- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bigyo108: A vén PC-Főnix újjászületése
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- Kalandor: Elhunyt I. Ferenc pápa
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- GoodSpeed: Ma a Samsung Galaxy S24 FE-re is megérkezett az Android 15-ön alapuló One UI 7.0
Új hozzászólás Aktív témák
-
vamzi
senior tag
A cikkben említett fékerő szabályozó jelenleg is megtalálható az utódban. A szerepe, hogy fékezéskor az autó tömege az első tengelyre helyeződik, emiatt a hátsó tengelyen szabályozni kell a fékhatást(csökkenteni), így megmarad az autó stabilitása, nem tör ki az autó feneke.
-
MAd MAx style
-
Simi87
senior tag
miért kell ezt csinálni?
Mondjuk legalább sedan, nem 3 ajtós, aminek úgy nyeklik-nyaklik a kasztnija, hogy valami félelmetes.
Nekem volt 4X4-es, 1.6-os, Automata sedan-om, na az autó, de az a beteg, hogy a kedvenc nyunyukim a swift van.Ami 3 ajtós, szinte nulla szigeteléssel, de olyan könnyű, és puritán, mintha egy kibelezett versenygéped lenne.
Szerintem azt hálálná meg a legjobban az autó, ha nem a homasitában költenéd el a pénzed, hanem jó olajat kapna pl. -
moltam
tag
Én a motort nem piszkálnám, kapja meg a kötelező szervizeket időben és kimegy a világból.
A szervó jó ötlet, ha találsz a bontóban egy szervós autót, könnyen át lehet hajítani a tiédbe.
Egy szép alufelni minden autón jól mutatHa központizáras a szuzi, lehet venni 6-7 ezer forintért távirányító modult hozzá, nagyon kényelmes tud lenni, és innen lehet folytatni hogy bezáráskor felhúzza az ablakokat stb...
Az én autómat (20 éves Vectra) leginkább belső kényelem szempontjából fejlesztem, szinte minden gyári extrát belepakoltam.
A következő projekt az elektromos napfénytető automatikus bezárása lesz.
-
DraXoN
addikt
Téma off, TROLL on:
Tegyél lekvárt a motortérbe -
Fr0z3n
őstag
Ugyan már, ki foglalkozik ilyennel?
A zasszony a 10. emeleten hallotta ahogy elindítottam az autót. Én azt mondom, mindenkinek legyen olyan az autója, amiben jól érzi magát. Tojtam a közvéleményre.
bacsis:Ajánlom figyelmedbe. Nagyon rendesek a srácok és segítenek mindenben. Alkatrész, építés, tanács, bármi.
-
Entryy
aktív tag
Oké. gyertya. De mi a frászért raksz bele platina/iridium gyertyát? Semmi nem fog történni csak kidobtál 4x6e forintot. Vagy 12.000+ pörög a kis suzi motor?
A hengerfejet is lekerámiátathatnád,hogy kevesebb legyen a hőveszteség és nyerjél még teljesítményt, de mivel nem versenyautót építesz megint halálfölösleges.Jó állapot, jó olaj, normális üzemanyag és rendszeres karbantatás.
A fentiekből eddig egyedül a bontott,de gyári szervó beépítése tűnik értelmesnek.
(#14) Fr0z3n : Nem az a baj,hogy az asszonykád hallotta. Sokkal inkább az,hogy az egész lakótelep. Majd mikor felnin lesz a verda sokadjára, átgondolod.
-
lehella
senior tag
Komolyan karbis egy 12 éves Swift?
Több pólusú, drága gyertyát én akkor tennék bele, ha izmosabb a trafó, szilikon gyertya kábelek vannak, anélkül csak placebo hatás lesz. Nekem Ladán egy 75 -> 112 LE-re felhúzott tuningmotor van, de ott is csak gyári gyertyákat használok, BMW trafóval és szilikonos kábelekkel, tökéletes.
-
Thronks.90
tag
Mentségemre szóljon, a Golf mellett pihen a garázsban egy '92es Astra F Caravan 1.4Benzin. Újítgatom, csinálgatom, mert úgy járnak ezek is mint a zsigulik, trabantok, Sok volt belőle, de ma már egyre ritkább a szép állapotú. Édesapám első autója volt, mikor kiment "kalandvágyból" külföldre, akkor kaptam meg töle. Sajnos előjöttek az Opel betegségek, rohad, de már csak a két küszöb csere + fényezés van hátra, ja, meg össze kell rakni. Pár év és youngtimer lesz, kíváncsi vagyok lesz- e akkora kultusza mint itt a Ladáknak, vagy nyugaton a Golfoknak.
#10 basics
Karburátor drága dolog. Egy normálisabb Weber vagy Solex karcolja a 100.000Ft- ot. használtan kapni jót olyan 50körül (Én is annyiért vettem, Weber 45) Sportszűrőt bármelyik autósboltban, olyat is lehet kapni, ami a gyári helyére megy bele, nem kell feltétlen levenni a szűrőházat. Nem nagy munka egyik sem, ha szerencséd van a karburátor talpra simán felmegy a másik karbi, de ennek utána kell nézz alaposabban. Nekem kb 2éve alakul az autóm, és még mindig nem mondhatom, hogy kész. Mindig tanulok valamit, hogy mi miért jó, és hogyan. Ajánlom ezt az olvasmányt, nem írnak hülyeséget, de azért nem is kell mindent komolyan venni. Alapnak teljesen jó.
-
bacsis
Közösségépítő
válasz
Thronks.90 #6 üzenetére
ahha világos, értem, amit írsz köszi a tippet
akkor próbáljunk kicsit mélyebre merülni a témában
Honnan lehet szerezni nagyobb karburátort+sport levegő szűrőt?
mennyire nagy meló ezek kicserélése? és milyen költségekkel jár?
Entryy! Így van igazad vannem célom az ilyen "agresszív" beavatkozás...
de ha azt mondjátok hogy a gyári fluxuskondenzátornál van jobb és nem is olyan drága vegyem meg, akkor persze, miért is ne...
ahogy írták itt a kollegák, attól mert rakok bele értelmesebb gyertyát, vagy minőségi gumit, az még nem adja a "szarrátuningolt" érzést -
Entryy
aktív tag
Halál felesleges mindez, nem lesz jobb az autó sem, a megítélésed viszont meredeken fog zuhanni.
Törekedj rá,hogy gyári állapotába hozd és tartsd meg az autót. írtad,hogy valszeg hosszútávon megmarad a verda. Nézz szét az utakon te is inkább megnézed a gyönyörű, gyári állapotú első szériás opel kadettet, mint a szarrátuningoltat - akár milyen szépen is van megcsinálva.Nem sokára így lesz kuriózum.
-
Thronks.90
tag
Tudom milyen a balkán tuning, volt egyik barátomnak egy Lada 2107ese. Az az autó is kapott egyet s mást, pl teljesen nyitott kipuff rendszert, de azt csak két napig, mert olyan hangos volt. Az lett a vége, hogy ráraktunk egy Golf2 G feltöltőt, amit úgy bontottunk. Vadállatul ment, de csak kb 1000Km- t. Megette a szelepeket és gyakorlatilag mindent, amit csak lehetett. :
-
Fr0z3n
őstag
Gyertyát azért ajánlottam jobbra cserélni, mert nagyobb szikrát biztosít, jobb az égés. Amiket én írtam gyújtást + szelepet, nem a száguldozást szolgálja hanem csak egyszerű motoroptimalizálás. Kevesebb fogyasztás, plusz egy kis erő. Ha nem könnyítesz a kasznin, már pedig miért tennéd, akkor érezni se fogod, csak tankoláskor. Nekem speciel 7 körül evett, beállítás és csere után csak 6,2. A sedan meg ennél is többet eszik, érezhető lesz a javulás ilyen téren.
A váltó rövidítéssel az ég világon semmi nem változik, csak a bejárt út. A váltóba úgy sem nyúlsz bele. Könnyebb váltás miatt javasoltam. Nem kell 1.0 swift váltót beletenni.
A gázt felejsd el, kiadsz rá egy rakat pénz + műszaki + újabb hibaforrás.
Gumi gyári mérete 155/70 R13, ez egy teljesen kommersz méret. 10k körül kapsz már hankook vagy barum gumit, ami jól bírja a strapát. 15 körül meg kapsz már goodyear vagy continental gumit is, ami azért még mindig minőség.(#4) Yoshaki : próbálkoztunk sokmindennel
-
Thronks.90
tag
Attól, hogy jobb gyertyát raksz bele, nem fog hamar elkormolódni (persze csak ha megfelelő keveréket ad a karburátor, és jól van beállítva a gyujtás), nagyobb szikrát ad, stb. Ajánlom a Champion gyertyákat, nekem is az van benn, 2pólusú, kb 5-6 ezer darabja, de teszi a dolgát. Hőértékre figyelj!!! Gumit Én a Toyo, Yokohama, Michelin, Pirelli- t ajánlom, drágább mint a Barum és társaik, de sokkal (fényévekkel) jobb. Én személy szerint Toyo TR1 Proxes RF gumikat koptatok, 2 szezont elment, ~50000km. Többe kerül mint a tescós, de így most akciósan találtam hirtelen [link] 17- 18k darabja. Meghálálja az autó, jobb a fékhatás, bátrabban lehet kanyarodni. Gázról nem tudom megéri- e. Édesanyámék Astra F-je, 550.000km- el lett eladva, új kora óta velünk volt, és kb 350.000km- nél került bele a gáz. Koptatja a motort, ez is azért lett eladva, mert már hordós volt a henger.
-
bacsis
Közösségépítő
válasz
Thronks.90 #2 üzenetére
Hűűű egy kicsikét belementünk a mély vízbe
Ennyire nem merülnék bele
Viszont van pár dolog ami felkeltette az érdeklődésemet... gyertya: oké, veszek bele nem 2ezer Ft-osat..
mitől lesz nekem illetve az autónak jobb?
karburátoros... ok sport levegőszűrő és új kipufogórendszer, és nyerek pár lovat... nem szándékozom száguldani az autóval, ha nagyon kell azért így is hozza a kötelezőt amit egy családi autónak tudnia kell, 130-al menjen jó az.... így is van értelme ezeket elvégezni?
a váltóra köszi a tippet, azt szerintem nem szeretném... továbbra sem sportos autó kell, hanem egy sokáig megbízható családi autó legyen
ami még eszembe jutott: gumik.... megéri valami nem a legolcsóbb gumikat rakni az autóra? ha igen akkor van oylan aminek darabja nem 50ezer Ft, hanem szintén valami alacsonyabb költségvetésű?
ezt a típusú autót ezzel a motorral érdemes átállítani gázos meghajtásúra?
Közbe' látom szerkesztettél... Nahh tehát nekem pont hogy az a cél, hogy köztudottan elpusztíthatatlan kocsi ez, szeretném még inkább azzá tenni -
Thronks.90
tag
Bocs hogy nem szerkesztve, de most jutott eszembe ezt még leírni. Az hogy beleraksz egy nagyobb, erősebb motort, nem igazán szabályos. Belemegy az 1.6 talán motortartó bakokat kell cserélni és annyi, de ha a KPM- es bácsi meglátja, nem fog örülni. Engem is egyszer állítottak meg, csak rázta a fejét a muksó aztán mondta, hogy most menjek haza és maradjon a garázsban a kocsi egy darabig, mert legközelebb leveszi a rendszámot
. Motor az eredeti motorja néhány kisebb átalakítással, annyi hogy le van ültetve 6cm- t, sportkormány, gyáritól 10+%- ot eltérő gumik (205/50 r15) sprotkipufogó.
@Fr0z3n
Turbónyomást?
fasza lehet
nekem csak kivezetés van előre, hogy legyen torlólevegő, az is sokat dob rajta 50+ km/h- nál, de szerintem a turbótól szétnyílna a hengerfeje, mint a tubarózsa, lévén 1mm le van köszörülve a hengerfejből... így is folyamatosan tömítéscserés (kb 10000Km- enként). Legalább meg tudom oldani az olajcserével együtt >.<
-
Fr0z3n
őstag
Na, nekem való téma. Volt már tyúning swiftem, igaz 3 ajtós. A legegyszerűbb ahogy fentebb is írták, a szívó és a kipuf oldalt módosítani. Gyújtás állítás, szelep köszörülés, karbi csere, minőségi gyertya (nem a 2e ft-os kategória). Kipufnál meg a katalizátor után azt csinálsz amit akarsz, ahhoz ne nyúlj meg műszakin elveszik a szüzességed. Kis sportdob a végére, középdob meg kuka. Baráti tanács, hagyd meg a gyári dobot. Szakival kettévágatni, kibelezni, az új dobot pedig bele kell építeni. Akkor olyan kukázott dobot használsz amit akarsz, nem kell ide műbizonylat. Léteznek TÜV papíros, E jeles dobok is amiket jellemzően tőlünk nyugatabbról szereznek, na az itt nem jó. Legalábbis nem minden vizsgaállomás fogadja el, hiába E jeles. Ajánlom a paragi dobokat. Nekem mondjuk koppány kipufom volt a katalizátor után (LADA rulz
). Még meg is van.
A váltóbot is sokat javíthat a fílingen. Le kell vágni belőle felül 1 centit, alul pedig beletoldani ugyanennyit. Többet ne, mert a kipufogóhoz hozzáérhet. Sokkal rövidebb váltásokat tesz lehetővé. Motor belsejéhez nem nyúlnék, jól össze van rakva. De a 0,5 bar turbónyomást gond nélkül elbírja
.
-
Thronks.90
tag
Szervót nem nehéz belerakni, kell bontóból egy szervós kormánymű. Nekem a 30éves kettesgolfomban is van, bár az Golf3- é. Szépen fel lehet extrázni, Én autóm is fel van, gyakorlatilag nem jött ki így kocsi a gyárból (Szervó, klíma, távirányítós zár, bicskakulcs, gombos csomagtérajtó, állítható kormány). Nem tudom így hirtelen mibe fájhat egy szervós kormánymű bele, enyémbe kb 30k volt bontóban + beszerelés ideje (Mi raktuk bele)... Tuiningnak pedig ha karburátoros, egyszerű dolgod van. Csak ha a fúvókát cseréled benne vagy kap egy nagyobb karburátort + kap egy sport levegőszűrőt és egy kipufogórendszert 5- 15 lóerőt is kaphatsz, plusz magasabb fordulaton se fogy el az erő. Ha injektoros, akkor valami úton módon biztos lehet programozni, mástnem lambda jel hamisításával, de azt nem ajánlom, mert sokkal nagyobb galibát okozhat mint hasznot. Gyújtást is lehet esetleg cserélni valami komolyabbra, de annak önmagában sok értelme nincs. Aztán ha komolyabban belemennénk jöhet(nek) a vezérműtengely(ek), a szívó/kipufogócsonk polír, hengerfejköszörülés, dugók cseréje, egyéb könnyítések. Minden tuning először a megbízhatóság rovására megy, ezt tudni kell, és aki azt mondja hogy neki minden elsőre jó volt az szerintem hazudik ( hacsak nem egy bevált és köztudottan jól működő alkatrészt tett bele vagy átalakítást végzett) Nem titok, hogy az Én autómnak is vannak és voltak is gyermekbetegségei, pl sokat szoptam a gyujtással (ez már tirisztoros), a Km órával ( nem jelzett, vagy fals jelet adott sokáig) illetve más elektronikus alkatrészekkel is volt gondom... Ez az autó(sz)építés szépsége.
-
bacsis
Közösségépítő
mondjuk nyitó kérdésként, esetleg amibe gondolkodnék elsőre, az a szervó kormány... Sajnálom asszoynkámat, ahogy küzd a kormánnyal sokszor... úgy tudom volt szervós kivitel is... meg lehet valósítani valahogy hogy szervós legyen az autó?
értelemszerűen nem mindenáron akarom megoldani, tehát iylen 200ezer Ft-os beavatkozás esetén inkább gyúr a párom továbra is bicepszre vele
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
lo Nagyon nem értek az autókhoz, és ez így is fog maradni... egészen addíg míg a fedélzeti számítógépének a processzorát...
- Telekom mobilszolgáltatások
- PlayStation 5
- Ez lenne a népkártya? Teszten a GeForce RTX 5060 Ti 16 GB
- Autós topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Android szakmai topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- ASUS routerek
- Milyen routert?
- További aktív témák...
- ÁÁÁ NE NÉZD MEG! A szórakozás, és a multitasking csúcsa, Lenovo Yoga 9i //3 OLED Modell Ajánló//
- UF Lenovo Yoga 9i x360 Érintős Hajtogatós Laptop Tab 14" -60% i7-1360P 16/1TB Iris Xe 2,8K OLED 90Hz
- Xbox Series X 1TB - 2 kontroller + 3 játék szabadon választható
- RYZEN 7 5700X / 32GB RAM / 1TB SSD / RX 6700 XT 12GB / 750W Gold Full Modular - AMD GAMER PC
- Intel i3-9100 - 24GB RAM - Samsung 980 500GB - be quite! Pure Base 500 + 1000W Táp - MSi Z390-A PRO
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRCSÖKKENTÉS Dell Latitude E6320 notebook eladó
- Motorola G34 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Wilbur Smith könyvek (15 db) egyben
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest