Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- GoodSpeed: Ma a Samsung Galaxy S24 FE-re is megérkezett az Android 15-ön alapuló One UI 7.0
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
-
LOGOUT
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz
30z.Samu #5747 üzenetére
Ezek pont nem változóak, hanem futásteljesítményre vannak hitelesítve.
Olajcsere a Majákon 3000 km-enként, szíj 12000-ként, bár hamarabb, ha
széthajtod, vagy rosszul szereled össze. Szerelőhöz nem mennék, ezzel.Minden motorra oda kell figyelni. Ha "jelez" valamit, utánanézni. De jobb
nem megvárni, amíg jelez, hanem: szükséges karbantartásokat időben...A kopóalkatrészekre nem véletlen vannak csereperiódusok. (Elég baj az,
ha vmi 10 km múlva elszáll, te meg addig észre sem vetted...) Soha nem
hagyott cserben a Maja. Szíjszakadásnál igen, de az a legelején a tróger
kereskedők hibája volt. Akkor még szerszámom sem volt. Most már van. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Hauptmann #5735 üzenetére
Én meg itthon álló motorral kaptam defektet: másfél hete ellenőriztem a guminyomást, nem is kellett rápumpálni, ma reggel meg látom, hogy tök lapos a hátsó.
A kalocsai 3 gumis közül csak az egyik vállal motorkereket, de az is csak úgy, hogy kiszerelve a kezébe adod. Mondjuk cserébe 800 forintért szerel, de küllős kereket centrírozni nem tud. Szombat reggel kiszerelem, rakatok bele új belsőt. -
-
DigitXT
félisten
válasz
huszi.gyb #5743 üzenetére
Döntsd el te, hogy mit akarsz / ezzel a szerelővel akarod-e csináltatni:
nyugodtabb lennék, ha már ki lenne fizetve a motor. Alattam még egy
szezont bontás nélkül ment volna, az tuti. Gumit raktam volna rá én is
és szevasz. Ha a csörgés a hajtásból jön, az nem motorikus gond...
Lehet, azért rángat indulásnál, mert a kuplung szaraxik. Ki kéne nyitni.A szívatót már rég meg kellett volna csinálni.
Nem jártam volna vele
úgy, hogy állandóan szívat, pörög mint a csocsóbábu, de fordítva sem.
Más kérdés, hogy a Gergő által legózott szívató nem volt tartós, 6K-ért. -
huszi.gyb
senior tag
-
DigitXT
félisten
válasz
Something_ #5739 üzenetére
Ez a másik Maja, úgy.
huszi.gyb: elmegy ám a 'csába, az.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz
huszi.gyb #5738 üzenetére
Beszéltem a szerelővel... Azt mondja, hogy 54e km után már kérdéses, hogy megéri-e belevágni a generálba... 180-as ritka, ha az alkatrészt beszerzem, vállalja. De azt mondta, hogy ha olyan gond van, akkor bele mehet egy másik motor ára a generálba.
Mondtam, hogy kompót van benne, de ez szerinte nem sokat számít.
Mert ha felteszi az új láncot, akkor ha a fogaskerekek kopottak b@szhatjuk... Akkor meg vezérműtengely, főtengely... stb... Eléggé km fetisisztának tűnt, mert 54000km-nél kb GTK-zta Maját...
Azt mondta, keressek törött motort hozzá, ami keveset futott, és át kell tenni a blokkot. Ez a legolcsóbb módja. Ha már a csapágyak megkoptak, akkor a főtengely is kopik, ő nem cserélne csapágyazást...Azért én ezt egy kicsit túlzásnak tartanám... Nektek mi a véleményetek?
-
huszi.gyb
senior tag
Na elmentem ZH-zni, hazafelé motort tesztelés. Index ugyanúgy fos, hol jó hol nem...
A motor visszadurrog, most betettem a tompítót, hogy halljak. Minden gázelvételnél durrog. Szívatót ki kéne cserélni. Valamint gázadásnál ott a csörgés, de valószínűleg a hajtásból jön...
Szóval most hívom a szerelőt, bejelentem, és intézem a diák igazolványomat a BKVzáshoz. -
Something_
őstag
válasz
DigitXT #5724 üzenetére
Minden nap mosolyogva szállok le az RR-ről, akár éjfélkor is, amikor haza érek
Nagyon nagy feeling egy váltós motor, nagyon tetszik minden egyes megtett méter. Igaz, hogy 0 pakolhatóság, hátizsák mindig rajtam van, ami most nem zavar, majd nyáron..
Kéne vennem normális hátizsákot meg textil táskát hátulra, de az igényeim szerint egy 100-as lesz. -
Hauptmann
veterán
Ma voltam a Kék Holdnál. A közelében kaptam egy defektet. Azonnal segítettek, nagyon korrekt társaság.
-
csongi
Topikgazda
válasz
30z.Samu #5732 üzenetére
béjemvé
2006-2007 nem eszi az olajat!!!! meg!!!!
3szezon es pont olyan 10eves motor lesz mint most a 2002-2004 es vasak.
Es megint ami kintrol jott, azoknak a mostani 10 eves behozott motorok visszatekert orajahoz igazitjak. Vagyis, a 10 evesbe 25ezer az oran, valosagba 70-100k kozott. A 6evesbe 13ezer, valosagba 30k korul vannak.
Ami valos ora allasu az draga is.
Ez van.
Ha 250en erdekel tovabbra is itt all nalam egy foresight 250. Karbis nem mai darab -
30z.Samu
félisten
-
csongi
Topikgazda
-
csongi
Topikgazda
válasz
-Mosquito- #5721 üzenetére
Tesom is most hozta el a ketbetus betegseget 145000km el
-
30z.Samu
félisten
válasz
DigitXT #5724 üzenetére
Azt nem is feltételeztem, hogy nem vállalod itt a véleményed, csak nem akartam, hogy itt is a fórum java része azzal legyen tele, hogy itt görcsölök azon mit vegyek.
Bár a kis robogó topikba motor vétel után kezdtem el írogatni, akkoriban egy Suzuki Ran-t vettem, ha korábban rátalálok a társaságra, lehet, hogy ötször lebeszéltek volna róla.
Mondjuk szerettem azt a robogót is, csak kicsit sokat evett (5-6l
). Utána az egyik fórum társtól vettem meg az Address-t, arra mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy szopóroller. Vigyázott rá, látszik rajta és rendesen működik is. Lehet, hogy a következő motort itt kell vennem és ez a siker kulcsa...
-
DigitXT
félisten
Néha belefut az ember ilyen gyöngyszemekbe. ABS-es, fiatal, városba ideális:
HONDA FORZA NSS300
Csak az a fránya vételár. Lehet, egyszer kellett volna ilyet venni, nem a SOPO
cég híres-neves gyártmányaiból vásárolni, majd azokra locsolni a zsetont? -
DigitXT
félisten
válasz
SirKero #5725 üzenetére
Na, ez mindjárt komolyabban néz ki. Érdekes, hogy a honlapjukon nem láttam.
Amúgy ő sem lehet rossz, csak az a 2 misi lenne kicsit fájdalmas érte. Viszont
könnyen lehet, hogy soktízezer kilométerig nem kell rákölteni. Valamit valamiért.Én ezeket az AN400-akat láttam a holnapon, hahut (most) nem túrtam át.
Ui: a BMW C650-eket 3.290.000 Ft-ért ne is nézzétek.
2001-es Burgi linkje itt.
Szerk: T-max 530 2,5M.Csak végiglépegettem az aljáig: 6,8M a csúcs náluk...
-
SirKero
őstag
-
DigitXT
félisten
válasz
SirKero #5722 üzenetére
Bemásolom Samunak írt privátjaim idevágó részét, mert mint mondtam,
teljesen felesleges erről privátban beszélgetni. A véleményem attól még
nem más, vállalom publicban is.Max. itt lehet vitatkozni is rajta.
Nem tudom, hogy erről a gépről beszélgettek-e, de nem mai csirke...---
"Egyébként nagyon tetszik a Maja, de a Burgman is.
"
A Burginál erősen évjáratfüggő a kinézet. Az öregebbek elég suták...
És még az olajat is eszik.Nagyjából 2006 körül kezdenek kinézni
valahogy, és talán 2006/2007-es évjárattól szűnt meg az olajzabálás.Amúgy nem rossz gépek azok sem! Nagy Majából csak 2000 utánit,
digitális órásat, dupla lámpásat, nagyobb csomagtartósat vennék.
A régiek nem is néznek ki úgy, és kevésbé praktikusak. Mondjuk az
enyém egész véletlenül 2002-es, szóval ezeket mind tudja...És ahhoz képest baromi jó árban volt, mert simán árulják 350-400-ért.
(Mondta is huszi, hogy tavasszal 380 körül kéne bepróbálkoznom.)
Most nézem, hogy került fel 300-ért egy ezüst: túraplexi nem tetszik,
de amúgy lehet, hogy megnézést megér... (Nem vagyok képelemző.)"mi van, ha én azt mondom, hogy nem is vonz annyira a váltogatás?"
Ezt már ezerszer átbeszéltük. Melóba járni tök felesleges váltós motor.
Az jár melóba azzal, akinek nincs másik, és amúgy imád túrázni, és a
váltót rugdosni, meg kihasználni a motoros futóművet: kvázi kényszer...
Ha csak melóba jár, akkor elég egyértelmű, hogy nem vesz sportmotort.
(Kivéve HGabor89.De neki vannak más tervei, mondjuk versenypálya.)
Megszámolhatnám a (céges) mélygarázsban a motorokat, hogy mennyi
CVT, mennyi váltós: szerintem nyernének a robogók. Kényelmesebb."én túrára is el tudnék képzelni egy 400-as robogót"
Igen, egy 400-as robogó túrára is teljesen jó. Tapasztalat.
A városban sem esetlen/végülis lehet vele jókat gyorsulgatni.De mondjuk konkrétan a - karbis - Madison városban zabál...
5,5 alatt nem áll meg, az ziher. Túrán benéz 5 alá. Csak ott!
De ha csapatod neki 130-cal, akkor megint csak 5L+ a fogyi.Injektoros Burgman 400 ebben a tekintetben jobb választás:
nagypapisabb, kényelmesebb, lustább/nem sportos robogó.
Pakolni is jobban lehet, akkora csomagtartója van...Ja, és tucatmotor, szóval alkatrészt is inkább kapsz hozzá.
Olyan 600K körül már lehet is őket kapni: 2006 és fiatalabb. -
SirKero
őstag
-
csongi
Topikgazda
Az olasz is megeszi az olajat mindegy milyen blokk.
Az is hogy a fekvohenger.... Melyik robogoba all?
Az olajfogyasztas konnyen ellenorizheto. Vehetsz lelalkott szart is, olcson es a maradekot tuti rakoltod. De akkor tudod hogy jo. Vehetsz 2006 utanit, de 95% ott is visszatekert ora fogad. Ez van itthon a km a fontos. Ez a minden. -
SirKero
őstag
válasz
-Mosquito- #5703 üzenetére
Az olajfogyás nálam úgy működött hogy ha jobban húztam neki akkor jobban fogyott. Normál használat mellett szinte elenyésző volt az olajfogyasztás de ha cibáltam neki akkor jobban ette. Ezzel együtt kell élni eleve el kell fogadni és akkor nem mérgelődik miatta az ember.
Egyébként én akkor is azt mondom,hogy a Burgi megbízhatósága kényelme és reletíve olcsó alkatrész ára miatt simán bevállalható ez a nem is azt mondanám,hogy gond inkább kellemetlenség.bogyo112 A 2003 utáni Burgik már bevállalhatóak főleg ha ismert az előéletük.
-
30z.Samu
félisten
válasz
-Mosquito- #5713 üzenetére
Én kérek elnézést.
-
-Mosquito-
őstag
válasz
30z.Samu #5708 üzenetére
Ez kéne bele.
(Tenyerem alatt a szíj) Nix lóvé rá gondolom. (~250eFt)
2004-ben nem volt fehér Burgi hatszáötven.Sem matyó hímzés.
Kcsa:
Szíj szakad de ha már szér van borítva a cvt akkor 3db fogaskerék,2db éket is ki szokták cserélni. 150eft-ból is meg lehet úszni ha van ismeret. Ez egy összetákolt Burgi.
-
kcsa
veterán
válasz
-Mosquito- #5707 üzenetére
szíjszakadás jó olcsó történet nagyburginál. Nyilván mást is vitt magával, különben nem hirdetné
-
huszi.gyb
senior tag
válasz
30z.Samu #5708 üzenetére
Igen, így csak 550 üzenetnél tartunk.
A generálról Majánál holnap tudok nyilatkozni... Ismerős ismerőse a szerelő, akihez viszem, azt mondták, korrekt, nem lehúzós...
Tömítés szett 7k (megvan)
Vezérműlánc 5k (következő rendelésnél megveszem)
Ha fúrni kell, Gergő azt mondta, hogy olyan 25K minőségi dugóval.
Emellé jönnek az apróságok, szilentek, szimeringek, csapágyak... stb
Valamint a munkadíj...Remélem azért 60k+ a tömítés szett fedezi.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
30z.Samu #5708 üzenetére
"...Azt tudtam, hogy drága hobbi a motorozás, de nem gondoltam, hogy ennyire...."
Akkor nézegesd az új gépek árait, na az a drága! Burgi 400 ABS-szel 2 miller! Egy egyhengeres robogó, vaze!
-
30z.Samu
félisten
válasz
-Mosquito- #5707 üzenetére
Azt tudtam, hogy drága hobbi a motorozás, de nem gondoltam, hogy ennyire.
#5705) huszi.gyb: Igen, így nincs olyan sok üzenet csere.
És ahogy egy aberált ismerős mondaná: Te nem motorozol, hanem robogózol. Én meg mindig visszakérdezek, hogy az miért nem motor, bamme?
Szerk.: Szép az a Burgman.
Leírást nem is adott a forma.
-
30z.Samu
félisten
válasz
-Mosquito- #5703 üzenetére
És a motorgenerálnál többe kerül a hús, mint a leves?
Képzelem mennyire örülhettek, hogy megtaláltam a topicot...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Anno még a tanfolyam előtt egy Burgi 125-ösben is gondolkodtam, így azóta is rendszeresen olvasom az előbb linkelt (Burgman 400) fórumot. Ott rendszeres időközönként előkerül a téma, gondolom nem véletlenül. Az olajfogyasztással nem az a gond hogy időnként tölteni kell bele, hanem az, hogy ha az előző (trehány) tulajdonosa ezt akár egyszer is elmulasztotta. Használt, sokat futott, pláne Olaszból behozott gépnél ez hatalmas kockázat. Csak a legutóbbi fél évben vagy 3-4-en szívták meg abban a topicban (frissen vásárolt és szépen kiglancolt, olaszból behozott géppel), mindnek motorgenerál, illetve bontott blokk vásárlása (ami ugye szintén zsákbamacska, nem szedheted szét megnézni) lett a vége.
Én nem kötekedni akarok, hanem a legnagyobb jóindulattal szóltam, hátha így nem szaporodik annyira a mi topicunkban a szopórollerek, pénznyelők száma.
Új hozzászólás Aktív témák
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Milyen videókártyát?
- Politika
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Futás, futópályák
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Autós topik
- Filmvilág
- Hoztunk 15+ kevésbé ismert Windows-tippet és -trükköt
- További aktív témák...
- Bomba ár! HP ProBook 6560B - i5-2GEN I 4GB I 500GB I Radeon I 15,6" HD I Cam I W10 I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! Apple MacBook Pro 13 2022 M2 8GB 256GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- ASUS TUF Gaming F15 FX506 - 15.6"FHD IPS 144Hz - i5-11400H - 8GB - 512GB - RTX 3050 Ti - 1,5 év gari
- Kimaxolt verzió! - 100 - Lenovo Yoga Pro 9 (16IRP8) - Intel Core i9-13905H, RTX 4070, 1TB SSD, 64GB
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest