Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • wildrain

    addikt

    válasz szatocs #696 üzenetére

    Azt szögezzük le, hogy én már nem szimezek, tehát azt nem tudom hogy milyen idő lenne jó. :)
    A setupnak én mindig úgy álltam neki, hogy először a váltót lőttem be. Általában úgy jó, ha a leghosszabb egyenes féktávja előtt eléri a max fordulatot.
    Meg kell figyelned a gumihőmérsékletet, hogy egy 5-6 körös táv végén (amikor már nem melegszik tovább), eléri/meghaladja-e az ideálist (a legtöbb modnál 98-100 C, medium guminál). Azt is figyelned kell, hogy a belső szélén és a közepén nagyjából megegyezzen a hőmérséklet, kívül meg kevesebb legyen. Ezt a kerékdőléssel és a nyomással tudod állítani (minél nagyobb a nyomás, annál jobban púposodik a közepe, és a hőmérséklet is növekszik). Próbálgass ki extrém magas és extrém alacsony nyomást is, hogy feltérképezd ezt a dolgot, és figyeld meg, hogy a kerékdőlés (terpesztés) változtatásával hogyan változik a hőmérséklet és a tapadás. A megfelelő gumikeveréket is meg kell találni, mert van, amelyik egy-egy adott pályán szinte használhatatlan (túlmelegszik, vagy éppen képtelenség elérni vele az ideális hőfokot). A lágyabbak hamarabb melegszenek, és magasabb hőfokot érnek el, és az ideális hőfokuk is magasabban van.
    Ha már körözgetsz, úgyis érzed, hogy alul- vagy túlkormányzott-e az autó. Leginkább a kasztni dőlésével lehet ezt állítani (meg a szárnyakkal). Majdnem ilyen hatékony, ha a rugókon állítasz (ahol csökkented a rugóerőt, ott nagyobb lesz a tapadás - amíg nem sokalltál be).
    Lényeges dolog, hogy ha állítasz valamit a futóműn, akkor az kihathat a gumihőmérsékletre, így azt mindig figyelni kell.

    Asszem talán ezek a fő dolgok, amiknek passzolnia kell, különben szar az egész. :)

Új hozzászólás Aktív témák