Hirdetés
-
LOGOUT.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Archttila
veterán
válasz DeckardCain #16698 üzenetére
Tippre 250e, bar en most ebbol korbol kimaradok, de igerem gondolok majd ratok
Passionate about minimalistic software, the Linux philosophy, and having fun. SFF and AV enthusiast, APU retro gamer.
-
Crytek
nagyúr
Vajon az 1180Ti mikor fog érkezni ha a sima 1180at nyàrra mondják? Idén van rá esély egyáltalán?
Next PC Upgrade: 2022
-
Jack@l
veterán
válasz core i7 #16694 üzenetére
Annak is van 3 része.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Reggie0
félisten
válasz UnknownNoob #16691 üzenetére
Informatikaban a bitratat hivjak savszelssegnek, ami azert elegge kapcsolodik a telkoban/radiozasban hasznalatos frekvencia savszelesseghez, ugyanis adott kodolas es modulacio eseten konstans a szorzo a ketto kozott es innen jott at a kifejezes.
(Emiatt van jelen az a problema, hogy nagyon sokat az igy megadott savszelessege nem az SI giga/mega/kilo szorzokkal gondoljak hasznalni, hanem az informatikaban hasznalt 1024^n-el, de mivel az orajel frekvenciajabol van szarmaztatva az SI prefixumok a helyesek.)A 256 bit nem lehet savszelesseg, az a szohossz.
A szimbolumrata pedig a bodrata(baud rate), ami szinten nem igaz, mert bitrata(adatatviteli sebesseg) van megadva. Persze sok kodolas eseten 1 baudon 1 bitet kodolnak, de nem minden esetben, lasd modemek, vagy PCI-Expressen 8b/10b vagy 128b/132b kodolas.
[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
válasz UnknownNoob #16691 üzenetére
Hápedig sáv lesz az, mert annyi drót van bekötve az adatbuszra
Várjuk ki azért a végleges terméket, hogy milyen frekin megy egyáltalán az a gddr6 a gyakorlatban.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
UnknownNoob
tag
válasz Jack@l #16669 üzenetére
Szerintem realisztikus, tekintve, hogy a sávszélesség 256 biten nem más mint 256 bit
Sávok száma: x (bit)
Egy sávon másodpercenként elhaladó autók száma: y (MHz)
Elhaladó autók száma: x*y (bit / másodperc)F**ért kell sávszélességnek nevezni, amikor se nem sáv, se nem szélesség, hanem 1 időegység alatt átmenő szimbólumok száma
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
válasz t72killer #16687 üzenetére
Az egész kriptó koncepcióval van baj, pont az egyetlen dolog ami biztosítja az előnyét az a legkárosabb.
Minél többen szállnak be, annál nehezebb lesz és annál erősebb bányagépek kellenek.
Én is azt hittem az ASIC milyen jó, legalább nem környezeteszennyező. Dehogynem... hiába hatékony, ha ugyan úgy megveheti a többi bányász is, és pont annyival nehezedik, hogy a rendszer fenntartása semmivel nem lesz hatékonyabb.
Nem a valós átutalási kriptográfiát számolja, hanem egy virtuális f..szméregetés. Akinek nagyobb annak nagyobb az ereje a partiban... és a f...szok mérete és száma csak nő és nő Önszabályoz a rendszer.[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Interceptor #16682 üzenetére
Igen, persze.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
t72killer
titán
válasz Interceptor #16686 üzenetére
Ha Dunába nem is, de átiratnám valami Kolimai ólombányába azokat, akik szándékosan írnak ASIC-ra alkalmatlan algoritmusokat. Szándékos környezetszennyezésért is elő lehetne venni az ilyet...
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Dyingsoul
veterán
válasz westlake #16680 üzenetére
Ez nem igaz.
Pascal launch price 32-33. slide.
Az egy dolog, hogy behozták a founders edition modelleket és az is generált egyfajta árnövekedést, de az MSRP is nőtt, logikus következtetés, hogy most is fog. A Pascal megjelenésekor nem volt ellenfél. Most nemcsak hogy nem lesz ellenfél, de még a bányászok is meg fogják rohamozni a boltokat.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Departed
őstag
válasz Interceptor #16682 üzenetére
Nyilván az új generációban alapból megjelent 6GB-os a lényeges összehasonlítási alap, nem a később megjelent "butított" 3GB-os.
Xiaomi Poco F6 12/512GB Black || TCL 55C805 QD-MiniLED TV
-
félisten
válasz KAMELOT #16679 üzenetére
Ezt szerintem elég nehéz most még megmondani. ÉN arra tippelek, - ha igaz ez a hír-hogy a Turing a Volta Tensor magok nélküli verziója, és tovább hegyezték játékra.
A Tensor magok által felvett fogyasztást és terület egy részét ráfordítják tranyókra. Elég nagy GPU ról beszélünk, ráadásul azért egy csíkszélesség váltás is van, de a fogyasztás nem csökkent igaz a teljesítmény majd 50 % kal nőtt, ami még durvább perf/ watt teljesítményt mutat így.
Ha igazak azok a pletykák is, hogy lesz xxx5 végződésű kártya is ( mondjuk 1185) és lényegsen magasabb árral,( 1300-1500$) az szerintem tensor magokkal megpakolt professzionális munkára, esetleg DP, bányászat vagy fene tudja is alkalmas gamer kártya lesz.( mint a Titan V).DE NV mostanában bevett hírzárlatát ismerve , szerintem az is benne van a pakliban, hogy senkinek nem lesz igaza.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz Interceptor #16677 üzenetére
Ha ez a hír igaz ( ha) akkor a szokásos felállás jön. 1170= 1080TI ;1160=1080? >1070
Előző/ mostani gennél is 1060 = 980 szint volt, de ezt azért itt fenntartással kezelném, mert elméletileg lesz egy Architektúra váltás, bár a Turing-ról kb semmit nem tudunk, ha az lesz. SOk a ha.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz Dyingsoul #16675 üzenetére
MSRP ár az egy dolog.
Ipon-ban az az első 1080 FE 257 K-n kezdett és az MSI GTX 980 akkor 213 K volt, de ezt te is vissza tudod követni az árgrafikonon náluk, kb a legolcsóbb 980TI árában érkezett az 1080. rá pár hónapra már valóban a 980 árában mozgott, de hát a kezdeti őrület mindig drága.
Még az is probléma, hogy ha ez a teljesítmény igaz, akkor konkurencia sajnos hozzá sem fog szagolni, nem lesz árverseny, megint. Még az 1160 is oda fogja verni a Vega 64 karit.
Persze majd meglátjuk, még az is lehet, hogy kacsa az infó.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Dyingsoul
veterán
Én a Pascal release-kor úgy emlékszem a bejelentési eseményen nem a Ti és XP árához mérték az 1080 árát hanem a 980-éhoz. És egyből mindenki írogatta, hogy a Titan tulajok fel lesznek háborodva és valóban az előző Titan-t drágábban árulták még az 1080 megjelenésem után is.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
félisten
válasz Dyingsoul #16672 üzenetére
Állítólag május végére normalizálódni kezdenek erősebben az árak, remélhetőleg mire ideér, addigra talán Ok lesz. Érdemes az aktuális csúcs kártya árához mérni, ha valóban 50 % ot ver az előző xx 80 kártyára. tehát XP árában fog jönni szerintem kezdésnek, vagy jó esetben 1080TI . Szerintem.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Dyingsoul
veterán
válasz westlake #16668 üzenetére
Hú na erre befizetek (szó szerint). Persze felesleges találgatni, de mégis szerintetek mennyi lesz az annyi? Szerintem 75-100$-t minimum rádobnak az 1080 founders induló árához képest.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Jack@l
veterán
válasz westlake #16668 üzenetére
Túl szép hogy igaz legyen... Főleg az a mem sávszél 256 biten.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
westlake
félisten
-
félisten
no érsd már meg a régi időkre utaltam, hogy addig fejlődtek a konzolok igazán, csak egy szólás volt ez az IBM Power a Ps3 ra xbox 360 ra utalva.
valószínűnek tartom a Navi-t a PS5 ben.Na részemről off vége
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Én nem hiszem, hogy az IBM-re annyira vágynak a fejlesztők. Azt nagyon utálták régen is. Nem véletlenül történt a váltás. Figyelembe véve, hogy mennyi munkával jár az átállás én ezt eleve kizárnám. Az ARM-nak abból a szempontból van realitása, hogy a Microsoftnak viszonylag kis munka lenne, és azért fejlesztői tapasztalat is van bőven. A Sony nem hiszem, hogy ARM-ra vágyik, mert nekik nem származna belőle túl sok előny. Inkább csak költségekbe vernék magukat.
A megrendeléstől függ, hogy az NV játszik-e. Ha a megrendelő egyedi lapkát kér, akkor biztos, hogy nem vállalják el. Nem rendezkedtek be erre. Még a Nintendonak sem javították ki a Tegra processzorbugját. Ha licencet vásárolnak, akkor azt természetesen tudnak adni, de kérdés, hogy akar-e valaki saját magának tervezni manapság, amikor meg tud bízni olyan cégeket, akik felvállalják ezt a kockázatot.
Attól, hogy binárisan nem kompatibilis, még a portolás lehet egyszerű.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
válasz DudeHUN #16663 üzenetére
Egy alapvetően szoftveres korlátokkal küzdő hardverben. Mert bármilyen hihetetlen azért van hardveres korlát mert nem sikerült átlépni a szoftveres korlátokon.Értsd nincs low level API, olyan szinten mint kellene, és ehhez képest lett csak gyenge ez a hardver,nincsenek alapjaiból írt Dx 12 motorok, csak pár multimilliomos stúdiónak és nincs pénz fejleszteni mert csillagászati összegekre rúg egy A kategóriás játék előállítása.
Az hogy te azt gondolod, hogy pusztán a Zen mag miatt majd az Xbox One x többszörösét kapod és tele lesznek erőforrással szerintem tévedsz.
Minden szóban forgó gyártó tudna adni ( Intel , NV , AMD is)külön külön ennél gyorsabb hardver most ,de komplex és olcsó megoldást nem sok, ezért van ez .
Maga a Zen mag mint megváltóként emlegetést nem értem, mert egy Xboxba ha csak Zen alapú magot tennél ezekhez a grafikai képességekhez nem lenne megváltás senkinek. Az egész komplex rendszer maga majd képes lesz megtöbbszörözni a dolgokat, de az gondolom megint egy speciális fejlesztés lesz, még ha zen alapú is lesz egy Vega Navi párosítással.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
persze csak úgy írtam , az IBM Power re utalva ami régen volt. ARM Nv kombó jó lenne, lehet , hogy az miatt ( is)nyomatják ennyire őket?
Egyébként ez a portolás már 2 generáció óta nem létezik, azzal azért tisztában vagy, ha a vissza fele kompatibilitásra gondolsz.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
DudeHUN
senior tag
Nem kell megmagyarázni nekem a konzolokat érintő korlátokat. Ahogy azt sem, hogy IPC-ben és más területeken is mennyivel fejlettebb 1-1 Zen mag a Jaguarokhoz képest.
Tényleg nem akartam offolni, de amikor marhaságokkal köttök bele az emberbe arra csak reagálni fog.Gamer for Life
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Sony nagyon x86/AMD64-en akar maradni, mert nem akarják újrakezdeni a szoftveres munkát. Ez a PS4-nél elég nagy kiadás volt. Szóval vagy AMD vagy Intel lesz. Attól függ, hogy melyikőjük hajlandó egyedi lapkát tervezni nekik, és persze mennyiért.
A Microsoft nem zárja ki az ARM-ot, mert a Windows kódbázisa azt is támogatja. Az IBM az abszolút kizárt. Arra biztos, hogy senki sem akar OS-t és teljes ökoszisztémát portolni. Főleg úgy, hogy a fejlesztők egyre inkább kiszámíthatóságot akarnak konzolon is, vagyis amit írnak egy új gépre, azt egyszerűen vissza szeretnék portolni a régiekre. Ezzel maximalizálják a vásárlóbázist.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
válasz DudeHUN #16658 üzenetére
Hát az a köze, hogy ugyan ezt hangoztatták a jaguár procikra. Dobhatjuk ki a 980 kártyákat mert felszántja az egészet. Aztán ment a küzdelem a FHD ért meg a 60 FPs ért és kijött már 3 új xbox verzió 2012 óta és 3 új Ps4 verzió.Zen megsokszorozza? ugyan mivel tenné ezt meg elárulnád?Azért mert zen?Itt a korlátot a beépítésre kerülő hardverek ára, fogyasztása és a játékok fejlesztésére rendelkezésre álló idő/ pénz szabja meg . Így is tele vagyunk félkész béta fázisú játékokkal. Koránt sem biztos, hogy AMD lesz továbbra is.Remélem nem, akkor talán előrelépünk, ha NV- IBM lesz újra a konzolokba.
Troll off.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Jack@l
veterán
válasz DudeHUN #16658 üzenetére
Két dolog: ez nem amd topic
a konzolokban kis szutyok proci és gpu van és ezután is az lesz(különben akkora méretben felső kategóriás cuccot fél millió alatt nem árulnának). Egy normálisabb gaming PC már sokszor gyorsabb mint a konzolok, az is marad amíg gyártják.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
DudeHUN
senior tag
Most ennek min köze van ahhoz amit írtam? A jelenlegi konzolokat (és játékokat) a nagyon gyenge CPU hátráltatja. Ezen nagyon is sokat fog segíteni egy Zen magos proci, mert megsokszorozza majd a rendelkezésre álló teljesítményt. Ezt meg végre ki is lehet majd használni, hogy ne csak látványban lépjünk előre.
Gamer for Life
-
regener
veterán
Nvidia moves Fermi to legacy driver support
Ezzel csökkeni fog a driver mérete is? Mert lassan fél gigás egy driver (jelenlegi 445MB)
Illetve vajon a Kepler meddig bírja még vajon, olyan ~2év?A régebbi HW-ektől egy-egy ilyen support dropnál számottevő a felszabaduló erőforrás ami mozgatható egyéb területekre? Mennyire hat ez pozitívan az eddigi tapasztalatok alapján? (Driverek javítására értve, kevesebb bug stb)
[ Szerkesztve ]
-
keIdor
titán
válasz olymind1 #16632 üzenetére
Én már egy "Windows 10 kompatibilis, HD remastered" Red Alert 2-nek is örülnék.
Picit legyenek simábbak az élek, támogassa a mai standard felbontásokat és képarányokat, de minden maradjon a régi. Kivinném újra, nosztalgiából, mennyire jó zenék voltak már benne.¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
carl18
addikt
https://www.fool.com/investing/2018/04/04/rumor-has-it-nvidia-turing-graphics-processors-com.aspx
Lehet csuszik a 3. negyed évre? Majd meglátjuk, azt hittem nyáron már megjelenik.Hiába szúr, itt Ryzen a úr!
-
Locutus
veterán
válasz Jack@l #16647 üzenetére
Legalább azt az első 1 órát élvezed, amíg mindent leromboltok
BF BC2-ben is jó volt ez. Miután minden le lett rombolva, megváltozik a játékmenet is. Akkor már azért játszol tovább. De amúgy is ritka, főleg multiban, hogy egy menet elég hosszú legyen ilyesmihez. Tipikusan egyik multiplayer se a hosszú(és összetett) játékmenetre gyúr. Nem is titkolják, hogy a casual kvarcjátékos a cél már.
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
Jack@l
veterán
válasz carl18 #16646 üzenetére
Ok, full rombolható város + 16 giga ram, hogy megjegyezze akkor a vinyón is pálya végével vagy kilépésnél annyit ledarál és/vagy visszatölti a szerverekről. Mit csinálsz 1 óra játék után a városban ha már csak kőkupacok vannak?
BF1-et nézd meg, ott javarészt rombolható minden, pár direkt fix falon és dombon kívül.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
carl18
addikt
Azért ha a új nvidia széria hozza a szokásos fejlődést szerintem mindenki örülni fog.
Ha a GTX 2050 tudja a 1060 szinjét, igen jó ár-érték arányú kártya lesz.
GTX 2080 meg gondolom megkapja a 16 gb videóramotDe a játék iparhoz hozzá szolva, én megmondom ősszintén manapság nem is már a grafikával ha nem hogy nincs érdembeli előrelépés azon kívül. Már elég bika processzorok vannak piacon, I7-8700K Ryzen 7 1800X
Általában a processzorok ki sincsenek használva, de ha egy játék sokat használ az meg az optimalizálatlanság vagy a denuvo védelem tesz keresztbe.Én például régóta vágyok egy olyan játékra ahol rombolható a környezett. De úgy tényleg isten igazából, például a GTA 5 is hiába javult tovább grafikába úgy maga a játékban semmi újdonság nincs. Azért a GTA IV hiába rondább mint a 5, én mennyit kocsikáztam a GTA 4-ben ( Nagy részt a fizika miatt)
GTA 4-ben imádom nézni ahogy a kocsi csúszik, fizikai dolgozik. Ha egy ember előttük igazán jól össze van rakva, de a harc rendszer is sokkal reálisabb. De manapság Grafikával akarnak mindent eladniHiába van itt a DX 12 is mikor én nem igazán látok semmi előrelépést, játékok nagy része konzolport.
Ja és az nem fair hogy egy komolyabb hardvert csak úgy tudnak kihasználni ha a játék optimalizálatlan....
A másik hogy játékban a generált világ reagáljon a történésekre. Például az a Durva a Watch dogs 2 tett ebbe az irányba egy lépést, ha történik egy baleset jön a rendőr a helyszínre stb.Hiába lesz itt 4K 8K fejlődjön már a fizika is, milyen durva volna egy játékban hogy volna egy város és az amit leromboltál nem spawnolodik újra. Előbb úgy is elérünk egy határt grafikába, azért már jelenleg elég durva milyen grafikákat összehoznak.
Hiába szúr, itt Ryzen a úr!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #16642 üzenetére
Segítek. A nyomkövetést használó profilozóhoz nyomkövetésre képes hardver kell. Ezért nem elég szoftvert kihozni, mert nem tud miből olvasni. Amit linkeltél az egy teljesítményszámlálókat használó profilozó, illetve inkább egy teljes csomag. Olyan, mint az AMD-nek a CodeXL-je. Pontosan emiatt a működés miatt nem látta az Epic a linkelt csomagban található Range profilozóval az Unreal Engine bugjait. Ugyanúgy CodeXL-lel sem látták volna, mert az is teljesítményszámlálós megoldás.
A Radeon GPU Profiler igazából nem egy nagy dolog szoftveresen. Gyakorlatilag csak kiolvassa a Fiji és újabb GPU-kba épített nyomkövető hardverek elmentett adatait. Effektíve, amit ezek a szoftverek régebben megoldottak, azt az AMD nagyrészt átrakta hardverbe, így a szoftver már nem implementálja magát a trace folyamatot, mert azt a hardver csinálja.(#16643) gbors: Mivel a Microsoft shader model 6-ja tényleg a konzolokról való shader szállítást szorgalmazza, így amelyik program erre épít ott a Volta és a Vega kifejezetten kedvező lesz. Kedvezőbbek, mint a korábbi rendszerek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
Rendben, akkor amikor lesz egy kis (ill. rengeteg) időm, akkor ránézek a shaderekre
A többi kapcsán pedig továbbra is nyitott a kérdés, akármennyit is ragozzuk: melyik játékban jelentenek a Vega (-> Volta) újdonságai mérhető előnyt?.Én ezt a halmazt ebben a pillanatban 0 eleműnek látom.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Jack@l
veterán
(évekkel korábban kihozták az amd előtt)
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #16640 üzenetére
Van csak nem nyomkövetést használó. A teljesítményszámlálós megoldások rengeteg problémát nem mutatnak meg. Erre jó példa az Unreal Engine fejlesztése, amiben egy bő 10%-os lassulást okozó hibát addig nem vettek észre, amíg a Radeon GPU Profilerrel meg nem nézték. Persze sok fejlesztő eleve konzolon profiloz, de ez mondjuk ez például az Epic számára rendkívül körülményes lenne, mert le kell fordítani Xbox One-ra, ott megnézni a szintén nyomkövetést használ konzolos PIX-szel, majd a hibák javítása után újra konzolra kell fordítani, és megnézni, hogy mennyit javult, és ha nem elég, akkor menni kell még egy kört. Sokkal egyszerűbb a Radeon GPU Profiler, aminél a konzol kihagyható a képletből, miközben az eredmény ugyanaz lesz.
Erről eléggé hosszan beszélt a GDC-n Rolando Caloca, az Epic programozója, aki a Vulkan renderert írja a motorhoz, ha van hozzáférésed, akkor már beszerezhető innen: [link][ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
khhmm, mintha nvidiának nem lenne profilere, meg kismilló egyéb fejlesztős segédprogija
Majd pont az amd-ét fogják használni, ha a piac 75%-ra akarnak optimalizálni.UI: jó lenne ha a szakszavakat nem jól megmagyarosítva írnád le, mert a kutya nem érti mire akarsz utalni
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A fejlesztők döntő többsége Radeon GPU Profilert és GPU ShaderAnalyzert használ. Annál nagyobb tudású profilozók nem léteznek PC-re. Még a többi, akár fizetős megoldás is kevesebbre képes. Szóval a user oldalon is ugyanaz áll ma rendelkezésre, ami a fejlesztői oldalon.
A DX11 nem azért szar, mert sokat kell vele dolgozni, hanem azért, mert a meghajtó egy rakás teljesítményt befolyásoló tényezőt elrejt a fejlesztő szeme elől. Tehát nem látják, hogy hol vannak a problémák az alkalmazással, de igazából még ha látnák is, akkor sem tudnának vele mit kezdeni. Emiatt van az, hogy amíg nem volt explicit API, addig egyetlen gyártó sem biztosított nyomkövetést használó profilozót PC-re. Ilyet csak a konzolok kaptak, mert ott lehetett befolyásolni a működést a program oldaláról (az első ilyen konzol az Xbox 360 volt, de az új gépek közül már a PS4 és az X1 is tartalmaz nyomkövető hardvert). A Radeon GPU Profiler az első nyomkövetést használó PC-s profilozó, és nem véletlen, hogy csak az explicit API-kat támogatja, mert ezekben már lehet is valamit kezdeni a felfedezett limitekkel.
A Vega nem a többi GCN-hez képest élvezi ezt az előnyt, hanem ahhoz képest mérve, amikor nem a gyors kódok futnak rajta. És tényleg nem mindegy, hogy például a sűrűn használt préselésnél 64 atomi operációt futtat a kód, vagy csak egyet. Nem véletlenül hozta az MS át PC-re a shader model 6-ot, mert abban ugyanez megoldható.
A Volta ezeket a képességeket azért tudja, mert ahogy a Vegába, ebbe is bele van tervezve, hogy az elkövetkező másfél évben a shaderek csak bonyolultabbak lesznek, vagyis az LDS pressure csak nőni fog. Már csak azért is, mert a két konzol megengedi az LDS dinamikus felosztását, és a fejlesztők előszeretettel írják manapság 50kB-os terhelésre a compute shadereiket. Ha egy PC-s architektúra inkább 30 kB-ra van optimalizálva, mint mondjuk a Pascal, a Polaris és minden régebbi hardver, akkor a kódot ugyan képesek futtatni, de olyan alacsony lesz a wave-ek száma, hogy nem tudják a memóriaelérést átlapolni. A Polaris ezért vezette be a prefetchet, hogy ezt a helyzetet enyhítsék, csak időközben a prefetchet megkapta a PS4Pro és az X1X is, tehát a PC-s oldalon csak az előremenekülés marad. Az, hogy a Volta és a Vega ezeket levédi teljesen normális dolog. Az AMD és az NV is arra számít, hogy a shader model 6-tal a fejlesztők egyszerűen áthozzák az Xbox One (X) shadereket, tehát ahhoz az igénybevételhez kell igazítani a hardvert, amit a konzolokból kapni fognak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
Nincs professzionális profile-erem, amivel a lentieket ellenőrizni tudnám, úgyhogy kénytelen vagyok face value alapján gondolni róluk valamit. A legjobb esetben is orbitális túlzásnak tűnnek, vagy corner case-ek általánosításának. Sorry, nem meggyőző.
Meg amúgy ismét megyünk a körkörös ellentmondásokba. Az egyik pillanatban szar a DX11, mert mennyit kell vele dolgozni, hogy rendesen fusson, a másik pillanatban meg a fejlesztők nem optimalizálnak semmit. Az egyik pillanatban a Vega 20% előnyt élvez az új funkciókkal, a másik pillanatban ezeket az előnyöket minden GCN élvezi. Aztán a végén megint odaírod, hogy a gyorsulás mértéke eltér a GCN-ek között. Akkor most melyik? Szerintem egyébként a középső, mert a mérések azt mutatják, hogy a Vega egyik címerállat játékban sem mozdul el a .status quo-tól. És akkor a körkörösség jegyében visszatértünk az alapkérdéshez - mi olyan jó a Voltában, ha egyszer olyanokat tud, amiknek az erdménye a Vegában sem mérhető?
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Miért mit gondolsz mit csinálnak? Például egy préselésnél, ha megszakadnak sem tudnak mbcnt és bollat nélkül gyors kódot írni. Mindenképpen lesz egy rakás atomic operáció wave-enként. Ha szénné optimalizálják a kódot, akkor is az atomic miatt lesz lassú, mert ez teszi ki a futtatási idő ~90%-át. A probléma az, hogy a régi specifikációjú PC-s HLSL-ből azok a függvények hiányoznak, amivel a lassú operációk tömeges alkalmazása elkerülhető. Ha ötmillió embert raknak rá, akkor is csak ~10%-nyi futtatási időt tudják optimalizálni, de az atomic operációkat mbcnt és bollat nélkül mindenképpen vállalni kell. Nincs menekülőút. Emiatt értelmetlen arra a 10%-ra erőforrást áldozni, mert a sebességet azok a lassú atomi operációk viszik el, amelyek HLSL 2017 vagy újabb specifikáció nélkül nem kiválthatók.
Persze. A Polaris és lényegében az összes GCN részesül ezekből a gyors kódokból, még az RPM-ből is, mert a register pressure sokkal kedvezőbb lesz, vagyis több wave futhat párhuzamosan. A Vega esetében persze már az alapvető tervezés szintjén is ezek voltak képben, például már nem csak több wave futhat, hanem az operáció költsége is feleannyi. A gyorsulás mértéke emiatt eltér az egyes GCN dizájnok között. De maga a kód működik, és mindenképpen gyorsít.
Bizonyos gyors kódokat már lehet szabványosan is írni a Vulkan 1.1-re is, a subgroup operációkra. Ilyenkor ezekből az előnyökből minden Vulkan 1.1-es implementációval rendelkező hardver részesülhet, nem csak a GCN-ek. Ebben a pillanatban ez nyilván mindegy, mert csak az AMD-nek van végleges Vulkan 1.1-es implementációja, de mondjuk úgy fél év múlva, már érdemesebb szabványos kódot írni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
Egy konvertált kódot kapsz, amibe értékelhető humánerőforrást nem ölnek.
Igen, ezt már sokszor leírtad, és sokadszorra sem hiszem el
A Wolf2 esetében volt róla szó régebben, hogy csak a gyors kódok miatt például a Vega ~20% pluszt kap a teljes frame-re...
... miközben a való világban a Polaris a Wolf II-ben közelebb van a Vegához, mint a sokjátékos átlagban. (ld. computerbase tesztek).
Szóval kézzelfogható játéktesztek kellenének ezeknek a nagy mondásoknak az alátámasztására, mert amit Internet-szerte találok, azok pont az ellenkezőjüket támasztják alá.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Dyingsoul
veterán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igazából nem. Egy konvertált kódot kapsz, amibe értékelhető humánerőforrást nem ölnek. Egyszerűen írnak rá egy programot, ami source-to-source alapon átnyomja és kész. Ezért van az, hogy sok fejlesztő akár külön kódot is ad ki Radeonra, mert az AMD ezt megcsinálja nekik. Ennyi még belefér, mert max két IR-t szállítasz.
A Wolf2 esetében volt róla szó régebben, hogy csak a gyors kódok miatt például a Vega ~20% pluszt kap a teljes frame-re. Effektíve ez azt jelenti, hogy nagyjából ennyivel, jó mondjuk az RPM előnyét leszámítva, de legalább ~10-15%-kal gyorsabb lehetne minden nem Radeon hardver, ha nem csak egy szimpla konvertálás lenne a munka konzolról PC-re. Szóval abszolút nem kevés teljesítményt lehet ebből nyerni.
A közhiedelemmel ellentétben iszonyatosan nincs optimalizálás. Az AMD csak odaküldi a saját embereit, hogy csinálják meg nekik, mert a munka nagy része a konzolból, ezen belül is a PS4-ből származik, erre felépítettek egy külön rendszert PC-be is, amivel a konzolos PSSL kódot igen kis befektetés árán tudják portolni HLSL extre, tehát végeredményben megéri, ha a játék DX11, DX12 vagy Vulkan API-t használ. Például az Intel és az NV nem küld erre a munkára senkit, mert náluk nincs hozott anyag a konzolból, de nagyobb gond, hogy ehhez kialakított rendszerük sincs, arról nem is beszélve, hogy nincs egy HLSL exthez hasonló modern shader nyelvük sem, amibe dolgozhatnának. Nekik egyértelműen csak a shader model 6 a kiút.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Crytek
nagyúr
válasz Ren Hoek #16628 üzenetére
Ez mindig is csak leírva fog jól hangzani meg belegondol az ember majd ,de jó is lenne...,de soha nem lesz egy egyetlen egy játék sem ennyire komplex mert nincs az az AAAAAAAAAA fejlesztő aki ezt leprogramozná a mai pénzéhes világban.... Sajnos ez van. Pedig elég lenne csak egy atomdurva fizika és olyan élmény lenne egy játék hogy beszarna az ember félpercenként.
Next PC Upgrade: 2022
-
Ren Hoek
veterán
Én pl a stratégiai és űrjátékok visszatérését reméltem grandiózus formában, mindhiába.
Egyedül az a fos AotS született meg, amivel azóta sem játszik senki.Sehol egy jó kis RTS, milliónyi egységgel, hatalmas csatákkal, rombolható környezettel, mesteri AI-vel, külön rakéták, külön fények, SW szintű űrcsaták, ezernyi vadász a csatahajók mellett stb.
Nem hiszem el, hogy ne lenne rá igény...
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Nem tudom mennyire követted figyelemmel az eddigi Dx váltásokat, de mindegyik új grafikai effekteket és előrelépést hozott látványilag ugyan azon játékokon belül. egyébként Dx12 is többet tud, mint a 11 , állítólag többre a Pascal alkalmatlan,de ezt Abu jobban tudja.
A Frostbite egy kifejezetten dx 12 re írt motor aminél ezeknek az effektnek Vega kártyákkal mennie kellene, amik konzolokon vannak.Nem igazán látni őket. A fenti képen természetesen nem a textúrákat kellene látnod, hanem dx 12 grafikai ficsőröket.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Jack@l
veterán
válasz BullKoxa #16625 üzenetére
Eddig nem azt híresztelték egyesek, hogy dx12 alatt szar az nv? akkor mért ölne bele még több pénzt?
(halkan megsúgom az ms jobban rá van szorulva a dx-re)A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
nagyúr
Jelenleg pedig a PC-s uarchokra optimalizált kódokat kapom meg. Hogy ennél gyorsabb lenne-e az X1-es kód, abban korántsem vagyok benne biztos, csak abban, hogy a fejlesztőnek időt takarít meg.
A packed mathot nem tudom kimérni külön, azt viszont igen, hogy egy sok Radeon love-val ellátott játékban mit érnek a Vega újdonságai szumma a Fury X-szel vagy az RX 580-nal szemben. És ez bizony cca. 3%, amit forradalminak éppen nem neveznék. Előadásokkal pedig nem játszom - játékban, kimérhető módon szeretném látni azt a 9%-ot
(#16617) Ren Hoek: nem lehet később sem minimális erőforrással portolni, legfeljebb a jelenleginél kevesebbel.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
addikt
Miért keresne bárki különbséget látványban ennél a játéknál? Ugyanazok a textúrák és modellek.
"És hát igazából őszintén milyen előnye van a Dx12 módnak a Dx11 hez képest felhasználó szemszögéből?"
Pl.: "látható a radeon kártyák némi előnye, plusz az sem mellékes, hogy a vörösöknél ugyan az a proci a VGA mellett kb 20 % kal kevesebb terhelést kap, ami nem rossz."
Persze ez a motor sem egy megváltás, majd egyszer jobb lesz a DX12, vagy nem.
5600X 2x16GB 6800XT | ASUS Zenbook 14 UX425 | iPad Pro 12.9 | iPhone 15 | iMac e2008
-
félisten
válasz BullKoxa #16620 üzenetére
Az , hogy gyenge lenne a Pascal dx 12 alatt nem igaz, szinte pár százalék mérhető ki általában, de azt azért figyelembe kell venni, hogy valóban alapoktól írt dx 12 játékmotor alig van a piacon. BF1 alatt , ahol Frostbite valódi dx 12 motor, azért látható a radeon kártyák némi előnye, plusz az sem mellékes, hogy a vörösöknél ugyan az a proci a VGA mellett kb 20 % kal kevesebb terhelést kap, ami nem rossz.
DE ez messze van attól, amit anno rebesgetett mindenki, hogy a PS4 meg a dx 12 jöttével lehúzhatjuk a GTX 980 karikat a vécén. hehe...
És hát igazából őszintén milyen előnye van a Dx12 módnak a Dx11 hez képest felhasználó szemszögéből? Mert én semmi különbséget nem látok vagy alig észrevehető, és hát ott a Pascal éppen remekel, míg dx 12 alatt pedig gyors marad .Ez a kép fullos grafika mindkét mód alatt.Azon röhögtem, mikor az oldalon valaki elkezdte bekarikázni a z apró pici eltéréseket, hogy ezt itt ő szebbnek látja a kereszt a katona vállán meg egy darab árnyék valahol a dűnék között. Mondanom sem kell milyen kártyája volt az illetőnek. Marketing, amit belénk vernek, hogy ez kell nekünk, pedig nem igazán kellett volna.
Szóval aki azt mondja, hogy neki aztán nagyon kell a Dx 12 mert ott sokkal szebbek a játékok, hát az nem tudom mit lát vagy néz.Értelmetlen szerintem, nekünk PC-n.
Ez mellett arról ne is beszéljünk, hogy a fejlesztőstúdiók töredékének van pénze , emberi és anyagi erőforrása arra, hogy a jól bevált és olcsóbb Dx 11 módok és fejlesztő készletek mellett ők Dx 12 újdonságaival és előnyeivel ismerkedjenek. Ebben is azt látom, hoy Vulkan messze felülmúlja a Dx 12 lehetőségeit és sokkal elterjeszthetőbb lehetne,fejlesztés és tanulhatóság szempontjából is talán, bár ehhez nem értek, nem vagyok fejlesztő.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
KAMELOT
titán
Mindegy az egészben a lényeg ez! Aztán ebből lesz a többi cucc vagy GDDR6 memóval!
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
BullKoxa
őstag
Én az egész DX mizériát látom úgy,hogy mikor nem fogynak a VGA-k akkor nesze nektek új DX kártya,vegyétek ( kicsit lendül a piac ) . Eddig mindig azt csináltam hogy új DX akkor egyből cseréltem is VGA-t, de már a DX11-nél észre vettem hogy nagyon lassan jönnek rá a játékok, a DX12-ről meg inkább ne is beszéljünk.
Mostanában azt olvasom hogy sokan gyengének találják a Pascal-t DX12-ben, szerintem pedig jók abban is .( 9év piros kártyásság ) . De ez az új széria biztos ütős lesz, mindenben !
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az önmagában neked is jó, ha az Xbox One shadereit kapod meg PC-n. Ezek ugyanis már a befektetett munkaóra miatt gyorsabb kódok. Amiért ezeket nem lehet alkalmazni az a shader modell 6.x-től való függőség, illetve a hardveres nehézségek.
Ha az RPM-re gondolsz, akkor azt nem lehet kimérni, mert nincs szabványos kód Radeonra, így mindenképpen csak a gyors kód fut a GCN-eken. De volt a GDC-n előadás, aminél a vízről volt szó, és ott az RPM a kikerült infók alapján 9%-ot gyorsít a teljes frame-en. De persze nem csak a víz használ RPM-et, hanem a GPU-culling is, szóval ez azért torzítja az eredményt.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
válasz Ren Hoek #16617 üzenetére
Ez javarészt így megy már jó ideje, sajnos, hogy kapjuk a "remek" konzolportokat.Sajnos. Nagyon elmaradt az a low level elérés amit anno várt mindenki, csak úgy mint a drivermentes élet. Jelenleg egy egy játék szempontjából nagyobb szerepe van a drivereknek, mint anno.
Az egész Dx12 mizéria az Ipart szolgálta, nem a felhasználókat. Vulkan más tészta, annak látnám értemét és ott valóban konstans különbségeket lehet elérni sebesség terén, de jelenleg a dx 12 a fő irány, sajnos.
Talán az lenne a legjobb, ha legalább egy nagy konzolgyártó NV hardvert építene a következő generációba,DGPU-val, ami ösztökélné Nvidiát is arra, hogy nyisson a nyitottabb szabványok fele, teret engedve a Vulkan rohamosabb terjedésének ha támogatnának pár játékot, ahogy szoktak, és talán elérhető lesz/ lenne a GRAMPS is végre , úgy ahogy szeretnénk.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Ren Hoek
veterán
Minden ami a fejlesztőknek jó, az jó nekünk is... Ha túl sok költséget felemészt a PC port, bonyolult stb... akkor csak kiadnak valami kókányolt szart... így is kb haldoklik a PC gaming, ez egy kicsit felélesztené.
Ha tényleg minimális erőforrásokkal lehetne portolni, akkor talán nem bughalmazok csorognak le a PC-seknek.
Felőlem lehet átcímkézett XBOX alakú VGA is a PC-mben... ha ez az ára.Szerintem mindenkinek jó lenne, ha egy szabványos irány felé menne AMD, konzol és NV.
Ideális az lenne, ha megcsinálnák konzolra a játékot, és átportolnák PC-re könnyen, és ott full grafikával lehetne futtatni a jóval erősebb dedikált VGA-kon 4K-ban 60 FPS-el. Már aki képes megfizetni. Konzol meg nyöszöröghet felőlem a filmes 25 FPS-el és a trükkös 4K-val, medium grafikán
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Igen, tehát itt egy újabb szuper újítás, ami a fejlesztőknek jó, nem a játékosoknak. Megtisztelve érezzük magunkat
A real world teljesítményre való hatást pedig egyszer már jó lenne látni is valahol kimutatható FPS-ekben. Most kijött a Far Cry 5, és a házon belüli status quo-t a Vega javára 3%-kal tolta el. Ilyenekre kell gondolni?"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
félisten
válasz Dyingsoul #16614 üzenetére
persze ebben igazad van, csak jó lenne ha megfelelne mindennek, ami a Vulkan/ Dx12 elterjedését jobban támogatja illetve nagyobb sebesség hozható ki belőle. Ez miatt lenne jó, ha modernebb architektúra lenne , mert pascal azért hiányosságokkal küzd ezen a téren, plusz a konzol átiratok is megfelelő minőséget hoznának.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Dyingsoul
veterán
Én arra próbáltam finoman célozni, hogy néhányan itt a topikban úgyis csak annyit fognak belőle érezni, hogy hány fps-el megy a kedvenc játékuk, ezért tök mindegy is. Most a Geforce-okról beszélünk amik a gaming kategóriát képviselik ahol pláne ez a lényeg és nem az architektúra. Persze anno volt aki 1080-akból vásárolt be 4 kártyát mert gépi tanulásra végzett kísérleteket és előrébb volt vele budget szempontból, mint bármi mással.
Nagyjából egyébként vágom ki mire használná itt a topikból mert read onlyban régóta követem a dolgokat itt.
[ Szerkesztve ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az LDS kezelése. Össze van vonva az L1 és az LDS, így elég nagy a tár, amibe lehet nyomni az erőforrást. Persze megosztott meg minden, de úgy 40-50 kB per multiprocesszort ki lehet nyerni a dizájnból, amit tényleg fel lehet használni valós shaderekhez is. A korábbi dizájn 32 kB-ban eléggé nyersen volt limitálva. Ugyanígy az AMD-nél is a Vega előtt 32 kB volt a fix, mesterséges határ, míg a Vega óta dinamikus az LDS felosztása, így itt is elérhető úgy 40-50 kB per multiprocesszor. Ez azért elég lényeges, mert jelenleg a compute shaderek teljesítményét erősen az LDS kihasználása korlátozza. 32 kB mellett nincs elég wave, hogy a hardver hatékonyan működjön, de például 48 kB mellett már sokkal több konkurens wave futhat, így átlapolja a rendszer a memóriaelérést. Ez azért is lényeges, mert azokon a szemét konzolon szintén a fejlesztő dönthet az LDS méretéről, és például az Xbox One mono API-ját használó játékok előszeretettel használnak olyan compute shadereket, amelyek akár 44 kB-nyi LDS-t is felzabálnak a statikus particionálás során. Ezek ugyan futnának a régebbi dizájnokkal is, tehát nem feltétlenül igényelnek Vega és Volta architektúrát, de a régi rendszereken a wave-ek száma kisebb, így lassabban is futnak le a programok. Na most azzal, hogy a Vega és a Volta lépdel a hardveres alap tekintetében is az Xbox One elvei felé, és van már shader modell 6.0 is, ezeket a shadereket nem kell külön átírni PC-be, hanem egyszerűen a konzolra írt shader lefordítható, és kész, nincs vele többletmunka. Ezeknek egyébként elég nagy hatása van a real world teljesítményre. Nem mindegy, hogy egy hardver a maximum konkurens wave negyedét vagy felét futtatja, utóbbi jóval kedvezőbb teljesítményt ad, mert ha egy wave vár is az adatra, van egy csomó másik wave, ami futhat.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
válasz t72killer #16611 üzenetére
Aha. És konkrétan?
(#16610) Ren Hoek: bizonyos értelemben? Pl. hogy az újításai nincsenek hatással a real world teljesítményre?
Meg úgy egyébként milyen nagy változásra számítotok? 2008 óta nem volt olyan uarch váltás, ami azonos funkcionális kapacitás mellett 10-15%-nál több extra sebességet hozott. A teljesítménynövekedés túlnyomó része a unitok számának és az órajel növeléséből jön. A V100-ból látszik, hogy a Fermi-alap még skálázható felfelé a Pascal után, max. annyi lehet a gond, hogy most nem látszik +60-70% az azonos kategóriás chipek között. Ebben a piaci helyzetben ezt most simán megengedhetik maguknak. Sajnos.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
-
félisten
válasz Ren Hoek #16607 üzenetére
Én szinte biztosra veszem , hogy Pascal nem lesz tovább.
1070TI jött abból a pascal refreshből, ami lett volna anno, kb 1,5 évvel ezelőtt.15 % körüli előrelépést jósoltak,de az csak akkor lett volna ha RX500 sorozat vagy a Vega ezt igényelte volna. NV kegyesen kiadta az 1070 TI-t belőle, úgy mond válaszul a Vega 56 ra, de csak azért tették meg, mert erőfeszítés nélkül megtehették.
Turing elméletileg az Új Drive PX platform alapja lesz, valószínűleg egy átalakított Volta architekre tippelek, Tensor magok nélkül,kisebb Compute képességekkel vagy pedig fordítva, a Volta/ Ampere lesz a gamer és Turing a Compute, gépi tanulás felelős kártya ( elméletileg a 2 tudósra következtetve ez lenne logikus, mivel Turing volt ennek az úttörője)
Szerintem Pascal pályafutása itt befejeződik, 1070TI kiadása volt az utolsó ebből a generációból.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Ren Hoek
veterán
Egyébként pont valami hasonlóra gondoltam én is korábban.
Több féle variáció elképzelhető, és nem biztos hogy mind Volta lesz.
Ez a Turing/Ampere nekem is gyanús, könnyen lehet hogy az egyik a Pascal arch tovább csiszolása. Ami nem annyira jó fejlődés szempontjából... mert mindenképp a Volta a jövő - még ha ott nem is annyira jelentős az előrelépés a mostani játékokban.
Az a vicc, hogy annyira elmaradt a DX12/ Vulkan forradalom, hogy megtehetik, hogy lehúznak még egy bőrt a Maxwell-Pascalról.
Pedig ha a Voltát kihozzák, Vega, majd Navi társaságában már elindulhatna egy fejlődés a játékok terén is. Több grafikus elem, részletesebb textúrák, jobb AI, valósághű fizika, rombolható környezet. Ez nagyon ráférne a játékokra manapság.
Így tényleg az van, hogy az orvosi szikére kiélezett Pascal van szinte minden gépben. Minek írjanak fejlett játékokat, ha minden gép még DX11-re van kihegyezve?
Egyébként nem jó szívvel adnék ki 200K felett egy Pascal reloadra. (Még ha Maxwell -> Pascal szintű is a fejlesztés)
Ennyi pénzért legyen már a legmodernebb arch.[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Dyingsoul #16601 üzenetére
Az elnevezéssel egyetértek, 1180-1170 tök logikus, meg eléggé spekuláció. Ezen agyalni is felesleges. A GPU architektúra nem mellékes azonban, mint ahogy az előrelépés mértéke sem lesz most annyira egyértelmű.
Még annyi, hogy ha már ennyire plelykákról beszélünk ( meg hát valahol ez a topik lényege)hogy nem tartom kizártnak azt, hogy 2 féle architektúrát fog egyszerre alkalmazni NV gamer szegmensben is, és ezért az 5 végződés, már ha ez igaz. Lehet hogy 1185-1175 Volta alapú lesz , erős compute képességekkel drágábban, ( 1500$)míg az 1170-80 Turing alapú lesz alap gamer kártyaként.Vagy Volta alapú lesz az is megcsonkolva professzionális képességében.KAMELOT: Április elsejei tréfa volt. Azt hittem egyértelmű
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Ren Hoek
veterán
válasz Dyingsoul #16601 üzenetére
Engem azért érdekelne mi van a chipben, és nem mindegy.
Bár a next gen forradalom elmaradt, de azért jó lenne ha a Maxwell-Pascalt kukáznák.
Abu véleményére lennék kíváncsi, hogy a HBM2-es Voltát, memóriavezérlővel, interposerrel együtt át lehet -e tervezni hatékonyan GDDR6-ra. Vegával elvileg ez is volt az egyik probléma.
Illetve ez az elnevezés brutálisan gagyi... 1175? Áhh... rég újra kellett volna kezdeni a számozást 70-80-ra.
-
Dyingsoul
veterán
Ez az egész elnevezősdi spekuláció. Mi baj, a 1170 és 1180-al? Azt írja 1175 és 1185 lenne az elnevezés azért, hogy megkülönböztessék az 1070 és 1080-tól? az a +1-es az 1180 és 1170-ben miért nem elég a megkülönböztetéshez? Ennyi erővel legyen 1176 és 1186 a GDDR 6 miatt, nem?
Másrészt ahogy írtad a 11 Series teljesen megfelelő az elnevezési konvencióban (ahogyan írtad is, hogy a 20xx-et valaki egyszer kitalálta csak úgy). Csak nézzetek rá a driverek listázásakor arra, hogy mikor kezdtek el új sorozatot.
Egyébként kicsit azon is felesleges agyalni, hogy most ez Volta vagy Pascal refresh. Megkapjuk a szokásos 1170 ~ 1080Ti körüli szintet, a 80-as meg erre tesz rá +25%-ot. Legalább is a Pascallal az Nvidia szinte sebészeti pontossággal hozta ezeket a számokat, szerintem most is +-5%-os eltéréssel ezekre a számokra számíthatunk, miért lenne ez most másképp? A piros oldalon semmi extra, emiatt legfeljebb kisebb teljesítménynövekedés jöhetne, de azért a VR és a 4K terjedése miatt szerintem ez alá nem mennek.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Elemlámpa, zseblámpa
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Samsung Galaxy A35 5G - fordulópont
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- AGM H Max - faék strapakivitelben
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Háztartási gépek
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...
- GIGABYTE Nvidia Geforce GTX 1080 TI Aorus
- Garanciális EVGA GeForce FTW3 ULTRA GAMING RTX 3070 Ti 8GB GDDR6X 256bit Videokártya
- XFX Speedster SWFT 319 RX6800 ingyen foxpost box
- BESZÁMÍTÁS! MSI GAMING X TRIO RTX 3070 8GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Fair Áron / AMD Radeon Videókártya Felvásárlás / ORSZÁGOSAN
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest