Hirdetés
- bambano: Bambanő háza tája
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bacsis: Gyere el a 10. BRSZK-ra!
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hauptmann
veterán
válasz
pakos85 #4792 üzenetére
Beszélj Szilva Tomiékkal. Az 1000 km/1l olajfogyasztás már küszöbérték.
-
MC Pite
veterán
válasz
pakos85 #4786 üzenetére
A kopás... nem azt mondom hogy kizárt, de elég kicsi az esélye.
Viszont annak, hogy nagytudásúak nem B71.2312-es olajat raktak bele, nagyon nagy az esélye! ezeknek tipikus következménye a kokszosodás, gyorsabb vezérműszíj mállás (motorolajban fut).
Húgom is ezt játszotta EB0-val, úgy gondola a márkaszerviz által beletöltött ACEA C3-as 5W30at (nagyon nem belevaló!) olajat ráér majd következő olajcserekor kicserélni...
Először fogyni kezdett az olaj. majd fura hangja lett a motornak (szívókosár megtelt a vezérműszíj darabjaival). Majd javallottam a motorbontás és takarítást, akár olajlehúzók cseréjét. Nem tette; pár hónapra rá kompressziógyűrű törés lett (szinte meglepő, ha az olajlehúzó el van tömődve) belőle. Ráadásul a kontárok inkább motorcserét vállaltak, ami 3 hónap lett, és most sárga tengeralattjáróval utazik, kontárok szerint mert rossz (kevesebb int 100ezret futott gyári) katalizátor.
Szóval az elmúlt 10 évbe különösen fontos figyelni a motorolajra. Felújítani valóban nem lehet (már egy 15 éves vacak szívó 1.6os ford motort sem, ennél legalább a DLC bevonat a fő oka ami miatt nem lehet megcsinálni).
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz
pakos85 #4786 üzenetére
Ha kopás azt úgy is észreveszed a teljesítményvesztésen, a hangján (olajban futó szíj), a szűrőben s fáradt olajban visszamaradt fémreszeléken, s a kompressziómérés is kimutatja. De főszabályként szerintem nyugodtan elfogadható, hogy a mai motorok nem kopnak rendellenesen normál üzemben - erre a kopásgyanúra elég lesz majd fél millió kilométer múlva visszatérni. Persze ha nem töltöd újra az olajat akkor fog kopni, de 0,5l/1000 km olajfogyasztásig (tehát ha 2-3000 km-enként kell újratöltened) teljesen elfogadható. Több olaj jut ezekben a konstrukcióban a hengerfalra, hogy tökéletesebb legyen a kenés, alacsonyabb a súrlódás, s ennek egy része nyilván elég a hengerben (rosszabb esetben felhígul benzinnel), de így van tervezve - semmi baja nem lesz tőle a motornak - sőt, éppen hogy alacsonyabb a mechanikai kopás.
A lényeg, hogy ne próbálj meg bele az előírtnál "vastagabb" olajat önteni. Amíg a gyári előírásokon belül marad az olajfogyasztás (és ez az egyetlen panasz az autóra) addig nincs szó hibáról.
Új hozzászólás Aktív témák
- Star Trek
- World of Tanks - MMO
- Tudományos Pandémia Klub
- bambano: Bambanő háza tája
- Milyen videókártyát?
- Milyen légkondit a lakásba?
- Megemeli a GPU-k árát az NVIDIA?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- SD memóriakártyák (SD, SDHC, SDXC, micro SD)
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- További aktív témák...
- Segway Ninebot G30 DII - elektromos roller
- Tchibo Esperto Caffe szemes kv föző hibátlan működéssel
- Jó állapotú Kona Shred / Pike 454 dual-air 110mm-140mm / Shimano Deore felszereltség!
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Abus Viantor sisak
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Bomba Ár! HP ProBook 650 G1 - i5-4GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" HD I Cam I W10 I Garancia!
- DELL Universal Dock D6000 docking station (452-BCYH) (DisplayLink)
- Apple iPhone 11 Pro 64GB Space Gray / Szép állapotban / 100 % AKKUMULÁTORRAL / 12 hónap jótállással
- Bomba ár! HP EliteBook 820 G3 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest