Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Ndruu: Segíts kereshetővé tenni a PH-s arcképeket!
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
-
LOGOUT
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
P1eTr0
aktív tag
válasz
YanezTTrain #3097 üzenetére
A kompatibilitás ok. Egy fontos kérdés maradt csak, amire nem tudom a választ, hogy mondjuk a peco váltókat tudnám-e a MultiMaus-ról működtetni?
A többi dolog nagyjából világos (legalábbis úgy gondolom). -
YanezTTrain
tag
Minden sín kompatibilis minden sínnel.
kreativitás és forrasztó páka kérdése.
Viccen kívül. Azonos méretarányban bármilyen sínt tudsz illeszteni bármi mással. Gyártanak konverter síneket amivel át tudsz állni más vágányr
ndszerre. Azonban olcsóbb megoldás egy gravírgép beszerzése pár ezer forintért már kapsz egyszerűbbet, felső határ a csillagos ég.Evvel tudod vágni, csiszolni a síneket. Ha megtalálom befotózom egy átvezető sín képét, mire gondolok.
Töltéses sínt is lehet javítani optikailag, boltban kapható ágyazat anyagot rá tudod ragasztani, pl faragasztóval. De ha szép ágyazatot akarsz, akkor ne ágyazatos sínt vegyél, hanem sima talpfalétrásat. Azt parafa alapra helyezve remek kis töltéses ágyazatot lehet kialakítani. Na és jóval olcsóbb, tudsz használni flexi sínt, ami bizonyos esetekben nagyon jól jön, és különböző gyártmányú vágányokat is könnyebb összekapcsolni. Változatlanul a PECO gyártmányú síneket javaslom, Magyarországon is kaphatók, Rengeteg féle váltót, keresztváltót, stb csinálnak, különböző sínkorona magasságokkal.
A medikernél a vasutmodell.com oldalon vagy a rocket modell oldalán nézelődj, mit lehet kapni. van gyári oldal peco-uk.com ott is körbe nézhetsz de ez nem tükrözi a magyarországi kínálatot. Szerintem jelenleg a piac egyik leg jobb vágányanyaga, amit be lehet szerezni. A geoline síneket esetleg beépíted alagútban lévő részekbe akkor nem kell vacakolni az ágyazat átalakításával. Idő, pénz anyag megtakarítás.
-
P1eTr0
aktív tag
Sziasztok!
Azokhoz fordulnék kérdésemmel, akik építenek/építettek terepasztalt. Én nemrég kezdtem el foglalkozni a gondolattal, de sokszor elakadok, ezért kérném a szakavatottabb fórumtársak véleményét, segítségét.
Amivel dolgozom egy Roco digitális szett, Geoline sínrendszerrel. Már az elvi pálya alakulkat, talán 1x kész is lesz..., tehát nagyjából látom, miből, mennyi kéne. Jelenleg a pályám ágyazatos sínnel készült, amit eleve adtak a szetthez. És most jön a kérdés, ami miatt elbizonytalanodtam egy kicsit.Több terepasztalt is láttam képeken/videón és nagyon tetszett az ott megvalósított pálya (élethű volt a sín, a kőágyazat, minden). Gondolom ezt nem előregyártott ágyazatos sinekből rakták össze, hanem máshogy. Konkrétan az érdekelne, hogy lehet-e a Geoline sinekkel trükközni, hogy élethűbbnek hasson majd az asztalon (arra gondoltam az ágyazatra lehetne tenni valamit, ami színben különbözik a mostani szürkétől, vagy élethűbb kinézetet ad neki), vagy pedig más sinekkel kéne dolgoznom (azt sem tudom, kompatibilisek-e ezek egymással, vagy hogy működnek-e más digitális rendszerrel). Bocs, de tényleg csak most kezdtem nekifogni a dolgoknak és tele vagyok kérdésekkel...
Minden ötletet örömmel fogadok. Addig akarok módosítgatni, amíg el nem kezdem beszerezni a cuccokat, mert utána macerásabb lenne
Előre is köszönök minden hozzászólást.
-
pela03
csendes tag
válasz
YanezTTrain #3093 üzenetére
Vasarely is megirigyelhetne!
-
jákob13
tag
válasz
YanezTTrain #3093 üzenetére
Ez igen!
-
pela03
csendes tag
válasz
YanezTTrain #3088 üzenetére
Az nem jó ha feljön a padlásra. Mert....
Inkább én megyek le, és bezárom a feljárót! -
pela03
csendes tag
válasz
YanezTTrain #3086 üzenetére
Azt láttam, és le is markoltam onnan.
Most voltunk a párommal új szőnyegpadlót nézni, és a DIEGO-ba volt műfű 900 Ft./m2 áron. Azt hiszem ott fogom megvenni.
Alig várom már, hogy felköltözhessek, és üzembe helyezhessem az asztalomat a padláson.
Apárom még ennyit se fog látni mint most. :-D -
YanezTTrain
tag
A cserép anyagot elfelejtettem mondani. Az pedig megfelelő hullámsűrűségű karton. Csokik, sütik nyakkendők, stb csomagolása szokott ilyen, ehhez hasonló anyag lenni. Lehet gondolom boltban is kapni, de én mindig "összekukázom" ezeket a cuccokat.
-
YanezTTrain
tag
Nagyon jó vétel volt! Kérdés, Piko vagy Fuggerth váltót vettél? ha az utóbbi, akkor lesznek gondjaid velük. A fugi váltóknak két nagy hibájuk van. Az első, hogy gyártják és árulják őket. Ez csak vicc volt. A középső rész ami mozog aluminium, vagy valami öntvény, egy biztos, oxidál és forrasztani nem lehet. A váltó áramellátása ezért elég bizonytalan, rövid mozdonyok alacsony sebességnél megállhatnak a váltón. A másik, hogy semmi végállás kapcsoló, védelem nincs a váltóban, ezért célszerű a zzemokitól beszerezni váltó védő elektronikát. Ennek egy hasfájása van, ha ilyen van a rendszerben, egyszerre egy váltót tudsz állítani. Ez ellen kis csalás, hogy a váltókörzetekbe mindenhova teszel egy ilyen bigyót a közös vezetékbe, és akkor váltókörzetenként egy egy váltót tudsz egyidőben állítani.
Ha Piko, vagy Hruska váltókat vettél, akkor ilyen gondod nincs, mert ott van végállás, a középrész vas, nikkelezve jó az áramátvezetés. A plusz érintkező párral meg szükség esetén polarizálhatod is a váltót, ha bizonytalan a vonatok áthaladása. Ha Piko sínekből építed a pályát, akkor vagy forraszdd össze a síneket, miután kész a vágányfektetés, vagy minden második sínnek adjál betápot, akkor üzembiztos lesz a pályád. Én az összeforrasztást javaslom, mert olcsóbb mint egy kilóméter drótot berántani az asztal alá és ott is kell forrasztanod. MI a klubasztalt így építettük meg Piko meg Fugi sínekből anno és teljesen jól működött minden a 15 méteres terepasztalon. Jákob Lala rá a tanú, hogy nem volt siklás, vonat lefekvés. Kivéve, mikor a személyvonat fél perce állt a bejáratban, de az azért volt mert a Bíró Peti a Julcsival volt elfoglalva az állomás helyett.[link] egy video a 2011-es kiállításról, klub asztal, tesóm N-es cucca, az erdei vasút asztalom ami azóta Lalánál figyel, sztem eddig az volt a leg jobb asztalom és a kis H0-ás asztalom amin volt felsővezeték, szintén házilag építve, oszlopoktól a drótig Jó kis heccek mentek ott, mikor összejöttünk szombat délutánonként vasutazni..
Téglamintás karton, vagy boltban veszed baromi drágán per darab, vagy az oldalamról letöltöd, több más kinyomtatható cuccal és egy színes nyomtató segítségével annyit gyártasz amennyit csak akarsz magadnak. Ajánlott nem sima fénymásoló\nyomtató papírra nyomni, hanem mondjuk műszaki rajzlapra. Mégpedig azért, mert - saját tapasztalat - mert a tapétaragasztó és a faragasztó is kölcsönhatásba lépett a nyomtató festékkel és a szép vörös téglából, másnapra hányászöld rettenet lett mire megszáradt a ragasztó. A műszaki rajzlapnál ez a hiba nem jött elő.
-
pela03
csendes tag
válasz
YanezTTrain #3082 üzenetére
A tégla, és cserép anyagot honnan szerzed be?
Közbe rájöttem, hogy TT-s anyagom már van.
Tehát nem kérdés, hogy a H0-hoz mi fog menni.
Most vettem a vaterán 105 H0-s sínt+ 5-6 váltót 3000 Ft-ért.
Szerintem ez jó ár volt érte. -
YanezTTrain
tag
Némi kis helyzetjelentés a vasút állásáról:
Nagy lustaságom legyőzése árán be"üvegeztem" a csarnok tetőszerkezetét.
Ennek a régi raktárépületnek a sarka az előző képen is látható. Ez is félkész állapotban volt hosszú ideig.
És járókelők ott... Van ám élet a városban...
Van forgalma a hamburgeresnek...
Igyekezzünk a felszállással kérem az EN rögtön indul!
Ezen a szép nyári délelőttön sokan várakoznak a nosztalgia szerelvényre.Bocs a képek néha nem tökéletesek. Ahogy merül az akku, úgy vadul meg a fényképezőgépem elektronikája!
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3080 üzenetére
Három sínes rendszer ??
Neked olyan van, nem a normál kétsínes ?Üdv.
-
YanezTTrain
tag
válasz
pirosvilamos #3078 üzenetére
Igazad van! Ezt természetesen külön fejezetben kitárgyaljuk, a delta és hurok kapcsolás rejtelmeit!
Monjuk nekem különösebb problémát nem okoz a Marklinnél. A három sínes rendszer egyetlen előnye, nem kell semmi szakasz szigetelés szabadon építhetsz amit akarsz, mert a középső sín önmagába tér vissza. De vissza a kétsínes üzemhez, valóban evvel kapcsolatban keresek majd a neten anyagot, h. ne kelljen szkennelni. De! Az oldalamról le lehet tölteni A Gerhard Torst féle vasútmodellezés könyvet, szerintem abban benne van delta is hurok is!
-
YanezTTrain
tag
Üdv!
Na ez egy nagyon jó kérdés. Ha nagyon jót akarsz csinálni akkor N azaz H0e. Lehet kimondottan kisvasúti sínt kapni ugyan úgy 9 mm a nyomtávolsága, csak a talpfa sűrűsége más mint a normál nyomtávos N-es sín.Peco gyárt ilyet. Ahhoz tudsz beszerezni valódi H0e modelleket azaz rendes 1:87 méretarányú kisvasúti járműveket. Lehet TT anyagból is építeni keskenynyomközt pl. TTm méretben. De járműveket beszerezni elég nehéz hozzá, ott valszeg magadnak kell mozdonyt kocsikat megépíteni, vagy sima TT járműveket használsz, az a leg egyszerűbb.
Összeütöttem neked egy másik ötletet a kisebb helyre, szerényebb váltómennyiséggel. Peco flexiből és Piko váltókkal szerintem 20-30 között megáll a H0 pálya. Az erdei vasutat Zeuke\BTTB sínanyagból terveztem, Vatera árakat nézd szerintem ez is olcsón megúszható. Ha jól csinálod 40 körül kijössz a teljes vágányanyaggal. H0e-s sínekkel kicsit drágább de ott is lehet trükközni, hogy régi NDK N-es Piko váltókat használsz a H0e-s váltók helyett.
Csak ötletelgetek itt, a terepasztal tervezés egy érdekes dolog.
-
pirosvilamos
tag
válasz
YanezTTrain #3070 üzenetére
Jani!
A deltával óvatosan, mert ott szanaszét kell szakaszolni, különben akkora zárlat lesz, mint ide Lacháza
Nem mindenki 3 sines Märklinnel játszik -
pela03
csendes tag
válasz
YanezTTrain #3076 üzenetére
Szia!
Mi a véleményed. a keskeny, kis vasút milyen nyomtávú legyen?
TT vagy N
A fővonal H0.Üdv
-
YanezTTrain
tag
Persze az is erősen befolyásolja a tervet, hogy miféle szerelvényeket akarsz majd közlekedtetni. Az általam felvázolt terv Gyorsvonati és nagyobb tehervonati közlekedésre lett kigondolva. Még egy ICE vagy TGV is vidáman elrohangál rajta. A keskenynyomközű meg adja magát, ott magyar viszonylatban már teherszállítás szinte nncs is. A gemenci és a Mesztegnyői talán ami még komoly faanyag fuvarozást végez a többin max fotós tehervonatok járnak. Ausztriában bezzeg már van kisvasúti élet.
-
pela03
csendes tag
válasz
YanezTTrain #3070 üzenetére
És sajna csak 2x1,5 lesz, nem 2x2
Nem fér el nagyobb.
Nagyon össze se akarom zsúfolni, nehogy átláthatatlan, élvezhetetlen legyen.
Én is úgy terveztem, hogy fent egy kis falu, a másik hegyrészen fakitermelés, le a fűrésztelepre, onnan a kész áru a főpályaudvarhoz. De ez még alakulgat.
Az aláírásod jogos.Üdv
-
pela03
csendes tag
válasz
YanezTTrain #3070 üzenetére
Szia!
Nem rossz!
Mint írtam, ez csak egy alap gondolat, és majd még bővül, hisz van hely bőven. -
YanezTTrain
tag
Ha nekem lenne 4 négyzetméterem vasutazni valami hasonlót őrjöngenék a terepasztal lapjára...
Kétvágányú fővonal három vágányos állomással és kétvágányos tároló átrakóval. A keskeny nyomközűnek van egy kis állomása, kétvágányos fűtőházzal, fent egy kis állomás, mondjuk egy falu v. kisváros, a túl végen valami farakodó v kőrakodó- A delta meg tök bugi, ott lehet forgolódni, vonatot tárolni stb.
PECO 100 al van a nagyvasút tervezve a leg egyszerűbb váltókkal sztem nagyjából hasonlítanak a piko váltókra. Az erdei meg sima mezei TT U profilos sín.
-
YanezTTrain
tag
És akkor mindjárt vitába is szállhatok magammal, mert mi van ha a terv valami speciális váltót kíván? Íves, kereszt összefont, stb... Akkor sajnos meg kell venni a modell váltót, de akkor is a Peco-t javaslom az ára miatt és a minősége se utolsó. JA, akkor jön, hogy polarizált vagy nem polarizált váltó... Abbahagytam...
-
YanezTTrain
tag
válasz
jákob13 #3066 üzenetére
Kezdő modellező barátunkat ne bántsd. Lesz ez a pálya még bonyolítva. Tudjuk jól minden modellező hetekig hónapokig dolgozik a pályaterven, mire kialakul a végső döntés. Lesz ez még jobb is. Alap ötletnek nem rossz és ne felejtsük el nulláról indulni a leg szarabb. Össze gyűjteni a kellő vágányanyagot az első nagy feladat, főként anyagilag. Szokom javasolni H0-ban a kezdő modellező társaknak a régi NDK PIKO váltók alkalmazását, viszonylag olcsóak, legalább is vaterán ha normális az eladó. Egy roco váltó és állítómű áráért kapsz 3-4 pikot. később meg ki lehet cserélni őket rendes modell váltóra ahogy a pénztárca engedi.
Egyébként én is azt javaslom ne kapkodj a pályatervezéssel. Ekkora marhanagy asztalra simán kétvágányú fővonalat illik építeni. Ha nem ragaszkodsz a roco sínanyaghoz, régi piko váltókkal és peco flexi sínnel viszonylag olcsón megúszod a dolgot a roko sín árának sztem feléből. A modellsínt összeilleszteni a hagyományos U profilú sínnel, vagy veszel konverter sínt azt gyárt a piko, de akkor váltónként három darab ahol nem váltó-váltó csatlakozás van, vagy pedig gravír géppel leköszörülöd a modell sínt olyanra hogy bele tudd dugni az U profilba előzőleg a váltók sínszálaiból a csatlakozó tüskéket kiszeded és összeforrasztod a toldást. Evvel a megoldással tökéletes lesz az elektromos kapcsolat simán digi üzemet is elbír a pálya. A piko és a régi hruska váltóknak van még egy jó tulajdonságuk, egy egypólusú átkapcsoló is van a váltóba építve amivel tetszés szerint szakaszolást, jelzőt, bármit tudsz vezérelni.
Két ilyen váltóval meg két szigetelt sínnel vagy reed csővel már egy teljesen automata állomás is megépíthető. Egyik váltóval a szakaszolást, a másikkal a jelzőket vezérled a váltók állítását meg a szigetelt sínszakaszok vagy a reedek, de akkor minden mozdony vagy tolt üzemben az első kocsi aljára mágnes kell. -
jákob13
tag
-
pela03
csendes tag
L
-
pela03
csendes tag
válasz
YanezTTrain #3058 üzenetére
Meg van! Nagyon jó kis progi.
Már vagy 5x-re kezdem el.
De majd csak kész lesz egyszer. -
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3046 üzenetére
Drágának drága, bödösnek kedetben büdös, de aztán megköt és nincsen szaga, másrészt ez rugalmas marad, elvileg nem türik, a szurok pedig előszőr még valamelyest rugalmas, de aztán idővel kristályos jellegű szerkezetet vesz fel és törik, porrá málik !
Legalábbis ilyen a szimpla bitumen kence.
Van kaucsukos bitumen alvázvédő anyag is autókhoz, az elvileg hosszabb időn keresztül rugalmas marad a gumi tartalma miatt (én az autóm alvázához ezt szoktam használni, Body 300)Jah és van szintén autó kaszni munkához kaucsuk, ragasztó-tömítő elnevezésű készítmény (Body 999), vagy még esetleg a Body 950, kaucsuk bázisú rücskösítő anyag.
Ezeket mindegyiket lehet kenni, megfelelő hígítással, és mindegyik gumis, nyúlékony réteget képez, nem törik.Üdv.
-
YanezTTrain
tag
-
pela03
csendes tag
válasz
YanezTTrain #3055 üzenetére
köszi. Ok! Ha lesz egy kis időm neki ugrok.
-
pela03
csendes tag
válasz
YanezTTrain #3053 üzenetére
:-)
Egy 2x2, 2 szintes asztal.
Az alapméret H0, elől egy 3 vágányos főállomás, a háttérbe egy kisebb.
A háttérbe , a sarkoknál hegyekkel. onnan lejön egy kis erdei vasút TT-s, a főállomásra. A másik hegyen egy fakitermelőből jön le a TT, a fűrésztelephez. A két hgyet középtájon, fahíd köti össze, a hegy bejárat alagút, és a hídon megy át a fővonat.
Dióhéjban ennyi.
Egyenlőre csak a cuccokat szedem össze hozzá.
Úgy tervezem, ha meg van minden, akkor állok neki. -
pela03
csendes tag
válasz
YanezTTrain #3051 üzenetére
Köszi! Azt hiszem hamarosan kipróbálom.
-
YanezTTrain
tag
Hallihó!
Modell festék javasolt. Ha szépet akarsz csinálni, akkor nem ecsetezel, hanem valami airbrush cuccot beszerzel, modell fújó pisztoly tul. képpen. Az alap festék eltávolításához fékolajat javasolnak többen is, az teljesen leszed minden festéket, a műanyagot nem bántja. Fékolaj után alapos lemosás, hogy nehogy maradjon belőle a műanyagon, mert akkor annyi az új festéknek is. Szárítás, szükség esetén alapozás és mehet a szín. Ha valamit építesz, vágsz ragasztasz, akkor gittelés csiszolás a találkozási vonalak eltüntetésére.
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Chieftec 600W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 4070Ti Super GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone 13 / 128 GB / 89% akkumulátor / 12 Hó Garancia
- LG 27GR95QL - 27" OLED / Limitált LoL Edition / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest