Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-04-22 06:57:22

LOGOUT.hu

Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!":)
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#601) kcsa válasza longwild (#589) üzenetére


kcsa
veterán

Azért ez így ebben a formában.. :P

Nálam van ledes izzó lakásban, és egyik sem világít. Az viszont igen, ahol világítós villanykapcsoló van, mert az szivárogtat áramot.

(#602) kcsa válasza Something_ (#599) üzenetére


kcsa
veterán

Átlagos nagy fej. Hosszúkás bármilyen irányban? Kerek? Átlagos? Nincs olyan hogy átlagos fej, ezért nincs kinézhető sisak sem nagyon. Több márka több típusát próbálgatni kell, melyik a jó. :K

(#603) longwild válasza kcsa (#601) üzenetére


longwild
aktív tag

Hulyeseg? :D

szoftver szakmabeli && Beverly250

(#604) kcsa válasza longwild (#603) üzenetére


kcsa
veterán

inkább a túlzás szót használnám :D Mert hihető is akár hogy van ilyen.

Motornál inkább valami szivárgó áramra gondolnék, akár világításkapcsoló, vagy valami hasonló okán.

(#605) Something_ válasza canniball (#600) üzenetére


Something_
őstag

Mai reggel után inkább arra jutottam, hogy első körbe egy vízálló gatya kéne :D

(#606) canniball válasza Something_ (#605) üzenetére


canniball
nagyúr

Vagy inkább az is...vagy egy BKV tömbjegy. :D

https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...

(#607) -Mosquito-


-Mosquito-
őstag

Motorrevüben a Nexus 125-500cm3 cikk van.

Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]

(#608) Something_ válasza canniball (#606) üzenetére


Something_
őstag

7 éve nem ültem BKV-n :D

(#609) DigitXT válasza Something_ (#605) üzenetére


DigitXT
félisten

Vagy egy túraplexi...;] Amúgy viccen kívül: engem nem sok eső ért.:N
Oké, nem is zuhogott. És különbenis, a lámpánál állva mindegy a plexi.

Viszont az, hogy mindenki elfelejt esőben vezetni, az röhej! Egymásra
futott+tört több autó is az útvonalamon. Én meg nem győztem levillogni
a 30-cal döcögő taxist a buszsávban... A másik idióta simán nem vette
figyelembe a sávelhúzást, és ment keresztbe egyenesen: még jó, hogy
nem mentem mellé, mert eleve gyanús volt. És ilyenek vezetnek taxit...
(Teszem hozzá, hogy ezek legalább nem voltak összetörve. Még nem.)

---

Mai napi találós kérdés: mi látható a képen? Nem a 100% Whey Pro.:DD

(#610) canniball válasza DigitXT (#609) üzenetére


canniball
nagyúr

Nem elfelejtenek, csak ilyenkor boldog-boldogtalan vezetni nem tudó autóba ül és kész a káosz (persze nem a taxisokról beszélek).
Meg amúgy is mindenki sz@rik a többire (tisztelet a kivételnek). Kedd de. is megyek haza az M2-n, a szélső sávban kamionok cca. 80-nal, a belső sávban autós 100-zal előz, és hiába jelzek neki "kézzel-lábbal" hogy engedjen már el (többször is kimehetett-visszajöhetett volna lassítás nélkül) csakazértsem, ha ő nem akar haladni akkor én se tudjak. :W

https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...

(#611) DigitXT válasza canniball (#610) üzenetére


DigitXT
félisten

Igen, van ez a mondás, hogy esernyő helyett az autót veszik elő...:DDD
(Mondjuk dugó is volt, de ezt okozhatta a néhány balesetes autó is.)

(#612) Grillo


Grillo
senior tag

Hétfőn megyek a Petzválba jogsit intézni. A szükséges papiroknál viszem a jogsit, a vizsgalapot, személyit, de van valami bizonyítvány is felírva. Ez mi?

Viszem ma kékholdba a hátsó kerekem, aztán remélem jövő héten már fogok tudni robogózni (mondjuk az időjárást nézve nem sok esélyt látok rá...

(#613) huszi.gyb válasza Grillo (#612) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

Én is "intézem" a jogsit. :DDD Megvan a Kresz, hamarosan A2 :))

www.dongosofor.hu

(#614) DigitXT válasza huszi.gyb (#613) üzenetére


DigitXT
félisten

Na, akkor alakul ez.:R Akartam kérdezni, de reméltem, hogy úgyis megírod.:DD

[ Szerkesztve ]

(#615) huszi.gyb válasza DigitXT (#614) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

Nemrég értem be melóba... Volt pár izzasztó kérdés, de 69/75.

Szeretem a 69-et ;]

[ Szerkesztve ]

www.dongosofor.hu

(#616) canniball válasza Grillo (#612) üzenetére


canniball
nagyúr

Nem az elsősegély papír az (ami persze csak első jogsinál kell)?

[ Szerkesztve ]

https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...

(#617) Something_ válasza huszi.gyb (#613) üzenetére


Something_
őstag

Grat, nekem vagy 3 hét még mire vége a kresz tanfolyamnak asszem.

Kíváncsi vagyok, hogy a rutin és a vizsga mennyi iőd alatt megy le. Hány órát szokás egyszerrew vezetni? 2-3?

DigitXT: ma és tegnap a Sonic-kal jöttem. Áttételezte megint a szerelő és baromi patent lett a kis féreg :D Ha elsőre ilyen lett volna, akkor nem hiszem, hogy vettem volna 250-es maját.
70 a vége GPS szerint és nem lejtőn :D
A maja szerelőnél van, szokásos dolgokat csinálja. Ma hozom el elvileg.

[ Szerkesztve ]

(#618) huszi.gyb válasza Something_ (#617) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

Köszi.
Mivel nekem A1-em van, 2 óra! alatt lezavarták a Kreszt, és mehettünk vizsgázni. Ez ~2 hete volt, ma volt a legkorábbi időpont.
Most beszéltem az oktatóval, ma este fél 7-re mehetek is rutinozni (bakancsom nincs, eltekint tőle :DDD )
Vicces volt, kérdeztem, hogy milyen motorral fogok menni:
-Vezettél már nagyobb motort?
CBF600 volt a legnagyobb.
-(csend), de csak próba szinten?
Hát... Úgy 50km-t. Ezen kívül GS500, NSR125ös is volt, az sem 10Le :DDD
-Hát ja. Akkor ma kezdjük egy 400-as Hondával, utána ha akarod GS500-as Suzuki. Lenne még egy 250-es Honda, de az nem jelentős különbség a 125-öshöz képest.

;] ;]

www.dongosofor.hu

(#619) DigitXT válasza huszi.gyb (#618) üzenetére


DigitXT
félisten

Kihagytad a 180-as Maját, meg a 400-as Madisont...:D Mondjuk motort
kérdezett, nem robogót. Ha ilyen megrögzött robogóellenes, mint az én
oktatóm volt, akkor lehet, hogy jobb, ha nem is említed ezeket.:))

HGabor89: én meg nem hiszem, hogy a Sonic megy úgy, mint a Maja.
De ha szeretnél összehasonlító tesztet, fel tudok ajánlani tesztpilótát...

Moi.

[ Szerkesztve ]

(#620) huszi.gyb válasza DigitXT (#619) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

Azokat majd személyesen. Igazándiból kicsit úgy éreztem, hogy a robogót akarja rám tukmálni először, ezért mondtam a váltósakat. Bár igaz, ami igaz. Lehet, hogy megkérem, hogy egy karikát hadd menjek a többivel is. Érdekelne a 250-es Honda is. Csak hogy legyen mihez hasonlítani. :D

Szerintem nem robogó ellenes, külön megkérdezte, hogy váltós jogsit akarok-e. (Naná, főleg, ha bérelni is akarok majd néha váltósat, ezért nem fogok külön jogsit csinálni).

www.dongosofor.hu

(#621) Something_ válasza DigitXT (#619) üzenetére


Something_
őstag

Hát közel sem megy úgy :D Plusz kényelmetlen is:D Nem fér el rajta kényelmesen a csizmám, nincs rajta plexi, kicsi a csomija.
Egyszóval majesty powaa :-)
Észrevettem, hogy vadabb vagyok az 50-esel, mint a 250essel ;] Gondolom a rendszámnélküliség miatt :-P

(#622) DigitXT válasza huszi.gyb (#620) üzenetére


DigitXT
félisten

Én sem hagynék nekik semmiféle korlátozást!:D Annak ellenére, hogy alapvetően robogó(ka)t használok, napi szinten. A vezetéstechnikai tréningen is az 500-as váltóssal mentem, nem a 300-as robival.:K Szerintem ez a "robogós vizsga" a nagyon, de nagyon (de nagyon!;]) kocamotorosoknak szól, akik soha a büdös életben nem akarnak váltós motort (se venni, se bérelni, se kölcsönkérni, se semmilyen formában vezetni). Na, ennél azért szerintem mi többre vagyunk hivatottak.:DDD (Előbb-utóbb "elfogy" a nagyrobogó is, és van, ahova nem is ideális, és sosem lesz az, pl. terepre, vagy versenypályára.:R)

HGabor89: Gondolom a rendszámnélküliség miatt
Inkább a megszokás (hiánya) miatt. Amikor egy motort még alig ismersz, nem jó vele "vadulni", mert csúnya vége lehet. Szokni kell a méreteit, dinamikáját, fékeket, mindent.:K

[ Szerkesztve ]

(#623) huszi.gyb válasza DigitXT (#622) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

Egyetértek. Mivel én majd szeretnék váltós motort (ill. ha lesz rá cash bérelni is), illetve ha beindul a szerviz, lehet, hogy "kénytelen" leszek menni velük... Ezért nem kérdéses. Elég nagy korlátozás az a 2-es, nem akarok még többet :DDD

www.dongosofor.hu

(#624) DigitXT válasza huszi.gyb (#623) üzenetére


DigitXT
félisten

Elég nagy korlátozás az a 2-es
Le kell kaparni, mint a 250-esről...;]

(#625) huszi.gyb válasza DigitXT (#624) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

Jogos. Vagy az 1800-as Intruderről kell lekapni egy 0-t, és mehetek vele. :DDD Lóerők számát is osztani kell 10-zel, és akkor biztos jó. :))

Mondjuk vicces lenne bemenni vizsgára valami GSXR-rel, vagy hasonlóval. :D

www.dongosofor.hu

(#626) Grillo válasza canniball (#616) üzenetére


Grillo
senior tag

Nem, az ezeken kívül van. Lehet a 8 osztályt kell első jogsinál igazolni?

(#627) Something_


Something_
őstag

Robogóalkatrészeket honnan tudok böngészni? Mondjuk bp-i nem lenne rossz.
Mehetek a majáért, kész lett. ~ 3000 km múlva kéne cserélni az ékszíjat, mert még a gyári van benne. 16k-t kaptam alkatrész árra, sokallom, ezért utána néznék.

(#628) DigitXT válasza Something_ (#627) üzenetére


DigitXT
félisten

Számtalan webshopban: nem kell, hogy bp-i legyen.:)

(#629) canniball válasza Grillo (#626) üzenetére


canniball
nagyúr

Nem, azt minden jogsinál igazolni kell (röhejes de így van), de azt elvileg az oktatód már leadta amikor bejelentett vizsgára.

https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...

(#630) kcsa válasza Grillo (#626) üzenetére


kcsa
veterán

Én is arra tippelek.

(#631) DigitXT


DigitXT
félisten

Brogyi említette, hogy "érdekes színű" a lámpám. Konkrétan zöld volt.:DD
(Látni ugyan lehetett vele, mert a fénymennyiséggel nem volt gond, de...)

Az a vicc, hogy 4300K volt - névleg. Na most beraktam a másik szettből
a szintén névleg 4300K izzót, és láss csodát: az teljesen jó, fehér színű.
(Ezt láthattátok az összehasonlító képen, bár senki nem találgatott...:U)

Kérdés: ha most (kb.) így néz ki a motorka, akkor érdemes a 6000K-ban
gondolkodni, vagy rendeljek még egy szett 4300K-t? Azért érdekes, mert
a ma reggel berakott szett izzóin a kis rögzítőpöckök anno letörtek, így a
tápkábelük esetleg lerázódhat idővel. Maga az izzó így sem tud kiesni.:B
Okulva a rideg műanyagból, meg az átalakítóval való sz*pásból, immáron
olyat tervezek venni, amin gyárilag van forrasztva már a megfelelő kábel...

Szóval 4300K vs. 6000K: pro és kontra? (A Majában volt 6000K, de idővel
azt is zöldesnek éreztem. Bár tény, hogy elég komolyan nézett ki vele...)

(#632) Something_ válasza DigitXT (#628) üzenetére


Something_
őstag

Köszi :-)

Keresgéltem, de én is 16k-ért találtam.

Auner-nek nincs webshopja? Mármint magyar huf-os árakat nem találtam a weblapon, habár lehet én vagyok a béna..

(#633) DigitXT válasza Something_ (#632) üzenetére


DigitXT
félisten

Most a szíjról beszélünk, hogy 16K? Az teljesen normális(nak hangzik):
a "kis" Majához is 12 körül volt, nagyobb köbcenti = nagyobb költségek.

(#634) huszi.gyb válasza DigitXT (#633) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

a kis Tacthoz meg 5000Ft. :DDD Viszont hamarabb cserés lesz, szerintem nem megy el 12000-et.

www.dongosofor.hu

(#635) -Mosquito- válasza DigitXT (#631) üzenetére


-Mosquito-
őstag

5000K :D De tényleg.

Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]

(#636) Something_ válasza DigitXT (#633) üzenetére


Something_
őstag

BMW-k láncosak, eddig nem kellett cserélni ;]

(#637) csongi válasza -Mosquito- (#635) üzenetére


csongi
Topikgazda

5500 es en nyertem :D

Digitxt: Hupililaba lasd a vilagot a sortol meg a jointol :) , de vilagitas ugyeben maradj a 4300 nal, esti esoben az is elveszik, a hupilila meg teljessen fos, a szembejovo lvakitasan tobbre nem alkalmas. :)

(#638) DigitXT válasza csongi (#637) üzenetére


DigitXT
félisten

Egyikkel sem élek, meg szerintem 6000K még nem hupilila (az 8000+!),
de köszönöm: jegyeztem a tippet! Hajlok arra, hogy maradok 4300K-nál:
az 5000 sem rossz (azt mondják), csak az finoman szólva "ritkább"...:D

Viszont fura (szar!) a trafó, mert vibrál picit a fény, és a fordulatszámmal
változik a színe: nem sokat, csak a fehér falon látom. De azért látom.:U
Előző trafóm ugyan 11V alatt nem működött, de ilyet nem csinált. Csak
elégett, de ahhoz is kellett 3 év napi használat...:D Ez ~9V-ról izzítja az
ívfényt, de ilyen áron? Nem tűnik túl stabilnak.:((( Volt mondjuk 2-3KHUF.

HGabor89: BMW-k láncosak
Van azért kardános is belőlük szép számmal.:))

(#639) DigitXT válasza csongi (#587) üzenetére


DigitXT
félisten

Öntisztuló autó. [link]

(#640) huszi.gyb


huszi.gyb
senior tag

Na túléltem az első rutint. Először valami öreg, 2 hengeres 250-es Suzukival mentem. Utána átültettek a CB400 SF-re. Azzal már lehetett menni. Párszor meghúzattam a parkolóban miközben "szoktam". :D Elég jól ment, 3-nál feljebb viszont nem váltottam. Elvileg 14-én lesz a rutin vizsgám (addig 1 max. 2 óra), ha a közlekedési hatóság hajlandó addig átadni a papírjaimat (elvileg amíg nincs meg, rutinra se mehetnék :DDD )

www.dongosofor.hu

(#641) Grillo válasza huszi.gyb (#640) üzenetére


Grillo
senior tag

A rutin az lófasz, még akkor is, ha soha nem ült az ember előtte nagymotoron. Kb. 2 óra alatt hozzá lehet szokni a magasabb súlyponthoz, na meg a nagyobb súlyhoz. Szerintem.

Most akkor kicsit összefoglalva, B125-nél a vizsgalapon, jogsin meg személyin kívül kell még valami az NKH-hoz? Mert belekeveredtem, hogy akkor mire is utaltatok a bizonyítványnál. :DDD

(#642) canniball válasza Grillo (#641) üzenetére


canniball
nagyúr

Nekem az okmányirodába tavaly kellett a vizsgalap (vagy mi az amit a vizsgaközpontban adtak), a jogsi, meg talán a személyi (és persze a lóvé), más nem.
De hívd fel őket, az a tuti.

https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...

(#643) huszi.gyb válasza Grillo (#641) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

Most te B125-öt csinálsz?
Azért annak a rutinja nem egészen ugyan az, mint egy A2 vagy korlátlan rutin. :DD Na nem mintha nehéz lett volna, de a kezdők bénáztak.
Legalábbis amiket ma láttam. Hornettel többször lefulladtak. És társai... A 250-es Suzuki tényleg eléggé bicikli szintű volt, hamar "kinőttem". (Azzal nem lehet A2-re vizsgázni, túl könnyű, és gyenge). Ha nem tudtam volna, hogy 250-es, simán rámondom, hogy egy erősebb 125 :D Csak a hangja szebb volt a 2 henger miatt (a másik 1 hengeres volt).

A CB400 már komolyabb volt. Súlyra is, teljesítményre is. Sajnos se a fordulatszám mérő, se a km óra nem ment, úgyhogy lövésem sincs, hogy számokban mit tudott, de érezhetően ment. Egy olyat el tudnék képzelni túrázásra. :))

[ Szerkesztve ]

www.dongosofor.hu

(#644) Grillo válasza canniball (#642) üzenetére


Grillo
senior tag

Milyen pénz? Mennyiazannyi?

huszi: ugyan az a rutin, csak te tolsz egy nyolcast az elején, meg a végén "vészfékezel" kigyorsítás után. Nem hinném, hogy ezen nagy százalék bukna.
Nekem az volt zavaro a Suzuki TUXban, hogy lehetetlen volt finoman a gázt kezelni lassú menetben. Nem lineáris volt, hanem nemmegynemmegynemmegyUgrik. Bár nem hinném, hogy a típus miatt, inkább a leharcoltság. Mondjuk magasabb alapjáraton nem is kellett gáz...

(#645) canniball válasza huszi.gyb (#643) üzenetére


canniball
nagyúr

A-n 3 feladat van, B125-ön 2, nem olyan nagy az eltérés. :N

Grillo!
Ha különbözetit csinál ott 8-as sincs.

A pénz az új jogsi ára, talán 5k.

https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...

(#646) huszi.gyb válasza Grillo (#644) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

Itt is hasonló Suzukikkal mentünk. Recsegett-ropogott, csúszott a kuplung. Nem maga a feladat, hanem a motor nehézsége lehet az, ami egy kezdőnek bonyolultabb. Azért a Suzukival könnyebb volt "játszani", bár nekem a CB jobban tetszett. Igaz, az is kezes gép, nyolcasnál volt, hogy koppant a kormány a tankon :DD

Mindegyiknek az volt a titka, hogy lassú menetben játszani kellett a kuplunggal, különben rángatott.

Egyébként tényleg nem nagy szám a rutin, de tetszett a mai óra, főleg, hogy egyszerre 5 motorosnak tartott "oktatást" az oktató, így ismerkedés néven "csapathattam" egy kicsit mindkét motorral :P

Igaza van Canniballnak, nem kell nyolcas, mert már van jogosítványom.

[ Szerkesztve ]

www.dongosofor.hu

(#647) csongi válasza DigitXT (#639) üzenetére


csongi
Topikgazda

Jeeee! Ez tetszik :D
Xenon. Akkor ezekkel is az van mint a ledekkel, a feszultsg ingadozast nem szereteik, foleg a tul feszt. Stabilizald 12 V nal tobbet ne kapjon, es akkor hatha ne vibral a fenye.

(#648) -Mosquito- válasza csongi (#637) üzenetére


-Mosquito-
őstag

Volt már 4300,5000,6000K xenonom motorban/autóban ezt tapasztalatból írom,s te? :B

Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]

(#649) Bogyó bá' válasza huszi.gyb (#646) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Lassú menetben szerintem nem a kuplunggal érdemes játszani, hanem a hátsó fékkel...

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#650) kcsa válasza Bogyó bá' (#649) üzenetére


kcsa
veterán

Enyém is ilyen volt (GS500), nyolcasozás közben kuplunggal kellett szórakozni, fékre berángatott -> lábletétel = bukás a vizsgán :)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.