Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Daneeka

    senior tag

    válasz Blindmouse #111 üzenetére

    De az a helyzet, hogy ezek a dolgok soha nem is voltak máshogy bizonyos stílusokban.
    Amúgy meg a mikrofonok sem 360 fokban rögzítenek, nem hiszem, hogy valaha is fognak csinálni olyan felvételt ami olyan lenne mint ha ott állnál a banda előtt és abban se vagyok biztos, hogy az jó lenne nekünk, sőt inkább biztosabb vagyok benne, hogy nem lenne jó.

    A tér se csak úgy van, gitár kabineteket (a hangszóró és a doboza lényegében) külön művészet mikrofonozni, általában úgy történik, hogy tesznek egy-két mikrofont ilyen olyan voodoo szögekben a hangszóró elé közvetlen (így kapnak egy száraz, szoba visszhang és ezáltal térérzet mentes felvételt) és pár a szobában elhelyezett mikrofon hangját halkan hozzákeverik ha valami "nedvesebb" hangot akarnak, de mostanában inkább csak rányomnak egy reverb szimulációs plugint azt kész.

    Viszont ez a száraz hang "jobb" mint ha csak letennének egy sztereo mikrofont (vagy két mono-t ahogy írod) a szobában azt olyan lenne mint ha ott lennél.

    A gitár kabinetek nagy része amúgy is elég egy síkba vetít, pláne a magas tartománya teljesen más mikor szembe vagy vele mint amikor 1-2 méterrel arrébb állsz, ennél is ki a megmondhatója, hogy mit hallanáll ha ott lennél élőben.

    Dobok mikrofonozása is eléggé más téma mint amit élőben hallanál. Voltam egyszer stúdióban ahol élő felvételeket mixeltek élő lemezre. Teljesen más volt. pl a lábdob hangja élőben, felvéve és utána a lemezre került össze vissza EQ-zott (hogy "üssön", hogy "üljön" a mixben, hogy ne "akadjon össze" a basszus gitárral stb.) verzió is más volt.

  • Daneeka

    senior tag

    válasz Suker10 #96 üzenetére

    Az órákig "hangolás" része az, hogy rommá EQ-znak meg vágnak mindent, hogy valahogy szoljon a fos cuccon a fos mikrofonokkal a fos és torzuló PA-n keresztül. A csávó középen a sok gombos pultnál nem csak hangerő potikot tologat, nehogy azt higgye valaki, hogy azért mert élő valami azért már a hangszer "hangját" hallod. Pláne a magyarországi hangosítási motyókat ismerve. Pár hangszer mikrofonnak amúgy is olyan átviteli görbéje van, hogy csak nézel.

    (egyébként definiálható hangja legfeljebb akusztikus hangszernek van szerintem de mondjuk néha még annak sem, pl. dobok)

  • Daneeka

    senior tag

    válasz Blindmouse #69 üzenetére

    Te amiről a sztereó résznél beszélsz az esetleg úgy lehet elképzelhető, hogy elkezdtem ezt a mondatot és még így sem tudom elképzelni.

    "És nagyon szeretném, ha a hangmérnökök elmennének a búsba, és nem rontanák el az összes újjaban készült stúdiófelvételt. Felveszik 5-10 mikrofonnal a felvételt, és egymásra keverik, lesz belőle egy maszlag."

    Minden felvétel így készül a világon, még az élő is.

    (a nagyzenekari témákhoz nem értek, ott lehet, hogy letesznek egy sztereó mikrofont a terem közepébe azt jónapot, nem tudom)

  • Daneeka

    senior tag

    Én tudok olyan producerről aki a full digitális mix/mastering hatására "elveszett" zajt külön felvett zajsávval pótolja, én pl. direkt szeretem amikor meghallom a zajt mondjuk egy Beatles számban mielőtt jönne az első hangjegy. :)

Új hozzászólás Aktív témák