Motorolaj és szűrő topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [GoodSpeed:] Új alaplap, vagy BIOS frissítés után beállítandók II. Secure Boot
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Asbee
veterán
Bevallom néha nehéz értelmezni, hiszen idióta, összefüggéstelen példákat hozol fel. De érthető, hiszen mint írtam tényekkel nehéz szembe menni.
Qru
MODERÁTOR
Azért a kultúrált hangnemet tartsuk meg légyszíves.
#nincsbennetarcsi
i-sti
senior tag
Nekem nem, hogy az ország másik felébe van, hanem másik országban van, mégis voltam nála
Novum Forum Siculorum
grizlisandor
addikt
Neked Jazz-ed is van, így érthető.
Piros meg nem ilyen speciális szerszám, hogy 0w20 kell bele, hanem verseny olajat neki és hadd szóljon.
szimi57
őstag
Akkor "finoman" összefoglalom a dolgokat. Volt az első hozzászólásom, ami után nekem estek egy jó páran. Nem jelentettem ki kategorikusan, hogy márpedig a 10w60 a bele való olaj és minden szempontból optimális. Ezt egyesek úgy fogták fel, hogy én "hülye" vagyok, jöttek a kémcsöves szarságok, grafikonok, bizonyítsam be, stb, stb. Nem akarom és nem is tudom bebizonyítani, hogy létezik a gyári, vagy az optimálistól jobb olaj. De csak jöttek és jöttek tovább, hogy bizonyítsak. Szerinted mi volt az a idióta és összefüggéstelen szöszzenésem, amit leírtam? Nem az a kategória vagyok, akinek nehéz lenne a tényekkel szembe nézni, vagy azokat mindenáron cáfolni. Beraktatok egy leragadt, 10w olajra esküsző, azt istenítő kategóriába, holott a hozzászólásaim alapján szerintem ez nem lett volna indokolt. De innentől ez már pszichológia.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
Gyula84
veterán
Mi történik a motorral olaj nélkül? VW Golf 3 1.4 // Marco Műhelye
Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
ati05
aktív tag
Sziasztok!
Dacia Logan 1.0 sce motorba milyen olaj ajánlott, és mennyi kell belőle?
MC Pite
veterán
Pl Elf Evolution 900 SXR 5W-30 vagy Quartz 9000 0W-30, 3liter.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
szimi57
őstag
És még néhány, hogy ne legyen olyan egyszerű a választás
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
Qru
MODERÁTOR
10W60 nincs is hozzá? Csalódott vagyok.
#nincsbennetarcsi
szimi57
őstag
Hát én is
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
MC Pite
veterán
Nem való bele SL A3/B4 10W40 (még ha hasonlót enged is a könyv, áradásul ennyi pénzért sokkal jobb olaj is van, pl amit írtam fentebb); egy ilyen köztudottan vacak 'olajválasztót' linekelni mi értelme van? Az összes nagyker programé sajnos kuka, nézd meg a legtöbb dízel, vagy precízebb illesztésű motort azokhoz is mit dobnak.
Ne vezessünk fél olyanokat akik azért jönnek megkérdezni mert nem nézik meg a saját gyártó által ajánlott olajválasztót mert szeretnék tudni mi kell bele. Akkor Elf (vagy egyéb preferált márka) lenne érdemes, pl: [link] .
Egyéb ajánlott még a szintén A5/B5-ös Castrol Magnatec Stop-Start 5W-30 A5; az Eneos olajválasztójában (főként ez a 3 márkát szoktam nézni) nincs ez a motor, de ez az ideális bele.)
Köszönjük.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
ati05
aktív tag
Köszi a gyors választ, sok helyen 5w-40-et ajánlanak ugyanebből az ELF olajból, nem lesz baja az 5w-30-tól?
molnarpeter
nagyúr
Hátránya max a pénztárcádra lesz
szimi57
őstag
Ha sportosabban vezetsz és bedurvul a kánikula célszerűbb az 5w40.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
Asbee
veterán
Valami verseny olaj esetleg? 10w-40 et belinkeled.... Remélem ezt a szándékos félrevezetést lassan befejezes.
[ Szerkesztve ]
szimi57
őstag
Az olajválasztó dobta be, de Mc Pite már leírta, hogy az fos. Még szerencse, hogy van itt egy profi.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
MC Pite
veterán
Valószínű ezzel az autóval/motorral nem pályanapozik. Nagy melegben pedig akár 2%-al is melegebb lehet az olaj, azaz jól működő hűtőkörrel nem számít a nyár/meleg.
Ez egy modern, alacsony fogyasztásra kihegyezett full könnyűfém, alacsony surlódású motor. Szívó és kipufogó oldalon is(!) változó vezérléssel (szívómotornál okoskerék meg 40es olaj?! ) , hengerfejbe integrált leömlővel, DiamondLikeCarbon bevonattal a szelepvezérlésnél, grafén bevonattal a dugattyúszoknyákon, változó teljesítményű olajpumpával és generátorral (általában start-stoppos is a jármű, de a hajtásláncot már erre tervezték).
Szerintem azért költenek rá ennyit, hogy SJ-s 10W40- et töltsön bele a tulaj, had kokszosodjon jobban, menjen tönkre korábban az olaj, had hűtsön és kenjen kevésbé mint pl az SXR-el.
Megvan a Toyota motoros cikk amit kétszer linkeltünk az elmúlt két oldalon? Ez annál jóval korszerűbb, finomabb gép, és a gyárilag megegedett marhaságok listája is jóval rövidebb, nem véletlenül.
Lehet, hogy nem mindenki hülye akik szembejönnek a pályán...
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
szimi57
őstag
Sokan a 40-es olajat részesítik előnyben. Nem árt, ha van egy kis tartalék. Hátrány max. az üa. fogyasztásnál jelenthet egy keveset. Nem elképzelhetetlen, hogy pályanapozásra másik autót használ.
A hengerfejbe integrált leömlő szerintem nem egy jó megoldás, de még az is lehet, hogy szerinted se A megfelelő hűtés kialakítása a hengerfejnél a legnehezebb még integrált leömlő nélkül is. Egy 60 %-os motor hatásfoknál talán bevállalható, de jó, ha a fele megvan. A könnyű folyású olajok térnyerését az egyre szigorodó káros-anyag kibocsájtási normák is elősegítették a fejlettebb gyártástechnológia mellett. Ez ill. az egyéb költségcsökkentő megoldások negatív hatással lehetnek a motorok karbantartás igényére, élettartamára. Persze lehetnek kivételek. Aki max. 3 évente vásárol új autót, annál nincs gond.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
MC Pite
veterán
-Engem speciel nem érdekel hogy sokan a 40es olajok részesítik előnyben modern motoroknál, és jellemzően 99%ban a h...ozzá nem értők, akik a részecskeszűrős dízelekbe is(!) félszintetikus A3/B4-es 10W40et visznek. Tudom, a boltban is 10ből 6 user ezt teszi, és mikor épp ott vagyok és közlöm hogy ez nem okos dolog, mert a könyve is tiltja, néznek, hogy 'de ezt töltötte bele a szerelő'. Értem én, de leszarom. Szóval 10 millió légy nem tévedhet, töltsünk mindenbe is 10W40et, abból is a prosztót.
-Ha normálisan tervezik, nincs baj a hengerfejbe leömlővel (ha meg szarul, a hagyományossal is bajok vannak), sőt, akár pl a TU motoroknál, hamar ott van függőlegesen a katalizátor és gyorsabban bemelegszik, nem kell flexibilis cső a kipufogórendszerbe, plusz itt több energiát ölnek abba, hogy jó legyen az áramlás, hogy meghagyják maguknak is a kiskaput a jövőben, meg persze a jelenben is hogy elég hatékony/jó legyen a töltetcsere. Hisz nemrég 20-40%al nagyobb lökettérfogatú motor kellett ekkora teljesítményhez. Persze ha el is olvasod az SCe 65(adózás miatt papíron csökkentett max teljesítmény)/75-ös teszteket akkor láthatod magad is.
-60%os hatásfokú motor? Lemaradtam valamiről? Én 35-40nél(ezek is Atkinson vagy Miller vagy vegyes ciklusúak) tartok.
-Milyen költségcsökkentő megoldás van pozitív hatással a karbantartásigényre? Én azt látom, hogy marha sokat költenek az autógyártók arra, hogy minél hatékonyabb legyen a motor. Költségcsökkentés pl az új generációs kartuschék a turbónál amiket próbálnak bevezetni több helyen, kevesebb anyag van benne, kevésbé hülyebiztos/tartós (normális használattal nincs vele gáz), illetve hogy több teljesítményt szeretnének kb azonos pénzből, és inkább az élettartam rovására (főként a teherautóknál) teszik ezt inkább mint hogy kifizessék a jobb anyagot. De ez itt nem is igazán lényeg; inkább az lenne fontosabb, hogy ott van egy modern motor, amit nyilvánvalóan nem a 2004es szabványú félszintetikus melegen is sűrű hidegen meg rohadt sűrű olajra optimalizáltak.
De persze, bele lehet tölteni; csak le kell venni az olajbetöltő sapkát és lötty.
Lehetne hogy konkrét specifikációval, és/vagy olajcég ajánlásával és normális érvvel (a másik is szokták ezt a ***t beletölteni az nem tartozik ide) is alátámaszd következőleg az ajánlást? Köszi
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
Qru
MODERÁTOR
Nekem is erőltette a szerelőm az 5W40-et, noha a manual engedi de fekete-fehéren benne van, hogy az elérhető legalacsonyabb viszkozitást javasolják. Nem csak a fogyasztás miatt, hanem a kenésbiztosság miatt is.
#nincsbennetarcsi
szimi57
őstag
Az elég gáz, hogy van aki a DPF-es dieselekbe A3/B4-es 10w40-et rak. Ezt nem igazán tudom elhinni. Konkrétan 5w40-nél maradva nem tudom mit kellene alátámasztanom adatokkal. Ha teljesíti a gyártó által megadott paramétereket (SAE, API, ACEA, ILSAC, vagy egyéb márkaspecifikus olaj szabványok), amik egy része a régebben gyártott motorok esetében még nem is létezett, akkor mi is a gond a 40-es olajokkal? Az, hogy nem fossa össze magát ott, ahol egy 30-as már összefoshassa? Az SAE besoroláson belül is van egy lényeges paraméter a HTHS. Van akinek ez alapján nem a fogyasztás a lényegesebb, hanem jobban értékeli a kopásállóságot. Akit érdekel azok utána tudnak nézni konkrét adatoknak, de lehet sok ember van aki, még azt sem tudja hol az olajbeöntő
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
Ezért szoktam a 0W-40-est ajánlani.
Igaz drágább, de jobb választás.
Idős motorba, főleg városi használat esetén, a felezett csereperiódus mindig jó döntés.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Vardar
tag
Sziasztok!
Mol olajokkal kapcsolatban lenne kérdésem. Kipróbálnék valami mást a Mannol helyett meg támogatnám a hazait, szó, ami szó kinéztem ezt a Dynamic Synt 5W-30-at. Bementem a legközelebbi kútra, mondták, hogy 4 literes kiszerelést nem is tudnak rendelni (nekem 3,2-3,4 kellene) illetve ami volt 1 literes, az is bődületesen sokba került (+3000 forint volt, már nem emlékszem pontosan). Ellenben, ha a neten kutakodok (pl itt), akkor látok négy literes kiszerelést, sokkal kedvezőbb árakon illetve más MOL olajak is olcsóbbak. Hamisítják a MOL-t, meg lehet bízni ezekben a kisebb kereskedőkben? Hogy lehetnek ennyivel olcsóbbak, mintha direkt a gyártótól venném? Ugye a Mannol az eleve filléres tétel, nem aggódom miatta, hogy más lenne a kannában
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Nem hamisítják őket, vedd meg nyugodtan. A kúton mindig drágábban adják az olajakat, nem érdemes ott venni olajat csak ha muszáj.
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
Kúton mindenen van egy másfélszeres szorzó árban.
Switch Tax
szimi57
őstag
Nagyon örülnék, ha lenne olyan autóm, amibe mehetne a 0w40-es. Igaz a mostani is alkalmassá tehető egy 3-400 ezerből, de ezt most kihagynám.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
mehet bele, csak megfelelő olaj kell hozzá
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
BlacKSouL
addikt
Nézz meg pár független olajtesztet, ahol több száz olajat tesztelnek - pusztán csak néhány alapvető paramétert vizsgálva - van olyan 0w20 olaj ami kenésbiztonságban, kopás védelemben elver több 10w40et, de 15w40et, 20w40et is. A tesztek szintetikusak, állandó paraméterekkel, de arra ravilagitanak, hogy a viszkozitás, legyen az kinematikai, hths, vagy más, nem egyenlő a kenésbiztonsággal, vagy kopásgátlással. Bizonyos esetekben lehet összefüggés, de nincs köztük egyenlőségjel.
Aláírás (nem kötelező megadni)
MC Pite
veterán
Miért lepődsz meg hogy bele rakják dpf-esbe? Sajna ez van, és márkaszervizekre is sok példát tudok nem ajánlott vagy tiltitt olajjal, családból is több példát erre.
Igen, a kopásállóság (is) ahogy írod, fontos, ezért nem 5/10W40et ajánlunk. Mikor kopik leginkább a motor (és miért)? Ezt egy ovis is tudja .
Ha adott olajat írnál, látnánk a VI-t, de kenésbiztonság nem egyenlő viszkózusabb olaj.
Mid van amibe nem mehet 0W40? Kockaladába meg a Zetorba is mehet. Vagy 20 évnél újabb japán, abba nem mehet, vagy dízel, abba se nagyon van C3ból ilyen. Vagy szimeringek, akár gyűrű cseréje esedékes, és úgy gondokod ami 5 percig sűrűbb, abból kevesebb fogy?
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
szimi57
őstag
Pont erre céloztam a hths-t megemlitve. Nagyobb hths érték=nagyobb kopásállóságot jelent. Azzal mindenki tisztában, még én is, hogy olaj és olaj között vannak különbségek😃
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
Vardar
tag
Azt tudom, de nincs közvetlen webshop, ahonnan rendelhetném, ezért marad a kút, ami az egyetlen MOL-fogyasztó találkozási pont.
Köszönöm a válaszokat!
szimi57
őstag
Én legutóbb az 5w30 vagy 5w40-re reagáltam. Hagyjuk most a 10w-t. Képzeld el én is ovis vagyok. Minél nagyobb a viszkozitási index, annál kevésbé változik a viszkozitás a hőmérséklet függvényében. És ez lényeges a kenésbiztonság szempontjából. Légy szives ne akarj mindenáron levizsgáztatni. Inkább azt mond meg miért is szarabb a 40-es, mint a 30-as olaj? Kevesebb lehet (de nem törvényszerű) az üa. fogyasztás? Ezt még el is hiszem, még számokat sem kérek. Ami a 60%-os motorhatásfokot illeti nem vagy lemaradva, csak nem jól értelmezted a mondatot.
Sajnos egy 2004-es autóval rendelkezem (BMW), amit 105 fokos termosztáttal szereltek, valszeg a hengerfej hütése sem a legjobb. Kőkemény, kopott lehet a szelepszár szimmeringje. Nem csak gondolom, hogy ami 5 percig sürűbb abból kevesebb fogy, hanem ez a valóság. Harmadára csökkent az olajfogyasztásom. Azzal tisztában vagyok, hogy nem ez a megoldás, de ha 50 ezerért rendbe rakod nekem, hogy merjem beleönteni a 0w40-et, akkor máris viszem hozzád
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
MC Pite
veterán
https://www.olajinfo.hu/fogalomtar/31-nyirasstabilitas-es-hths-viszkozitas, érdemes a VI-et nézni.
Kérlek fogadd már el, hogy nem csak viszkozitásról beszélünk, mert nagyon fontosak egy adott olaj minősítései, teljesítményszintje (pl jellemzően tizen-huszonx féle 5W30as olaj van egy-egy gyártónál!).
Nem láttam még, hogy amikor kérdezőnek ajánlottál ez szerepelt volna benne. Az egyik baj az, hogy amit most az sce motornál linkeltél, abban a halmazban volt jónéhány nem odavaló. Pl minek menjünk SM/SN alá? Főleg, ha nem is megengedett...
A 40 vs 30-as melegoldali részt is leírtam már nem egyszer az elmúlt két oldalon, utcai autónál nem látom előnyét, és a normálisabb (gyártói jóváhagyás vagy ACEA vagy ILSAC) olajokból sokszor nincs is 40es, mert huszonéve jellemzően nem arra tart a világ.
Ha van szintetikus 0/5W30 bő tízezerért, nem érdekel egyéb (sem huszonezres hitech, sem 6-8ezres) alternatíva. Ha nem azt kérdik, hogy mi a legjobb; vagy mi a legolcsóbb amivel még használható (vagy mivel racsingoljanak), akkor egy optimálist szoktam ajánlani (ami európaiknál 90%ban 30as, japánoknál 20as olajat jelent általában). És ez az elmúlt bő tíz évben már soktíz esetben bizonyosodott, hogy tényleg jó szokott lenni, akiknek ismerem az autóit a mai napig. Merthogy próbálom ésszel értelmezni hogy milyen olaj célszerű nálunk az adott járműbe az adott felhasználáshoz.
Nem mindig érdekelt, régen azt hittem a nagyker programok kidobják a tutit és kész, és hogy úgy kell érteni a könyvekben a diagrammot, hogy csak a hőmérsékletet kell nézni. Már tudom hogy faxságok.
A másik, hogy abból a teljesítményszintből az sce motorhoz eleve nincs is 40es ami optimális hozzá, pl A5/B5. Kérdezd meg légyszives a Renault topikba hogy (Dual)VVT motorhoz mit szólnak bármilyen (de amit linkeltél ott volt SL-es félásványi 10W40 is) 40es olajhoz.
Én tudom a választ, sőt; cserélnem is kellett a vezérlésmódosító kereket... Én pedig annak az árát szeretném visszakapni amit a sok sötét miatt kellett nekem is ráköltenem - érdekes, nyugati testvéreinknél 2,5-4× annyit elmennek normális olajjal mint nálunk, ez hogy lehet?
Párom autója 103°os termosztátos, alacsony HTHS viszkozitású olaj is/az ajánlott bele; igen? Az hogy egy motor rossz állapotú (bizonyos részeken/szempontból), az másik történet. Ha hathengeres, abból soknál vetemedik is a hengerfej, mert a tűzfal felőliek kevésbé jól vannak hűtve; ezt nem egyszer eljátszotta a BMW, ezzel megint mit kezdjek. De már mások is leírták a hűtéses összefüggéseket az olajoknál, fölösleges ismételni.
Nem tudom bele akarok-e belekezdeni, hogy a szerintem silányabb olajak miért okoznak hamarább/nagyobb olajfogyasztást (kopás 70-80%-a hidegen következik be, ott sűrűbb; kevésbé áramlik melegen is és jellemzően kevésbé jobb alapolajú, így sokkal több a koksz, pl az olajlehúzó gyűrű furatain is; többet van a bypass nyomás magasságában az olaj és kevésbé szimering barát az olaj/adalékolás(ugyanez a baj a vezmódosító kerék tömítésénél is), így hamarább fog mind a szelepszár szimeringeknél, mind a vezérmű/főtengely szimeringeknél, (ott a motorból kifelé szelepfedélnél a motorból kifelé) szivárogni az olaj (vagy az okoskerék engedi el a nyomás egy részét).
99%ban a felhasználók/szerelők rontanak sokat a helyzeten, jellemzően 10-15W40el, ami biztos szuperszintetikus (nem az, főleg, hogy 'úgyis eszi, elég bele az olcsóbb, vagy esetleg molibdén szulfidos, az csodát tesz').
Azonos termékcsaládból ha a hidegen sűrűbb olajból kevesebbet eszik a motorod, akkor vagy 5 percnél nem mész hosszabbat, vagy csoda, vagy x.
Az első autómnál az 5W40-es Magnatecből sokkal kevesebbet evett, mint a korábbi félszintetikus 10W40ből, és jellemzően azt tapasztalom, hogy nem a motor eszi meg (kék füst) hanem a szimeringeknél megy el, és az jobb olajjal javul valamennyit, de természetesen megoldás a csere.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
molnarpeter
nagyúr
MOL olajakat olajszigetnél vettük sokszor, tudom ajánlani, de a linkelt oldal is rendben van, tőlük a saját lánckenő olajukat szoktuk vásárolni.
eTrade
tag
Amazon Basics oil vs Liqui Moly oil [link]
szimi57
őstag
Az, hogy a 10w-sből harmad annyi a fogyasztás nem az öt perces menetek és nem is csoda valami miatt van, hanem a helyes válasz az "x". Ugyan azok voltak a körülmények. x=főként amikor leállítod a motort vagy alapjáraton, a kopott szimmering mellett szépen lefolyik az olaj a hengerbe. Ez működik üzemi fordulaton is csak enyhébben. Erre pedig a magyarázat csak a sűrűbb olaj lehet. A különböző minőségi besorolásokkal tisztában vagyok. Pl az ACEA minősítést nézve az A5/B5 besorolás minőségibb olajat jelent, mint az A3/B3-4. De ez a minőségibb olaj nem lehet jó minden A3/B3-ra belőtt motorhoz, hiába jobb.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
almát a körtével hasonlítja
Liqui Moly Dx1 5W30-as olaj lett volna helyes a tesztben.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Asbee
veterán
Van baj rendesen
szimi57
őstag
Miért is? Jöhetnek a számok Nem elég baj egy filléres szelepszár szimmering miatt órákat eltökölni egy motorral?
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
szimi57
őstag
Ezekből a kémcsöves pisiltetős tesztekből csak azt lehet látni, hogy melyik olaj a sűrűbb.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
Asbee
veterán
Kaptál elég számot, teljesen feleslegesen. Eddig a verseny olajba kapaszkodtál, most hirtelen áttértél arra, ha eszi az olajat a motor. Ha eszi az olajat, akkor az okát kell megszüntetni, nem a "vastagabb" olaj a megoldás. Minden normális szakember ezt fogja mondani.... De nem is erről volt szó, csak ugy, mint írtam, valamibe kapaszkodni kell, hogy a berögzött rossz "ajánlásaidat" tartani tudd.
Vardar
tag
Köszönöm!
Viszont akkor kérdeznék még egyet.
Jelenleg Mannol Elitet használok, de nála olcsóbb lenne a 7711 OEM. A magasabb TBN, alacsonyabb dermedési pont, magasabb viszkozitási index miatt döntöttem az utóbbi mellett. Csak a látható technikai adatok alapján, megéri a felárat szerintetek? Illetve a MOL terméke, hogy viszonyul ezekhez? Valamennyire beleástam magam a témába, de úgy látom, hogy ti jobban értetek ehhez.
(Opel Ecotec Z14XE; 30-asat kicsit csipegeti, ezért maradok a 40-nél; nem kell dexos 2, maradok az A3/B4 GM-LL-A-025 szabványt tudónál; 10.000-ként olajcsere)
[ Szerkesztve ]
szimi57
őstag
Szép kerek történetet kerekítettél. Elmehetnél regényírónak😃 Megragadom az alkalmat és neked is felajánlok 50 ezret, ha kicseréled a szimmeringeket. Ez munkadij, persze a többit is fizetem😃
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
MasterMark
titán
Melyik szimeringekre gondolsz egyébként?
Talán ha belevaló olajat használtál volna, akkor nem lenne baja.
Switch Tax
szimi57
őstag
A szelepszár szimmeringekről van szó. Rengeteg BMW-t érint. Már igy került hozzám. Előírt, minőségi olajak kerültek bele, 5w30-as.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
MasterMark
titán
Azt írtad nem a motor eszi meg. Márpedig a szelepeknél a hengerbe fog befolyni az olaj.
Switch Tax
eTrade
tag
Készített egy másikat is:
Amazon vs Valvoline vs Mobil 1 [link]
szimi57
őstag
Valamelyik hozzászólásomban írtam, hogy a hengerbe kerül az olaj. Sajnos. Ennek sok rossz következménye van, de van egy jó oldala is. Némi kenést kaphat a henger-dugó páros, de ez eltörpül a káros hatások mellett. Most olyan mintha 1:270-es benzin-olaj keverékkel járnék. Annyira nem tragikus.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
szimi57
őstag
A 5w50 jó megoldás lehet . Nézegettem a Valvoline vr1 racing 5w50-et is, de per-pillanat csak egy API szabványt és pár gyártói jóváhagyást találtam. Magas lehet a HTHS érték, ami nekem jól jöhet.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Ej-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 32GB /512GB FHD IPS
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
- Eladó Nitro Team 2022 162W Snowboard Deszka
- Új Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Hajtogatós Laptop Tab 15,6 -30% Bivaly AMD Ryzen 5 5500U 8/512
- LENOVO LEGION SLIM 5, Intel I5 12. gen. RTX4050 6GB DDR6, 16" WUXGA, 3év garancia