Hirdetés

BMW E46 blog 6. rész

Mint egy apró kavics a hegy oldalán ami megindul majd földcsuszamlásban végződik. Na, pont ilyen az öreg autó javítás is.

Szóval indult azzal, hogy kopogott a hátulja. Instabilitást konkrétan nem éreztem, de bőven elég volt, hogy zavar. Időm nem sok van kisgyermek mellet, így inkább másra bíztam a javításokat. Milyen jól tettem...

Gyakorlatilag nulláig kellett bontani a futóművet.

Csonkállványok, kukában végezték. Csavarok össze rohadva oldhatatlanul.

Kb. minden cserélve lett. De tényleg.

BMW E46 blog 5. rész

Több mint egy éve nem írtam az autóról, pedig egészen sok minden történt.
Pontosabban írtam, csak nem raktam publikusba a bejegyzést és valahogy az egyik szerkesztés után eltűnt a bejegyzés, utána meg nem volt erőm foglalkozni vele.

A megfakult fényszórókat is lecseréltem projektorosra. Az én hülyeségem, hogy legyen benne angel eye. Ez van. :DDD

A tervezett végdob csere végül komplett épített kipufogó rendszer lett, mert több helyen is avétos volt. Kipuffogós kérdezte, milyen hangot szeretnék, mondtam hogy jóban vagyok a szomszédokkal, szeretném, ha ez így is maradna, de jó ha van egy kis sportos hang. Ügyes szakik, szépen eltalálták a pont jó szintet.

Nagyobb izgalom volt, amikor egyik nap boltból hazafelé elkezdett valami kerepelni a motortérben, otthonról kb 5 kilométerre. Volt, hogy abba hagyta, volt hogy erősödött. A garázstól kb 150 méterre viszont pokoli csörömpölő, daráló hangja kezdett lenni. Kb. olyan volt, mintha valami műanyag tárgyat tolnék magam előtt.
Ház elé érve, félreálltam és felnyitottam a motorháztetőt, ahonnan addigra már gőz kezdett felcsapni.
Azonnal láttam, a vízpumpa lehelte ki a lelkét.

Mitől merül a telefonod?

A céges számom mellett van privátom is kettő. Az egyik előfizetéses, azt hordom magamnál, a másik pedig prepaid. Sok tíz éve meg van, ezért nem szüntetem meg.
Ebből adódik, hogy kell valamilyen telefon, amiben online lehet. Ez praktikus okokból valami hosszabb üzemidőre képes készülék szokott lenni. Nyilván nyűgös vagyok minden hülyeségre, ezért nem lehet akármilyen készülék.

Előzőleg egy Samsung A52s volt amit fő telefonnak használtam amíg a Note20 Ultra szervizben volt alaplap hibával. Nagyon megszerettem a több napos üzemidőt, de a kamera elég harmatos volt a Note után. Mikor elkészült a fakezű szervizesek által akik jól össze is karcolnák (köszi SES szerviz) adódott, hogy az lesz a másodlagos telefon. Egy töltéssel az én felhasználásom mellett 2 napot vidáman elment fő telefonként, másodlagosként pedig egy hét is simán benne volt.
Igen, csak volt, mert ahogy telt az idő azt vettem észre, hogy egyik este még 30% másnapra már ki van kapcsolva.

Kioxia XG6, BiCS please

Melós gépben több mint 2 éve terrorizálok egy Kioxia (Toshiba) XG6-os SSD-t.

KB 450TB-nál elérte a 0%-ot.

Majdnem két évvel később 1566TB-nál még hibátlanul teszi a dolgát.

Mindezt hűtés nélkül, terhelés alatt 70C° körüli hőmérsékleten.
Nagyon kiváncsi vagyok, mikor adja fel.


BMW E46 blog 4. rész

A tél nem kedvez az új hobbimnak, kivéve ha olyan mint az idei.
Amikor kicsit jobb idő van folytatom a munkát az autón. Egész sokat sikerült haladnom vele.

Még Black Friday akcióban vettem egy Carlyt. Remek kis eszköz, OBD2 csatin keresztül tud hibát kiolvasni és az autó komfort elektronikáit programozni. Márkafüggetlen verzióra fizettem elő haverok nagy örömére.
Persze mint a legtöbb praktikus eszköz ez sem mindent tudó, ezért kelleni fog más is, de erről később írok még.

Rendeléstől számítva kb 2 hét múlva meg is hozta a postás bácsi munkahelyemre a cuccot. Cimbora a céges parkolóban parkolt a Z4-es BMW-jével ami néha nehezen indult. Az ő autója volt a teszt malac. A cucc jól vizsgázott, pár perc alatt kiderült, hogy a szerelője elfelejtette visszadugni az egy szenzorra a csatit. Diag után 1 perccel meg is javítottuk az autót. Azóta is pöccre indul.
Ha már össze dugtuk a Carlyval akkor pár finomságot engedélyeztünk a komfort elektronikában. Pl most már kulcsról nyitható csukható a tető. Praktikus és lehet vele villantani a haveroknak. :D

E46 blog 3. rész, Nagy levegő

Legutóbbi elfelejtettem írni, hogy egy cimborámtól vettem jutányos áron egy BMW Style 104-es felni szettet. Valami lelakott, kirepedezett gumi szett volt rajta amit gyorsan lecseréltem HANKOOK Ventus Prime4-re (K135). Nagyon jó értékelése van a guminak és nem mellékesen még akciós is volt. Egyenlőre nem tervezek komolyabb gumikat, ha tempósabb, kanyargósabb vágyaim lesznek, akkor ott a Z4 Eagle F1 gumikkal. :)



A Betty

Folytatva a múltkorit, nem csapatósnak, hanem tényleg, felújítani, szerelgetni vettem az E46-ot, de azért nem baj, ha odébb lehet vele menni, Nyilván nem várok csodákat az M52TU/M54 legisisebb változatától, de pici plusz jól esne.

E46 blog 2. rész, Sikamlós részletek...

Hol is folytassam?
Valahol ott, hogy fel políroztam a fényszórót és jó lett. Annyira, hogy odajött hozzám egyik bütykölés alkalmával az egyik szomszéd, hogy látta, hogy én políroztam és fsza lett, meséljem el, hogy csináltam. Semmi extra, csak 600-as, 800-as majd 1000-es papírral felcsiszoltam, majd polírozó géppel addig nyektettem, míg ilyen nem lett:

Én látom, hogy nem 100-as, de egyenlőre megteszi.

A nagyobb bajom, hogy olykor kopogott a motor és néha kipufogó gáz szag volt az utastérben, ami nem éppen a komfort és az egészség védjegye. Autó szerelő cimborával egyeztetés után megállapítani véltük a kopogásszenzor hibáját. Igen ám, de a szenzor bent lakik a szívósor alatt, nem cserélhető annak bontása nélkül. Szívtam a fogam, hogy lebontsam az egészet, de ezt nem lehet nagyon halogatni. E5-ös üzemanyaggal sokkal kevésbé kopogott, de nem megoldás. Végül az egyik nem túl forró hétvégén szétszedtem a szívósort.

E46 blog 1. rész, édes fájdalom

Hol is kezdjem. Régóta mozgatott egy szép E46-os, mert phéenfé, hathenger meg énzsöláj.
Viccet félre téve, nem vagyok márka fan, de valahogy úgy alakult, hogy pont még egy BMW tetszett meg. Éljenek a sztereotípiák, két nap alatt kaptam belőlük eleget. :DDD

Szóval van autóm, több mint ahány fenekem, erre nyilván kellett még egy (le sem írom hanyadik...).

tldr

Na, de ez miért?
Valahol az első nVidia Titan kártyánál indulhatott el. Várj, autós blog vagy mi a fene ez most? Hát igen, messziről jutottam el idáig. Ugyanis valamikor régen, amikor még nem kisebb ország GDP-jét kitevő összeg volt egy top PC, addig ment a PC tuning mint hobbi. Viszont a kompetitív szinten a PC tuning elment olyan szintre, hogy azt normális fizetésből élő ember képtelen finanszírozni. Milliós csúcskártyák? Ne már. Ennyiből mi minden más kijönne? Az autókat úgy is szeretem, hát legyen hobbi autó. Na a BMW Z4 az túl jó ütni vágni, bütykölni, az csak folyamatosan értékelődik felfelé. Kéne valami "filléres szr". Milyen legyen? Olyan közepesen az, mert bár szeretek bütykölni, de azért az sem baj, ha nem egy vödör csavar.

Legtöbbet a roadster okán a BMW-vel foglalkoztam az elmúlt két évben, ezért is esett a választás egy 3-as BMW-re.
Nem kellett, hogy erős legyen, se szép. Adjon munkát, de azért ne olyan legyen amitől még jobban kihullik a hajam.

Már nem sok hiányzik

Hosszú évek gyűjtögetése után végre meg van a teljes Sony Ericsson P sorozata, ennek alkalmából megmutatom a teljes Symbian UIQ gyűjteményemet.
Rég összeállt volna, ha anno nem ajándékozom a full dobozos P1i-t az exemnek, de hát késő bánat... :)

Felső sor balról jobbra:
Sony Ericsson P800, P900,P910i, P990i, P1i
Alsó sor balról jobbra:
Motorola A925, Sony Ericsson M600, W960, G700 és végül Motorola Z8

A P900-as egy teljesen karc és kopás mentes darab, kb 2 éve vettem. A tulajdonosa tragikus hirtelenséggel eltávozott, a telefon pedig fiókba került. Amikor hozzám került, feltöltöttem az akkumulátorát és átnézés közben találtam rajta családi fotókat, amiket a törlés előtt vissza szolgáltattam az eladónak.

Én és a roadster élet

A roadster életérzés... átjárja a szél az utasteret, a sport futómű gyönyörűen fekszi az utat. Szédületes kanyartempók, fantasztikus szívó motor hang. Motorféknél halkan pattog a kipufogó. Nem olyan hülye gyerek módra, hanem finoman, diszkréten... jól hangzik, ugye?

Anno amikor elkezdtem roadstereket nézni, nem értették, miért tekintem alapnak a klímát? Mert a valóság az, hogy inkább a dugóban araszolás, és a 40-45C° feletti hőségben szikkadás a napon. Ponyva alatt lehet jobb lenne, de inkább elolvadok a napon, csak azért sem. Olyan csodás a szívómotor hangja, az alatt az egy-két kocsinyi táv alatt, amíg haladni tudok. Persze, este, éjszaka azért hozza amit vártam. Amikor az éjszaka csodás levegője átjárja az utasteret. Az erdő illata... meg a nyomorult egykilenctádé füstje ami mindenáron fel akar hergelni, hogy gyorsuljak vele. Lónak a f**át.

"Gecinémet, elém úgy sem jössz be..." gondolhatja a hétköznapi autós, miközben már 500 métert indexeltem mellette. Pedig nem tolakszom, szimplán csak ott tudnék amúgy is besorolni. Persze megoldhatom erővel is, de annak mi értelme? Na meg a csodálkozás, az értetlenkedés: "ez most tényleg beenged/elenged/átenged?" Hát, igen, nem verseny, nem osztanak díjat a kereszteződésben annak aki elsőnek ér oda.