Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Suker10

    tag

    válasz Daneeka #110 üzenetére

    Pontosan erről beszélek. :D
    A hangszer hangja erősen torzul. Ez így van, de akkor is szükséges, ha minden minőségi. Van olyan hely, ahol minden adott a hangszerek kivételével és esetleg még a dob is. Két dob között meg óriási különbség lehet.
    Pl. ha egy másik stílus után jön a váltás, akkor az nem olyan egyszerű. A másik kellemes dolog az, amikor szándékosan lerontják egy kezdő együttes hangzását a sztárok mellett, vagy éppen egy másodpercre elszáll a gitár. Persze a sztárnál ez nem fordulhat elő, főleg, hogy nem is élőben szól, ott minden tökéletes. :D
    Kicsit olyan, mintha stúdióban vették volna fel és nem véletlenül. A gitárosok meg játszanak mindent, csak éppen az adott számot nem, mert kábelek nélkül elég nehéz is lenne (a vezeték nélkülit nem számítva). Meglepő, hogy milyen jól szól az egész és sokan azt hiszik, hogy az élő. Persze az is igaz, hogy egy hangszer hangját torzítani nem mindig bűn. A régi minőségi hangszerek és erősítők jobban szólnak, ez is tény. Ebből következik, hogy egy felvétel minősége leginkább a hangszertől függ és nem a felbontástól. Sokan pl. stúdióban külön gitárt használnak, koncerten pedig egy másikat. Tehát hiába rögzítették jobb paraméterekkel, ha a végső hangzás nem megfelelő (pl. túl mélyek a basszusok, vagy éppen ellenkezőleg).

  • Blindmouse

    senior tag

    válasz Daneeka #113 üzenetére

    Látom, értesz a témához. Lehet hogy amit a hangmérnök csinál, attól jobb lesz a hang. De nem mindenki a jobb hangra gerjed, én inkább szeretem a természetes, tér érzettel ellátott felvételeket. Szerencsére készítenek ilyeneket, bár ritkán: [link]
    Ja, és ajánlom mindenkinek meghallgatásra ezt az albumot:
    The Perfect Sound - 2010 High End Audio & Visual Show - Hong Kong

  • Blindmouse

    senior tag

    válasz Daneeka #109 üzenetére

    Igazából nem 1 sztereót tesznek le, hanem 2 monót, kb olyan távolságban, ahogy egy tisztességes sztereó rendszeren a hangszórók vannak. Ez történne jó esetben mindenhol. Persze ehhez az kellene hogy az emberek ne a sz@rt vegyék meg, mert "az jobban szól".
    Több mikrofonnál a problémák ott kezdődnek, hogy a hangszerek hangja áthallatszik a másik mikrofonba, illetve két, térben nem egy helyen lévő felvétel egymásra kerül, tehát ha van valami picike térérzet, akkor lehet hogy a dobos a gitáros feje helyén dobol. Két fülünk van, bármit is csinálunk. Több forrásból jövő hang sosem fog több információt hordozni, csak zajosabbat.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés