Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Kolondrum:] Éves rezsi
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-04-22 06:57:22
LOGOUT.hu
Hozzászólások
kcsa
veterán
Azért ez így ebben a formában..
Nálam van ledes izzó lakásban, és egyik sem világít. Az viszont igen, ahol világítós villanykapcsoló van, mert az szivárogtat áramot.
kcsa
veterán
Átlagos nagy fej. Hosszúkás bármilyen irányban? Kerek? Átlagos? Nincs olyan hogy átlagos fej, ezért nincs kinézhető sisak sem nagyon. Több márka több típusát próbálgatni kell, melyik a jó.
longwild
aktív tag
Hulyeseg?
szoftver szakmabeli && Beverly250
kcsa
veterán
inkább a túlzás szót használnám Mert hihető is akár hogy van ilyen.
Motornál inkább valami szivárgó áramra gondolnék, akár világításkapcsoló, vagy valami hasonló okán.
Something_
őstag
Mai reggel után inkább arra jutottam, hogy első körbe egy vízálló gatya kéne
canniball
nagyúr
Vagy inkább az is...vagy egy BKV tömbjegy.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-Mosquito-
őstag
Motorrevüben a Nexus 125-500cm3 cikk van.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
Something_
őstag
7 éve nem ültem BKV-n
DigitXT
félisten
Vagy egy túraplexi... Amúgy viccen kívül: engem nem sok eső ért.
Oké, nem is zuhogott. És különbenis, a lámpánál állva mindegy a plexi.
Viszont az, hogy mindenki elfelejt esőben vezetni, az röhej! Egymásra
futott+tört több autó is az útvonalamon. Én meg nem győztem levillogni
a 30-cal döcögő taxist a buszsávban... A másik idióta simán nem vette
figyelembe a sávelhúzást, és ment keresztbe egyenesen: még jó, hogy
nem mentem mellé, mert eleve gyanús volt. És ilyenek vezetnek taxit...
(Teszem hozzá, hogy ezek legalább nem voltak összetörve. Még nem.)
---
Mai napi találós kérdés: mi látható a képen? Nem a 100% Whey Pro.
canniball
nagyúr
Nem elfelejtenek, csak ilyenkor boldog-boldogtalan vezetni nem tudó autóba ül és kész a káosz (persze nem a taxisokról beszélek).
Meg amúgy is mindenki sz@rik a többire (tisztelet a kivételnek). Kedd de. is megyek haza az M2-n, a szélső sávban kamionok cca. 80-nal, a belső sávban autós 100-zal előz, és hiába jelzek neki "kézzel-lábbal" hogy engedjen már el (többször is kimehetett-visszajöhetett volna lassítás nélkül) csakazértsem, ha ő nem akar haladni akkor én se tudjak.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
DigitXT
félisten
Igen, van ez a mondás, hogy esernyő helyett az autót veszik elő...
(Mondjuk dugó is volt, de ezt okozhatta a néhány balesetes autó is.)
Grillo
senior tag
Hétfőn megyek a Petzválba jogsit intézni. A szükséges papiroknál viszem a jogsit, a vizsgalapot, személyit, de van valami bizonyítvány is felírva. Ez mi?
Viszem ma kékholdba a hátsó kerekem, aztán remélem jövő héten már fogok tudni robogózni (mondjuk az időjárást nézve nem sok esélyt látok rá...
huszi.gyb
senior tag
Én is "intézem" a jogsit. Megvan a Kresz, hamarosan A2
www.dongosofor.hu
DigitXT
félisten
Na, akkor alakul ez. Akartam kérdezni, de reméltem, hogy úgyis megírod.
[ Szerkesztve ]
huszi.gyb
senior tag
Nemrég értem be melóba... Volt pár izzasztó kérdés, de 69/75.
Szeretem a 69-et
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
canniball
nagyúr
Nem az elsősegély papír az (ami persze csak első jogsinál kell)?
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
Something_
őstag
Grat, nekem vagy 3 hét még mire vége a kresz tanfolyamnak asszem.
Kíváncsi vagyok, hogy a rutin és a vizsga mennyi iőd alatt megy le. Hány órát szokás egyszerrew vezetni? 2-3?
DigitXT: ma és tegnap a Sonic-kal jöttem. Áttételezte megint a szerelő és baromi patent lett a kis féreg Ha elsőre ilyen lett volna, akkor nem hiszem, hogy vettem volna 250-es maját.
70 a vége GPS szerint és nem lejtőn
A maja szerelőnél van, szokásos dolgokat csinálja. Ma hozom el elvileg.
[ Szerkesztve ]
huszi.gyb
senior tag
Köszi.
Mivel nekem A1-em van, 2 óra! alatt lezavarták a Kreszt, és mehettünk vizsgázni. Ez ~2 hete volt, ma volt a legkorábbi időpont.
Most beszéltem az oktatóval, ma este fél 7-re mehetek is rutinozni (bakancsom nincs, eltekint tőle )
Vicces volt, kérdeztem, hogy milyen motorral fogok menni:
-Vezettél már nagyobb motort?
CBF600 volt a legnagyobb.
-(csend), de csak próba szinten?
Hát... Úgy 50km-t. Ezen kívül GS500, NSR125ös is volt, az sem 10Le
-Hát ja. Akkor ma kezdjük egy 400-as Hondával, utána ha akarod GS500-as Suzuki. Lenne még egy 250-es Honda, de az nem jelentős különbség a 125-öshöz képest.
www.dongosofor.hu
DigitXT
félisten
Kihagytad a 180-as Maját, meg a 400-as Madisont... Mondjuk motort
kérdezett, nem robogót. Ha ilyen megrögzött robogóellenes, mint az én
oktatóm volt, akkor lehet, hogy jobb, ha nem is említed ezeket.
HGabor89: én meg nem hiszem, hogy a Sonic megy úgy, mint a Maja.
De ha szeretnél összehasonlító tesztet, fel tudok ajánlani tesztpilótát...
Moi.
[ Szerkesztve ]
huszi.gyb
senior tag
Azokat majd személyesen. Igazándiból kicsit úgy éreztem, hogy a robogót akarja rám tukmálni először, ezért mondtam a váltósakat. Bár igaz, ami igaz. Lehet, hogy megkérem, hogy egy karikát hadd menjek a többivel is. Érdekelne a 250-es Honda is. Csak hogy legyen mihez hasonlítani.
Szerintem nem robogó ellenes, külön megkérdezte, hogy váltós jogsit akarok-e. (Naná, főleg, ha bérelni is akarok majd néha váltósat, ezért nem fogok külön jogsit csinálni).
www.dongosofor.hu
Something_
őstag
Hát közel sem megy úgy Plusz kényelmetlen is Nem fér el rajta kényelmesen a csizmám, nincs rajta plexi, kicsi a csomija.
Egyszóval majesty powaa :-)
Észrevettem, hogy vadabb vagyok az 50-esel, mint a 250essel Gondolom a rendszámnélküliség miatt :-P
DigitXT
félisten
Én sem hagynék nekik semmiféle korlátozást! Annak ellenére, hogy alapvetően robogó(ka)t használok, napi szinten. A vezetéstechnikai tréningen is az 500-as váltóssal mentem, nem a 300-as robival. Szerintem ez a "robogós vizsga" a nagyon, de nagyon (de nagyon!) kocamotorosoknak szól, akik soha a büdös életben nem akarnak váltós motort (se venni, se bérelni, se kölcsönkérni, se semmilyen formában vezetni). Na, ennél azért szerintem mi többre vagyunk hivatottak. (Előbb-utóbb "elfogy" a nagyrobogó is, és van, ahova nem is ideális, és sosem lesz az, pl. terepre, vagy versenypályára.)
HGabor89: Gondolom a rendszámnélküliség miatt
Inkább a megszokás (hiánya) miatt. Amikor egy motort még alig ismersz, nem jó vele "vadulni", mert csúnya vége lehet. Szokni kell a méreteit, dinamikáját, fékeket, mindent.
[ Szerkesztve ]
huszi.gyb
senior tag
Egyetértek. Mivel én majd szeretnék váltós motort (ill. ha lesz rá cash bérelni is), illetve ha beindul a szerviz, lehet, hogy "kénytelen" leszek menni velük... Ezért nem kérdéses. Elég nagy korlátozás az a 2-es, nem akarok még többet
www.dongosofor.hu
DigitXT
félisten
Elég nagy korlátozás az a 2-es
Le kell kaparni, mint a 250-esről...
huszi.gyb
senior tag
Jogos. Vagy az 1800-as Intruderről kell lekapni egy 0-t, és mehetek vele. Lóerők számát is osztani kell 10-zel, és akkor biztos jó.
Mondjuk vicces lenne bemenni vizsgára valami GSXR-rel, vagy hasonlóval.
www.dongosofor.hu
Grillo
senior tag
Nem, az ezeken kívül van. Lehet a 8 osztályt kell első jogsinál igazolni?
Something_
őstag
Robogóalkatrészeket honnan tudok böngészni? Mondjuk bp-i nem lenne rossz.
Mehetek a majáért, kész lett. ~ 3000 km múlva kéne cserélni az ékszíjat, mert még a gyári van benne. 16k-t kaptam alkatrész árra, sokallom, ezért utána néznék.
DigitXT
félisten
Számtalan webshopban: nem kell, hogy bp-i legyen.
canniball
nagyúr
Nem, azt minden jogsinál igazolni kell (röhejes de így van), de azt elvileg az oktatód már leadta amikor bejelentett vizsgára.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
kcsa
veterán
Én is arra tippelek.
DigitXT
félisten
Brogyi említette, hogy "érdekes színű" a lámpám. Konkrétan zöld volt.
(Látni ugyan lehetett vele, mert a fénymennyiséggel nem volt gond, de...)
Az a vicc, hogy 4300K volt - névleg. Na most beraktam a másik szettből
a szintén névleg 4300K izzót, és láss csodát: az teljesen jó, fehér színű.
(Ezt láthattátok az összehasonlító képen, bár senki nem találgatott...)
Kérdés: ha most (kb.) így néz ki a motorka, akkor érdemes a 6000K-ban
gondolkodni, vagy rendeljek még egy szett 4300K-t? Azért érdekes, mert
a ma reggel berakott szett izzóin a kis rögzítőpöckök anno letörtek, így a
tápkábelük esetleg lerázódhat idővel. Maga az izzó így sem tud kiesni.
Okulva a rideg műanyagból, meg az átalakítóval való sz*pásból, immáron
olyat tervezek venni, amin gyárilag van forrasztva már a megfelelő kábel...
Szóval 4300K vs. 6000K: pro és kontra? (A Majában volt 6000K, de idővel
azt is zöldesnek éreztem. Bár tény, hogy elég komolyan nézett ki vele...)
Something_
őstag
Köszi :-)
Keresgéltem, de én is 16k-ért találtam.
Auner-nek nincs webshopja? Mármint magyar huf-os árakat nem találtam a weblapon, habár lehet én vagyok a béna..
DigitXT
félisten
Most a szíjról beszélünk, hogy 16K? Az teljesen normális(nak hangzik):
a "kis" Majához is 12 körül volt, nagyobb köbcenti = nagyobb költségek.
huszi.gyb
senior tag
a kis Tacthoz meg 5000Ft. Viszont hamarabb cserés lesz, szerintem nem megy el 12000-et.
www.dongosofor.hu
-Mosquito-
őstag
5000K De tényleg.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
Something_
őstag
BMW-k láncosak, eddig nem kellett cserélni
csongi
Topikgazda
5500 es en nyertem
Digitxt: Hupililaba lasd a vilagot a sortol meg a jointol , de vilagitas ugyeben maradj a 4300 nal, esti esoben az is elveszik, a hupilila meg teljessen fos, a szembejovo lvakitasan tobbre nem alkalmas.
DigitXT
félisten
Egyikkel sem élek, meg szerintem 6000K még nem hupilila (az 8000+!),
de köszönöm: jegyeztem a tippet! Hajlok arra, hogy maradok 4300K-nál:
az 5000 sem rossz (azt mondják), csak az finoman szólva "ritkább"...
Viszont fura (szar!) a trafó, mert vibrál picit a fény, és a fordulatszámmal
változik a színe: nem sokat, csak a fehér falon látom. De azért látom.
Előző trafóm ugyan 11V alatt nem működött, de ilyet nem csinált. Csak
elégett, de ahhoz is kellett 3 év napi használat... Ez ~9V-ról izzítja az
ívfényt, de ilyen áron? Nem tűnik túl stabilnak. Volt mondjuk 2-3KHUF.
HGabor89: BMW-k láncosak
Van azért kardános is belőlük szép számmal.
DigitXT
félisten
Öntisztuló autó. [link]
huszi.gyb
senior tag
Na túléltem az első rutint. Először valami öreg, 2 hengeres 250-es Suzukival mentem. Utána átültettek a CB400 SF-re. Azzal már lehetett menni. Párszor meghúzattam a parkolóban miközben "szoktam". Elég jól ment, 3-nál feljebb viszont nem váltottam. Elvileg 14-én lesz a rutin vizsgám (addig 1 max. 2 óra), ha a közlekedési hatóság hajlandó addig átadni a papírjaimat (elvileg amíg nincs meg, rutinra se mehetnék )
www.dongosofor.hu
Grillo
senior tag
A rutin az lófasz, még akkor is, ha soha nem ült az ember előtte nagymotoron. Kb. 2 óra alatt hozzá lehet szokni a magasabb súlyponthoz, na meg a nagyobb súlyhoz. Szerintem.
Most akkor kicsit összefoglalva, B125-nél a vizsgalapon, jogsin meg személyin kívül kell még valami az NKH-hoz? Mert belekeveredtem, hogy akkor mire is utaltatok a bizonyítványnál.
canniball
nagyúr
Nekem az okmányirodába tavaly kellett a vizsgalap (vagy mi az amit a vizsgaközpontban adtak), a jogsi, meg talán a személyi (és persze a lóvé), más nem.
De hívd fel őket, az a tuti.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
huszi.gyb
senior tag
Most te B125-öt csinálsz?
Azért annak a rutinja nem egészen ugyan az, mint egy A2 vagy korlátlan rutin. Na nem mintha nehéz lett volna, de a kezdők bénáztak.
Legalábbis amiket ma láttam. Hornettel többször lefulladtak. És társai... A 250-es Suzuki tényleg eléggé bicikli szintű volt, hamar "kinőttem". (Azzal nem lehet A2-re vizsgázni, túl könnyű, és gyenge). Ha nem tudtam volna, hogy 250-es, simán rámondom, hogy egy erősebb 125 Csak a hangja szebb volt a 2 henger miatt (a másik 1 hengeres volt).
A CB400 már komolyabb volt. Súlyra is, teljesítményre is. Sajnos se a fordulatszám mérő, se a km óra nem ment, úgyhogy lövésem sincs, hogy számokban mit tudott, de érezhetően ment. Egy olyat el tudnék képzelni túrázásra.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
Grillo
senior tag
Milyen pénz? Mennyiazannyi?
huszi: ugyan az a rutin, csak te tolsz egy nyolcast az elején, meg a végén "vészfékezel" kigyorsítás után. Nem hinném, hogy ezen nagy százalék bukna.
Nekem az volt zavaro a Suzuki TUXban, hogy lehetetlen volt finoman a gázt kezelni lassú menetben. Nem lineáris volt, hanem nemmegynemmegynemmegyUgrik. Bár nem hinném, hogy a típus miatt, inkább a leharcoltság. Mondjuk magasabb alapjáraton nem is kellett gáz...
canniball
nagyúr
A-n 3 feladat van, B125-ön 2, nem olyan nagy az eltérés.
Grillo!
Ha különbözetit csinál ott 8-as sincs.
A pénz az új jogsi ára, talán 5k.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
huszi.gyb
senior tag
Itt is hasonló Suzukikkal mentünk. Recsegett-ropogott, csúszott a kuplung. Nem maga a feladat, hanem a motor nehézsége lehet az, ami egy kezdőnek bonyolultabb. Azért a Suzukival könnyebb volt "játszani", bár nekem a CB jobban tetszett. Igaz, az is kezes gép, nyolcasnál volt, hogy koppant a kormány a tankon
Mindegyiknek az volt a titka, hogy lassú menetben játszani kellett a kuplunggal, különben rángatott.
Egyébként tényleg nem nagy szám a rutin, de tetszett a mai óra, főleg, hogy egyszerre 5 motorosnak tartott "oktatást" az oktató, így ismerkedés néven "csapathattam" egy kicsit mindkét motorral
Igaza van Canniballnak, nem kell nyolcas, mert már van jogosítványom.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
csongi
Topikgazda
Jeeee! Ez tetszik
Xenon. Akkor ezekkel is az van mint a ledekkel, a feszultsg ingadozast nem szereteik, foleg a tul feszt. Stabilizald 12 V nal tobbet ne kapjon, es akkor hatha ne vibral a fenye.
-Mosquito-
őstag
Volt már 4300,5000,6000K xenonom motorban/autóban ezt tapasztalatból írom,s te?
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
Bogyó bá'
nagyúr
Lassú menetben szerintem nem a kuplunggal érdemes játszani, hanem a hátsó fékkel...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
ingyenes kategóriában
- 1151 V2 CPU-k / I5-8500 / I5-8400 / BESZÁMÍTOK!
- Intel i5-10400 hatmagos processzor + doboz + gyári új hűtő
- Nintendo Switch játékok (ง '-' )ง Budapest Nyugatinál
- Fekete Sony PlayStation 5 Cover (Lemezes változat)
- Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 256GB Dual SIM Phantom Black Gyárilag független Csere/beszámítás is!