Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • aquark

    tag

    LOGOUT blog

    válasz dellfanboy #1 üzenetére

    A prototípus megépült, tesztelték, szerintem kibírta volna a versenyt, ill. már eleve úgy tervezték,hogy kibírja. A forrás szerint a 67-es Japán nagydíjon már indíthatták volna, de nem akarták egyetlen verseny miatt a még nem kiismert technikát bevetni, így a 2 hengeres 67-es motorral indultak.
    Végsebesség: Ha jól emlékszem, 201,7 km/h körülit mértek a protónál...
    MZ:
    A kétütemű motorok technológiájának következő nagy áttörése a gázok lengéseinek, nyomáshullámainak kihasználása a motor feltöltésének növelésre, hatásfokának javítására. Ezen belül is legfőképp a kipufogórendszer hangolása, úgynevezett expanziós vagy tágulási kamra, más néven a rezonancia kamra/rezonátor alkalmazása hozta el. Az elvet már a '30-as évek végén átültették a gyakorlatba, komoly eredményeket az '50-es évek végén a kelet-német Walter Kaaden által kifejlesztett, MZ (korábban IFA névvel) verseny motorkerékpároknál értek el. Az MZ gyár motorkerékpár versenyzője, Ernst Degner disszidálása során 1961-ben, egy versenymotort is magával csempészett nyugatra, amely a Suzuki birtokába kerülve komoly lökést adott a technológia elterjedésének, ellenben a kelet-német gyár számára súlyos következményekkel járt (Wikipédia).

    Ami érdekes még szerintem, hogy a nemzetközi szövetség azóta is többször „megszívatta” a Japánokat, gondoljunk csak pl. a 750-es 4-hengeres, 1000-res 2-hengeres Superbike-okra, mikor a Honda és a Suzuki is megcsinálta a Ducati ellen a V2-es ezresét, akkor változtattak a szabályokon...

  • freeapro

    senior tag

    válasz dellfanboy #1 üzenetére

    Itt megnézheted:
    https://www.youtube.com/watch?v=vDd0kVnnqfg

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés