Hirdetés
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Asszociációs játék. :)
- Öregszem
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- GPU-k mindörökké - a kezdetek?
- Milyen mosógépet vegyek?
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Ingyen kellene, de tegnapra
-
LOGOUT.hu
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
YanezTTrain
tag
Üdv!
Felmész az oldalamra [link] baloldalon a menüben PIKO Gleisplane menüpont. Katt rá és már töltődik is lefele. Ez még a hagyományos PIKO.
Alatta kettővel ott van a Gerhard Torst féle vasútmodell könyv PDF-ben. Az is hasznos.[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
-
YanezTTrain
tag
Vagy terepfű szőnyeg vagy zacsekban kapható sztatikus szóróanyag. Az előbbi inkább csak sík felületekre jó, az előny, hogy viszonylag gyorsan tudsz vele dolgozni. A szóróshoz kel egy szóró szerszám ezt lehet venni elég húzós összegért vagy csinálsz magadnak. A többi anyag meg a homoktól kezdve mindenféle természetes és műanyag. A ragasztáshoz tapétaragasztó, vagy higított faragasztó. Az utóbbi javasolt, ha OSB-re csinálod a pályát, mert azon a tapétaragasztó nem nagyon akar megmaradni. Mivel az OSB egy ragasztóval átitatott anyag nem igazán tud vele a sima tapétaragacs össze kötni. A szóráshoz a neten talán a hobbivasút oldalán találsz egy szórógép elkészítésével kapcsolatos videot. Én megcsináltam, müxik a cucc.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
Üdv!
Kb. 0.5-ös műanyag lemez, azt szikével jól lehet vágni. Az ablakokba a kerszt és hosszanti elosztás olyan hálóból van amit a hőszigetelésnél használnak, az üvegezés pedig sima átlátszó műanyag az is nagyon vékony anyag. A festés modell festékekkel történt. Kb 2 óra alatt össze lehet dobni egy ilyen kis fülkét, ha elég gyors a ragasztó. Festékre rá lehet segíteni hajszárítóval. A telefonkészülék a fülkében 5 x 10 mm-es modelléc darab feketére festve.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
jákob13
tag
Szia!
Az út készülhet kartonból majd ez után azt le kell festeni. A füvet pedig modell boltban lehet vásárolni lehet olyat amelyet saját magad szórsz ki vagy különböző méretű úgy nevezett fűlapokat amelyek egy papír szerű anyagra vannak rögzítve.https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn
-
YanezTTrain
tag
Hallihó!
Modell festék javasolt. Ha szépet akarsz csinálni, akkor nem ecsetezel, hanem valami airbrush cuccot beszerzel, modell fújó pisztoly tul. képpen. Az alap festék eltávolításához fékolajat javasolnak többen is, az teljesen leszed minden festéket, a műanyagot nem bántja. Fékolaj után alapos lemosás, hogy nehogy maradjon belőle a műanyagon, mert akkor annyi az új festéknek is. Szárítás, szükség esetén alapozás és mehet a szín. Ha valamit építesz, vágsz ragasztasz, akkor gittelés csiszolás a találkozási vonalak eltüntetésére.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
Jó kérdés... Nekem egyszer sikerült eljutnom odáig, de már nem tom hogy. Minden esetre nem egyszerű, külön meg kell szerkeszteni az épületet, hossz szél magasság és külön a tetőt ki kell választani. forma szinek, stb. csak már nem emléxem melyik menüpont volt az...
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
Üdv!
Na ez egy nagyon jó kérdés. Ha nagyon jót akarsz csinálni akkor N azaz H0e. Lehet kimondottan kisvasúti sínt kapni ugyan úgy 9 mm a nyomtávolsága, csak a talpfa sűrűsége más mint a normál nyomtávos N-es sín.Peco gyárt ilyet. Ahhoz tudsz beszerezni valódi H0e modelleket azaz rendes 1:87 méretarányú kisvasúti járműveket. Lehet TT anyagból is építeni keskenynyomközt pl. TTm méretben. De járműveket beszerezni elég nehéz hozzá, ott valszeg magadnak kell mozdonyt kocsikat megépíteni, vagy sima TT járműveket használsz, az a leg egyszerűbb.
Összeütöttem neked egy másik ötletet a kisebb helyre, szerényebb váltómennyiséggel. Peco flexiből és Piko váltókkal szerintem 20-30 között megáll a H0 pálya. Az erdei vasutat Zeuke\BTTB sínanyagból terveztem, Vatera árakat nézd szerintem ez is olcsón megúszható. Ha jól csinálod 40 körül kijössz a teljes vágányanyaggal. H0e-s sínekkel kicsit drágább de ott is lehet trükközni, hogy régi NDK N-es Piko váltókat használsz a H0e-s váltók helyett.
Csak ötletelgetek itt, a terepasztal tervezés egy érdekes dolog.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
Nagyon jó vétel volt! Kérdés, Piko vagy Fuggerth váltót vettél? ha az utóbbi, akkor lesznek gondjaid velük. A fugi váltóknak két nagy hibájuk van. Az első, hogy gyártják és árulják őket. Ez csak vicc volt. A középső rész ami mozog aluminium, vagy valami öntvény, egy biztos, oxidál és forrasztani nem lehet. A váltó áramellátása ezért elég bizonytalan, rövid mozdonyok alacsony sebességnél megállhatnak a váltón. A másik, hogy semmi végállás kapcsoló, védelem nincs a váltóban, ezért célszerű a zzemokitól beszerezni váltó védő elektronikát. Ennek egy hasfájása van, ha ilyen van a rendszerben, egyszerre egy váltót tudsz állítani. Ez ellen kis csalás, hogy a váltókörzetekbe mindenhova teszel egy ilyen bigyót a közös vezetékbe, és akkor váltókörzetenként egy egy váltót tudsz egyidőben állítani.
Ha Piko, vagy Hruska váltókat vettél, akkor ilyen gondod nincs, mert ott van végállás, a középrész vas, nikkelezve jó az áramátvezetés. A plusz érintkező párral meg szükség esetén polarizálhatod is a váltót, ha bizonytalan a vonatok áthaladása. Ha Piko sínekből építed a pályát, akkor vagy forraszdd össze a síneket, miután kész a vágányfektetés, vagy minden második sínnek adjál betápot, akkor üzembiztos lesz a pályád. Én az összeforrasztást javaslom, mert olcsóbb mint egy kilóméter drótot berántani az asztal alá és ott is kell forrasztanod. MI a klubasztalt így építettük meg Piko meg Fugi sínekből anno és teljesen jól működött minden a 15 méteres terepasztalon. Jákob Lala rá a tanú, hogy nem volt siklás, vonat lefekvés. Kivéve, mikor a személyvonat fél perce állt a bejáratban, de az azért volt mert a Bíró Peti a Julcsival volt elfoglalva az állomás helyett.[link] egy video a 2011-es kiállításról, klub asztal, tesóm N-es cucca, az erdei vasút asztalom ami azóta Lalánál figyel, sztem eddig az volt a leg jobb asztalom és a kis H0-ás asztalom amin volt felsővezeték, szintén házilag építve, oszlopoktól a drótig Jó kis heccek mentek ott, mikor összejöttünk szombat délutánonként vasutazni..
Téglamintás karton, vagy boltban veszed baromi drágán per darab, vagy az oldalamról letöltöd, több más kinyomtatható cuccal és egy színes nyomtató segítségével annyit gyártasz amennyit csak akarsz magadnak. Ajánlott nem sima fénymásoló\nyomtató papírra nyomni, hanem mondjuk műszaki rajzlapra. Mégpedig azért, mert - saját tapasztalat - mert a tapétaragasztó és a faragasztó is kölcsönhatásba lépett a nyomtató festékkel és a szép vörös téglából, másnapra hányászöld rettenet lett mire megszáradt a ragasztó. A műszaki rajzlapnál ez a hiba nem jött elő.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Batman2
őstag
Ha a régi U profilos sínre gondolsz, akkor hiába pucolod, mert arról már lekopott az ónozás és azért rozsdál, az már somsem lesz jó.
Amúgy nagyon finom csiszoló papírral próbálkozhatsz, vagy van fém radír, ami szintén jó erre.
De az igazi és tartós az lenne, ha újra lehetne ónozni, vagy ki kell cserélni.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
YanezTTrain
tag
Ha műanyag talpfás akkor bevághatod kromofágba, vagy ferropasszitba, az kívül belül kitakarítja. utána még finom polírpapírral lehet tökéletesíteni a művet. De ahogy mondták, az már nem tökéletes. Használni lehet, de oxidálni fod. Persze ha kellően száraz a klíma, rendesen megoldod az áram hozzávezetést és gyakran használod a pályát akkor azért nem olyan nagy a gond. Szerintem a régi TT sínek sokkal érzékenyebbek erre mint a piko. Egy tisztító kocsi beszerzése folyamatos járatása is jót tehet a pályának.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Felmerült az Intel és az AMD egyesülése
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Apple notebookok
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mikrotik routerek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ötletek, javaslatok, hogy még jobb legyen a PH! lapcsalád
- Mobil flották
- Építő/felújító topik
- Óra topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest