak lehetett. :
-
Fr0z3n
őstag
Gyertyát azért ajánlottam jobbra cserélni, mert nagyobb szikrát biztosít, jobb az égés. Amiket én írtam gyújtást + szelepet, nem a száguldozást szolgálja hanem csak egyszerű motoroptimalizálás. Kevesebb fogyasztás, plusz egy kis erő. Ha nem könnyítesz a kasznin, már pedig miért tennéd, akkor érezni se fogod, csak tankoláskor. Nekem speciel 7 körül evett, beállítás és csere után csak 6,2. A sedan meg ennél is többet eszik, érezhető lesz a javulás ilyen téren.
A váltó rövidítéssel az ég világon semmi nem változik, csak a bejárt út. A váltóba úgy sem nyúlsz bele. Könnyebb váltás miatt javasoltam. Nem kell 1.0 swift váltót beletenni.
A gázt felejsd el, kiadsz rá egy rakat pénz + műszaki + újabb hibaforrás.
Gumi gyári mérete 155/70 R13, ez egy teljesen kommersz méret. 10k körül kapsz már hankook vagy barum gumit, ami jól bírja a strapát. 15 körül meg kapsz már goodyear vagy continental gumit is, ami azért még mindig minőség.(#4) Yoshaki : próbálkoztunk sokmindennel
-
Thronks.90
tag
Attól, hogy jobb gyertyát raksz bele, nem fog hamar elkormolódni (persze csak ha megfelelő keveréket ad a karburátor, és jól van beállítva a gyujtás), nagyobb szikrát ad, stb. Ajánlom a Champion gyertyákat, nekem is az van benn, 2pólusú, kb 5-6 ezer darabja, de teszi a dolgát. Hőértékre figyelj!!! Gumit Én a Toyo, Yokohama, Michelin, Pirelli- t ajánlom, drágább mint a Barum és társaik, de sokkal (fényévekkel) jobb. Én személy szerint Toyo TR1 Proxes RF gumikat koptatok, 2 szezont elment, ~50000km. Többe kerül mint a tescós, de így most akciósan találtam hirtelen [link] 17- 18k darabja. Meghálálja az autó, jobb a fékhatás, bátrabban lehet kanyarodni. Gázról nem tudom megéri- e. Édesanyámék Astra F-je, 550.000km- el lett eladva, új kora óta velünk volt, és kb 350.000km- nél került bele a gáz. Koptatja a motort, ez is azért lett eladva, mert már hordós volt a henger.
-
bacsis
Közösségépítő
válasz
Thronks.90 #2 üzenetére
Hűűű egy kicsikét belementünk a mély vízbe
Ennyire nem merülnék bele
Viszont van pár dolog ami felkeltette az érdeklődésemet... gyertya: oké, veszek bele nem 2ezer Ft-osat..
mitől lesz nekem illetve az autónak jobb?
karburátoros... ok sport levegőszűrő és új kipufogórendszer, és nyerek pár lovat... nem szándékozom száguldani az autóval, ha nagyon kell azért így is hozza a kötelezőt amit egy családi autónak tudnia kell, 130-al menjen jó az.... így is van értelme ezeket elvégezni?
a váltóra köszi a tippet, azt szerintem nem szeretném... továbbra sem sportos autó kell, hanem egy sokáig megbízható családi autó legyen
ami még eszembe jutott: gumik.... megéri valami nem a legolcsóbb gumikat rakni az autóra? ha igen akkor van oylan aminek darabja nem 50ezer Ft, hanem szintén valami alacsonyabb költségvetésű?
ezt a típusú autót ezzel a motorral érdemes átállítani gázos meghajtásúra?
Közbe' látom szerkesztettél... Nahh tehát nekem pont hogy az a cél, hogy köztudottan elpusztíthatatlan kocsi ez, szeretném még inkább azzá tenni -
Thronks.90
tag
Bocs hogy nem szerkesztve, de most jutott eszembe ezt még leírni. Az hogy beleraksz egy nagyobb, erősebb motort, nem igazán szabályos. Belemegy az 1.6 talán motortartó bakokat kell cserélni és annyi, de ha a KPM- es bácsi meglátja, nem fog örülni. Engem is egyszer állítottak meg, csak rázta a fejét a muksó aztán mondta, hogy most menjek haza és maradjon a garázsban a kocsi egy darabig, mert legközelebb leveszi a rendszámot
. Motor az eredeti motorja néhány kisebb átalakítással, annyi hogy le van ültetve 6cm- t, sportkormány, gyáritól 10+%- ot eltérő gumik (205/50 r15) sprotkipufogó.
@Fr0z3n
Turbónyomást?
fasza lehet
nekem csak kivezetés van előre, hogy legyen torlólevegő, az is sokat dob rajta 50+ km/h- nál, de szerintem a turbótól szétnyílna a hengerfeje, mint a tubarózsa, lévén 1mm le van köszörülve a hengerfejből... így is folyamatosan tömítéscserés (kb 10000Km- enként). Legalább meg tudom oldani az olajcserével együtt >.<
-
Fr0z3n
őstag
Na, nekem való téma. Volt már tyúning swiftem, igaz 3 ajtós. A legegyszerűbb ahogy fentebb is írták, a szívó és a kipuf oldalt módosítani. Gyújtás állítás, szelep köszörülés, karbi csere, minőségi gyertya (nem a 2e ft-os kategória). Kipufnál meg a katalizátor után azt csinálsz amit akarsz, ahhoz ne nyúlj meg műszakin elveszik a szüzességed. Kis sportdob a végére, középdob meg kuka. Baráti tanács, hagyd meg a gyári dobot. Szakival kettévágatni, kibelezni, az új dobot pedig bele kell építeni. Akkor olyan kukázott dobot használsz amit akarsz, nem kell ide műbizonylat. Léteznek TÜV papíros, E jeles dobok is amiket jellemzően tőlünk nyugatabbról szereznek, na az itt nem jó. Legalábbis nem minden vizsgaállomás fogadja el, hiába E jeles. Ajánlom a paragi dobokat. Nekem mondjuk koppány kipufom volt a katalizátor után (LADA rulz
). Még meg is van.
A váltóbot is sokat javíthat a fílingen. Le kell vágni belőle felül 1 centit, alul pedig beletoldani ugyanennyit. Többet ne, mert a kipufogóhoz hozzáérhet. Sokkal rövidebb váltásokat tesz lehetővé. Motor belsejéhez nem nyúlnék, jól össze van rakva. De a 0,5 bar turbónyomást gond nélkül elbírja
.
-
Thronks.90
tag
Szervót nem nehéz belerakni, kell bontóból egy szervós kormánymű. Nekem a 30éves kettesgolfomban is van, bár az Golf3- é. Szépen fel lehet extrázni, Én autóm is fel van, gyakorlatilag nem jött ki így kocsi a gyárból (Szervó, klíma, távirányítós zár, bicskakulcs, gombos csomagtérajtó, állítható kormány). Nem tudom így hirtelen mibe fájhat egy szervós kormánymű bele, enyémbe kb 30k volt bontóban + beszerelés ideje (Mi raktuk bele)... Tuiningnak pedig ha karburátoros, egyszerű dolgod van. Csak ha a fúvókát cseréled benne vagy kap egy nagyobb karburátort + kap egy sport levegőszűrőt és egy kipufogórendszert 5- 15 lóerőt is kaphatsz, plusz magasabb fordulaton se fogy el az erő. Ha injektoros, akkor valami úton módon biztos lehet programozni, mástnem lambda jel hamisításával, de azt nem ajánlom, mert sokkal nagyobb galibát okozhat mint hasznot. Gyújtást is lehet esetleg cserélni valami komolyabbra, de annak önmagában sok értelme nincs. Aztán ha komolyabban belemennénk jöhet(nek) a vezérműtengely(ek), a szívó/kipufogócsonk polír, hengerfejköszörülés, dugók cseréje, egyéb könnyítések. Minden tuning először a megbízhatóság rovására megy, ezt tudni kell, és aki azt mondja hogy neki minden elsőre jó volt az szerintem hazudik ( hacsak nem egy bevált és köztudottan jól működő alkatrészt tett bele vagy átalakítást végzett) Nem titok, hogy az Én autómnak is vannak és voltak is gyermekbetegségei, pl sokat szoptam a gyujtással (ez már tirisztoros), a Km órával ( nem jelzett, vagy fals jelet adott sokáig) illetve más elektronikus alkatrészekkel is volt gondom... Ez az autó(sz)építés szépsége.
-
bacsis
Közösségépítő
mondjuk nyitó kérdésként, esetleg amibe gondolkodnék elsőre, az a szervó kormány... Sajnálom asszoynkámat, ahogy küzd a kormánnyal sokszor... úgy tudom volt szervós kivitel is... meg lehet valósítani valahogy hogy szervós legyen az autó?
értelemszerűen nem mindenáron akarom megoldani, tehát iylen 200ezer Ft-os beavatkozás esetén inkább gyúr a párom továbra is bicepszre vele
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Vezetékes FEJhallgatók
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- iPhone topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- OLED TV topic
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen légkondit a lakásba?
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- Honor 90 + gyári gyorstöltő
- HP 15.6 ",AMD A10,jó állapotú,magyar billentyűzet
- Fujitsu ,15,6",8.gen.i5,világító.bill, 4G LTE,8-32GB/256-512,jó akku,szép
- Dell,14"FullHd IPS,core i5 6440H(fiz.4MAG!),8-16GB DDR4 RAM,Vil.bill,256-512GB SSD,Jó akku,szép
- HP,15.6" FullHd IPS,8.gen.core i5 (8X4,0Ghz)8-32GB RAM,256GB-1TB SSD,nagyon jó akku, szép á
- GYÖNYÖRŰ iPhone XR 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3200, 100% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 128GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3396, 94% Akkumulátor
- HIBÁTLAN iPhone 13 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3421
- HIBÁTLAN iPhone 13 256GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3428
- Azonnali készpénzes AMD CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest