- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- petipetya: Nagy chili topic. :)
- Narxis: Problémák, problémák, problémák
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
- eBay-es kütyük kis pénzért
Új hozzászólás Aktív témák
-
Crafter32
őstag
YouTubeon vannak fogyasztás mérések. Lazán hozta a csalós szoftverrel a VW 1.6 crtdi. Én is ezért vettem. A mostani 1.9 TDI Golfom ugyanúgy használva egy - másfél literrel is többet eszik. A botrány után kiadott szoftverrel nincs tapasztalatom, de szerintem az is alatta marad a PD TDI - nek. Ki kell próbálni. Volt egy 1.4 TDI Lupo is a családban. Hihetetlen értékeket produkált fogyasztásban.
Itt a szerző Škodaja is jól fogyaszt, de manuális váltóval, sedan kivitel, régi szoftverrel vihető ez lentebb is és nem nagy erőlködéssel.
-
csongi
veterán
4.7L E270 167Le automata valto.
Ez jonak szamit? Ez atlag fogyi. -
-
Szoszo94
őstag
válasz
Crafter32 #181 üzenetére
Az 1.9TDI (1z B4 Passat 90paci) átlagban négy személy alatt (Oszkár rulez) 5,2-5,5 közti figyasztást hoz, havi 1000km pálya és 200km város/országút mellett (korlátozásokat betartva). Így, a majdnem 100L-es tankkal 1600km után tankoltam mikor én is megnéztem, mennyit lehet teletankkal menni. Még volt benne 15L egyébként, csak elértem egy olyan kútra ahol 30Ft-al olcsóbb volt literje a gázolajnak (Shell Tatán), mint Győr és környékén.
Két személy és országút mellett szerintem meglenne a kétezer -
Kétliteres TDI, 6 sebességes manuál Octavia kombi
Itt egyetlen kikötés volt:- Az alvó menyasszonyom feje ne billenjen akkorát hogy felébredjen.
A hosszútávúm 5.1 l,
A vezetési stílusom dinamikus, nem vagyok őrült, de ha kell, akkor még másodikban is nyikkannak a gumik. MaxxMotion (vagy azzal ekvivalens) tüzelőanyagon kívül mást nem evett még sosem.
Ami viszont igazán nagy kalanddá tenné számomra az 1000 km-es tankot, az a 45 literes tank
Az óra osztásának linearitásából, valamint a 70km-es sírás után is csak második kattanásra tankolható 40 literből legalább is ennyire tippelem, a speckó szerinti 50 literes tankot.
Bár a speckó szerinti 216-os végsebességet is erősen kérdőjelezném. Német pályán 210-nél nem tekertem többet a gumi sebességindexe miatt, pedig igen-igen adta vóna még
-
bambano
titán
válasz
Feketelaszlo #190 üzenetére
eddig azt hittem, a petrolhead topicban vagyok...
-
Kisgépkezelő
senior tag
Mondjuk ilyen szinten nem érdekel. Ha közlekedésre veszek autót, azzal közlekedni legyen jó, ahhoz meg szerintem nem tesz hozzá sokat a motorhang, sőt inkább elvesz. Ha a vezetés élményéért vennék autót, akkor viszont valami aránylag kis köbcentiset vennék, aminek ki kell nyomni a szemét, de rendes futóművel amivel pályára is ki lehet nézni egyszer-egyszer. Egy Elise, Boxster, Z4, vagy hasonló pont megtenné. Az se baj, ha ledobható a tető.
-
válasz
Feketelaszlo #190 üzenetére
Kikerem magamnak. En mar 20 evesen krizist eltem meg es kulonben is soha nem azert veszek meg egy autot mert mas mit szol hozza!
#189 bambano: latod h csak te vetted eszre. Mindenki mas hegyezte a cerkat
-
bambano
titán
az állítás az volt, hogy ez az octavia, amit itt emlegetnek, erős meg dinamikus.
az állítás nem az volt, hogy nem lehet odébbállni vele.az én kérdésem meg, amire csak bitpork reflektált, az volt, hogy itt senkit nem érdekel, hogy mibe ül bele?
értem én, hogy van, akinek fontos a fogyasztás. de senkit nem izgat az, milyen hangot ad egy v6, amikor 40-től 180-ig egy lendülettel húz?nem azt mondom, hogy folyton gyorshajts. de nekem nem lételemem, hogy folyton a fogyasztást bámuljam, és dühöngjek, hogy már megint kiszopta a pipettát a "small block".
-
Kisgépkezelő
senior tag
Nekem 1000-es Ecotec volt a maga brutál 54 lóerejével. Azzal is el lehetett bőven kolbászolni bárhol, bár tény, hogy ott a padlógáz nem csak egyfajta megnyugtató tartalékot jelentett, hogy ha nagyon hirtelen kell átférni valahol, akkor esetleg nagyritkán tényleg minden lovat befogjak, hanem a normál ügymenet része volt, hogy utazótempóig padlógázzal gyorsultam és hagytam leforogni 4-5000-főlé a motort, mielőtt elváltok. Mondjuk a duplája azért nem lett volna rossz, de ötször annyi már tök felesleges. Igazából a soklóerős autó azoknak a gyökereknek kell, akik úgy akarnak előzni, hogy előtte a seggedben voltak fél méterre, ezért csak az után kezdenek gyorsítani, hogy már sávot váltottak és hülyék ahhoz is, hogy előtte visszaváltsanak egy-két fokozatot. Úgy tényleg kell a végtelen lóerő.
Mondjuk egyszer én is majdnem vettem egy A8-at 6.0 W12-vel, de aztán rájöttem, hogy én semmilyen kormánynak nem akarok annyit adózni, amennyit egy ilyen után kell, de ezeknek főleg nem. -
-
-
Crafter32
őstag
Én sem értem mi ebben a különleges. Volt 1.6 crtdi Jettàm amiben direkt meghagytam a csaló szoftvert. Lazán tudta klíma nélkül a három liter alatti fogyasztást. Én inkább azt mondanám 1200 km felett kezd érdekes lenni. 1000 et még a 1.9 TDI is elmentek.
-
p06
senior tag
válasz
Donki Hóte #86 üzenetére
Szerintem sem erős
Az autóban űlve a hirtelen nyomaték miatt, erősnek érzed, csak a valóságban hááát hmm
Nem is arra való az a motor.
Alacsony fordúlaton nagy nyomatékot minden motor szereti, főleg a jól felépűlt olaj film és a jó olajnyomás miatt. Szinte az összes TSI (1.0-2.0)alúl nyomatékos, felűl pedig már elfogy.
"A turbólyuk a feltöltött dízelmotorok" szerencsére nem, van olyan benzines ahól van bőven (de nekem ez pont tetszik).
És, hogy ON is legyen:
Nekem a rekord 5,5 (nem reális közlekedés), az átlag olyan 8, a max pedig ~44l/100km volt
-
plömplöm
őstag
ugyanakkor figyeloda!, csepelművek@warsaw
-
csongi
veterán
4es Golf hany kilo? Milyen szeles a gumi?
Milyen rendszeru az uzemanyag elleatas?
Hany Le/Nm a vas?Teljesen jo eredmeny. Ezek a motorok tudjak ezt az erteket, automata valtoval. Alul vezerelni n tudod magadtol, az elektronika elintez mimdent.
.
Peugeott parner kb 55 liter manualis valtoval eddig 730Km es van meg kb kompiter szerint 300 hatra. De ezt nem hiszem el, kb 250 et elmegy, kozlekedesi modtol fuggoen.
16HDI, 90Le. -
kenwood
veterán
Kicsit olyan olvasni ezeket,mint amikor valaki a kocsmaban probalja meggyozni az embereket, hogy 10 ezer/ uveg alatt nem lehet ihato bort kapni
Az 1.9 Sdi a maga 60 pacijaval egy ibizaban,poloban tenyleg nem egy nagy durr,de lehet vele haladni lenduletbol.
Ha szerinted ennek a joval tobb,mint duplaja is nagyon keves, akkor nem biztos,hogy mindenki mas a hulye(#167) ezzel ugye az agond,hogy csak az also kepnek van ertelme,a sirocconal az "in" miatt ertelmetlen a mondat.
-
Bászki mennyi fogyasztás fetisiszta... Akkor csak két adatot hagyok itt. 100liter, a nagy átlag 11,5
-
Integrale
veterán
Kivéve a Galant bizonyos generációi, a Carisma, Eclipse, ASX, Eclipse Cross, Colt egyes generációi bal, aztán jobb, aztán megint bal, Lancer stb stb Volvo S40 első generáció, Renault Laguna, Peugeot 4007, 208, 2008 stb stb.
És ezek mindegyikének jobbra van a piktogramon a cső. -
A 110 lóerő az elírás, az új modell 115 lóerős.
A cikkben viszont tényleg facelift előtti autó szerepel, szóval nem lettünk okosabbak...
-
-
-
Lord Myn
senior tag
válasz
Donki Hóte #159 üzenetére
A turbólyuk a feltöltött dízelmotorok sajátja
Ez azért így nem igaz, mondjuk úgy, hogy jobban érezni azokban... A régi VW 1.8T motorjában is szép turbólyuk volt, de az Opel C20LET motoros autók se húztak túl jól az alsó szegmensben.
Az 1.4 TSI-nek nincs turbólyuka
A mostani kisturbókban is ott van turbólyuk, ezt meg inkább mondjuk úgy, hogy szinte nem érezni vagy elhanyagolható, ha sok szívóbenzinest vezettél azért észreveszed.
-
Z_A_P
addikt
válasz
Donki Hóte #165 üzenetére
Egyreszt a kolleganak nem ez a facelift van, masreszt a cikked vegen:
Teljesítmény: 81 kW (110 LE) 3250-4000 1/min-nél
Nyomaték: 250 Nm 1500-3200 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra: 11,0 s -
-
Létezik az Octaviában is 115 lóerős 1.6 CR TDI motor.
-
-
bambano
titán
válasz
Donki Hóte #159 üzenetére
kedvenc autómban is 1.6-os.
az egyik hengersor... -
Egy 1.4 literes 4 hengeres motor nem számít downsize-oltnak. Az Euro5 korban egy 1.4-es motor turbó nélkül is simán leadott 100 lóerőt.
Az 1 literes 3 hengeres turbós motor, na az downsize-olt, mégis csupa jó mondanak róla, kihajtanak belőle simán 125 - 130 lóerőt.
A turbólyuk a feltöltött dízelmotorok sajátja, ott a nagyobb lökettérfogat és a dízelüzem miatti nagyobb légszállítási igényhez nagyobb fizikai méretű turbófeltöltő szükséges (ráadásul változó geometriás), na annak a megindításához tényleg több idő kell, tehát ott van turbólyuk. Nem véletlen, hogy már az 1.6-os turbódízel motorokon is elkezdték a biturbó alkalmazását.
Az 1.4 TSI-nek nincs turbólyuka, az alapjárat 800 fordulat, 1000-es fordulaton pedig már van 150 Nm nyomaték (és 50 lóerő). Az Octavia nehéznek sem mondható, az 1.4-es önsúlya 1180 kg. Nyilván ez több mint egy Suzuki, de figyelem: még mindig 20 kg-al könnyebb az Octavia, mint egy Astra K (5 ajtós, 1.4-es turbós benzines), pedig az új Astráról minden tesztben dícsérőleg megemlítik, hogy mennyivel könnyebb, mint az elődje
-
Lord Myn
senior tag
Hát, ha k* nagy turbót raknak a kisköbcis motorra, akkor persze, hogy nagy a turbólyuk és fogyaszt, mint állat...
Arról nem is beszélve, hogy 100e km után, foghatod a motorblokk-ot és egyben dobhatod ki a kukába.
Egyébként abban egyetértünk, hogy vezérlés átprogramozással elég sokat lehet javítani a menetteljesítményen.
az átlag utcai autók közül dinamika szempontjából a sok köbcentis, szívó, kéziváltós, régi környezetvédelmi normás autók a legjobbak.
Ebben is egyetértünk, csak még ha el is tekintünk a régi környezetvédelmi normától, akkor sem kapsz már nagyon ilyet újonnan, úgyhogy nem alternatíva. (Régi autót meg én max. hobbiautónak vagy csereautónak tartanék, amíg a napi használatú mondjuk szervízben van, csak ugye ezt tárolni is kell valahol, amikor nem használjuk).
-
plömplöm
őstag
ezt a 115 elméleti lovat elengedhetjük, itt pld 105 darab a lovak mennyisége. az a 10 mp meg inkább 11 mp. mindegy.
az érdekesebb, hogy azzal nem szoktak számolni a gázolajos liter/km huszárok, hogy amíg én a fostalicska szívóbenzinembe télen is nyugodtan tankolom a kutyaközönséges benzint, addig ezekbe a csodadízelekbe meg lesszíves a tulaj az alpesekről importált téliesített gázolajokat töltögetni, amik ára már simán a benzin literára felett 10-15%-kal vannak.
"1.6 TDI EA288 Volkswagen Engine Problems and Reliability
The main problem is a diesel particulate filter which very sensitive to the quality of fuel. This filter is pretty expensive, but this is a price for low emissions."
jaés ha tényleg az EA288 motorról van szó, akkor az érintett a vw "dízel"-botrányban...
-
Z_A_P
addikt
Na nezzuk:
Csak 1,6-os, csak 115 lovas TDI motor hajtja,
Olyan nincs90-110LE van.
A 0-100-as sprintet 10 másodpercen belül futja
Egyik sem tudja 10 alatt, 10.6-12.2 kozott vannak.Mielőtt valaki fikázásba kezdene, igen, van viszonyítási alapom. Vezettem már Porsche 911-est, Mustang Boss-t, és 4,6 l-es V8-as Chevy Chevelle-t is.
Ja, kozben egy 100 LE-s autotol ami 10 felett eri el a 100-at meg lepisiled a labad. Hagyjuk mar
-
bambano
titán
válasz
Lord Myn #152 üzenetére
te ezt tapasztaltad, én meg nem.
minél több teljesítményt akarnak turbóval kisajtolni egy kisköbcentis motorból, annál nagyobb lesz a turbólyuk, és annál rosszabb lesz a dinamika. mert lehet, hogy amikor végre megindul, akkor jól megy (szerintem nem), de mire megindul, befonom a hajam. és ebben a hibában jelentős részt vállal a vezérlés programozása, amit jobban érdekel a károsanyag kibocsátás, mint a dinamika.az átlag utcai autók közül dinamika szempontjából a sok köbcentis, szívó, kéziváltós, régi környezetvédelmi normás autók a legjobbak.
-
Lord Myn
senior tag
Akkor először is tisztázzuk, én downsize-olt turbós benzinmotorok alatt az 1.4-1.6 kategóriát értem, mert ilyeneket vezettem, ezeknél kisebbeket (0.9-1.2) nem és ezek nem 'nagyturbósok', hanem pont, hogy kisturbósok (a turbónyomás jóval kisebb, mint egy nagyköbcentis turbósban). A gyári hazugságokat sosem nézem, hanem csak és kizárólag személyes tapasztalatokról írok. Nézzünk egy konkrét példát: két hasonló autónál (pl. középkategóriás elsőkerekes kompakt) vegyünk egy 2 literes szívót meg egy 1.4-es turbóst utóbbi, igenis, hasonló, de inkább jobb dinamikával rendelkezik és közben kevesebbet fogyaszt.
-
bambano
titán
válasz
Lord Myn #150 üzenetére
ezen álmok teljesülését sem én nem tapasztaltam, sem az autógyárak, kezdik is elfelejteni a túlságosan downsize-olt motorokat.
a motor késedelme, aminek csak egyik része a turbólyuk (ami nem tűnt el, minél kisebb motorból minél nagyobb teljesítményt akarnak kisajtolni, annál nagyobb.), a másik része a környezetvédelmi töketlenkedés. ez utóbbin szinte minden mostani autó elvérzik, és minden mostani átlagautó elvérzik.
az sem igaz, hogy a nagyturbós kisköbcentis benzines autók kevesebbet fogyasztanak. főleg, ha nem a gyári hazugságot nézed, hanem a valós fogyasztást.
Új hozzászólás Aktív témák
lo Vajon lehetséges normál használat mellett egyetlen tank üzemanyaggal 1000 km-t megtenni? Kipróbáltam.
- ÚJ, GARIS! Dell Latitude 5450 - 14" FHD / Ultra 5 125U / 16GB DDR5 / 512GB NVMe SSD / HDMI 2.1
- Acer NITRO V 16 Gamer Tervező Laptop -35% 16" RYZEN 7 8845HS 16/1TB NVIDIA 4060 8GB FHD+ 165Hz
- AppleCare+ biztosítás és kiterjesztett garancia - Apple hivatalos biztosítás - Számlával
- Új Acer Predator HELIOS NEO 16 Gamer Tervező Laptop -35% i9-14900H 32/1TB RTX 4070 8GB 2,5K 240Hz
- ASUS Vivobook Pro 14 OLED - RTX 3050 - R7 5800H - 16GB RAM - 500GB NVME SSD
- Nvidia Quadro P400/ P600/ P620/ P1000/ T400/ T600/ T1000 - Low profile (LP) + RTX A2000 6/12Gb
- LG 34WQ75X-B - 34" Ívelt IPS Panel - 3440x1440 2K QHD - 60Hz 5ms - FreeSync - USB Type-C 90W
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32 RAM RTX 5060Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest