Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
MC Pite
veterán
Végre az 1.2 Puretch is boncasztalra került: [link]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
neksztpro
csendes tag
Sziasztok!
Sajnos ma kaptam a hirt, hogy az autómban (P208, 2016; 1.6 BlueHDi) tönkrement az AdBlue tartály. Sajnos beázott a szivattyúház és a vezérlés is. Az autó jelenleg a DPFCleaner-es fiuknál van és azt mondták, hogy nincs se felújított se használt tartályuk. Tudtok olyan megbizható forrást akitől új tartályt vásárolhatnék? Illetve facebook-on említették, hogy érdemes lenne a fűthető csövet is kicserélni már a tartállyal együtt. Ezzel kapcsolatban van valakinek tapasztalata?
Előre is köszi,
Nobit -
Endii
tag
Sziasztok!
Peugeot Bipper 1.3 HDI 2014 kishaszongépjármű tapasztalatok, vélemények?
Üdv Endi
-
Feketelaszlo
senior tag
Mire vagy kíváncsi - vagy csak így szabad fogalmazásban? A vélemény az, hogy ezek az autók az utak csótányai: atomrobbanás után is menni fognak, de amikkel én találkoztam az nagyon '90-es évek fapadja volt mindig vezetési komfort terén. Ilyen fél-egy órás utakra el tudnám képzelni, de egész napos munkára kínzás lehet. Ha nem indokolja semmi kifejezetten a lehető legkisebb fenntartású és csomagterű járművet akkor biztos a Partner/Berlingo vonal felé terelnélek. A Fiorino/Nemo/Bipper elsősorban azért volt népszerű, mert tényleg ez volt a belépő haszonjármű (nem csak pizzafutárkodásra alkalmas raktérrel) és így sok flottába el lehetett eladni, megvolt az illúzió, hogy megspórol egy csomó pénzt a cég.
-
Endii
tag
válasz Feketelaszlo #4755 üzenetére
Nagyjából erre, hogy mennyire megbízható.
Egyelőre boldog tulajdonosa lettem egynek. Remélem így is marad!😅
Köszönöm! -
molnarpeter
nagyúr
DPF érzékeny pont, érdemes figyelni, hány km-enként regenerál. Ha valaha szükséges kényszerített regenerációt indítani, akkor utána kötelező olajcsere, különben be is állhat a gázolajjal hígult olajtól a motor. A befecskendező rendszer Bosch, megbízható és jól javítható, de két olajcserénként egy márkásabb üzemanyag szűrőt ajánlott cserélni. EGR szelep elrömődése talán érintheti, euro 4 motor alapján általában tisztítás segít. A vezérműlánc gyakori probléma, motor oldalán van kémlelő nyílás, a feszítő kiállását kell figyelni (max 20 mm, már 100 ezer km körül is lehet gond, tartó bakot kell hozzáféréshez bontani). Ennek is jót tesz, de általánosságban is javasolt 10 ezrenként olajat cserélni, itt nagyon fontos a megfelelő gyári előírás betartása, mert a nem részecskeszűrőhöz való kenőanyag is okozhatja annak hamuval eltömődését. Torony csapágy hibájára érdemes számítani. Akku kicsi, hamar le tud merülni, szóval ha pár hetes állás van tervben, saru le és tölteni kell néha, egyébként pedig vásárlásnál fontos, hogy magas fajta való bele a rögzítés miatt. A légszűrő hirtelen nem tudom, ennél belóg-e a szélvédő/levél rács alá, de ha igen, akkor a szűrő cseréjekor kis tömítő szilikont érdemes adni a peremének. Belül a levegő rostélyokra nem érdemes rakni semmi telefon tartót vagy hasonlót, érzékenyek. Kormány ha csúnyán kopott, bőröztesd be, vagy vannak aliexpress és társain otthon felvarrható, típusra szabott bőrök viszonylag olcsón. Alul a pótkerék kapja a vizet rendesen, nem árt otthoni kényelemben egyszer leszedni és mindent jól bezsírozni, hogy szükség esetén lejöjjön könnyen. Esetleg gumiszőnyeg az ülésekhez, hátra pedig alul-oldalt rétegelt lemez burkolat nem árt, könnyen puklis tud lenni a vékony fém, illetve megkophat a kárpitozás elöl. Volt közöm több tíz darabos flottához, azok alapján hirtelen ennyi. Képet kapunk?
[ Szerkesztve ]
-
Endii
tag
válasz molnarpeter #4758 üzenetére
(#4757) Feketelaszlo Köszönöm szépen!
Tyű! Te nagyon képben vagy a járművel. Vásárláskor magammal kellett volna vigyelek😅
Sajnos már csak jövő hét után lesz időpontom a szerelőhöz, de úgy néz ki lesznek gondok, pedig állítólag nem futott sokat az autó. Ránézésre nincs rossz állapotban.
Most délután elindítottam. Mentem nem túl sokat, ahol megálltam hagytam járni. Füstölt, alapjárat ingadozott. Ezután átmentem a szomszéd városba meg visszajöttem, utána szépen járt.
Gyertyára panaszkodik a fedélzeti. DPF tisztítás is ráférne szerintem.
Holnap csinálok róla egy portfóliót[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
Sziasztok!
2001-es 1.6-os xsara-m elkezdte csorgatni a kormányműből az olajat. Az lenne a kérdésem, van-e valaki, aki tudna eladni ilyet, jöhet privát üziben És mibe kerül reálisan egy ilyen alkatrész bontva?A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
molnarpeter
nagyúr
kormány ha kopik, érdemes lehet bőröztetni, nem vészes pénz és egy univerzális védőhöz képest ég és föld kinézetben (vagy aliexpress és társain van specifikusan adott kormányra való bőr, amit otthon fel tudsz varrni, árban sem sokkal több egy univerzális cuccnál).
Egy egészségügyi EGR és szívósor pucolás nem árthat, illetve endoszkóp kamerával is be lehetne akár nézni, van-e értelme annyira szétszedni, vagy még nem vészes. Lánc feszítő kiállását is meg lehetne nézni, csak miheztartás végett Az alapjárat ingadozást rail nyomás szabályzó szokta okozni, élő adatban meg lehetne nézni a valós és az elvárt értékeket, tisztítás vagy csere... Kis kosz bejuthat és akadhat miatta, szóval ebből az alkalomból - nameg ha előző csere ideje bizonytalan - egy új gázolaj szűrő megérheti (legalább mondjuk egy Sofima). Füst simán lehetett egy DPF regeneráció vagy hideg időjárás miatt is így hirtelen Diaggal meg kellene nézni a korom és hamu értékeket, két regen közti km-t ("kényszerített" gépről indított regen után olajcsere kötelező, vagy leszedett szűrőt pl dpfcleaner.hu tudja tisztítani, de ezügyben amíg a műszerfalon nem jelez egyáltalán semmit, inkább békén hagynám, szvsz el kéne még mennie jó darabig, túl sok hamu miatti hibajelzésig nem éri meg bolygatni, inkább menj vele pár száz km-t autópályán minél nagyobb teherrel és persze maximum megengedett sebességgel). Ha már kéznél van, a porlasztó korrekciókra is rá lehetne nézni, milyen állapotban vannak éppen. Mivel olasz motor alapvetően, az ő specifikációjukat mondom rá: Fiat 5W30 motorolaj, de ami még fontosabb, azon belül rendelkezzen Fiat 9.55535-S1 minősítéssel, vagy ACEA C2 is jó, ezek az olajok kímélik a részecskeszűrőt. -
dethroner
veterán
válasz molnarpeter #4762 üzenetére
Az a cég újította fel korábban a rönómban a hátsó hidat De most nem költenék ennyit, találtam bontás alatti donort, 15 ezerért megszámítják nekem. Remélem jó lesz, a régit meg elrakom, hátha egyszer lesz sok pénzem és akkor felújíttatom
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Endii
tag
válasz molnarpeter #4763 üzenetére
A kormány jó állapotban van, meg én is igyekszem vigyázni rá.
Ajánlottak itt helyben egy jó szakit, aki nagyon vágja a Peugeot vonalat. Ha nem jön össze, akkor viszem hozzád.
Majd mondom neki, hogy kukkantsanak rá ezekre is. Köszi a tanácsot!
A komputer izzítógyertyára panaszkodik. Illetve szokott kékes füstöt is eregetni -
FeZ...
aktív tag
válasz barca75 #4766 üzenetére
Gyáriban kb. sehol, külön tömítést nem árulnak. Ha létezik is alkatrész hozzá, legfeljebb felújító készletben. (de legutoljára azt is csak 2000 előtti autókhoz láttam, utána már csak vezérszelepet láttam kompletten, bár igaz, nem néztem végig minden típust)
Aztán, hogy utángyártottban van-e, talán más majd megmondja, én nem találtam azt se.
Pont most rendeltem emiatt egy ugyanilyen Partnerbe komplett vezérszelepet Lengyelországból (harmad áron volt postával, mint a gyári), bár azon már a tengely is kopott volt, nem lett volna értelme csak tömítéseket cserélni.[ Szerkesztve ]
-
Gombinyó
őstag
Sziasztok!
Érdeklődtem a C3-ban lévő sensodriveról. Most képbe került egy peugeot 307 is, szintén 1.6 NFU-val és 4 sebességes automatával. Ez a váltó ugyanaz lehet, mint a C3-ban a sensodrive? Amiket anno leírtál, Fez, az igaz lehet erre a váltóra is? Az autó úgy tűnik rendben van, egyedül a váltóval kapcsolatban vannak félelmeim. Gyerkőc megszületett, úgyhogy lassan vennem kellene valamit asszonykának.
-
őstag
válasz Gombinyó #4768 üzenetére
A sensodrive 5 sebességes és nem sima automataváltó, egy kézi váltó némi elektromos szervókkal amik mozgatják a dolgokat helyetted. Amikor jó volt szerettem, nem zavart sose a bólogatás effekt. Amúgy senso csak C3ban volt úgy rémlik.
A 4es automata lehet al4 lesz, arra se ad ki sok szépet a google, engem anno arról nagyon lebeszéltek. Mcp6-os C4 lett, amig megvolt gond nem volt vele, egy szervizt kapott az elején ahol a folyadékokat cserélték benne.
Jó lenne valami 6 sebességes aisint kifognod, de nincs akkora tipusismeretem, hogy megmondjam mibe rakták az első szériás tf80at, c5 x7-ben a második generáció van, kinyirni még nem tudtam pedig próbáltam. Azért az előzőben már közel jártam a sikerhez, de 400ezer km volt benne addigra :)
[ Szerkesztve ]
Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
dethroner
veterán
Sziasztok!
2001-es 1,6 v16 xsara-m van. Kormányműből folyik az olaj, cserélnem kell. Szereztem hozzá bontottat, az eladó szerint 2001-es 1,4-es xsara-ból van, és elvileg jónak kellene lennie hozzá, de van nem tudjuk felrakni, mert az olajcső bekötés más. Az enyém ilyen mint a képen, a két olajcső csak be van dugva és egy ellenoldali elemmel középen egy csavarral van összehúzva.
Amit kaptam hozzá annak a száma 9626294530, itt a két olajcsövet hollanderrel kell betekerni. Kérdésem, hogy mi okozza a különbséget, miért ilyen, és miért olyan, ha elvileg egyformának kellene lennie
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
-Tsaba-
tag
Sziasztok! Nem tudjátok hol lehet viszonylag emberi árok Peugeot 1007-hez tolóajtó görgőket szerezni? Ilyen 50e ajánlatokat kapok (gyári cikkszám ha segít: 9033S8 - bal középső, 9033S - jobb középső, kicsit sokallom
Találtam már leírást modolásra, de ilyen 20-30at megérne hogy ne kelljen vele szenvedni megint egy pár évig...
Köszönöm -
tresh
veterán
válasz dethroner #4774 üzenetére
Hát a szerinte 2001-es az lehet pl hogy akkor rakták forgalomba de pl 2000 évben gyártottak. Sajnos a franciáknál is van néha hogy ami a polcon volt az került be. Amúgy tapasztalat ezeket a kormányműveket viszonylag jó áron profi cégek már felújítják úgy hogy kb elrohad az autó mire újra baj lesz vele. Egy kiszerelt sufniba, pajtába tárolt x éve álló darabra semmi garancia se lesz, hogy jobb mint ami volt. Amikor én ilyet látok a tulajjal megbeszélem hogy, szedjük ki elviszem bevizsgáltatom és kérek rá javítási ajánlatot. Aztán van amikor egy takarítás tömítés cserékkel meg van úszva a dolog. Igen nem 10-20k mint a kertvégébe elbontos gyerekeknél de jegyzőkönyv és 1 év gari fejében nem kérdés hogy inkább kiadnak rá 60-70 ezret.
-
Nite
őstag
Sziasztok!
Meg merjek venni egy 210k-s 1.4VTi-t?
Elrettentett ez a 20 kerülendő motor, bár ez reményeim szerint EP3-as, nem a cikkben is tárgyalt EP6...
Köszönöm!
Paid my dues!
-
dethroner
veterán
Hülye dolog ez. Pl az én autóm is forgalmi szerint gyártás éve 2001, forgalomba helyezés 2001.03.30, míg az alvázszámkereső szerint a gyártás 2000.12.01. Ebből aztán csak az derül ki, hogy papír szerint 2001-es.
Szerelőm eddig azt gondolta 85k környékén tud szerezni felújított kormányművet, most a végleges rendelés leadásakor már minimum 150k-ra beszéltek. Eszem megáll, szerintük lesz aki ennyit kifizet egy 20 éves autóhoz? Kötve hiszem, inkább próbálkoznak a bontottakkal, amíg nem találnak valami jót.
Fura hogy felújító cégek kb még most is honlap szerint 80k alatt írják a felújítást. Már csak valaki kéne, aki ott helyben ki és berakja, mert vidékről nincs kedvem futárral szórakozni, akkor kb 4 nap lenne mire újra menne az autó.[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
FDAssasin
csendes tag
Sziasztok!
308 T9-hez használt már valaki Delphi DS150E diagot? (Vagy annak bármilyen kínai klónját inkább)
Konkrétan egy 2015-ös 2.0 BlueHDI-hez nézegetem. Van értelme megvenni vagy inkább a Lexia?
Láttam ilyet, hogy Volkswagennél ki tudták olvasni a részecskeszűrő koromtartalmát. Ez működik itt is?
Előre is köszi! -
őstag
válasz FDAssasin #4779 üzenetére
Szerintem a koromtartalom egy becsült érték, azt egy sima OBD-s cucc + ez az app is esélyesen kiolvassa: FAP @ Amazon AppStore
(C4 1.6HDi + C5 2.2 HDi 200-on tesztelve).
Lexiával neki se állok ha csak ez kell + egyéb részecskeszűrő adatokBtw 2.2 HDi-n active damper unitot debugolt már valaki?
Aktív állapotban van, de nem tanul újra, emiatt szétrázza az autót főleg alapjáraton.
Nem nagyon visz közelebb a diag, egy értéket nem lát, a kérdés azt honnan szedné:
[kép]Volt emelőn, kábeleket megnéztük, rendben lévőnek tűnik. Mást nem ad az inicializálásnál hibának, csak hogy nem teljesül minden feltétel.
[ Szerkesztve ]
Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
dethroner
veterán
Mivel a gumis topikba senki nem reagált rá, bedobom ide, hátha ti tudjátok a választ [erre]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
tresh
veterán
válasz dethroner #4778 üzenetére
Igen sajnos a felújítós mókának ez az átka. Igazából én úgy vagyok vele már, hogy ha van egy jó megbízható autóm és valami felett eljár az idő inkább ráköltöm azt az összeget és pár nap kiesés. Aztán megint jó ideig nincs vele bajom. Persze nálam más a helyzet mert én szerelem magamnak a kocsit. így csak a felújítási költség van munkadíj nincs
-
FeZ...
aktív tag
válasz dethroner #4782 üzenetére
Nyilván nem kizárólag a gyári felni jó rá, de az, hogy szélességben és ET számban nem lehet túl nagy eltérés a gyári mérethez képest, az biztos. Ha megírod az alvázszámodat (akár privátban) , megnézem neked milyen méretű gyári felnivel szerelték. A Facebook vagy az Index Xsara csoprtjában talán még azt is meg tudják mondani, hogy mekkora eltérés fér még bele.
-
pakos85
csendes tag
Sziasztok! Egy 2014 évi 130 ezret futott 1.2 puretech (110) olajfogyasztásával kapcsolatban kérném a véleményetek/segítségetek. Szivárgás nem látható, szerviz nem talált hibát, nem füstöl. Valószínűleg a motor kopasabol adódik. Szóban azt mondták, hogy ezen motorok nem javíthatóak. Tényleg nincs ezeknél motorfelújítás?
-
FeZ...
aktív tag
válasz MC Pite #4785 üzenetére
A Xsara 2 gyári lemezfelni mérete 15" x 6.0" x ET 18. Az 1-es Xsara-nál még volt 14"-os, 5,5" széles, ET24-es felni is. Aztán, hogy mennyire lehet eltérni ezektől a méretektől, ahogy írtam, én nem tudom, nem szoktam másmilyenre cserélgetni a beérkező Xsara-ák felnijeit.
Lehet, hogy jó, amit írsz. -
dethroner
veterán
VF7N1NFUB73079595, szerintem 6Jx15 ET18 lesz a gyári méret. Ha nem titkos, akkor elárulod hol lehet ilyen infókat lekérdezni? Meg van valami mód arra, hogy a felszereltségi szintet lecsekkoljam?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz pakos85 #4786 üzenetére
Ha kopás azt úgy is észreveszed a teljesítményvesztésen, a hangján (olajban futó szíj), a szűrőben s fáradt olajban visszamaradt fémreszeléken, s a kompressziómérés is kimutatja. De főszabályként szerintem nyugodtan elfogadható, hogy a mai motorok nem kopnak rendellenesen normál üzemben - erre a kopásgyanúra elég lesz majd fél millió kilométer múlva visszatérni. Persze ha nem töltöd újra az olajat akkor fog kopni, de 0,5l/1000 km olajfogyasztásig (tehát ha 2-3000 km-enként kell újratöltened) teljesen elfogadható. Több olaj jut ezekben a konstrukcióban a hengerfalra, hogy tökéletesebb legyen a kenés, alacsonyabb a súrlódás, s ennek egy része nyilván elég a hengerben (rosszabb esetben felhígul benzinnel), de így van tervezve - semmi baja nem lesz tőle a motornak - sőt, éppen hogy alacsonyabb a mechanikai kopás.
A lényeg, hogy ne próbálj meg bele az előírtnál "vastagabb" olajat önteni. Amíg a gyári előírásokon belül marad az olajfogyasztás (és ez az egyetlen panasz az autóra) addig nincs szó hibáról. -
MC Pite
veterán
válasz pakos85 #4786 üzenetére
A kopás... nem azt mondom hogy kizárt, de elég kicsi az esélye.
Viszont annak, hogy nagytudásúak nem B71.2312-es olajat raktak bele, nagyon nagy az esélye! ezeknek tipikus következménye a kokszosodás, gyorsabb vezérműszíj mállás (motorolajban fut).
Húgom is ezt játszotta EB0-val, úgy gondola a márkaszerviz által beletöltött ACEA C3-as 5W30at (nagyon nem belevaló!) olajat ráér majd következő olajcserekor kicserélni...
Először fogyni kezdett az olaj. majd fura hangja lett a motornak (szívókosár megtelt a vezérműszíj darabjaival). Majd javallottam a motorbontás és takarítást, akár olajlehúzók cseréjét. Nem tette; pár hónapra rá kompressziógyűrű törés lett (szinte meglepő, ha az olajlehúzó el van tömődve ) belőle. Ráadásul a kontárok inkább motorcserét vállaltak, ami 3 hónap lett, és most sárga tengeralattjáróval utazik, kontárok szerint mert rossz (kevesebb int 100ezret futott gyári) katalizátor.Szóval az elmúlt 10 évbe különösen fontos figyelni a motorolajra. Felújítani valóban nem lehet (már egy 15 éves vacak szívó 1.6os ford motort sem, ennél legalább a DLC bevonat a fő oka ami miatt nem lehet megcsinálni).
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
dethroner
veterán
Hol lehet a legolcsóbban rendelni 6Jx15 4x108 ET18 (xsara) lemezfelnit?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
Köszönöm szépen Amúgy a felszereltség jellemzésnél mit jelent a közepes? Van egy autókatalógus weboldal, ahol ezt az évjáratot 4 felszereltségi szinttel írják, SX; SX XTRA; SX MAX; Exclusive. Vajon melyik lehet?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
MC Pite
veterán
válasz molnarpeter #4795 üzenetére
Nincs infóm, azonos motort kerestek (lehetett volna EB2 swap), gondolom papírozták. A csávó mindig mindenért motort cserél, nem biztos hogy megnézte összekarcolta e a hengerfalat
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest