Új hozzászólás Aktív témák

  • Daneeka

    senior tag

    válasz Blindmouse #111 üzenetére

    De az a helyzet, hogy ezek a dolgok soha nem is voltak máshogy bizonyos stílusokban.
    Amúgy meg a mikrofonok sem 360 fokban rögzítenek, nem hiszem, hogy valaha is fognak csinálni olyan felvételt ami olyan lenne mint ha ott állnál a banda előtt és abban se vagyok biztos, hogy az jó lenne nekünk, sőt inkább biztosabb vagyok benne, hogy nem lenne jó.

    A tér se csak úgy van, gitár kabineteket (a hangszóró és a doboza lényegében) külön művészet mikrofonozni, általában úgy történik, hogy tesznek egy-két mikrofont ilyen olyan voodoo szögekben a hangszóró elé közvetlen (így kapnak egy száraz, szoba visszhang és ezáltal térérzet mentes felvételt) és pár a szobában elhelyezett mikrofon hangját halkan hozzákeverik ha valami "nedvesebb" hangot akarnak, de mostanában inkább csak rányomnak egy reverb szimulációs plugint azt kész.

    Viszont ez a száraz hang "jobb" mint ha csak letennének egy sztereo mikrofont (vagy két mono-t ahogy írod) a szobában azt olyan lenne mint ha ott lennél.

    A gitár kabinetek nagy része amúgy is elég egy síkba vetít, pláne a magas tartománya teljesen más mikor szembe vagy vele mint amikor 1-2 méterrel arrébb állsz, ennél is ki a megmondhatója, hogy mit hallanáll ha ott lennél élőben.

    Dobok mikrofonozása is eléggé más téma mint amit élőben hallanál. Voltam egyszer stúdióban ahol élő felvételeket mixeltek élő lemezre. Teljesen más volt. pl a lábdob hangja élőben, felvéve és utána a lemezre került össze vissza EQ-zott (hogy "üssön", hogy "üljön" a mixben, hogy ne "akadjon össze" a basszus gitárral stb.) verzió is más volt.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés